Piglet, dat is juist fijn.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:13 schreef piglet het volgende:
Ik vind t wel vervelend dat jullie het via mij moesten horen en ik heb ook nog even getwijfeld of ik het zou posten...
Maar iedereen leeft hier zo met elkaar mee dat ik vond dat jullie het zsm moesten weten.
Het is gewoon niet eerlijk hoe het nu bij Merisse verloopt![]()
![]()
Okééééquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:07 schreef Beaker1 het volgende:
NOD = Niet Ongesteld worden Dag
Xanthe, knuffel hoe voel jij je.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:37 schreef Xanthe het volgende:
terug vind post
nou hier nog hetzelfde.. nog geen rode duiveltjes te bekennnen.. maar jah mijn ongi is toch onregelmatig.. dus het kan weer zo zijn dak dalijk weer die opwekkers moet slikken.. GRRquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:13 schreef jolene het volgende:
Ik gooide het topic dicht.
Met de vraag hoe het met Girly is
jaaah das glukkig al weg wegquote:Op woensdag 9 juni 2004 14:44 schreef jolene het volgende:
Griepje wel weg dus.
Knuffel
Ow Merissequote:Op woensdag 9 juni 2004 15:22 schreef Merisse het volgende:
Lieve Jolene![]()
Het gaat wel weer een beetje met me hoor. Laat ik het zo zeggen: ik ben opgestaan, heb me gedouched en aangekleed, boodschappen gedaan (met een hele grote zonnebril op), jullie lieve reacties allemaal gelezen, mijn zus gebeld en op internet zitten zoeken naar hoop...
Het bloeden is heftig maar de buikpijn valt mee.
Ingrid19, ik heb je nod verwijdert uit het lijstje.quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:20 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik zit nu al op dag 41!!!
Misschien dat ik een maandje oversla, ik reken er dan op dat ik eind deze maand ongi word, anders ga ik toch maar weer bij de dokter langs.
Trouwens kan iemand mijn nod weghalen? Mijn nod is ? Dank je!
Tearsong, hoe gaat met jou en eventuele ongi? Is er al iets veranderd?
*meldt*quote:Op donderdag 10 juni 2004 09:08 schreef jolene het volgende:
[..]
Ingrid19, ik heb je nod verwijdert uit het lijstje.
Er zijn meerdere meiden hier bij wie het niet opgaan kwam/komt.
Misschien dat ze je later wat meer vertellen
volgens mij is het besmettelijkquote:Op donderdag 10 juni 2004 09:15 schreef Beaker1 het volgende:
Het Beakersyndroom heeft ook Ingrid19 in zijn macht
Zwelgjequote:Op donderdag 10 juni 2004 10:08 schreef LadyS het volgende:
[..]
volgens mij is het besmettelijk
quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:30 schreef Beaker1 het volgende:
[..]
Zwelgje![]()
ik zag nog die foto's van je voeten! jeetje zeg! ik wist niet wat ik zag!quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:35 schreef LadyS het volgende:
[..]
ben best wel weer geslonken vannacht, hoorNu afwachten wat ik vandaag ga doen
![]()
Meid, ik werd pas na 50 dagen ongi. Er zijn zelfs vrouwen die er nog langer tot een half jaar niet ongi zijn!!!!! Maak je niet druk. Tis vervelend als je snel zwanger wilt worden, maar tis niet anders.....quote:Op woensdag 9 juni 2004 23:20 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik zit nu al op dag 41!!!
Misschien dat ik een maandje oversla, ik reken er dan op dat ik eind deze maand ongi word, anders ga ik toch maar weer bij de dokter langs.
Trouwens kan iemand mijn nod weghalen? Mijn nod is ? Dank je!
Tearsong, hoe gaat met jou en eventuele ongi? Is er al iets veranderd?
Ik gun je ze van harte hoorquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:48 schreef hartje het volgende:
[..]
ik wil potdorie eindelijk ook wel 's van die voeten!![]()
ik heb net na het stoppen van de pil ook heel wat testten erdoorheen gejaagd, was steeds overtijd. na ik denk zo'n maand of 3 werd het allemaal wat regelmatiger. tot nu dusquote:Op donderdag 10 juni 2004 10:49 schreef Stiekemurd het volgende:
[..]
Meid, ik werd pas na 50 dagen ongi. Er zijn zelfs vrouwen die er nog langer tot een half jaar niet ongi zijn!!!!! Maak je niet druk. Tis vervelend als je snel zwanger wilt worden, maar tis niet anders.....
thanks! het is natuurlijk wel balen met die hitte & al die kwalen enzo. ik leef dus ook met jullie in z&g mee hoor!quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:51 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ik gun je ze van harte hoor
En alle anderen hier ook
ja, heb nu 3x getempt. had eigenlijk 5x moeten zijn, maar was een beetje verrast door die ongi & moest nog snel een thermometer kopen. ben benieuwd hoe het gaat verlopen deze maand, vind het wel een leuk biologie-experiment, met mezelf als proefkonijnquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:35 schreef jolene het volgende:
Hartje, ben je nu begonnen met tempen?
nou dan beschouw ik die 36,21 maar als een freak-of-nature & zet ik wel tussen haakjesquote:Op donderdag 10 juni 2004 11:51 schreef jolene het volgende:
Ik heb vanmezelf ook niet zo'n hoge lichaamstemp.
Zal eens kijken of ik wat kan vinden
Normaal is de lichaamstemperatuur tussen de 36,5 en 37,5 graden Celsius.
medicinfo bron
ik heb nogeens tijd gehad om hem het allemaal ff precies uit te leggenquote:Op donderdag 10 juni 2004 12:01 schreef jolene het volgende:
Gewoon goed bijhouden.
ikke ook erg benieuwd...wat vind manHartje hiervan...
Kwam jou cyclus wel meteen op gaan dan Hartje?quote:Op donderdag 10 juni 2004 12:33 schreef hartje het volgende:
[..]
want ik denk dat je wel kan zeggen dat we verminderd-vruchtbaar zijn, toch?
oktober 2002 gestopt met de pil
september 2003 zwanger! maar na 6 wkn een mk
en sinds die tijd klussen we echt heel serieus, maar nog steeds niks![]()
vind het toch allemaal een beetje lang duren & in aug word ik 35!ik weet eigenlijk ook niet hoe het zit met evt. leeftijdsgrenzen & de mmm. heb vaag wel 's wat opgevangen over 35+ & dan geen ivf meer, of is dat niet zo? zie net op internet dat dat na de 40 is, pffft
rottige he...je kan ook niet zeggen ik denk aan de een datum verder weg.quote:Op donderdag 10 juni 2004 13:00 schreef Githa het volgende:
Joleneik ben de hoop nog niet verloren ..... maar ik moet nog een dag wachten he
Gaan we dus maar doen ...
Hartje mijn temp schommelt van 36,4 tot 37,1 ... kan er geen ovulatie uithalen omdat ik eigenlijk de hele maand onder de 36.7 zit op 2 a 3 uitschieters van 37,00/ 37,1 naen de laatste week is ie dus elke ochtend 37 Zou je zeggen dat er een sprong geweest is maar wanneer ? .....Het is ook pas de eerste maand dus wie weet komt er na nog wat maandjes wat duielijkheid.
Ik wens je in i.i.g. succes![]()
mijn vakliteratuur ligt boven & ik zit nog maar net in deze materie, maar als ik dat zo bekijk zou ik zeggen: die 2 a 3 uitschieters waren je eisprong (is toch maar een verhoging van 0,nogwat, toch?) & dat ie nu nog steeds hoog is is omdat je zwanger bentquote:Op donderdag 10 juni 2004 13:00 schreef Githa het volgende:
Joleneik ben de hoop nog niet verloren ..... maar ik moet nog een dag wachten he
Gaan we dus maar doen ...
Hartje mijn temp schommelt van 36,4 tot 37,1 ... kan er geen ovulatie uithalen omdat ik eigenlijk de hele maand onder de 36.7 zit op 2 a 3 uitschieters van 37,00/ 37,1 naen de laatste week is ie dus elke ochtend 37 Zou je zeggen dat er een sprong geweest is maar wanneer ? .....Het is ook pas de eerste maand dus wie weet komt er na nog wat maandjes wat duielijkheid.
Ik wens je in i.i.g. succes![]()
quote:Op donderdag 10 juni 2004 13:14 schreef hartje het volgende:
[..]
mijn vakliteratuur ligt boven & ik zit nog maar net in deze materie, maar als ik dat zo bekijk zou ik zeggen: die 2 a 3 uitschieters waren je eisprong (is toch maar een verhoging van 0,nogwat, toch?) & dat ie nu nog steeds hoog is is omdat je zwanger bent![]()
![]()
ik ga duimen!!!!!
Dat was ook het eerste dat ik dacht...quote:Op donderdag 10 juni 2004 13:14 schreef hartje het volgende:
mijn vakliteratuur ligt boven & ik zit nog maar net in deze materie, maar als ik dat zo bekijk zou ik zeggen: die 2 a 3 uitschieters waren je eisprong (is toch maar een verhoging van 0,nogwat, toch?) & dat ie nu nog steeds hoog is is omdat je zwanger bent![]()
mag best hoorquote:Op donderdag 10 juni 2004 13:23 schreef jolene het volgende:
Ik ben soms ook bang omwat te zeggen waardoor jij misschien denkt...
raar he..wil je ook een beetje gewoon sparen.
Zal nooit meer een dag van te voren vragen..
jippie, ik kan weer: je vraagt er zelf om!quote:Op donderdag 10 juni 2004 13:25 schreef Githa het volgende:
[..]hartje .... maaruh ik kan toch geen 2 eisprongen hebben gehad niet dat het veel uitmaakt want heb beide keren flink geklust
... en je temp blijft toch hoog tot na de menstruatie of heb ik dat verkeerd ?
![]()
ohw ohw zo wordt ie wel spannend![]()
Maar ze zeggen als er een temp wissel komt dat dat kan komen door losgekomen HCG?quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:38 schreef minoes1967 het volgende:
mmmmmmmmmmmmm.........GITHA.....ik zie twee pieken,maar je temp.daalt erna meteen weer?
Verder lijkt het wel een jojo,tjee,wat een rare temp. heb jij!.![]()
Jahquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:38 schreef minoes1967 het volgende:
mmmmmmmmmmmmm.........GITHA.....ik zie twee pieken,maar je temp.daalt erna meteen weer?
Verder lijkt het wel een jojo,tjee,wat een rare temp. heb jij!.![]()
Als dat zo was in mijn geval dan zou ik toch al raak geschoten moeten hebbenquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:38 schreef minoes1967 het volgende:
Verder wil ik de eisprong dames nog ff laten schrikken:
Ik heb op een forum eens gelezen,dat een vrouw 9 eisprongen in 1 maand had!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je begrijpt,dat die dus niet lang heeft hoeven mikken,want het was bij elke pogong raak,hahha.
Wat ik hiermee wil aangeven is,dat je wel degelijk meerdere eisprongen per cyclus kunt hebben.
Groetjes,Minoes![]()
ik weet het ook niet hoorquote:Op donderdag 10 juni 2004 14:38 schreef minoes1967 het volgende:
Ik heb trouwens nog nooit van 3 pieken gehoord,hoor![]()
ik moet echt ff werken, maar had het net ergens gelezen:quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:53 schreef jolene het volgende:
Oke Blondine door de bocht.
Je hebt eisprong temp is omhoog.
Als het eitje bevrucht raakt..en zit nog niet in baarmoeder.
Hoe komt het dan dat de temp hoger moet blijven...
Is het niet zo dat de temp, hoger wordt als het eitje zich nestelt in de baarmoeder.
Want dan kan het zich toch ontwikkelen.
en als dan de temp. hoger wordt en blijft tot twaalf dagen naar je nod, kun je spreken over zwanger zijn.
Bevrucht eitje zich genestelt en dan komt de productie van HCG toch op gaan?
Anders zou je toch na je eisprong al positief moeten kunnen testen..?
Kan iemand mij dit uitleggen
dat was ook het 1e waar ik aan dacht: denken ze nou echt dat ik dan 18 dagen zou wachtten!!quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:15 schreef Githa het volgende:
Daarbij moet ej 18 dagen een hoge temp hebbendan heb ik allang getest als ik niet ongi ben geworden
![]()
![]()
heb idd ook wel 's gelezen dat zo'n embryo'tje een "lichaams-vreemde" stof is, omdat ie genetisch natuurllijk half van je hubbie is, dus je lichaam zou hem kunnen afstoten.quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:33 schreef Merisse het volgende:
ijkt het me iets anders dan een aanlegstoornis. Het lijkt alsof er geen goede innesteling plaats kan vinden.
is er nog niks te bekennen? je hebt normaal toch 2 dagen van te voren wat roze? en je had toch ook een slag om de arm met je nod, dat je een beetje lange cyclus hebt aangehouden.quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:39 schreef Githa het volgende:
jah erg he ..... ik zou door het gepuzzel bijna geen tijd meer hebben om zenuwachtig zijn voor mijn nod morgen![]()
ik zei bijna![]()
Ik had ook zoiets gehoord over foliumzuur en ook iets over dagelijks een lage dosis aspirine slikken...quote:Op donderdag 10 juni 2004 19:08 schreef phileine het volgende:
Merisse, er staat me ook iets bij dat een hogere dosis foliumzuur kan helpen om miskramen te voorkomen, als je daar gevoelig voor bent. Ook eens navragen bij de gyn? En er zou ook iets zijn met vitamine E, maar daar was vorig jaar wat gedoe omheen dus ik weet niet precies hoe daar nu over wordt gedacht.
heel goed merisse! je bent echt een sterke persoonlijkheid, petje af hoorquote:Op donderdag 10 juni 2004 21:53 schreef Merisse het volgende:
Ja ik wil ook altijd alles weten. Dat geeft je een gevoel dat je het heft in handen hebt. Zelf verschil uitmaken. Niet als een willoos slachtoffer alles maar over je heen laten komen. Alleen de medische ........
Ik vroeg me ook af hoe ze dat wist waarvoor ik het wilde hebben![]()
..........
ga zo nog ff tv kijken & dan pitten, anders moet ik morgen mijn temp tussen haakjes zetten omdat ik laat naar bed ben gegaanquote:Op donderdag 10 juni 2004 22:13 schreef Githa het volgende:
wahahaha die is gekdat houd ik niet vol ....
als ik niet ongi ben word dat zaterdag of zondag ...ik heb er nog 1 liggen![]()
en nee nog geen druppel gehad maar ik durf nog steeds niet te hopen ik weet zelf hoe raar ik in mekaar zit dus alles kan![]()
![]()
Tja, ik had het natuurlijk kunnen weten dat je al zo goed geïnformeerd was dat je niet echt nieuwe dingen van me hoortquote:Op donderdag 10 juni 2004 22:40 schreef Merisse het volgende:
Piglet, bedankt voor het meedenken/meezoeken!
Over dat ALIFE onderzoek heb ik vandaag informatie aangevraagd!
Over dat proefschrift: het onderzoek naar een overmaat aan homocysteïne valt binnen de reguliere onderzoeken (waarbij dus die 85% onverklaard blijft) en een probleem is dat het voor betrouwbaar onderzoek naar homocysteïne noodzakelijk is om een halfjaar geen foliumzuur te gebruiken. Doen we dus maar niet.
K weet dat ik geduldig moet zijn en er niet te veel over na moet denken, maar dat is best moeilijk!!!quote:Op donderdag 10 juni 2004 10:07 schreef LadyS het volgende:
[..]
*meldt*
Toen ik net gestopt was met de pil duurde het een aantal maanden voordat in ongesteld werd (ik weet het niet precies, want we waren toen nog helemaal niet bezig met zwanger worden) Maar ik weet nog wel dat er de ene keer een maand of 8 tussen zat, danweer 6 maanden, 6 maanden, 4 maanden.. enz enz. Volgende gyn kon dat komen door overgewicht. Ik ben 13 kilo afgevallen, werd regelmatiger ongesteld en nu ben ik 35 weken zwanger
Maar goed, jij bent nog maar net gestopt met de pil, dus ik vermoed dat je lichaam gewoon tijd nodig heeft om de boel weer een beetje op gang te krijgen. En ik kan me voorstellen dat je ongeduldig bent.
Echt wel! Ik denk zelf ook dat tempen geen zin heeft. Ik ben bang dat ik alleen maar kan afwachten.quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:33 schreef Githa het volgende:
ingrid19 het is ook super moeilijkik kan me goed voorstellen hoe je je voelt
of je nu ook kan tempen weet ik eigenlijk nietsorry ....
Lijkt me van niet maar pin me daar niet op vast
Ingrid een dikke knuffel hoor want wachten duurt lang als je graag wil![]()
We horen het vanzelf!quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:43 schreef Githa het volgende:
Ik geloof dat dat Beaker was .....wederom ben ik niet zekerik ben ook niet echt een hulp zo he
Goeiemorgen Ingrid19!quote:Op donderdag 10 juni 2004 23:40 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Echt wel! Ik denk zelf ook dat tempen geen zin heeft. Ik ben bang dat ik alleen maar kan afwachten.
Wie had er ook alweer clomid oid gebruikt? Na hoeveel maanden kreeg je dat van de HA?
ja, als ik je lijst bestudeer heb ik ook zo iets hoor:quote:Op vrijdag 11 juni 2004 08:51 schreef jolene het volgende:
Kan het niet niet zijn dat je nod pas de 20ste is![]()
Wat raar, ben je er zelf nog een beetje wijs uitgeworden.
Nou eigenlijk zit ik me nog steeds te verbazen over dat tempen.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 08:56 schreef Githa het volgende:
mijn nod de 20 ste pas...dat geloof ik niet
heb normaal een cyclus van 28 en zit nu eigenlijk al op dag 30.... zou dus moeten kloppen
ik wil geen cyclus van 39 dagen hoor![]()
Maar hoe gaat het met Jolene deze morgen ? .....
he beaker, hoe'st?quote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:03 schreef Beaker1 het volgende:
Heb een paar dagen geleden mijn eisprong gehad (dat klopt ook wel), want ik moet volgende week weer ongesteld worden en dan zou mijn cyclus +/- 28 dagen zijn![]()
* weer lurken gaat *
Nee, alles is verschillend.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:01 schreef hartje het volgende:
[..]
o ja, ik las gisteravond nog zoiets dat na je eisprong je temp ± 11 dagen hoog blijft & dan dus 3 dagen voor je ongi weer gaat dalen. maar pin me er niet op vast, want het blijft een vage materie. is echt nergens duidelijk te vinden hè![]()
Ik wil er dertig kwijt, ben er nu 9,5 kwijt en wil dus nu het roken erbij nemen...of immers eerst met pleisters tot ik -15 ben..en dan rookvrij door naar de -30.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:20 schreef hartje het volgende:
he jolene, een vriendin van mij is ook gestopt met roken & een kilo of 30 afgevallen, tegelijkertijd & zij vond dat wel prettig juist. omdat haar hele dag-gebeuren in 1 klap veranderde (anders val je zo snel in de welbekende valkuilen &/of gewoontes) dus succes![]()
enne....bespeur ik hier een voorbereidende fase op de kinderwens?
ik ga maar ff uit van het gemiddelde wat ik overal lees. & als ik je lijst bekijk heb je het eerste gedeelte steeds alles onder de 37 toch? & dan gaat ie omhoog & blijft ie al die tijd op 37 zitten. & omdat ik toch vaak iets lees als: temp gaat voor de menstruatie weer dalen naar het niveau als voor de eisprong. alleen hoelang voor je ongi ie gaat dalen hou ik maar ff op die 2/3 dagen (je moet toch ergens vanuit gaan!) & omdat je eigenlijk al 2 dagen over een evt. nod zit, zou ik denken: hij is nog niet gezakt!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:19 schreef Githa het volgende:
hartje waarom is vandaag weer 37,0 eigenlijk goed?
Heb op i-net ook nog gezocht maar overal lees je het anders dus ik zal af moeten gaan wat mensen in de praktijk meemaken ....
* hartje is super blij dat jullie er zijn![]()
Of jij krijgt hem gewoon echt later...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:24 schreef Githa het volgende:
ik heb een digi thermometer jah maar geen kwikthermometer dus zal ik een moeten gaan halen dan.
Geen eisprong dat klinkt wel een beetje eng moet ik eerlijk zeggen.... Klinkt alsof het niet goed is ....Je kamp als je begint toch al met de vraag of je wel zwanger kunt worden ...
even helemaal offtopic maar naar aanleiding hiervan:ik weet niet waar je woont, maar ik heb zelf hele goede ervaringen met de gyn./feriliteitsafdeling van het ziekenhuis in Veghel, en dan met name Dr. Ruis en Dr. Wissman. Ik weet dat toen ik er bezig was er mensen zelfs uit de Randstad daarheen kwamen omdat ze zo'n goede naam hebben. Ze helpen ook veel mensen die andere ziekenhuizen niet helpen (alleenstaande vrouwen, lesbische stellen (waaronder mijn zusje met succes!) ) en mijn ervaring is dat ze echt doorzoeken en behandelen en (dit klinkt oneerbiedig, maar goed) gaan voor het resultaat: een kindje voor de mensen die zich bij hen hebben aangemeld. Zowel ik als mijn zusje zijn behandeld door Dr. Wissman en waren erg blij met hem: een hele aardige gevoelige man die heel goed beseft wat het moet zijn voor de mensen die bij hem komen!quote:Op donderdag 10 juni 2004 21:53 schreef Merisse het volgende:
Wat betreft second opinion, ik probeer erachter te komen of er in Utrecht of elders in NL artsen zijn die niet 85% van de meervoudige miskramen als onverklaard beschouwen maar verder zoeken/behandelen. En dan ga ik daarheen. Zeg ik gewoon de afspraak die ik nu heb gemaakt af. Misschien via de mailinglijst van Freya en ik heb ook op een Amerikaanse internetsite een vraag uitgezet.
ik kan er ook alleen maar uithalen: ei rond 30 mei & dan NOD 13 juni. is er niet ergens een site waar een echte dokter antwoord op je vragen geeft, kan je je lijstje daar ff postten.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:34 schreef Githa het volgende:
Jolene dat kan toch zomaar niet ? ...of snap ik het niet ...
ik kan tyoch niet zomaar nu ineens een cyclus van 39 hebben omdat mijn tmep zo raar is ...
jeetje wat is moeder natuur gemeen..
* hartje wenst nu stiekem dat ze nooit met dat tempen begonnen was
Nee, je cyclus zal heus niet in ene langer worden.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:34 schreef Githa het volgende:
Jolene dat kan toch zomaar niet ? ...of snap ik het niet ...
ik kan tyoch niet zomaar nu ineens een cyclus van 39 hebben omdat mijn tmep zo raar is ...
jeetje wat is moeder natuur gemeen..
* jolene wenst nu stiekem dat ze nooit met dat tempen begonnen was
ow niet huilen....lieverd...quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:05 schreef Githa het volgende:
Hoe is het mogelijk dat we zoveel verschillende info kunnen vinden.... niet gek dat we er niet uitkomen ....
*mopper*mopper*
Ik moet om 11.00 gaan werken maar heb helemaal geen zin.
vind het eigenlijk wel een goed moment om is flink te huilen
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:14 schreef hartje het volgende:
ik zou voor de zekerheid zondag de 13e als je nod (vaderdag!!!! goed teken!) aanhouden & dan maandag de grote TEST dag. vaderdag is de 20ste
als het zo zou kloppen zit je nu op dag 10 met een hoge temperatuur. als je nou niet ongi wordt & hij blijft morgen & overmorgen ook nog 37.0 dan zit het helemaal goed volgens mij.
jeetje spannend, ik ga nu ook braaf zitten afwachttentotdat je
post!
succes, ook met de zenuwen!!!
miss_sly: helemaal niet off-topic. hardstikke goeie tip voor merissedaar willen we er meer van. dus dames: goede gyn ervaringen? ff postten hier!
Minoes, wat goed dat je dat nu vertelt over dalen van temp.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:13 schreef minoes1967 het volgende:
Môge meiden![]()
Tjee,wat een gedoe over die eieren en springers hier weer![]()
Ik had altijd,dat mijn temp 2 dagen voor mijn ongi ging dalen,dus GITHA.....testen met die handel!!!![]()
Groetjes,Minoes![]()
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:19 schreef Githa het volgende:
Ik heb net btw de apotheek ff gebeld ik wil atijd graag alles zeker wetenen zij zei dat je temp van dag 22 t/m dag 28 hoog is dat ie daarna gelijk daalt. in mijn geval is dat dag 23 t/m dag 30 ....en wie weet langer.
weer een theorie derbij![]()
![]()
ooooo, ik zie het! de 13e is vaderdag in BELGIE! vind ik ook goed voortekenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:16 schreef minoes1967 het volgende:
HARTJE vaderdag is pas de 20e![]()
groetjes,Minoes![]()
Heb het wel een beetje gehad met dit onderwerp, we stoppen er mee.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:23 schreef Githa het volgende:
Doen we ....dank je wel voor het meedenken
Heb het wel een beetje gehad met dit onderwerp .... hou jullie wel op de hoogte en ga zo maar lekker werken ...hmmm
Fijne dag allemaal![]()
ja maar bedoelde het goed....quote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:34 schreef minoes1967 het volgende:
HARTJE...patat lus ik altijd wel,maar heb nog geen trek in iets,wat ik anders niet of nooit eet ,dus...
Ik hoop ook,dat het POSOTIEF is....enne JOLENE....woe.pas testen,jah,ben d'r gek![]()
Wordt echt zondag hoor!!!!
groetjes,Minoes![]()
slaat op in hoofd, zondag wekker zetten om 7 uur, pc opstarten en klaar zittenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 10:56 schreef minoes1967 het volgende:
JOLENE......voor 9 uur toch?
Nou,dat redt ik wel hoor,ben toch altijd op tijd wakker,hihii![]()
Groetjes,Minoes![]()
Merisse, hoe is het bij jou..quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:08 schreef Merisse het volgende:
Het wordt weer spannend hier Githa en Minoes. Ik duim voor jullie hoor meiden! Wat een gedoe met dat temperaturen Githa, daarom ben ik er nooit aan begonnen.
Over hoge dosis foliumzuur: dat moet je slikken als er open ruggetje in de familie voorkomt. Ik heb nergens gelezen dat dat miskramen zou kunnen voorkomen. Lage dosis foliumzuur alleen als je verhoogd gehalte aan homocysteïne hebt maar iedereen slikt die dosis foliumzuur al.
ik was ook weer in de war met het kinderspirientje + heparine.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:08 schreef Merisse het volgende:
Over hoge dosis foliumzuur: dat moet je slikken als er open ruggetje in de familie voorkomt. Ik heb nergens gelezen dat dat miskramen zou kunnen voorkomen. Lage dosis foliumzuur alleen als je verhoogd gehalte aan homocysteïne hebt maar iedereen slikt die dosis foliumzuur al.
minoes, ik slik gewoon al 1 jaar gravitamon. zit alles in & foliumzuur is gewoon een vitamine die je gemiddeld toch al wat te weinig binnenkrijgt (we eten over het algemeen toch allemaal wat te weinig groente & fruit) is niet speciaal alleen voor zwangeren. ik slik geen gewone vit-pillen omdat daar evt te veel vit A in zou kunnen zitten & dat is weer niet goed als je zwanger bent. je kan gewoon gaan slikken hoor, ik ben gewoon een jaar te vroeg begonnenquote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:13 schreef minoes1967 het volgende:
MERISSE.....euhm....ikke slik dus nog geen foliumzuur,ligt wel in de la.Ben er wel een paar keer mee begonnen ,als ik overtijd was.Maar ik vond het regeltje:ër mee beginnen 4 weken van te voren "
zoachtelijk,want je weet toch nooit wanneer je zwanger word,hoe kan je er dan 4 weken ervoor mee starten???
Minoes, toch maar wel foliumzuur gaan slikken hoor! Is wel belangrijk en het eerste wat de verloskundige aan mij vroeg! Omdat je idd niet weet wanneer je zwanger wordt kun je het het beste gaan slikken vanaf het moment dat je met voorbehoedsmiddelen stopt. Ik slik het nu al bijna 1,5 jaar en dat kan helemaal geen kwaad. Gewoon huismerk van het Kruidvat ofzo pakken want die is het goedkoopste. Je kunt ook een multivitamine voor zwangere vrouwen gaan slikken want daar zit ook foliumzuur in en is ook goed voor vrouwen die zwanger willen worden. Etos heeft huismerk mutivitamine voor zwangeren of bijv. Gravitamon.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 11:13 schreef minoes1967 het volgende:
MERISSE.....euhm....ikke slik dus nog geen foliumzuur,ligt wel in de la.Ben er wel een paar keer mee begonnen ,als ik overtijd was.Maar ik vond het regeltje:ër mee beginnen 4 weken van te voren "
zoachtelijk,want je weet toch nooit wanneer je zwanger word,hoe kan je er dan 4 weken ervoor mee starten???
*toch meteen er maar een pilletje in gaat proppen*
Alles weer een beetje rustig Merisse???Heb je al foto's???(ehm...ja....ik weet t....ik ben er zelf ook laat mee)
Groetjes,Minoes![]()
Goedemiddag LWquote:Op vrijdag 11 juni 2004 07:35 schreef LittleWoodstock het volgende:
[..]
Goeiemorgen Ingrid19!![]()
Tempen heeft wel degelijk zin hoor! Ook al heb je (nog) geen cyclus. Toen ik na 2,3 maanden nog niet ongi werd ben ik gaan tempen. (vanaf jan. '04). Toen ik in april naar de HA ging omdat ik het wel erg lang vond duren, vroeg hij of ik m'n temp. had bijgehouden....en dat had ik dus! Je moet maar zo denken: als je tempt, heb je in iig iets op papier staan, waar een HA (of evt. een gyn) wat aan kan hebben.
Succes!![]()
LW
[totaal offtopic] Oeh, kom je dan misschien hier uit de buurt (Uden)? [/totaal offtopic]quote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik heb zelf hele goede ervaringen met de gyn./feriliteitsafdeling van het ziekenhuis in Veghel
Ingrid19,quote:Op vrijdag 11 juni 2004 12:43 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Goedemiddag LW![]()
Daar heb je ook wel weer gelijk in! Dan kan de HA zien dat ik het echt wil en dat ik er moeite voor heb gedaan. Misschien helpt het wel. Moet je dat perse rectaal doen?![]()
Zijn er nog merken thermo's die beter zijn? Kan een oorthermo ook? En moet je elke dag precies op hetzelfde tijdstip tempen? (dat word de wekker zetten)
Dan moeten we eerst vanaaf een nieuwe thermo kopen, die we nu hebben is niet zo goed meer.
Enig idee wat het ongeveer kost?
Groetjes en een fijne dag (voor iedereen)!!!
Ingrid
Lieve miss_sly,quote:Op vrijdag 11 juni 2004 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
even helemaal offtopic maar naar aanleiding hiervan:ik weet niet waar je woont, maar ik heb zelf hele goede ervaringen met de gyn./feriliteitsafdeling van het ziekenhuis in Veghel, en dan met name Dr. Ruis en Dr. Wissman.
Heb je getest Girly, of denk je dat het weer niet spontaan komt.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:48 schreef Girly het volgende:
nog geen ongi bekend .... dag 32
ik test het weekend denk ik.. maar ik reken er nie teveel op eerlijk gezegd.. alhoewel ik al wat symptonen heb die ik bij mijn eerdere zwangerschap ook had.. maar jah ik wil daar liever nie van uit gaan.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:51 schreef jolene het volgende:
[..]
Heb je getest Girly, of denk je dat het weer niet spontaan komt.
Knuffel![]()
maar gezien je vorige post over dat gesprek met z'n moeder:quote:Op vrijdag 11 juni 2004 17:28 schreef minoes1967 het volgende:
HARTJE.....mijn man post hier niet hoor![]()
Vindt ie maar een beetje onzin,die "vriendinnen"of " de meiden",zoals ik wel es zeg![]()
Hem zul je dus zeker niet tegenkomen![]()
Groetjes,Minoes![]()
Hee Ingrid19quote:Op vrijdag 11 juni 2004 12:43 schreef Ingrid19 het volgende:
[..]
Goedemiddag LW![]()
Daar heb je ook wel weer gelijk in! Dan kan de HA zien dat ik het echt wil en dat ik er moeite voor heb gedaan. Misschien helpt het wel. Moet je dat perse rectaal doen?![]()
Zijn er nog merken thermo's die beter zijn? Kan een oorthermo ook? En moet je elke dag precies op hetzelfde tijdstip tempen? (dat word de wekker zetten)
Dan moeten we eerst vanaaf een nieuwe thermo kopen, die we nu hebben is niet zo goed meer.
Enig idee wat het ongeveer kost?
Groetjes en een fijne dag (voor iedereen)!!!
Ingrid
Nope, nog niks veranderd! Hardnekkig hoor, dat Beaker-syndroom!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 12:49 schreef Beaker1 het volgende:
LW![]()
Bij jou nog niks veranderd?
Merisse, hier heb jij gewoon geen stem in......jij MOET blijven!!!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 13:01 schreef Merisse het volgende:
[..] -knip-
Vinden jullie trouwens dat ik een eigen topic moet beginnen over meervoudige miskramen of mag ik hier bij jullie blijven?
Hoi Githaquote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:21 schreef Githa het volgende:
LW ...en ik maar klagen over het wachten van 1 week....jij wacht al een eeuwigheid .... super van je dat je daar zo positief over blijft ....
de laatste dagen aftellen schijnt het moeilijkst te zijn maar nog maar even hoor![]()
Een beetje wel. Ik ga ervanuit dat ze bloed wil prikken. (en dat is voor het eerst in mijn leven, dus ben benieuwd hoe ik daar op ga reageren!) Ik neem voor zekerheid ookwat ochtenurine mee, en mijn temp-uitslagen uiteraard. Ben benieuwd wat ze daarvan zegt.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:40 schreef Githa het volgende:
Het wordt nog spannender omdat je er natuurlijk al zo lang naar toe leeftWeet je ongeveer wat er gaat gebeuren als je daar bent en wat je kunt verwachten?
Welnee, da's niet te vroeg. Hoe lang waren je voorgaande cycli?Als je morgen ongi zou worden, moet je daar nu ook al wat van merken volgens mij. En wat Merissequote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:48 schreef Githa het volgende:
ik denk toch morgenvroeg mits ik natuurlijk ongi ben intussentijd.....want zondag is niet leuk als ik gelijk moet werken
Dat zal tochniet te vroeg zijn he ? .....
Nee, heb nog nooit bloed hoeven prikken. Vroeger wel inentingen gehad enzo, maar nog nooit echt ''afgetapt'' zeg maar. Ik denk ook dat het niks voorstelt hoor, maar ben toch benieuwd.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:50 schreef Githa het volgende:
nooit bloed laten prikken LW ? .... stelt niks voor hoorvoel je niks van ....
Maar als je alles verwacht dan kan het idd nooit tegenvallen. Als het eenmaal opgang is gebracht dan geberud er tenminste wat en heb jij ook het idee dat het opschiet
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 15:57 schreef phluphy het volgende:
Je bent een super-mega-turbo lieverd![]()
Is dit vroeg genoeg??!quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:42 schreef Githa het volgende:
zondag ?ik dacht eigenlijk aan morgenvroeg....
Je zou er anders over kunnen denken om ook eens in de flist groep aanquote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:53 schreef Merisse het volgende:
Xanthe, ja ik had gehoopt op meer reacties... Jammer.
Telt rustig mee, hoeveel nachtjes slapen het nog zijn.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 21:17 schreef LittleWoodstock het volgende:
[..]
Maar goed, 23 juni komt eraan, 12 days counting down....
Merisse, ik hoop dat ze jouw gewoon in de test groep zetten met aspirine en heparine.quote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:53 schreef Merisse het volgende:
Piglet! Ik mag a.s. woensdag al naar het AMC mbt die ALIFE studie!
Studie heeft als doel te kijken of antistollingsmiddelen helpen om een miskraam te voorkomen. Er worden driehonderd zwangeren onderzocht die verdeeld worden over drie groepen. De eerste groep krijgt geen behandeling. De tweede groep krijgt alleen aspirine en de derde honderd vrouwen krijgen zowel aspirine als heparine.
Jullie snappen natuurlijk ook wel dat ik bij die laatste groep wil horen! Hopelijk kan ik dat vragen (eisen?). Maar goed ik kan altijd volgende week eens gaan luisteren. Ik hoef niks natuurlijk.
Xanthe, ja ik had gehoopt op meer reacties... Jammer.
Lieve Jolenequote:Op zaterdag 12 juni 2004 09:27 schreef jolene het volgende:
[..]
Telt rustig mee, hoeveel nachtjes slapen het nog zijn.
LW, hoe laat moet je er eigenlijk heen.
Knuffel![]()
![]()
![]()
Dat is goed nieuws.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 11:06 schreef LittleWoodstock het volgende:
[..]
Lieve Jolene![]()
![]()
Vind ut fijn dat je zo met me meetelt...nu nog maar 11 nachtjes!![]()
Ik heb de afspraak om 10.10 uur, maar moet er iets eerder zijn ivm maken van een nieuw ponskaartje en dat moet bij een centrale balie beneden in de aankomsthal, en aangezien half Gelderland altijd in het ziekenhuis is.....De assistente van de gyn-poli had al gezegd om daar wat extra tijd voor uit te trekken, dus ik zorg dat ik er om 9.45 uur ben.
Heb wel gehoord (van die collega die mijn gyn toevallig kende) dat dit ziekenhuis goed staat aangeschreven op gyn/fertil.-gebied en ze hebben een samenwerkingsverband met UMC in Utrecht. Dus ook dat scheelt weer spanning.
Ik ga er ook volslagen ''blanco'' naartoe, zonder verwachtingen maar wel met alles rekeninghoudend. Kan het alleen maar meevallen.
![]()
LW
Als dat zo is dat je niet weet in welke groep je zit denk ik NIET dat ik meedoe, dan ga ik zelf asprine slikken of ga naar een commerciele kliniek en betaal ik er wel voor. Kom nou, dit is mijn laatste kans om nog ooit een kind te krijgen, ik kan me het gewoon niet veroorloven om placebo's te gaan slikken zodat zij vergelijkingmateriaal hebben. No way!quote:Op zaterdag 12 juni 2004 09:32 schreef jolene het volgende:
Net als LadyS, geloof ik dat je niet zelf mag kiezen. en je krijgt ook pas bij afloop te horen in welke groep je zat.
Oei wat spannend zegquote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:53 schreef Merisse het volgende:
Piglet! Ik mag a.s. woensdag al naar het AMC mbt die ALIFE studie!
Studie heeft als doel te kijken of antistollingsmiddelen helpen om een miskraam te voorkomen. Er worden driehonderd zwangeren onderzocht die verdeeld worden over drie groepen. De eerste groep krijgt geen behandeling. De tweede groep krijgt alleen aspirine en de derde honderd vrouwen krijgen zowel aspirine als heparine.
Jullie snappen natuurlijk ook wel dat ik bij die laatste groep wil horen! Hopelijk kan ik dat vragen (eisen?). Maar goed ik kan altijd volgende week eens gaan luisteren. Ik hoef niks natuurlijk.
Tja, ik ben ook bang dat dat zo is. Onderzoeken worden vaak dubbel-blind gedaan. Dat houdt in dat zowel de onderzoeker als jij van te voren en tijdens het onderzoek niet weet wat er gegeven wordt. Dit is om de toetsresultaten echt zuiver te houden.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 12:17 schreef Merisse het volgende:
[..]
Als dat zo is dat je niet weet in welke groep je zit denk ik NIET dat ik meedoe, dan ga ik zelf asprine slikken of ga naar een commerciele kliniek en betaal ik er wel voor. Kom nou, dit is mijn laatste kans om nog ooit een kind te krijgen, ik kan me het gewoon niet veroorloven om placebo's te gaan slikken zodat zij vergelijkingmateriaal hebben. No way!
wordt daar zoooo kwaad en verdrietig van
Leuk dat je ook post Spooky4u !!! Misschien dat je ook zin hebt om af en toe te posten in zwangerschap en geboorte, vinnik persoonlijk altijd errug leuk als er ook wat a.s. papsjes rondwandelenquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:00 schreef Spooky4u het volgende:
Dag Dames,
Ik ben dus het Githamannetje.![]()
Ik bedank jullie ook voor alle felicitaties en we zijn hier echt erg happy.
Toch wel een erg leuk gezicht, al die jompeldingen voor ons kindje.
nogmaals gefeliciteerd, toch leuk om dat te doen tegen persoon irl op fokquote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:00 schreef Spooky4u het volgende:
Dag Dames,
Ook gefeliciteerd...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 14:00 schreef Spooky4u het volgende:
Dag Dames,
Merisse ga er gewoon woensdag heen.quote:Op zaterdag 12 juni 2004 12:17 schreef Merisse het volgende:
[..]
Als dat zo is dat je niet weet in welke groep je zit denk ik NIET dat ik meedoe, dan ga ik zelf asprine slikken of ga naar een commerciele kliniek en betaal ik er wel voor. Kom nou, dit is mijn laatste kans om nog ooit een kind te krijgen, ik kan me het gewoon niet veroorloven om placebo's te gaan slikken zodat zij vergelijkingmateriaal hebben. No way!
wordt daar zoooo kwaad en verdrietig van
ik dacht stiekem dat het toch misschien wel zo zou zijn aangezien ik dezelfde ver(schijn)seltjes als githa heb.. maar helaas.. waarom kank nou gwoon nie zwanger raken na een miskraam..quote:Op zaterdag 12 juni 2004 18:27 schreef mallemeid het volgende:
jakkes girly, dat is echt niet waar je op hoopt. Ik zal voor je duimen dat het niet (net zoals bij mij tijdje trug
) mááánden gaat duren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |