Vanaf Geneve komer er zelfs ook extra vluchten bij. Mij ontgaat de strategie erachter, zal er wel mee te maken hebben dat Easyjet de nieuwe carrier van Zwitserland wil worden na het (bijna) verdwijnen van Swiss.quote:Op vrijdag 16 september 2005 23:25 schreef Douwe het volgende:
Tickets zijn inmiddels te boeken, en Geneve is ook nog steeds boekbaar... En er staat niks over het verdwijnen van Easyjets 'Geneve hub'.
quote:SkyEurope expands eastwards and enters Bulgaria and Romania
14.09.2005
SkyEurope has been granted traffic rights to launch services to Bucharest and Sofia
SkyEurope Airlines, Central Europe’s largest low-cost low-fare airline, announced today its entry on the Bulgarian and Romanian aviation markets, after obtaining traffic rights from Bulgarian and Romanian authorities.
SkyEurope Airlines was established 4 years ago, in 2001, and pioneered low-cost aviation in Central Europe by becoming the first low-cost airline to open bases in Bratislava (Slovakia), Budapest (Hungary) and Krakow (Poland). To further build on its first mover advantage, SkyEurope is now expanding eastwards, with the first low-fare flights between Bratislava, conveniently located only 50 km away from Vienna, and the Bulgarian and Romanian capitals.
Flights to and from Sofia and Bucharest will begin on the 9th and 12th of December, respectively, with fares starting from as low as ¤ 25 one-way excluding taxes. A SkyShuttle bus service between Bratislava Airport and the city of Vienna is available to SkyEurope passengers.
Christian Mandl, SkyEurope’s Chief Executive, said: “We look forward to bring low fares to Bulgarian and Romanian travellers, as well as to position Bucharest and Sofia on the map of trendy tourism destinations. We are particularly pleased to launch these new flights before Christmas, to allow Bulgarian and Romanian citizens living abroad to reunite with their loved ones”.
For more information and bookings, visit www.skyeurope.com
Nog beter... vanaf 17 oktober ook van Amsterdam naar Barcelona en Valencia voor 57 euro retour inclusief tax etc.quote:Op zaterdag 17 september 2005 23:08 schreef Douwe het volgende:
Nergens te lezen behalve in het boekingssyteem op de Vueling site: Vueling vliegt vanaf 21 december dagelijks vanuit Brussel naar Madrid, retourtje is er voor een euro of 80
Minimum tarief is dus 46 euro incl. voor een retourje... wat kost de bus?quote:Op zondag 25 september 2005 11:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ryanair gaat beginnen met binnenlandse vluchten in Ierland. Tussen Cork en Dublin. Met de bus is relatief duur. Ryanair heeft beloofd daaronder te gaan zitten.
Overigens wordt er meer vanaf Cork gevlogen.
Zie http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=05&month=sep&story=rte-en-130905-3
quote:Flyglobespan nieuwe maatschappij op route Glasgow-Amsterdam
19-10-2005
GLASGOW - De Schotse low cost carrier Flyglobespan start vanaf 10 februari een dagelijkse lijndienst tussen Glasgow en Amsterdam. Flyglobespan.com springt hiermee in het gat dat ontstaat wanneer easyJet zich vanaf 30 oktober van deze route terugtrekt. Flyglobespan is een onderdeel van The Globespan Group, een reisorganisatie gespecialiseerd in reizen naar Canada.
De luchtvaartmaatschappij ging in april 2002 van start en vliegt met name naar Zuid-Europese bestemmingen. De vloot bestaat momenteel uit tien Boeing 737's van verschillende versies - waaronder de -300, -400, -600 en -800 series - en is gestationeerd in Edinburgh en Glasgow; in november wordt bovendien een basis geopend op Londen Stansted.
Flyglobespan voert de low cost vluchten vanuit Schotland uit met een Boeing 737-600 met 123 stoelen. De dagelijkse vlucht vertrekt om 6.00 uur uit Glasgow, met een aankomstijd van 8.40 uur op Schiphol. Het vertrek vanuit Amsterdam is om 9.20 uur, waarna om 10.00 uur op de internationale luchthaven van de Schotse hoofdstad geland wordt.
Een woordvoerster van de luchthaven Schiphol heeft de komst van Flyglobespan tegenover Luchtvaartnieuws / Zakenreisnieuws bevestigd.
Ligt er aan waar je woont en waar je naartoe moet. Voor mij is VLM makkelijker en goedkoper. (www.flyvlm.com) als ik op tijd boek.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:55 schreef Jaguarized het volgende:
Hmm easyjet is als het goed is nog steeds het goedkoopst tussen Londen en Amsterdam. Daarbij kom ik op 22.99 euro voor een enkeltje incl. tax. Ryanair is ietsje duurder..
Net of de KLM alle toeslagen meeneemt in de advertentie tarievenquote:België pakt Ryanair aan op verzwijgen toeslag
Rubriek: Financieletelegraaf
Vrijdag, 21-10-2005
Van onze correspondent BRUSSEL - De Belgische overheid heeft de luchtvaartmaatschappijen Ryanair en Virgin Express voor de rechter gesleept omdat de lage tarieven van de prijsstunters verwarrend zijn en aanvullende kosten, zoals luchtvaartbelasting, in advertenties worden verzwegen.
--------------------------------------------------------------------------------
De Belgische minister Van den Bossche (Consumentenzaken) wil afdwingen dat de maatschappijen in hun advertenties en promotiecampagnes alle bijkomende kosten vermelden. "De prijs moet de totale prijs zijn, met inbegrip van alle kosten", aldus Van den Bossche. "Alleen dan kan de consument vergelijken en kiezen." Hoewel de prijsstunters de afgelopen jaren enorm veel reizigers hebben getrokken groeit de kritiek op de onduidelijke tarieven die ze hanteren. Daarbij worden consumenten gelokt met zeer lage ticketprijzen, waaraan vaak echter nog een groot bedrag aan luchthavenbelasting en andere kosten is verbonden. KLM-topman Leo van Wijk heeft zich hier al meerdere malen over beklaagd, terwijl ook het kabinet de prijsstunters goed in de gaten houdt. Staatssecretaris Van Gennip (Economische Zaken) heeft de reisbranche onlangs opgeroepen de vliegtarieven snel inzichtelijker te maken. Doen zij dat niet dan dreigt ook Nederland met wettelijke of juridische maatregelen.
(c) De Telegraaf 2005 alle rechten voorbehouden
Air Berlin werkt wel met all in tarieven, net als enkele andere duitse maatschappijen.quote:Op maandag 24 oktober 2005 10:48 schreef Douwe het volgende:
KLM is nog veel erger
Bij KLM kom je zónder belastingen meestal op ongeveer dezelfde prijs als een low cost maatschappij, maar kijk je dan onder aan de streep komt er dan ineens een euro of ¤100 aan extra belastingen en kosten bij...
Vreemd trouwens dat alleen Ryanair en Virgin Express worden aangepakt. Ik ken eigenlijk geen enkele maatschappij die met all-in tarieven werkt, is dit alleen een proefproces?
VLM vond ik nogal prijzig. Ik kwam voor februari niet lager dan 60 euro + tax en toeslagen vanaf Rotterdam. Easyjet doet het vanaf Amsterdam naar Luton voor 15.49 + 7.50. Ryanair gaat voor 3.99 + 22.99 van Eindhoven naar Stansted.quote:Op donderdag 20 oktober 2005 17:58 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ligt er aan waar je woont en waar je naartoe moet. Voor mij is VLM makkelijker en goedkoper. (www.flyvlm.com) als ik op tijd boek.
zie ook: http://www.flyvlm.com/emc.asp?pageId=548
Precies, dat is de klassieke denkfout: Rotterdam Airport is bijvoorbeeld voor mij 2,35 euro retour met de bus en VLM vliegt naar London City dat vanaf december directe aansluiting heeft op de DLR / Londense metro, waardoor je voor maximaal 7 euro retour naar de luchthaven kan... een retourtje schiphol kost mij 12 euro en dan nog de bus voor 33 euro; prijsverschil dus 38 euro in voor- en natransport en dan heb ik de 6 uur extra reistijd retour en de broodjes en de koffie nog niet meegeteldquote:Op maandag 24 oktober 2005 12:31 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
VLM vond ik nogal prijzig. Ik kwam voor februari niet lager dan 60 euro + tax en toeslagen vanaf Rotterdam. Easyjet doet het vanaf Amsterdam naar Luton voor 15.49 + 7.50. Ryanair gaat voor 3.99 + 22.99 van Eindhoven naar Stansted.
Ah gelukkig valt er nog te besparen op de bus.11 pond voor 2,5 uur via historisch Londen of 16 pond via de M1 in 1,5 uur.
quote:bmibaby's summer 2006 flights on sale now - new routes to Perpignan, Amsterdam, Paris, Newquay and Knock - fares from £16.99 one way, incl taxes and charges
bmibaby, the award winning airline with tiny fares, is now on sale with flights for summer 2006, with the announcement of five new routes and an increase in the number of weekly flights to over 850.
(..)
Fly from Cardiff to Alicante, Amsterdam, Belfast (Intl), Edinburgh, Faro, Glasgow (Intl), Jersey, Malaga, Palma and Prague.
(..)
En nadat eerder FlyGlobespan al aankondigde Newcastle-Amsterdam te gaan vliegen na het vertrek op deze route van Easyjet, komt daar nu ook Jet2 nog bij, en dan zelfs 2x per dag!quote:AMSTERDAM - Het aantal bestemmingen dat vanaf Schiphol bereikbaar is met SkyEurope Airlines wordt verder uitgebreid. Opent de low cost carrier op 1 december een driewekelijkse lijndienst naar Innsbruck, vanaf 25 maart 2006 is ook de West-Poolse stad Poznan bereikbaar vanaf Amsterdam. Poznan wordt drie maal per week aangevlogen met een Boeing 737.
Vanaf de zomerdienstregeling van 2006 voert SkyEurope tevens de vliegfrequentie vanaf Schiphol op. De Slowaakse hoofdstad Bratislava wordt voortaan dagelijks aangevlogen in plaats van zes keer per week, terwijl Krakow vier in plaats van drie keer per week wordt aangevlogen. De uitbreidingsplannen betekenen dat het aantal wekelijkse vluchten van SkyEurope op Schiphol toeneemt van 21 deze winter naar 26 in de zomer.
Naast eerder genoemde bestemmingen vliegt SkyEurope vanaf Amsterdam ook nog naar Budapest.
quote:Three Is Definitely Not A Crowd! Scorching sun, cool cities & a taste of Italy... 3 new destinations from Newcastle. On Sale Now!
The people of the North East are grinning from ear to ear with today’s news that we are to offer three additional fun and exciting destinations from Newcastle Airport. Europe’s ‘capital of fun’, Amsterdam, Pisa, gateway to Tuscany and the Spanish holiday hotspot, Menorca.
‘Game for a laugh’ North Easterners will be delighted with the announcement of low cost flights to the party capital of Europe and Amsterdam’s excellent transport connections make it an ideal gateway for both business and leisure travellers going to the Netherlands, Belgium and Germany.
Opvallend dat Rotterdam - Dublin verdwijnt.quote:Vanaf donderdag 8 december 2005 (om 08.00 uur) is de zomerdienstregeling van transavia.com beschikbaar. Vluchten van/naar de volgende transavia.com bestemmingen zijn vanaf dat moment boekbaar tot en met 28 oktober 2006:
Amsterdam - Kopenhagen vanaf 19,99
Amsterdam - Berlijn vanaf 19,99
Amsterdam - Barcelona vanaf 29,99
Amsterdam - Milaan Orio al Serio vanaf 29,99
Amsterdam - Nice vanaf 29,99
Amsterdam - Madrid vanaf 49,99
Amsterdam - Alicante vanaf 59,99
Amsterdam - Malaga vanaf 59,99
Rotterdam - Londen (Stansted) vanaf 19,99
Rotterdam - Girona vanaf 29,99
Rotterdam - Nice vanaf 29,99
Rotterdam - Rome (Fiumicino) vanaf 49,99
Rotterdam - Alicante vanaf 59,99
Rotterdam - Faro vanaf 59,99
Rotterdam - Malaga vanaf 59,99
Bron: www.luchtvaartnieuws.nlquote:Ryanair start vijf nieuwe routes vanuit Londen
LONDEN - Prijsvechter Ryanair start tussen 17 februari en 31 maart 2006 vijf nieuwe lijndiensten. Vanaf Londen Stansted worden vanaf volgend jaar Balaton (Hongarije), Lamezia en Parma (Italië) en Vitoria (Spanje) aangevlogen. Daarnaast start de Ierse maatschappij een verbinding tussen Londen Luton en het Franse Brest.
Door de nieuwe routes omvat het totale netwerk van Ryanair straks 90 bestemmingen in 22 landen.
Ik weet 't niet hoor. 't Is leuk dat er weer routes bijkomen, maar je hebt er vanuit Nederland zo weinig aan. Ik bedoel, voor een paar dagen eruit ergens in Europa vlieg je niet eerst naar Londen om dan ergens anders naartoe te vliegen ...quote:Op donderdag 8 december 2005 20:08 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Bron: www.luchtvaartnieuws.nl
Het is anders wel een goedkope manier om een beetje door Europa te touren.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik weet 't niet hoor. 't Is leuk dat er weer routes bijkomen, maar je hebt er vanuit Nederland zo weinig aan. Ik bedoel, voor een paar dagen eruit ergens in Europa vlieg je niet eerst naar Londen om dan ergens anders naartoe te vliegen ...
Dat klopt. Maar dat doe je niet zo vaak als even een paar dagen ertussenuit.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:17 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het is anders wel een goedkope manier om een beetje door Europa te touren.
Das waar.quote:Op donderdag 8 december 2005 20:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat doe je niet zo vaak als even een paar dagen ertussenuit.
quote:De zomerdienstregeling van transavia.com is nu (gedeeltelijk) beschikbaar. Vluchten tot en met 29 oktober 2006 van/naar de volgende transavia.com bestemmingen zijn vanaf dinsdag 20 december 2005 (om 08.00 uur) boekbaar :
Amsterdam - Alicante vanaf 49,99
Amsterdam - Barcelona vanaf 39,99
Amsterdam - Berlijn (Tegel) vanaf 19,99
Amsterdam - Faro vanaf 59,99
Amsterdam - Genua vanaf 39,99
Amsterdam - Glasgow (Prestwick) vanaf 19,99 Nieuw!
Amsterdam - Kopenhagen vanaf 19,99
Amsterdam - Madrid vanaf 49,99
Amsterdam - Malaga vanaf 59,99
Amsterdam - Milaan Orio al Serio vanaf 29,99
Amsterdam - Napels vanaf 59,99
Amsterdam - Nice vanaf 29,99
Amsterdam - Palma de Mallorca vanaf 39,99
Amsterdam - Pau (Pyreneeën) vanaf 29,99 Nieuw!
Amsterdam - Pisa vanaf 39,99
Amsterdam - Valencia vanaf 39,99 Nieuw!
Amsterdam - Venetië (Treviso) vanaf 39,99
Amsterdam - Verona vanaf 39,99
Rotterdam - Alicante vanaf 49,99
Rotterdam - Faro vanaf 59,99
Rotterdam - Girona vanaf 29,99
Rotterdam - Londen (Stansted) vanaf 19,99
Rotterdam - Malaga vanaf 59,99
Rotterdam - Nice vanaf 29,99
Rotterdam - Rome (Fiumicino) vanaf 49,99
Rotterdam - Toulon vanaf 29,99 Nieuw!
Aer Lingus vind ik nou niet bepaald een lowbudet maatschappij.quote:Op maandag 19 december 2005 21:01 schreef Douwe het volgende:
Helsinki kan al wel (Blue1)... Dublin ook (Aer Lingus), alleen Athene inderdaad niet. Ik bedoel, jaaaaaaaaren zijn er geen vluchten naar Valencia, en nu een andere maatschappij ineens succesvol blijkt op de route, gaat Transavia dezelfde route ook maar eens vliegen.
Maar ja
www.skyeurope.com vliegt naar Wenen/Bratislava , Budapest en Krakauquote:Op maandag 19 december 2005 21:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
En wat te denken van de midden-Europese steden? Praag, Wenen, enz.? Daar is nog wel wat te ontwikkelen qua routes, dacht ik zo ...
quote:Bmi regional binnenkort op route Aberdeen-Amsterdam
20-12-2005
ABERDEEN - De Britse regionale luchtvaartmaatschappij bmi regional start met ingang van de nieuwe zomerdienstregeling een driedagelijkse lijndienst tussen Aberdeen en Amsterdam. Hierbij richt de maatschappij zich met name op zakenreizigers. Het Schotse Aberdeen is net als Amsterdam een belangrijk centrum voor de olie-industrie.
“De gunstige tijdens van de bmi-vluchten bieden de zakenreiziger perfecte verbindingen, zodat een volledige werkdag in de Nederlandse hoofdstad kan worden doorgebracht, zonder het noodzakelijke vroege vertrek met de bestaande operator op deze route”, aldus bmi.
De maatschappij doelt hiermee op de eerste KLM-vlucht naar Amsterdam, die al om 6.15 uur vertrekt. Bmi zal vanaf 27 maart om 7.15 uur de eerste vlucht naar Amsterdam uitvoeren. De vluchten zullen worden uitgevoerd met Embraer 145 regional jets, die plaats bieden aan vijftig personen.
Amsterdam is de tweede bestemming waarop bmi vliegt vanuit Aberdeen, Sinds mei 2004 vliegt de maatschappij elke werkdag één keer op en neer naar Groningen.
Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=11641
quote:Aeroflot introduceert derde klas
FRANKFURT - De Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot wil een derde, goedkope klasse introduceren in haar vliegtuigen om de concurrentie aan te gaan met de prijsvechters in de luchtvaart.
Aeroflot-topman Valeri Okoelov heeft dit gezegd in een vraaggesprek met het Duitse weekblad WirtschaftsWoche.
De beenruimte in die derde klasse is kleiner dan gebruikelijk. Bovendien moeten passagiers betalen voor drankjes en maaltijden, aldus Okoelov.
Concurrentie
Volgens hem is de concurrentie van de goedkoop vliegende maatschappijen echter niet erg groot. Prijsvechters doen het goed op vluchten die niet langer duren dan twee uur. De meeste vluchten vanuit West-Europa naar Moskou duren drie uur of langer, aldus de topman van Aeroflot.
Prijsvechters die wel op Moskou en St Petersburg vliegen zijn onder meer het Duitse Germanwings en eVolaVia uit Italië. Ook Snowflake, een dochterbedrijf van de Scandinavische maatschappij SAS, biedt goedkope tickets aan op deze twee Russische bestemmingen.
Er vliegt nog geen enkele lowcost carrier naar het echte Vienna Airport. Sky Europe doet goet zijn best met Bratislava gelukkig zijn de tijden nu wat beter i.p.v. de nachtelijke uren van een maandje of wat terug.quote:Op maandag 19 december 2005 22:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
www.skyeurope.com vliegt naar Wenen/Bratislava , Budapest en Krakau
www.wizzair.com gaat binnenkort beginnen vanaf Schiphol
www.smartwings.net is ook wel aardig naar Praag
www.airbaltic.com is zeker niet te duur richting Riga
www.centralwings.com vliegt voor weinig naar Polen
Easyjet en Transavia naar Berlijn, vanwaar je ook wel verder komt naar de Baltics met o.a. Easyjet
www.gexx.com vliegt naar Moskou
Dublin werd al gedaan door Transavia, maar daar stoppen ze dus mee. Nu alleen nog maar met AerLingus (die dus hetzelfde vraagt voor en retourtje) en Ryan vanaf Eindhoven.
Voor het bijna volledige overzicht zie: skyscanner
Daar hebben we Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3 voor.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:44 schreef Terreros85 het volgende:
Ff een vraagje over de bereikbaarheid van Eindhoven Airport. Hoever is het van Eindhoven centraal en rijden er regelmatig bussen etc. ?
Bronquote:LONDEN - British Airways gaat de strijd aan met andere prijsvechters door een eigen low cost maatschappij op te zetten. CEO Willie Walsh, die sinds kort aan het roer staat bij de Britse maatschappij, zegt dat tegenover The Times. De maatschappij gaat eind maart van start en gaat door het leven onder de naam Connect.
Connect wordt gevormd uit de bestaande maatschappij CitiExpress, en biedt een no frills service voor vaste lage prijzen. Het plan is om vanaf onder meer Manchester, Edinburgh, Birmingham en Londen City te gaan vliegen.
British Airways hoopt met de eigen low cost maatschappij de concurrentie met maatschappijen als easyJet en Jet2.com beter aan te kunnen gaan.
British Airways zette in 1998 ook al een eigen prijsvechter op. Deze maatschappij, Go Fly, opereerde redelijk succesvol, maar in 2002 besloot BA dat de low cost operaties niet tot de kernactiviteiten van British Airways behoorde. Go Fly werd verkocht aan easyJet.
Helaas kun je de andere routes (naar BCN en Valencia) waarmee ze adverteren nog maar beperkt (tot juni) boeken, maar het is het overwegen waard, zeker omdat ze met Airbussen vliegenquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:54 schreef Douwe het volgende:
Nog nergens te lezen, wél al te boeken: Amsterdam - Madrid met Vueling! Retourtje inclusief tax nu op hun website te boeken voor het achterlijke bedrag van ¤47
Route wordt overigens gevlogen vanaf 20 februari, dagelijks. Mits de website klopt
Voor mensen langer dan 1m80 zijn Airbussen zeker beter is mijn ervaring.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:15 schreef Douwe het volgende:
Lijkt me sterk dat ze van beide routes verdwijnen... probeer één van de genoemde vluchten te boeken, en je komt steevast in een hoge tariefklasse terecht; wat mij doet denken dat de goedkope tariefklasses al vol zitten.
Airbussen zijn beter dan Boeings?
Enig idee wanneer die prijzen etc. er op komen te staan?quote:De Vluchtregeling van de voornaamste luchtvaartmaatschappijen wordt twee maal per jaar gewijzigd, in maart en oktober. Derhalve passen wij onze vluchtregeling ofwel “Vueling steden” elke 6 maanden aan...
En enig idee over de prijs van een enkele reis Valencia - Amsterdam?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:49 schreef Douwe het volgende:
Lijkt me dus in maart (insert rolleyes).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |