abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19616185
Ze verdienen wel een centraal topic vind ik

quote:
The Thrills brengen nieuwe cd uit 03-06-2004

De Ierse band The Thrills brengen 13 september hun tweede album uit. De single 'Whatever happend to Corey Haim' die op 30 augustus wordt uitgebracht gaat over het kindsterretje uit de jaren tachtig Corey Haim. Haim liet zich in 2001 opnemen in een afkickkliniek omdat hij verslaafd was aan medicijnen. Later verklaarde hij zichzelf failliet. Op dit moment werkt Haim aan de opnames voor de film 'Universal Groove'.

Op de nu nog naamloze cd van The Thrills spelen diverse gastmuzikanten mee. Onder andere Van Dyke Parks die in de jaren zestig samenwerkte met The Beach Boys en REM-gitarist Peter Buck zijn op de cd te horen. Zanger Conor Deasy van The Thrills vertelde vorige maand dat een groot aantal nummers van het album in Los Angeles zijn opgenomen. De puntjes worden op de i gezet in New York. Samen met producer Dave Sardy werkt de band aan de afwerking van de cd. Sardy werkte eerder samen de Dandy Warhols.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 3 juni 2004 @ 15:06:24 #2
56897 Rosnesda
mnmlmnmlmnml
pi_19616523
Ik ben het met je eens. Ik heb het eerste album grijsgedraaid, heb ze twee keer live gezien. Kan niet wachten op het nieuwe album.

Goede producer op nieuwe album, dat is fijn. Alhoewel met de vorige productie ook niets mis was. Hopen dat ze die soutern-california-beachrock sound kunnen bewaren.... perfecte zomermuziek vind ik het.
Trois Pistoles
pi_19616702
Super leuke band! Ik heb de eerste cd ook grijsgedraaid, dus die kan ik nu niet meer horen...
Ben benieuwd naar die nieuwe, september duurt nog lang!
  donderdag 3 juni 2004 @ 15:22:44 #4
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19616918
Leuk bandje, "so much for the city" was een lekker laidback poppy zomerplaat... ik hoop dat ze dit frisse ongecompliceerde geluid vast kunnen houden op het nieuwe album!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_19617215
Ik heb er veel goed over gehoord! Ze staan toch ook op Lowlands dit jaar?
pi_19622712
Wel een plaat die je een jaar later betrekkelijk weinig meer draait, helaas..
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 3 juni 2004 @ 19:46:10 #7
56897 Rosnesda
mnmlmnmlmnml
pi_19622985
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:33 schreef methodmich het volgende:
Wel een plaat die je een jaar later betrekkelijk weinig meer draait, helaas..
Ik draai hem eigenlijk evenredig meer naarmate het mooier weer wordt... écht een zomerplaat.
Trois Pistoles
pi_19623021
The Thrills zijn voor mij echt zo'n bandje die best leuk zijn. 3 nummers. Maar dan gaat de muziek mij irriteren. Vooral de stem van de zanger.

Dat is natuurlijk erg persoonlijk.
pi_19623626
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 19:46 schreef Rosnesda het volgende:

[..]

Ik draai hem eigenlijk evenredig meer naarmate het mooier weer wordt... écht een zomerplaat.
absoluut, maar na n tijdje (lees: n maand lang bijna elke dag ff draaien) gaan die nummers je op je zenuwen werken omdat je ze echt té vaak gehoord hebt... bij mij tenminste
pi_19633239
leuke band!
Wees aardig voor anderen en zij zullen ook aardig voor jou zijn
  vrijdag 4 juni 2004 @ 14:22:20 #11
56897 Rosnesda
mnmlmnmlmnml
pi_19639155
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 20:18 schreef Bazzel het volgende:

[..]

absoluut, maar na n tijdje (lees: n maand lang bijna elke dag ff draaien) gaan die nummers je op je zenuwen werken omdat je ze echt té vaak gehoord hebt... bij mij tenminste
Ja. Maar dat heb ik met alles wat ik een maand land iedere dag draai
Trois Pistoles
pi_19644091
quote:
THRILLS FOR THRILLS FANS!

THE THRILLS have almost finished their second album - and it's got some very special guests on it.

The West Coast-via-Dublin indie stars have been busy recording in New York with Hundred Reasons and Dandy Warhols producer Dave Sardy. The album has a scheduled release date of September 13.

The first single from the new album will be 'Whatever Happened To Corey Haim?' on August 30, which has been a staple of the band's live set for over a year.

Other tracks expected to make the final cut include 'The Irish Gate Keeps Crashing', 'Smoke and Mirrors', 'Introducing The Fall Guy', 'Tell Me Something I Don't Know' and 'Follow My Rosebud'.

The follow-up to 'So Much For The City' features an appearance from REM guitarist Peter Buck, as well as string arrangements from Brian Wilson's co-writer Van Dyke Parks.

Earlier this year, singer Conor Deasy told NME.COM "It's a bit more rock'n'roll, it's got a bit more of an edge. It's not a contrived U-turn, it's a natural step on. For the first one, it was more of a feelgood record, we hadn't really toured much."

The Thrills play the T In The Park and V this year, and support Red Hot Chili Peppers and Bob Dylan at their outdoor shows. A headline tour will be announced soon.
http://www.nme.com/news/108703.htm

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 4 juni 2004 @ 18:18:55 #13
83292 SaintMary
oftochniet?
pi_19645432
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 15:22 schreef DaisyDuke het volgende:
Leuk bandje, "so much for the city" was een lekker laidback poppy zomerplaat... ik hoop dat ze dit frisse ongecompliceerde geluid vast kunnen houden op het nieuwe album!
Big sur, ook erg fijn. Vooral als je zelf al helemaal hiepervrolijk bent en de zon schijnt. Je waant je bijna op de prairie
En dat is mijn mening
  dinsdag 21 september 2004 @ 10:49:30 #14
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22100533
’Let’s Bottle Bohemia’ al gehoord? Beetje foute timing zo net na de zomer... Verder hadden alle nummers op deze plaat gemakkelijk op de vorige kunnen staan, nergens verrassend dus....
  dinsdag 21 september 2004 @ 11:12:03 #15
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22100906
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 10:49 schreef DaisyDuke het volgende:
’Let’s Bottle Bohemia’ al gehoord? Beetje foute timing zo net na de zomer... Verder hadden alle nummers op deze plaat gemakkelijk op de vorige kunnen staan, nergens verrassend dus....
Desalniettemin een erg fijne plaat.
  dinsdag 21 september 2004 @ 11:44:58 #16
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22101455
Zeker wel, hij voegt alleen weinig toe aan het eerdere werk.....
  dinsdag 21 september 2004 @ 11:49:37 #17
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22103390
Prima album inderdaad. Erg weinig innoverend ... maar de vraag is of dat wel moet bij een bandje als The Thrills. Je weet wel wat je krijgt op deze manier, en de zomer-rock die je krijgt heeft absoluut kwaliteit.
Trois Pistoles
  dinsdag 21 september 2004 @ 14:29:13 #19
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_22104781
Ik ben helemaal weg van het tweede nummer, het album is wel oke, maar sommige nummers zijn echt onder maat vind ik persoonlijk, dat is toch wel jammer
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:31:04 #20
52684 TIC
Drank de Buffel komt later
pi_22106052
Ik begin nu met het 2e nummer.
En ik ben toch wel behoorlijk thrills fetisj
Het komt weer helemaal boven.
Ik zeg maar zo ik zeg maar niks dan zeg ik al veel te veel.
www.hetknakkertje.nl
  dinsdag 21 september 2004 @ 15:54:39 #21
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22106582
Ik heb het album ook gehoord, klinkt lekker
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_22110693
Waag me nog niet aan die nieuwe, aangezien ik het debuut na 2 maanden niet meer draaide. Mis ik er veel aan?
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:01:59 #23
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22110783
Nee, denk dat voor deze precies hetzelfde zal gelden als voor de voorganger.....
pi_22129417
Ik heb het album Let's Bottle Bohemia ook en ik vind het lekkere vrolijke muziek. Gedurende de reis met mijn vriendin naar Italie helemaal grijs gedraaid. Vooral omdat zij het zo goed vindt. Maar ik moet eerlijk zeggen, ook ik kan het goed hebben. Mijn persoonlijke favoriet: You can't fool old friends with limousines.
Tja, wat moet ik ervan zeggen...
  vrijdag 24 september 2004 @ 12:07:36 #25
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_22170770
Hij blijft lekker, zelfs ( vooral? ) met dit pokkeweer.
Saturday night = één van de beste nummers van het jaar.
You can't fool... is inderdaad ook een van de beteren.
pi_23351703
Vind persoonlijk de nieuwe CD stukker beter dan de 1ste, skip eigenlijk nooit een nummer en luister de CD vrij veel. Helaas vertrek ik net te vroeg om concert hier(in Dublin) te bezoeken, maar ga gegarandeert nog eens naar een concert. Superband!
  dinsdag 16 november 2004 @ 15:27:00 #27
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37311486
Leve de zoekfunctie!
Het is hoog tijd voor een topickick, want het nieuwe album van The Thrills zit er aan te komen.. dat belooft weer een hele mooie zomer te worden.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:41:43 #29
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37311827
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:41 schreef pfaf het volgende:
Aaah, goede kick. Al iets vrijgegeven of gelekt?
Nee, niets daarvan! Ze zitten zelfs nog in de studio.

Dus zo'n goede kick is het eigenlijk helemaal niet. Eigenlijk is het meer een reden om met dit mooie weer mijn Thrills-cd's voor de 134556e keer te draaien.
  woensdag 26 april 2006 @ 14:45:44 #31
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_37311891
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:43 schreef Croupouque het volgende:

[..]

Nee, niets daarvan! Ze zitten zelfs nog in de studio.

Dus zo'n goede kick is het eigenlijk helemaal niet. Eigenlijk is het meer een reden om met dit mooie weer mijn Thrills-cd's voor de 134556e keer te draaien.
aah ok. Ook een dag te laat. Gisteren had ik een zomerbandjes-dag gehouden met The Bees, Beach Boys en The Zutons, maar The Thrills vergeten.
pi_37313339
Zegt wellicht ook wel genoeg over de houdbaarheid vrind Pfaf!
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 26 april 2006 @ 19:56:20 #33
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_37321368
The Thrills zijn zooo 2004....
pi_37321597
Ben bijzonder benieuwd. Eerste twee CD's heb ik nog altijd zeer regelmatig opstaan
  vrijdag 28 april 2006 @ 10:01:14 #35
138334 Skanqua
Briefkaart van een Schilderij
pi_37369231

Goed nieuws zo'n nieuwe cd van The Thrills, straks de vorige twee ook maar weer eens uit de kast peuteren en opzetten. Hopelijk kan ik d'r dan nog ff van genieten terwijl ik in de laatste zonnestraaltjes van de dag met een heerlijke witte Hoegaarden met citroentje in de tuin zit.

(Zal wel weer de binnen op de bank zonder witbier en citroen worden aangezien het weer altijd gigantisch tegenvalt zodra ik hier het pand uitstap )
I wrote my feelings down in a rush
I did'nt even check the spelling
pi_37446589
Wanneer komt dat nieuwe album dan uit?
<Typ hier een bericht>
pi_38373223
quote:
We had our last rehearsal at the weekend. It was a bit emotional considering we've been working on this record for quite a while. We start recording next week in Vancouver. Originally it was going to be Dublin but we couldn't get the studio we wanted for the dates we wanted.

We're all looking forward to working with Tony Hoffer again. There's almost twenty songs to fight over. It's a large figure for us. In the past we only ever had thirteen or fourteen songs to go into the studio with. In fact the dreaded "double album" was even mentioned for a fleeting moment (and thankfully dismissed just as quickly).
(...)
We have a title for the record already in mind. (In the past we always found ourselves scrambling like headless chickens for a title that would somehow sum up the mood of the album with deadlines nipping at our heels.) This meant we could meet the art department in London to start brainstorming early over artwork and the record sleeve. We've always beeen heavily involved in this. Sometimes even to our detriment. I still get death threats over the last album cover.
(...)
Nog even geduld, dus!
pi_40933847
nog even
pi_40934276

En dan hopelijk optreden in de buurt
pi_40942490
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:46 schreef Afunados het volgende:

En dan hopelijk optreden in de buurt
zal wel tof zijn, heb ze 3 jaar geleden ontdekt, en laatst ben ik ze maar weer eens opnieuw gaan luisteren. Nog steeds leuke muziek.
pi_41275789
UPDATE : VANCOUVER NEWS - ALBUM RECORDING COMPLETE

It's the last night in the studio. We've been working from noon 'till 1 in the morning for a month and half with one day off a week. I believe this record will be our best work to date. The songs have really risen to the occasion. There's only been one casualty. Maybe she'll turn up on another record. We recorded our first instrumental. Could be a good opener. We're going to go home for a week or so. Get some sleep and perspective, then regroup and mix it.

Inmiddels paar weken geleden, nieuwe album zal dus af zijn
pi_41426491
Vette band!
Heerlijk voor in de auto en meezingen.

Ik vind Not for all the Love in the World mooi
jullie?
pi_43624711
Kickje.. paar weken geleden "Let's Bottle Bohemia" binnengetrokken. Smaakt naar meer!
pi_44617103
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 17:00 schreef Jurrio het volgende:
Vette band!
Heerlijk voor in de auto en meezingen.
Ultieme vakantiemuziek voor mij. Thrills, vrienden, drank, avondzon

Overigens komt de nieuwe Thrills pas op 2 april uit. Ze laten ons dus flink wachten..
pi_46582594
quote:
Sunday, February 18, 2007
NEW UPDATE / ALBUM NEWS - FEBRUARY 19TH 2007

We met Danny O' Connor and Karen Craig while been courted by our soon-to-be publishing company at a Coldplay gig in London four and a half years ago. They were setting up a new company called Document. They were going to produce documentaries about music and bands they liked. And they did. From John Lydon to the fictional members of Gorillaz to Howard Marks. And they said they'd like to make one about us. We quickly became good friends. Having them around was hardly a chore the way having camera in your face can often be. As a result I think they caught a lot of candid and intimate footage.

For the next four years whenever we were doing something vaguely noteworthy they tagged along. There was no grand plan at this point. Five months ago as our new album was beginning to come together, Danny and Karen felt it was time to go through the footage and see what they had. Alan, our manager, went cap in hand to Virgin Records and to our pleasant surprise they were willing to commission Danny and Karen to make a documentary. As of today, the documentary is still untitled and in the very final stages of editing. I think it should be finished and titled by this Tuesday. In keeping with everything else we do it's all going down to the very last line! It's going to be screened this Friday as part of the Dublin Film Festival. Which we are all understandably excited and apprehensive about. I think it will be an honest account of the ups and down of life in band that obviously still feels it has so much to prove.

Our new album is going to come out early this summer. We are still applying the finishing touches. A healthy proportion of our friends and acquaintances are screaming at us to just put it out. Perhaps we are losing our minds! And being obsessive! But we're so close to making the album we always wanted to make. Nick, our A&R man, has gallantly stood by us through thick and thin. Sometimes these things take time.

Conor
Kan (nog steeds) niet wachten
  donderdag 1 maart 2007 @ 19:55:40 #46
100137 Spec87
Love lights up the world
pi_46818765
tvp, heerlijke muziek
pi_49282667
quote:
Op woensdag 26 april 2006 14:32 schreef Croupouque het volgende:
Leve de zoekfunctie!
Het is hoog tijd voor een topickick, want het nieuwe album van The Thrills zit er aan te komen.. dat belooft weer een hele mooie zomer te worden.
Ik heb een beetje een déja-vu gevoel.
Dit schreef ik dus een jaar geleden, en nu komt het langverwachte nieuwe album 'Teenager' pas uit. Pure misleiding! Schoften!
quote:
We have finally finished our album! We recorded a total of 30 songs. Over the course of three different sessions. There's been much haggling over tracklisting this week in that time-honoured way. There were a lot of songs to leave off. We have whittled it down to 11 tracks.

We just returned from Paris. We did a photo shoot in Dublin some months ago for the album but a shot that felt right for the cover eluded us. So Max Dodson, whisked us off to Paris for a few days to get "one more roll'. (...) We caught up with Phillipe Ascoli who set up Source Records and was in charge of Virgin UK when we signed. He took us out to dinner and encouraged Ben and Daniel to order the steak tartare which is essentially ground raw beef. The gauntlet was truly thrown down when Ben "Iron Stomach' Carrigan washed this down with a serving of oysters. The following day two members of this band were sick as dogs and sporting pale complexions after a sleepless night. If we look a little Goth on the album cover, rest assured it was not intentional.

We commissioned Andrew Vickery, an English artist who lives in Dublin to do some paintings for the sleeve of the album. I have only seen one so far. It's of The Pepper Canister Church in Dublin at night. It looks beautiful.

It had seemed we tried our best to avoid LA for this record. However due to Tony Hoffer's busy schedule we had to relent for some final mixing and recording late last month. I can't pretend a bit of sunshine wasn't nice after a long, cold year in Ireland.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 22:26:13 #48
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_49284605
Dat heeft idd erg lang geduurd. Te lang.
I don't really come from outer space || Last.fm
  zaterdag 12 mei 2007 @ 00:34:32 #49
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_49289124
Maar het mooie weer komt eraan
Bernie en ik zijn tof.
pi_49289386
Big Sur!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 23:13:07 #51
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_49423735
Tracklisting Teenager, 23 juli uit:

'The Midnight Choir'
'This Year'
'Nothing Changes Round Here'
'Restaurant'
'I Came All This Way'
'Long Forgotten Song'
'I'm So Sorry'
'No More Empty Words'
'Teenager'
'Should've Known Better'
'There's Joy To Be Found'
'The Boy Who Caught All The Breaks' (hidden track)
pi_49439387
Woo kan niet wachten!
  donderdag 7 juni 2007 @ 13:59:30 #53
43497 Afunados
Get Therapy
pi_50200040
Artwork:

Ik heb de special edition al gereserveerd op Play. Naast de gewone CD, en DVD met daarop:
Special Features
The End Of Innocence: A Film About The Thrills
The Curse Of Comfort
Be Mine
Big Sur
Not For All The Love In The World
Faded Beauty Queens
Santa Cruz (You're Not That Far)
Til The Tide Creeps In
Non Music Work
The Irish Keep Gate-crashing
Whatever Happened To Corey Haim?
Your Love Is Like Las Vegas
Deckchairs And Cigarettes
Old Friends, New Lovers
One Horse Town
Our Wasted Lives
Don't Steal Our Sun
Tell Me Something I Don't Know
Spectacular Failure
There's Joy To Be Found
Long Forgotten Song
Say It Ain't So
Something Had To Give
Nothing Changes Around Here

pi_50449630
Op hun Myspace-pagina kun je alvast twee nummers van het nieuwe album beluisteren, vooral 'The Midnight Choir' is zeer goed. ( http://www.myspace.com/thethrillsofficial )
pi_50451726
quote:
Op donderdag 14 juni 2007 14:25 schreef Croupouque het volgende:
Op hun Myspace-pagina kun je alvast twee nummers van het nieuwe album beluisteren, vooral 'The Midnight Choir' is zeer goed. ( http://www.myspace.com/thethrillsofficial )
Klinkt allebei erg goed, wat een heerlijke stem heeft Conor toch
  donderdag 14 juni 2007 @ 17:22:14 #56
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_50456775
Bernie en ik zijn tof.
  donderdag 14 juni 2007 @ 19:11:00 #57
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_50460319
Is Be Mine toevallig een cover van R.E.M? Ik heb deze band in 2005 in het voorprogramma gezien van R.E.M. en ik vond het zeer aardige muziek.
Love will be my strongest weapon
  vrijdag 22 juni 2007 @ 14:51:01 #58
43497 Afunados
Get Therapy
pi_50729691
Op de Myspace staat ook de videoclip van dus de eerste single: Nothing changes around here.

Inmiddels al veel naar geluisterd, heerlijk nummer, al is het weinig vernieuwend. Dit gaat de zomer CD van het jaar worden

Alleen jammer dat de Myspace nummers nog niet geript zijn, wil ook op m'n Ipod luisteren
  vrijdag 22 juni 2007 @ 15:16:57 #59
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_50730732
Blijft een van mijn favoriete bandjes ben erg benieuwd naar de volledige cd, maar dit klinkt alvast zeer okee!
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_50751821
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 14:51 schreef Afunados het volgende:

Alleen jammer dat de Myspace nummers nog niet geript zijn, wil ook op m'n Ipod luisteren
Total Recorder
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:06:38 #61
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_50900297
Luister nu het album. Klinkt lekker!
pi_50900994
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:06 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Luister nu het album. Klinkt lekker!
Is het al uit dan?
pi_50901147
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 15:25 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Is het al uit dan?
Het album is al gelekt, ik krijg het alleen met zeer veel moeite binnen.
pi_50903595
Nu weet ik dat ik na één keer luisteren nooit een goed oordeel over een album kan vellen, sterker nog; mijn lievelingsalbums 'groeien' als het ware met iedere luisterbeurt. Maar ik ben eerlijk gezegd nu nogal teleurgesteld in Teenager. En dat doet me pijn, want The Thrills is zo ongeveer mijn lievelingsband. Dat ze het nummer 'Nothing changes round here' als eerste single hebben uitgekozen vind ik redelijk ironisch, want er is inderdaad weinig veranderd. Het is gewoon meer van hetzelfde, maar dan net iets minder van kwaliteit. De cd begint ijzersterk, met meteen ook de drie beste nummers van het hele album. De rest voelt als filler, het is nergens spannend zoals dat bij So much for the city en Let's bottle bohemia wel het geval was. Ik hoop echt dat ik over een week, misschien twee weken, deze post teruglees en me genoodzaakt voel om mijn mening helemaal bij te stellen. Voorlopige cijfer: een 6.
  woensdag 27 juni 2007 @ 16:42:17 #65
43497 Afunados
Get Therapy
pi_50903848
Aan het binnenhalen. Ben superbenieuwd!!
pi_50906173
Even van ftptje afgetrokken.. gelijk even luisteren
  woensdag 27 juni 2007 @ 17:48:19 #67
43497 Afunados
Get Therapy
pi_50906261
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:35 schreef Croupouque het volgende:
Nu weet ik dat ik na één keer luisteren nooit een goed oordeel over een album kan vellen, sterker nog; mijn lievelingsalbums 'groeien' als het ware met iedere luisterbeurt. Maar ik ben eerlijk gezegd nu nogal teleurgesteld in Teenager. En dat doet me pijn, want The Thrills is zo ongeveer mijn lievelingsband. Dat ze het nummer 'Nothing changes round here' als eerste single hebben uitgekozen vind ik redelijk ironisch, want er is inderdaad weinig veranderd. Het is gewoon meer van hetzelfde, maar dan net iets minder van kwaliteit. De cd begint ijzersterk, met meteen ook de drie beste nummers van het hele album. De rest voelt als filler, het is nergens spannend zoals dat bij So much for the city en Let's bottle bohemia wel het geval was. Ik hoop echt dat ik over een week, misschien twee weken, deze post teruglees en me genoodzaakt voel om mijn mening helemaal bij te stellen. Voorlopige cijfer: een 6.
Ik denk dat je niet te snel moet oordelen. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als jij, ben nu aan het luisteren. Maar dat had ik ook met de nummers die op de Myspace pagina stonden. Echter, na een keer of tien luisteren was ik weer verslaafd en stond ik mee te zingen. Oftewel, over twee weken zal je mening denk ik (en hoop ik) wel verandert zijn.
pi_50906468
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 17:48 schreef Afunados het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet te snel moet oordelen. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als jij, ben nu aan het luisteren. Maar dat had ik ook met de nummers die op de Myspace pagina stonden. Echter, na een keer of tien luisteren was ik weer verslaafd en stond ik mee te zingen. Oftewel, over twee weken zal je mening denk ik (en hoop ik) wel verandert zijn.
Het is ook onder voorbehoud, want ik realiseer me dat ik een soortgelijk gevoel had bij Let's bottle bohemia. Daar stond echter een hele goede 'afsluiter' op (The Irish keep gatecrashing), en dat mis ik hier een beetje.
pi_50920480
Ehm ja.. tot nu toe vind ik er maar 3 leuke tussen zitten.
pi_50944607
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 16:35 schreef Croupouque het volgende:
Voorlopige cijfer: een 6.
Het gaat snel, inmiddels is het een 7.
  donderdag 5 juli 2007 @ 15:58:27 #71
43497 Afunados
Get Therapy
pi_51170383
En, wat zijn inmiddels de meningen? Ik vind 'm weer super, heerlijke nummers, en als je ze eenmaal kent gaan ze je hoofd niet meer uit
pi_52424931
Gisteren 'The End Of Innocence: A Film About The Thrills' gekeken, DVD die bij het album zat. Meer dan een uur lange documentaire over de laatste vier jaar van de Thrills, dus sinds het succes van het eerste album. Erg leuk om te zien. Het onverwachte succes op het begin, het vertrouwen bij het maken van Lets bottle Bohemia en de teleurstelling toen die matig ontvangen werd, en het (vele) werk dat geleverd is voor het nieuwe album. Vertrouwen was groot dat Teenager beste plaat tot dusver was, maar volgens mij valt verkoop weer flink tegen.

Iig de moeite om de DVD eens te bekijken, als je de mogelijkheid hebt..
pi_55014914
Vanavond staan ze in Amsterdam, gaat er niemand heen?

Ik ga woensdag in Koln, en heb er vreselijke zin in. Kijk er al zolang naar uit The Thrills eens live te zien
pi_55018023
quote:
Op maandag 3 december 2007 16:12 schreef Afunados het volgende:
Vanavond staan ze in Amsterdam, gaat er niemand heen?
...en dat vertelt 'ie nú pas! Balen, zeg.
pi_55019036
Bah als ik dat had geweten, was ik ook gegaan
pi_55076170
Gisteren dus in Koln. Was in een leuke, alternatieve, oude fabriekshal. Helaas wel maar halfvol (misschien zo'n 100 man), wat dus natuurlijk erg tegenviel, maar niet verrassend is, aangezien Koln geen international stad is..

Begonnen dus ook wat rustig, maar na een tijdje kwam het publiek los, en was het een erg goed optreden, ook vrij lang. Heb zeer zeker genoten, zeker omdat het zo'n intiem sfeertje was, aangezien Conor Deasy zo ongeveer voor je stond..

Na afloop kon je ook rustig even babbelen met de bandleden. Beetje over reizen in Ierland gehad (waar onder de backpackers the Thrills super populair zijn). Poster van de gig nog even laten tekenen, en ze hoopten snel weer in Belgie te komen optreden (is voor mij stuk dichterbij ).

Al met al prima optreden, super avond gehad. Helaas wel duidelijk dat Teenager geen geweldig succes is geworden..
pi_55585669
quote:
Op maandag 3 december 2007 18:49 schreef Croupouque het volgende:

[..]

...en dat vertelt 'ie nú pas! Balen, zeg.
[late reactie]
Ik was er bij. Het was een heel leuk optreden, hele leuke sfeer in een hele leuke zaal. Heel erg leuk. Ik kwam er ook twee dagen van tevoren achter, kon gelukkig nog kaartjes krijgen toen.
For great justice!
pi_60491789
Ben ze weer gaan luisteren... Teenager vind ik echt een goed album geworden... hoewel ik eerst nogal negatief erover was Maar eigelijk staan er veel heerlijke nummers op!
pi_60508901
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2008 16:17 schreef Ace1 het volgende:
Ben ze weer gaan luisteren... Teenager vind ik echt een goed album geworden... hoewel ik eerst nogal negatief erover was Maar eigelijk staan er veel heerlijke nummers op!
Absoluut, jammer dat ze in Europa niet echt op waarde geschat worden.

Heb je de B-sides ook, die over het internet zwerven (That boy, Mystery; ook leuke nummers).
  zondag 12 juli 2009 @ 16:14:57 #80
43497 Afunados
Get Therapy
pi_70904067
Zat net CD's weer eens te luisteren, al lang niets meer gehoord, maar het blijft zo relaxed.

Ook op Facebook geen activiteit, weet iemand of ze uberhaubt nog samen zijn?
  maandag 13 juli 2009 @ 09:47:55 #81
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_70925709
Ze zijn wel gedumpt door EMI na hun laatste album, dus ik ben benieuwd of we er in de toekomst nog wat van gaan horen...
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
  maandag 13 juli 2009 @ 17:33:20 #82
141482 Q.
JurassiQ
pi_70939392
quote:
Op maandag 13 juli 2009 09:47 schreef Keano het volgende:
Ze zijn wel gedumpt door EMI na hun laatste album, dus ik ben benieuwd of we er in de toekomst nog wat van gaan horen...
Ik zou er niet op rekenen. Toch jammer, de laatste cd was echt goed.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')