misschien omdat zoiets leuk is om te weten of misschien kun je er een gesprek over beginnen?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 23:39 schreef Krush het volgende:
Waarom wil je dat weten?
Omdat ik van de CIA ben en in het geheim iedereen in kaart aan het brengen ben, zodat er dadelijk wat makkelijker gechipt kan worden. Wat dacht jij dan?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 23:39 schreef Krush het volgende:
Waarom wil je dat weten?
dat kan natuurlijk ook.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 23:46 schreef Morwen het volgende:
[..]
Omdat ik van de CIA ben en in het geheim iedereen in kaart aan het brengen ben, zodat er dadelijk wat makkelijker gechipt kan worden. Wat dacht jij dan?![]()
Logisch, had niets anders verwachtquote:Op zaterdag 5 juni 2004 23:46 schreef Morwen het volgende:
[..]
Omdat ik van de CIA ben en in het geheim iedereen in kaart aan het brengen ben, zodat er dadelijk wat makkelijker gechipt kan worden. Wat dacht jij dan?![]()
In dat geval krijg je geen antwoord van mij.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 23:46 schreef Morwen het volgende:
[..]
Staat genoteerd: Bosbeetle= watterig en donzig. Nou nog de reden waarom je uit bed komt 's morgens (behalve voor je werk of iets dergelijks) en je bent klaar om gechipt te wordenquote:Op zaterdag 5 juni 2004 23:52 schreef Bosbeetle het volgende:
ik ben innerlijk een watje (zacht, donzig, af en toe irriterend, flexibel, makkelijk vormbaar )
Ik kom uit bed om er weer in te gaan als je niet uit bed komt heb je nooit het genot van naar bed gaanquote:Op zaterdag 5 juni 2004 23:58 schreef Morwen het volgende:
[..]
Staat genoteerd: Bosbeetle= watterig en donzig. Nou nog de reden waarom je uit bed komt 's morgens (behalve voor je werk of iets dergelijks) en je bent klaar om gechipt te worden.
Heet dat geen interesse?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 23:44 schreef DarkElf het volgende:
[..]
waarom wil een mens iets weten?
Dus jij gaat uit bed. Kijkt naar je bed. Gaat weer in bed. Gaat er weer uit. Kijkt er naar. Gaat er weer in. Gaat er weer uit. Kijkt er naar . Gaat er weer in. Gaat er weer uit. Kijkt er naar. Gaat er weer in.quote:Op zondag 6 juni 2004 00:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kom uit bed om er weer in te gaan als je niet uit bed komt heb je nooit het genot van naar bed gaan
leven is overratedquote:Op zondag 6 juni 2004 00:04 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dus jij gaat uit bed. Kijkt naar je bed. Gaat weer in bed. Gaat er weer uit. Kijkt er naar. Gaat er weer in. Gaat er weer uit. Kijkt er naar . Gaat er weer in. Gaat er weer uit. Kijkt er naar. Gaat er weer in.
En ik maar denken dat er iets aan mij leven ontbrak
Ook niet als dat betekent dat je jezelf verliest en dus niet meer bent wie je oorspronkelijk bent? Volgens mij stel je dan jezelf teleur en is dat niet net zo erg zo niet erger? Ben jij minder waard dan een ander? Ik denk van niet en ik denk dat je het niet lang volhoudt als je jezelf teleur BLIJFT stellen.quote:Op zondag 6 juni 2004 00:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
ohja en nee ik ga niet een ander teleur stellen om trouw aan mezelf te blijven
Ik kan mezelf heel goed wegcijferen !quote:Op zondag 6 juni 2004 00:08 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ook niet als dat betekent dat je jezelf verliest en dus niet meer bent wie je oorspronkelijk bent? Volgens mij stel je dan jezelf teleur en is dat niet net zo erg zo niet erger? Ben jij minder waard dan een ander? Ik denk van niet en ik denk dat je het niet lang volhoudt als je jezelf teleur BLIJFT stellen.
Psychologie van de koude grond, ok, maar met een kern van waarheid.
Ikke is nieuwsgierig! Welke naam staat daar dan onder?quote:Op zondag 6 juni 2004 00:07 schreef floopzz het volgende:
grappig, ik heb ongeveer hetzelfde gedicht, maar dan staat er n andere naam onder
Wat is er mis met gevoeligheid? Misschien is dat juist jouw kracht wel. Met kracht bedoel ik allerminst "stoerdoenerij" al is dat voor sommige juist wel hun drijfveer en dat is net zo prima.quote:Op zondag 6 juni 2004 00:09 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik kan mezelf heel goed wegcijferen !
zoals ik al zei ik ben een innerlijk watje dat kun je geen kracht noemen
sorry dat ik in dit topic zit te zeurenquote:Op zondag 6 juni 2004 00:19 schreef Morwen het volgende:
[..]
Wat is er mis met gevoeligheid? Misschien is dat juist jouw kracht wel. Met kracht bedoel ik allerminst "stoerdoenerij" al is dat voor sommige juist wel hun drijfveer en dat is net zo prima.
Het is juist de kunst om te ontdekken wat jouw kracht is al is dat misschien niet wat er momenteel in de "mode" is.![]()
Het is al goedquote:Op zondag 6 juni 2004 00:20 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
sorry dat ik in dit topic zit te zeuren
ik doe niet aan innerlijke kracht
Zie je wel dat er iets isquote:Op zondag 6 juni 2004 01:30 schreef Bosbeetle het volgende:
oeh net in een ander topic achter mijn innerlijke kracht gekomen
intense zelfhaat
Ja, getverdemme, milagroquote:Op zondag 6 juni 2004 01:40 schreef milagro het volgende:
liefde en acceptatie
getverdemme, milagro
maar het is niet anders .
Ja, dat bedoel ik. Dat wat erin kickt als alles om je heen wegvalt. Jouw kern, zeg maar. Dat wat er altijd is.......no matter what. Jouw reddingsvest, de hand die naar je uitgestoken wordt als je overboord gaat, de levensboei, het net onder je val.......dat bedoel ikquote:Op zondag 6 juni 2004 01:43 schreef krakkemieke het volgende:
Mijn innerlijke kracht is een dingetje binnenin me..... Iets zo taai als staal en zo hard als een diamant.
Ik weet niet waar het vandaan komt, maar als ik erbij kan komen, ben ik heel sterk.
Bedoel je zoiets TS?
Ik bedoel dat natuurlijk "bij wijze van spreken". Jouw geestelijke reddingsvest, jouw geestelijke reddende hand. Ik ben soms wat te vaag of te poëtisch, maar dat bedoel ik ermeequote:Op zondag 6 juni 2004 01:54 schreef krakkemieke het volgende:
Ahum, die reddende hand en reddingsvest, dat past er niet bij. Het is het dingetje dat die moeders auto's doet optillen enzo.
Een reddingsvest kan je nog doen met je verstand.
Ja, dat zijn inderdaad ook de krachten die ik bedoel. Dan is de drijvende kracht van die moeder "pure liefde" en als je je eigen kracht ontdekt dan ben ik ervan overtuigd dat je (wederom bij wijze van spreken) bergen kunt verzetten.quote:Op zondag 6 juni 2004 02:03 schreef krakkemieke het volgende:
Er zijn verhalen van een moeder die zomaar een auto optilt, om haar kind eronderuit te halen.
Zie je wel dat er iets isquote:Op zondag 6 juni 2004 01:30 schreef Bosbeetle het volgende:
oeh net in een ander topic achter mijn innerlijke kracht gekomen
intense zelfhaat
Pure liefde overwint alles?quote:Op zondag 6 juni 2004 02:20 schreef krakkemieke het volgende:
Ik denk dat liefde een grote drijfveer is om die echte innerlijke kracht te ontdekken. Mits je geen watje wordt die van alles doet voor anderen, zonder nee te zeggen.
zeker wel..quote:Op zondag 6 juni 2004 02:45 schreef krakkemieke het volgende:
Ja Knokkels, iig overwint het heel veel....
Zeker weten.. Do unto others as you wish they would do unto you..quote:Op zondag 6 juni 2004 02:51 schreef krakkemieke het volgende:
Pure liefde is geen verliefdheid of relatie..... De liefde die ik bedoel is naastenliefde, zeg maar
Je bent vast gek omdat je van veel mensen houdt?quote:Op zondag 6 juni 2004 02:57 schreef krakkemieke het volgende:
Hihihi, ik ben vast gek.....
Ik hou van veel mensen...
Ook van de verstandelijk gehandicapten die ik sinds kort ken.....
Je moet er wel voor kiezen (ervoor gaan krijg ik m'n strot niet uitquote:Op zondag 6 juni 2004 02:49 schreef knokkels het volgende:
edit: pure liefde overkomt je als de tijd daar is imho
Dat is zonde inderdaad ... maar het overkomt je, als in je moet niet koortsachtig gaan zoeken.. als je denkt zeker weet... DAT is true love.. dan ervoor gaanquote:Op zondag 6 juni 2004 03:27 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Je moet er wel voor kiezen (ervoor gaan krijg ik m'n strot niet uit), er alert op zijn als het zich aandient imo. Het is mij wel eens door de vingers geglipt denk ik.
Als je er naar op zoek gaat ondermijn je ook juist je "innerlijke kracht", dan zoek je je geluk buiten jezelf en stel je je afhankelijk op. Een fragiele basis...quote:Op zondag 6 juni 2004 03:35 schreef knokkels het volgende:
[..]
Dat is zonde inderdaad ... maar het overkomt je, als in je moet niet koortsachtig gaan zoeken.. als je denkt zeker weet... DAT is true love.. dan ervoor gaan
Hoezo zie je wat verkeerd?quote:Op zondag 6 juni 2004 03:57 schreef krakkemieke het volgende:
Zie ik het nou verkeerd? Ik heb het over medemenselijkheid.... En ja, dat kan ook helpen bij liefdesproblemen.
Dat laatste niet zozeer, maar off-topic was het wel. *boetekleed aantrekt*quote:Op zondag 6 juni 2004 04:07 schreef krakkemieke het volgende:
Het begon met innerlijke kracht, maar het lijkt nu te gaan om relaties, en vooral om het feit dat mensen het innerlijke geluk in een relatie zoeken......
Soms is het nodig om je innerlijke vuur weer wat aan te wakkeren. De Rode draad is er namelijk wel altijd, maar soms is ie wat vager dan anders.quote:Op zondag 6 juni 2004 09:32 schreef joscelin het volgende:
Ooit had ik de potentie om uit te blinken. Bij gebrek aan ander woord: net dat stapje 'beter' te zijn dan andere. Creatiever, gevoeliger, slimmer. Hier probeer ik nog enigszins kracht uit te putten. De potentie dat ik het ooit misschien nog waar ga maken, wend ik aan om door te zetten in zaken. Hoewel die kracht op het moment redelijk uitgeblust aanvoelt.
Ik kan me zeer goed herkennen in je woorden. Ik ben bezig met ee eigen bedrijfquote:Op zondag 6 juni 2004 09:32 schreef joscelin het volgende:
Ooit had ik de potentie om uit te blinken. Bij gebrek aan ander woord: net dat stapje 'beter' te zijn dan andere. Creatiever, gevoeliger, slimmer. Hier probeer ik nog enigszins kracht uit te putten. De potentie dat ik het ooit misschien nog waar ga maken, wend ik aan om door te zetten in zaken. Hoewel die kracht op het moment redelijk uitgeblust aanvoelt.
Dat laatste is dus externquote:Op zondag 6 juni 2004 19:30 schreef beestjuh het volgende:
Mijn idealisme is mijn innerlijke kracht. En het feit dat er levende wezens zijn die op mij rekenen.
Weet ik, maar het heeft me toch meer dan eens op de been gehoudenquote:Op zondag 6 juni 2004 19:31 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Dat laatste is dus extern![]()
Ik denk dat je dat gevoel "verantwoordelijkheidsgevoel" kunt noemen en als dat je niet in de steek laat zelfs als je het heel moeilijk hebt, dan zou je dat als deel van je kern kunnen zien.quote:Op zondag 6 juni 2004 19:42 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Weet ik, maar het heeft me toch meer dan eens op de been gehouden.
quote:Op zondag 6 juni 2004 20:03 schreef Dromenvanger het volgende:
" Zeur niet, het kan altijd erger"
Dat is inderdaad een betere benamingquote:Op zondag 6 juni 2004 19:59 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik denk dat je dat gevoel "verantwoordelijkheidsgevoel" kunt noemen en als dat je niet in de steek laat zelfs als je het heel moeilijk hebt, dan zou je dat als deel van je kern kunnen zien.![]()
Doe ik ook wel eens, maar het is toch een behoorlijk zwarte humor. Meestal hou ik die voor me bij nare situaties van anderen omdat ik het niet erger wil maken, idd niet iedereen kn het waarderen. Dus dan lach ik in mezelf. Bij mijn eigen sores overigens wel, dat soort humor helpt gewoon om de boel een beetje te relativerenquote:Maar is het bij jullie dan ook zo dat jullie zelfs in de meest moeilijke momenten (van jou of anderen) toch nog kunnen lachen? Ik ga dan namelijk proberen de boel te relativeren dmv o.a. Humor, maar merk dat niet iedereen dat kan waarderen![]()
Liefde voor/van iemand. En dat was het wel. Ik zou verder niet weten waarvoor doorzettingsvermogen bij mij anders goed voor is.quote:"Wat helpt jou de dag door als je het moeilijk hebt (buiten het feit dat je verpichtingen hebt)".
Dat is natuurlijk heel mooi, maar wat als er niemand is om van te houden of als er niemand is die van jou houdt?quote:Op zondag 6 juni 2004 21:54 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Liefde voor/van iemand. En dat was het wel. Ik zou verder niet weten waarvoor doorzettingsvermogen bij mij anders goed voor is.
Nee.quote:Op maandag 7 juni 2004 11:20 schreef Morwen het volgende:
Stel dat je echt op jezelf aangewezen bent, wat houd jou dan overeind? Liefde voor jezelf, neem ik aan, want liefde is belangrijk voor jou wat ik zo begrijp (correct me if I am wrong). Maar is dat het enige (prachtig natuurlijk) of is er nog meer, denk je?
en dat is je innerlijke kracht? desinteresse?quote:Op maandag 7 juni 2004 11:47 schreef ShaoliN het volgende:
Ik zet me heel, heel erg makkelijk over dingen heen.
Mwah desinteresse is het niet. Het is wel een innerlijke kracht in moeilijke tijden.quote:Op maandag 7 juni 2004 11:51 schreef Roönaän het volgende:
[..]
en dat is je innerlijke kracht? desinteresse?
Dat zou heel goed zo kunnen zijn, ja. Aangezien de tegenhangers van deze gevoelens er heel dicht bij liggen, dus: betrokkenheid, liefde en kalmte.........Ik denk dat jouw kern een nogal explosieve kern is met veel uitschieters, maar dat is desalniettemin jouw drijvende krachtquote:Op maandag 7 juni 2004 11:50 schreef Markster het volgende:
Zijn nonchalantie, haat en woede ook een kracht?
Zoja : nonchalantie, haat en woede.
ik moet wel zeggen dat het mij wel met beide benen op de grond houd ja, nu ik erover nadenk.quote:Op maandag 7 juni 2004 11:59 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dat zou heel goed zo kunnen zijn, ja. Aangezien de tegenhangers van deze gevoelens er heel dicht bij liggen, dus: betrokkenheid, liefde en kalmte.........Ik denk dat jouw kern een nogal explosieve kern is met veel uitschieters, maar dat is desalniettemin jouw drijvende kracht![]()
Leuk om te zien dat er zoveel verschillende mensen met zoveel verschillende passies reageren in dit topic!![]()
eensch, en dat is waar mijn liefde voor mijn man, en de drive om er samenquote:Op maandag 7 juni 2004 21:40 schreef Moonah het volgende:
Overigens, woede kan ook erg veel kracht geven, weet ik uit ervaring. Echter, de kracht van de liefde bevalt mij veel en veel beter en is (voor mij iig) veel constructiever..
quote:Op maandag 7 juni 2004 21:53 schreef milagro het volgende:
gedverredemme DE
Ja, ben ik ook wel met je eens. Oké dan:quote:Op maandag 7 juni 2004 22:06 schreef DarkElf het volgende:
seriues, te veel is niet goed en heb ik lang gedaan maar te weinig kan je iets te soft maken imho dan he ?
quote:Op maandag 7 juni 2004 22:13 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, ben ik ook wel met je eens. Oké dan:
Iiiieeeuuww! Wat een eng topic....
Ik denk dat mij ook nieuwsgierigheid en respect voor elk levend wezen verweten kan worden, wat dat betreftquote:Op maandag 7 juni 2004 22:04 schreef Moonah het volgende:
Eigenlijk toch vreemd, dat het kennelijk 'stom' is om zacht te zijn.
Morwen is zo'n beetje de enige die er serieus over praat, zonder zichzelf te excuseren, of het enigszins belachelijk te maken.
*meldt* zelfspot is okee.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:06 schreef DarkElf het volgende:
zelfspot is ook een deel van mijn kracht.
seriues, te veel is niet goed en heb ik lang gedaan maar te weinig kan je iets te soft maken imho dan he ?
Sommigen zouden het naieviteit noemen denk ik. maar goed, dat is meer spur of the moment.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:18 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik denk dat mij ook nieuwsgierigheid en respect voor elk levend wezen verweten kan worden, wat dat betreft![]()
Ik zie gevoeligheid zeker als kracht aangezien er zoveel mensen "last" van hebben. Het wordt alleen niet als kracht beschouwd omdat men je dan als "watje" bestempeld. Ik denk dat iemand juist zeer krachtig is als diegene zichzelf kent en weet dat dat het is wat hem/haar drijft. Wat is er moeilijker dan tegen alles in toegeven dat je een zacht karakter hebt? Juist.......kracht.
Mwoah, als je gevoeligheid/zachtheid echt oprecht je kracht is, dan zal die niet uitgeput raken. Belangrijk lijkt me wel om te leren omgaan met het feit dat anderen de spot ermee kunnen gaan drijven.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:23 schreef Roönaän het volgende:
Het klinkt bijna als dat het kunnen vasthouden aan een stokpaardje een enorme bron van kracht is totdat je daadwerkelijk helemaal uitgeput geraakt. Is het dan nog wel een echte bron van kracht als je op zoveel weerstand stuit en het haast een principiele strijd wordt?
*probeert af te tasten welke hints ik hieruit zal kiezen.*quote:Op maandag 7 juni 2004 22:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
Mwoah, als je gevoeligheid/zachtheid echt oprecht je kracht is, dan zal die niet uitgeput raken. Belangrijk lijkt me wel om te leren omgaan met het feit dat anderen de spot ermee kunnen gaan drijven.
Pick your choice.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:40 schreef Roönaän het volgende:
[..]
*probeert af te tasten welke hints ik hieruit zal kiezen.*
Zachtheid heeft te maken met zelfacceptatie, maar ook met acceptatie van de ander. Respect voor hoe iemand is. En dat kan wel degelijk een kracht zijn.quote:Ik kan echter alleen niet helemaal begrijpen hoe gevoeligheid danwel zachtheid een innerlijke kracht kan zijn.. Dan zou ik het eerder op zelfacceptatie gooien, of hoe noem je dat 'één zijn met jezelf'. En daar is dan gevoeligheid een mogelijke uitwerking van. Maar ik zal eens kijken of ik de nachtelijke reacties op dit topic eens zal gaan teruglezen of dat ik dat achterwege laat.
Misschien duidt geslotenheid eerder op een 'te weinig' aan kracht....quote:Op maandag 7 juni 2004 22:36 schreef Morwen het volgende:
Geslotenheid is, denk ik, niet echt een drijvende kracht maar meer het gevolg van het ontkennen (van jezelf of anderen) van je "echte zelf". Al zal je IN geslotenheid wel meer tot jezelf kunnen komen en misschien kunnen ontdekken wat jouw drijvende kracht is (zonder storende factoren van buitenaf, zeg maar).
quote:Op maandag 7 juni 2004 22:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Pick your choice.![]()
[..]
Zachtheid heeft te maken met zelfacceptatie, maar ook met acceptatie van de ander. Respect voor hoe iemand is. En dat kan wel degelijk een kracht zijn.
Zachtheid heeft ook te maken met je kwetsbaar durven tonen. Daarmee ben je vaak ontwapenend. Immers, de ander durft dan meestal ook meer van zich te tonen, hetgeen leidt tot een inten(siev)er contact.
Gevoeligheid, oppikken van sferen en signalen, rekening daarmee houden, anticiperen... Ja, ik zie dat wel degelijk als een kracht. Tenminste, als je daarbij jezelf niet uit het oog verliest. Maar dat is imo een basisvoorwaarde.
Kut DE, nu ben ik nóg serieus hierover bezig zonder een greintje zelfspot.![]()
Ja, lach maar.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:56 schreef Morwen het volgende:
[..]
![]()
O, shit ik ben DE niet, maar lach ff hartelijk mee.
Je gaat er impliciet vanuit dat innerlijke kracht gelijk staat aan openheid hierbij. Bijeengenomen voorlaatste post, zou openheid, zelfacceptatie en acceptatie van andere hiermee equivalent zijn aan innerlijke kracht zo ongeveer. Daarmee echter pak je toch maar een bepaalde "categorie" van zaken die voor innerlijke kracht zouden kunnen zorgen. ofzo.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Misschien duidt geslotenheid eerder op een 'te weinig' aan kracht....
Daarmee wil ik niemand beledigen, ik ben ook maar aan het brainstormen.
Maar als je gesloten bent, trek je een muur op. Een muur om jezelf te beschermen. Als je over veel innerlijke kracht beschikt, heb je die bescherming niet nodig.
Of maak ik hier een denkfout?
ben trots op je.quote:Op maandag 7 juni 2004 22:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Kut DE, nu ben ik nóg serieus hierover bezig zonder een greintje zelfspot.![]()
Ja, ik ben het wederom met u eens dame!quote:Op maandag 7 juni 2004 22:58 schreef DarkElf het volgende:
geslotenheid kan de manier zijn waarop die persoon zijn kracht verzameld
Dat denk ik ook, maar soms is die muur ff nodig om tot rust c.q. tot jezelf te komen en weer terug te ontdekken waar je voor staatquote:Op maandag 7 juni 2004 22:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Misschien duidt geslotenheid eerder op een 'te weinig' aan kracht....
Daarmee wil ik niemand beledigen, ik ben ook maar aan het brainstormen.
Maar als je gesloten bent, trek je een muur op. Een muur om jezelf te beschermen. Als je over veel innerlijke kracht beschikt, heb je die bescherming niet nodig.
Of maak ik hier een denkfout?
En weet je wat DE...?quote:Op maandag 7 juni 2004 23:03 schreef DarkElf het volgende:
moonah dear, we snappen elkaar compleet
Ik ben er nog niet over uit.quote:Op maandag 7 juni 2004 23:09 schreef Roönaän het volgende:
Wederom wordt er dus uitgegaan dat innerlijke kracht geput dient te worden uit een of andere heilige graal die openheid en een zijn met je emoties heet. Druk je daarmee niet de mogelijkheid weg dat iemand anders zijn innerlijke kracht uit een andere bron put er vanuitgaande dat jouw put de beste is? Zeg maar gewoon het standaard cliche?
quote:Op maandag 7 juni 2004 22:58 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ja, lach maar.
Zit ik daar met mijn grote warme hart....
ja.quote:Op maandag 7 juni 2004 23:10 schreef Moonah het volgende:
Ik ben er nog niet over uit.
Kom er op terug!
Voel jij je aangevallen?
quote:Op maandag 7 juni 2004 23:13 schreef Roönaän het volgende:
[..]
ja.
is het een freudiaans dat ik mijzelf [ sub] zie gebruiken en jou [ sup]?
zal wel iets van mij zijn dat ik tot op heden, zal ook onzekerheid en angst zijn, het totale nut van afbreken van alle muren om tot innerlijke kracht te geraken niet inzie.
Als je daar niet aan toe bent, dan moet je dat ook zeker niet doen. Muren zijn er om je te beschermen en die zijn er niet voor niks.quote:Op maandag 7 juni 2004 23:13 schreef Roönaän het volgende:
[..]
ja.
is het een freudiaans dat ik mijzelf [ sub] zie gebruiken en jou [ sup]?
zal wel iets van mij zijn dat ik tot op heden, zal ook onzekerheid en angst zijn, het totale nut van afbreken van alle muren om tot innerlijke kracht te geraken niet inzie.
dat bedoel ik dus. Hierbij ga je er ergens toch weer op een sarcastisch cynische manier vanuit dat innerlijke kracht niet te behalen is tegelijkertijd met het ophouden van muren.quote:Op maandag 7 juni 2004 23:26 schreef Morwen het volgende:
[..]
Als je daar niet aan toe bent, dan moet je dat ook zeker niet doen. Muren zijn er om je te beschermen en die zijn er niet voor niks.
Ja, ik snap wat je bedoelt. Natuurlijk heb je die kracht OOK als je die muren omhoog hebt.quote:Op maandag 7 juni 2004 23:29 schreef Roönaän het volgende:
[..]
dat bedoel ik dus. Hierbij ga je er ergens toch weer op een sarcastisch cynische manier vanuit dat innerlijke kracht niet te behalen is tegelijkertijd met het ophouden van muren.
Neequote:Op maandag 7 juni 2004 23:38 schreef Morwen het volgende:
Maar mag ik dan op mijn originele vraag terugkomen?
Het mag duidelijk zijn dat ik dat voor mijzelf probeer te ontdekken hier begeleid door mensen met een vaste overtuiging in hun zelfgevonden innerlijke kracht. ieder zijn weg. Ik vind het ietwat voorbarig om hier al een innerlijke kracht te claimen terwijl ik voor mezelf nauwelijks het gevoel heb dat ik op het moment het beste uit mijzelf naar voren weet te toveren op welk een manier dan ook. Het mag duidelijk zijn dat ik het met die formulering van innerlijke kracht door DE, hoewel misschien niet zo bedoelt het wel redelijk eens kan zijn. De kracht die je het beste uit jezelf kan laten halen.quote:Wat is jouw innerlijke kracht? Wat drijft jou? Want daar gaat dit topic over. En ik geef toe dat het afentoe wat afdrijft, maar dat is onvermijdelijk op een forum waar men elkaars mening wil weten.
MIsschien is je innerlijke kracht wel eerlijkheid tov. jezelfquote:Ik vind het ietwat voorbarig om hier al een innerlijke kracht te claimen terwijl ik voor mezelf nauwelijks het gevoel heb dat ik op het moment het beste uit mijzelf naar voren weet te toveren op welk een manier dan ook.
Dat is slechts gespeeld om interessant over te komenquote:Op maandag 7 juni 2004 23:47 schreef YoriZ het volgende:
[..]
MIsschien is je innerlijke kracht wel eerlijkheid tov. jezelf
Ja en nee. Mijn punt is meer dat een innerlijke kracht op een gegeven moment volgens dit topic slecht dan bereikt kon worden met totale zelfacceptatie en sociale acceptatie. Dit neeg mij een beetje naar een te zweverige platform. En inderdaad bestrijd ik dat beeld fel wegens het door jou genoemde punt hierboven over mij.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:18 schreef Moonah het volgende:
Roönaän, ik begrijp je punt wel. Jij vindt dat jouw innerlijke kracht niet als volwaardig wordt beschouwd omdat je je omringt met muren? Interpreteer ik het zo goed?
Dat was meer een sarcastische noot omdat ik geen zin had om in te gaan op die opmerking.quote:Ik vraag me af wat zo'n innerlijke kracht dan waard is, als je alles verbergt. Je zegt dat je ogenschijnlijk eerlijk bent omdat je interessant wil lijken. Dat duidt toch op een onzekerheid in je?
Dat is dus hetgeen ik wederom bestrijd. Blijkbaar betekend het houden van muren meteen dat je je op alle psycho-emotionele vlakken dichtgooit als een gemiddelde bankkluis en derhalve in geen van die vlakke in staat bent om uit een innerlijke kracht te putten. Hoewel het natuurlijk wel zo is dat als je ergens een muur hebt staan dat deze dan op een ander vlak dan hoogstwaarschijnlijk er ook een staat, moet ik voor mezelf zeggen dat ik ondanks mijn muren toch niet de meest asociale persoon ben die ik ken en dat ik toch op enkele vlakken redelijk uit mijn innerlijke kracht, hoewel ik die niet kan benoemen, kan putten.quote:Wat heb je aan je krachten als je alles alleen voor jezelf houdt? Als je geen (oprecht en eerlijk) contact maakt met de mensen om je heen?
Waar zijn de muren voor nodig als er een krachtig persoon in huist? Waarom zou die zich blijven verschuilen?
Impliciet zeg je dus eigenlijk dat een warm hart een betere innerlijke kracht is dan een gebasseerd op woede of verdriet en angst (mijn gevalquote:Ik bedoel dit niet neerbuigend, zeer zeker niet. Ik heb zelf tot mijn 30e in een vesting overleefd en speelde de wereldwijze vrouw naar de buitenwereld. Ik kan me dus wel wat voorstellen hoe het voelt. Maar ik weet voor mezelf, dat ik nu mijn innerlijke kracht veel beter en positiever kan aanwenden. Voorheen gebruikte ik hem slechts om, zoals gezegd, te overleven. Trouwens, nu ik dit zo schrijf, realiseer ik me dat mijn kracht tóen een andere was dan mijn kracht nu. Toen was die gebaseerd op woede, angst en afgunst.![]()
Voor de kracht die ik nu als mijn innerlijke beschouw (betrokken, warm hart) was toen niet eens plaats.
ik denk het heilige woord 'acceptatie'. hoewel ik dat ook weer zo'n cliche en neerbuigende syntax vind.quote:Op woensdag 9 juni 2004 14:23 schreef DarkElf het volgende:
vind het aardig kloppen wat je zegt moonah.
en over je eigen kracht; die woede veranderd idd langzaam naarmate jezelf groeit, merk ik ook, alleen zie nog niet goed wat er voor in de plaats komt
quote:Op zondag 6 juni 2004 01:40 schreef milagro het volgende:
liefde en acceptatie
getverdemme, milagro
maar het is niet anders .
ik heb nog mijn hele leven om te accepteren nu wil ik graag levenquote:Op woensdag 9 juni 2004 17:31 schreef Roönaän het volgende:
[..]
ik denk het heilige woord 'acceptatie'. hoewel ik dat ook weer zo'n cliche en neerbuigende syntax vind.
roonaan.copy(darkelf.attitude)quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:10 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik heb nog mijn hele leven om te accepteren nu wil ik graag leven
Hé, dat is een mooie innerlijke kracht!quote:Op woensdag 9 juni 2004 18:02 schreef -tammie- het volgende:
mijn rijke fantasie
inderdaad, een van mijn grote hobby's is lucide dromen. Dit is wanneer je bewust bent dat je droomt en je alles naar eigen hand kan zetten. (o.a. vliegen, transformeren) Dit geeft een enorme kick en het is een manier om het onmogelijke mogelijk te maken.quote:Op woensdag 9 juni 2004 20:45 schreef Morwen het volgende:
[..]
Hé, dat is een mooie innerlijke kracht!
En, hoe uit zich dat dan? Ga jij visualiseren als je in een moeilijke tijd zit (dat herken ik namelijk wel)? Of uit je die fantasie op een andere manier?
Wat geinig dat ik dat bij jou dacht en dat het ook zo isquote:Op woensdag 9 juni 2004 23:49 schreef -tammie- het volgende:
[..]
inderdaad, een van mijn grote hobby's is lucide dromen. Dit is wanneer je bewust bent dat je droomt en je alles naar eigen hand kan zetten. (o.a. vliegen, transformeren) Dit geeft een enorme kick en het is een manier om het onmogelijke mogelijk te maken.
Ook hou ik erg van dagdromen en tekenen.
Het is dan ook niet zo vreemd dat ik de richting 'visualiseren' heb gekozen bij mijn opleiding.
Ik doe de opleiding Grafisch vormgeven op het GLR te Rotterdam.quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:03 schreef Morwen het volgende:
[..]
Wat geinig dat ik dat bij jou dacht en dat het ook zo is.
Ik heb zelf ook lucide dromen die ik soms bewust oproep. Dagdromen is lekker, maar niet altijd even praktischTekenen zou ik zooo graag willen kunnen, maar.....
![]()
Mag ik vragen welke opleiding jij doet? En hoe jij deze visualisaties ziet als jouw drijfveer? Doe je het vaak en is het dan een vlucht uit de werkelijkheid? Kortom is dat wat jou overeind houd in moeilijke tijden?
Voor mij geldt dat ten dele, ik kan ook behoorlijk nuchter en "down to earth" zijn.
wat je hier omschrijft is eigenlijk geen 'innerlijke' kracht aangezien je er dingen uit je omgeving voor nodig hebt.quote:Op donderdag 10 juni 2004 09:45 schreef Mukie het volgende:
Mijn innerlijke kracht is dat ik altijd kracht put uit anderen.
Wanneer ik een mens zie lachen, dan kan ik vervuld worden van geluk.
Een sneeuwvlok die langs het raam naar beneden glijdt.
De vogels die fluiten.
Kleine dingen, brengen grote dingen teweeg.
Juist wel, want daar put ik het uitquote:Op donderdag 10 juni 2004 09:57 schreef -tammie- het volgende:
[..]
wat je hier omschrijft is eigenlijk geen 'innerlijke' kracht aangezien je er dingen uit je omgeving voor nodig hebt.![]()
Zelfacceptatiequote:Op donderdag 10 juni 2004 00:05 schreef Moonah het volgende:
Zo. ...
Zelfrespect en zelfkennis en zelfstandigheidquote:Dat kan zijn zonder muurtjes, maar ook met. Het kan juist ook een kracht zijn om te weten wanneer je een muurtje nodig hebt.
Zelfverdedigingquote:Toch blijf ik van mening dat een gesloten vesting niet duidt op kracht.
quote:Maar goed Roönaän, bij deze dus mijn brainwave genuanceerd.
Snap ikquote:Op donderdag 10 juni 2004 15:08 schreef -tammie- het volgende:
nietus!!
Nee, maar wat ik onder innerlijke kracht versta is 'iets in jezelf, waar je steun uit kunt halen'.
Dus iets waar je niks anders voor nodig hebt dan jezelf. Nahja zo interpreteerde ik het topic iig....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |