Bandspatches:quote:Op maandag 7 juni 2004 21:48 schreef Stefkuh het volgende:
Iemand?
Trouwens, ik zag in je schooltastopic dat je zelf patches gemaakt hebt, hoe heb je dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen ?quote:Op maandag 7 juni 2004 21:50 schreef ParanoidEv het volgende:
Op de markt, forniturenzaken..
Thnx AH en Beloofdquote:Op maandag 7 juni 2004 21:52 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Bandspatches:
Large.
Sommige kledingzaken. (de wat meer alternatieve)
Andere dingen:
Markt.
Fourniturenwinkel (waar ze naalden, ritsen en drukknopen enzo hebben)
Kijk sowieso eens rond in een fourniturenwinkel, want daar hebben ze nog een hele zooi andere dingen die je misschien wel kan gebruiken. Stukken band met patroontjes erop, studs (van die punk-spikes) stukken kant enz. enz. Je kunt het zo gek niet verzinnen of ze hebben het. Ga gewoon eens met je jack en je vraag daarheen, en ze trekken de meest waanzinnige dingen uit de kast. Zo heb ik het ook gedaan.
Borduren is trouwens ook handig. Dat blijft veel beter zitten en is WAY mooier dan textielverf. Verf pakt meestal niet echt lekker op spijkerstof, en borduren is en blijft veel mooier.
Succes. En: FOTO als ie af is !
Vraag moeder/oma/buurvrouw/50jarige groentenverkoopster maar eens, die weten dat soort dingen wel.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:56 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Thnx AH en Beloofd
edit het woord Fournituren kan ik idd meer mee leven hehe
haha doe ik jaquote:Op maandag 7 juni 2004 22:00 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Vraag moeder/oma/buurvrouw/50jarige groentenverkoopster maar eens, die weten dat soort dingen wel.
Neen amar google levert volgens mij al een hele leuk site op *bookmarkt*quote:Op maandag 7 juni 2004 22:02 schreef AudreyHepburn het volgende:
Misschien kun je mbv tie-dye-techniek er wat gekleurde vlekken opmaken met wit oid, als je dat zou willen. Als ondergrond zal ik maar zeggen. Eerst helemaal verven en dan erop naaien en klussen enzo.
Weet je hoe dat werkt ?
Je koopt verf die werkt per emmer.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:10 schreef Stefkuh het volgende:
maar vertelals je zin hebt (ik zoek ondertussen wel vrolijk verder naar alels en nog wat)
Patches ?quote:Op maandag 7 juni 2004 22:14 schreef Stefkuh het volgende:
is dit ps het goede woord? "Bandspatches" google doet er 0 resultaten mee bereikenOp "Band patches", "Band-patches" & "Bands-patches" niet evel meer. dan zweetbandjes.
Nahja ga zoiezo wel op de markt snuffelen. T'is het morgen volgens mij... of wast nou vrijdag.. hm.. daar kan ik ma wel ff over vragen denk hehe
AH ik vat hem... een beetje vertalen doet ook al wonder natuurlijk (luiwammes me). Heeft een colega ooit gedaan met bleekwater en broek volgens mij.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:14 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Je koopt verf die werkt per emmer.
Je pakt je jasje, en sterk touw.
Je draait stof samen, en bindt dat vast met touw.
Wel veel stof samen, anders wordt alles alsnog geverfd, want alle niet-afgebonden stukken worden dus de kleur van je verf.
Jasje in emmer met verf doen.
Gebruiksaanwijzing verf volgen.
Alle knopen eruit halen als je jasje helemaal klaar is, dus ook na een eventuele wasbeurt aangegeven in de gebruiksaanwijzing.
Voor een precieze gebruiksaanwijzing moet je even zoeken op Google, want ik weet bijv. niet of het wel werkt voor jeans.
dikkequote:Op maandag 7 juni 2004 22:16 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Patches ?
Kijk anders even op de site van de Large.
Ja verf heb ik al te veel in huis, gekocht bij... DEVA. Ja Large.nl zit wel wat tussen, amar ben niet zo'n rocker opzich. Ik bedoel zo'n logo van Metallica is erg gaaf, maar ja.. luister en (vrijwel) nooit naar dus nee.. meer op zoek naar vlaggen, (neen geen Nederlandse vlag... wordt toch snel geassocieerd met.. juist) logo's etc.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:20 schreef beestjuh het volgende:
In Breda kan je de verf ed. kopen bij Pipoos in de Houtmarktpassage. Patches ed, hangt er een beetje vanaf welke stijl maar die kun je bij de large best veel bestellen (www.large.nl)
Zo mooi zijn ze niet, maar goed genoeg voor mijn tas.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:53 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
Trouwens, ik zag in je schooltastopic dat je zelf patches gemaakt hebt, hoe heb je dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen ?
ECHT gaaf nl. die dingen.
wel een idee opzichquote:Op maandag 7 juni 2004 23:03 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Zo mooi zijn ze niet, maar goed genoeg voor mijn tas.
Gewoon wat transferpapier in de printer gegooid en plaatjes die ik op internet had gevonden op geprint, en op een witte stevige oude blouche die gestreken, en toen geknipt.
Wellicht is 'Fun liner magic' (merk Marabu) iets. Dat is een wat dikkere verf (oa voor textiel) die óp de stof ligt. Moet je naderhand strijken. Heb ik ooit eens bij een hobbywinkel gekocht.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 15:07 schreef Stefkuh het volgende:
maar de verf lekt uit in de punten. Maar ja... op zich is het resultaat wel geinig.. maar heb ik denk ik een airbrush nodig ofzo voor goed verdeeld resultaat.. maar daar is de textiel verf weer te dik voor.
Iemand ideeen??
Snap wat je bedoelt ja, maar is toch niks voor de hetero man denkquote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:28 schreef Moonah het volgende:
Oh trouwens, wat ik zelf regelmatig doe (meer een idee voor dameskleding):
Bij bv H&M heb je goedkope haarfrutsels en allerlei accessoires. Zeker nu in de uitverkoop kost het bijna niets. Kun je een T-shirt mee opleuken. Evt wat glitterpailletjes, lint, kraaltjes erbij...
Ik doe vaak inspiratie op bij erg dure merken. En dan zelf een beetje fröbelen.
Kzal nog flink uitproberen voor mijn jack eraan moet gaan geloven... ga eerst nog eens het ultieme ontwerp maken voor op de achter / voor kant. Maar zoals die links onder ben ik idd tevreden ja en is het dus toch best mogelijk. Heeft iemand nog leuk ideeen? Plaatjes van tekens? Ik kan vrijwel alles vergroten via Illustrator. Hmm misschien is mijn geboorte jaar ook wel leuk maybe om erin te verwerken. Roept u maarquote:Op dinsdag 29 juni 2004 22:38 schreef T1andonly het volgende:
die linksonder is best mooi
quote:Op zaterdag 3 juli 2004 22:33 schreef ParanoidEv het volgende:
Hier een dikke kick, omdat dingen zelf maken/bewerken erg gaaf is!
En stencelling ook!
Mijn Kovenant shirtje
Morgen even een handwasje om de hulplijn vanonderen weg te wassen
Maar die andere was veel eerderquote:Customize je kleding
Daar graag verder svp.
Goed, als je op school even opgelet had dan had je geweten dat je moest tamponeren, dus weinig verf op de tip van de stompe kwast, en dan stempelen, en stempelen, tot heel je vlak vrijwel egaal is...quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:31 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
Snap wat je bedoelt ja, maar is toch niks voor de hetero man denkMaar je kan idd van alles doen... maar voor veel ideen van me moet je toch wel handig zijn met naald en draad... en verder dan in mijn vingers prikken ben ik nog nooit gekomen
hehe
Na een paar pogingen - OUDE BROEK WARNING - is het gewenste resultaat er dus toch wel uitgekomen. In dunnen laagjes met weinig verf beetje bij beetje er op brengen zie:
[afbeelding]
Links onder is dus de geslaagde voor de slimbo's
Inderdaad, of zoals ik gedaan heb met een spuitbus.quote:Op zondag 4 juli 2004 11:08 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Goed, als je op school even opgelet had dan had je geweten dat je moest tamponeren, dus weinig verf op de tip van de stompe kwast, en dan stempelen, en stempelen, tot heel je vlak vrijwel egaal is...
Eigenlijk uit een soort van verveling op de link geklikt, maar nu kan ik wel huilen van dankbaarheid!quote:Op zondag 4 juli 2004 14:27 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Inderdaad, of zoals ik gedaan heb met een spuitbus.
Geweldige link: http://www.livejournal.com/community/t_shirt_surgery/
Gaaf he, ik heb nog wel 3 van die livejournals maar die geef ik strak snog welquote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:29 schreef Keroppi het volgende:
[..]
Eigenlijk uit een soort van verveling op de link geklikt, maar nu kan ik wel huilen van dankbaarheid!
Geweldige site ParanoidEV! Ik moet me echt tegenhouden om nu niet in allerijl mijn hele kast te verbouwen
Hee hardstike bedankt! Maar aan t-shirt sugery heb ik voorlopig nog voldoende, ik ga ze 'bewaren voor later'.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 19:48 schreef ParanoidEv het volgende:
http://www.livejournal.com/community/re_constructed/
http://www.livejournal.com/community/_stencilry/
http://www.livejournal.com/community/clothes_surgery/
http://www.livejournal.com/community/stencil_swap/
http://www.livejournal.com/community/t_shirt_surgery/
Alstu
quote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:27 schreef ParanoidEv het volgende:
Weet trouwens iemand goed merk/goede soort verf bedoelt voor op textiel/kleding? Liefst verf die een beetje puffy wordt. Vraag voor de echte knutselaars dus
quote:Op dinsdag 29 juni 2004 19:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wellicht is 'Fun liner magic' (merk Marabu) iets. Dat is een wat dikkere verf (oa voor textiel) die óp de stof ligt. Moet je naderhand strijken. Heb ik ooit eens bij een hobbywinkel gekocht.
Die staan allemaal in een apart topic, ook ergens te vinden in LIFquote:Op maandag 9 augustus 2004 22:12 schreef Moonah het volgende:
Wat een leuke site ParanoidEve!
En post eens een fotootje Keroppi, ben benieuwd!
Jeps:quote:Op maandag 9 augustus 2004 22:45 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Die staan allemaal in een apart topic, ook ergens te vinden in LIF
quote:Op dinsdag 30 november 2004 19:02 schreef oZner het volgende:
Ik kon het centrale topic niet meer vinden
Ik heb een rib-jasje van forecast gekregen, maar ik vind hem wat saai... nu leek me het wel leuk om een of andere print achterop te zetten, een beetje zo'n versleten print.
Nu moet ik op zoek naar een leuke malletje, dat zal wel lukken maar als je tips hebt!
En hoe maak ik dat er op? Wat voor soort (spuit)verf kan ik het beste gebruiken? Ik heb ooit met witte textielverf gewerkt en dat werd heel bladerig... niet echt slijtvast...
Het wat versleten effect leek me wel haalbaar met wat papiersnippers (heel klein) op de mal te leggen en daar overheen te spuiten. Dan opdrogen en die snippertjes eraf halen...
Iemand hier informatie/ervaringen over? En tips?
Ja als je dekkende verf hebt, ik weet niet welke je hebt? Meestal gaat dat wel.quote:Op donderdag 30 juni 2005 23:38 schreef super-muffin het volgende:
oke
ik weet niet hoe het met die verf zit, maar hoe gaat dat er uit zien als je meerdere lagen over elkaar doet? Kan dat ook met verschillende kleuren?
Wil namelijk zn haar een iets ander kleurtje geven.
Neuh. Wel iets in het midden leggen anders zit de achterkant misschien ook onder de verf.quote:en trouwens, moet ik mn shirt niet strak spannen ofzo?
Heb je Dylon gekocht? Nee dat is echt voor de wasquote:Op dinsdag 5 juli 2005 10:16 schreef super-muffin het volgende:
Ziet er leuk uit MissPepertje.
De verf die ik gekocht heb is voor in de was, dat staat inde 'handleiding' dan
Of kan ik ook een kwast gebruiken?
Bij de Purple Haze hebben ze die ook!quote:Op maandag 7 juni 2004 22:14 schreef Stefkuh het volgende:
is dit ps het goede woord? "Bandspatches" google doet er 0 resultaten mee bereikenOp "Band patches", "Band-patches" & "Bands-patches" niet evel meer. dan zweetbandjes.
Nahja ga zoiezo wel op de markt snuffelen. T'is het morgen volgens mij... of wast nou vrijdag.. hm.. daar kan ik ma wel ff over vragen denk hehe
Ik wil je enthousiasme niet teveel temperen maar je loopt een beetje achter...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |