uitkering is makkelijkerquote:Op donderdag 3 juni 2004 10:15 schreef vdo28 het volgende:
Waarom zou je weigeren?
Ligt het aan mij of moeten wij voor jou redenen bedenken waardoor jij langer dan noodzakelijk van je uitkering kan genietenquote:Op donderdag 3 juni 2004 10:12 schreef Omkron het volgende:
Vraag: Mag ik een passende baan weigeren.. en zo ja.. op welke redenen moet ik het dan gooien om op safe te spelen.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:16 schreef Adelante het volgende:
[..]
uitkering is makkelijker
Was jij het niet die als ongediertebestrijder aan de slag zou gaan? In een andere topic wilde jij je arbeidsovereenkomst toch "bespreken" m.b.t. het uitvinden van zaken?quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:12 schreef Omkron het volgende:
Ben net gebeld door het CWI.. ik kan namelijk een baan krijgen.. maar ik twijfel er enorm aan.. of ik het wel moet doen...
Maar die vrouwe van het CWI probeert mij dus onder druk te zetten.. door te vertellen dat als ik die baan weiger zijn mijn uitkering gaan stop zetten..
nu zit je in een situatie waar je geld krijgt terwijl je er niets voor doet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:48 schreef Omkron het volgende:
Moment dat ik weer aan het werk ben.. komt er altijd vrij weinig van al de plannen.
Nu zit ik in een situatie waarin ik keuzes kan maken.
Ik heb het gevoel dat ik later spijt ga krijgen als ik nu die handtekening ga zetten.
niet zeuren, werken!quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:44 schreef Omkron het volgende:
Ik wil een ambachtelijk beroep gaan leren/uitvoeren.. nl. stukadoor.. hierbij heb je de mogelijkheid om later voor jezelf te beginnen. Dat heb ik nu niet met ongediertebestrijder.
En nee.. ik wil die uitkering niet behouden.. ik wil wat gaan doen.. zaak ligt vele malen gecompliceerder dan hier nu weergegeven wordt.
Ik meen me ergens te hebben gelezen dat ik een baan 1 of 2x mag weigeren.. kan iemand dit bevestigen.?
Dat ligt toch echt aan jezelf. Er zijn duizende mensen welke een avond opleiding volgenquote:Op donderdag 3 juni 2004 10:48 schreef Omkron het volgende:
Moment dat ik weer aan het werk ben.. komt er altijd vrij weinig van al de plannen.
wat dacht je ervan gewoon de baan te nemen, en dan verder te kijken tot je iets vind wat je wel aanstaat. Of dacht je soms dat ik voor de lol van die gft containers heb schoongemaakt, terwijl ik systeembeheerder ben??quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:44 schreef Omkron het volgende:
Ik wil een ambachtelijk beroep gaan leren/uitvoeren.. nl. stukadoor.. hierbij heb je de mogelijkheid om later voor jezelf te beginnen. Dat heb ik nu niet met ongediertebestrijder.
En nee.. ik wil die uitkering niet behouden.. ik wil wat gaan doen.. zaak ligt vele malen gecompliceerder dan hier nu weergegeven wordt.
Ik meen me ergens te hebben gelezen dat ik een baan 1 of 2x mag weigeren.. kan iemand dit bevestigen.?
imho zie je het fout. Dat jij vroeger wellicht verkeerde keuzes hebt gemaakt, is niet iets dat je nu op de maatschappij moet afwentelen. Jammer voor je (en dat meen ik serieus), maar geen reden om op een uitkering te blijven leunen. Er zijn mensen genoeg die het vele malen harder nodig hebben.quote:Op donderdag 3 juni 2004 10:52 schreef Omkron het volgende:
want voor anderen werkt.. hoeft voor mij niet te werken.. verbeter me als ik het fout zie..
Doe ik ook niet.. momenteel eis ik mijn eigen betaalde deel op. Het is niets meer dan een verzekering hoor..quote:Op donderdag 3 juni 2004 12:42 schreef MacDweal het volgende:
Wie ben jij om van mijn belasting geld te leven.
quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:09 schreef Omkron het volgende:
Doe ik ook niet.. momenteel eis ik mijn eigen betaalde deel op. Het is niets meer dan een verzekering hoor..
Joepie...quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:09 schreef Omkron het volgende:
Maar dinsdag ga ik beginnen.. soms moet je maar gewoon dingen doen..
quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:33 schreef _oxygen_ het volgende:
[..]
Joepie...Verstandige keuze.. als je dit op je CV zet, dan laat je wel zien dat je kan aanpakken
Die verzekering heet WW.. Nooit op je loonstrookje gekeken..??..quote:Op donderdag 3 juni 2004 13:13 schreef frederik het volgende:
En wat houd die verzekering in?
Juist, je krijgt betaald wanneer er geen werk is, jij zou dus eigenlijk willen dat die verzekeringspremie omhoog gaat om zodoende een oneigenlijke wet studiefinanciering te zijn.
Verzekering tegen onvrijwillig werkloos best, maar geen extra verzekeringspremie omdat de voorwaarden van de verzekering opgerekt moeten worden
Joh.. het is maar net hoe je het bekijkt.. zoals ik het bekijk hebben ander jaren lang van mijn zak geleefd.. en nu zijn de rollen een paar maandjes omgedraaid.. Big Deal..quote:Op donderdag 3 juni 2004 14:00 schreef frederik het volgende:
Ik weet ook wel dat die verzekering WW heet,ik gaf het meer als reactie op omkron, waarin de suggestie gewekt werd dat omkron toch echt zelf betaald had in het verleden, en hij nu dus van zijn eigen geld aan het leven was, en niet van onze centen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |