Nou, ik kopieer wel gewoon de mail die ik naar de barcoordinatoren heb gestuurd:
Deze vrijdag was de grootste baalavond sinds ik achter de bar sta. Het schoot mij opeens te binnen dat ik misschien wel zou moeten werken. Na een telefoontje richting R. bleek dat te kloppen. Ik was nog net op tijd, rond 20.50 uur.
Gelukkig bleef het rustig, had vrijwel alles klaar rond 21.05 uur. Toen kwam P. binnen. Hij vroeg of hij nog kon helpen, en ik zei hem dat hij wel even koffie mocht zetten.
M. had eigenlijk dienst, maar hij is niet op komen dagen. Er stonden na elven nog maar vijftien mensen inclusief mijzelf, dus makkelijk te redden in je eentje.
P wilde echter niet weg, ook niet na een aantal voorzichtige hints en een directe aanspraak op advies van R. Hij stond prima achter de bar.
Dat zou op zich niet zo erg zijn, zij het niet dat hij alle cd's die ik erin stopte er na twee nummers uithaalde om vervolgens een wanstaltige Songfestival-cd erin te stoppen, en een bar-cd. Mijn muziek was gewoon mainstream, dwz niet de geluiden waar men meteen aan denkt als de naam H valt. Gewoon relaxte muziek (Roxy Music, Fleetwood Mac en het onbekende Zita Swoon).
In de hoek aan de linkerkant van de bar nestelden zich een aantal kakelnichten die er half en helemaal achter stonden. Ook zeer irritant - vooral als je er langs moet en ze gaan etteren door zogenaamd grappig met hun achterwerk naar achteren te staan.
Kortom, ik had er flink de balen van. Het werk werd overgenomen, M was niet op komen dagen, de mensen die er waren deden vaker irritant (alhoewel dat laatste niet heel erg storend is, maar het was min of meer de druppel).
R zag dat en hij zei dat ik wel naar huis kon gaan en dat hij het overnam. Zo gezegd, zo gedaan en rond half twaalf was ik weg.
Maargoed, zaterdag mag ik weer, net als aankomende dinsdag. Hopelijk gaat het dan beter.
Heel verhaal, ben ik even mijn ei kwijt. Ik vind het prima als iemand helpt en misschien moet ik daar juist dankbaar voor zijn, maar de manier waarop stond me enorm tegen. Ik stond mezelf echt op te vreten.
Naja, dit alles ter info.
Prettig weekend,
Groetjes H