abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 15:58:54 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_18773181
Alice in wonderland vs. Fear and Loathing in las vegas (en vice versa)

de 'discussie' is hier begonnen !

dus brand los :')
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 16:04:51 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_18773317
Beide zijn nogal vage boeken ... die in mijn ogen erg vermakelijk zijn.
allebij zijn ze ook nogal drugs gerealteerd !

Je kunt Fear and loathing bijna een moderne down to earth versie van alice in wonderland noemen.

Alleen fear and loathing heet nog al een sociale ondertoon "the american dream" die ondertoon is er lichtelijk bij alice in wonderland maar dan meer gericht op rasisme
  donderdag 29 april 2004 @ 16:06:05 #3
24054 search64
Avec le grande
pi_18773342
Twee boeken die over drugs gaan, hoewel AiW de werkelijkheid bijna volledig uit het oog verliest terwijl FaliLV meer over de gevolgen van het gebruik gaat. Iemand vond laatstgenoemde boek literair gezien minder goed, waar ik het natuurlijk niet mee eens ben. AiW wordt ten onrechte vaak als kinderboek betiteld omdat de hallucinaties het niveau hebben van een kinderavontuur. Fear is een van mijn favoriete boeken door het taalgebruik van Thompson, en vooral ook door het sterke verhaal, dat wat realistischer aandoet dan Alice, hoewel ik zelf nooit harddrugs heb gebruikt en het dus ook niet weet. Desalniettemin twee heel erg gave boeken die je gelezen moet hebben. Wat me vaak opvalt is dat mensen allemaal Alice kennen, maar er maar weinig mensen zijn die het daadwerkelijk gelezen hebben, terwijl bij Fear iedereen de film gezien heeft maar ook het boek links laat liggen. Jammer aangezien de boeken wel degelijk veel toevoegen vind ik.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 16:08:24 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_18773413
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:06 schreef search64 het volgende:
Jammer aangezien de boeken wel degelijk veel toevoegen vind ik.
Al vind ik dit bij fear and loathing iets minder het geval, je krijgt al heel goed de indruk hoe het boek is als je de film ziet. Bij alice in wonderland is dat totaal niet zo !
  donderdag 29 april 2004 @ 16:11:40 #5
24054 search64
Avec le grande
pi_18773490
Mmm ik geef toe dat de Fear and Loathing verfilming een van de meest accurate boekverfilmingen is die ik ken, maar het boek lezen zonder de film gezien te hebben maakt dat je je eigen fantasie meer vrijheid kunt geven.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 16:14:06 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_18773560
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:11 schreef search64 het volgende:
Mmm ik geef toe dat de Fear and Loathing verfilming een van de meest accurate boekverfilmingen is die ik ken, maar het boek lezen zonder de film gezien te hebben maakt dat je je eigen fantasie meer vrijheid kunt geven.
Ja dat kon bij mij niet meer omdat de film nou eenmaal op mijn netvlies geprent staat. Bij alice in wonderland daarentegen heb ik geen enkele maal disney figuren voor mij gezien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')