Je hebt gelijk. Dankje voor je hulp.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:25 schreef Redux het volgende:
Bij het parkeren mis ik het 'voelen-door-met-de-velgen-langs-de-stoeprand-gaan-om-te-kijken-of-ik-goed-sta' verhaal
kijk, iemand die nog niet kan/mag rijdenquote:Op zondag 6 juni 2004 15:35 schreef godard_k het volgende:
![]()
quote:Op zondag 6 juni 2004 15:30 schreef Redux het volgende:
Briljant. Eigenlijk moet je een printversie maken die achter de zonneklep geplakt kan worden oid..
Het is louter constructief bedoelt.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:47 schreef Nouk het volgende:
Dit slaat echt totaal nergens op. De verkeersregels ja, die zijn alleen nog wel eens lastig.
Misschien kan je ook wat aanwijzingen voor een automaat erbij zettenquote:Op zondag 6 juni 2004 15:49 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Het is louter constructief bedoelt.
Aanwijzingen voor het bedienen van een automaat:quote:Op zondag 6 juni 2004 15:52 schreef Nouk het volgende:
[..]
Misschien kan je ook wat aanwijzingen voor een automaat erbij zetten
Je vergeet dat je hem op de snelweg in 'S' oftewel Sport kan zetten!quote:Op zondag 6 juni 2004 16:01 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Aanwijzingen voor het bedienen van een automaat:
Bij een automaat ontbreekt het koppelingspedaal, dit houdt dus niet in dat je nu met je linkervoet als een gek op het rempedaal moet gaan hengsten. Laat je linkervoet dus vooral links en gebruik deze de rest van de rit niet. Aan je rechterkant zie je iets wat op een pook lijkt.. dit is de keuzehendel voor de automaat. Let op!: deze kan alleen vooruit en achteruit bewogen worden, doe dat dus ook. Denk niet dat deze bij wat extra kracht opeens wel zijwaarts te bewegen is. Heeft je man een vrij moderne auto, dan is het mogelijk dat je deze mogelijkheid wel aantreft. Blijf daar vanaf! Het is een automaat.. ga dus niet proberen zelf te schakelen!
Ok.. zet de keuzehendel in D.. dit staat voor Dames.. Anders kan je niet rijden. Ok, laat de linkervoet op z'n plaats en geef gas... de auto begint te rijden.. gebeurt dit niet, haal dan de auto van de handrem. We rijden.. de auto zal nu vanzelf schakelen.. probeer dit niet te helpen of na te bootsen door het gas steeds los te laten. Ok.. we staan stil, je zal merken dat de auto een beetje blijft kruipen... los dit op door de keuzehendel in N (van Niet rijden) te zetten. En de rem natuurlijk in te trappen. Is het parkeren gelukt zet hem dan in P (jawel, van Parkeren).. zo simpel is het..
Zorg nou eerst maar dat je niet terugzakt tot 80 km/h..quote:Op zondag 6 juni 2004 16:16 schreef Nouk het volgende:
[..]
Je vergeet dat je hem op de snelweg in 'S' oftewel Sport kan zetten!
Ik rijd altijd minstens 140 dus ik voel me niet aangesproken.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:18 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Zorg nou eerst maar dat je niet terugzakt tot 80 km/h...
Zullen we het stukje over maximumsnelheden voor morgen bewaren?quote:Op zondag 6 juni 2004 16:19 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik rijd altijd minstens 140 dus ik voel me niet aangesproken..
Ik hou niet van rechts sukkelen.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:20 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Zullen we het stukje over maximumsnelheden voor morgen bewaren?
Links sukkelen is helemaal uit den boze, dit ter informatie.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:22 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik hou niet van rechts sukkelen.
Daarom sukkel ik ook niet links, anders had ik net zo goed rechts kunnen blijven.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:23 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Links sukkelen is helemaal uit den boze, dit ter informatie.
quote:Op zondag 6 juni 2004 16:31 schreef Quickie_Bat het volgende:
Hoe doe je een gordel om dan?
Het feit dat je weet wat een gordel is, is voor mij een stuk makkelijker om het uit te leggen.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:31 schreef Quickie_Bat het volgende:
Hoe doe je een gordel om dan?
Jouw onbegrip is begrijpelijk.quote:Op zondag 6 juni 2004 17:01 schreef Lesha het volgende:
Zielig.. ga eerst naar je eigen rijstijl kijken voordat je naar die van een ander kijktWaarom zijn het altijd de vrouwen waar op gescholden wordt en waarvan wordt gezegd dat ze niet kunnen rijden? Er zijn heus ook wel mannen die slecht rijden
Ehm.... niet te snel hoor! Als ik die eh... gordel omdoe... zit ik dan al in de auto of niet? En moet ie ook over je hoofd heen?quote:Op zondag 6 juni 2004 16:37 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Het feit dat je weet wat een gordel is, is voor mij een stuk makkelijker om het uit te leggen.
Ná het instappen en voor het starten van de auto, pak je het ijzeren gedeelte van de gordel beet. En je trekt de gordel langs je heen, afhankelijk van je omvang, zal de gordel uitrollen trek de gordel zover tot rechts naast je. Aan de zijkant van je stoel, zie je een zwart ding, met een rode knop.
Daar breng je het ijzeren gedeelte in de gleuf die bovenop het zwarte ding zit. Zodra je een klik hoort, en met een bescheiden rukje voelt of het ijzeren ding vast zit, kan je de instructies zoals eerder gegeven uitvoeren.
Heel veel succes.
Graag gedaan.
Ah! Er wordt hier gevraagd WAAROM er getankt moet worden..quote:Op zondag 6 juni 2004 15:17 schreef Dirkh het volgende:
Uiteraard komen er nu allerlei vragen in je op, zoals "Hoe moet ik tanken"
Omdat we niet de beroertste willen zijn, kan je die vragen hier stellen en we zullen proberen om je van een correct en uitgebreid antwoord te voorzien.
Graag gedaan.
de R is van Rachteruit.quote:Op zondag 6 juni 2004 16:21 schreef Dirkh het volgende:
-Een misverstand is vaak ook, dat de "R" staat voor Racen. Dit is echter niet het geval.
als je goede muziek aan hebt staan ga je automatisch harder rijden, dus jaquote:Op zondag 6 juni 2004 17:16 schreef Nouk het volgende:
Als je veel radio luistert, gaat je benzine dan extra snel op?
Het tanken dient te gebeuren om de auto in beweging te kunnen krijgen. Ik kan daar een heel technisch verhaal van maken, maar zie het als eten voor de auto. Als jij niet eet, zal je op een gegeven moment niet meer kunnen bewegen. Dat geldt ook voor de auto.quote:Op zondag 6 juni 2004 17:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ah! Er wordt hier gevraagd WAAROM er getankt moet worden..![]()
BVD
Het antwoord hierop is simpel; Ja.quote:Op zondag 6 juni 2004 17:16 schreef Nouk het volgende:
Als je veel radio luistert, gaat je benzine dan extra snel op?
Altijd blij om te helpen. YW.quote:Op zondag 6 juni 2004 17:33 schreef Nouk het volgende:
Bedankt Dirkh, verhelderend topic dit.
Nee, het zuurgehalte wordt op peil gehouden door de loden plaatjes in een accu.quote:Op zondag 6 juni 2004 18:35 schreef Snakey het volgende:
Ah, de volgende vraag is hier opgekomen. Na veel Googlewerk is er achter gekomen dat er in een accu, zuur zit.
Nou, dat is mooi natuurlijk maar hoe hou je nou de juiste zuurgraad in je accu?En, als de zuurgraad te hoog is, gaat de auto dan ook stinken?
![]()
Mijn instructies zijn idd niet helemaal compleet.quote:Spookrijdster verwondt 2 weggebruikers
———————————————————————
Een spookrijder heeft zondagmiddag op de A6 bij Emmeloord twee tegenliggers geraakt, waarna haar auto tot stilstand kwam. Daarbij vielen 2 gewonden. De automobiliste reed bij industrieterrein De Munt de verkeerde kant de weg op.
Bron
Beste Drama_Queen,quote:Op zondag 6 juni 2004 19:29 schreef Drama_Queen het volgende:
Wat betekenen al die lampjes en dingetjes op dat schermachtige ding achter mijn stuur precies?
En waarom toetert iedereen naar me als ik 's nachts mijn felste licht aan heb, zodat ik extra goed kan zien waar ik rij?
Waarom hebben ook mannen een make-up spiegeltje aan de voorruit hangen?
Enlighten me Dirkh, alsjeblieft..
Oh, dan zie ik het tzt wel, alvast bedankt.quote:Op zondag 6 juni 2004 19:38 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Beste Drama_Queen,
1- Zoals ik al eerder schreef zal er zeer spoedig een uitleg over de lampjes op het dashboard komen. Omdat dit enige tijd vergt, ik wil er namelijk foto's voor maken, zal dit waarschijnlijk morgen geplaatst worden. Mocht je het niet vertrouwen, dan kan je overwegen om niet eerder in de auto te stappen dan wanneer ik het bericht heb geplaatst.
quote:2- Het is niet aan te raden om groot licht aan te zetten als er tegenliggers zijn. Je verblind de tegenliggers en de tegenliggers willen jou daar op attenderen door middel van de claxon (toeter).
quote:3- Het spiegeltje wat er aan de voorruit hangt, is er puur en alleen om het verkeer wat achter je rijdt, in de gaten te kunnen houden. Mannen en vrouwen dienen deze spiegel alleen maar voor dat doeleinde te gebruiken.
Ik hoop dat ik je zo duidelijk antwoord heb gegeven, zodat je veilig in je auto kan rijden.
Het grote licht, is er louter en alleen voor, dat als je op een onverlichte, ononderbroken weg (dus zonder kruisingen) rijdt waar geen tegenliggers zijn. (en het moet donker zijn)quote:Op zondag 6 juni 2004 19:41 schreef Drama_Queen het volgende:
[..]
Oh, dan zie ik het tzt wel, alvast bedankt..
[..]. You lost me here.
Ze bouwen een groot LICHT op een auto, zodat je goed kan zien in het DONKER. Maar die mag je dus NIET gebruiken als er tegenliggers zijn. Hoe moet ik die tegenliggers dan zien zonder mijn licht?
[..]. Waarom wil ik zien wat er achter me gebeurt dan?
ow, ben jij dat mens. Ga volgende keer gewoon naar rechts dan. Dat grootlicht staat niet voor niks aan natuurlijk hequote:Op zondag 6 juni 2004 16:19 schreef Nouk het volgende:
[..]
Ik rijd altijd minstens 140 dus ik voel me niet aangesproken..
Daar heb je wel een punt, dat scheelt natuurlijk wel een hoop. Of je nou 5 x 1000 toeren maakt of 50 kilometer rijdt.quote:Op zondag 6 juni 2004 22:41 schreef stinkie het volgende:
Dirkh, ik denk dat je ook even de toerenteller moet behandelen. Dit nogal verraderlijk dicht bij de snelheids meter, dus daar maken ze gegarandeerd fouten mee.
Schrijft 'ie rijles voor n00bs, geeft 'ie gewoon helemaal niet aan dat je gvd de fukking richtingaanwijzer moet gebruiken bij het wisselen van baan op de snelweg. Dat is nou net iets wat hier heel goed bijpast. Niets erger dan een muts die 80 rijdt en dan ook nog eens zonder dat de rest het doorheeft ineens van baan wisselt.quote:Op zondag 6 juni 2004 15:17 schreef Dirkh het volgende:
... lap txt ...
Waarmee aangetoond is, dat een man óók wel eens een fout kan maken.quote:Op maandag 7 juni 2004 10:29 schreef Sjaakman het volgende:
[..]
Schrijft 'ie rijles voor n00bs, geeft 'ie gewoon helemaal niet aan dat je gvd de fukking richtingaanwijzen moet gebruiken bij het wisselen van baan op de snelweg. Dat is nou net iets wat hier heel goed bijpast. Niets erger dan een muts die 80 rijdt en dan ook nog eens zonder dat de rest het doorheeft ineens van baan wisselt.
quote:Op maandag 7 juni 2004 10:34 schreef Houzer het volgende:
Bumperkleversgister zat er weer een voor me
* meldtquote:Op maandag 7 juni 2004 17:29 schreef stinkie het volgende:
Wie van de hier lezende dames heeft het vandaag vor elkaar gekregen zonder schade aan e auto (of andere) en zonder aggressie op te wekken te rijden
Tussen vraag en antwoord zaten 14 dagen. Had je de oefening nodig, of mag ik concluderen dat je de tussenliggende dagen niet schadevrij bent doorgekomen?quote:Op maandag 21 juni 2004 14:55 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
* meldt
quote:Op maandag 21 juni 2004 16:44 schreef stinkie het volgende:
[..]
Tussen vraag en antwoord zaten 14 dagen. Had je de oefening nodig, of mag ik concluderen dat je de tussenliggende dagen niet schadevrij bent doorgekomen?
Hmmm, heb in 1999 m'n rijbewijs gehaald en heb nog nooit schade gereden. En dat voor een blonde, tot voor kort alto rijdende damequote:Op maandag 21 juni 2004 16:44 schreef stinkie het volgende:
[..]
Tussen vraag en antwoord zaten 14 dagen. Had je de oefening nodig, of mag ik concluderen dat je de tussenliggende dagen niet schadevrij bent doorgekomen?
Blondquote:Op maandag 21 juni 2004 16:54 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Hmmm, heb in 1999 m'n rijbewijs gehaald en heb nog nooit schade gereden. En dat voor een blonde, tot voor kort alto rijdende dame![]()
Ik heb gewoon niet eerder dit topic gezien, vandaar.
Jawel hoor, 4 jaar. Toen was 'ie op en nou ben ik een blondie in een punto.quote:Op maandag 21 juni 2004 19:56 schreef stinkie het volgende:
[..]
BlondAlto
Maar met een Alto heb je vast niet veel gereden dan, zou ik ook niet doen hoor
Vooruitgang gaat met kleine stapjes hequote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:16 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Jawel hoor, 4 jaar. Toen was 'ie op en nou ben ik een blondie in een punto.![]()
5 jaar inmiddels, ook nog een jaar een mini heel gehouden. kleinmeiske is eigenlijk best een knap blondjequote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:38 schreef stinkie het volgende:
[..]
Vooruitgang gaat met kleine stapjes he
4 jaar schadevrij, knap hoorvoor een blonde
toevallig, ik geef het niet graag toe, was het vanochtend een vent die me van m'n motor wilde rijden, gewoon opzij gaan terwijl ik er naast zit. Maar goed, dit is dan de uitzondering die de egel bevestigd.quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:47 schreef omeDoos het volgende:
Als ik een autootje lekker lang links zie rijden (terwijl er rechts plaats zat is en er niemand in te halen valt) dan is het 90% van de tijd een vrouw.
Dit komt omdat ze problemen hebben met spiegelen en soepel van baan verwisselen, dus ze denken "ik moet over 2 km ergens links, laat ik maar vast voorsorteren".
"O ja joh?"quote:Op dinsdag 22 juni 2004 09:42 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
5 jaar inmiddels, ook nog een jaar een mini heel gehouden. kleinmeiske is eigenlijk best een knap blondje![]()
johquote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:41 schreef stinkie het volgende:
Typerend trouwens Troost hier Silmarwen
Bumper tegen bumper gaat dat moeilijk jahquote:Op dinsdag 22 juni 2004 11:45 schreef Dirkh het volgende:
Tja, Stinkie heeft gewoon gelijk, geen speld tussen te krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |