quote:Return of the King Extended Edition DVD in December
Source: Video Business Tuesday, June 8, 2004
Video Business reports that New Line Home Entertainment will release the extended edition DVD of The Lord of the Rings: The Return of the King in December.
That falls outside of the holiday shopping primetime of mid-November--when the past two extended versions of the series, "The Fellowship of the Ring" and "The Two Towers," hit stores.
Still, the switch is not expected to hurt sales. Consumers have been aware for months about an upcoming extended take on "Return of the King," given the releases of ones for "Fellowship of the Ring" and "The Two Towers".
The trade adds that the extended edition took longer to produce because cast members, now filming new projects, had to be rounded up from all over to complete their commentaries.
Dat is zeker waarquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:46 schreef wolfrolf het volgende:
Och mensen niet zo somber. Het is het wachten dubbel en dwars waard dat weet ik 200% zeker
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.and we wantsss it in mid-novembersss. Yes preciousss.
Tijd vliegt!quote:Op vrijdag 24 september 2004 12:21 schreef Hare het volgende:
3 maandjes nog
Er waren ook geruchten dat ze eerst de EE in bioscopen lieten zien.quote:Op vrijdag 24 september 2004 19:44 schreef Breuls het volgende:
Wie weet, en die kans zal er wellicht zijn, hebben ze nog een paar scenes opgenomen voor de DVD.
Dat heb ik nergens vandaan hoor, ik zuig het uit m'n duim, maar dat is bij FOTR en TTT ook gedaan, dus wie weet doen ze dat voor ROTK ook..
50 minuten aan extra scenes waarvoor ze een heleboel extra CGI moesten doen. En vanwege alle awards ceremonies en andere tijdrovende zaken is het iets opgeschoven.quote:Op vrijdag 24 september 2004 19:44 schreef Breuls het volgende:
Wie weet, en die kans zal er wellicht zijn, hebben ze nog een paar scenes opgenomen voor de DVD.
En dan moet je je nog bedenken dat het niet de minste computertjes zijn ookquote:Op vrijdag 24 september 2004 21:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
50 minuten aan extra scenes waarvoor ze een heleboel extra CGI moesten doen. En vanwege alle awards ceremonies en andere tijdrovende zaken is het iets opgeschoven.
Sommige scenes kosten 48 uur per frame om te renderen, 24 frames per seconde....
quote:Here are some stats from the third Lord of the Rings movie, "The Return of the King."Number of CG animators and other special effects (f/x) people working on the movie: 420 Number of people working on the computers for the f/x people: 35 Amount of disk space available to store data and rendered frames: 72 trillion bytes (That's equivalent to the total storage space of 36,000 typical home computers.) Total tape backup space used: 500 trillion bytes
Netjes jaquote:Op vrijdag 24 september 2004 21:12 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ook gelezen. Dat zou erg okay zijn.quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:02 schreef yootje het volgende:
[..]
Er waren ook geruchten dat ze eerst de EE in bioscopen lieten zien.
lijkt mij toch wat overdreven hoor, want voor zo'n speciale scene heb je dus:quote:Op vrijdag 24 september 2004 21:07 schreef Dagonet het volgende:
[..]
50 minuten aan extra scenes waarvoor ze een heleboel extra CGI moesten doen. En vanwege alle awards ceremonies en andere tijdrovende zaken is het iets opgeschoven.
Sommige scenes kosten 48 uur per frame om te renderen, 24 frames per seconde....
1 frame per PC, stel dat ze 10 PC's hebbenquote:Op zaterdag 25 september 2004 20:21 schreef catfish het volgende:
[..]
lijkt mij toch wat overdreven hoor, want voor zo'n speciale scene heb je dus:
24 x 2dagen per seconde film...
da's dus bijna 2 maand voor 1seconde, in de veronderstelling dat de pc's dan niks anders kunnen doen gaat het zo niet echt vooruit he
Hun renderfarm bestaat ui duizenden computersquote:Op zaterdag 25 september 2004 20:22 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
1 frame per PC, stel dat ze 10 PC's hebbenEn niet alle frames zijn zo 'langzaam'.
Vergeet de lucht in Mordor niet, daar moet je ook tijd voor uittrekken. Dat soort luchten zie je, normaal gesproken, alleen maar bij enorme onweersbuien en orkanen. Ik denk niet dat ze 1 van die 2 hebben gefilmd.quote:Op zaterdag 25 september 2004 22:11 schreef yootje het volgende:
[..]
Hun renderfarm bestaat ui duizenden computers
En er is idd ene heel verschil tussen bv Gollem en Treebeard (Treebeard had veel meer tijd nodig, ben de precieze getallen wkijt).
Als je ooit met Terragen hebt gewerkt weet je dat dat ook veel tijd kost jaquote:Op zondag 26 september 2004 09:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Vergeet de lucht in Mordor niet, daar moet je ook tijd voor uittrekken. Dat soort luchten zie je, normaal gesproken, alleen maar bij enorme onweersbuien en orkanen. Ik denk niet dat ze 1 van die 2 hebben gefilmd.
Nee, niet mee gewerkt, maar goed, zo'n lucht kost wat tijd.quote:Op zondag 26 september 2004 10:22 schreef yootje het volgende:
[..]
Als je ooit met Terragen hebt gewerkt weet je dat dat ook veel tijd kost ja
Maar zoiezo zijn er ontzettend veel dingen die CGI zijn.
Yup, allemaal CGI, het zou me niet verbazen als hij geen enkele pijl echt heeft afgeschoten.quote:Op zondag 26 september 2004 10:24 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Nee, niet mee gewerkt, maar goed, zo'n lucht kost wat tijd.
Ik geloof ook dat de helft van de pijlen van Legolas CGI-animated zijn. Denk maar aan dat stukje in TTT waar hij van een klif afspringt en een Warg neerschiet.
Daar loopt hij overigens enorm raar.
Op de oefenbaan.quote:Op zondag 26 september 2004 10:34 schreef yootje het volgende:
[..]
Yup, allemaal CGI, het zou me niet verbazen als hij geen enkele pijl echt heeft afgeschoten.
In de film danquote:Op zondag 26 september 2004 10:35 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Op de oefenbaan.
Misschien indianenpijltjes. (Zuignappen.)quote:Op zondag 26 september 2004 10:37 schreef yootje het volgende:
[..]
In de film dan
Officiële website met details over de EEquote:Na een maandenlange radiostilte heeft New Line eindelijk de details en releasedatum van de Extended Edition vrijgegeven!
De Extended Edition zal op 14 december in de winkels liggen en zal 50 minuten langer zijn dan de originele versie.
Naast de film zullen er in deze set natuurlijk ook weer genoeg audiocommentaren, documentaires en interviews te vinden zijn om de hele kerstvakantie voor de televisie door te brengen.
Kijk snel op de officiële website voor alle details!
Zal denk ik wel NTSC zijn, daar wordt altijd mee gerekend, aangezien dat de snelheid is die in de VS wordt gebruikt en het gros van de films in de VS wordt uitgegevenquote:Op zondag 26 september 2004 17:27 schreef Dagonet het volgende:
Is dat trouwens 50 minuten op de VS snelheid (24 fps) of Europees (25 fps)?
20% ?????? Ik krijg er maar 10quote:Op maandag 27 september 2004 23:03 schreef Tackleberry het volgende:
Bij VanLeest staat nog steeds 22-11-2004 als release date, dus ik verwacht binnenkort een mailtje...
Maar het is het wachten meer dan waard(zeker met 20% korting
)
Was tijdens het wildcardweekend (was rond koninginnedag) en dat terwijl er bij stond vermeld dat het niet gold voor pre-orders...quote:Op maandag 27 september 2004 23:25 schreef Plengel het volgende:
20% ?????? Ik krijg er maar 10![]()
Jah ik ook wel. Gaaf spul zeg.quote:Op dinsdag 28 september 2004 07:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Hoe duur is de Gift set? Wil hem eigenlijk ook hebben.
52 euro bij dvdsoon geloof ikquote:Op dinsdag 28 september 2004 07:46 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Hoe duur is de Gift set? Wil hem eigenlijk ook hebben.
Ik denk niet dat je die cdbonnen kan inleveren bij dvdsoonquote:Op dinsdag 28 september 2004 13:57 schreef dutchie het volgende:
Mmm, ik heb nog 2 cd-bonnen van ¤ 25 elk. ¤ 2 erbij en ik heb Minas Tirith.![]()
Het worden dure tijdenquote:PERSBERICHT
Ruim 35 uur “The Lord of the Rings” in 1 complete box!
Op 10 december 2004 komen drie unieke “The Lord of the Rings” boxen uit in Nederland en Vlaanderen. Allereerst komt er een speciale “The Lord of the Rings Special Extended Edition Trilogy Box” uit met daarin de extra lange uitvoeringen van de drie afzonderlijke delen van de recordsbrekende en met oscars overladen “The Lord of the Rings” trilogie. Deze 12 dvd’s tellende box bevat ruim 35 uur aan beeldmateriaal inclusief niet eerder in de bioscoop vertoonde beelden.
Gelijktijdig met deze unieke box zal, net als voorgaande jaren, de “Special Extended Edition” van “The Return of the King” als 4 disc versie verschijnen met nieuwe en uitgebreide scènes. Tevens zal in gelimiteerde oplage een
5 disc versie op de markt worden gebracht. Deze gelimiteerde box bevat een exclusief beeld van Minas Tirith, de stad waar het grootste gevecht plaatsvindt in “The Lord of the Rings” trilogie plus een dvd met daarop de live concert-registratie “Creating The Lord of the Rings Symphony- A Composer’s Journey Through Middle-earth” onder leiding van Howard Shore.
De vier discs van de “Limited Edition” en de “Extended Edition” zullen identiek zijn.
Disc 1 en 2 bevatten de extra lange widescreen versie van de film: bijna 50 minuten aan nieuwe scènes zijn toegevoegd door regisseur Peter Jackson inclusief de confrontatie tussen Gandalf en Saruman bij de ruïnes van Isengard. Scènes die ook alléén op de extended versie te zien zijn omvatten een liefdesscène tussen Faramir en Éowyn, de cameo van regisseur Peter Jackson en een confrontatie tussen Aragorn en The Mouth of Sauron (Sauron’s dienaar). Tevens zijn er veel extra’s toegevoegd, zoals commentaar-tracks van onder andere DIRECTOR’S AND WRITERS, THE CAST en THE DESIGN TEAM.
Bijna 8,5 uur aan extra materiaal is toegevoegd op de derde en vierde disc zoals: J.R.R. TOLKIEN: THE LEGACY OF MIDDLE-EARTH, HOME OF THE HORSE LORDS,
NEW ZEALAND AS MIDDLE-EARTH, FILMING “THE RETURN OF THE KING”,
POST-PRODUCTION: JOURNEY’S END en meer.
LET OP!
A-Film Home Entertainment biedt de consument een unieke mogelijkheid om de “Special Extended Edition”, de “Special Extended Limited Edition” en de 12 dvd’s tellende “Special Extended Edition Trilogie box” al begin november 2004 te reserveren door middel van een speciale “The Lord of the Rings Gift Card”. Deze cadeaukaart zal verkrijgbaar zijn in de meeste DVD- en Entertainmentstores in Nederland en Vlaanderen en is naast reserveringsmiddel tevens een perfect Sinterklaascadeau!
EINDE PERSBERICHT
Uit Canada... De douane zal happy zijn.quote:Op dinsdag 28 september 2004 12:03 schreef Hare het volgende:
[..]
52 euro bij dvdsoon geloof ik
quote:Op dinsdag 28 september 2004 14:54 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Uit Canada... De douane zal happy zijn.
Is de EE Gift Set overal hetzelfde?
Ik gebruik sowieso universele subs, dus.quote:Op dinsdag 28 september 2004 15:31 schreef Hare het volgende:
[..]
Alleen andere audio en subs opties
O sorry, niet goed gelezen.quote:Op dinsdag 28 september 2004 14:24 schreef Hare het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je die cdbonnen kan inleveren bij dvdsoon
Bij vanleest was ie naar ik meen te preorderen voor 80 euro. Scheelt dus wel iets
Pfff, geen idee zeg, ik weet niet of ze ook goed gesoept hebben, maar lijkt me nogal vierkanterig voor een dvd, terwijl het dat volgens mij wel is.quote:Op woensdag 29 september 2004 10:57 schreef DinoPK het volgende:
http://www.hdr-see.de/rotk-see-pics/New/verynew14.jpg
http://www.hdr-see.de/rotk-see-pics/New/verynew16.jpg
Iemand enig idee wat dit dan is? Kijk op de link van Fratsman voor meer foto's, het lijkt een soort dvd omhulsel, echter dit is weer een cdrom en nog een zwart doosje.
Oke, en die wil ik graag LEEG aanschaffen zodat ik mijn EE's die ik al heb erin kan doen.quote:Op woensdag 29 september 2004 11:38 schreef foktrot het volgende:
[afbeelding]
Voor nog meer info check hier
Waar kan ik intekenen?quote:Op woensdag 29 september 2004 12:33 schreef fratsman het volgende:
[..]
Oke, en die wil ik graag LEEG aanschaffen zodat ik mijn EE's die ik al heb erin kan doen.
En voor een redelijke prijs graag!
Ik heb hier nog de box liggen van de FoTR giftset, dus als je interesse hebt....quote:Op woensdag 29 september 2004 14:25 schreef DinoPK het volgende:
Neh hoef ik niet, passen mijn extra discs van de limited editions niet in... (ja ik heb de gewone dozen weggedonderd, beetje dom achteraf (understatement).
dat ziet er goed uitquote:Op woensdag 29 september 2004 11:38 schreef foktrot het volgende:
[afbeelding]
Voor nog meer info check hier
bij de normale editions kon je destijds bij de bijenkorf (speciaal voor kaartjouders) bij aanschafquote:Op woensdag 29 september 2004 14:08 schreef dutchie het volgende:
Waar kan ik intekenen?
quote:Finally, fans will relish a surprising cameo by Peter Jackson. Though the mastermind behind the Trilogy could be glimpsed in the theatrical cut playing one of the pirates whose ship is overtaken by Aragorn and the newly raised Armies of the Dead, in the Special Extended Edition, Gimli (John-Rhys Davies) causes one of Legolas's (Orlando Bloom) arrows to misfire, accidentally hitting and killing Jackson!"
De special edition box (..simpel lelijk kartonnetjes er over heen..) was ook duurder dan drie films los. Ook bij de mediamarktquote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:45 schreef Dr_Crouton het volgende:
Gewoon wachten tot de MediaMarkt of de Makro het heeft.
Helpt deze link een beetje, kreeg ik via een nieuwsbrief binnen:quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 19:52 schreef Cheiron het volgende:
[..]
De special edition box (..simpel lelijk kartonnetjes er over heen..) was ook duurder dan drie films los. Ook bij de mediamarktStond ik best wel van te kijken.
Al maanden toch?quote:Op zondag 3 oktober 2004 17:28 schreef Brammie1 het volgende:
Geildie special extended limited edition boxset
![]()
Kan ik 'm al ergens in NL pre-orderen?
Extended Edition? Het origineel was al 2,5 uur te lang.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:26 schreef Hare het volgende:
Aangezien ik het RoTK topic niet kan vinden en we vorig jaar ook een speciaal topic voor de dvd van TTT hadden begin ik er maar een nieuw topic over.
Wel eentje met slecht nieuws:
[..]
![]()
Waarom kom je dan hier? Be gone, or you shall be cast into the abyss from whence you came.quote:Op zondag 28 november 2004 03:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Extended Edition? Het origineel was al 2,5 uur te lang.
Be silent. And keep your forked tongue behind your teeth. I did not pass through fire and death to bandy crooked words with a witless worm.quote:Op zondag 28 november 2004 03:51 schreef HiZ het volgende:
[..]
Extended Edition? Het origineel was al 2,5 uur te lang.
O.quote:Op zondag 28 november 2004 12:40 schreef HiZ het volgende:
Oh, je mag hier alleen maar komen als je iedere dag een gebedje zegt tot Tolkien of zo? Get a life zou ik zeggen, zijn boeken hebben minder diepgang dan de sprookjes van Grimm en zijn verteltrant is zo leuk als die van een demente tante die probeert te vertellen wat ze gisteren heeft gedaan maar de lijn van haar verhaal niet vast kan houden.
En had ik het al gezegd dat hij met minder fantasie dan Rowlings z'n boeken bijelkaar heeft gejat ?
In mijn boekenkast staan ongeveer 2000 boeken en dat zijn lang niet de enige die ik in mijn leven heb gelezen. Tolkien en z'n drakerige verhalen horen bepaald niet tot de besten daaronder.
Ik zag drie reacties die me als een idioot in het hoekje wegzetten omdat ik, met reden, de film gewoon niks vond. Misschien moeten Tolkien-liefhebbers maar eens gaan begrijpen dat hun afgod niet door iedereen word bewonderd.quote:Op zondag 28 november 2004 12:58 schreef Breuls het volgende:
Het is nou ook weer niet de bedoeling om Tolkien-liefhebbers aan te gaan lopen vallen, om het aanvallen.
Maar daar zullen meer mensen tegenover staan die het een geweldige film vind. Het is dus eerder dat jouw mening afwijkt van het normale beeld dan andersom.quote:Op zondag 28 november 2004 13:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zag drie reacties die me als een idioot in het hoekje wegzetten omdat ik, met reden, de film gewoon niks vond. Misschien moeten Tolkien-liefhebbers maar eens gaan begrijpen dat hun afgod niet door iedereen word bewonderd.
Ik ben overigens met 4 mensen naar die film gegaan, 4 mensen met een volledig verschillende voorkeur in films, en we vonden allevier dat de film een draak van jewelste was, en veel te lang had geduurd.
Het doet me een beetje denken aan de overgevoeligheid van Mohammedanen. Die kunnen er ook niet tegen als hun profeet kritisch wordt besproken.quote:Op zondag 28 november 2004 13:35 schreef Hare het volgende:
[..]
Maar daar zullen meer mensen tegenover staan die het een geweldige film vind. Het is dus eerder dat jouw mening afwijkt van het normale beeld dan andersom.
Als je dan zo'n ongenuanceerde opmerking maakt zorgt dat toch voor reacties
Dit topic gaat over de EE's, niet over de film zelf. Je mening over de film plaats je maar in een ander topic. Het kan me geen fuck schelen of je LOTR goed of slecht vindt. En mijn reactie was meer als grap bedoeld.quote:Op zondag 28 november 2004 13:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik zag drie reacties die me als een idioot in het hoekje wegzetten omdat ik, met reden, de film gewoon niks vond. Misschien moeten Tolkien-liefhebbers maar eens gaan begrijpen dat hun afgod niet door iedereen word bewonderd.
Ik ben overigens met 4 mensen naar die film gegaan, 4 mensen met een volledig verschillende voorkeur in films, en we vonden allevier dat de film een draak van jewelste was, en veel te lang had geduurd.
quote:Op zondag 28 november 2004 13:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het doet me een beetje denken aan de overgevoeligheid van Mohammedanen. Die kunnen er ook niet tegen als hun profeet kritisch wordt besproken.
Kritisch bespreken is iets heel anders dan niet-beargumenteerd afzeiken.quote:Op zondag 28 november 2004 13:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het doet me een beetje denken aan de overgevoeligheid van Mohammedanen. Die kunnen er ook niet tegen als hun profeet kritisch wordt besproken.
He, wie zit er hier hier in een groepje te wachten op een DVD?quote:Op zondag 28 november 2004 13:46 schreef yootje het volgende:
[..]
Krijg toch een leven zeg
Gezellig hequote:Op zondag 28 november 2004 15:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
He, wie zit er hier hier in een groepje te wachten op een DVD?
Ach, als die dvd niet uit komt wordt m'n leven niet opeens waardeloos.quote:Op zondag 28 november 2004 15:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
He, wie zit er hier hier in een groepje te wachten op een DVD?
1. Verspringen van onderwerp is passé.quote:Op zondag 28 november 2004 12:40 schreef HiZ het volgende:
Oh, je mag hier alleen maar komen als je iedere dag een gebedje zegt tot Tolkien of zo? Get a life zou ik zeggen, zijn boeken hebben minder diepgang dan de sprookjes van Grimm en zijn verteltrant is zo leuk als die van een demente tante die probeert te vertellen wat ze gisteren heeft gedaan maar de lijn van haar verhaal niet vast kan houden.
En had ik het al gezegd dat hij met minder fantasie dan Rowlings z'n boeken bijelkaar heeft gejat ?
In mijn boekenkast staan ongeveer 2000 boeken en dat zijn lang niet de enige die ik in mijn leven heb gelezen. Tolkien en z'n drakerige verhalen horen bepaald niet tot de besten daaronder.
Lul, drumstel.quote:Op zondag 28 november 2004 13:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
En wederom, lul + drumstel. Een liefhebber van iets zijn betekent niet dat de schrijver van het geheel een afgod is.quote:Op zondag 28 november 2004 13:31 schreef HiZ het volgende:
[..]
O yeah, 12 uur lang LOTR kijkenquote:Op zondag 28 november 2004 18:19 schreef Verbal_Kint het volgende:
* yootje kan niet wachten voor de extended marathon![]()
You go Legolas!! Ben het helemaal met je eens!!quote:Op zondag 28 november 2004 17:51 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
En wederom, lul + drumstel. Een liefhebber van iets zijn betekent niet dat de schrijver van het geheel een afgod is.
Als je die film niets vond, fine, dat kan me geen ene reet schelen. Maar kom dan óf aan met een reden waarom. (Ik vond de film niets, want <blablabla>) óf blijf weg en laat degene die de film wél goed vonden hier, ok?
Watjequote:Op zondag 28 november 2004 18:36 schreef Hare het volgende:
[..]
You go Legolas!! Ben het helemaal met je eens!!
Oh, en ik ga dus echt niet beginnen aan een Marathon. Dat is me echt te lang. Het wordt waarschijnlijk 3 avonden achter elkaar LoTR kijken
Ook leuk!
Ik begin wat laterquote:Op zondag 28 november 2004 18:55 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik ga wel proberen om een marathon te houden, desnoods in m'n eentje.Al zal dit dan wel de tijdsverdeling zijn:
8:00 - 11:00 Fellowship
11:30 - 14:45 TTT
15:00 - 19:xx RotK
Ik kán eerder beginnen, maar goed. Laten we eerst maar eens dat ding binnenkrijgen, dan praten we verder.
Fuck zeg, om 8 uur beginnen. Dat trek ik echt nietquote:Op zondag 28 november 2004 18:55 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ik ga wel proberen om een marathon te houden, desnoods in m'n eentje.Al zal dit dan wel de tijdsverdeling zijn:
8:00 - 11:00 Fellowship
11:30 - 14:45 TTT
15:00 - 19:xx RotK
Ik kán eerder beginnen, maar goed. Laten we eerst maar eens dat ding binnenkrijgen, dan praten we verder.
Je probeert het ook elke keer weer om te gaan lopen miepen dat de films zo kut zijn he?quote:Op zondag 28 november 2004 12:40 schreef HiZ het volgende:
Oh, je mag hier alleen maar komen als je iedere dag een gebedje zegt tot Tolkien of zo?
quote:Get a life zou ik zeggen
Dan heb ik nog wat aan m'n avond.quote:Op zondag 28 november 2004 19:20 schreef Hare het volgende:
[..]
Fuck zeg, om 8 uur beginnen. Dat trek ik echt niet![]()
Mohammedanen, LOL.quote:Op zondag 28 november 2004 13:45 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is wat moeilijk te zeggen wanneer je te maken hebt met een film waarin iedere 'actie' zo enorm lang werd uitgesmeerd dat ik moeite had om wakker te blijven. Wat er in ieder geval zonder meer uitgeknipt had kunnen worden was de uitgebreide stukken over de tocht van Frodo en Sam. De karakters van deze twee hebben geen enkele verandering ondergaan sinds het einde van de eerste film, en de scenes zijn volkomen oninteressant.quote:Op zondag 28 november 2004 17:48 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
1. Verspringen van onderwerp is passé.(Boek != film)
2. Ik zie meningen graag onderbouwd. Als de film te lang was, met 2.5 uur in jouw geval, wat had er dan allemaal weg gemogen? Als je dat had gezegd, zouden mijn reactie en de reactie van andere mensen hier wat minder fel zijn geweest, vermoedelijk.
Dat je de karakters oninteressant vind ok, maar geen verandering ondergaan???quote:Op zondag 28 november 2004 20:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Is wat moeilijk te zeggen wanneer je te maken hebt met een film waarin iedere 'actie' zo enorm lang werd uitgesmeerd dat ik moeite had om wakker te blijven. Wat er in ieder geval zonder meer uitgeknipt had kunnen worden was de uitgebreide stukken over de tocht van Frodo en Sam. De karakters van deze twee hebben geen enkele verandering ondergaan sinds het einde van de eerste film, en de scenes zijn volkomen oninteressant.
Ik heb de film wel goed gezien, en het feit dat de karakters geen ontwikkeling doormaken is volstrekt begrijpelijk als je het boek kent, want daarin zijn ook alle invloeden op de karakters extern, je leert ze eigenlijk niet kennen. Met als resultaat, dat je een langdradig 'avontuur' krijgt, met niet aansprekende bordkartonnen karakters in een zeeeeeeer traag verlopend verhaal omdat de filmmakers zowel de handelingen elders als de toch nauwelijks hebben durven inkorten.quote:Op zondag 28 november 2004 21:00 schreef Hare het volgende:
[..]
Dat je de karakters oninteressant vind ok, maar geen verandering ondergaan???
Dan heb je film volgens mij niet goed gezien
Om de Ring=Totale macht over alles en iedereen? Dat werd mij iig duidelijk na een kwartiertje deel 1 te kijken.quote:Op zondag 28 november 2004 21:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
P.S. en dan heb ik het nog niet eens gehad dat over de hele vertelling de doem blijft hangen dat je op geen enkele manier kunt begrijpen waarom Sauron dit allemaal doet, want Sauron is kennelijk een denkend wezen waarvan wij moeten aannemen dat hij volstrekt redeloos uit is op de totale verwoesting van alles.
Sauron's doel is de totale vernietiging van Middle Earth, niet het heersen erover.quote:Op zondag 28 november 2004 23:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Om de Ring=Totale macht over alles en iedereen? Dat werd mij iig duidelijk na een kwartiertje deel 1 te kijken.
Het gaat net wat makkelijker om dat te vernietigen wat je beheerst dan wat je niet beheerst.quote:Op maandag 29 november 2004 05:48 schreef HiZ het volgende:
[..]
Sauron's doel is de totale vernietiging van Middle Earth, niet het heersen erover.
Omdat het een prachtig verhaal is in een hele, hele mooie omgeving, er hele goede special effects in zitten (kom op, Helms deep vond zelfs jij toch leuk?), ik de sfeer geweldig vindt en ik het gewoon een prachtige trilogie vindtquote:Op zondag 28 november 2004 21:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb de film wel goed gezien, en het feit dat de karakters geen ontwikkeling doormaken is volstrekt begrijpelijk als je het boek kent, want daarin zijn ook alle invloeden op de karakters extern, je leert ze eigenlijk niet kennen. Met als resultaat, dat je een langdradig 'avontuur' krijgt, met niet aansprekende bordkartonnen karakters in een zeeeeeeer traag verlopend verhaal omdat de filmmakers zowel de handelingen elders als de toch nauwelijks hebben durven inkorten.
En ja, dan vraag ik me dus serieus af hoe mensen zich kunnen verheugen op een uitgave die NOG langer gaat duren dan het eindeloze origineel.
Fan-ta-sy.quote:P.S. en dan heb ik het nog niet eens gehad dat over de hele vertelling de doem blijft hangen dat je op geen enkele manier kunt begrijpen waarom Sauron dit allemaal doet, want Sauron is kennelijk een denkend wezen waarvan wij moeten aannemen dat hij volstrekt redeloos uit is op de totale verwoesting van alles.
quote:Op zondag 28 november 2004 23:23 schreef GotC het volgende:
[..]
Om de Ring=Totale macht over alles en iedereen? Dat werd mij iig duidelijk na een kwartiertje deel 1 te kijken.
Uhm, Tolkien heeft het verhaal zodanig beschreven dat het in de serie van epische vertellingen past. In een epische vertelling is het niet de bedoeling dat men al te veel van de denkbeelden van een held te weten komt. Het past er gewoon niet in. Zwart-wit, goed-kwaad, dat is meer de trend die in deze verhalen voorkomt. Motieven doen er niet zozeer toe.quote:Op zondag 28 november 2004 21:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb de film wel goed gezien, en het feit dat de karakters geen ontwikkeling doormaken is volstrekt begrijpelijk als je het boek kent, want daarin zijn ook alle invloeden op de karakters extern, je leert ze eigenlijk niet kennen. Met als resultaat, dat je een langdradig 'avontuur' krijgt, met niet aansprekende bordkartonnen karakters in een zeeeeeeer traag verlopend verhaal omdat de filmmakers zowel de handelingen elders als de toch nauwelijks hebben durven inkorten.
En ja, dan vraag ik me dus serieus af hoe mensen zich kunnen verheugen op een uitgave die NOG langer gaat duren dan het eindeloze origineel.
P.S. en dan heb ik het nog niet eens gehad dat over de hele vertelling de doem blijft hangen dat je op geen enkele manier kunt begrijpen waarom Sauron dit allemaal doet, want Sauron is kennelijk een denkend wezen waarvan wij moeten aannemen dat hij volstrekt redeloos uit is op de totale verwoesting van alles.
En daarna nog de extra's tochquote:Op maandag 29 november 2004 11:05 schreef victorinox het volgende:
11 December komt er een lotr marathon in de bios in Eindhoven.
Maar dan heb ik de EE al thuis liggen en ga ik zelf wel een marathon houden met alle EE's.
Waarschijnlijk net als Legolas_Greenleaf om 8 of 9 uur 's ochtends beginnen en dan de hele dag LOTR kijken.
Gewoon nog een keer met audio commentaar aan.quote:Op maandag 29 november 2004 11:20 schreef Hare het volgende:
[..]
En daarna nog de extra's toch
Ik moet TTT nog steeds, en ik kom er maar niet aan toe.quote:Op maandag 29 november 2004 11:57 schreef Dos37 het volgende:
Dat heb ik nog nooit geluisterd de audio commentaren
quote:Op zondag 28 november 2004 12:40 schreef HiZ het volgende:
quote:Op maandag 29 november 2004 12:09 schreef engessa het volgende:
[..]
![]()
Ik heb trouwens nooit geweten dat er 2000 verschillende boeken van de Kameleon zijn, is dat leuk?
quote:Op maandag 29 november 2004 12:09 schreef engessa het volgende:
Ik heb trouwens nooit geweten dat er 2000 verschillende boeken van de Kameleon zijn, is dat leuk?
En dat jij zegt dat ik 'zonder onderbouwing' iets stel, bewijst alleen dat jij niet begrijpend kunt lezen. Maar dat mag me ook niet verbazen van iemand die LoTR in welk formaat dan ook een meesterwerk vindt.quote:Op maandag 29 november 2004 12:09 schreef engessa het volgende:
[..]
![]()
Dit is FTR, het forum waar men meningen uitwisseld over films en dvds, niet over wat voor boeken jij in je boekenkast hebt. Dat jij hier zonder onderbouwing je mening uit over het boek en het verhaal is hartstikke leuk maar daar gaat dit topic niet over. Ik heb trouwens nooit geweten dat er 2000 verschillende boeken van de Kameleon zijn, is dat leuk?
Je bent kansloos bezigquote:Op maandag 29 november 2004 13:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
En dat jij zegt dat ik 'zonder onderbouwing' iets stel, bewijst alleen dat jij niet begrijpend kunt lezen. Maar dat mag me ook niet verbazen van iemand die LoTR in welk formaat dan ook een meesterwerk vindt.
De mooie plaatjes hadden we al gezien in 'The Fellowship', dus tegen de tijd dat de derde uitkwam hadden we dat allemaal wel gehad. De toespraken zeiden me verder helemaal niks.quote:Op maandag 29 november 2004 07:47 schreef yootje het volgende:
[..]
Omdat het een prachtig verhaal is in een hele, hele mooie omgeving, er hele goede special effects in zitten (kom op, Helms deep vond zelfs jij toch leuk?), ik de sfeer geweldig vindt en ik het gewoon een prachtige trilogie vindtIk kreeg een brok in m'n keel toen Theoden zijn ridders toesprak en toen Billy Boyd zong, en ik wil dat graag opneiuw meemaken.
[..]
Fan-ta-sy.
Alsof SF altijd zo intelligent is.
En Sauron is een onderdaan van Morgoth, die gewoon puur evil is en het liefst alle acties van de Valar (en dus Midden-Aarde) wou verwoesten. Dus het is wel begrijpelijk.
juistem Dagonetquote:Op maandag 29 november 2004 13:53 schreef Dagonet het volgende:
Het lijkt mij handiger om die discussie over Tolkien en z'n boeken in TTK te houden waar er ettelijke topics te vinden zijn (Martin vind ik trouwens persoonlijk maar een B schrijver met oppervlakkige personages maar daar niet van) dan hier in dit topic over de EE DVD
Ik heb de giftsets, FotR vond ik de Argonath beeldjes mooi en het waren er twee, de merchandising machine heeft echter toegeslagen waardoor je nu voor het counterpart beeldje belachelijk veel geld moet neertellen en je moet snel zijn, dat is het mij niet waard, de extra DVD's over Gollum en de muziek (hopelijk) wel.quote:Op maandag 29 november 2004 13:55 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
juistem Dagonet![]()
ik koop trouwens ook de kale EE. Heb van de vorige films ook 'alleen' de 4dvds zonder beeldjes of wat dan ook. persoonlijk vind ik dat zn geld niet waard...
quote:Op maandag 29 november 2004 14:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb de 'kale' EE net vooruitbesteld bij Amazon.co.uk. Joepiejoepiejoepie!!! Slechts ¤ 36,- trouwens (verzendkosten incluis), Amazon UK komt bijna altijd als goedkoopste uit de bus als het om DVD's gaat.
Goh, nuttige laatste bijdragequote:Op maandag 29 november 2004 14:27 schreef HiZ het volgende:
Ok, dan sluit ik mijn bijdragen af met 'ik vind het een langdradige kutfilm en ik kan me niet voorstellen dat iemand gek genoeg is om van die draak nog een extended version te kopen ook'.
wat een gekquote:Op maandag 29 november 2004 14:27 schreef HiZ het volgende:
Ok, dan sluit ik mijn bijdragen af met 'ik vind het een langdradige kutfilm en ik kan me niet voorstellen dat iemand gek genoeg is om van die draak nog een extended version te kopen ook'.
Dat kan, da's je goed recht maar om nou in een diepe discussie te verzanden is ook een beetje overbodig.quote:Op maandag 29 november 2004 14:27 schreef HiZ het volgende:
tuulk wel dat is juist het mooiequote:Op maandag 29 november 2004 14:56 schreef Breuls het volgende:
Ik ga ook maar pre-orderen denk ik, en dan een marathon uitspreiden over een weekend. Ik vind de films prachtig, maar ga echt niet een hele dag zitten kijken.
Nee, nooit van gehoord. Ik check altijd op www.vergelijk.nl en neem dan de goedkoopste. Ook ben ik nogal gehecht aan bekende namen (Amazon, Proxi, Bol) omdat ik het idee heb dat ik dan veiliger zit qua creditcardbetalingen...quote:Op maandag 29 november 2004 14:35 schreef Hare het volgende:
Ehm, wel eens van cdwow gehoord? Qua R2 uitgaven is amazon.co.uk echt niet de goedkoopste.
Daar is de EE bijvoorbeeld 30 euro incl.
cdwow is echt betrouwbaar, heb dr al verschillende keren met mn creditcard cd's besteld.quote:Op maandag 29 november 2004 15:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, nooit van gehoord. Ik check altijd op www.vergelijk.nl en neem dan de goedkoopste. Ook ben ik nogal gehecht aan bekende namen (Amazon, Proxi, Bol) omdat ik het idee heb dat ik dan veiliger zit qua creditcardbetalingen...
Amazon UK is tot nu toe ook supersnel, maar ik zal deze winkel ook eens proberen. Ik ben altijd nogal voorzichtig met kopen met m'n CC...quote:Op maandag 29 november 2004 15:48 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
cdwow is echt betrouwbaar, heb dr al verschillende keren met mn creditcard cd's besteld.
en ze zijn idd erg goedkoop en snel bovendien![]()
Ik zou als ik jou was toch eens wat meer over de grens gaan kijken danquote:Op maandag 29 november 2004 15:22 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, nooit van gehoord. Ik check altijd op www.vergelijk.nl en neem dan de goedkoopste. Ook ben ik nogal gehecht aan bekende namen (Amazon, Proxi, Bol) omdat ik het idee heb dat ik dan veiliger zit qua creditcardbetalingen...
Tja, sorry, ik ben daar een beetje paranoïde in. Van m'n pa geërfd denk ik... Die weigert om dingen via Internet te kopen met zijn CC, hij ziet echt overal spoken en leeuwen en beren.quote:Op maandag 29 november 2004 16:08 schreef Hare het volgende:
En ik zou je echt niet te veel zorgen maken over je cc en het veilig zijn daarvan. Alle online shops hebben er wel voor gezorgd dat het goed zit bij hun, en mocht het toch nog eens fout gaan krijg je je geld toch gewoon terug
Nergens voor nodig.quote:Op maandag 29 november 2004 16:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tja, sorry, ik ben daar een beetje paranoïde in. Van m'n pa geërfd denk ik... Die weigert om dingen via Internet te kopen met zijn CC, hij ziet echt overal spoken en leeuwen en beren.
Ja meneer.quote:Op maandag 29 november 2004 16:20 schreef Hare het volgende:
Nergens voor nodig.
Luister maar naar mijn ipv je pa
Voor het vrhaal in de films komt het duidelijk genoeg naar voren, en als je het dan nog niet helemaal snapt moet je toch echt het boek nog eens lezen....quote:Op maandag 29 november 2004 13:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Tenslotte, uit niets blijkt dat Sauron wil heersen, behalve dan dat hij een ring wil bezitten die hem kennelijk moet helpen om te heersen (hoe dat zit wordt trouwens ook maar gebrekkig uitgelegd, want per saldo is ieder gebruik van de ring een steun voor Sauron). Uit de daden van Sauron blijkt alleen dat hij wil vernietigen en wel alles.
Ben ik even blij da'k geen TV heb. Ik vind het veel leuker om te wachten tot dat DVD'tje in de bus valt, de verpakking te openen, en My Precious in de DVD-drive te schuiven...quote:Op maandag 29 november 2004 20:27 schreef Dos37 het volgende:
ze laten hier op veronica de hele scene van Sauroman zien
Werkelijk? De gehele scene? En?quote:Op maandag 29 november 2004 20:27 schreef Dos37 het volgende:
ze laten hier op NET 5 de hele scene van Sauroman zien
Ik ben zo blij dat ik het niet heb gezien.quote:Op maandag 29 november 2004 21:07 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Werkelijk? De gehele scene? En?
quote:Op maandag 29 november 2004 21:40 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat ik het niet heb gezien.
Zijn er meer mensen die net zoals ik nadat ze naar de bioscoop zijn geweest weigeren de film nog ene keer te zien totdat ze de EE hebben?
ja hij was mooi maar ik wou hem helemaal nog niet zien ik wou hem zien in het verhaal zelfquote:Op maandag 29 november 2004 21:07 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Werkelijk? De gehele scene? En?
Een beetje maar?quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:07 schreef Zhenar het volgende:
"Admit it, Return of the King was a bit short"![]()
Hier de downloadbare en betere resolutie:quote:Op maandag 29 november 2004 22:11 schreef MadGuy het volgende:
Trouwens de extended trailer is nu ook te bekijken op www.lordoftherings.net
Tja, die ga ik dus écht niet los bestellenquote:Op dinsdag 30 november 2004 02:05 schreef Hare het volgende:
http://www.sideshowtoy.co(...)ategory=rotkdvdmovie
Ik twijfel nog over Morgul
Staan er spoilers in? Anders ga ik dus echt niet lezen!!quote:Op dinsdag 30 november 2004 08:19 schreef calvobbes het volgende:
hier al een review van iemand die de ROTK EE al heeft gezien
Wat voor werk?quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:34 schreef Woodpecker het volgende:
Ik heb 'm ook voor mijn werk gezien en hij is echt beter dan de bioscoopversie! De slag om Minas Tirith is nu echt een Slag en het is ook niet verwonderlijk dat de Kijkwijzer-leeftijd is verhoogd van 12 naar 16 (veel verspreid liggende losse ledematen)
En de Mouth of Sauron is cool![]()
Dit is de definitieve versie!
Ok, dan stuur ik m'n vader er wel op af. (Om niet in de problemen te komen, ben nog 3 maanden 15, en hoewel ik qua uiterlijk misschien 17 lijk, als ze om m'n ID vragen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:34 schreef Woodpecker het volgende:
Ik heb 'm ook voor mijn werk gezien en hij is echt beter dan de bioscoopversie! De slag om Minas Tirith is nu echt een Slag en het is ook niet verwonderlijk dat de Kijkwijzer-leeftijd is verhoogd van 12 naar 16 (veel verspreid liggende losse ledematen)
En de Mouth of Sauron is cool![]()
Dit is de definitieve versie!
Ik denk niet dat ze daarom vragenquote:Op dinsdag 30 november 2004 20:48 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ok, dan stuur ik m'n vader er wel op af. (Om niet in de problemen te komen, ben nog 3 maanden 15, en hoewel ik qua uiterlijk misschien 17 lijk, als ze om m'n ID vragen.)
In deel 1 en 2 snapte ik het overigens niet, maar goed.
Dit gaat waarschijnlijk 4u 15m puntje stoel zitten worden.quote:Op dinsdag 30 november 2004 00:27 schreef Breuls het volgende:
[..]
Een beetje maar?
http://www.kijkwijzer.nl/kijkwijzer.htmlquote:Op dinsdag 30 november 2004 20:51 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze daarom vragenVolgens mij is het toch een advies? Of is het wettelijk?
Ik snapte het ook niet nee, ik zag geen extra gore dingen.
Dat is bioscopen hè? Of bedoelde je dat ook?quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:00 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
http://www.kijkwijzer.nl/kijkwijzer.html
Naar veelgestelde vragen, en dan de derde. (Toelatingsbeleid bioscopen.)
quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:04 schreef yootje het volgende:
[..]
Dat is bioscopen hè? Of bedoelde je dat ook?
In ieder geval kon ik gewoon een Godfather-dvd in de bieb lenen terwijl ik 15 was
Neuhquote:Op dinsdag 30 november 2004 21:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
[afbeelding]
Need I say more?
Even voor de duidelijkheid hoor.quote:Op dinsdag 30 november 2004 20:48 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ok, dan stuur ik m'n vader er wel op af. (Om niet in de problemen te komen, ben nog 3 maanden 15, en hoewel ik qua uiterlijk misschien 17 lijk, als ze om m'n ID vragen.)
In deel 1 en 2 snapte ik het overigens niet, maar goed.
Er werden honderden hoofden Minas Tirith in gekatapulteert En dat was wel voor 12 jaar en ouder? :') Kijkwijzer maakt wel uitzonderingen zeg... :')quote:Op dinsdag 30 november 2004 11:34 schreef Woodpecker het volgende:
De slag om Minas Tirith is nu echt een Slag en het is ook niet verwonderlijk dat de Kijkwijzer-leeftijd is verhoogd van 12 naar 16 (veel verspreid liggende losse ledematen)
Daar zou ik me, mits dichtbij, direct voor opgeven.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:34 schreef Hare het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid hoor.
Jullie hebben het hier toch niet over het feit dat de EE in de bios zou komen te draaien?
wat trouwens wel ontzettend ubergeil zou zijn!![]()
Ja, ik snap ook niet waarom FotR bios 12+ was, en EE 16+. Echt veel schokkends zit er sowieso niet in de EE only cuts/de uitbreidingen.quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:36 schreef fratsman het volgende:
[..]
Er werden honderden hoofden Minas Tirith in gekatapulteert En dat was wel voor 12 jaar en ouder?Kijkwijzer maakt wel uitzonderingen zeg...
![]()
quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:37 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Daar zou ik me, mits dichtbij, direct voor opgeven.
Als het in IJsselstein wordt gedaan, krijg ik geen houten kont. (Lekkere stoelen in de lokale bios daar, lekker ruim ook, scheelt mij weer pijnlijke benen.)quote:Op dinsdag 30 november 2004 22:39 schreef fratsman het volgende:
[..]Houten kont, here i come!
Kom ik wel bij jou kijkenquote:Op dinsdag 30 november 2004 22:41 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Als het in IJsselstein wordt gedaan, krijg ik geen houten kont. (Lekkere stoelen in de lokale bios daar, lekker ruim ook, scheelt mij weer pijnlijke benen.)
quote:Op dinsdag 30 november 2004 21:22 schreef ArmaniMania het volgende:
Misschien een Lord of the Rings Meeting houden en dan ergens met z`n allen voor de buis de EE kijken....
I have a token I was bidden to show thee.quote:Op woensdag 1 december 2004 07:23 schreef yootje het volgende:
Hey, wacht eens even, WTF, the Mouth of Sauron is natuurlijk die ene boodschapper bij de Zwarte Poort! Ik had me daar zo op verheugd om die te zien en toen was ie niet in de film, maar nu krijg ik hem toch te zien! YEAH!
* Legolas_Greenleaf gaat nog steeds geen trailers oid kijken.
en got, wat een gebit...quote:Op woensdag 1 december 2004 07:30 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
I have a token I was bidden to show thee.
Hij zit er inderdaad in, en got, wat is ie evil.
Hij maak wel rare hoofdbewegingen.quote:Op woensdag 1 december 2004 07:30 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
I have a token I was bidden to show thee.
Hij zit er inderdaad in, en got, wat is ie evil.
Ja dat zijn de vriendinnen ik zou er ook nie meer willen wachten nog 8 nachtjes slapenquote:Op donderdag 2 december 2004 19:14 schreef fratsman het volgende:
Mijn vriendin zei gisteren: "Lieverd, ik geef je wel geld op de 10e dan kan je die LOTR DVD zelf halen, ik weet toch dat je niet zo lang kan wachten".![]()
Dus dan hoef ik ook geen 2 weken te wachten tot kerst voor mijn EE!!!
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:27 schreef detulp050 het volgende:
Ik heb hem besteld voor 34 pond (oftewel iets meer 55 euro) en hij komt daar ook uit op 10 december
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:45 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Wie zegt dat het de 10e ofzo is?Ik heb de 14 juist gehoord, maar goed.
quote:Op donderdag 2 december 2004 20:45 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Wie zegt dat het de 10e ofzo is?Ik heb de 14 juist gehoord, maar goed.
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:16 schreef Hare het volgende:
De 10e komt ie uit in europa, de 14e in Amerika
quote:Op donderdag 2 december 2004 21:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zijn wij eindelijk ook eens ergens eerder mee dan Amerika.
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:39 schreef Retarded het volgende:
We kregen de boxen vandaag binnen ... erg stijlvol weer, maar wel jammer dat de letters op de hoes nu in relief zijn in tegenstelling tot de vorige boxen. Het is wel mooi, maar had liever gezien dat het niet zo was. De box is verder gewoon netjes in dezelfde stijl... en de kleur bevalt me wel.
Van het weekend mijn exemplaar alvast even uitproberen![]()
wrom een dvd is 8,5 GB zonder compressie dus x4quote:Op donderdag 2 december 2004 22:49 schreef neggix het volgende:
Ik zie op het internet een versie van 22 Gb staan
Lijkt me wat veel.
quote:Op donderdag 2 december 2004 23:18 schreef Dos37 het volgende:
[..]
wrom een dvd is 8,5 GB zonder compressie dus x4
Ja das een ander verhaalquote:Op donderdag 2 december 2004 23:36 schreef neggix het volgende:
[..]
Dat ga je toch niet postenbeetje 22gig uploaden
Maar goed., zal wel aan mij liggen
quote:
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:39 schreef Retarded het volgende:
We kregen de boxen vandaag binnen ... erg stijlvol weer, maar wel jammer dat de letters op de hoes nu in relief zijn in tegenstelling tot de vorige boxen. Het is wel mooi, maar had liever gezien dat het niet zo was. De box is verder gewoon netjes in dezelfde stijl... en de kleur bevalt me wel.
Van het weekend mijn exemplaar alvast even uitproberen![]()
quote:Op donderdag 2 december 2004 22:49 schreef neggix het volgende:
Ik zie op het internet een versie van 22 Gb staan
Lijkt me wat veel.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 15:32 schreef yootje het volgende:
Ben vandaag naar de mediamarkt gegaan en zij zeggen ook 10 december (speciaal voor Legolas_Greenleaf).
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:05 schreef Morpheus2002 het volgende:
De ROTK EE is al te koop bij sommige Bart Smit fillialen
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:49 schreef Naad het volgende:
[..]
Lijkt me erg sterk aangezien de release echt 10 december is. Winkels mogen hem voor die tijd ook niet in de schappen leggen. Heb je bewijs?
quote:Op vrijdag 3 december 2004 16:57 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Kijk hier!
2de post van onder.
Hm, ik werk op loopafstand van de Lijnbaan en ik ben zo klaar.quote:Op vrijdag 3 december 2004 17:02 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Nou, voor de ongeduldige mensen onder ons: op naar rotterdam![]()
Ja wat een eind weg kan Nikky niet wat regelenquote:Op vrijdag 3 december 2004 17:02 schreef Neoktheone het volgende:
[..]
Nou, voor de ongeduldige mensen onder ons: op naar rotterdam![]()
quote:Geplaatst: 03-12-2004 14:29 Onderwerp: Reageer met quote
Kom net van bart smit vandaan ( lijnbaan )
En kreeg te horen dat dit een grote fout was.
Kreeg em dus ook niet mee Sad
Ja maar die ene vent heeft hem welquote:Op vrijdag 3 december 2004 17:34 schreef Diotoir het volgende:
Het stond toch al in de planning om vanavond nog een paar winkels op de lijnbaan langs te gaan.
[..]
Dit staat 3 posts verder.
Dat komen ze nog wel denk ikquote:
En dat terwijl in mijn tijd zulke boeken op school zowat verketterd werden.quote:Op vrijdag 3 december 2004 19:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik hoop dat die Bart Smit een dikke vette boete krijgt. Zo! Lekker puh!
Nog maar een weekje... Nou ja, iets langer, want die van mij moet nog opgestuurd aangezien ik 'm bij Amazon UK heb besteld.
Gisteren leesles op mijn stageschool. Tot mijn grote vreugde las één van mijn leerlingen De Hobbit. In de Ban van de Ring had hij ook al eens helemaal gelezen. Heb gezegd dat ik trots op hem ben.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:51 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
En dat terwijl in mijn tijd zulke boeken op school zowat verketterd werden.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:55 schreef milagro het volgende:
[..]
Oh ja?
Wat is jouw tijd dan?
In mijn tijd waren ze redelijk geliefd
quote:Op vrijdag 3 december 2004 21:57 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Mijn school verbood het voor de boekenlijst, is geen literatuur.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:09 schreef milagro het volgende:
Vreemd, dat het toen ik op het VWO zat wel als literatuur gold, en later niet meer, en dan nu weer wel
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Op zich niet zo vreemd volgens mij. De heersende opvatting over wat 'Literatuur' is verandert voortdurend. En het kan ook per school verschillen en zelfs per docent. Want er is geen officiële norm voor wat wel en niet 'Literatuur' is.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:18 schreef milagro het volgende:
Ik vind het in dit geval wel vreemd.
Ik zie echt niet in waarom een leraar The Hobbit of LotR niet als literatuur wilt beschouwen en A Midsummer Nights Dream wel.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Eén woord: persoonlijke voorkeur. Veel docenten (van de oude stempel) hebben een wat snobistisch idee over wat literatuur is. High Culture en Low Culture. Met het postmodernisme is die scheiding deels weggevallen.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:22 schreef milagro het volgende:
Van de jonge stempel dan blijkbaar ook
Ik ben zelf zowat van de oude stempel, dus laat staan de leraren van toen
Ben blij dat ze in mijn tijd dan meer sensible waren
quote:Op vrijdag 3 december 2004 00:28 schreef milagro het volgende:
[..]
Op het plaatje hier eerder in het topicje ziet de box er precies eender uit als de vorige boxes qua belettering (of hoe je noem je dat)
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:25 schreef Retarded het volgende:
ziet er wel hetzelfde uit, maar de titel voorop de doos ligt iets hoger dan de rest van de doos. De letters "springen" er een beetje uit.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:31 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Hmm, ik zou niet weten of Tolkien geaccepteerd wordt. Ik ga het niet eens proberen, ik ben niet helemaal objectief als ik zo'n boek moet doen voor m'n lijst.Maar sowieso wordt fantasy geschuwd.
En ik mag geen vertalingen lezen voor Nederlands, dacht ik.
quote:Op vrijdag 3 december 2004 22:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Bij veel scholen mag dat tegenwoordig wel, zeker in de onderbouw en op de lagere niveaus. Hoe het met tentamens zit, weet ik niet. Dat bepalen scholen veelal zelf. Ik zou trouwens geen enkel argument kunnen bedenken waarom ze géén vertaald werk zou mogen lezen. Alsof de Nederlandse literatuur de jeugd zoveel te bieden heeft...
quote:Op vrijdag 3 december 2004 23:12 schreef yootje het volgende:
Tot de derde mochten we vertaald werk lezen, nu niet meer. Ook Beowulf mag niet (terwijl Koning Arthur wel mag, puur omdat dat toen al vertaald is, en Beowulf niet). Ik snap dit echt niet. En als je een Engelse versie ergens van moet lezen is het gelijk weer een straf.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 08:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een straf? Nou, de werken van Tolkien zijn in het Engels toch echt vele malen mooier dan in het Nederlands!
quote:Op zaterdag 4 december 2004 09:03 schreef yootje het volgende:
[..]
Niet als je in 4 VWO zitEcht goed Engels lezen is is er dan nog vaak niet bij.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 09:03 schreef yootje het volgende:
Niet als je in 4 VWO zitEcht goed Engels lezen is is er dan nog vaak niet bij.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 09:09 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Meen je dat? Ik las in 1 VWO al Engelse boeken... Ik dacht dat de meeste jeugd tegenwoordig wel aardig overweg kon met Engels (TV enzo)... Dat jongetje dat De Hobbit aan het lezen was, had The Lord of the Rings helemaal in het Engels gelezen. Klas 1 havoniveau...
quote:Op zaterdag 4 december 2004 09:12 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
[..]
Ik beschouw zelf The Hobbit 2 H/V, en LotR 2/3 H en 2V, wel leuk.
Overigens heb je altijd van die mensen die graag lezen en die goed in Engels zijn, dan is de stap niet moeilijk meer.
Ow dat ken ik van school. Dat maakt dat verplichte lezen zo verschrikkelijk klote.quote:Op zaterdag 4 december 2004 09:21 schreef yootje het volgende:
[..]
Ik was vroeger een leesfan, nu helemaal niet meer. Voor mij is het dan ook een hele dikke pil, ook omdat ik van mezelf altijd moet opzoeken wat een woord precies betekend als ik het niet weet.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 09:43 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ow dat ken ik van school. Dat maakt dat verplichte lezen zo verschrikkelijk klote.
Gelukkig komt de kennis van Engelse taal met de jaren en lees ik tegenwoordig Engelse teksten en boeken zonder door te hebben dat het een andere taal is. Ik kan je zeggen dat dat erg prettig is.
Kwestie van oefenen, denk ik.
Ja idd maar ik laat het er meestal wel onderstaan maar boeken lees ik ook netzo makkelijk in het engels biografie Roy Keane, David Beckham allemaal engels biografie Eminem. Mooie boekenquote:Op zaterdag 4 december 2004 10:57 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Ondertiteling, mwah, het is handig, maar nodig is het niet.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 11:33 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik zet meestal de Engelse ondertiteling aan. Ik erger me altijd dood aan Nederlandse ondertiteling... Zitten soms nogal knullige vertaalfouten in.
quote:Op zaterdag 4 december 2004 11:31 schreef milagro het volgende:
ooooooh RotK staat op 'packing' bij Play
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |