bronquote:Air Berlin opent aanval op Nederlandse markt
Gepubliceerd op dinsdag 07 juni 2005
De succesvolle Duitse prijsvechter Air Berlin heeft de aanval geopend op de Nederlandse markt. Door het aantal vluchten op Schiphol flink uit te breiden, wordt de luchtvaartmaatschappij een steeds grotere bedreiging voor de positie van Transavia.
Air Berlin begint in november met een dagelijkse verbinding tussen Amsterdam en Mallorca, een belangrijk knooppunt in het netwerk van de luchtvaartmaatschappij. Vanaf Mallorca kunnen passagiers doorvliegen naar populaire zonbestemmingen in Spanje en Portugal, zoals Faro, Alicante en Malaga. Het bedrijf vloog sinds mei al tussen Amsterdam en Berlijn.
Deze bestemmingen doet Transavia rechtstreeks aan. Verkoopdirecteur P. Hunold van Air Berlin in Nederland sprak dinsdag de verwachting uit dat veel Nederlanders voor de Duitse vervoerder zullen kiezen, ondanks de extra overstap. “Ze zullen kiezen voor de beschikbaarheid, de service en de prijs”, zei hij dinsdag.
In tegenstelling tot Transavia biedt Air Berlin zijn passagiers op de langere vluchten een gratis maaltijd, een krant en entertainment aan. Op sommige trajecten belooft Air Berlin goedkoper te zijn dan zijn concurrent, maar Hunold gaf toe dat Transavia op zijn beurt op andere routes goedkopere tickets aanbiedt.
Gehaaid
Transavia, een volledige dochter van Air France-KLM, onderkent de dreiging die van Air Berlin uitgaat. Topman O. van den Brink noemde de Duitsers onlangs ‘gehaaide’ concurrenten. Om de strijd aan te gaan, heeft Transavia besloten vaker vanaf Schiphol op Berlijn te vliegen.
Air Berlin heeft voor Schiphol gekozen, omdat dit volgens Hunold ‘een interessante bestemming is voor toeristen en zakenreizigers’. Wel is de luchthaven te duur, vindt de verkoopdirecteur. “Maar er is in Nederland geen alternatief.”
De vluchten vanaf Amsterdam leveren nog geen geld op, voegde Hunold daaraan toe. Hij hoopt dat dit volgend jaar wel het geval zal zijn. Air Berlin is in 1978 opgericht en heeft momenteel 52 vliegtuigen. Afgelopen jaar vervoerder de onderneming twaalf miljoen mensen. Dat moeten er dit jaar meer dan dertien miljoen zijn
Voor ¤58 retour inclusief naar Berlijn vind ik best leuk, helemaal omdat je dan ook nog eens niet hoeft te betalen voor een glaasje drinken en dergelijk. Wat is het probleem met meer lijndiensten?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Air Berlin
Kunnen die paupers niet gewoon op de regionale vliegveldjes blijven? Met al die Transavia-charters is het al zo'n kneuzenkermis op Schiphol, dat zal nu nog wel erger worden.
Veel paupertjes op het vliegveld, altijd met goedkope vluchten... Het levert allemaal wel geld op, dus ik moet niet zeuren, maar vaak is het wel irritant al die lowlifes op het vliegveld.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 19:11 schreef Douwe het volgende:
[..]
Voor ¤58 retour inclusief naar Berlijn vind ik best leuk, helemaal omdat je dan ook nog eens niet hoeft te betalen voor een glaasje drinken en dergelijk. Wat is het probleem met meer lijndiensten?
quote:Transavia verlaagt prijzen wegens concurrentie
Uitgegeven: 13 juni 2005 20:02
SCHIPHOL - Transavia verlaagt de prijzen van vluchten vanaf Amsterdam naar Berlijn en Kopenhagen. Bovendien gaat de luchtvaartmaatschappij vaker tussen Schiphol en de Duitse hoofdstad vliegen. Hiermee reageert Transavia op de toegenomen concurrentie van Air Berlin en Sterling.
De Duitse prijsvechter Air Berlin zet vol in op vluchten vanaf Amsterdam. Berlijn en Mallorca zijn de belangrijkste bestemmingen. Sterling voert vluchten uit tussen Schiphol en Kopenhagen. Daarmee komen deze buitenlandse vervoerders in het vaarwater van Transavia.
De Nederlandse maatschappij, onderdeel van Air France-KLM, biedt nu voor een enkele reis een kwart van alle stoelen op Berlijn en Kopenhagen voor 19,99 euro aan, 10 euro minder dan voorheen. Hier komen nog wel allerlei toeslagen en belastingen bij, waardoor de prijs flink kan oplopen.
Elke dag, zeg, 3?quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb gehoord dat ze regelmatig uit de lucht vallen.
inderdaad overdreven, want het vliegveld ligt oostelijk van de stad, dus niet in de richting van Griekenlandquote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:55 schreef Douwe het volgende:
maar ze vliegen op een vliegveld dat bijna in Griekenland ligt (ja, ik overdrijf), ver buiten de stad zelf.
Ow, ik dacht dat ze ergens anders landden... (en nee, niet op Ataturk). Neemt niet weg dat je hier dus alsnog 10 euro betaald met de bus naar het centrum, of zie ik dat nou weer verkeerd? Afstand naar het centrum is 'maar' 45 kilomter.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:02 schreef EagleJ het volgende:
[..]
inderdaad overdreven, want het vliegveld ligt oostelijk van de stad, dus niet in de richting van Griekenlandzie http://www.sgairport.com/ voor meer info over het vliegveld
Van Barça naar de neukoorden aan de Spaanse kost is 3 uur met de bus, dus dan valt die 45 km wel mee. Niet elk hotel, complex of stad is precies tegen de landingsbaan aan gebouwd.quote:Op woensdag 29 juni 2005 00:26 schreef Douwe het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat ze ergens anders landden... (en nee, niet op Ataturk). Neemt niet weg dat je hier dus alsnog 10 euro betaald met de bus naar het centrum, of zie ik dat nou weer verkeerd? Afstand naar het centrum is 'maar' 45 kilomter.
Nee ik moet naar Antalya...quote:Op dinsdag 28 juni 2005 23:55 schreef Douwe het volgende:
[..]
Elke dag, zeg, 3?
Je wilt met ze naar Istanbul, neem ik aan? Ach, ze brengen je er... maar ze vliegen op een vliegveld dat bijna in Griekenland ligt (ja, ik overdrijf), ver buiten de stad zelf. Reken dus ook op veel extra kosten voor vervoer...
Wel met overstap, maar wat betreft de prijs een goede concurrent voor Transavia en een goedkope manier om in Zuid-Spanje terecht te komen deze winter.quote:Air Berlin: al met ingang van augustus naar nieuwe bestemmingen vanaf Amsterdam
28. Juni 2005
Alicante, Boedapest, Ibiza, Mallorca, Zürich en Wenen nu te boeken
Per direct is het mogelijk om Air Berlin-vluchten vanaf Amsterdam naar Alicante, Boedapest, Ibiza, Mallorca, Zürich en Wenen te boeken. De derde low cost carrier van Europa vliegt deze bestemmingen vanaf 9 augustus met een overstap in Berlijn-Tegel aan. Passagiers ontvangen hun instapkaart voor zowel het eerste als het tweede deel van de route al op Schiphol. Bovendien hoeft de bagage niet opnieuw te worden ingecheckt, omdat deze direkt in Amsterdam voor de eindbestemming wordt gelabeld.
De Berlijnse luchtvaartmaatschappij maakte vorige week bekend dat ze vanwege de sterke vraag uit de zakelijke markt vervroegd met extra vluchten tussen Amsterdam en Berlijn-Tegel gaat beginnen. Vanaf 9 augustus wordt op dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag twee keer per dag naar en van Berlijn gevlogen.
Met de start van de winterdienstregeling op 1 november wordt de vluchtfrequentie tussen Amsterdam en Berlijn verder verhoogd tot een dubbele dagrandverbinding op alle doordeweekse dagen. De optie om ’s morgens heen en ’s avonds terug te vliegen (zowel vanuit Amsterdam als Berlijn), is vooral voor zakenreizigers interessant. Voor stedenbezoekers die de dagen optimaal willen benutten, wordt op zaterdagmorgen en zondagavond gevlogen.
Per 1 november vliegt Air Berlin vanaf Amsterdam ook naar Alicante, Almeria, Barcelona, Bilbao, Faro, Jerez de la Frontera, Lissabon, Madrid, Malaga, Porto, Reus, Sevilla en Valencia via Palma de Mallorca. Op de route Amsterdam – Mallorca wordt vanaf 1 november dagelijks een rechtstreekse vlucht uitgevoerd.
Vluchten zijn vanaf 29 euro per enkele reis via internet (airberlin.com), het Air Berlin Service-Center (vanuit Nederland: 0900–737 8000, vanuit België: 0782–50146) en het reisbureau verkrijgbaar. De prijzen zijn inclusief belastingen, toeslagen en service aan boord.
Eindelijk een beetje concurrentie voor de woekerprijzen die Transavia naar Barcelona hanteertquote:Spaanse prijsvechter Vueling.com start met lijndiensten naar Amsterdam
De Spaanse prijsvechter Vueling.com begint vanaf het begin van de winterdienstregeling met drie dagelijkse vluchten vanuit Spanje naar Amsterdam Schiphol. Elke dag zal Barcelona twee keer worden aangevlogen, naar Valencia zal elke dag één vlucht vertrekken. Valencia is een nieuwe bestemming voor de luchthaven Amsterdam Schiphol.
Vueling.com werd in het jaar 2000 opgericht om de concurrentie aan te gaan op de Europse markt met onder andere Iberia en Spanair. De luchtvaartmaatschappij heeft sinds 2000 een flinke groei doorgemaakt, en vliegt inmiddels naar 14 bestemmingen in 5 landen die worden aangevlogen met 6 vliegtuigen van het type A320.
Via Berlijn naar Spanje lijkt mij meer dan een uurtje extra reizen.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Lijkt me niet dat iemand voor een paar tientjes minder een uur langer over zijn vlucht gaat doen
Oh, die Spanjaard wel ja.quote:Op maandag 18 juli 2005 20:41 schreef Douwe het volgende:
Daarom vliegen ze vanaf 1 november ook naar Palma
zal wel niet zoveel veranderen toch??quote:Op zondag 24 juli 2005 21:41 schreef Dandilion het volgende:
Kan iemand me misschien vertellen hoe lang het gaat duren voordat er iets bekend is over het vluchtschema van jet2.com? het schema loopt maar tot en met eind oktober.
En aangezien ik iedere maand na november met hun wil vliegen naar Manchester. wil het graag weten.
laten we hopen van nietquote:Op maandag 25 juli 2005 20:18 schreef MrMadMan het volgende:
[..]
zal wel niet zoveel veranderen toch??
quote:Amsterdam - Genua vanaf 39,99 Nieuw!
Amsterdam - Kopenhagen vanaf 19,99 Nieuw!
Amsterdam - Malaga vanaf 59,99
Amsterdam - Milaan Orio al Serio vanaf 29,99
Amsterdam - Napels vanaf 59,99
Amsterdam - Nice vanaf 29,99
Amsterdam - Pisa vanaf 39,99
Amsterdam - Venetië (Treviso) vanaf 39,99
Amsterdam - Verona vanaf 39,99
Rotterdam - Alicante vanaf 59,99
Rotterdam - Faro vanaf 59,99* Nieuw!
Rotterdam - Girona vanaf 29,99
Rotterdam - Londen (Stansted) vanaf 19,99
Rotterdam - Nice vanaf 29,99 Nieuw!
Rotterdam - Malaga vanaf 59,99
Rotterdam - Reus (Salou) vanaf 39,99** Nieuw!
Reeds boekbaar voor het winterseizoen:
Amsterdam - Alicante vanaf 59,99
Amsterdam - Barcelona vanaf 39,99
Amsterdam - Berlijn (Tegel) vanaf 19,99 Nieuw!
Amsterdam - Faro vanaf 59,99*
Amsterdam - Madrid vanaf 49,99
* Vluchten van/naar Faro zullen vanaf aankomende winterseizoen voornamelijk worden uitgevoerd vanaf Rotterdam Airport. Vanaf Amsterdam (Schiphol) zal Faro minder worden aangevlogen.
** Vluchten naar Reus (Salou) worden vanaf 1 november 2005 uitgevoerd vanaf Rotterdam Airport.
Nou lieverd, waarschijnlijk heb je het niet goed gelezen... want als je bovenaan de lijst kijkt, staat daar:quote:Op woensdag 3 augustus 2005 21:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen Amsterdam - Malaga?
quote:Amsterdam - Malaga vanaf 59,99
quote:RYANAIR START NIEUWE LIJNDIENST EINDHOVEN – PISA!
PISA NIEUWE EUROPESE BASIS VAN RYANAIR
Ryanair, Europa’s No.1 low fares airline, heeft vandaag een nieuwe dagelijkse lijndienst van Eindhoven naar Pisa aangekondigd. De eerste vlucht is op 12 januari 2006. De tarieven starten vanaf ¤ 29,99 enkele reis, inclusief belasting!. Voor deze route wordt een nieuwe Ryanair Boeing 737-800 ingezet met een capaciteit voor 189 passagiers. Ryanair verwacht 80 tot 100.000 passagiers op deze route te vervoeren wat een enorme economische stimulans voor de regio betekend. Pisa is de zesde Ryanair bestemming vanaf Eindhoven. Sinds de start in 2002 heeft Ryanair vanaf Eindhoven Airport naar London, Barcelona-Gerona, Rome, Milaan-Bergamo en Dublin al 800.000 passagiers vervoerd.
De nieuwe route naar Pisa is een onderdeel van de uitbreiding van de luchthaven van Pisa tot een nieuwe basis in continentaal Europa. Naast de route naar Eindhoven zijn vandaag ook nieuwe routes aangekondigd van Pisa naar Alghero en Dublin. Ryanair zal twee nieuwe Boeing 737-800 vliegtuigen ter waarde van 120 miljoen dollar stationeren op de luchthaven. Het totaal aantal Ryanair routes van Pisa komt hiermee op 10.
Vandaag bij het bekend maken van de nieuwe route op Eindhoven Airport, zei David Gering, commerciëel directeur Benelux:
“Dit jaar vliegen 35 miljoen passagiers met Ryanair door Europa. Met de opening van weer een nieuwe route vanaf Eindhoven Airport biedt Ryanair de Nederlandse (en Belgische- en Duitse-) consument nóg meer keuze en nóg meer voordeel. Pisa is de zesde Ryanair bestemming vanaf Eindhoven. De luchthaven van Pisa is gesitueerd op 1 km van de stad. Dankzij uitstekende verbindingen per bus, trein en auto is geheel Toscane onder handbereik. Livorno en Lucca liggen op 20km en Forence op 80 km van de luchthaven.”
Ook Eindhoven Airport directeur Bart de Boer is enthousiast:
“Pisa is een fantastische aanvulling op het route-aanbod vanaf Eindhoven Airport. Ook de samenwerking met Ryanair verloopt prima. In onderling overleg zijn we in staat geweest in de afgelopen jaren het aantal Ryanair routes vanaf de luchthaven aanzienlijk uit te breiden zonder dat de in de Regionale Overeenkomst gemaakte afspraken dienden te worden aangepast. Dit is onder andere mogelijjk geworden door de moderne en geluidsarme vloot van Ryanair. We zijn dan ook verheugd dat we in staat zijn gebleken de bereikbaarheid van de regio te verhogen zonder extra consequenties voor de omgeving.”
Vanaf vandaag kunnen tickets vanaf ¤29,99 inclusief belasting voor een enkele reis Eindhoven-Pisa op www.ryanair.com worden geboekt.
Vluchtschema:
Vlucht nummer dagen vertrek aankomst
Eindhoven –Pisa FR9924 ma, di, wo, do, vr, za, zo 12.55 14.45
Pisa – Eindhoven FR9923 ma, di, wo, do, vr, za, zo 10.40 12.30
quote:Boekbaar vanaf donderdag 18 augustus 2005! Vanaf 31 oktober 2005 vliegt transavia.com tegen échte low-cost tarieven vanaf Rotterdam Airport naar deze wereldstad, met historische palazzi, kastelen, tombes en monumenten. Een tour naar het Vaticaan museum en de Sixtijnse kapel kunt u direct reserveren.
Ja je krijgt wel een beetje overaanbod op deze manier:quote:Op donderdag 18 augustus 2005 03:19 schreef Douwe het volgende:
Hmm, 49,99 per enkele reis ex-tax en overige toeslagen
Vanaf Amsterdam is Virgin Express grofweg de helft goedkoper
Met zelfs een zoekfunctie voor de laagste prijs.quote:Op dinsdag 16 augustus 2005 20:03 schreef DutchTrain het volgende:
Vanaf 6 januari, maar nu al te boeken... voor een ieder die goedkoop naar Florence of de rest van Toscane wil.
[..]
Vorig jaar wel, dit jaar vanaf Eindhoven niet meer.quote:Op donderdag 18 augustus 2005 07:02 schreef amr_diab het volgende:
Ik heb vorig jaar met Corendon gevlogen en ze vliegen gewoon naar Ataturk hoor.
In zekere mate heb je wel gelijk. Tegenwoordig zijn de belastingen hoger dan de prijs van de vlucht. Sommige maatschappijen bieden voor 3,99 euro exclusief taksen een enkele reis aan, de prijsverlaging schiet naar mijn idee zijn doel voorbij.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 17:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Air Berlin
Kunnen die paupers niet gewoon op de regionale vliegveldjes blijven? Met al die Transavia-charters is het al zo'n kneuzenkermis op Schiphol, dat zal nu nog wel erger worden.
Een reden om de komende weken de website van Easyjet in de gaten te houdenquote:De eerste reservering kwam op 18 oktober 1995 binnen. Het kantoor, dat easyLand genoemd werd, bestond toen nog uit een gehuurde metalen keet ergens in een hoekje van vliegveld London Luton. Op 10 november 1995 vertrok de eerste vlucht van vliegveld London Luton met 120 passagiers aan boord.
Een voorbode daaropquote:Op dinsdag 13 september 2005 21:46 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Een reden om de komende weken de website van Easyjet in de gaten te houden
quote:Easyjet dagelijks van Amsterdam naar Basel
Vanaf 10 maart 2006 zal Easyjet dagelijks gaan vliegen tussen tussen Amsterdam en Basel. Basel geld voor de Britse low cost maatschappij als basis, vanuit waar het meerdere vluchten uitvoert.
Deze nieuwe vlucht van Easyjet naar Amsterdam komt vrij onverwacht, eerder gaf de maatschappij te kennen Amsterdam 'te duur' te vinden, en besloot daardoor al eerder tot het beëindigen van de vluchten Amsterdam-Barcelona, Amsterdam-Nice en Amsterdam-Glasgow.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |