roflquote:Op maandag 7 juni 2004 07:46 schreef daReaper het volgende:
Dat ie daar eten kan halen
eigen stomme rotschuld. . .. doet mijn kat namelijk niet . .quote:Eigenlijk zijn het kutbeesten want ze zijken je huis ook nog eens onder
ik nietquote:Op maandag 7 juni 2004 09:12 schreef Blinker het volgende:
kheb liever een hond...
een kat kan daar tegenquote:Op maandag 7 juni 2004 09:19 schreef HAL9000S het volgende:
potentieel honden vs katten bash topic
Veel van wat je daar schrijft doet mijn Maine Coon ook!Behalve dan dat gespeel met de bal.....Maar s'nachts ook tegen je aan liggen(overdag ook eigenlijk) en als je wakker wordt wordt je begroet met de kop tegen je aan......En als je weg bent geweest wordt je begroet met veel gemauw.....quote:Op maandag 7 juni 2004 09:21 schreef MikeyMo het volgende:
denk dat het ook komt omdat een kat geen echte gezichtsexpressie heeft en dingen onderneemt. Een kat is altijd heel solo bezig, ook als ze aan het spelen is: ze is nooit met jou aan het spelen trouwens: maar altijd met een prooi oid. Ook al is het een stoffen muisje wat je weggooit.
een hond komt aanrennen, bespringt je bij thuiskomst, je zit nauwelijks of je gezicht wordt afgelebberd. Voor je het weet krijg je een touw of kip voor je neus met vragende ogen of je aan het touw wilt trekken en als je hem beet hebt staan ze in starthouding klaar te wachten totdat je hem weggooit. Buiten gaat dat door met ballen, een bal wordt voor je voeten neergelegd en dan wachten ze tot je hem wegschiet/schooit (compleet met uitdagende schijnbewegingen van hun kant). 's avonds op de bank liggen ze bij je, zit je op bed dan komen ze zo nu en dan ook eens gluren. 's nachts kruipen ze lekker tegen je aan in bed en vaak gebeurt het al dat je 's avonds de slaapkamer inkomt en dat er daar al 1 blijkt te zitten wachten. En als je weggaat willen ze altijd mee
je kan natuurlijk nooit een complete diersoort over een kam scheren, er zullen ook honden zijn die wat minder sociaal zijn... de hond van me baas denkt voornamelijk enkel aan vreten...quote:Op maandag 7 juni 2004 09:25 schreef LowJoe het volgende:
[..]
Veel van wat je daar schrijft doet mijn Maine Coon ook!Behalve dan dat gespeel met de bal.....Maar s'nachts ook tegen je aan liggen(overdag ook eigenlijk) en als je wakker wordt wordt je begroet met de kop tegen je aan......En als je weg bent geweest wordt je begroet met veel gemauw.....
Ja ze geven hun geur af omdat jij eign bent, en ze voelen zich er lekker door(door het stimuleren van die klieren geven katten endorfine's af)....quote:Op maandag 7 juni 2004 09:10 schreef milagro het volgende:
ze willen gewoon hun geur op je afgeven, daarom geven ze kopjes en strijken ze tegen je aan
een kat tolereert en regeert, kijkt je meewarig aan, schudt zijn hoofd en gaat weer verder met de belangrijke zaken des levens, namelijk slapen en eten.
'tis ws toch een hond danquote:Op maandag 7 juni 2004 09:42 schreef HAL9000S het volgende:
Mijn kat kom echt op me afgestormt als ik in de tuin sta en zijn naam roep
quote:Op maandag 7 juni 2004 09:56 schreef milagro het volgende:
Katten zijn okay
Honden ook, maar katten zijn okayerder
Nee ben een vuurslang(ook al weer zo'n aardig teken, schorpioen en vuurslangquote:Op maandag 7 juni 2004 10:08 schreef milagro het volgende:jaar vd hond geboren?
ik ben een tijger
Katten zijn gezellig en aanhankelijk, alleen ik denk dat zij andere motieven hebben vaak dan wij willen
Affijn, wat jij beschrijft heeft dus niks met hond- of kat-zijn te maken.quote:Op maandag 7 juni 2004 09:21 schreef MikeyMo het volgende:
denk dat het ook komt omdat een kat geen echte gezichtsexpressie heeft Pardon??? en dingen onderneemt. Een kat is altijd heel solo bezig, ook als ze aan het spelen is: ze is nooit met jou aan het spelen trouwens: maar altijd met een prooi oid. Ook al is het een stoffen muisje wat je weggooit. Je bedoelt zoiets als mensen die niet met elkaar spelen, maar met een bordspel...![]()
een hond komt aanrennen, bespringt je bij thuiskomst, je zit nauwelijks of je gezicht wordt afgelebberd. Voor je het weet krijg je een touw of kip voor je neus met vragende ogen of je aan het touw wilt trekken en als je hem beet hebt staan ze in starthouding klaar te wachten totdat je hem weggooit. Deed mijn helaas overleden Knabbeltje ook!! Buiten gaat dat door met ballen, een bal wordt voor je voeten neergelegd en dan wachten ze tot je hem wegschiet/schooit (compleet met uitdagende schijnbewegingen van hun kant). Dat dan weer niet, maar Knabbeltje liep altijd wel mee met het uitlaten van de hond 's avonds op de bank liggen ze bij je, zit je op bed dan komen ze zo nu en dan ook eens gluren. 's nachts kruipen ze lekker tegen je aan in bed en vaak gebeurt het al dat je 's avonds de slaapkamer inkomt en dat er daar al 1 blijkt te zitten wachten. Inderdaad En als je weggaat willen ze altijd mee
Zelfs tussen katten kunnen er taalverschillen zijn,mijn Main Coon kijkt me altijd aan als ik hem aai,een andere soort kat doet dat niet,want dat is bedreigend in die kattentaal!Met als gevolg dat als hij mijn andere kat benadert er altijd geblaas komt omdat hij gewoon naar die kat kijkt met open ogen..Zelf blaast ie helemaal niet......Duidelijk twee talen dus tussen die katten!quote:Op maandag 7 juni 2004 09:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja ze geven hun geur af omdat jij eign bent, en ze voelen zich er lekker door(door het stimuleren van die klieren geven katten endorfine's af)....
Ik ben het echt niet met je eens, mijn katten zijn echt heel aanhankelijk en atent, nee ze luisteren niet, niet vaak igg, maar het zijn dan ook katten van nature solitaire dieren, die leven niet in een roedelverband zoals honden, wel leven ze soms(in het (semi)wild) samen.
Ze vinden wat ik doe en niet doe in huis en rond huis erg interresant...
Het is maar net hoe je met je kat omgaat, behandel ze op een kattenmanier en ze zijn heel open naar je toe...
Veel hondenmensen bv bekijken katten op een hondenmanier, dat is fout, een kat is geen hond, is een totaal andere soort met een andere taal, een andere gebruiksaanwijzing, dat is niet te vergelijken...
Voor de hondenmensen, ga eens op kattennivo zitten, dan km je erachter dat ze best heel erg leuk zijn
* miss_dynastie meldt...quote:Op donderdag 10 juni 2004 14:31 schreef xLenorex het volgende:
Ik heb zelf een Pers, maar die is juist ontzettend eenkennig naar mij toe. Mij loopt hij overal achterna en wil altijd aandacht. Voor andere mensen is hij niet bang, maar zodra ze hem willen aaien loopt hij boos weg![]()
WHAT?quote:Op maandag 7 juni 2004 09:21 schreef MikeyMo het volgende:
denk dat het ook komt omdat een kat geen echte gezichtsexpressie heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |