abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:15:05 #1
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19751969
Nieuwe regels nodig voor fok fotowedstrijd??

In de slow chat van de foto wedstrijd is elke maand weer allerei discussie over de regels van de foto wedstrijd. Mijn inziens komt die doodat de regels niet duidelijk zijn. En soms domweg oneerlijk.

Derhalve heb ik eens nagedacht over hoe ik zou vinden hoe de regels zouden moeten zijn.

Regel 1) Degene die als eerste drie eindigen mogen/moeten allemaal twee nieuwe onderwerpen inleveren voor de volgende wedstrijd. Alle zes onderwerpen worden in een pol geplaats waarop gewoon gestemd kan worden dus niet blind. Het onderwerp met de meeste stemmen wordt het onderwerp van deze maand. De winnaars moeten binnen 2 dagen na het einde van de wedstrijd hun nieuwe onderwerpen ingeleverd hebben bij de wijdstrijdleiding. Vergeet een winnaar dit te doen dan zal de wedstrijdleiding zelf twee onderwerpen inleveren.

Regel 2) Photoshop is alleen toegestaan als niets aan de foto wordt toegevoegd of wordt weggehaald (croppen mag natuurlijk wel altijd) Verder is alles toegestaan. Uiteindelijk zal bij het stemmen op de foto’s blijken wat men wel gepast vindt en wat niet.

Deze regel zal voor veel mensen toch wat moeilijk te verkroppen zijn, echter is het onmogelijk om te controleren of foto’s geshopt zijn of niet. Hiermee is het verbieden ervan dus vrijwel zinloos.

Regel 3) Foto’s kunnen gedurende de wedstrijd maand ingeleverd worden. Echter worden ze pas na het laatste inlever moment voor iedereen zichtbaar met de naam van de maker. Het is dus niet de bedoeling dat je in de slow chat je wedstrijd foto laat zien. Andere foto’s of probeerseltjes kan je dus wel laten zien. Foto’s kunnen alleen ingeleverd worden door ze te mailen aan rewimo@fok.nl

Regel 4) Foto’s moeten voldoen aan de volgende voorwaarden. JPEG formaat en niet breeder dan 550 pixels.

Regel 5) De maker van de foto bepaalt zelf wat hij/zij inlevert en of de foto voldoet aan het onderwerp. Tijdens de stemronde kunnen de stemmers zelf weer bepalen of zij dit ook vinden.

Regel 6) Nadat alle foto’s zichtbaar zijn kan er gedurende 5 dagen op gestemd worden. Iedereen kan stemmen en geeft 5 foto’s punten aflopend van 5 naar 1 punt(en). Dit stemmen gebeurdt dmv een email aan de westrijdleiding en is dus blind.

Ik heb gekozen voor blindstemmen omdat de wedstrijd dan tot het eind spannend blijft. Echter kan ik me voorstellen dat dit wat weerstand ondervind. Wat mij betreft kan er dan ook gewoon open gestemd worden.

Met deze 6 regels ban je denk ik iedere discussie uit. Ik ben beniewd naar jullie mening en of aanvullingen. Wel hoop ik dat we uiteindelijk kunnen komen tot een set nieuwe en duidelijke regels, zodat we niet meer hoeven te praten over de regels maar over foto’s!!

[ Bericht 0% gewijzigd door Rewimo op 09-06-2004 13:22:56 (e-mailadres verbeterd :)) ]
pi_19752200
Hmm, ik zal er eens over denken. Mijn eerste reactie is in ieder geval positief. Alleen denk ik dat de coördinator (Rewimo dus) bepaalt of een foto voldoet of niet. Uiteraard hangt dit erg af van het onderwerp en de interpretatie ervan. Voor de rest:
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:25:46 #3
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19752294
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:22 schreef dawg het volgende:
Alleen denk ik dat de coördinator (Rewimo dus) bepaalt of een foto voldoet of niet.
Dat ben ik niet helemaal met je eens, of een foto voldoet is of niet os behoorlijk subjectief. Ik neem als voorbeeld de foto van het bankbiljet bij de wedstrijd herhaling. Ik vond die foto dus zelf niet voldoen, de wedstrijdleiding dus wel. Begrijp je wat ik bedoel?
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:26:11 #4
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19752308
goed initiatief op zich...hiermee is dat eeuwige gezeur over de regels iig uit het SC-topic verdwenen...want dat de discussie over de regels ooit op zal houden verwacht ik eigenlijk niet

wat betreft je regels, zie ik vooral de toegevoegde waarde van regel 3 niet...en het blind stemmen heeft voor mij ook weinig toegevoegde waarde...

wat mij betreft: zo min mogelijk regels, om een zo toegankelijk mogelijke wedstrijd te krijgen, met een ontspannen sfeer...een goede aanzet
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:27:38 #5
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19752341
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:25 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Dat ben ik niet helemaal met je eens, of een foto voldoet is of niet os behoorlijk suggestief. Ik neem als voorbeeld de foto van het bankbiljet bij de wedstrijd herhaling. Ik vond die foto dus zelf niet voldoen, de wedstrijdleiding dus wel. Begrijp je wat ik bedoel?
suggestief? neem aan dat je 'subjectief' bedoelt?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:29:50 #6
20641 portier
Parkeer binnen de vakken!
pi_19752411
quote:
Regel 5) De maker van de foto bepaalt zelf wat hij/zij inlevert en of de foto voldoet aan het onderwerp. Tijdens de stemronde kunnen de stemmers zelf weer bepalen of zij dit ook vinden.
Vind ik een slechte regel. Dan kan je een supermooie foto inleveren die niets met het onderwerp te maken heeft. Bij het beoordelen zal je zien dat er mensen op die foto stemmen omdat het een mooie foto is. Er zijn zat mensen die niet goed naar het onderwerp kijken.
GEILE VROUWPERSONEN!
Als je je doelen hebt bereikt heb je de lat te laag gelegd.
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
pi_19752431
Regel1: maakt mij niet uit, ik hoef me daar gelukkig niet druk om te maken...

Regel2: wat betreft photoshop vind ik dat plaatselijke veranderingen niet moeten worden toegestaan, dus selecties maken en gebruiken, clonen, lagen maken en dan in de bovenste gaan gummen dat soort dingen. Veranderingen over de hele foto moeten toegestaan zijn. Dat zijn denk ik de huidige regels ongeveer.

Regel3: Ik wil wel wedstrijdfoto's in de slowchat kunnen gooien. Anders levert iedereen alleen maar lelijke plaatjes in bij de slowchat omdat ze anders niet meer voor het eigenlijke doel gebruikt kunnen worden. Ik heb bijvoorbeeld vaak dat ik twijfel tussen 3 foto's. 2 daarvan vallen dus af en die zou ik hier dus nergens kunnen laten zien terwijl het wellicht toch mooie foto's zijn. Ik denk dat dit het slowchat topic geen goed doet en ik vind dat altijd wel een leuk/leerzaam topic.

regel4: ok

regel5: ja ook mee eens

regel6: ik vindt het goed zoals het nu is, sommige mensen schrijven er nog een redenatie bij. Dat vind ik wel leuk/leerzaam om te lezen. Dus ik ben voor huidige opzet van stemmen.
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:30:51 #8
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19752433
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:27 schreef Abbadon het volgende:

[..]

suggestief? neem aan dat je 'subjectief' bedoelt?
Precies, zit op mijn werk en 3 dingen tegelijk doen is niet goed voor je taal gebruik
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:33:10 #9
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19752491
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:29 schreef portier het volgende:

[..]

Vind ik een slechte regel. Dan kan je een supermooie foto inleveren die niets met het onderwerp te maken heeft. Bij het beoordelen zal je zien dat er mensen op die foto stemmen omdat het een mooie foto is. Er zijn zat mensen die niet goed naar het onderwerp kijken.
ben ik met je eens
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:35:52 #10
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19752560
quote:

[..]

Ik schat de deelnemers/stemmers toch wat hoger in
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:38:22 #11
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19752633
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:35 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

wat mij betreft kun je de deelnemers/stemmers niet laag genoeg inschatten
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:39:40 #12
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19752663
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:26 schreef Abbadon het volgende:
goed initiatief op zich...hiermee is dat eeuwige gezeur over de regels iig uit het SC-topic verdwenen...want dat de discussie over de regels ooit op zal houden verwacht ik eigenlijk niet

wat betreft je regels, zie ik vooral de toegevoegde waarde van regel 3 niet...en het blind stemmen heeft voor mij ook weinig toegevoegde waarde...

wat mij betreft: zo min mogelijk regels, om een zo toegankelijk mogelijke wedstrijd te krijgen, met een ontspannen sfeer...een goede aanzet
Regel 3 is om te voorkomen dat men gaat "wennen" aan een foto die lang in het wedstrijd topic staat. Ik heb deze er ook meer ingezet om het allemaal wat spannender te maken. Bij een foto wedstrijd is het bijna nooit zo dat je al foto's kan zien zonder dat alle foto's die mee doen te zien zijn. Dit geldt ook voor het blind stemmen. Het voorkomt manipuleren en maakt de uitslag spannender.
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:40:19 #13
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19752687
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:38 schreef Abbadon het volgende:

[..]

wat mij betreft kun je de deelnemers/stemmers niet laag genoeg inschatten
Bedankt!! ik ben ook een deelnemer
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:41:45 #14
76894 apestartje
Nikonfreak F90X,D-70,s7000
pi_19752716
Het enigste waar ik het mee eens ben,is dat alles ananoniem moet gebeuren,en dat er niet zijdelings op een ander forum over de fotos gediscuuseerd kan worden.
Het onderwerp kan door fok bepaald worden,maar de stemming over het onderwerp mag wat mij betreft zo blijven.
En de ingezonde foto's moeten strikt aan het onderwerp voldoen.
Voor de rest zijn de regels van fok fotoforum duidelijk genoeg ,kwa termijn,en groote.

Een goede foto behoeft geen text.
Ach ik rommel maar wat aan.
  woensdag 9 juni 2004 @ 13:48:06 #15
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19752893
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:40 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Bedankt!! ik ben ook een deelnemer

ik deze maand niet
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:04:18 #16
20641 portier
pi_19753443
quote:

[..]

Je zou het stemgedrag eens moeten bekijken .
GEILE VROUWPERSONEN!
If a butterfly flaps its wings on one side of the world, the ripple effect could cause a tempest on the other --Chaos theory
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:17:33 #17
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19753760
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:04 schreef portier het volgende:

[..]

Heb ik gedaan! en daar gaat het dus om wat de mensen mooi vinden, niet wat een klein groepje puristen mooi vindt. Soms schieten we ons doel voorbij!
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:46:30 #18
76894 apestartje
Nikonfreak F90X,D-70,s7000
pi_19754495
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:04 schreef portier het volgende:

[..]

Ben ik met je eens,daarom vind ik het stemmen op nummer een goede maatregel,want ik krijg wel eens het idee dat een groepje dat elkaar redelijk kent op elkaar stemt.
Foto's zouden ook niet op voorhand besproken moeten kunnen worden.
Je zend jou foto in die jij de mooiste vind en het van juiste onderwerp is,een voudig klaar.
Ach ik rommel maar wat aan.
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:52:17 #19
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19754706
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 13:15 schreef fr.oosje het volgende:
Regel 2) Photoshop is alleen toegestaan als niets aan de foto wordt toegevoegd of wordt weggehaald (croppen mag natuurlijk wel altijd) Verder is alles toegestaan. Uiteindelijk zal bij het stemmen op de foto’s blijken wat men wel gepast vindt en wat niet.

Deze regel zal voor veel mensen toch wat moeilijk te verkroppen zijn, echter is het onmogelijk om te controleren of foto’s geshopt zijn of niet. Hiermee is het verbieden ervan dus vrijwel zinloos.
Maar waarom dan wél verbieden dat er niets bij/af geshopt mag worden? Dat is immers ook onmogelijk te controleren. (Ik ben sowieso geen voorstander van photoshoppen, mede omdat ik het niet kan , maar je argument 'het is onmogelijk te controleren' geldt natuurlijk ook voor het wegpoetsen van dingen, en dat wil je wél verbieden...I'm confused )
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:56:30 #20
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19754870
quote:

[..]

quote:

[..]

Dat deden wij ook de eerste wedstrijd, en toen kwamen we erachter dat een foto die niet aan de eisen voldeed, 2e werd

Er stemmen een helehoop mensen die anders nooit in Fotografie komen. Zij stemmen puur alleen op de foto die ze het mooist vinden, ongeacht de regels. Als iedere deelnemer zelf mag bepalen of zijn/haar foto aan de regels voldoet kan je daar behoorlijk misbruik van maken natuurlijk.
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:05:05 #21
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19757237
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:56 schreef Offy het volgende:

[..]

[..]

Dat deden wij ook de eerste wedstrijd, en toen kwamen we erachter dat een foto die niet aan de eisen voldeed, 2e werd

Er stemmen een helehoop mensen die anders nooit in Fotografie komen. Zij stemmen puur alleen op de foto die ze het mooist vinden, ongeacht de regels. Als iedere deelnemer zelf mag bepalen of zijn/haar foto aan de regels voldoet kan je daar behoorlijk misbruik van maken natuurlijk.
Maar wie bepaald dan wat er aan het onderwerp voldoet en wat niet, dat vind ik het probleem. Nogmaals het voorbeeld van het bankbiljet
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:07:34 #22
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19757288
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:05 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Maar wie bepaald dan wat er aan het onderwerp voldoet en wat niet, dat vind ik het probleem. Nogmaals het voorbeeld van het bankbiljet
De wedstrijdcoördinator + moderators...Dan kan jij altijd nog als stemmer zeggen dat je het er niet mee eens bent, en niet stemmen op die foto.
pi_19757421
Mbt de soep-regel ben ik het eens met luap. Wel veranderingen die op de hele foto effect hebben, niet plaatselijk. Eventueel een uitzondering voor doordrukken/burnen? Croppen mag natuurlijk wel. (dat gebruik ik zelf nooit, maar ik geloof dat er mensen zijn die het wel gebruiken)

En dat blind stemmen zou ik jammer vinden. Als ik het stemgedrag zo zie, heb ik niet het idee dat men elkaar erg beïnvloedt. Ik kijk zelf bijvoorbeeld pas naar de uitgebrachte stemmen nadat ik zelf eerst heb gestemd. En zou het jammer vinden van de feedback.
mooi he, alles
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:12:57 #24
20641 portier
pi_19757444
Je kan nog zoveel regels invoeren, er blijft altijd gezeur. FOT-publiek is een verdomd lastig publiek .
Enige regel die ik wel ingevoerd zou zien worden is een regel die het slowchattopic wat inperkt. Dat topic is echt zn doel voorbijgeschoten. Het is meer een "hoi-doei-hoe gaat het" topic geworden dan een topic waar over foto's geluld wordt. En aangezien foto's toch alleen maar gemaild mogen worden valt zelfs dat deels weg en wordt het naast een "hoi-doei-hoe gaat het" topic ook nog eens een "plaats zoveel mogelijk foto's en wacht de reacties af zodat je weet welke je in moet sturen" topic.
Vind ik dan.
GEILE VROUWPERSONEN!
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:14:18 #25
20641 portier
pi_19757478
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:12 schreef phileine het volgende:
En dat blind stemmen zou ik jammer vinden. Als ik het stemgedrag zo zie, heb ik niet het idee dat men elkaar erg beïnvloedt. Ik kijk zelf bijvoorbeeld pas naar de uitgebrachte stemmen nadat ik zelf eerst heb gestemd. En zou het jammer vinden van de feedback.
Veel mensen doen dat niet. En het gaat er ook om dat er mensen zijn die een naam zien en denken, die maakt altijd wel mooie foto's, laat ik daar maar op stemmen.
GEILE VROUWPERSONEN!
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:31:23 #26
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19757919
OKe ik heb nu al een paar zinvole reacties gezien, neemt niet weg dat we mijn inziens de regels wat moeten wijzigen aangezien het elke keer veel stof doet opwaaien.

Ik zie echter veel mensen die kritiek leveren maar zelf niet met andere ideeen komen ( let op niet ik zeg niet iedereen). Probeer er nou eens echt over na te denken wat jij anders zou willen zien ten opzichte van nu. Op die mannier kunnen we mischien tot een aantal regels komen waarin iedereen zich kan vinden en nog belangrijker die eenvoudig en helder zijn zodat er weinig ruimte voor discussie overblijft.

Volgens mij zijn er vier dingen die veel discussie opleveren.

1 de photoshop regel

2 Het wel of niet voldoen aan het onderwerp

3 het op voorhand beoordelen van de ingezonden onderwerpen door de mods / coordinator.
(volgens mij de meest eenvoudige om op te lossen, zie regel 1 van mijn voorstel)

4 Het wel of niet laten zien van je foto's in de slow chat. En het blind of open stemmen.

Geef eens per punt jouw regel.
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:40:54 #27
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19758168
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:31 schreef fr.oosje het volgende:
Probeer er nou eens echt over na te denken wat jij anders zou willen zien ten opzichte van nu.
Als ik heel eerlijk ben is er eigenlijk niets dat ik anders wil zien Ik ben wel tevreden met de regels die we nu hebben, het zou alleen wel schelen als er wat duidelijkheid in komt.
quote:
1 de photoshop regel
De regel die we nu hebben is mijn inziens perfect. Veranderingen in de 'hele foto' zijn toegestaan. Dus geen gegum of geplak, croppen en contrast ed wel.
quote:
Ik heb er geen problemen mee als we deze zware beslissing in de handen leggen van de strenge, doch rechtvaardige mod's + wedstrijd coördinator. (Daar zijn ze toch voor? ) Als er 64 inzendingen zijn, zijn e r64 verschillende meningen over wat wel en niet kan, dat kan best een rotzooitje worden...
quote:
3 het op voorhand beoordelen van de ingezonden onderwerpen door de mods / coordinator.
(volgens mij de meest eenvoudige om op te lossen, zie regel 1 van mijn voorstel)
Regeltje 1, ben ik het mee eens. (afgezien van het niet-blind stemmen)
quote:
4 Het wel of niet laten zien van je foto's in de slow chat. En het blind of open stemmen.
Het wel of net laten zien van de foto's in de slowchat is up to de deelnemer. Als je dat perse wilt, doe je dat toch gewoon? De anderen, die het spannender vinden om het niet te doen, doen het lekker niet Blind stemmen vind ik persoonlijk wat leuker, omdat je op deze manier je 'mening' niet af kan laten hangen van wat anderen vinden.
  woensdag 9 juni 2004 @ 16:49:04 #28
262 Re
Kiss & Swallow
pi_19758377
1 de photoshop regel

ben ik wel mee eens, geen veranderingen aan compositie, rest wel

dat moet aan de moderator blijven

niet op voorhand idd, er zijn genoeg reserve onderwerpen niet gebruikt de laatste maanden

van mij mag je de foto's best laten zien in het slow chat, stemmmen vind ik dat het blind moet maar bij de uitslag kan natuurlijk het commentaar van de stemmers gewoon gepaste worden
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 9 juni 2004 @ 17:01:40 #29
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_19758732
1) vind ik een goeie
2)Is zoals het nu is. Hoewel ik vorige keer met de wedstijd zelf gebruik heb gemaakt van burnen, vind ik dat eigenlijk ook niet kunnen, omdat je maar een deel van de foto bewerkt.
3)Het eerste deel vind ik wel leuk, dat je de uiteindelijke wedstrijdfoto's pas ziet als je kan stemmen. Het 2e gedeelte merk ik nu in dit expiriment van deze maand is toch een beetje jammer. Het slowchattopic is toch ook om je foto's beter te maken, en tips te krijgen hoe je dat kan doen. Het zomaar neerplempen van onderwerpfoto's (wat ik zelf ook doe) zonder dat je die foto zziet als mogelijke wedstrijdfoto, is toch een beetje zinloos. Vind ik dan...
4) niks aan toe te voegen
5)Hm, ja mits je binnen het onderwerp blijft. Als je een lamp instuurt tijdens wedstrijd dieren lijkt me het toch niet meer als normaal dat je een mailtje krijgt met reden van weigering. Dan heb je iets niet gesnapt lijkt me.
6)Blind stemmen lijkt me het spannendst, maar vind het zoals het nu gaat ook niet verkeerd.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  woensdag 9 juni 2004 @ 17:07:42 #30
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19758892
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 17:01 schreef pea4fun het volgende:

2)Is zoals het nu is. Hoewel ik vorige keer met de wedstijd zelf gebruik heb gemaakt van burnen, vind ik dat eigenlijk ook niet kunnen, omdat je maar een deel van de foto bewerkt.
Totaal off-topic, maar: wat is burnen?
  woensdag 9 juni 2004 @ 17:12:04 #31
52657 pea4fun
pi_19759003
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 17:07 schreef Offy het volgende:

[..]

Totaal off-topic, maar: wat is burnen?
Doordrukken van kleur. Als je lichte vlekken wat minder licht wil maken in een gedeelte van de foto. Zie photoshoptopic
  woensdag 9 juni 2004 @ 17:13:08 #32
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19759032
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 17:12 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Doordrukken van kleur. Als je lichte vlekken wat minder licht wil maken in een gedeelte van de foto. Zie photoshoptopic
Ah, bij mij valt alles onder de noemer 'poetsen/gummen'

Trouwens, nu we die nieuwe 'anoniem inzenden'-regel hebben, is het voor de sneaky bastards onder ons wel makkelijk om op jezelf te stemmen. Niemand weet immers dat jij nummer 3 bent, dus geef je nummer 3 mooi 5 punten

Natuurlijk doen wij beschaafde mensen dat niet, maar het wordt wel een hoop werk voor Rewimo om iedere stem na te kijken...
pi_19759248
Wat Photoshop betreft, je kunt het soms gewoon niet zien. Ik heb bij de wedstrijd 'herhaling' een soort van testje uitgevoerd in de Slowchat. Niet iedereen kijkt zo naar de details in de SC, dus ik had de foto beter definitief in kunnen sturen, maar dat vond ik wel erg zwak. Maar het is niemand opgevallen, hier de desbetreffende foto:

Met Photoshop gedaan dus en je ziet het bijna niet. Dus het valt soms heel moeilijk te controleren.

Ga me nu niet verdenken van illegale praktijken Dit was puur een testje...
pi_19759679
ik zie nergens een dier hoor

sorry, ik heb net zitten stemmen op dpchallenge en daar lees je veel van dat soort commentaar. Maw, volgens mij kun je best aan de stemmer overlaten om te beoordelen of de foto voldoet aan het opgegeven onderwerp. Anders moeten die arme mods+rewimo met iedereen eindeloos de discussie aan, die worden daar ook niet vrolijker van. Bij dpc zetten ze boven het stemtopic heel nadrukkelijk dat je voor beoordeling moet kijken naar het onderwerp, en dat doet iedereen dus ook braaf. Het is een van de belangrijkste redenen voor lage beoordeling. Als zij dat daar kunnen, kunnen wij dat toch ook?

Ik vind het trouwens ook wel jammer dat het slowchattopic nu niet meer echt een functie heeft. Ik plemp nu ook maar wat foto's neer, om feedback te krijgen, maar degene die ik echt wil gaan insturen (denk ik) plaats ik niet. Het wordt daarmee een beetje een zinloos topic, dus dan kan je maar beter elkaar retoucheren leren enzo als je er toch niks beters te doen hebt.

Overigens vind ik bij de ps-regel ook wel dat je er van uit moet gaan dat mensen sportief zijn.
mooi he, alles
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juni 2004 @ 17:48:12 #35
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_19759947
Vraag: waarom wil je eigenlijk 5 dagen lang stemmen? 2 dagen, zoals we nu doen, vind ik zelf lang genoeg. Die 3 extra dagen gaan van de wedstrijdtijd af, zonde!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 juni 2004 @ 17:50:41 #36
20641 portier
pi_19760014
Is het misschien een idee om een paginatje te maken waar je je stem uit kan brengen ipv het in een topic te doen? Dan kan je er duidelijk bij zetten dat je vanuit het onderwerp moet beoordelen, als je dat alleen in de OP zet dan zien veel mensen dat niet.
GEILE VROUWPERSONEN!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juni 2004 @ 17:53:33 #37
13151 crew  Rewimo
pi_19760093
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 17:50 schreef portier het volgende:
Is het misschien een idee om een paginatje te maken waar je je stem uit kan brengen ipv het in een topic te doen? Dan kan je er duidelijk bij zetten dat je vanuit het onderwerp moet beoordelen, als je dat alleen in de OP zet dan zien veel mensen dat niet.
Ik begrijp niet helemaal (okee, helemaal niet ) wat je hiermee bedoelt
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 9 juni 2004 @ 18:01:03 #38
20641 portier
pi_19760196
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 17:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik begrijp niet helemaal (okee, helemaal niet ) wat je hiermee bedoelt
Laat maar.
GEILE VROUWPERSONEN!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juni 2004 @ 18:15:41 #39
13151 crew  Rewimo
pi_19760463
Nee, leg nou even uit, het ligt waarschijnlijk aan mij hoor
pi_19760713
quote:
Regel 1) Degene die als eerste drie eindigen mogen/moeten allemaal twee nieuwe onderwerpen inleveren voor de volgende wedstrijd. Alle zes onderwerpen worden in een pol geplaats waarop gewoon gestemd kan worden dus niet blind. Het onderwerp met de meeste stemmen wordt het onderwerp van deze maand. De winnaars moeten binnen 2 dagen na het einde van de wedstrijd hun nieuwe onderwerpen ingeleverd hebben bij de wijdstrijdleiding. Vergeet een winnaar dit te doen dan zal de wedstrijdleiding zelf twee onderwerpen inleveren.
Helemaal mee eens.
quote:

Niet mee eens. Alleen croppen/curves/levels/contrast/unsharp mask/resize.
Ik ga uit van het goede in de mens, dus ook dat iedereen sportief is.
quote:
Regel 3) Foto’s kunnen gedurende de wedstrijd maand ingeleverd worden. Echter worden ze pas na het laatste inlever moment voor iedereen zichtbaar met de naam van de maker. Het is dus niet de bedoeling dat je in de slow chat je wedstrijd foto laat zien. Andere foto’s of probeerseltjes kan je dus wel laten zien. Foto’s kunnen alleen ingeleverd worden door ze te mailen aan rewimo@fok.nl
Wel in SC-topic, maar niet als verkapt pre-stem-verzoek-achtig-iets. Dan dient de foto uitgebannen te worden van de wedstrijd. Vragen wat er te verbeteren valt, mag natuurlijk altijd. Dan kan er dus niet blind gestemd worden, maar ook hier ga ik ervanuit dat iedereen sportief is. Wel wil ik graag zien dat alleen stemmen van degenen die ook meegedaan hebben geteld worden.
quote:
Regel 4) Foto’s moeten voldoen aan de volgende voorwaarden. JPEG formaat en niet breeder dan 550 pixels.
Eens.
quote:
Wel mee eens, mits alleen deelnemers mogen stemmen. Anders laat ik dit liever aan de mods over.
quote:
Regel 6) Nadat alle foto’s zichtbaar zijn kan er gedurende 5 dagen op gestemd worden. Iedereen kan stemmen en geeft 5 foto’s punten aflopend van 5 naar 1 punt(en). Dit stemmen gebeurdt dmv een email aan de westrijdleiding en is dus blind.
Nee, 2 dagen is lang genoeg. Puntentelling is goed zoals het is. Voor het blind stemmen, zie commentaar bij punt 3.

Zo.
  woensdag 9 juni 2004 @ 18:31:40 #41
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_19760789
De laaste tijd worden er nogal veel TE grote foto's geplaast.
Er komen elke keer meer mensen bij en die weten nog niet hoe alles in z'n werk gaat maar sommige mensen weten het HEEL GOED!
Daarom vind ik ook: Foto's die te groot zijn, verwijder die of verander ze in een LINK!
Om elke keer te waachuwen schiet ook niks op want dan krijg je weer een enorme discussie waardoor de meeste weer helemaal offtopic gaan.

Nou ja zie maar wat je met deze regel gaat doen, het is ook maar een voorstel.
  woensdag 9 juni 2004 @ 18:34:14 #42
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19760838
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 18:15 schreef Rewimo het volgende:
Nee, leg nou even uit, het ligt waarschijnlijk aan mij hoor
Ik denk dat Portier bedoelt dat we niet in een topic moeten stemmen, maar dat we een soort 'formulier' moeten maken. (zoals je vaak bij van die enquetes ziet)

Als je nu stemt scroll je gewoon naar beneden en stem je... (de meeste mensen doen de moeite niet om de OP te lezen, en weten dus niet echt wat de regels zijn, laat staan wat het onderwerp is ) Als je zo'n formuliertje maakt, is iedereen eigenlijk verplicht het hele verhaal te lezen.

En ik vind het eigenlijk wel een leuk idee. Het is alleen een hoop moeite..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juni 2004 @ 18:35:45 #43
13151 crew  Rewimo
pi_19760879
Ah okee, nu snap ik het. Verwacht alleen niet van mij dat ik dat even regel. Ik ben geen wizzkid
pi_19760920
Ik vind eigenlijk dat alleen deelnemers's stemmen geteld moeten worden. Zie mijn reply hierboven.
  woensdag 9 juni 2004 @ 18:44:30 #45
20641 portier
pi_19761092
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 18:34 schreef Offy het volgende:
En ik vind het eigenlijk wel een leuk idee. Het is alleen een hoop moeite..
Valt wel mee hoor .
GEILE VROUWPERSONEN!
  woensdag 9 juni 2004 @ 18:56:48 #46
35485 rique
with Canon, I can
pi_19761385
Ik vind de blind inlever-regel, zoals die nu ook geldt, nog steeds een beetje raar. Ik snap het dat het eerlijker is om op een nummer te stemmen dan op een naam. Toch krijg je bij het slowchattopic het veelbesproken probleem dat je alles mag posten behalve de wedstrijdfoto. In mijn geval maak ik vaak series van een onderwerp en als ik daar dan willekeurig wat van post is mijn wedstrijdfoto later makkelijk te herkennen. Je moet dus dingen posten die niets te maken hebben met je eventuele wedstrijdinzending. En dan komt wat mij betreft weer de vraag wat de functie is van het slowchattopic, een willekeurige foto kan ook in andere topics worden beoordeeld immers.

Het leuke van het slowchattopic was altijd dat je een inzending zag groeien, zag evolueren tot een mooi eindproduct. Nu kan dat dus blijkbaar niet meer. Persoonlijk postte ik nooit eerdere versies van mijn inzending maar er zijn veel mensen die dat wel doen en daar erg veel plezier mee beleven. Zomaar willekeurige foto's laten zien (over in dit geval dieren) kan toch ook wel in het algemene dierentopic?

Naja deze discussie heeft al best lang gewoed maar ik blijf erbij dat blind inleveren tot een beetje een nutteloos slowchattopic zal gaan leiden. Bovendien is voor de trouwe FOT-ters en DPZ-ters vrij makkelijk te bedenken van wie welke foto's zijn, als het niet aan de stijl te zien is is het misschien wel uit eerdere series te zien.

Dus wat mij betreft, juli lekker weer inleveren oude stijl!

(blind stemmmen, dus per mail, vind ik dan wel weer een goed idee)
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 9 juni 2004 @ 19:13:57 #47
13151 crew  Rewimo
pi_19761826
Het was ook bij wijze van proef, rique. Er werd om gevraagd, en dus proberen we het. Is het niks, dan doen we het weer op de oude manier. Bevalt het goed, dat gaan we er een poosje mee door.

Uit dit topic komen wellicht ook bruikbare ideeën, die we kunnen testen.

"Onderzoek alle dingen en behoud het goede"
  woensdag 9 juni 2004 @ 19:18:39 #48
35485 rique
with Canon, I can
pi_19761943
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 19:13 schreef Rewimo het volgende:

"Onderzoek alle dingen en behoud het goede"
Als onderzoeker kan ik dit zeker beamen!

Het was dan ook slechts mijn mening over de lopende proef. de foto's in het slowchattopic zeggen me niets, ze komen me een beetje als tweede keus over. Maargoed, we zullen aan het eind van de maand wel kijken hoe het is bevallen. We leven immers niet voor niets in een Fok! Democratie.

en daarom moet iedereen morgen gaan stemmen voor het EP
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 juni 2004 @ 20:28:27 #49
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_19763798
Ik begin me elke keer weer af te vragen wat er toch met de mensheid mis is, waardoor de jonge garde een simpele wedstrijd die alleen voor de fun en de leerzaam wordt gehouden wil omturnen naar een oerwoud van regels en regeltjes en daar weer regeltjes overheen zodat wij zondaren de regeltjes niet aan onze laars zullen lappen.

De wedstrijd gaat nu lekker zoals ie gaat, elke toegevoegde regel brengt alleen maar hopen werk met zich mee en heeft doorgaans geen effect op het mogelijk oneerlijk verlopen van de wedstrijd. Ik zie dan ook niet in waarom er nog enige regel bij zou moeten. Wat wel een mogelijkheid is is wat experimenteren met de methode waarop we stemmen op onderwerp en winnaars. Ook daarbij moet het niet zo zijn dat van de wedstrijdcoördinatie maximale inspanning wordt verwacht voor minimale opbrengst.

Over het bankbiljetreproding in de herhalingswedstrijd heb ik gewoon 'doorgelaten' in de zekerheid dat het niet bepaald een stemmentrekker was geworden, en er herhalende delen in het plaatje zaten. Verder worden alleen foto's geweerd die duidelijk buiten de scope van de wedstrijd vallen.

Te grote foto's halen het wedstrijdtopic niet .

Voor de Photoshopregeltjes: Dodging en burning kan ook met conventionele fotografie, alleen noemen we het dan tegenhouden en doordrukken. Gaan we dus niet verbieden (en als het effect zichtbaar is in je foto heb je het verkeerd gedaan )
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_19764453
Ik wil trouwens wel effe kwijt dat blind stemmen (als in de zin dat niemand weet wie welke foto punten heeft gegeven) me niks lijkt. Ik vind het juist leuk om te zien wie waarop heeft gestemd. Om ook eens te kijken of ik dat ook een mooie foto vind. En ik kies toch wel de 5 foto's die mij het meeste aanspreken.

Denk overigens wel dat het best eens goed is om over de regels na te denken. Persoonlijk vind ik de opzet van deze maand niet echt geweldig. Dat blind topic stemmen en foto's stemmen spreekt me ABSOLUUT niet aan. Het onderwerp ook niet, maar dat is andere discussie...
pi_19764509
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 20:28 schreef Ouwesok het volgende:
Ik begin me elke keer weer af te vragen wat er toch met de mensheid mis is, waardoor de jonge garde een simpele wedstrijd die alleen voor de fun en de leerzaam wordt gehouden wil omturnen naar een oerwoud van regels en regeltjes en daar weer regeltjes overheen zodat wij zondaren de regeltjes niet aan onze laars zullen lappen.
en ik als 17-jarige dacht er precies zo over, want daar zeg je de juiste woorden; fun en leerzaam. en zo moet het blijven, ik herhaal: leerzaam
pi_19765031
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 16:31 schreef fr.oosje het volgende:
Probeer er nou eens echt over na te denken wat jij anders zou willen zien ten opzichte van nu.
quote:
1 de photoshop regel
Er moet m.i. alleen geshopt worden op de helefoto. Dus unsharp mask, verzadiging, contrast, dekking e.d. Dit valt natuurlijjk niet te controleren maar we zijn met volwassenen bij elkaar. Bovendien blijft de wedstrijd voormij een leuke stimulans om ook eens met andere onderwerpen bezig te zijn en er iets van te leren. En meer niet. Eeuwige roem vergaar je er toch niet mee.
quote:
Dat moeten de mods bepalen. Daar zijn ze voor.Als je het er niet mee eens bent, stem je gewoon niet op de bewuste foto.
quote:
Ben ik het wel mee eens. Scheelt de mods ook weer overlegtijd.
quote:
Ik vind dat je je foto's moet kunnen laten zien in de slow chat. Waar gaat het anders in dat topic nog over? Juist het commentaar is leuk om te lezen en leerzaam. En daar gaat het juist om.
Niet blind stemmen. Gewoon de foto's kunnen zien, met naam en toenaam. De mensen kijken toch voornamelijk naar het mooie plaatje.
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:43:17 #53
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19768303
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 17:48 schreef Rewimo het volgende:
Vraag: waarom wil je eigenlijk 5 dagen lang stemmen? 2 dagen, zoals we nu doen, vind ik zelf lang genoeg. Die 3 extra dagen gaan van de wedstrijdtijd af, zonde!
Oh dat is zomaar uit de lucht gegrepen, 2 dagen is ook goed hoor
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:56:37 #54
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19768798
quote:

De wedstrijd gaat nu lekker zoals ie gaat, elke toegevoegde regel brengt alleen maar hopen werk met zich mee en heeft doorgaans geen effect op het mogelijk oneerlijk verlopen van de wedstrijd. Ik zie dan ook niet in waarom er nog enige regel bij zou moeten. Wat wel een mogelijkheid is is wat experimenteren met de methode waarop we stemmen op onderwerp en winnaars. Ook daarbij moet het niet zo zijn dat van de wedstrijdcoördinatie maximale inspanning wordt verwacht voor minimale opbrengst.

Over het bankbiljetreproding in de herhalingswedstrijd heb ik gewoon 'doorgelaten' in de zekerheid dat het niet bepaald een stemmentrekker was geworden, en er herhalende delen in het plaatje zaten. Verder worden alleen foto's geweerd die duidelijk buiten de scope van de wedstrijd vallen.

Te grote foto's halen het wedstrijdtopic niet .

Voor de Photoshopregeltjes: Dodging en burning kan ook met conventionele fotografie, alleen noemen we het dan tegenhouden en doordrukken. Gaan we dus niet verbieden (en als het effect zichtbaar is in je foto heb je het verkeerd gedaan )
Dit is nu precies wat een ouwesok altijd zegt. Vroeger deden we het ook al zo dus is het goed

Echter als de mensheid deze filosofie in het verleden had aangehangen liepen we nu nog allemaal in berenvellen elkaars hersens in te slaan

Maar goed nu serieus.

Waarom nieuwe duidelijke regels? Omdat ik elke maand weer ziek wordt van al het gezeik in de slow chat. Dan is er weer te veel geshopt, dan voldoet de foto niet, dan wordt er weer niet eerlijk gestemt enz enz. Ik he geprobeerd om daar eens over na te denken. En als ik alle postings zo eens doorlees zijn we het over veel dingen in de essentie toch wel eens. Dus ik zal proberen over een paar dagen eens wat regels te formulieren die hier het meeste naar voren zijn gekomen. Dit zijn dan regels waar de meerderheid het mee eens is, en dus makkelijker te verdedigen.
  woensdag 9 juni 2004 @ 22:59:53 #55
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19768915
quote:
Lees ik dit nu goed? Dus als het een hele mooie foto was geweest had je hem niet doorgelaten? of begrijp ik het verkeerd? anders is het wel heel raar???
  woensdag 9 juni 2004 @ 23:12:51 #56
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_19769427
Het blind stemmen vind ik juist heel leuk zo. En op dit moment is het slowchat topic niet zo zinvol omdat we er net mee begonnen zijn. Maar na de wedstrijd word dat het toch wel weer. Dan kan er toch nagepraat worden over de foto's. Over wat er beter had gekund enz. Dit kan dan toch weer meegenomen worden in de volgende wedstrijd. En zo leer je er toch weer van. Het draai in principe om. Maar wel leuk juist. Dan plaats je dus een foto die jij goed vind. Waarvan jij denkt alles gedaan en gezien te hebben, hoe die het mooist is. En niet hoe mooi anderen hem vinden. De kritiek achteraf is bruikbaar voor een volgende foto. Veel eerlijker lijkt me.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 juni 2004 @ 23:41:59 #57
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_19770439
@fr.oosje

Hoe ziek je ook bent van het slowchattopic, kennelijk ben je de enige die iedere maand weer de hoeveelheid regels wil opkrikken en zoveel beperkingen wil instellen dat we binnenkort een fotowedstrijd zonder foto's kunnen opwachten.

Mijn voorstel om de boel zo te laten als ie nu is is niet ingegeven door behoudzucht (dan zou ik namelijk de eerste zijn die duivelstuig als digitale camera's en scanners verbood en moest een ieder hoogspersoonlijk op de fiets zijn zelfgemaakte afdrukken bij Rewimo aan de deur komen afleveren)

Elke uitbreiding van de regels brengt een extra lading werk met zich mee met doorgaans niet tot nauwelijks effect. Als er daarbij ooit twijfels zouden zijn aan een behaalde overwinning was de kritiek op zijn plaats geweest, momenteel heb ik de indruk dat je enorme spoken ziet, die we met geen enkele stemwijze wegkrijgen.

Een andere reden om op de huidige voet door te gaan is het verschijnsel dat we per maand meer deelnemers hebben en meer foto;s.

Het niet meer vertonen van foto's in het slowchattopic zou daarbij tot gevolg hebben dat de starters hier niet een fractie bijleren van wat ze nu doen en dat wil ik graag zo houden, de hoeveelheid slowchat in dat topic....het heet niet voor niks slowchattopic. Afschaffen zou een verlies voor de velen zijn. Bovendien is het doorlezen van het slowchattopic geen must, als je er niet tegen kunt moet je het links laten liggen. Voor wedstrijddeelname volstaan de sticky topics voor de inzendingen en indien aan de orde het stemmen.

Voor de Photoshopdiscussie: We hebben daar een uiterst heldere regel voor die het nu al heel wat wedstrijden doet.

Kort samengevat zie ik geen enkele reden het regelement uit te breiden, het brengt extra werk en minder fotografie met zich mee.
  Eindredactie Frontpage / Forummod woensdag 9 juni 2004 @ 23:45:56 #58
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_19770577
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:59 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Lees ik dit nu goed? Dus als het een hele mooie foto was geweest had je hem niet doorgelaten? of begrijp ik het verkeerd? anders is het wel heel raar???
Het is inderdaad heel raar, het ding heeft volgens mij geen enkele stem gekregen, speelde dus in de wedstrijd geen enkele rol, ik snap dan ook absoluut niet waar je je druk om maakt

ik was zelf die hele foto alweer vergeten
  donderdag 10 juni 2004 @ 00:00:00 #59
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19770990
quote:
ik ben het volledig met je eens....Uiteindelijk kun je zoveel regels maken als je wilt, maar het komt toch op één ding neer; nl. dat je je mede-inzenders/stemmers gewoon moet vertrouwen, want als iemand de boel wil neppen kan dat altijd...

nogmaals, ik doe mee omdat ik er plezier in heb. Omdat ik het een uitdaging vind om steeds met een nieuw onderwerp te experimenteren. Omdat ik het leuk vind om iets te doen met de kritiek die op mijn foto's komt. Omdat ik het leuk vind andere mensen te proberen te helpen betere foto's te maken. Omdat ik tot nog toe elke maand aan het einde voor mijn gevoel betere foto's maak dan aan het begin. Omdat het enthousiasme van de andere deelnemers aanstekelijk werkt. Omdat we inmiddels een leuke groep vaste inzenders hebben, die allemaal hun eigen kijk en inbreng hebben. Omdat ik toch vaak weer verast wordt door de inzendingen van anderen.

Ik doe niet mee om hoog te eindigen in de uitslag, al zal ik meteen toegeven dat een hoge score wel een zekere voldoening geeft. Maar eerlijk gezegd zal de uiteindelijke uitslag van elke wedstrijd me worst wezen. We hebben tot nu toe gezien dat elke wedstrijd een afgetekende winnaar had, waar zo ongeveer iedereen zich in kon vinden, dus dat kan het probleem niet zijn. Als deze wedstrijd verwordt tot een soort paranoide, blind stemmen, anoniem inzenden, doodsaaie competitie voor regelneukers hoeft het van mij niet meer, omdat de charme en het plezier er dan voor mij goeddeels af zijn...

dus

dramatisch genoeg zo?
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 10 juni 2004 @ 00:12:53 #60
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_19771356
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 00:00 schreef Abbadon het volgende:

[..]
dramatisch genoeg zo?
* bosje bloemen plukt
pi_19771680
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 23:12 schreef Jessicaa het volgende:
Het blind stemmen vind ik juist heel leuk zo. En op dit moment is het slowchat topic niet zo zinvol omdat we er net mee begonnen zijn. Maar na de wedstrijd word dat het toch wel weer. Dan kan er toch nagepraat worden over de foto's. Over wat er beter had gekund enz.
nee, er is geen tijd om na de wedstrijd te praten over ditjes en datjes over de afgelopen wedstrijd, omdat je dan in de volgende wedstrijd zit schat! En je kan het er ook niet over hebben tijdens het stemmen, want oh wee als iemand erachter komt wie je bent en wat je gestemd hebt!!
De foto's die nu in het slowchattopic staan, zijn nou niet echt om over naar huis te schrijven, en daarbij zijn het er opeens heeeel erg veel! Iedereen heeft wel ergens foto's liggen die die niet in wil sturen maar wel wil droppen..."kijk wat leuk, maar net niet leuk genoeg"...
Ik houd het overzichtstopic bij en het niet mogen laten zien van de foto's houdt voor mij in dat ik acuut met het overzichtstopic stop..je verwacht toch niet van mij dat ik alle foto's in een keer overzet naar zoiets? Dat mag een ander doen
Ik krijg nu al mail dat ik er foto's weer uit moet halen...mijn eerste neiging om te zeggen: bekijk het maar! heb ik onderdrukt en nu ben ik het gewoon heel erg eens met Ouwesok...waarom willen jullie het zonodig omgooien dan? Zelfs onderzoekers onderbouwen vantevoren hun redenen met argumenten voordat ze een experiment opzetten!! Ik heb nog geen 1 argument gehoord (behalve dan dat het zo ontzettend spannend is..kom op we zijn toch geen kinderen meer? Anders doen we de volgende wedstrijd wel in het donker! IIIEEEEH EEEENNGGGGG!!!)

Sorry als ik hier nogal ironisch van wordt...maar ik vind het dus (was jullie vast al opgevallen ) he-le-maal niets!
Als je niet wilt dat jan en alleman gaat stemmen, dan moet je, zoals Portier al aangaf, een speciale stemsite aanmaken waar je naar toe gestuurd wordt. Die site staat niet in de index (niet in FOT en niet in de algemene index) en houdt dus "oh wat mooi, maar ik weet eigenlijk helemaal niet waarop ik stem"-stemmers tegen...
Over de photoshop regel; je kunt wel degelijk checken of een foto geshopt is of niet (en dan moet je het doen zoals op DPChallenge waar mensen aan kunnen geven dat een foto verdacht wordt van photoshopping, diegene moet dan de ruwe zo-uit-de-camera versie van de foto opsturen. Je kan in de EXIF zien of de foto bewerkt is of niet en of die ruwe foto overeenkomt met de ingestuurde versie. DIt geldt trouwens alleen voor de basic-challenge waar iedereen een foto kan insturen..voor de members-challenge (betalende leden) geldt dat je mag photoshoppen zoveel je wilt, maar of dat mooi gevonden wordt??? Vaak niet nee....)
Als je trouwens de foto's niet door de mods laat beoordelen als passend voor de wedstrijd, dan krijg je (wederom net als bij DPChallenge) ellenlange discussie in topics over de wedstrijd in hoeverre foto's niet of wel aan de wedstrijd voldoen...dat is daar om zeeeeeeeeeer moe van te worden! Niet aan beginnen dus...gewoon vertrouwen op de mods, ze doen het niet in hun eentje, ze zijn met z'n drieeen en kunnen dus denk ik best goed bepalen of het wel of niet erbij hoort!

ok, dat was het....
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  Eindredactie Frontpage / Forummod donderdag 10 juni 2004 @ 01:05:45 #62
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_19772373
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 00:27 schreef m-niki het volgende:

ok, dat was het....
* nog meer bloemen plukt
  donderdag 10 juni 2004 @ 02:20:24 #63
73096 Geminis
iedereenheeftrechtopéénmening
pi_19773233
Hmm, mijn mening veranderd ook zo'n beetje per post wat ik lees, kortom: te moeilijk om iets te bedenken waar iedereen zich prettig bij voelt. Daarvoor lopen de mening te ver uiteen. (wel/niet blind stemmen bijv. er zit weinig tussenin).

Eigenlijk is het zo dat we inderdaad niet echt heel veel te klagen hebben. De stemming loopt eerlijk (genoeg), het aantal inzendingen is groot en toch is het niveau echt niet slecht. En mocht er een mindere foto tussen zitten dan is dat terug te zien in het aantal stemmen.

Minpunt: het gemekker over te weinig gekaderde regels.

Goed DPchallenge is van een hoger niveau, maar tot zover is het hier leerzamer en leuker om met je foto hier in de middenmoot van de uitslag te eindigen, dan niet eens te kunnen meedoen op die andere...

En ik weet niet hoe het met het tellen van dat stemmen gaat, maar is het niet mogelijk om dat te automatiseren? (met een form om te stemmen ofzo). Voor gemak van Rewimo, het klinkt nu allemaal zo bewerkelijk het tellen en naamaanpassing...

Idd zou de slowchat wat meer over fototechniek moeten gaan, maar dat is vrijblijvend
De waarde van deze post kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_19774743
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 01:05 schreef Ouwesok het volgende:

[..]

* nog meer bloemen plukt
Pluk dan ook maar een bosje bloemen voor mij, mijn mening sluit goed aan bij M-niki en Abbanon.
-->
ik word er vrolijk van.
-->
http://www.surfrace.nl/index.php?r=50877
  donderdag 10 juni 2004 @ 08:53:13 #65
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19774911
quote:
Ik houd het overzichtstopic bij en het niet mogen laten zien van de foto's houdt voor mij in dat ik acuut met het overzichtstopic stop..je verwacht toch niet van mij dat ik alle foto's in een keer overzet naar zoiets? Dat mag een ander doen
Waarom zou je ze niet mogen laten zien? Het enige wat er hoeft te gebeuren is, na het stemmen, de nummers in namen te veranderen. (ik zou het jammer vinden als het overzichtstopic zou verdwijnen, dus als je echt serieuze plannen hebt om ermee op te houden, zou ik het wel over willen nemen)

Ik begrijp verder wel wat je bedoelt hoor, het brengt gewoon een hoop rotzooi en onduidelijkheid met zich mee, maar zoals het nu gaat, gaat het toch? Het slowchattopic is inderdaad wat saaier nu, maar het idee om te 'evalueren' over de vorige wedstrijd vind ik niet eens zo slecht

M-niki, ik vind het hartstikke goed van je dat je zoveel met de wedstrijd te doen hebt , en misschien is het dan ook een goed idee om eerst te kijken hoe deze maand verloopt, en dán pas bepalen wat er allemaal wel en niet goed gegaan is.

We kunnen leren van onze fouten! Hoor ik daar een Haleluja?
  donderdag 10 juni 2004 @ 09:12:26 #66
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_19775138
quote:

[..]

nee, er is geen tijd om na de wedstrijd te praten over ditjes en datjes over de afgelopen wedstrijd, omdat je dan in de volgende wedstrijd zit schat! En je kan het er ook niet over hebben tijdens het stemmen, want oh wee als iemand erachter komt wie je bent en wat je gestemd hebt!!

ok, dat was het....
Zo help. Ik neem aan dat dat schat niet zo lief bedoeld is. Zo komt het in ieder geval niet over! Beetje lullige reaktie. Dit terwijl ik ook alleen maar meedenk en weergeef hoe ik het zie!. Ik heb het in mijn post niet over 'ditjes en datjes' maar over wat een ieder zo graag wil. Kritiek op zijn of haar foto's waar hij of zij wat mee kan. En dat maakt voor mij niet uit of dit voor of na de wedstrijd komt. Het gaat er toch om dat je steeds beter fotos wil maken. En tocht niet of je 1e wil worden. Dan is er toch wel tijd om na te praten over de foto's ook al is er weer een wedstrijd aan de gang? Of is het zo dat als er een nieuw onderwerp binnekomt iedereen ineens met oogkleppen oploopt en aan niks anders meer kan denken dan aan dat onderwerp en daardoor niet voor iedeeen openstaat m.b.t het maken van foto's?
En dat overzichtstopic moet je alleen doen als je dat leuk vind natuurlijk. Maar of je daar nu een naam bij zet of een nummer dat maakt toch geen verschil?

Buiten het blind stemmen en foto's inzenden hoeft er van mij overgens niks verandert te worden. Ik vind het wel prima en leuk zo.
pi_19775212
Ik hoop echt dat het slowchat topic blijft zoals het nu is. Dat vind ik het leukste en meest leerzame van de hele wedstrijd. En als je er geen wedstrijdfoto's neer mag zetten heeft het weinig zin meer omdat je dan niet je beste foto's plaatst... Blind/anoniem stemmen of niet maakt me niet uit, hoewel ik het leuk vind om redeneringen te lezen als ze erbij worden gezet (wat niet kan bij ananiem stemmen).
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 juni 2004 @ 09:35:32 #68
13151 crew  Rewimo
pi_19775479
Over het stemmen: blind stemmen op het onderwerp vond ik eigenlijk wel prettig. Iedereen stemt dan op wat hij echt leuk vindt, en je krijgt hopelijk geen poll-hoppers binnen (al kun je dat nooit met zekerheid zeggen).

Blind stemmen op de foto's, nee daar zie ik de lol niet van in. Het argument dat mensen eerst kijken wat anderen stemmen en aan de hand daarvan 'mee' gaan stemmen... ik denk niet dat het zo werkt. Ik ga ervan uit dat mensen zelf wel kunnen bepalen wat zij de mooiste foto vinden.

Wat we deze maand doen met het plaatsen van de foto's onder nummer in plaats van naam, is een proef. Na afloop van de stemming zullen we kijken of die proef geslaagd is of niet. Ik vind dat er wel ruimte moet zijn om bepaalde ideeën uit te proberen. Wat voldoet houden we, wat niet werkt laten we weer vallen.

Over Photoshop kan ik eerlijk gezegd weinig vertellen, ik heb het zelf niet, en ik heb er te weinig verstand van om er iets zinnigs over te zeggen. Maar er is door meerdere mensen aangegeven dat bepaalde effecten (die de hele foto aangaan) toegestaan zijn en andere niet. Prima, ik laat het aan Ouwesok over om daar definitief over te oordelen want hij heeft er wèl verstand van.

Om nog even op m-niki in te gaan (ik heb je ook per mail al geantwoord): iemand heeft verzocht zijn foto's uit de overzichten te halen. Waarom weet ik niet precies, maar ik vind wel dat we daar rekening mee moeten houden.
  donderdag 10 juni 2004 @ 10:06:08 #69
35485 rique
with Canon, I can
pi_19776029
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 22:56 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Waarom nieuwe duidelijke regels? Omdat ik elke maand weer ziek wordt van al het gezeik in de slow chat.
Slowchat is toch juist uitgevonden om te zeiken? Of heb ik het nu mis? Alles wat er over de wedstrijd te zeggen is kan in de slowchat, dus gezeik over de foto's maar ook gezeik over de regelementen. Het valt me trouwens wel op dat het meestal een paar mensen zijn die een bepaalde discussie aanwakkeren zodat er een enorme zeikgolf gaat komen van de andere deelnemers.....

Ach het is wel duidelijk, de wedstrijd houdt ons erg bezig, de wedstrijd leeft!

mag ik ook bloemen?
  donderdag 10 juni 2004 @ 12:13:40 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_19779128
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Om nog even op m-niki in te gaan (ik heb je ook per mail al geantwoord): iemand heeft verzocht zijn foto's uit de overzichten te halen. Waarom weet ik niet precies, maar ik vind wel dat we daar rekening mee moeten houden.
ik vind dat als je je foto bewust opstuurt om mee te dingen voor een prijs je dan later niet moet gaan zeuren dat hij in overzichten komt, komt een beetje kinderachtig over alsof je een professionele nitwit bent ofzo
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 10 juni 2004 @ 12:19:10 #71
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_19779278
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 10:06 schreef rique het volgende:

[..]

Slowchat is toch juist uitgevonden om te zeiken? Of heb ik het nu mis? Alles wat er over de wedstrijd te zeggen is kan in de slowchat, dus gezeik over de foto's maar ook gezeik over de regelementen. Het valt me trouwens wel op dat het meestal een paar mensen zijn die een bepaalde discussie aanwakkeren zodat er een enorme zeikgolf gaat komen van de andere deelnemers.....

Ach het is wel duidelijk, de wedstrijd houdt ons erg bezig, de wedstrijd leeft!

mag ik ook bloemen?
Tuurlijk
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_19779542
Ik ben ook een voorstander van zo open en toegankelijk mogelijk.
Zelf kan ik alleen nog maar meelezen en meestemmen, omdat ik nog geen camera heb.
Maar als ik die ooit op de kop tik ben ik echte beginner, zonder zoomlens en dat soort zaken.
Vind het wel leuk om dan in slowchat dingen te kunnen posten... en misschien zo dingen te kunnen leren
pi_19781494
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 00:00 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ik ben het volledig met je eens....Uiteindelijk kun je zoveel regels maken als je wilt, maar het komt toch op één ding neer; nl. dat je je mede-inzenders/stemmers gewoon moet vertrouwen, want als iemand de boel wil neppen kan dat altijd...

nogmaals, ik doe mee omdat ik er plezier in heb. Omdat ik het een uitdaging vind om steeds met een nieuw onderwerp te experimenteren. Omdat ik het leuk vind om iets te doen met de kritiek die op mijn foto's komt. Omdat ik het leuk vind andere mensen te proberen te helpen betere foto's te maken. Omdat ik tot nog toe elke maand aan het einde voor mijn gevoel betere foto's maak dan aan het begin. Omdat het enthousiasme van de andere deelnemers aanstekelijk werkt. Omdat we inmiddels een leuke groep vaste inzenders hebben, die allemaal hun eigen kijk en inbreng hebben. Omdat ik toch vaak weer verast wordt door de inzendingen van anderen.

Ik doe niet mee om hoog te eindigen in de uitslag, al zal ik meteen toegeven dat een hoge score wel een zekere voldoening geeft. Maar eerlijk gezegd zal de uiteindelijke uitslag van elke wedstrijd me worst wezen. We hebben tot nu toe gezien dat elke wedstrijd een afgetekende winnaar had, waar zo ongeveer iedereen zich in kon vinden, dus dat kan het probleem niet zijn. Als deze wedstrijd verwordt tot een soort paranoide, blind stemmen, anoniem inzenden, doodsaaie competitie voor regelneukers hoeft het van mij niet meer, omdat de charme en het plezier er dan voor mij goeddeels af zijn...

dus

dramatisch genoeg zo?
Helemaal mee eens
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:14:34 #74
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19782684
Even voor opgesteld dat ik de regels niet wil veranderen, ik vond het tot deze maand wel leuk. Maar de wedstrijd van deze maand vind ik een stuk minder door zowel het blind stemmen op de onderwerpen als de genummerde foto's en het niet mogen laten zien van je wedstrijdfoto in de slow chat

En als ik het goed lees is de meerderheid het daar mee eens. Dus waar komen deze veranderingen vandaan? Vraag me ook af waarom dat niet eerst even overlegd is. (doe ik tenslotte ook).

Ik stel voor dat we de volgende maanden weer gewoon doen zoals we dat tot nog toe hebben gedaan, met 1 uitzondering. (zie regel1)
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:17:18 #75
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19782768
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:14 schreef fr.oosje het volgende:
Eeven voor opgeteld dat ik de regels niet wil veranderen, ik vond het tot deze maand wel leuk. Maar de wedstrijd van deze maand vind ik een stuk minder door zowel het blind stemmen op de onderwerpen als de genummerde foto's en het niet mogen laten zien van je wedstrijdfoto in de slow chat

En als ik het goed lees is de meerderheid het daar mee eens. Dus waar komen deze veranderingen vandaan? Vraag me ook af waarom dat niet eerst even overlegd is. (doe ik tenslotte ook).

Ik stel voor dat we de volgende maanden weer gewoon doen zoals we dat tot nog toe hebben gedaan, met 1 uitzondering. (zie regel1)

Maar dan moet er dus ook niet meer overgezeurd worden
Volgens mij is de meerderheid het er juist mee eens dat het wél leuk is (blind stemmen enz)

En volgens mij ben jij een van de weinige die er steeds over begint (of in je eigen woorden: zeurt)

No offence hoor verder, maar steeds als we nét denken: okay, het is weer gesettled, dan springt er weer iemand omhoog die het helemaal anders wil

Laten we gewoon deze maand afwachten, dan kunnen we daarna evalueren over wat er wel en niet goed gegaan is.

Maar dan moet er dus nu ook niet meer overgezeurd worden
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:23:36 #76
52657 pea4fun
pi_19782996
Eigenlijk vind ik het een beetje flauw dat als er wat nieuws geprobeerd wordt, meteen zoveel mensen op hun tenen getrapt zijn. Probeer het eerst een keer.
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:24:04 #77
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19783009
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:17 schreef Offy het volgende:

[..]

Volgens mij is de meerderheid het er juist mee eens dat het wél leuk is (blind stemmen enz)

En volgens mij ben jij een van de weinige die er steeds over begint (of in je eigen woorden: zeurt)

No offence hoor verder, maar steeds als we nét denken: okay, het is weer gesettled, dan springt er weer iemand omhoog die het helemaal anders wil
Je bent niet helemaal op de hoogte, in de slow chat werd deze maand door een aantal mensen behoorlijk geklaagd over het niet kunnen laten zien van je foto's. Ik heb toen aangeboden om eens te kijken naar wat duidelijkere regels. Dat heb ik gedaan. Maar zoals ik al zei ik vond het tot deze maand wel goed gaan, maar nu vind ik er eigenlijk niet zo heel veel aan.

Het valt mij me wel op dat als je je kop hier boven het maaiveld uitsteek hij er wel heel snel vanaf is!!!!

Dus niet mij verwijten dat ik over de regels zeur, als ik dat niet doe

Don't shoot the messenger
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:25:48 #78
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19783070
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:23 schreef pea4fun het volgende:
Eigenlijk vind ik het een beetje flauw dat als er wat nieuws geprobeerd wordt, meteen zoveel mensen op hun tenen getrapt zijn. Probeer het eerst een keer.
Oh maar ik ben niet op mijn tenen getrapt hoor, ik probeer gewoon wat nieuws, Probeer het eens een keer.
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:29:38 #79
52657 pea4fun
pi_19783234
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:25 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Oh maar ik ben niet op mijn tenen getrapt hoor, ik probeer gewoon wat nieuws, Probeer het eens een keer.
Dat deed ik al, ik ben het zelfs grotendeels met jouw regels wel eens, zie mijn eerdere post. Maar het gaat in dit topic steeds meer over het probeersel van deze maand. Veel mensen reageren daar toch nogal geirriteerd op...jij voelt je kennelijk aangesproken.
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:30:38 #80
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19783271
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:24 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Je bent niet helemaal op de hoogte, in de slow chat werd deze maand door een aantal mensen behoorlijk geklaagd over het niet kunnen laten zien van je foto's. Ik heb toen aangeboden om eens te kijken naar wat duidelijkere regels. Dat heb ik gedaan. Maar zoals ik al zei ik vond het tot deze maand wel goed gaan, maar nu vind ik er eigenlijk niet zo heel veel aan.

Het valt mij me wel op dat als je je kop hier boven het maaiveld uitsteek hij er wel heel snel vanaf is!!!!

Dus niet mij verwijten dat ik over de regels zeur, als ik dat niet doe

Don't shoot the messenger
Wat flauw dat je je eerste post gewijzigd hebt om deze opmerking te kunnen maken

Hoe dan ook, noem het zeuren, noem het klagen, noem het discusseren...Wat ik bedoel: de nieuwe 'regels' zijn nog maar nét van start, en *iemand* opent al een topic over hoe het anders moet/kan.

Waarom kunnen we niet gewoon deze wedstrijd afwachten en kijken hoe het loopt zonder dat het meteen anders moet?

Dus niet mij verwijten dat ik over de regels zeur, als ik dat niet doe (n.a.v. de regel die jij net verwijderd hebt )

Pea, ik ben blij dat er tenminste 1 iemand is die me begrijpt

En fr.oosje, we proberen gewoon wat nieuws, probeer het eens een keer!
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:31:53 #81
79550 Ymke
your ghost
pi_19783308
Jullie zeuren gewoon allemaal
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:32:11 #82
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19783321
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:31 schreef Ymke het volgende:
Can't we all just get along?

Ik beloof bij deze dat ik niet meer ga zeuren (als ik dat al deed?), en gewoon deze wedstrijd uitzit, waarna we een mooi evaluatie-topic maken over hoe we verdergaan
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:32:32 #83
52657 pea4fun
pi_19783338
quote:
Ja, nederlanders eigen
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:37:04 #84
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19783494
quote:
ik zeur nooit

ik discussieer
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:44:46 #85
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19783769
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:30 schreef Offy het volgende:

[..]

Wat flauw dat je je eerste post gewijzigd hebt om deze opmerking te kunnen maken

Hoe dan ook, noem het zeuren, noem het klagen, noem het discusseren...Wat ik bedoel: de nieuwe 'regels' zijn nog maar nét van start, en *iemand* opent al een topic over hoe het anders moet/kan.

Waarom kunnen we niet gewoon deze wedstrijd afwachten en kijken hoe het loopt zonder dat het meteen anders moet?

Dus niet mij verwijten dat ik over de regels zeur, als ik dat niet doe (n.a.v. de regel die jij net verwijderd hebt )

Pea, ik ben blij dat er tenminste 1 iemand is die me begrijpt

En fr.oosje, we proberen gewoon wat nieuws, probeer het eens een keer!
Nu ga het me iets te ver. Ik heb die regel niet verwijderd om een volgende opmerking te maken, ik heb verwijderd om dat ik het niet echt vriendelijk vond. Trek nou geen conclusies die niet juist zijn.
Dit is het laatste wat ik hier over zeg.

Ik reageer alleen nog maar inhoudelijk over de regels en niet over andere inrelevante dingen.

Weet je wat ik jammer vind? dat het hier altijd zo snel aggressief wordt, of ligt dat aan mij?
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:52:29 #86
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19783988
Lieve fr.oosje..Waarom voel je je toch steeds zo aangevallen?

Kan je misschien aangeven welke zin(nen?)/opmerkingen je aggressief vind?

Ik vond die zin inderdaad ook niet erg vriendelijk van je. Maar dat je dan 'boos' wordt op mij, omdat ik jou quote ('dus mij niet verwijten dat ik over de regels zeur, als ik dat niet doe ' )

Hoe dan ook, ik heb al een paar keer voorgesteld dat we deze wedstrijd even bekijken, zien hoe het gaat , en aan het eind ervan een evaluatie-topic openen. Ik ben erg benieuwd wat je hiervan vindt (maar je reageert er steeds niet op)

Zie de smileys
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:52:44 #87
79550 Ymke
your ghost
pi_19783998
Ik zie geen aggressie hoor.
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:59:36 #88
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19784212
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:52 schreef Ymke het volgende:
ik zie liefde

*bloemetjes plukt*
  donderdag 10 juni 2004 @ 14:59:37 #89
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19784215
Vreeeede op Aaaaarde, vreeeheeeede op Aaahaaarde !

donderdag 10 juni 2004 @ 15:02:16 #90
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19784314
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:52 schreef Ymke het volgende:
Dan ligt dat dus aan mij
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:03:10 #91
79550 Ymke
your ghost
pi_19784354
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:02 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Dan ligt dat dus aan mij
ja
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:05:52 #92
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19784433
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:52 schreef Offy het volgende:
Lieve fr.oosje..Waarom voel je je toch steeds zo aangevallen?

Kan je misschien aangeven welke zin(nen?)/opmerkingen je aggressief vind?

Ik vond die zin inderdaad ook niet erg vriendelijk van je. Maar dat je dan 'boos' wordt op mij, omdat ik jou quote ('dus mij niet verwijten dat ik over de regels zeur, als ik dat niet doe ' )

Hoe dan ook, ik heb al een paar keer voorgesteld dat we deze wedstrijd even bekijken, zien hoe het gaat , en aan het eind ervan een evaluatie-topic openen. Ik ben erg benieuwd wat je hiervan vindt (maar je reageert er steeds niet op)

Zie de smileys
Maakt ook niets uit, ik heb een dikke huid.

Wat ik van je voorstel vind? Eigenlijk niet zo oke. Ik zal uitleggen waarom. Waar komen die nieuwe (test)regels nu eigenlijk vandaan? En waarom moeten we deze testen? En waarom hebben we het eerst niet op deze mannier besproken? Waarom?
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:06:50 #93
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19784474
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:03 schreef Ymke het volgende:

[..]

ja
oke
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:07:47 #94
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19784506
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 14:59 schreef Offy het volgende:
Vreeeede op Aaaaarde, vreeeheeeede op Aaahaaarde !

[afbeelding]

By the way dit is wel een heel fout plaatje zeg
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:13:53 #95
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19784689
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:05 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Wat ik van je voorstel vind? Eigenlijk niet zo oke. Ik zal uitleggen waarom. Waar komen die nieuwe (test)regels nu eigenlijk vandaan? En waarom moeten we deze testen? En waarom hebben we het eerst niet op deze mannier besproken? Waarom?
eens! ik vond het zeer vreemd dat een aantal regels dat naar mijn idee niets meer was dan een proefballonetje ineens integraal in het regelement was gegooid zonder enige vorm van discussie...

maar goed, gedane zaken etc..
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:22:51 #96
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19784961
quote:

[..]

Volgens mij hebben we het wél besproken? (Maar zijn er een hoop mensen halverwege afgekapt ofzo ;-))

Wat (naamloze) quootjes uit het slowchattopic:
quote:
Is er geen mogelijkheid om bij het stemmen op de onderwerpen de uitslag niet te laten zien en dus ook niet in de stemtopic zeggen welk onderwerp je hebt gekozen.
quote:
Goed idee!
quote:
handig, die blinde poll, nu moet je gaan nadenken
quote:
ik vind het trouwens wel super leuk zo, op deze manier
quote:
Zullen we eens een blinde wedstrijd houden?
(...)
Okee, ik stel voor dat we het zo gaan doen:

- Wie een foto wil inzenden stuurt deze op de gebruikelijke manier naar mij.

- Ik nummer ze in volgorde van binnenkomst en plaats ze onder nummer in het centrale topic. Uiteraard plaats ik ze ook onder nummer op de Fok!-server (anti-nerdmaatregel)

- Na sluiting stemmen we op nummer, en pas na afloop van het stemmen wordt dan bekend wie de winnaar is.

- Dat betekent ook, dat vragen aan mij als 'heb je mijn foto ontvangen?' niet in het slowchattopic moeten worden gesteld

- We spreken met zijn allen af, dat we geen wedstrijdfoto's in het slowchattopic plaatsen!!!

Hebben jullie nog aanvullingen? Ik zal deze afspraken ook in het centrale topic zetten op een hopelijk opvallende wijze
quote:
Goed idee Rewimo...
quote:
maar een wedstrijd doen met foto's waarvan je niet weet wie ze gemaakt heeft lijkt me wel leuk
quote:
goed idee.
quote:
ja leuk!
quote:
Hahaha is een id Rewimo, lijkt me ook wel eens humor om te doen
quote:
Goed idee![
quote:
Ik vind het ook een goed idee,Rewimo ! nou ff op die ouwe kous wachten,onze uber mod!
quote:
Dan zijn nu al mijn ontevredenheden over de manier van stemmen met de fotowedstrijden de wereld uit
quote:
Briljant idee Rewimo. Blind stemmen is veel eerlijker / leuker / spannender vind ik
quote:
vindt het een heel leuk idee.
enz enz...

Misschien was het allemaal niet helemaal duidelijk voor iedereen?
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:23:21 #97
52657 pea4fun
pi_19784975
quote:

[..]

Het komt nav een aantal opmerkingen dat het misschien wel leuk zou zijn. Het is toen idd vrij snel als test ingevoerd zonder peilen vooraf wie voor en wie tegen was. Ik denk dat dat zo uitkwam omdat we net met een nieuwe wedstrijd moesten beginnen.

Ik moet zeggen het leek mij ook leuk. Nu het ook is ingevoerd valt het me tegen...kan toch?
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:24:59 #98
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19785029
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:23 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Het komt nav een aantal opmerkingen dat het misschien wel leuk zou zijn. Het is toen idd vrij snel als test ingevoerd zonder peilen vooraf wie voor en wie tegen was. Ik denk dat dat zo uitkwam omdat we net met een nieuwe wedstrijd moesten beginnen.

Ik moet zeggen het leek mij ook leuk. Nu het ook is ingevoerd valt het me tegen...kan toch?
Er is inderdaad niet echt gestemd (blind? ), maar uit de enorme positieve reacties heeft Rewimo denk ik gedacht dat het wel goed zat? (Ik ook hoor trouwens)
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:27:39 #99
52657 pea4fun
pi_19785122
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:24 schreef Offy het volgende:

[..]

Er is inderdaad niet echt gestemd (blind? ), maar uit de enorme positieve reacties heeft Rewimo denk ik gedacht dat het wel goed zat? (Ik ook hoor trouwens)
Het stemmen op nummers vind ik nog steeds niet verkeerd. Wat me eraan tegenvalt is het (overigens vrijwillig) geen advies vragen over de foto die je uiteindelijk in wil sturen. Dat maakte het slowchattopic erg leerzaam.
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:28:42 #100
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19785155
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:27 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Het stemmen op nummers vind ik nog steeds niet verkeerd. Wat me eraan tegenvalt is het (overigens vrijwillig) geen advies vragen over de foto die je uiteindelijk in wil sturen. Dat maakte het slowchattopic erg leerzaam.
Ja, dat is ook het enige wat ik zelf ook vervelend vind: het slowchattopic heeft zo niet erg veel nut meer (misschien discussieren over de vorige wedstrijd?), maar zoals het nu is mag je toch ook gewoon je inzending daar laten zien?
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:29:27 #101
79550 Ymke
your ghost
pi_19785190
Ik heb de hele discussie niet mee gekregen , maar je plaatst dus niet je foto (mag wel) in het slowchat. wat doen we daar nu wel dan?

*serieus*
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:32:48 #102
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19785305
Haha, ja dat weten we niet, dat is het probleem een beetje geloof ik

Ik *denk* dat het de bedoeling is gewoon foto's in te sturen, die wel met het onderwerp te maken hebben, maar die je niet in gaat sturen. Om wat feedback te krijgen, of inspiratie op te doen ofzo...
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:07 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

By the way dit is wel een heel fout plaatje zeg
Dat is mijn specialiteit
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:33:45 #103
73096 Geminis
pi_19785329
exact!

Als je van tevoren gaat peilen, kom je nooit aan vernieuwingen toe.Tenzij je weer een poll gaat organiseren over wat wel en wat niet zou moeten mogen... Ik zag het ook als experiment. Met zeker verbeteringen. Het stemmen over volgend thema blind dus, dat is zeker een verbetering. Mijn inziens.

Hmm, waarom heet een poll hier geen peil?
De waarde van deze post kan fluctueren. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:34:36 #104
52657 pea4fun
pi_19785357
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:28 schreef Offy het volgende:

[..]

Ja, dat is ook het enige wat ik zelf ook vervelend vind: het slowchattopic heeft zo niet erg veel nut meer (misschien discussieren over de vorige wedstrijd?), maar zoals het nu is mag je toch ook gewoon je inzending daar laten zien?
Mag wel, maar dan is het "blind"stemmen er een beetje af toch?
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:37:01 #105
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19785449
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:34 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Mag wel, maar dan is het "blind"stemmen er een beetje af toch?
Ja, ik zou het ook niet doen, maar ik geloof niet dat je eeuwig hoeft te branden als je het wél doet. Dus: liever niet, maar als je pérse moet

Zoiets
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:38:14 #106
52657 pea4fun
pi_19785488
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:29 schreef Ymke het volgende:
Ik heb de hele discussie niet mee gekregen , maar je plaatst dus niet je foto (mag wel) in het slowchat. wat doen we daar nu wel dan?

*serieus*
Dat is dus ook wat een beetje eraan tegenvalt. Nu worden er alleen maar dierenplaatjes neergezet, en weinig mensen geven daar commentaar op omdat het waarschijnlijk toch niet de wedstrijdfoto's worden.
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:39:08 #107
79550 Ymke
your ghost
pi_19785531
Ik vond het wel leuk hoe het eerst was, feedback krijgen en geven , je ziet fotos verbeteren , je doet juist inspiratie en technieken op (iig ik wel).

Ik ga liever niet napraten over de fotos als de winnaar bekend is , heb ook al zo'n hekel aan het napraten over een slag bij klaverjassen.
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:40:21 #108
52657 pea4fun
pi_19785574
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:37 schreef Offy het volgende:

[..]

Ja, ik zou het ook niet doen, maar ik geloof niet dat je eeuwig hoeft te branden als je het wél doet. Dus: liever niet, maar als je pérse moet

Zoiets
Nou ja, er was ook al eens een discussie of je wel advies moet vragen over een foto die jij geschikt vind voor een wedstrijd. Dat moest dan weer in het beoordeel mijn foto topic....Je blijft toch altijd wel iets houden om over te zeuren discussieren.
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:56:53 #109
73096 Geminis
pi_19786082
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:39 schreef Ymke het volgende:
Ik vond het wel leuk hoe het eerst was, feedback krijgen en geven , je ziet fotos verbeteren , je doet juist inspiratie en technieken op (iig ik wel).

Ik ga liever niet napraten over de fotos als de winnaar bekend is , heb ook al zo'n hekel aan het napraten over een slag bij klaverjassen.
Maar je kan toch een discussie beginnen over je eigen foto? Zonder dat je meteen prijsgeeft dat het jouw eigen foto is? Je stelt gewoon een vraag erover en omdat niemand weet of jij hem ook echt gemaakt heb, kan zijn of haar feedback leveren... Of is dit ook niet goed uitgedacht?

edit: dus wel je voorlopige inzending opsturen, die mag naderhand geloof ik nog wel gewijzigd worden nietwaar?
  donderdag 10 juni 2004 @ 15:59:15 #110
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19786139
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:56 schreef Geminis het volgende:

[..]

Maar je kan toch een discussie beginnen over je eigen foto? Zonder dat je meteen prijsgeeft dat het jouw eigen foto is? Je stelt gewoon een vraag erover en omdat niemand weet of jij hem ook echt gemaakt heb, kan zijn of haar feedback leveren... Of is dit ook niet goed uitgedacht?
Dat is op zich wel erg slim Maar het valt natuurlijk wel op als iemand erg geinterreseerd is naar iedereens mening over foto 3. (bijvoorbeeld)
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:01:57 #111
79550 Ymke
your ghost
pi_19786232
Ik vind die 4 in de naam pea4fun al verdacht nu
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:04:47 #112
73096 Geminis
pi_19786320
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:59 schreef Offy het volgende:

[..]

Dat is op zich wel erg slim Maar het valt natuurlijk wel op als iemand erg geinterreseerd is naar iedereens mening over foto 3. (bijvoorbeeld)
Dan hebben we een MC nodig...

Iemand die alles aan elkaar wil beppen...
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:06:47 #113
52657 pea4fun
pi_19786371
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:01 schreef Ymke het volgende:
Ik vind die 4 in de naam pea4fun al verdacht nu
whehehe....
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:15:28 #114
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19786598
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:04 schreef Geminis het volgende:

[..]

Dan hebben we een MC nodig...

Iemand die alles aan elkaar wil beppen...
Óf iedereen geeft gewoon zijn menig over *alle* foto's. Dan komt iedereen aan bod en weet niemand van wie welke foto is....(Maar dat worden er wel erg veel als het er 64 zijn.... )
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:22:24 #115
79550 Ymke
your ghost
pi_19786771
Ik wil wel mijn mening geven hoor , weet alleen niet of iedereen dat op prijs stelt
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:35:19 #116
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19787175
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:22 schreef Ymke het volgende:
Ik wil wel mijn mening geven hoor , weet alleen niet of iedereen dat op prijs stelt
Ik in ieder geval wel! Ik zal het wel even zeggen als mijn foto ertussen staat

donderdag 10 juni 2004 @ 16:40:43 #117
79550 Ymke
your ghost
pi_19787347
Die staart vd vis is dat een verkapte 3?
  donderdag 10 juni 2004 @ 16:46:20 #118
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19787530
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 16:40 schreef Ymke het volgende:
Die staart vd vis is dat een verkapte 3?

Ik moet de volgende keer toch iets slimmers bedenken...
pi_19793331
Hahahahaha (*schuddebuikt nog na van daarnet*) op vorige pagina stond een opmerking van pea4fun over TENEN!!! hahahahaha, dat juist zij daarover begint met zo'n plaatje!!!!

Ondertussen is er dus wel een experiment gaande (laten we dat dan maar zo houden), maar is er nog niet nagedacht hoe we straks gaan evalueren. Er is nu al geen overzicht over de 'lovers' en 'haters' van het nieuwe idee (volgens fr.oosje is de meerderheid tegen en zo komt dat ook op mij over, maar volgens Offy is juist de meerderheid voor!) Aangezien 'de meerderheid' niets terug kan zeggen (hehe) en er altijd sprake is van de statistische vertekening in de vorm van een attributiefout o.i.d. (bv. de oranje fan ziet in die massa van rood-zwart-gele petjes nog iemand met een rood-wit-blauwe smoel en zegt tegen het thuisfront over de telefoon "ola mi casa! Er zijn wel veel Duitsers, maar ook heel veel Nederlanders ajippieajee!").
Dus met de natte vinger een beetje peilen van welke kant de wind het hardst waait, is gewoonweg door niemand te bepalen. Dan zitten we toch weer aan een poll! En om sociaal wenselijke antwoorden of het stemmen onder sociale druk te voorkomen, stel ik bij deze voor om na de wedstrijd ook een poll te houden over welke nieuwe regels uit het experiment door moeten en welke niet. Om "ha leuk een poll!" stemmers tegen te houden, moet deze dan wel op een andere site.

Na deze ontzettend wijze woorden
heb ik nog een vraag: naar aanleiding van een bericht van iemand die liever niet zag dat zijn foto's in het overzichtstopic stonden, wil ik bij deze toch nog om toestemming vragen. Ik ga er dan overigens vanuit: wie zwijgt, stemt toe.
Ik heb namelijk een grens overschreden, ik mocht eigenlijk jullie foto's niet ongevraagd op het overzichtstopic zetten. Ik snap dat sommigen dat misschien toch vervelend vonden/vinden, maar of zich er niet van bewust waren dat het gebeurde, ofwel geen kans zagen om erover te klagen.. Bij deze.
Ik wil er overigens bij vermelden dat het overzichtstopic enkel en alleen aan FOK verbonden is en alleen vanuit het Fotografie forum te zien is. Ik krijg er geen geld voor en FOK ook niet. Je naam wordt altijd vermeld, de credits zijn voor jou!!!
[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:27:07 #120
79550 Ymke
your ghost
pi_19793438
laat ze toch zeuren m-niki , wel meedoen aan een wedstrijd waar iedereen je foto kan zien en dan later zeuren dat je je foto verwijderd wilt hebben ....... bla bla bla

Je doet gewoon je best en 99 procent waardeerd dat en dat ene meisje niet , so....?

Hup !. m-niki
  donderdag 10 juni 2004 @ 20:29:19 #121
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19793480
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 20:22 schreef m-niki het volgende:
(volgens fr.oosje is de meerderheid tegen en zo komt dat ook op mij over, maar volgens Offy is juist de meerderheid voor!)
Hoe het er nu voorstaat weet ik natuurlijk niet, maar al die positieve reacties van de vorige pagina heb ik natuurlijk niet verzonnen Ik denk dat er een hoop mensen ondertussen van gedachten zijn veranderd.
quote:
En om sociaal wenselijke antwoorden of het stemmen onder sociale druk te voorkomen, stel ik bij deze voor om na de wedstrijd ook een poll te houden over welke nieuwe regels uit het experiment door moeten en welke niet. Om "ha leuk een poll!" stemmers tegen te houden, moet deze dan wel op een andere site.
Dit vind ik een goed idee!
quote:
heb ik nog een vraag: naar aanleiding van een bericht van iemand die liever niet zag dat zijn foto's in het overzichtstopic stonden, wil ik bij deze toch nog om toestemming vragen.
Nou okay dan, omdat jij het bent
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 juni 2004 @ 21:21:37 #122
13151 crew  Rewimo
pi_19795100
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 15:37 schreef Offy het volgende:

[..]

Zoiets
Uit het proefregelement van deze wedstrijd:
quote:
Voor deze wedstrijd gelden bij wijze van proef de volgende regels:

- Wie een foto wil inzenden stuurt deze op de gebruikelijke manier naar mij.

- Ik nummer ze in volgorde van binnenkomst en plaats ze onder nummer in het centrale topic. Uiteraard plaats ik ze ook onder nummer op de Fok!-server (anti-nerdmaatregel)

- Na sluiting stemmen we op nummer, en pas na afloop van het stemmen wordt dan bekend wie de winnaar is.

- Dat betekent ook, dat vragen aan mij als 'heb je mijn foto ontvangen?' niet in het slowchattopic moeten worden gesteld

- Wie wil mag zijn foto in het slowchattopic plaatsen. Je mag het ook spannend houden en je foto insturen zonder hem eerst te laten zien
Dus wat is nu eigenlijk het probleem?
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:23:03 #123
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_19795143
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

[..]

Geen probleem hoor , zoals ik het zei klopt het toch ook?
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:25:17 #124
79550 Ymke
your ghost
pi_19795229
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:21 schreef Rewimo het volgende:

[..]

[..]

zucht , het probleem is : waar heb je dan de slowchat voor????

Wat ga je daar bespreken? Zoals het nu gaat plaats je dus daar fotos die je niet gaat inzenden , nou leuk ..
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 10 juni 2004 @ 21:29:08 #125
13151 crew  Rewimo
pi_19795367
Ymke, het is een proef... Zoals je hebt kunnen lezen werd er door een aantal mensen positief gereageerd op het idee. Of het ook werkelijk positief uitpakt zien we na de stemming. Werkt het niet, dan doen we het niet meer.
  donderdag 10 juni 2004 @ 21:30:24 #126
79550 Ymke
your ghost
pi_19795407
Ik heb ook niks tegen een proef , maar ik snap het nog steeds niet , het slaat nergens op om een slowchat te houden over fotos die je niet inleverd
  donderdag 10 juni 2004 @ 22:34:21 #127
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_19797443
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 21:30 schreef Ymke het volgende:
Ik heb ook niks tegen een proef , maar ik snap het nog steeds niet , het slaat nergens op om een slowchat te houden over fotos die je niet inleverd
daarom was ik ook niet van plan me daar aan te houden
  vrijdag 11 juni 2004 @ 10:31:36 #128
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_19805435
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 22:34 schreef Abbadon het volgende:

[..]

daarom was ik ook niet van plan me daar aan te houden
Verwarrend allemaal hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: