baggeraar blijf thuisquote:Op zondag 6 juni 2004 10:18 schreef Yosomite het volgende:
Wat een prachtige foto's. Ik wist niet dat Libië zulke mooie dingen heeft. Ik hoop dat er tzt hier een link komt waar nog meer van dit schoons te zien zal zijn.
1 kakkerlak maar gezien? Dat is wel heel weinig.
En water uit de kraan dat je kunt drinken?
Ik zal er nu zeker over denken om eens een keer naar dit land te gaan.
Weet je toevallig hoe zijn ze aan de 12000 jaar gekomen? Steen is toch moeilijk te dateren.quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:23 schreef EagleJ het volgende:
.... De oudste rotsgravures van Libië zijn te vinden in Wadi Methkandoush, en zijn zo'n 12.000 jaar oud:
.....
koolstofdatering denk ik...??? in de Lonely Planet staat het als feit gepresenteerd, zonder verder "bewijsmateriaal": "Most of the carvings in the soft sandstone date back at least 12.000 years [...]" (p. 243 linker kolom van de L.P. Libya)quote:Op zondag 6 juni 2004 22:36 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Weet je toevallig hoe zijn ze aan de 12000 jaar gekomen? Steen is toch moeilijk te dateren.
Frans is vooral handig in het zuiden, maar in het noorden is er volgens mij niemand die Frans spreekt (althans, ik ben ze niet tegengekomen). In het noorden van het land heb je meer aan Italiaans of Engels, waarbij opviel dat er in Benghazi (tweede stad van Libië) meer mensen waren die één van die talen goed spraken dan in Tripoli. Bovendien zie je in Benghazi sommige uithangborden bij winkels in Westers schrift, terwijl in Tripoli en in de rest van het land uitsluitend Arabisch te zien is.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 12:20 schreef Hik het volgende:
Wow! Cool! Ziet er echt heel mooi uit!
Had je ook nog de kans om wat Libiërs te spreken (ik bedoel: was daar tijd voor, staan ze daar open voor, is Frans een beetje te doen daar?). Dat lijkt me toch wel heel interessant, vooral nu Khadaffi ineens weer een stukje meer "done" is...![]()
momenteel krijg je alleen een visum als je met een groep van minimaal 4 personen bent, en een Libische gids meeneemt...quote:Op zaterdag 21 augustus 2004 18:12 schreef Ringo het volgende:
Mooie foto's.Libië is een land waar ik zeker nog een keer heen wil. Is het goed in je eentje te bereizen?
is dat zo? Ik dacht dat men redelijk open stond voor westerlingen momenteel? Ik zie dat je alleen een uitnodiging moet regelen van een libische agent.. (dus een telefoontje naar een trael agency in Tripoly?) iets dat bureau's als visum.nl vaak wel kunnen regelen dacht ik.quote:Op zondag 22 augustus 2004 10:46 schreef EagleJ het volgende:
[..]
momenteel krijg je alleen een visum als je met een groep van minimaal 4 personen bent, en een Libische gids meeneemt...
quote:VISUM EISEN
touristen visum zaken visum
paspoort > 6 maanden geldig bij aankomst
1 originele visum aanvraagformulier
2 pasfoto's
normale verwerkingsduur ambassade: 2 dagen
spoedbehandeling mogelijk : neen
EXTRA VISUM EISEN
touristen visum zaken visum
uitnodiging Agent Libie uitnodiging via MFA
VERTAALSTEMPEL IN PASPOORT
ARABISCHE VERTALING IN PASPOORT
je hebt gelijk, die regel van vier personen is alweer achterhaald...quote:Op zondag 22 augustus 2004 11:58 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
is dat zo? Ik dacht dat men redelijk open stond voor westerlingen momenteel? Ik zie dat je alleen een uitnodiging moet regelen van een libische agent.. (dus een telefoontje naar een trael agency in Tripoly?) iets dat bureau's als visum.nl vaak wel kunnen regelen dacht ik.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |