Slecht dit, Indonesië komt normaal gesproken niet zo radicaal over.quote:
Aanslagen op kerken in Indonesië 07-06-2004
Vier kerken bij de Indonesische hoofdstad Jakarta zijn zondag aangevallen. Mannen sloegen met stokken de ramen en gevels van de gebouwen in en in een van de kerken raakte een predikant gewond. In alle vier de kerken was een dienst gaande. Dat heeft de politie maandag gemeld.
Het is onduidelijk wie achter de aanslagen zit. De vier kerken zijn zonder toestemming van de plaatselijke regering gevestigd in ruimtes bedoeld voor winkels. In het verleden zijn op dergelijke illegale kerken aanslagen gepleegd door moslims die tegen de aanwezigheid van christelijke kerken zijn op plaatsen waar veel moslims wonen. Van de 210 miljoen inwoners van Indonesië is 10 procent christelijk en 80 procent islamitisch.
quote:Op maandag 7 juni 2004 10:16 schreef Dagonet het volgende:
Indonesië komt normaal gesproken niet zo radicaal over.
wablief?quote:Op maandag 7 juni 2004 10:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Slecht dit, Indonesië komt normaal gesproken niet zo radicaal over.
Ja maar die regering daar doet geen flikker om dat conflict te sussen en geeft die extremisten daar vrij spel. Beetje kerken verbranden en kerkgangers belagenquote:Op maandag 7 juni 2004 10:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
dan moeten ze maar geen Illegale kerken bouwen toch Robhquote:Op maandag 7 juni 2004 11:20 schreef robh het volgende:
De kerken waren illegaal. Prima toch, die harde hand?
Heel goed gezien Meki.quote:Op maandag 7 juni 2004 11:21 schreef Meki het volgende:
dan moeten ze maar geen Illegale kerken bouwen toch Robh
quote:Op maandag 7 juni 2004 10:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Op islamitisch grondgebied mogen nu eenmaal geen kerken gebouwd worden.quote:Moslimorganisaties beschuldigen de christenen van 'agressieve' missie-activiteiten en vragen zich bovendien af wat het nut is van kerken in door moslims gedomineerde regio's.
Wederom bevestigd islam voor mij hoe tollerant en open minded het westen is.quote:Dhimmies mogen geen nieuwe kerken, tempels of synagogen bouwen. Zij worden toegestaan om oude kerken of huizen van aanbidding te renoveren op voorwaarde dat zij geen nieuwe constructie toevoegen. “Oude kerken” zijn die die bestonden voor de islamitische veroveringen en worden ingesloten in een vredesakkoord door moslims. De constructie van een kerk, tempel of synagoge op het Arabische Schiereiland (Saoedie Arabië) is verboden. Het is het land van de Profeet en alleen de islam moet daar domineren. Niettemin, moslims, als zij dat wensen, mogen alle niet-moslim huizen van aanbidding vernietigen in een land dat zij veroveren.
Dat verklaart al die kerken en Synagoges in Islamitische landen DaveHarrisquote:Op maandag 7 juni 2004 13:55 schreef DaveHarris het volgende:
Dit hoort nog bij de OP;
[..]
Op islamitisch grondgebied mogen nu eenmaal geen kerken gebouwd worden.
[..]
Wederom bevestigd islam voor mij hoe tollerant en open minded het westen is.
Nah, eigenlijk niet.quote:Op maandag 7 juni 2004 13:37 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Jammer van die kerken
Want?quote:Op maandag 7 juni 2004 16:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Nah, eigenlijk niet.
Net alsof er in ieder land waar een islamitische meerderheid leeft de sjaria van kracht is, gelukkig is dat maar in een stuk of 6 landen zo. Als er al `islamitische landen` zijn die het Christenen toe zouden staan kerken te bouwen dan is dat helaas een zo goed als verwaarloosbare minderheid die in strijd met de voorschriften handelen.quote:Dat verklaart al die kerken en Synagoges in Islamitische landen DaveHarris Maar ja.. dat laten we even buiten beschouwing.
Ik denk dat de mensheid nog wel langer dan tweehonderd jaar aanwezig zal zijn, maar ik denk in ieder geval niet dat het xenofobe sprookje van een groot Islamitisch Rijk zal worden bewerkstelligd door een brandje in een kerk in Indonesië.quote:Op maandag 7 juni 2004 18:22 schreef pomtiedom het volgende:
laat me raden. De fundi's branden de kerken af, waarna ze niet meer mogen worden heropgebouwd en dus Indonesie kerkvrij is. Achterbaks, maargoed, de mensheid bestaat toch nog maar een jaar of 200 max, dus een groot Islamits=isch rijk zal er niet meer komen.
komkom, een ware Islamist zal gelopven dat elke kleine daad kan bijdragen aan het grote geheel.quote:Op maandag 7 juni 2004 18:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensheid nog wel langer dan tweehonderd jaar aanwezig zal zijn, maar ik denk in ieder geval niet dat het xenofobe sprookje van een groot Islamitisch Rijk zal worden bewerkstelligd door een brandje in een kerk in Indonesië.
Jij maaklt het wel mee?quote:Op maandag 7 juni 2004 18:27 schreef pomtiedom het volgende:
Jeij maakt het niet meer mee, maar ik verheug me er al op.
Ach, ik heb zo mijn methodes. Anyway, dat is ook helemaal niet belangrijk op het moment.quote:Op maandag 7 juni 2004 18:28 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jij maaklt het wel mee?
Bl44t, je had het over islamitische landen en niet islamitische staten (waar er 3 van zijn, tegenover een stuk of 60 islamitische landen) dus krabbel nou niet terug. Er zijn islamitische landen die kerken zelfs subsidieeren dus niet zo janken en generaliseren.quote:Op maandag 7 juni 2004 17:07 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Net alsof er in ieder land waar een islamitische meerderheid leeft de sjaria van kracht is, gelukkig is dat maar in een stuk of 6 landen zo. Als er al `islamitische landen` zijn die het Christenen toe zouden staan kerken te bouwen dan is dat helaas een zo goed als verwaarloosbare minderheid die in strijd met de voorschriften handelen.
Man, zelfs in Turkije mogen geen nieuwe kerken gebouwd worden. En in NL staan meer moskeen (quote:Op maandag 7 juni 2004 19:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bl44t, je had het over islamitische landen en niet islamitische staten (waar er 3 van zijn, tegenover een stuk of 60 islamitische landen) dus krabbel nou niet terug. Er zijn islamitische landen die kerken zelfs subsidieeren dus niet zo janken en generaliseren.
Het gaat anders nog een aardige tijd duren voordat ze daar uberhaupt wat inzienquote:Op maandag 7 juni 2004 20:11 schreef pomtiedom het volgende:
Het zal niet lang meer duren voordat de bevolking in het MO inziet dat hun machtsstelsel een holle noot is.
Tja, gebrek aan zelfreflectie he....quote:Op maandag 7 juni 2004 20:15 schreef speknek het volgende:
[..]
Het gaat anders nog een aardige tijd duren voordat ze daar uberhaupt wat inzien.
Net als de kerken hier. In Marokko worden kerken gesubsidieerd, en dat er niet zoveel van zijn is puur omdat er weinig christenen zijn. In de jaren 60 zag je in Nederland ook geen moskee staan.quote:Op maandag 7 juni 2004 20:01 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Man, zelfs in Turkije mogen geen nieuwe kerken gebouwd worden. En in NL staan meer moskeen () dan er in heel de islamitische wereld kerken staan. En ALS ze er al staan zijn ze eeuwenoud.
Dat is een islamitische staat lieve schat. Er zijn er maar 3 van op aarde. Voor het gemak negeer je al het positieve nieuws uit de Islamitische wereld, gebrek aan zelfreflectie? Nee, je doet gewoon aan selectie. Er was gister nog een mooie documentaire van tegenlicht over de arabische bevolking..quote:Op maandag 7 juni 2004 20:11 schreef pomtiedom het volgende:
Overigens, ik zag net weer slecht nieuws over een Islamitisch land. Het schijnt dat in Iran de mensenrechtensituatie slechter als ooit is. 'Mensenrechtensituatie Iran slechter dan ooit'
Nounou, nu weer in Iran.
Schijnbaar falen de grootste Islamitische staten nu al. Zelfs Communisme heeft het langer uitgehouden. Het zal niet lang meer duren voordat de bevolking in het MO inziet dat hun machtsstelsel een holle noot is.
Tja, wie wil er nou in godsnaam NAAR een islamitisch land migreren?quote:Op maandag 7 juni 2004 20:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Net als de kerken hier. In Marokko worden kerken gesubsidieerd, en dat er niet zoveel van zijn is puur omdat er weinig christenen zijn. In de jaren 60 zag je in Nederland ook geen moskee staan.![]()
De Joden wilden dat maar al te graag in de jaren 39-45quote:Op maandag 7 juni 2004 20:58 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Tja, wie wil er nou in godsnaam NAAR een islamitisch land migreren?
Waarom zijn al die marokkaanse joden dan naar Israel gegaan ?quote:Op maandag 7 juni 2004 21:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Joden wilden dat maar al te graag in de jaren 39-45Je zult schrikken van het aantal Marokkaanse Joden dat op een gegeven moment naar Israel is gegaan. Als Israel niet had bestaan, woonden er miljoenen Joden in Marokko. Nu is het slechts een kleine gemeenschap.
Ja, goede vergelijking.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De Joden wilden dat maar al te graag in de jaren 39-45Je zult schrikken van het aantal Marokkaanse Joden dat op een gegeven moment naar Israel is gegaan. Als Israel niet had bestaan, woonden er miljoenen Joden in Marokko. Nu is het slechts een kleine gemeenschap.
Een zionistische poging om de wereldmacht in handen te krijgen, natuurlijk.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:07 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Waarom zijn al die marokkaanse joden dan naar Israel gegaan ?
Positief nieuws, welk positief nieuws? Dat het een Islamitische staat was wist ik al, anders had ik hem niet genoemd. En wat is dat met lieve schat?!? Ben je soms homo, niet dat ik daar wat op tegen heb, maar ik ben hetro dus een relatie zal niet werken.quote:Op maandag 7 juni 2004 20:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is een islamitische staat lieve schat. Er zijn er maar 3 van op aarde. Voor het gemak negeer je al het positieve nieuws uit de Islamitische wereld, gebrek aan zelfreflectie? Nee, je doet gewoon aan selectie. Er was gister nog een mooie documentaire van tegenlicht over de arabische bevolking..
Indonesië valt geen kerken aan. Het wordt gedaan door mensen en zeker niet gesteund door de overheid. Het is fout, ja, maar de staat Indonesië heeft er weinig mee te maken.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:38 schreef pomtiedom het volgende:
- Indonesie valt kerken aan en verbied te stemmen op vrouwelijke kandidaten.
Ik betwijfel of Al-Qa'ida achter de aanslagen zit. Het lijkt mij aannemelijker dat het een lokale strijd is tussen bevolkingsgroepen.quote:- In pakistan vinden moordaanslagen plaats en wordt er regelmatig gevochten. Om nog maar te zwijgen over AL Qaida die Sjieten aanvalt.
Typische gevallen van volksconflicten.quote:- Aan de onderkant van het Islamitische leefgedeelte vechten Fundi'Islamieten tegen Fundi Christenen.
- Aan de bovenkant van het Islamitische gedeelte vechten fundi Islamieten tegen het Russische leger.
Veel voorbeelden die jij hebt aangehaald, zijn niet afkomstig uit het Midden-Oosten, zoals Indonesië en Soedan. Maar er valt positief nieuws te melden, weldegelijk. De democratisering in veel landen, de handelingen van Libië, de positieve ontwikkelingen rondom het Palestijnse conflict.quote:Face it, het MO vernietigd zichzelf en er kan niet veel goed nieuws uit komen. Ja, uit Sudan die bereid is zijn WMD's te vernietigen.
Goed goed, iomvat bij mij het MO als, 'de regio waar Islamitische staten zij', mijn geografische kennis is niet helemaal top notch. Zo dacht ik anderhalf jaar geleden nog dat Istanbul nogsteeds Constantinopel heette, ach ja, soms moet je niet weglopen vlak voor een belangrijke veldslag. Mijn fout, mijn fout..quote:Op maandag 7 juni 2004 21:49 schreef Monidique het volgende:
[..]
Indonesië valt geen kerken aan. Het wordt gedaan door mensen en zeker niet gesteund door de overheid. Het is fout, ja, maar de staat Indonesië heeft er weinig mee te maken.
[..]
Ik betwijfel of Al-Qa'ida achter de aanslagen zit. Het lijkt mij aannemelijker dat het een lokale strijd is tussen bevolkingsgroepen.
[..]
Typische gevallen van volksconflicten.
[..]
Veel voorbeelden die jij hebt aangehaald, zijn niet afkomstig uit het Midden-Oosten, zoals Indonesië en Soedan. Maar er valt positief nieuws te melden, weldegelijk. De democratisering in veel landen, de handelingen van Libië, de positieve ontwikkelingen rondom het Palestijnse conflict.
De handelingen van Libie inderdaad, de democratisering in landen als Tunesie, Algerije en Marokko. De toenemende handel tussen Noord-Afrika en Europa, de investeringen die door de overheden van noord-afrika gedaan worden op het gebied van infrastructuur/educatie. Privatisering van bedrijven, de punten die op de Arabische Liga besproken zijn. Namelijk het bevorderen van de positie van de vrouw, elke vorm van terrorisme afkeuren etc etc.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:49 schreef Monidique het volgende:
Veel voorbeelden die jij hebt aangehaald, zijn niet afkomstig uit het Midden-Oosten, zoals Indonesië en Soedan. Maar er valt positief nieuws te melden, weldegelijk. De democratisering in veel landen, de handelingen van Libië, de positieve ontwikkelingen rondom het Palestijnse conflict.
Marokko heeft helemaal geen Joden gedwongen naar Israel te gaan. Sterker nog, Marokko kent een grote Jodenpopulatie en de Marokkaanse Joden hebben alle rechten die Marokkanen hebben. Het gaat daar heel goed tussen de Joden en de Moslims.quote:Op maandag 7 juni 2004 21:10 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Ja, goede vergelijking.. Een oorlogstijd vergelijken met nu!
.
Hey Mutant, in 1700 versloeg Nederland zo China, Groot-Brittanie en Frankrijk dus nu kunnen ze het ook he?.
Waarom denk je trouwens dat ze zo massaal naar Israel zijn gegaan? Omdat ze daartoe gedwongen werden, ook door je fijne Marokko.
Wat is dat nou weer voor onzin aap. "Ze werden gedwongen"quote:Op maandag 7 juni 2004 21:10 schreef X-Ray het volgende:
Waarom denk je trouwens dat ze zo massaal naar Israel zijn gegaan? Omdat ze daartoe gedwongen werden, ook door je fijne Marokko.
Als dit in Indonesia kan, waarom hier dan niet?quote:Op maandag 7 juni 2004 10:16 schreef Dagonet het volgende:
In het verleden zijn op dergelijke illegale kerken aanslagen gepleegd door moslims die tegen de aanwezigheid van christelijke kerken zijn op plaatsen waar veel moslims wonen. Van de 210 miljoen inwoners van Indonesië is 10 procent christelijk en 80 procent islamitisch.
Zodat je misschien deze kerk kunt bezoeken in Teheran ...quote:Op maandag 7 juni 2004 20:58 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Tja, wie wil er nou in godsnaam NAAR een islamitisch land migreren?
ambon ligt ook inIndonesië en daar is het altijd oorlog met moslims en cristenen, neemt niet weg dat dit in Indonesië idd niet vaak is gebeurd niet naar mijn weten althansquote:Op maandag 7 juni 2004 10:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, in Turkije worden op het ogenblik bijna aan de lopende band kerken geopend. En als ik op zondagochtend op mijn terras zit luiden aan drie kanten de klokken om mensen te attenderen op het begin van de kerkdienst.quote:Op maandag 7 juni 2004 20:01 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Man, zelfs in Turkije mogen geen nieuwe kerken gebouwd worden. En in NL staan meer moskeen () dan er in heel de islamitische wereld kerken staan. En ALS ze er al staan zijn ze eeuwenoud.
mooi gebaar naar de minderheidsgroepering toe...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 19:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is dus onzin, in Turkije worden op het ogenblik bijna aan de lopende band kerken geopend. En als ik op zondagochtend op mijn terras zit luiden aan drie kanten de klokken om mensen te attenderen op het begin van de kerkdienst.
En tot mijn afschuw, want ik ben tegen elke overheidsfinanciering van kerkgebouwen en dergelijke, gaat de Turkse overheid binnenkort een kerk in Antalya op staatskosten bouwen.
In Indonesie alleen al staan bijna 48.000 christelijke kerkgebouwen.quote:Op maandag 7 juni 2004 20:01 schreef X-Ray het volgende:
Zoals vaak bij jou rotzooi je met de feiten en je doet alsof je het allemaal zeker weet.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 20:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In Indonesie alleen al staan bijna 48.000 christelijke kerkgebouwen.
Jazeker ...quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:46 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Zoals vaak bij jou rotzooi je met de feiten en je doet alsof je het allemaal zeker weet.
Heb je bronnen voor deze leugen ?
Altijd leuk als iemand in de kuil trapt die een ander voor hem graaft.quote:
Dat is nu precies waar dit topic over gaat en mijn vraag is; "Waarom kan Nederland dat goede voorbeeld van Indonesia niet volgen?". Ons minderhedenbeleid is niet heilig en we kunnen nog veel leren van Indonesia!?!quote:De numerieke en politieke kracht van de islam is sinds 1990 steeds verder toegenomen. Er is een voorkeursbehandeling voor islamieten, er worden grenzen gesteld aan christelijke activiteiten en de christelijke invloed in het publieke leven wordt teruggedrongen. Er zijn restricties geplaatst op evangelisatie. Vele christen proberen te vermijden de moslim meerderheid aanstoot te geven.
Dat staat er weliswaar wel, maar daar ging het ons niet omquote:Op woensdag 9 juni 2004 09:51 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
Altijd leuk als iemand in de kuil trapt die een ander voor hem graaft.
In jouw bron staat idd dat er 48.000 kerken in Indonesia zijn, maar er staat ook:
[..]
Dat is nu precies waar dit topic over gaat en mijn vraag is; "Waarom kan Nederland dat goede voorbeeld van Indonesia niet volgen?". Ons minderhedenbeleid is niet heilig en we kunnen nog veel leren van Indonesia!?!
Jij bent dus voor positieve discriminatie van meerderheidsgroeperingen?!quote:Op woensdag 9 juni 2004 09:54 schreef Mutant01 het volgende:
Dat moslims een voorkeursbehandeling krijgen is een soort van positieve discriminatie.
Nee, het is alleen positief als het moslims betreft. Als het de ongelovige varkens betreft kan het hem niks schelen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:28 schreef Bard_Yttap het volgende:
[..]
Jij bent dus voor positieve discriminatie van meerderheidsgroeperingen?!
Misschien voelt Mutant zich wel gewoon een Nederlander, maar belemmer jij hem daar gewoon maar al te graag in?quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:39 schreef N_I_ het volgende:
(Leuke truc met je avatar mutant, jammer dat het niet werkt)
Alles in orde met deze christen-humanist, ja.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:39 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Voor de rest alles in orde N_I_?
Een christen die bij woord christen is dus. Een christen die enkel de kerk bezoekt met kerst en pasen en met bruiloften en begrafenissen. Oke.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:40 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Alles in orde met deze christen-humanist, ja.
Nee helemaal niet. Ik geloof in de symboliek van christendom, niet in wat de paus of de priester (imam in jouw geval) zegt.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:43 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Een christen die bij woord christen is dus. Een christen die enkel de kerk bezoekt met kerst en pasen en met bruiloften en begrafenissen. Oke.
Inderdaad, je moet er natuurlijk alles aan doen om ervoor te zorgen dat Mutant een extremist wordt en niet stiekem zal integrerenquote:Op woensdag 9 juni 2004 11:28 schreef N_I_ het volgende:
Wat een onzin. Een moslim, iemand die volgens de koran leeft, kan nooit achter de Nederlandse maatschappij staan omdat het gewoonweg in strijd is met de islam. Dingen als hoerderij, drugsgebruik, alcohol drinken, homoseksualiteit en de open sfeer in dit land zijn taboe in moslimkringen.
Nee, helemaal niet. Mutant is naar mijn idee gewoon een moslim met een Marokkaanse achtergrond die graag in Nederland verblijft. Zijn icon past hij tijdens het EK, en misschien wel permanent aan. Leven als een vroom moslim kan heel goed in Nederland. Loop dus niet uit je nek te lullen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:56 schreef N_I_ het volgende:
Wat ik probeer te zeggen is dat de heersende normen en waarden in Nederland niet echt samengaan met het 'belijdend moslim-zijn'. Die indruk probeert mutant dus wel te wekken.
Leven in Nederland wel, erachter staan niet.quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:02 schreef Youssef het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Mutant is naar mijn idee gewoon een moslim met een Marokkaanse achtergrond die graag in Nederland verblijft. Zijn icon past hij tijdens het EK, en misschien wel permanent aan. Leven als een vroom moslim kan heel goed in Nederland. Loop dus niet uit je nek te lullen.
Dat vind jij, maar gelukkig is dat geen feit, ook al probeer jij de indruk te wekken dat het wel een feit is. Ze gaan namelijk prima samen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:56 schreef N_I_ het volgende:
Wat ik probeer te zeggen is dat de heersende normen en waarden in Nederland niet echt samengaan met het 'belijdend moslim-zijn'. Die indruk probeert mutant dus wel te wekken.
Zegt degene die tot een tijdje terug de Amerikaanse vlag als avatar had.quote:Op woensdag 9 juni 2004 12:04 schreef N_I_ het volgende:
[..]
Leven in Nederland wel, erachter staan niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |