abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 juni 2004 @ 21:48:21 #1
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19713420
Kheb vandaag een spijkerjack gekocht. En op zich ist al een leuk ding, anders had ik hem niet gekocht offcourse. Maar ik wil eens gaan stoeien (eerst op een oude spijkerbroek aanklooien) met textiel verf en wat dingen erop naaien (nahja.. zal ik iemand voor in moeten 'huren' denk ik maar goed ). Maar weet iemand waar je van die dingen kan kopen? Liefst in Brabant / (omgeving) Breda. Logo's, andere dingen Kan ook zelf stof gaan knippen uiteraard, maar kant en klaar is wel erg handig.

Iemand?
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
pi_19713462
op de markt en bij jan sikkes
Listen clearly now
Hello, can you hear me now?
  maandag 7 juni 2004 @ 21:50:24 #3
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19713479
Ja markt kan ik ook eens kijken als ik tijd heb, amar dat heb ik niet altijd... tijd
pi_19713493
Op de markt, forniturenzaken..
pi_19713554
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:48 schreef Stefkuh het volgende:
Iemand?
Bandspatches:
Large.
Sommige kledingzaken. (de wat meer alternatieve)

Andere dingen:
Markt.
Fourniturenwinkel (waar ze naalden, ritsen en drukknopen enzo hebben)

Kijk sowieso eens rond in een fourniturenwinkel, want daar hebben ze nog een hele zooi andere dingen die je misschien wel kan gebruiken. Stukken band met patroontjes erop, studs (van die punk-spikes) stukken kant enz. enz. Je kunt het zo gek niet verzinnen of ze hebben het. Ga gewoon eens met je jack en je vraag daarheen, en ze trekken de meest waanzinnige dingen uit de kast. Zo heb ik het ook gedaan.

Borduren is trouwens ook handig. Dat blijft veel beter zitten en is WAY mooier dan textielverf. Verf pakt meestal niet echt lekker op spijkerstof, en borduren is en blijft veel mooier.

Succes. En: FOTO als ie af is !
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_19713594
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:50 schreef ParanoidEv het volgende:
Op de markt, forniturenzaken..
Trouwens, ik zag in je schooltastopic dat je zelf patches gemaakt hebt, hoe heb je dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen ?

ECHT gaaf nl. die dingen.
  maandag 7 juni 2004 @ 21:56:06 #7
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19713673
Ja ik ben leek... zou niet weten waar ik voor zoiets moet beginnen.

fornituren > Google > 62 resultaten... is daar ook een ander worod voor? hehe staat niet eens in mijn woordenboek
  maandag 7 juni 2004 @ 21:56:51 #8
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19713697
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:52 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Bandspatches:
Large.
Sommige kledingzaken. (de wat meer alternatieve)

Andere dingen:
Markt.
Fourniturenwinkel (waar ze naalden, ritsen en drukknopen enzo hebben)

Kijk sowieso eens rond in een fourniturenwinkel, want daar hebben ze nog een hele zooi andere dingen die je misschien wel kan gebruiken. Stukken band met patroontjes erop, studs (van die punk-spikes) stukken kant enz. enz. Je kunt het zo gek niet verzinnen of ze hebben het. Ga gewoon eens met je jack en je vraag daarheen, en ze trekken de meest waanzinnige dingen uit de kast. Zo heb ik het ook gedaan.

Borduren is trouwens ook handig. Dat blijft veel beter zitten en is WAY mooier dan textielverf. Verf pakt meestal niet echt lekker op spijkerstof, en borduren is en blijft veel mooier.

Succes. En: FOTO als ie af is !
Thnx AH en Beloofd

edit het woord Fournituren kan ik idd meer mee leven hehe
pi_19713855
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:56 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Thnx AH en Beloofd

edit het woord Fournituren kan ik idd meer mee leven hehe
Vraag moeder/oma/buurvrouw/50jarige groentenverkoopster maar eens, die weten dat soort dingen wel.
pi_19713914
Misschien kun je mbv tie-dye-techniek er wat gekleurde vlekken opmaken met wit oid, als je dat zou willen. Als ondergrond zal ik maar zeggen. Eerst helemaal verven en dan erop naaien en klussen enzo.

Weet je hoe dat werkt ?
  maandag 7 juni 2004 @ 22:03:29 #11
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19713933
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:00 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Vraag moeder/oma/buurvrouw/50jarige groentenverkoopster maar eens, die weten dat soort dingen wel.
haha doe ik ja En maybe zelf eens leren.. Tja als de dames van tegenwoordig het niet emer doen dan moet ik maar metrosexueel worden hehe mooi woord toch
  maandag 7 juni 2004 @ 22:04:50 #12
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19713976
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:02 schreef AudreyHepburn het volgende:
Misschien kun je mbv tie-dye-techniek er wat gekleurde vlekken opmaken met wit oid, als je dat zou willen. Als ondergrond zal ik maar zeggen. Eerst helemaal verven en dan erop naaien en klussen enzo.

Weet je hoe dat werkt ?
Neen amar google levert volgens mij al een hele leuk site op *bookmarkt*

http://www.tobasign.com/en/silk-painting/fabric-dyes/home.php
  maandag 7 juni 2004 @ 22:10:56 #13
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19714203
maar vertel als je zin hebt (ik zoek ondertussen wel vrolijk verder naar alels en nog wat)
pi_19714306
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:10 schreef Stefkuh het volgende:
maar vertel als je zin hebt (ik zoek ondertussen wel vrolijk verder naar alels en nog wat)
Je koopt verf die werkt per emmer.
Je pakt je jasje, en sterk touw.
Je draait stof samen, en bindt dat vast met touw.
Wel veel stof samen, anders wordt alles alsnog geverfd, want alle niet-afgebonden stukken worden dus de kleur van je verf.
Jasje in emmer met verf doen.
Gebruiksaanwijzing verf volgen.
Alle knopen eruit halen als je jasje helemaal klaar is, dus ook na een eventuele wasbeurt aangegeven in de gebruiksaanwijzing.

Voor een precieze gebruiksaanwijzing moet je even zoeken op Google, want ik weet bijv. niet of het wel werkt voor jeans.
  maandag 7 juni 2004 @ 22:14:27 #15
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19714319
is dit ps het goede woord? "Bandspatches" google doet er 0 resultaten mee bereiken Op "Band patches", "Band-patches" & "Bands-patches" niet evel meer. dan zweetbandjes.

Nahja ga zoiezo wel op de markt snuffelen. T'is het morgen volgens mij... of wast nou vrijdag.. hm.. daar kan ik ma wel ff over vragen denk hehe
pi_19714423
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:14 schreef Stefkuh het volgende:
is dit ps het goede woord? "Bandspatches" google doet er 0 resultaten mee bereiken Op "Band patches", "Band-patches" & "Bands-patches" niet evel meer. dan zweetbandjes.

Nahja ga zoiezo wel op de markt snuffelen. T'is het morgen volgens mij... of wast nou vrijdag.. hm.. daar kan ik ma wel ff over vragen denk hehe
Patches ?

Kijk anders even op de site van de Large.
  maandag 7 juni 2004 @ 22:17:11 #17
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19714430
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:14 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Je koopt verf die werkt per emmer.
Je pakt je jasje, en sterk touw.
Je draait stof samen, en bindt dat vast met touw.
Wel veel stof samen, anders wordt alles alsnog geverfd, want alle niet-afgebonden stukken worden dus de kleur van je verf.
Jasje in emmer met verf doen.
Gebruiksaanwijzing verf volgen.
Alle knopen eruit halen als je jasje helemaal klaar is, dus ook na een eventuele wasbeurt aangegeven in de gebruiksaanwijzing.

Voor een precieze gebruiksaanwijzing moet je even zoeken op Google, want ik weet bijv. niet of het wel werkt voor jeans.
AH ik vat hem... een beetje vertalen doet ook al wonder natuurlijk (luiwammes me). Heeft een colega ooit gedaan met bleekwater en broek volgens mij.
pi_19714453
http://www.anotherstateofmind.net/patches.htm

Gewoon gezocht op "patches band" bij Google.
  maandag 7 juni 2004 @ 22:18:36 #19
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19714479
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:16 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Patches ?

Kijk anders even op de site van de Large.
dikke
  maandag 7 juni 2004 @ 22:19:37 #20
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19714522
niceeeeee

maandag 7 juni 2004 @ 22:20:12 #21
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_19714546
In Breda kan je de verf ed. kopen bij Pipoos in de Houtmarktpassage. Patches ed, hangt er een beetje vanaf welke stijl maar die kun je bij de large best veel bestellen (www.large.nl)
power to the people
  maandag 7 juni 2004 @ 22:28:46 #22
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19714834
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:20 schreef beestjuh het volgende:
In Breda kan je de verf ed. kopen bij Pipoos in de Houtmarktpassage. Patches ed, hangt er een beetje vanaf welke stijl maar die kun je bij de large best veel bestellen (www.large.nl)
Ja verf heb ik al te veel in huis, gekocht bij... DEVA. Ja Large.nl zit wel wat tussen, amar ben niet zo'n rocker opzich. Ik bedoel zo'n logo van Metallica is erg gaaf, maar ja.. luister en (vrijwel) nooit naar dus nee.. meer op zoek naar vlaggen, (neen geen Nederlandse vlag... wordt toch snel geassocieerd met.. juist) logo's etc.
  maandag 7 juni 2004 @ 22:32:35 #23
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19714971
Heb ook nog speciaal mal-karton liggen. Misschien ook eens zelf iets proberen te maken (voor verf dan)
  maandag 7 juni 2004 @ 22:49:35 #24
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19715551
als iemand hierrr een patch van kan maken hehe... 30 cm breed, 10 hoog
pi_19715980
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:53 schreef AudreyHepburn het volgende:

[..]

Trouwens, ik zag in je schooltastopic dat je zelf patches gemaakt hebt, hoe heb je dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen ?

ECHT gaaf nl. die dingen.
Zo mooi zijn ze niet, maar goed genoeg voor mijn tas.
Gewoon wat transferpapier in de printer gegooid en plaatjes die ik op internet had gevonden op geprint, en op een witte stevige oude blouche die gestreken, en toen geknipt.
  maandag 7 juni 2004 @ 23:18:26 #26
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19716372
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:03 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Zo mooi zijn ze niet, maar goed genoeg voor mijn tas.
Gewoon wat transferpapier in de printer gegooid en plaatjes die ik op internet had gevonden op geprint, en op een witte stevige oude blouche die gestreken, en toen geknipt.
wel een idee opzich
pi_19716601
Voor echt customizen is een naaimachine wel erg handig en ook als je weet hoe je ermee om moet gaan.
Ik customize al mijn oude spijkerbroeken met lappen spijkerstof, suede, Perzische tafelkleedjes en boerenzakdoeken. Krijg je leuke en vooral unieke broeken van.
  dinsdag 8 juni 2004 @ 14:03:12 #28
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_19726729
Ja nahja dat zal ik niet van mijn ma gaan leren iig En als ik op naaicursus moet.. dan wil ik ook zoenen hehehehe

Maar vanmorgen naar de markt geweest. Voor 10 euro spul gekocht (5 patches) Niet allemaal even tevreden over (zit ook nog niks op) maar denk nog wat van Large te bestellen en binenkort nog eens verder te kijken.. kga d'r niet zomaar wat opdoen uiteraard. Kga ook met mijn "mal" idee aan de slag.. zojuist nog 3 verrotte spijekrbroeken gevonden, dus daar kan ik lekker mee aankloten.
pi_19754312
Klasgenoot van me deed het met van dat Transferspul, printen wat je wil btje strijken... klaar... niet alle soorten werken even goed, na wassen enzo... maar goed, dan plak je d'r weer wat aans op jah... ben je origineel over je eigen originele broek
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:07:38 #30
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_20280188
Hmmzz.. ben blij dat ik zoiezo op oude spijkerbroeken ben gaan uitproberen... qua verf. Had textiel verf voor donker kleding gekocht en een mal gemaakt van een tribal (die dingen die veel mensen als tattoo's hebben tegenwoordig zie bijv : http://www.heikos-tattoostudio.de/bilder/tattoo/first/tribal.jpg ), maar de verf lekt uit in de punten. Maar ja... op zich is het resultaat wel geinig.. maar heb ik denk ik een airbrush nodig ofzo voor goed verdeeld resultaat.. maar daar is de textiel verf weer te dik voor.

Iemand ideeen??
  dinsdag 29 juni 2004 @ 15:14:05 #31
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_20280342
Ik wil dus (in eerste instantie om te kijken of het uberhaupt werkt) dmv van verf op welke manier dan ook deze tribal goed op jeans krijgen:

dinsdag 29 juni 2004 @ 19:21:41 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_20286681
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 15:07 schreef Stefkuh het volgende:
maar de verf lekt uit in de punten. Maar ja... op zich is het resultaat wel geinig.. maar heb ik denk ik een airbrush nodig ofzo voor goed verdeeld resultaat.. maar daar is de textiel verf weer te dik voor.

Iemand ideeen??
Wellicht is 'Fun liner magic' (merk Marabu) iets. Dat is een wat dikkere verf (oa voor textiel) die óp de stof ligt. Moet je naderhand strijken. Heb ik ooit eens bij een hobbywinkel gekocht.

Overigens, als je stof op stof naait, is het wel verstandig om beide materialen eerst te wassen ivm evt krimpen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_20286777
Bij de Cupido (in de straat bij de Britain.. Waar vroeger Play It Again zat, paar deuren verder ) verkopen ze ook patches. Misschien dat je daar nog kunt kijken ook al heb je er al een paar
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 29 juni 2004 @ 19:28:55 #34
11682 Moonah
Jolie femme
pi_20286846
Oh trouwens, wat ik zelf regelmatig doe (meer een idee voor dameskleding ):
Bij bv H&M heb je goedkope haarfrutsels en allerlei accessoires. Zeker nu in de uitverkoop kost het bijna niets. Kun je een T-shirt mee opleuken. Evt wat glitterpailletjes, lint, kraaltjes erbij...
Ik doe vaak inspiratie op bij erg dure merken. En dan zelf een beetje fröbelen.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 20:31:21 #35
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_20288606
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:28 schreef Moonah het volgende:
Oh trouwens, wat ik zelf regelmatig doe (meer een idee voor dameskleding ):
Bij bv H&M heb je goedkope haarfrutsels en allerlei accessoires. Zeker nu in de uitverkoop kost het bijna niets. Kun je een T-shirt mee opleuken. Evt wat glitterpailletjes, lint, kraaltjes erbij...
Ik doe vaak inspiratie op bij erg dure merken. En dan zelf een beetje fröbelen.
Snap wat je bedoelt ja, maar is toch niks voor de hetero man denk Maar je kan idd van alles doen... maar voor veel ideen van me moet je toch wel handig zijn met naald en draad... en verder dan in mijn vingers prikken ben ik nog nooit gekomen hehe

Na een paar pogingen - OUDE BROEK WARNING - is het gewenste resultaat er dus toch wel uitgekomen. In dunnen laagjes met weinig verf beetje bij beetje er op brengen zie:

Links onder is dus de geslaagde voor de slimbo's
pi_20292885
die linksonder is best mooi
  dinsdag 29 juni 2004 @ 23:49:47 #37
57945 Stefkuh
The Hunter
pi_20295204
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 22:38 schreef T1andonly het volgende:
die linksonder is best mooi
Kzal nog flink uitproberen voor mijn jack eraan moet gaan geloven... ga eerst nog eens het ultieme ontwerp maken voor op de achter / voor kant. Maar zoals die links onder ben ik idd tevreden ja en is het dus toch best mogelijk. Heeft iemand nog leuk ideeen? Plaatjes van tekens? Ik kan vrijwel alles vergroten via Illustrator. Hmm misschien is mijn geboorte jaar ook wel leuk maybe om erin te verwerken. Roept u maar
  zondag 4 juli 2004 @ 10:36:43 #38
16715 Mylene
*schatje*
pi_20402464
Uit gesloten topic:
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 22:33 schreef ParanoidEv het volgende:
Hier een dikke kick, omdat dingen zelf maken/bewerken erg gaaf is!
En stencelling ook!
Mijn Kovenant shirtje

Morgen even een handwasje om de hulplijn vanonderen weg te wassen
  zondag 4 juli 2004 @ 11:04:58 #39
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_20402711
quote:
Customize je kleding

Daar graag verder svp.
Maar die andere was veel eerder
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 4 juli 2004 @ 11:08:52 #40
12888 Skull-splitter
pi_20402748
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 20:31 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Snap wat je bedoelt ja, maar is toch niks voor de hetero man denk Maar je kan idd van alles doen... maar voor veel ideen van me moet je toch wel handig zijn met naald en draad... en verder dan in mijn vingers prikken ben ik nog nooit gekomen hehe

Na een paar pogingen - OUDE BROEK WARNING - is het gewenste resultaat er dus toch wel uitgekomen. In dunnen laagjes met weinig verf beetje bij beetje er op brengen zie:

[afbeelding]

Links onder is dus de geslaagde voor de slimbo's
Goed, als je op school even opgelet had dan had je geweten dat je moest tamponeren, dus weinig verf op de tip van de stompe kwast, en dan stempelen, en stempelen, tot heel je vlak vrijwel egaal is...
pi_20406207
quote:
Op zondag 4 juli 2004 11:08 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Goed, als je op school even opgelet had dan had je geweten dat je moest tamponeren, dus weinig verf op de tip van de stompe kwast, en dan stempelen, en stempelen, tot heel je vlak vrijwel egaal is...
Inderdaad, of zoals ik gedaan heb met een spuitbus.
Geweldige link: http://www.livejournal.com/community/t_shirt_surgery/
  zondag 4 juli 2004 @ 15:33:48 #42
12888 Skull-splitter
pi_20407501
Jups, werkt perfect op textiel

Tijdens tekenen ooit zo een tas van een fictief logo moeten voorzien, eigen ontwerp, het ding jammer genoeg nooit mee naar huis gekregen...
  zondag 4 juli 2004 @ 16:16:30 #43
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_20408240
Ik zag laatst bij de V&D op de schoolcampus een miniscuul bakje liggen met allemaal van die superleuke opnaaidingen!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_20426607
Ik heb ook... ff de foto's zoeken!
pi_20956985
nou stefkuh, heb je al wat gemaakt nu? of ben je op vakantie ofzo
Ik ben wel benieuwd wat het is geworden !

[ Bericht 6% gewijzigd door meiske1983 op 30-07-2004 16:26:05 ]
pi_20957130
Weet trouwens iemand goed merk/goede soort verf bedoelt voor op textiel/kleding? Liefst verf die een beetje puffy wordt. Vraag voor de echte knutselaars dus
pi_20958549
Ben ook van plan mijn rib-broek te customizen, want op beide bovenbenen zitten nu van die lelijke slijtageplekken. Zit alleen nog beetje te verzinnen wat ik er mee ga doen

Kan er mischien een patch overheen doen, of zou het mooier zijn om stuk stof erover te naaien? Moet dan natuurlijk wel beetje in coole vorm
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  FOK!fossiel vrijdag 30 juli 2004 @ 19:29:16 #48
1455 Keroppi
kool kikker
pi_20960711
quote:
Op zondag 4 juli 2004 14:27 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Inderdaad, of zoals ik gedaan heb met een spuitbus.
Geweldige link: http://www.livejournal.com/community/t_shirt_surgery/
Eigenlijk uit een soort van verveling op de link geklikt, maar nu kan ik wel huilen van dankbaarheid!

Geweldige site ParanoidEV! Ik moet me echt tegenhouden om nu niet in allerijl mijn hele kast te verbouwen
Chick on a mission
pi_20961039
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 19:29 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Eigenlijk uit een soort van verveling op de link geklikt, maar nu kan ik wel huilen van dankbaarheid!

Geweldige site ParanoidEV! Ik moet me echt tegenhouden om nu niet in allerijl mijn hele kast te verbouwen
Gaaf he, ik heb nog wel 3 van die livejournals maar die geef ik strak snog wel
  FOK!fossiel vrijdag 30 juli 2004 @ 20:19:39 #51
1455 Keroppi
kool kikker
pi_20961628
quote:
Hee hardstike bedankt! Maar aan t-shirt sugery heb ik voorlopig nog voldoende, ik ga ze 'bewaren voor later'.

Ohohooh ik heb al zoveel leuke ideeen, een corset topje van mijn oude vlinder shirt maken, en.. en.. en..

Ik denk dat ik bij de Hans Textiel eerst wat shirts ga maken om te oefenen, wie weet valt er nog wat gaafs van te maken!

(Oeps... moest ik ook niet hertentamens leren )
Chick on a mission
  FOK!fossiel zaterdag 31 juli 2004 @ 20:05:24 #52
1455 Keroppi
kool kikker
pi_20980056
Mijn eerste T-shirt surgery is een feit. En ik stond verbaasd hoe gemakkelijk het me af ging, zelfs m'n moeder stond met open mond toe te kijken.
Chick on a mission
  maandag 9 augustus 2004 @ 22:00:12 #53
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21164817
quote:
Op vrijdag 30 juli 2004 16:27 schreef ParanoidEv het volgende:
Weet trouwens iemand goed merk/goede soort verf bedoelt voor op textiel/kleding? Liefst verf die een beetje puffy wordt. Vraag voor de echte knutselaars dus
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 19:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wellicht is 'Fun liner magic' (merk Marabu) iets. Dat is een wat dikkere verf (oa voor textiel) die óp de stof ligt. Moet je naderhand strijken. Heb ik ooit eens bij een hobbywinkel gekocht.
  maandag 9 augustus 2004 @ 22:12:21 #54
11682 Moonah
Jolie femme
pi_21165181
Wat een leuke site ParanoidEve!
En post eens een fotootje Keroppi, ben benieuwd!
pi_21166258
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 22:12 schreef Moonah het volgende:
Wat een leuke site ParanoidEve!
En post eens een fotootje Keroppi, ben benieuwd!
Die staan allemaal in een apart topic, ook ergens te vinden in LIF
  FOK!fossiel dinsdag 10 augustus 2004 @ 10:31:05 #56
1455 Keroppi
kool kikker
pi_21174877
quote:
Op maandag 9 augustus 2004 22:45 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Die staan allemaal in een apart topic, ook ergens te vinden in LIF
Jeps:

Show je costumized kleding!
Chick on a mission
pi_23680168
Uit gesloten topic (Kleding zelf bewerken: witte verf):
quote:
Op dinsdag 30 november 2004 19:02 schreef oZner het volgende:
Ik kon het centrale topic niet meer vinden

Ik heb een rib-jasje van forecast gekregen, maar ik vind hem wat saai... nu leek me het wel leuk om een of andere print achterop te zetten, een beetje zo'n versleten print.

Nu moet ik op zoek naar een leuke malletje, dat zal wel lukken maar als je tips hebt!
En hoe maak ik dat er op? Wat voor soort (spuit)verf kan ik het beste gebruiken? Ik heb ooit met witte textielverf gewerkt en dat werd heel bladerig... niet echt slijtvast...

Het wat versleten effect leek me wel haalbaar met wat papiersnippers (heel klein) op de mal te leggen en daar overheen te spuiten. Dan opdrogen en die snippertjes eraf halen...

Iemand hier informatie/ervaringen over? En tips?
pi_23773918
Via Ebay kocht ik een mooie wijde Levi's 501xx voor 10 euro en daar heb ik van de week allemaal verschillende lappen op genaaid (met naaimachine): spijkerstof, lichtbruin suede, donkerblauwe werkbroekenstof, bloemetjesgordijnstof. Is nu een leuke hippiebroek geworden en ziet er opvallend uit (veel mensen kijken ernaar als ik ermee op straat loop). Het is leuk om je kleding een persoonlijke look te geven, helemaal als het zo weinig kost (10 euro voor een second hand Levi's en wat stofjes uit de lappenmand).
pi_23780083
De vraag is nog steeds.. hoe is stefke z'n kleding nou geworden...
pi_27936171
*schop*

Ik ben bezig
pi_27936771
Ja godver, ik helemaal denken hoe die winkel in breda heet waar ze dat spul hebben .
pi_27936784
Niet dat ik het al weet ofzo, maar dat terzijde.
pi_28067931
Interesant zp heb je wel hele originele shirts
pi_28330925

ik ga dit binnenkort op een shirt. maar hoe krijg ik het er normaal op?
zelf gemaakt trouwens, behalve de letters
pi_28331182
Iron-On?
pi_28331233
hmm ik dacht eerder aan textiel verf.
maar hoe ik dan die stencil op mn shirt krijg.

kheb er nog een paar gevonden op internet die ik misschien ook ga gebruiken
pi_28372863
kickje.

ik ga morgen de stad in namelijk.
pi_28373355
Printen op papier, snijden en beetje plakband en dan op je shirt? Tamponeerkwast en de juiste verf en gaaaaan. Werkt bij mij prima.

Ik heb allemaal oude shit uit elkaar geknipt (oude pyjamabroek, broek die stom model had etc.) en daar maak ik nu een strokenrok van. Maar dat is eigenlijk toch geen costumizen meer want ik heb meer dan 4 uur patronen en stof zitten tekenen en knippen ..
pi_28373590
oke
ik weet niet hoe het met die verf zit, maar hoe gaat dat er uit zien als je meerdere lagen over elkaar doet? Kan dat ook met verschillende kleuren?
Wil namelijk zn haar een iets ander kleurtje geven.

en trouwens, moet ik mn shirt niet strak spannen ofzo?
pi_28373828
quote:
Op donderdag 30 juni 2005 23:38 schreef super-muffin het volgende:
oke
ik weet niet hoe het met die verf zit, maar hoe gaat dat er uit zien als je meerdere lagen over elkaar doet? Kan dat ook met verschillende kleuren?
Wil namelijk zn haar een iets ander kleurtje geven.
Ja als je dekkende verf hebt, ik weet niet welke je hebt? Meestal gaat dat wel.
quote:
en trouwens, moet ik mn shirt niet strak spannen ofzo?
Neuh. Wel iets in het midden leggen anders zit de achterkant misschien ook onder de verf.
pi_28373954
ik heb nog geen verf. Morgen ga ik de stad (Rotterdam) in. Zal ook wel een paar goedkope shirts kopen.

denk trouwens ook dat ik zo iets op m'n Allstars ga doen
pi_28495179
Dit was z'n heeeeel groot wit shirt met een lelijk logo erop

Ik ben er nog niet over uit of ik het nou echt wel leuk vind of niet

pi_28503766
Ziet er leuk uit MissPepertje.

De verf die ik gekocht heb is voor in de was, dat staat inde 'handleiding' dan
Of kan ik ook een kwast gebruiken?
pi_28503938
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 10:16 schreef super-muffin het volgende:
Ziet er leuk uit MissPepertje.

De verf die ik gekocht heb is voor in de was, dat staat inde 'handleiding' dan
Of kan ik ook een kwast gebruiken?
Heb je Dylon gekocht? Nee dat is echt voor de was
pi_28544808
oh

Dan zo maar eventjes naar de hobbiewinkel hier in Vlaardingen.
pi_28701025
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:14 schreef Stefkuh het volgende:

Bij de Purple Haze hebben ze die ook!
pi_49546052
*Keiharde Kick*

En waarom? Ik heb onlangs iets nieuws ontdekt via de televisie en ben wat research gaan plegen, tot ik bij de Hema uitkwam. Waar gaat het om?

..Prints op t-shirts. Niet nieuw, want elke drukker kan het zo ongeveer al en voor een aantal euro's kun je iets simpels op je kledingstuk laten drukken. Sinds kort (toch?) kan je het nu ook zelf doen! Hoe het werkt:

Loop naar de Hema of weet ik het welke andere winkel en ga naar het papierschap. In de buurt van het fotopapier ligt dan hopelijk 't-shirt transfer papier'. Voor 6 euro heb je 6 A4'tjes met speciaal papier wat je op je (lichtgekleurde/witte) katoenen kledingstuk, dus een t-shirt of polo, kunt leggen. Eerst een ontwerpje maken op je PC en je kunt gewoon netjes in alle denkbare kleuren gaan ontwerpen.

Een inkjet-printer (behalve de HP 1200C en 1600C volgens de gebruiksaanwijzing) laat je het printwerk doen, het moet overigens wel in spiegelbeeld (maar dat geldt dan voor mijn Hema-versie). Vervolgens leg je dat papier met de bedrukte zijde naar beneden op je kledingstuk, leg je er wat bakpapier overheen en laat je je strijkijzer op volle kracht (zonder stoom) een minuutje gelijkmatig de boel verhitten. Even laten afkoelen en als alles goed is gegaan, blijft je eigen ontwerp netjes achter op je kledingstuk.

Ik ga er binnenkort wat meer kopen, watn de eerste papieren zijn al bijna op, één is al gelukt en de anderen heb ik al aan andere lui beloofd Nog misschien 2 over om andere dingen te bedrukken. Probleem is nu echter dat m'n inspiratie op/verdwenen is.

...Anyway, dit wou ik laten weten, omdat ik er van uit ga dat heel veel andere mensen eigenlijk ook wel creatieve ideetjes hebben voor leuke funshirts, maar geen zin hebben om eerst de drukker op te zoeken en er (te veel) geld voor te moeten betalen. Dit is dan misschien wel niet zo professioneel als bij de drukker, maar stukken goedkoper en je kunt gewoon lekker je gang gaan in je creativiteit zonder dat je met een rood hoofd een ietwat pikante tekst of afbeelding die je op je shirt hebt laten drukken komt afhalen bij de drukker.

Plaatje! (Helaas is het hoekje niet goed gestreken en laat los, doe dit dus wel goed in de hoeken met name!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Gronnaephos op 19-05-2007 18:06:03 ]
Beter een goede buur dan een slechte signatuur
pi_49564740
Woeh het is echt een eeuw geleden dat ik iets geknutseld heb..
  FOK!fossiel zondag 20 mei 2007 @ 19:07:20 #79
1455 Keroppi
kool kikker
pi_49580082
quote:
Op zaterdag 19 mei 2007 17:51 schreef Gronnaephos het volgende:

*Verhaal*
Ik wil je enthousiasme niet teveel temperen maar je loopt een beetje achter... De reden dat dit niet echt een masaal aanslaat is omdat het niet bepaald mooi wordt. Je herkent die 'transferpapier' shirts altijd al van een afstand. Ziet er neppig uit, en als je niet een vorm hebt die je mooi kunt uitknippen (zoals bij dat vierkant van jou wel kon) ziet het er nog lelijker uit.

Daarnaast is de duurzaamheid ongeveer nihil...
Chick on a mission
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')