abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 maart 2003 @ 22:14:13 #26
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_9049112
Schrijver bij schrijver, soort bij soort. Alleen kunstboeken liggen(qua formaat zijn ze namelijk meestal a4) plat in een andere kast.
Liefde, leven , geven!!!!
pi_9053747
Studie boeken bij elkaar, (wel door elkaar)

Romans door mekaar (maar wel gegroepeerd)

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  woensdag 12 maart 2003 @ 10:56:18 #28
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_9057370
Het grootste boek staat links & hoe meer naar rechts, hoe kleiner de boeken worden. Maar over het algemeen heb ik boeken uit dezelfde serie en/of auteur. Die zijn veelal even groot.
(Un)masking for the greater good.
  vrijdag 14 maart 2003 @ 19:15:29 #29
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_9124243
Ze staan eigenlijk vrij willekeurig, wel de kleine boeken bij elkaar. Maar wel ongeveer op een vaste plek, dat gaat eigenlijk vanzelf wel zo.
Ik heb mijn geneeskundeboeken ook even op alfabet gehad, maar dat vond ik toch eigenlijk helemaal niet prettig werken.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_9134850
Eerst op onderwerp en dan op schrijver en serie, m'n 5 Billy's zijn nu helemaal afgeladen, maar ik heb geen plek meer voor nieuwe kastjes

En nog iets ze verkopen mijn kleur Billy kastjes niet meer stoute IKEA

zaterdag 15 maart 2003 @ 12:56:02 #31
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_9135807
Ik heb fictie en non-fictie gescheiden, non-fictie staat dan ook weer logisch bij elkaar, dus eerst scheikunde, via biochemie, naar biologie.

Fictie is ongeveer gesorteerd op tijdstip van aankoop, en meer ook niet. Alleen de Star Trek DS9-serie staat op volgorde.

dinsdag 18 maart 2003 @ 10:10:31 #32
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_9198745
romans:
de boeken per auteur naast elkaar, auteurs met meer dan een boek aan de ene kant van de kamer, de "losse" auteurs aan de andere zijde.
in de indeling verder geen overdachte sortering, alleen ervoor zorgen dat de planken handig gevuld zijn.
  dinsdag 18 maart 2003 @ 10:43:38 #33
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_9199446
Literatuur:
Op auteur, en binnen de auteur op jaar.

Andere fictie (SF, thrillers etc.):
Idem, maar dus wel los van literatuur.

Non-fictie:
Op onderwerp.
Ik heb b.v. de volgende groepjes boeken: Geschiedenis, Parijs, Reizen, Klassieke Oudheid, Biografieën, Sprookjes & Mythologie & Religie, Film & Muziek & Ander Amusement, Filosofie, Taalkunde etc.
Binnen één onderwerp zijn de boeken niet gesorteerd.

Is soms best lastig. Want waar zet ik een boek over Socrates? Bij Biografieën, Filosofie of Klassieke Oudheid? Ja, dat zijn moeilijke beslissingen...

dinsdag 18 maart 2003 @ 10:52:41 #34
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_9199655
ongesorteerd. en toch weet ik psies waar ik welk boek kan vinden
  dinsdag 18 maart 2003 @ 10:54:02 #35
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_9199691
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 21:01 schreef Bosbeetle het volgende:
ohja de die boeken die verfilmd zijn heb ik ook alle 3 naast elkaar staan (high fidelity, fear and loathing in las vegas, alice in wonderland)
Dit méén je niet!
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_18772903
Fictie en non-fictie apart. De fictie alfabetisch op achternaam van de schrijver en dan chronologisch. De non-fictie op vakgebied (exact/taal/esoterie).
Ik en mijn leger van stokstaartjes.
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 15:51:13 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_18772974
quote:
Op dinsdag 18 maart 2003 10:54 schreef deGVR het volgende:
dat meen je niet
wrom niet fear and loathing in las vegas is minstens zo vaag als alice in wonderland !

tegenwoordig staan de boeken ongeveer op grote. Verhalende boeken op de ene plank. "Wetenschappelijke" boeken op een andere
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_18773001
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

wrom niet fear and loathing in las vegas is minstens zo vaag als alice in wonderland !
En beduidend minder goed als literair (en vaag) meesterwerk.
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 15:54:12 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_18773050
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:52 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

geen van beide zijn in mijn ogen literaire meesterwerken (want literaire meesterwerken snap ik niet )
  donderdag 29 april 2004 @ 15:54:37 #40
24054 search64
Avec le grande
pi_18773062
quote:
Op donderdag 29 april 2004 15:52 schreef Karboenkeltje het volgende:

[..]

Niet mee eens maar goed....

Mijn boeken liggen netjes in een hoek geflikkerd, het laatst gelezen boek bovenop.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  Moderator donderdag 29 april 2004 @ 15:59:13 #41
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_18773189
  donderdag 29 april 2004 @ 16:54:17 #42
61775 Searcher
He who seeks finds
pi_18774529
* Fictie en non-fictie apart
* Non-fictie grofweg onderscheiden naar thema (bijv. geografie, kunst, natuur, popmuziek)
* Fictie op alfabetische volgorde van de achternamen van de schrijvers; heb ik meerdere werken van een schrijver, dan rangschik ik die in chronologische volgorde.
N.B. Hoewel ik dit systeem liefst zo consequent mogelijk hanteer, heb ik met pijn in het hart besloten series van een bepaalde uitgever bij elkaar te houden (vb. m'n penguin classics, m'n blackbirds en m'n lijsters)...

en verder is het een grote bende op m'n kamer!
pi_18774735
Heb ze wel op auteur en genre gesorteerd.

Mijn cd's staan overigens lukraak door elkaar.
  donderdag 29 april 2004 @ 17:07:05 #44
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_18774840
quote:
Op donderdag 29 april 2004 16:54 schreef Searcher het volgende:
* Fictie en non-fictie apart
* Non-fictie grofweg onderscheiden naar thema (bijv. geografie, kunst, natuur, popmuziek)
* Fictie op alfabetische volgorde van de achternamen van de schrijvers; heb ik meerdere werken van een schrijver, dan rangschik ik die in chronologische volgorde.
Juist, zo heb ik het ook en zo hóórt het!
quote:
N.B. Hoewel ik dit systeem liefst zo consequent mogelijk hanteer, heb ik met pijn in het hart besloten series van een bepaalde uitgever bij elkaar te houden (vb. m'n penguin classics, m'n blackbirds en m'n lijsters)...
Da's dan weer minder...
pi_18774899
De fictie/literatuur staat op alfabetische volgorde, maar omdat ik geen zin heb om alle planken telkens te herindelen stapel ik er ook bovenop en dus is het niet helemaal accuraat. Ook alle talen door elkaar, trouwens. Verder heb ik aparte secties voor: naslagwerken (woordenboeken en anthologiëen) en schoolboeken; kunstboeken/boeken over kalligrafie/alfabetten en manuscriptgeschiedenis; sprookjes, mythologie en legenden; assorted "zweef"-stuff als Swedenborg en Crowley; natuur- en dierenboeken; klassieke muziek/opera. Kunstboeken enzo zijn vaak van afwijkende grootte dus die zet ik eerder op formaat dan op alfabet.
pi_18776840
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 21:05 schreef Bosbeetle het volgende:
op kleur briljant
Deed mijn moeder eerst ook altijd
pi_18779413
Op grootte maar wel boeken van dezelfde schrijver bij elkaar. Studieboeken op een aparte plank. Strips op een aparte plank. Computerboeken met een rest studieboeken op een aparte plank. Verder een plank van de kleine bijbel tot aan het dikke grote 'In de ban van de Ring' met voornamelijk literatuur. Een mooie mix van thematisch en op grootte op te zoeken boeken
pi_18779445
genres bij elkaar en daar dan weer series bij elkaar (wel keurig op volgorde natuurlijk).

losse boeken ook op genre en dan op grootte en kleur.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_18781632
quote:
Op donderdag 29 april 2004 20:41 schreef okee6 het volgende:
Strips
Strips! Verhip! Hoe kon ik die vergeten!? Mijn comics zitten per serie chronologisch in archiefdozen en de archiefdozen zitten op coolheid gesorteerd per zes in drie op elkaar gestapelde bananendozen. De Europese strips zitten allemaal op serie en verder in willekeurige volgorde in een andere bananendoos.
pi_20550796
Ik heb ze op onderwerp: romans, filosofie, levensbeschouwing, geschiedenis, psychologie, volken, flora en fauna en nog wat los spul. Romans heb ik per land gesorteerd met daarin schrijvers op alfabetische volgorde. Ik wil bij meerdere boeken deze ook nog chronologisch leggen, maar dat moet nog gebeuren.
PE#1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')