Dat ben ik niet helemaal met je eens, of een foto voldoet is of niet os behoorlijk subjectief. Ik neem als voorbeeld de foto van het bankbiljet bij de wedstrijd herhaling. Ik vond die foto dus zelf niet voldoen, de wedstrijdleiding dus wel. Begrijp je wat ik bedoel?quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:22 schreef dawg het volgende:
Alleen denk ik dat de coördinator (Rewimo dus) bepaalt of een foto voldoet of niet.
suggestief? neem aan dat je 'subjectief' bedoelt?quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:25 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dat ben ik niet helemaal met je eens, of een foto voldoet is of niet os behoorlijk suggestief. Ik neem als voorbeeld de foto van het bankbiljet bij de wedstrijd herhaling. Ik vond die foto dus zelf niet voldoen, de wedstrijdleiding dus wel. Begrijp je wat ik bedoel?
Vind ik een slechte regel. Dan kan je een supermooie foto inleveren die niets met het onderwerp te maken heeft. Bij het beoordelen zal je zien dat er mensen op die foto stemmen omdat het een mooie foto is. Er zijn zat mensen die niet goed naar het onderwerp kijken.quote:Regel 5) De maker van de foto bepaalt zelf wat hij/zij inlevert en of de foto voldoet aan het onderwerp. Tijdens de stemronde kunnen de stemmers zelf weer bepalen of zij dit ook vinden.
Precies, zit op mijn werk en 3 dingen tegelijk doen is niet goed voor je taal gebruikquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:27 schreef Abbadon het volgende:
[..]
suggestief? neem aan dat je 'subjectief' bedoelt?
ben ik met je eensquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:29 schreef portier het volgende:
[..]
Vind ik een slechte regel. Dan kan je een supermooie foto inleveren die niets met het onderwerp te maken heeft. Bij het beoordelen zal je zien dat er mensen op die foto stemmen omdat het een mooie foto is. Er zijn zat mensen die niet goed naar het onderwerp kijken.
Ik schat de deelnemers/stemmers toch wat hoger inquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:29 schreef portier het volgende:
[..]
Vind ik een slechte regel. Dan kan je een supermooie foto inleveren die niets met het onderwerp te maken heeft. Bij het beoordelen zal je zien dat er mensen op die foto stemmen omdat het een mooie foto is. Er zijn zat mensen die niet goed naar het onderwerp kijken.
wat mij betreft kun je de deelnemers/stemmers niet laag genoeg inschattenquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:35 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Ik schat de deelnemers/stemmers toch wat hoger in![]()
Regel 3 is om te voorkomen dat men gaat "wennen" aan een foto die lang in het wedstrijd topic staat. Ik heb deze er ook meer ingezet om het allemaal wat spannender te maken. Bij een foto wedstrijd is het bijna nooit zo dat je al foto's kan zien zonder dat alle foto's die mee doen te zien zijn. Dit geldt ook voor het blind stemmen. Het voorkomt manipuleren en maakt de uitslag spannender.quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:26 schreef Abbadon het volgende:
goed initiatief op zich...hiermee is dat eeuwige gezeur over de regels iig uit het SC-topic verdwenen...want dat de discussie over de regels ooit op zal houden verwacht ik eigenlijk niet
wat betreft je regels, zie ik vooral de toegevoegde waarde van regel 3 niet...en het blind stemmen heeft voor mij ook weinig toegevoegde waarde...
wat mij betreft: zo min mogelijk regels, om een zo toegankelijk mogelijke wedstrijd te krijgen, met een ontspannen sfeer...een goede aanzet
Bedankt!! ik ben ook een deelnemerquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:38 schreef Abbadon het volgende:
[..]
wat mij betreft kun je de deelnemers/stemmers niet laag genoeg inschatten![]()
quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:40 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Bedankt!! ik ben ook een deelnemer![]()
Je zou het stemgedrag eens moeten bekijkenquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:35 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Heb ik gedaan! en daar gaat het dus om wat de mensen mooi vinden, niet wat een klein groepje puristen mooi vindt. Soms schieten we ons doel voorbij!quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:04 schreef portier het volgende:
[..]
Je zou het stemgedrag eens moeten bekijken.
Ben ik met je eens,daarom vind ik het stemmen op nummer een goede maatregel,want ik krijg wel eens het idee dat een groepje dat elkaar redelijk kent op elkaar stemt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:04 schreef portier het volgende:
[..]
Je zou het stemgedrag eens moeten bekijken.
Maar waarom dan wél verbieden dat er niets bij/af geshopt mag worden? Dat is immers ook onmogelijk te controleren. (Ik ben sowieso geen voorstander van photoshoppen, mede omdat ik het niet kanquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:15 schreef fr.oosje het volgende:
Regel 2) Photoshop is alleen toegestaan als niets aan de foto wordt toegevoegd of wordt weggehaald (croppen mag natuurlijk wel altijd) Verder is alles toegestaan. Uiteindelijk zal bij het stemmen op de foto’s blijken wat men wel gepast vindt en wat niet.
Deze regel zal voor veel mensen toch wat moeilijk te verkroppen zijn, echter is het onmogelijk om te controleren of foto’s geshopt zijn of niet. Hiermee is het verbieden ervan dus vrijwel zinloos.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 13:29 schreef portier het volgende:
[..]
Dat deden wij ook de eerste wedstrijd, en toen kwamen we erachter dat een foto die niet aan de eisen voldeed, 2e werdquote:Op woensdag 9 juni 2004 13:35 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Maar wie bepaald dan wat er aan het onderwerp voldoet en wat niet, dat vind ik het probleem. Nogmaals het voorbeeld van het bankbiljetquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:56 schreef Offy het volgende:
[..]
[..]
Dat deden wij ook de eerste wedstrijd, en toen kwamen we erachter dat een foto die niet aan de eisen voldeed, 2e werd
Er stemmen een helehoop mensen die anders nooit in Fotografie komen. Zij stemmen puur alleen op de foto die ze het mooist vinden, ongeacht de regels. Als iedere deelnemer zelf mag bepalen of zijn/haar foto aan de regels voldoet kan je daar behoorlijk misbruik van maken natuurlijk.
De wedstrijdcoördinator + moderators...Dan kan jij altijd nog als stemmer zeggen dat je het er niet mee eens bent, en niet stemmen op die foto.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:05 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Maar wie bepaald dan wat er aan het onderwerp voldoet en wat niet, dat vind ik het probleem. Nogmaals het voorbeeld van het bankbiljet
Veel mensen doen dat niet. En het gaat er ook om dat er mensen zijn die een naam zien en denken, die maakt altijd wel mooie foto's, laat ik daar maar op stemmen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:12 schreef phileine het volgende:
En dat blind stemmen zou ik jammer vinden. Als ik het stemgedrag zo zie, heb ik niet het idee dat men elkaar erg beïnvloedt. Ik kijk zelf bijvoorbeeld pas naar de uitgebrachte stemmen nadat ik zelf eerst heb gestemd. En zou het jammer vinden van de feedback.
Als ik heel eerlijk ben is er eigenlijk niets dat ik anders wil zienquote:Op woensdag 9 juni 2004 16:31 schreef fr.oosje het volgende:
Probeer er nou eens echt over na te denken wat jij anders zou willen zien ten opzichte van nu.
De regel die we nu hebben is mijn inziens perfect. Veranderingen in de 'hele foto' zijn toegestaan. Dus geen gegum of geplak, croppen en contrast ed wel.quote:1 de photoshop regel
Ik heb er geen problemen mee als we deze zware beslissing in de handen leggen van de strenge, doch rechtvaardige mod's + wedstrijd coördinator. (Daar zijn ze toch voor?quote:2 Het wel of niet voldoen aan het onderwerp
Regeltje 1, ben ik het mee eens. (afgezien van het niet-blind stemmen)quote:3 het op voorhand beoordelen van de ingezonden onderwerpen door de mods / coordinator.
(volgens mij de meest eenvoudige om op te lossen, zie regel 1 van mijn voorstel)
Het wel of net laten zien van de foto's in de slowchat is up to de deelnemer. Als je dat perse wilt, doe je dat toch gewoon? De anderen, die het spannender vinden om het niet te doen, doen het lekker nietquote:4 Het wel of niet laten zien van je foto's in de slow chat. En het blind of open stemmen.
Totaal off-topic, maar: wat is burnen?quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:01 schreef pea4fun het volgende:
2)Is zoals het nu is. Hoewel ik vorige keer met de wedstijd zelf gebruik heb gemaakt van burnen, vind ik dat eigenlijk ook niet kunnen, omdat je maar een deel van de foto bewerkt.
Doordrukken van kleur. Als je lichte vlekken wat minder licht wil maken in een gedeelte van de foto. Zie photoshoptopicquote:Op woensdag 9 juni 2004 17:07 schreef Offy het volgende:
[..]
Totaal off-topic, maar: wat is burnen?
Ah, bij mij valt alles onder de noemer 'poetsen/gummen'quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:12 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Doordrukken van kleur. Als je lichte vlekken wat minder licht wil maken in een gedeelte van de foto. Zie photoshoptopic
Ik begrijp niet helemaal (okee, helemaal nietquote:Op woensdag 9 juni 2004 17:50 schreef portier het volgende:
Is het misschien een idee om een paginatje te maken waar je je stem uit kan brengen ipv het in een topic te doen? Dan kan je er duidelijk bij zetten dat je vanuit het onderwerp moet beoordelen, als je dat alleen in de OP zet dan zien veel mensen dat niet.
Laat maar.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik begrijp niet helemaal (okee, helemaal niet) wat je hiermee bedoelt
Helemaal mee eens.quote:Regel 1) Degene die als eerste drie eindigen mogen/moeten allemaal twee nieuwe onderwerpen inleveren voor de volgende wedstrijd. Alle zes onderwerpen worden in een pol geplaats waarop gewoon gestemd kan worden dus niet blind. Het onderwerp met de meeste stemmen wordt het onderwerp van deze maand. De winnaars moeten binnen 2 dagen na het einde van de wedstrijd hun nieuwe onderwerpen ingeleverd hebben bij de wijdstrijdleiding. Vergeet een winnaar dit te doen dan zal de wedstrijdleiding zelf twee onderwerpen inleveren.
Niet mee eens. Alleen croppen/curves/levels/contrast/unsharp mask/resize.quote:Regel 2) Photoshop is alleen toegestaan als niets aan de foto wordt toegevoegd of wordt weggehaald (croppen mag natuurlijk wel altijd) Verder is alles toegestaan. Uiteindelijk zal bij het stemmen op de foto’s blijken wat men wel gepast vindt en wat niet.
Deze regel zal voor veel mensen toch wat moeilijk te verkroppen zijn, echter is het onmogelijk om te controleren of foto’s geshopt zijn of niet. Hiermee is het verbieden ervan dus vrijwel zinloos.
Wel in SC-topic, maar niet als verkapt pre-stem-verzoek-achtig-iets. Dan dient de foto uitgebannen te worden van de wedstrijd. Vragen wat er te verbeteren valt, mag natuurlijk altijd. Dan kan er dus niet blind gestemd worden, maar ook hier ga ik ervanuit dat iedereen sportief is. Wel wil ik graag zien dat alleen stemmen van degenen die ook meegedaan hebben geteld worden.quote:Regel 3) Foto’s kunnen gedurende de wedstrijd maand ingeleverd worden. Echter worden ze pas na het laatste inlever moment voor iedereen zichtbaar met de naam van de maker. Het is dus niet de bedoeling dat je in de slow chat je wedstrijd foto laat zien. Andere foto’s of probeerseltjes kan je dus wel laten zien. Foto’s kunnen alleen ingeleverd worden door ze te mailen aan rewimo@fok.nl
Eens.quote:Regel 4) Foto’s moeten voldoen aan de volgende voorwaarden. JPEG formaat en niet breeder dan 550 pixels.
Wel mee eens, mits alleen deelnemers mogen stemmen. Anders laat ik dit liever aan de mods over.quote:Regel 5) De maker van de foto bepaalt zelf wat hij/zij inlevert en of de foto voldoet aan het onderwerp. Tijdens de stemronde kunnen de stemmers zelf weer bepalen of zij dit ook vinden.
Nee, 2 dagen is lang genoeg.quote:Regel 6) Nadat alle foto’s zichtbaar zijn kan er gedurende 5 dagen op gestemd worden. Iedereen kan stemmen en geeft 5 foto’s punten aflopend van 5 naar 1 punt(en). Dit stemmen gebeurdt dmv een email aan de westrijdleiding en is dus blind.
Ik denk dat Portier bedoelt dat we niet in een topic moeten stemmen, maar dat we een soort 'formulier' moeten maken. (zoals je vaak bij van die enquetes ziet)quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:15 schreef Rewimo het volgende:
Nee, leg nou even uit, het ligt waarschijnlijk aan mij hoor
Valt wel mee hoorquote:Op woensdag 9 juni 2004 18:34 schreef Offy het volgende:
En ik vind het eigenlijk wel een leuk idee. Het is alleen een hoop moeite..
Als onderzoeker kan ik dit zeker beamen!quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:13 schreef Rewimo het volgende:
"Onderzoek alle dingen en behoud het goede"
en ik als 17-jarige dacht er precies zo over, want daar zeg je de juiste woorden; fun en leerzaam. en zo moet het blijven, ik herhaal: leerzaamquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:28 schreef Ouwesok het volgende:
Ik begin me elke keer weer af te vragen wat er toch met de mensheid mis is, waardoor de jonge garde een simpele wedstrijd die alleen voor de fun en de leerzaam wordt gehouden wil omturnen naar een oerwoud van regels en regeltjes en daar weer regeltjes overheen zodat wij zondaren de regeltjes niet aan onze laars zullen lappen.
quote:Op woensdag 9 juni 2004 16:31 schreef fr.oosje het volgende:
Probeer er nou eens echt over na te denken wat jij anders zou willen zien ten opzichte van nu.
Er moet m.i. alleen geshopt worden op de helefoto. Dus unsharp mask, verzadiging, contrast, dekking e.d. Dit valt natuurlijjk niet te controleren maar we zijn met volwassenen bij elkaar. Bovendien blijft de wedstrijd voormij een leuke stimulans om ook eens met andere onderwerpen bezig te zijn en er iets van te leren. En meer niet. Eeuwige roem vergaar je er toch niet mee.quote:1 de photoshop regel
Dat moeten de mods bepalen. Daar zijn ze voor.Als je het er niet mee eens bent, stem je gewoon niet op de bewuste foto.quote:2 Het wel of niet voldoen aan het onderwerp
Ben ik het wel mee eens. Scheelt de mods ook weer overlegtijd.quote:3 het op voorhand beoordelen van de ingezonden onderwerpen door de mods / coordinator.
(volgens mij de meest eenvoudige om op te lossen, zie regel 1 van mijn voorstel)
Ik vind dat je je foto's moet kunnen laten zien in de slow chat. Waar gaat het anders in dat topic nog over? Juist het commentaar is leuk om te lezen en leerzaam. En daar gaat het juist om.quote:4 Het wel of niet laten zien van je foto's in de slow chat. En het blind of open stemmen.
Oh dat is zomaar uit de lucht gegrepen, 2 dagen is ook goed hoorquote:Op woensdag 9 juni 2004 17:48 schreef Rewimo het volgende:
Vraag: waarom wil je eigenlijk 5 dagen lang stemmen? 2 dagen, zoals we nu doen, vind ik zelf lang genoeg. Die 3 extra dagen gaan van de wedstrijdtijd af, zonde!
Dit is nu precies wat een ouwesok altijd zegt. Vroeger deden we het ook al zo dus is het goedquote:Op woensdag 9 juni 2004 20:28 schreef Ouwesok het volgende:
Ik begin me elke keer weer af te vragen wat er toch met de mensheid mis is, waardoor de jonge garde een simpele wedstrijd die alleen voor de fun en de leerzaam wordt gehouden wil omturnen naar een oerwoud van regels en regeltjes en daar weer regeltjes overheen zodat wij zondaren de regeltjes niet aan onze laars zullen lappen.
De wedstrijd gaat nu lekker zoals ie gaat, elke toegevoegde regel brengt alleen maar hopen werk met zich mee en heeft doorgaans geen effect op het mogelijk oneerlijk verlopen van de wedstrijd. Ik zie dan ook niet in waarom er nog enige regel bij zou moeten. Wat wel een mogelijkheid is is wat experimenteren met de methode waarop we stemmen op onderwerp en winnaars. Ook daarbij moet het niet zo zijn dat van de wedstrijdcoördinatie maximale inspanning wordt verwacht voor minimale opbrengst.
Over het bankbiljetreproding in de herhalingswedstrijd heb ik gewoon 'doorgelaten' in de zekerheid dat het niet bepaald een stemmentrekker was geworden, en er herhalende delen in het plaatje zaten. Verder worden alleen foto's geweerd die duidelijk buiten de scope van de wedstrijd vallen.
Te grote foto's halen het wedstrijdtopic niet.
Voor de Photoshopregeltjes: Dodging en burning kan ook met conventionele fotografie, alleen noemen we het dan tegenhouden en doordrukken. Gaan we dus niet verbieden (en als het effect zichtbaar is in je foto heb je het verkeerd gedaan)
Lees ik dit nu goed? Dus als het een hele mooie foto was geweest had je hem niet doorgelaten? of begrijp ik het verkeerd? anders is het wel heel raar???quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:28 schreef Ouwesok het volgende:
Over het bankbiljetreproding in de herhalingswedstrijd heb ik gewoon 'doorgelaten' in de zekerheid dat het niet bepaald een stemmentrekker was geworden, en er herhalende delen in het plaatje zaten. Verder worden alleen foto's geweerd die duidelijk buiten de scope van de wedstrijd vallen.
Het is inderdaad heel raar, het ding heeft volgens mij geen enkele stem gekregen, speelde dus in de wedstrijd geen enkele rol, ik snap dan ook absoluut niet waar je je druk om maaktquote:Op woensdag 9 juni 2004 22:59 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Lees ik dit nu goed? Dus als het een hele mooie foto was geweest had je hem niet doorgelaten? of begrijp ik het verkeerd? anders is het wel heel raar???
ik ben het volledig met je eens....Uiteindelijk kun je zoveel regels maken als je wilt, maar het komt toch op één ding neer; nl. dat je je mede-inzenders/stemmers gewoon moet vertrouwen, want als iemand de boel wil neppen kan dat altijd...quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:28 schreef Ouwesok het volgende:
* bosje bloemen pluktquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:00 schreef Abbadon het volgende:
[..]
dramatisch genoeg zo?![]()
nee, er is geen tijd om na de wedstrijd te praten over ditjes en datjes over de afgelopen wedstrijd, omdat je dan in de volgende wedstrijd zit schat! En je kan het er ook niet over hebben tijdens het stemmen, want oh wee als iemand erachter komt wie je bent en wat je gestemd hebt!!quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:12 schreef Jessicaa het volgende:
Het blind stemmen vind ik juist heel leuk zo. En op dit moment is het slowchat topic niet zo zinvol omdat we er net mee begonnen zijn. Maar na de wedstrijd word dat het toch wel weer. Dan kan er toch nagepraat worden over de foto's. Over wat er beter had gekund enz.
* nog meer bloemen pluktquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:27 schreef m-niki het volgende:
ok, dat was het....![]()
Pluk dan ook maar een bosje bloemen voor mij, mijn mening sluit goed aan bij M-niki en Abbanon.quote:Op donderdag 10 juni 2004 01:05 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
* nog meer bloemen plukt
Waarom zou je ze niet mogen laten zien? Het enige wat er hoeft te gebeuren is, na het stemmen, de nummers in namen te veranderen. (ik zou het jammer vinden als het overzichtstopic zou verdwijnen, dus als je echt serieuze plannen hebt om ermee op te houden, zou ik het wel over willen nemen)quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:27 schreef m-niki het volgende:
Ik houd het overzichtstopic bij en het niet mogen laten zien van de foto's houdt voor mij in dat ik acuut met het overzichtstopic stop..je verwacht toch niet van mij dat ik alle foto's in een keer overzet naar zoiets? Dat mag een ander doen![]()
Zo help. Ik neem aan dat dat schat niet zo lief bedoeld is. Zo komt het in ieder geval niet over! Beetje lullige reaktie. Dit terwijl ik ook alleen maar meedenk en weergeef hoe ik het zie!. Ik heb het in mijn post niet over 'ditjes en datjes' maar over wat een ieder zo graag wil. Kritiek op zijn of haar foto's waar hij of zij wat mee kan. En dat maakt voor mij niet uit of dit voor of na de wedstrijd komt. Het gaat er toch om dat je steeds beter fotos wil maken. En tocht niet of je 1e wil worden. Dan is er toch wel tijd om na te praten over de foto's ook al is er weer een wedstrijd aan de gang? Of is het zo dat als er een nieuw onderwerp binnekomt iedereen ineens met oogkleppen oploopt en aan niks anders meer kan denken dan aan dat onderwerp en daardoor niet voor iedeeen openstaat m.b.t het maken van foto's?quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:27 schreef m-niki het volgende:
[..]
nee, er is geen tijd om na de wedstrijd te praten over ditjes en datjes over de afgelopen wedstrijd, omdat je dan in de volgende wedstrijd zit schat! En je kan het er ook niet over hebben tijdens het stemmen, want oh wee als iemand erachter komt wie je bent en wat je gestemd hebt!!
ok, dat was het....![]()
Slowchat is toch juist uitgevonden om te zeiken? Of heb ik het nu mis? Alles wat er over de wedstrijd te zeggen is kan in de slowchat, dus gezeik over de foto's maar ook gezeik over de regelementen. Het valt me trouwens wel op dat het meestal een paar mensen zijn die een bepaalde discussie aanwakkeren zodat er een enorme zeikgolf gaat komen van de andere deelnemers.....quote:Op woensdag 9 juni 2004 22:56 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Waarom nieuwe duidelijke regels? Omdat ik elke maand weer ziek wordt van al het gezeik in de slow chat.
ik vind dat als je je foto bewust opstuurt om mee te dingen voor een prijs je dan later niet moet gaan zeuren dat hij in overzichten komt, komt een beetje kinderachtig over alsof je een professionele nitwit bent ofzoquote:Op donderdag 10 juni 2004 09:35 schreef Rewimo het volgende:
Om nog even op m-niki in te gaan (ik heb je ook per mail al geantwoord): iemand heeft verzocht zijn foto's uit de overzichten te halen. Waarom weet ik niet precies, maar ik vind wel dat we daar rekening mee moeten houden.
Tuurlijkquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:06 schreef rique het volgende:
[..]
Slowchat is toch juist uitgevonden om te zeiken? Of heb ik het nu mis? Alles wat er over de wedstrijd te zeggen is kan in de slowchat, dus gezeik over de foto's maar ook gezeik over de regelementen. Het valt me trouwens wel op dat het meestal een paar mensen zijn die een bepaalde discussie aanwakkeren zodat er een enorme zeikgolf gaat komen van de andere deelnemers.....
Ach het is wel duidelijk, de wedstrijd houdt ons erg bezig, de wedstrijd leeft!
mag ik ook bloemen?
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 10 juni 2004 00:00 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ik ben het volledig met je eens....Uiteindelijk kun je zoveel regels maken als je wilt, maar het komt toch op één ding neer; nl. dat je je mede-inzenders/stemmers gewoon moet vertrouwen, want als iemand de boel wil neppen kan dat altijd...
nogmaals, ik doe mee omdat ik er plezier in heb. Omdat ik het een uitdaging vind om steeds met een nieuw onderwerp te experimenteren. Omdat ik het leuk vind om iets te doen met de kritiek die op mijn foto's komt. Omdat ik het leuk vind andere mensen te proberen te helpen betere foto's te maken. Omdat ik tot nog toe elke maand aan het einde voor mijn gevoel betere foto's maak dan aan het begin. Omdat het enthousiasme van de andere deelnemers aanstekelijk werkt. Omdat we inmiddels een leuke groep vaste inzenders hebben, die allemaal hun eigen kijk en inbreng hebben. Omdat ik toch vaak weer verast wordt door de inzendingen van anderen.
Ik doe niet mee om hoog te eindigen in de uitslag, al zal ik meteen toegeven dat een hoge score wel een zekere voldoening geeft. Maar eerlijk gezegd zal de uiteindelijke uitslag van elke wedstrijd me worst wezen. We hebben tot nu toe gezien dat elke wedstrijd een afgetekende winnaar had, waar zo ongeveer iedereen zich in kon vinden, dus dat kan het probleem niet zijn. Als deze wedstrijd verwordt tot een soort paranoide, blind stemmen, anoniem inzenden, doodsaaie competitie voor regelneukers hoeft het van mij niet meer, omdat de charme en het plezier er dan voor mij goeddeels af zijn...
dus
dramatisch genoeg zo?![]()
Volgens mij is de meerderheid het er juist mee eens dat het wél leuk is (blind stemmen enz)quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:14 schreef fr.oosje het volgende:
Eeven voor opgeteld dat ik de regels niet wil veranderen, ik vond het tot deze maand wel leuk. Maar de wedstrijd van deze maand vind ik een stuk minder door zowel het blind stemmen op de onderwerpen als de genummerde foto's en het niet mogen laten zien van je wedstrijdfoto in de slow chat
En als ik het goed lees is de meerderheid het daar mee eens. Dus waar komen deze veranderingen vandaan? Vraag me ook af waarom dat niet eerst even overlegd is. (doe ik tenslotte ook).
Ik stel voor dat we de volgende maanden weer gewoon doen zoals we dat tot nog toe hebben gedaan, met 1 uitzondering. (zie regel1)
Maar dan moet er dus ook niet meer overgezeurd worden
Je bent niet helemaal op de hoogte, in de slow chat werd deze maand door een aantal mensen behoorlijk geklaagd over het niet kunnen laten zien van je foto's. Ik heb toen aangeboden om eens te kijken naar wat duidelijkere regels. Dat heb ik gedaan. Maar zoals ik al zei ik vond het tot deze maand wel goed gaan, maar nu vind ik er eigenlijk niet zo heel veel aan.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:17 schreef Offy het volgende:
[..]
Volgens mij is de meerderheid het er juist mee eens dat het wél leuk is (blind stemmen enz)
En volgens mij ben jij een van de weinige die er steeds over begint (of in je eigen woorden: zeurt)
No offence hoor verder, maar steeds als we nét denken: okay, het is weer gesettled, dan springt er weer iemand omhoog die het helemaal anders wil
Oh maar ik ben niet op mijn tenen getrapt hoor, ik probeer gewoon wat nieuws, Probeer het eens een keer.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:23 schreef pea4fun het volgende:
Eigenlijk vind ik het een beetje flauw dat als er wat nieuws geprobeerd wordt, meteen zoveel mensen op hun tenen getrapt zijn. Probeer het eerst een keer.
Dat deed ik al, ik ben het zelfs grotendeels met jouw regels wel eens, zie mijn eerdere post. Maar het gaat in dit topic steeds meer over het probeersel van deze maand. Veel mensen reageren daar toch nogal geirriteerd op...jij voelt je kennelijk aangesproken.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:25 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Oh maar ik ben niet op mijn tenen getrapt hoor, ik probeer gewoon wat nieuws, Probeer het eens een keer.
Wat flauw dat je je eerste post gewijzigd hebt om deze opmerking te kunnen makenquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:24 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Je bent niet helemaal op de hoogte, in de slow chat werd deze maand door een aantal mensen behoorlijk geklaagd over het niet kunnen laten zien van je foto's. Ik heb toen aangeboden om eens te kijken naar wat duidelijkere regels. Dat heb ik gedaan. Maar zoals ik al zei ik vond het tot deze maand wel goed gaan, maar nu vind ik er eigenlijk niet zo heel veel aan.
Het valt mij me wel op dat als je je kop hier boven het maaiveld uitsteek hij er wel heel snel vanaf is!!!!
Dus niet mij verwijten dat ik over de regels zeur, als ik dat niet doe![]()
Don't shoot the messenger
Can't we all just get along?quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:31 schreef Ymke het volgende:
Jullie zeuren gewoon allemaal
Ja, nederlanders eigenquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:31 schreef Ymke het volgende:
ik zeur nooitquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:31 schreef Ymke het volgende:
Nu ga het me iets te ver. Ik heb die regel niet verwijderd om een volgende opmerking te maken, ik heb verwijderd om dat ik het niet echt vriendelijk vond. Trek nou geen conclusies die niet juist zijn.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:30 schreef Offy het volgende:
[..]
Wat flauw dat je je eerste post gewijzigd hebt om deze opmerking te kunnen maken
Hoe dan ook, noem het zeuren, noem het klagen, noem het discusseren...Wat ik bedoel: de nieuwe 'regels' zijn nog maar nét van start, en *iemand* opent al een topic over hoe het anders moet/kan.
Waarom kunnen we niet gewoon deze wedstrijd afwachten en kijken hoe het loopt zonder dat het meteen anders moet?
Dus niet mij verwijten dat ik over de regels zeur, als ik dat niet doe(n.a.v. de regel die jij net verwijderd hebt
)
Pea, ik ben blij dat er tenminste 1 iemand is die me begrijpt
En fr.oosje, we proberen gewoon wat nieuws, probeer het eens een keer!
ik zie liefdequote:Op donderdag 10 juni 2004 14:52 schreef Ymke het volgende:
Ik zie geen aggressie hoor.
Dan ligt dat dus aan mijquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:52 schreef Ymke het volgende:
Ik zie geen aggressie hoor.
jaquote:Op donderdag 10 juni 2004 15:02 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dan ligt dat dus aan mij![]()
Maakt ook niets uit, ik heb een dikke huid.quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:52 schreef Offy het volgende:
Lieve fr.oosje..Waarom voel je je toch steeds zo aangevallen?
Kan je misschien aangeven welke zin(nen?)/opmerkingen je aggressief vind?
Ik vond die zin inderdaad ook niet erg vriendelijk van je. Maar dat je dan 'boos' wordt op mij, omdat ik jou quote('dus mij niet verwijten dat ik over de regels zeur, als ik dat niet doe
' )
Hoe dan ook, ik heb al een paar keer voorgesteld dat we deze wedstrijd even bekijken, zien hoe het gaat , en aan het eind ervan een evaluatie-topic openen. Ik ben erg benieuwd wat je hiervan vindt (maar je reageert er steeds niet op)
Zie de smileys
By the way dit is wel een heel fout plaatje zegquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:59 schreef Offy het volgende:
Vreeeede op Aaaaarde, vreeeheeeede op Aaahaaarde !
[afbeelding]
eens! ik vond het zeer vreemd dat een aantal regels dat naar mijn idee niets meer was dan een proefballonetje ineens integraal in het regelement was gegooid zonder enige vorm van discussie...quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:05 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Maakt ook niets uit, ik heb een dikke huid.
Wat ik van je voorstel vind? Eigenlijk niet zo oke. Ik zal uitleggen waarom. Waar komen die nieuwe (test)regels nu eigenlijk vandaan? En waarom moeten we deze testen? En waarom hebben we het eerst niet op deze mannier besproken? Waarom?
Volgens mij hebben we het wél besproken? (Maar zijn er een hoop mensen halverwege afgekapt ofzo ;-))quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:05 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Wat ik van je voorstel vind? Eigenlijk niet zo oke. Ik zal uitleggen waarom. Waar komen die nieuwe (test)regels nu eigenlijk vandaan? En waarom moeten we deze testen? En waarom hebben we het eerst niet op deze mannier besproken? Waarom?
quote:Is er geen mogelijkheid om bij het stemmen op de onderwerpen de uitslag niet te laten zien en dus ook niet in de stemtopic zeggen welk onderwerp je hebt gekozen.
quote:Goed idee!
quote:handig, die blinde poll, nu moet je gaan nadenken
quote:ik vind het trouwens wel super leuk zo, op deze manier
quote:Zullen we eens een blinde wedstrijd houden?
(...)
Okee, ik stel voor dat we het zo gaan doen:
- Wie een foto wil inzenden stuurt deze op de gebruikelijke manier naar mij.
- Ik nummer ze in volgorde van binnenkomst en plaats ze onder nummer in het centrale topic. Uiteraard plaats ik ze ook onder nummer op de Fok!-server (anti-nerdmaatregel)
- Na sluiting stemmen we op nummer, en pas na afloop van het stemmen wordt dan bekend wie de winnaar is.
- Dat betekent ook, dat vragen aan mij als 'heb je mijn foto ontvangen?' niet in het slowchattopic moeten worden gesteld
- We spreken met zijn allen af, dat we geen wedstrijdfoto's in het slowchattopic plaatsen!!!
Hebben jullie nog aanvullingen? Ik zal deze afspraken ook in het centrale topic zetten op een hopelijk opvallende wijze
quote:Goed idee Rewimo...
quote:maar een wedstrijd doen met foto's waarvan je niet weet wie ze gemaakt heeft lijkt me wel leuk
quote:goed idee.
quote:ja leuk!
quote:Hahaha is een id Rewimo, lijkt me ook wel eens humor om te doen
quote:Goed idee![
quote:Ik vind het ook een goed idee,Rewimo ! nou ff op die ouwe kous wachten,onze uber mod!
quote:Dan zijn nu al mijn ontevredenheden over de manier van stemmen met de fotowedstrijden de wereld uit
quote:Briljant idee Rewimo. Blind stemmen is veel eerlijker / leuker / spannender vind ik
enz enz...quote:vindt het een heel leuk idee.
Het komt nav een aantal opmerkingen dat het misschien wel leuk zou zijn. Het is toen idd vrij snel als test ingevoerd zonder peilen vooraf wie voor en wie tegen was. Ik denk dat dat zo uitkwam omdat we net met een nieuwe wedstrijd moesten beginnen.quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:05 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Er is inderdaad niet echt gestemd (blind?quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:23 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het komt nav een aantal opmerkingen dat het misschien wel leuk zou zijn. Het is toen idd vrij snel als test ingevoerd zonder peilen vooraf wie voor en wie tegen was. Ik denk dat dat zo uitkwam omdat we net met een nieuwe wedstrijd moesten beginnen.
Ik moet zeggen het leek mij ook leuk. Nu het ook is ingevoerd valt het me tegen...kan toch?
Het stemmen op nummers vind ik nog steeds niet verkeerd. Wat me eraan tegenvalt is het (overigens vrijwillig) geen advies vragen over de foto die je uiteindelijk in wil sturen. Dat maakte het slowchattopic erg leerzaam.quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:24 schreef Offy het volgende:
[..]
Er is inderdaad niet echt gestemd (blind?), maar uit de enorme positieve reacties heeft Rewimo denk ik gedacht dat het wel goed zat? (Ik ook hoor trouwens)
Ja, dat is ook het enige wat ik zelf ook vervelend vind: het slowchattopic heeft zo niet erg veel nut meer (misschien discussieren over de vorige wedstrijd?), maar zoals het nu is mag je toch ook gewoon je inzending daar laten zien?quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:27 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Het stemmen op nummers vind ik nog steeds niet verkeerd. Wat me eraan tegenvalt is het (overigens vrijwillig) geen advies vragen over de foto die je uiteindelijk in wil sturen. Dat maakte het slowchattopic erg leerzaam.
Dat is mijn specialiteitquote:Op donderdag 10 juni 2004 15:07 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
By the way dit is wel een heel fout plaatje zeg
Mag wel, maar dan is het "blind"stemmen er een beetje af toch?quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:28 schreef Offy het volgende:
[..]
Ja, dat is ook het enige wat ik zelf ook vervelend vind: het slowchattopic heeft zo niet erg veel nut meer (misschien discussieren over de vorige wedstrijd?), maar zoals het nu is mag je toch ook gewoon je inzending daar laten zien?
Ja, ik zou het ook niet doen, maar ik geloof niet dat je eeuwig hoeft te branden als je het wél doet. Dus: liever niet, maar als je pérse moetquote:Op donderdag 10 juni 2004 15:34 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Mag wel, maar dan is het "blind"stemmen er een beetje af toch?
Dat is dus ook wat een beetje eraan tegenvalt. Nu worden er alleen maar dierenplaatjes neergezet, en weinig mensen geven daar commentaar op omdat het waarschijnlijk toch niet de wedstrijdfoto's worden.quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:29 schreef Ymke het volgende:
Ik heb de hele discussie niet mee gekregen , maar je plaatst dus niet je foto (mag wel) in het slowchat. wat doen we daar nu wel dan?
*serieus*
Nou ja, er was ook al eens een discussie of je wel advies moet vragen over een foto die jij geschikt vind voor een wedstrijd. Dat moest dan weer in het beoordeel mijn foto topic....Je blijft toch altijd wel iets houden om over te zeuren discussieren.quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:37 schreef Offy het volgende:
[..]
Ja, ik zou het ook niet doen, maar ik geloof niet dat je eeuwig hoeft te branden als je het wél doet. Dus: liever niet, maar als je pérse moet![]()
Zoiets
Maar je kan toch een discussie beginnen over je eigen foto? Zonder dat je meteen prijsgeeft dat het jouw eigen foto is? Je stelt gewoon een vraag erover en omdat niemand weet of jij hem ook echt gemaakt heb, kan zijn of haar feedback leveren... Of is dit ook niet goed uitgedacht?quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:39 schreef Ymke het volgende:
Ik vond het wel leuk hoe het eerst was, feedback krijgen en geven , je ziet fotos verbeteren , je doet juist inspiratie en technieken op (iig ik wel).
Ik ga liever niet napraten over de fotos als de winnaar bekend is , heb ook al zo'n hekel aan het napraten over een slag bij klaverjassen.
Dat is op zich wel erg slimquote:Op donderdag 10 juni 2004 15:56 schreef Geminis het volgende:
[..]
Maar je kan toch een discussie beginnen over je eigen foto? Zonder dat je meteen prijsgeeft dat het jouw eigen foto is? Je stelt gewoon een vraag erover en omdat niemand weet of jij hem ook echt gemaakt heb, kan zijn of haar feedback leveren... Of is dit ook niet goed uitgedacht?
Dan hebben we een MC nodig...quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:59 schreef Offy het volgende:
[..]
Dat is op zich wel erg slimMaar het valt natuurlijk wel op als iemand erg geinterreseerd is naar iedereens mening over foto 3. (bijvoorbeeld)
whehehe....quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:01 schreef Ymke het volgende:
Ik vind die 4 in de naam pea4fun al verdacht nu
Óf iedereen geeft gewoon zijn menig over *alle* foto's. Dan komt iedereen aan bod en weet niemand van wie welke foto is....(Maar dat worden er wel erg veel als het er 64 zijn....quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:04 schreef Geminis het volgende:
[..]
Dan hebben we een MC nodig...
Iemand die alles aan elkaar wil beppen...
Ik in ieder geval wel! Ik zal het wel even zeggen als mijn foto ertussen staatquote:Op donderdag 10 juni 2004 16:22 schreef Ymke het volgende:
Ik wil wel mijn mening geven hoor , weet alleen niet of iedereen dat op prijs stelt
quote:Op donderdag 10 juni 2004 16:40 schreef Ymke het volgende:
Die staart vd vis is dat een verkapte 3?
Hoe het er nu voorstaat weet ik natuurlijk niet, maar al die positieve reacties van de vorige pagina heb ik natuurlijk niet verzonnenquote:Op donderdag 10 juni 2004 20:22 schreef m-niki het volgende:
(volgens fr.oosje is de meerderheid tegen en zo komt dat ook op mij over, maar volgens Offy is juist de meerderheid voor!)
Dit vind ik een goed idee!quote:En om sociaal wenselijke antwoorden of het stemmen onder sociale druk te voorkomen, stel ik bij deze voor om na de wedstrijd ook een poll te houden over welke nieuwe regels uit het experiment door moeten en welke niet. Om "ha leuk een poll!" stemmers tegen te houden, moet deze dan wel op een andere site.
Nou okay dan, omdat jij het bentquote:heb ik nog een vraag: naar aanleiding van een bericht van iemand die liever niet zag dat zijn foto's in het overzichtstopic stonden, wil ik bij deze toch nog om toestemming vragen.
Uit het proefregelement van deze wedstrijd:quote:Op donderdag 10 juni 2004 15:37 schreef Offy het volgende:
[..]
Ja, ik zou het ook niet doen, maar ik geloof niet dat je eeuwig hoeft te branden als je het wél doet. Dus: liever niet, maar als je pérse moet![]()
Zoiets
Dus wat is nu eigenlijk het probleem?quote:Voor deze wedstrijd gelden bij wijze van proef de volgende regels:
- Wie een foto wil inzenden stuurt deze op de gebruikelijke manier naar mij.
- Ik nummer ze in volgorde van binnenkomst en plaats ze onder nummer in het centrale topic. Uiteraard plaats ik ze ook onder nummer op de Fok!-server (anti-nerdmaatregel)
- Na sluiting stemmen we op nummer, en pas na afloop van het stemmen wordt dan bekend wie de winnaar is.
- Dat betekent ook, dat vragen aan mij als 'heb je mijn foto ontvangen?' niet in het slowchattopic moeten worden gesteld
- Wie wil mag zijn foto in het slowchattopic plaatsen. Je mag het ook spannend houden en je foto insturen zonder hem eerst te laten zien
Geen probleem hoorquote:Op donderdag 10 juni 2004 21:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Uit het proefregelement van deze wedstrijd:
[..]
Dus wat is nu eigenlijk het probleem?
zucht , het probleem is : waar heb je dan de slowchat voor????quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:21 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Uit het proefregelement van deze wedstrijd:
[..]
Dus wat is nu eigenlijk het probleem?
daarom was ik ook niet van plan me daar aan te houdenquote:Op donderdag 10 juni 2004 21:30 schreef Ymke het volgende:
Ik heb ook niks tegen een proef , maar ik snap het nog steeds niet , het slaat nergens op om een slowchat te houden over fotos die je niet inleverd
Verwarrend allemaal hoor.quote:Op donderdag 10 juni 2004 22:34 schreef Abbadon het volgende:
[..]
daarom was ik ook niet van plan me daar aan te houden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |