abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32926924
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:17 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Het is anders wel een goedkope manier om een beetje door Europa te touren.
Dat klopt. Maar dat doe je niet zo vaak als even een paar dagen ertussenuit.
pi_32926972
quote:
Op donderdag 8 december 2005 20:24 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dat doe je niet zo vaak als even een paar dagen ertussenuit.
Das waar.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_33221265
Transavia komt weer met een paar nieuwe bestemmingen. Vanaf Rotterdam wordt Dublin vervangen voor Toulon. Dublin is tot het einde van de dienstregeling wel bijzonder laag geprijsd ( om de concurrentie aan te blijven gaan)

Vanaf Amsterdam kun je nu ook naar Glasgow en Valencia
quote:
De zomerdienstregeling van transavia.com is nu (gedeeltelijk) beschikbaar. Vluchten tot en met 29 oktober 2006 van/naar de volgende transavia.com bestemmingen zijn vanaf dinsdag 20 december 2005 (om 08.00 uur) boekbaar :

Amsterdam - Alicante vanaf 49,99
Amsterdam - Barcelona vanaf 39,99
Amsterdam - Berlijn (Tegel) vanaf 19,99
Amsterdam - Faro vanaf 59,99
Amsterdam - Genua vanaf 39,99
Amsterdam - Glasgow (Prestwick) vanaf 19,99 Nieuw!
Amsterdam - Kopenhagen vanaf 19,99
Amsterdam - Madrid vanaf 49,99
Amsterdam - Malaga vanaf 59,99
Amsterdam - Milaan Orio al Serio vanaf 29,99
Amsterdam - Napels vanaf 59,99
Amsterdam - Nice vanaf 29,99
Amsterdam - Palma de Mallorca vanaf 39,99
Amsterdam - Pau (Pyreneeën) vanaf 29,99 Nieuw!
Amsterdam - Pisa vanaf 39,99
Amsterdam - Valencia vanaf 39,99 Nieuw!
Amsterdam - Venetië (Treviso) vanaf 39,99
Amsterdam - Verona vanaf 39,99

Rotterdam - Alicante vanaf 49,99
Rotterdam - Faro vanaf 59,99
Rotterdam - Girona vanaf 29,99
Rotterdam - Londen (Stansted) vanaf 19,99
Rotterdam - Malaga vanaf 59,99
Rotterdam - Nice vanaf 29,99
Rotterdam - Rome (Fiumicino) vanaf 49,99
Rotterdam - Toulon vanaf 29,99 Nieuw!
  maandag 19 december 2005 @ 20:23:23 #229
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33224534
Kan Transavia niet gewoon eens nieuwe bestemmingen bedenken, in plaats van elke concurrent gelijk na te doen door dezelfde routes te gaan vliegen? Ik mis nog steeds low-cost vluchten naar de Baltische staten en Portugal, bijvoorbeeld...
pi_33225689
Even als Helsinki, Athene en Dublin, doen ze volgens mij ook nog niet.
  maandag 19 december 2005 @ 21:01:33 #231
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33225876
Helsinki kan al wel (Blue1)... Dublin ook (Aer Lingus), alleen Athene inderdaad niet. Ik bedoel, jaaaaaaaaren zijn er geen vluchten naar Valencia, en nu een andere maatschappij ineens succesvol blijkt op de route, gaat Transavia dezelfde route ook maar eens vliegen.

Maar ja
pi_33225945
En wat te denken van de midden-Europese steden? Praag, Wenen, enz.? Daar is nog wel wat te ontwikkelen qua routes, dacht ik zo ...
pi_33226215
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:01 schreef Douwe het volgende:
Helsinki kan al wel (Blue1)... Dublin ook (Aer Lingus), alleen Athene inderdaad niet. Ik bedoel, jaaaaaaaaren zijn er geen vluchten naar Valencia, en nu een andere maatschappij ineens succesvol blijkt op de route, gaat Transavia dezelfde route ook maar eens vliegen.

Maar ja
Aer Lingus vind ik nou niet bepaald een lowbudet maatschappij. Maar Pau is wel een leuke aanvulling, leuk voor wintersporters als men die lijn in de winter ook gaat vliegen.
  maandag 19 december 2005 @ 21:13:24 #234
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33226386
Een Aer Lingus ticket is 9 van de 10x goedkoper dan een Transavia ticket Bovendien profileren ze zich ook zo.
@Roel_Jewel: Naar Praag kun je al met SmartWings. Naar Wenen zal ooit wel komen...
pi_33230403
quote:
Op maandag 19 december 2005 21:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
En wat te denken van de midden-Europese steden? Praag, Wenen, enz.? Daar is nog wel wat te ontwikkelen qua routes, dacht ik zo ...
www.skyeurope.com vliegt naar Wenen/Bratislava , Budapest en Krakau
www.wizzair.com gaat binnenkort beginnen vanaf Schiphol
www.smartwings.net is ook wel aardig naar Praag
www.airbaltic.com is zeker niet te duur richting Riga
www.centralwings.com vliegt voor weinig naar Polen
Easyjet en Transavia naar Berlijn, vanwaar je ook wel verder komt naar de Baltics met o.a. Easyjet
www.gexx.com vliegt naar Moskou

Dublin werd al gedaan door Transavia, maar daar stoppen ze dus mee. Nu alleen nog maar met AerLingus (die dus hetzelfde vraagt voor en retourtje) en Ryan vanaf Eindhoven.

Voor het bijna volledige overzicht zie: skyscanner
pi_33260297
En nu dus ook met BMI van Aberdeen naar Schiphol.
quote:
Bmi regional binnenkort op route Aberdeen-Amsterdam

20-12-2005

ABERDEEN - De Britse regionale luchtvaartmaatschappij bmi regional start met ingang van de nieuwe zomerdienstregeling een driedagelijkse lijndienst tussen Aberdeen en Amsterdam. Hierbij richt de maatschappij zich met name op zakenreizigers. Het Schotse Aberdeen is net als Amsterdam een belangrijk centrum voor de olie-industrie.

“De gunstige tijdens van de bmi-vluchten bieden de zakenreiziger perfecte verbindingen, zodat een volledige werkdag in de Nederlandse hoofdstad kan worden doorgebracht, zonder het noodzakelijke vroege vertrek met de bestaande operator op deze route”, aldus bmi.

De maatschappij doelt hiermee op de eerste KLM-vlucht naar Amsterdam, die al om 6.15 uur vertrekt. Bmi zal vanaf 27 maart om 7.15 uur de eerste vlucht naar Amsterdam uitvoeren. De vluchten zullen worden uitgevoerd met Embraer 145 regional jets, die plaats bieden aan vijftig personen.

Amsterdam is de tweede bestemming waarop bmi vliegt vanuit Aberdeen, Sinds mei 2004 vliegt de maatschappij elke werkdag één keer op en neer naar Groningen.

Bron: http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=11641
pi_33708623
quote:
Aeroflot introduceert derde klas
FRANKFURT - De Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot wil een derde, goedkope klasse introduceren in haar vliegtuigen om de concurrentie aan te gaan met de prijsvechters in de luchtvaart.

Aeroflot-topman Valeri Okoelov heeft dit gezegd in een vraaggesprek met het Duitse weekblad WirtschaftsWoche.

De beenruimte in die derde klasse is kleiner dan gebruikelijk. Bovendien moeten passagiers betalen voor drankjes en maaltijden, aldus Okoelov.

Concurrentie

Volgens hem is de concurrentie van de goedkoop vliegende maatschappijen echter niet erg groot. Prijsvechters doen het goed op vluchten die niet langer duren dan twee uur. De meeste vluchten vanuit West-Europa naar Moskou duren drie uur of langer, aldus de topman van Aeroflot.

Prijsvechters die wel op Moskou en St Petersburg vliegen zijn onder meer het Duitse Germanwings en eVolaVia uit Italië. Ook Snowflake, een dochterbedrijf van de Scandinavische maatschappij SAS, biedt goedkope tickets aan op deze twee Russische bestemmingen.
  Moderator donderdag 5 januari 2006 @ 16:08:12 #238
45833 crew  Fogel
pi_33732317
Norwegian Air Shuttle vliegt vanaf maart (bijna) iedere dag tussen Oslo en Düsseldorf, en wel naar de 'echte' vliegvelden van deze steden: OSL en DUS!
Prijzen vanaf 72¤ incl. tax (alle prijzen op de site zijn incl tax)
Voor de laagste prijzen kijk je op de 'lowfare calendar'.
Bron: www.norwegian.no

Ik heb overigens regelmatig binnenlands met Norwegian gevlogen en ben zeer tevreden met deze maatschappij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:25:19 #239
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_33746637
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:45 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

www.skyeurope.com vliegt naar Wenen/Bratislava , Budapest en Krakau
www.wizzair.com gaat binnenkort beginnen vanaf Schiphol
www.smartwings.net is ook wel aardig naar Praag
www.airbaltic.com is zeker niet te duur richting Riga
www.centralwings.com vliegt voor weinig naar Polen
Easyjet en Transavia naar Berlijn, vanwaar je ook wel verder komt naar de Baltics met o.a. Easyjet
www.gexx.com vliegt naar Moskou

Dublin werd al gedaan door Transavia, maar daar stoppen ze dus mee. Nu alleen nog maar met AerLingus (die dus hetzelfde vraagt voor en retourtje) en Ryan vanaf Eindhoven.

Voor het bijna volledige overzicht zie: skyscanner
Er vliegt nog geen enkele lowcost carrier naar het echte Vienna Airport. Sky Europe doet goet zijn best met Bratislava gelukkig zijn de tijden nu wat beter i.p.v. de nachtelijke uren van een maandje of wat terug.

Vandaag zijn we in Dusseldorf met Air Berlin uit Wenen terug gekomen, perfecte vlucht en tot onze verbazing nog steeds een broodje en een drankje voor nop bij deze carrier. Zodra AB of Nikki vanaf Amsterdam naar het echte Wenen gaat vliegen dan hebben ze aan ons een vaste klant.

tipje, op www.sixti.at huur je voor weinig (vanaf ¤ 5,- excl afkoop eigen risico) een Smart of gelijkwaardig.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:44:12 #240
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_33798625
Ff een vraagje over de bereikbaarheid van Eindhoven Airport. Hoever is het van Eindhoven centraal en rijden er regelmatig bussen etc. ?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_33798942
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:44 schreef Terreros85 het volgende:
Ff een vraagje over de bereikbaarheid van Eindhoven Airport. Hoever is het van Eindhoven centraal en rijden er regelmatig bussen etc. ?
Daar hebben we Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #3 voor.

Vanaf het treinstation gaat lijn 401 er naar toe.
pi_33914819
quote:
LONDEN - British Airways gaat de strijd aan met andere prijsvechters door een eigen low cost maatschappij op te zetten. CEO Willie Walsh, die sinds kort aan het roer staat bij de Britse maatschappij, zegt dat tegenover The Times. De maatschappij gaat eind maart van start en gaat door het leven onder de naam Connect.

Connect wordt gevormd uit de bestaande maatschappij CitiExpress, en biedt een no frills service voor vaste lage prijzen. Het plan is om vanaf onder meer Manchester, Edinburgh, Birmingham en Londen City te gaan vliegen.
British Airways hoopt met de eigen low cost maatschappij de concurrentie met maatschappijen als easyJet en Jet2.com beter aan te kunnen gaan.

British Airways zette in 1998 ook al een eigen prijsvechter op. Deze maatschappij, Go Fly, opereerde redelijk succesvol, maar in 2002 besloot BA dat de low cost operaties niet tot de kernactiviteiten van British Airways behoorde. Go Fly werd verkocht aan easyJet.
Bron
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:54:32 #243
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33940712
Nog nergens te lezen, wél al te boeken: Amsterdam - Madrid met Vueling! Retourtje inclusief tax nu op hun website te boeken voor het achterlijke bedrag van ¤47
Route wordt overigens gevlogen vanaf 20 februari, dagelijks. Mits de website klopt
pi_33941051
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 15:54 schreef Douwe het volgende:
Nog nergens te lezen, wél al te boeken: Amsterdam - Madrid met Vueling! Retourtje inclusief tax nu op hun website te boeken voor het achterlijke bedrag van ¤47
Route wordt overigens gevlogen vanaf 20 februari, dagelijks. Mits de website klopt
Helaas kun je de andere routes (naar BCN en Valencia) waarmee ze adverteren nog maar beperkt (tot juni) boeken, maar het is het overwegen waard, zeker omdat ze met Airbussen vliegen
  woensdag 11 januari 2006 @ 16:15:49 #245
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33941358
Lijkt me sterk dat ze van beide routes verdwijnen... probeer één van de genoemde vluchten te boeken, en je komt steevast in een hoge tariefklasse terecht; wat mij doet denken dat de goedkope tariefklasses al vol zitten.

Airbussen zijn beter dan Boeings?
pi_33941472
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:15 schreef Douwe het volgende:
Lijkt me sterk dat ze van beide routes verdwijnen... probeer één van de genoemde vluchten te boeken, en je komt steevast in een hoge tariefklasse terecht; wat mij doet denken dat de goedkope tariefklasses al vol zitten.

Airbussen zijn beter dan Boeings?
Voor mensen langer dan 1m80 zijn Airbussen zeker beter is mijn ervaring.

Na 15 juni zijn geen tickets meer te boeken, dus ik denk dat de zomerdienstregeling gewoon nog niet uit is.
  woensdag 11 januari 2006 @ 16:24:54 #247
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33941638
Vaag, want ik kan wel Brussel - Barcelona boeken in juli, bijvoorbeeld.

Vergis je niet in de beenruimte bij Vueling. Heb nog nooit zo krap gezeten als in een vliegtuig van die maatschappij.
pi_33942382
Ik probeer al heel lang te kijken via Vueling naar Madrid, afgelopen week dus vanuit Brussel geboekt met Virgin-Express voor 45 euro per ticket (incl. tax,enkele reis).
Er staat op de site van Vueling:
quote:
De Vluchtregeling van de voornaamste luchtvaartmaatschappijen wordt twee maal per jaar gewijzigd, in maart en oktober. Derhalve passen wij onze vluchtregeling ofwel “Vueling steden” elke 6 maanden aan...
Enig idee wanneer die prijzen etc. er op komen te staan?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 11 januari 2006 @ 16:49:27 #249
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33942458
Lijkt me dus in maart (insert rolleyes).
pi_33942592
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:49 schreef Douwe het volgende:
Lijkt me dus in maart (insert rolleyes).
En enig idee over de prijs van een enkele reis Valencia - Amsterdam?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')