abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 14:06:11 #126
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19587667
Zolang de islam nog redeneert met middeleeuwse maatstaven, is het goed om er met een zeer kritisch oog naar te kijken. Het westen wil een beschaafde wereld, met gelijke rechten die door iedereen gerespecteerd worden. Dat houdt wel in dat een religie/geloofsovertuiging niet misbruik van die rechten gaat maken om er uiteindelijk een verbod op uit te vaardigen...
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 14:07:21 #127
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19587704
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En westerlingen doen het nog efficienter (6 miljoen joden)...die had je kunnen verwachten he Aah.
Ja en moslims 4,5 miljard als ze aan kernwapens kunnen komen...
pi_19587746
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En westerlingen doen het nog efficienter (6 miljoen joden)...die had je kunnen verwachten he Aah.
Heeft ook niets met religie te maken of de ondersteuning daarvan! Dat was genocide op een volk, waarbij men niet iets tegen hun overtuiging had, maar (ondanks dat het nergens op sloeg) tegen de plaats van het volk in hun maatschappij. Weer heel wat anders....
Mutant01, weet je wel zeker dat Moslims deel uit willen maken van de Westerse samenleving?? Of is het zoiets als: Wel de lusten, niet de lasten?
pi_19587747
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zolang de islam nog redeneert met middeleeuwse maatstaven, is het goed om er met een zeer kritisch oog naar te kijken. Het westen wil een beschaafde wereld, met gelijke rechten die door iedereen gerespecteerd worden. Dat houdt wel in dat een religie/geloofsovertuiging niet misbruik van die rechten gaat maken om er uiteindelijk een verbod op uit te vaardigen...
Je maakt dezelfde fout. "de islam" redeneert niet, het zijn mensen die redeneren met middeleeuwse maatstaven. Voor de rest wil ik je erop wijzen dat het Westen weliswaar graag naar een beschaafde wereld streeft, maar mensenrechtenorganisaties nogsteeds zien dat slechts 2 tot 3 landen zich aan de regels houden wat betreft mensenrechten. Dat laatste, dat ben ik met je eens.
Allah Al Watan Al Malik
pi_19587763
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:06 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Zolang 'mensen' als jij nog redeneren met de gedachte dat de Islam zou redeneren met middeleeuwse maatstaven, is het goed dat er anti-racisme bureaus bestaan.

Het westen wil een rijk en machtig geheel zijn, onder het mom van beschaving. Valse beschaving, want die beschaving en haar vrijheden mogen alleen gelden voor het eigen volk. De anderen zijn bij voorbaat achterlijk.

Zolang mensen als jij bestaan die denken dat een handjevol moslims wel even een land omverwerpt en een islamitische staat zal oprichten, zal er geen oplossing komen. Of misschien wel, maar dan in de vorm van een endlösung.
pi_19587765
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:09 schreef Kjew het volgende:

[..]

Heeft ook niets met religie te maken of de ondersteuning daarvan! Dat was genocide op een volk, waarbij men niet iets tegen hun overtuiging had, maar (ondanks dat het nergens op sloeg) tegen de plaats van het volk in hun maatschappij. Weer heel wat anders....
Mutant01, weet je wel zeker dat Moslims deel uit willen maken van de Westerse samenleving?? Of is het zoiets als: Wel de lusten, niet de lasten?
Saddam Hoessein was ook geen moslim aap, bekijk anders even het filmpje voordat je gaat reageren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_19587777
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:07 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja en moslims 4,5 miljard als ze aan kernwapens kunnen komen...
Die ze al hebben
Allah Al Watan Al Malik
pi_19587808
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:01 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het zal best aan weerszijde gebeuren, maar dan moet je niet zeggen dat "de islam" minachting toont, want het zijn de individuen die minachting tonen. Hetzelfde geldt ook voor het westen. Het westen toont geen minachting, maar er zijn bepaalde individuen die minachting tonen. Zolang we dat onderscheid maken is er niks aan de hand. Maar tegenwoordig word de grens steeds vager en proberen we acties van individuen op culturen, religies of etnische afkomst af te schuiven. Dat is zeer gevaarlijk en ik denk dat dat ook een beetje de strekking is van Cohens betoog.
Ik snap je punt en ik heb ook alleen een hekel aan individuen, niet aan een deel van de wereldbevolking.
Het probleem is vaak wanneer een actie gedaan is door een individu, namens het individu zelf.
Ik zie de grote verbondenheid tussen moslims onderling (vanwege het feit dat het moslims betreft) en het gebrek aan transparantie in de gemeenschap niet als iets positiefs namelijk.
die grote verbondenheid zou zich ook kunnen uitten door een groot opgezette hulpactie bij een aardbeving in bijv Iran dat opgezet wordt door moslims ipv door de nederlandse regering.
Ik blijf het vreemd vinden dat hier gezochte moslimsfiguren blijkbaar erg makkelijk onderdak kunnen vinden in de gemeenschap en bovendien zich in deze gemeenschap vrijelijk kunnen bewegen.
Als zij een voortrekkersrol vervullen (ze staan immmers dichter bij het vuur) bij het indammen van antiwesters gedachtegoed (de moslims willen graag bij het westen horen volgens Job) zou het een positief beeld scheppen van de afschuw waarvan vele moslims zeggen dat ze dit hebben tov het terrorisme en ander soort misdaad.
Yeah baby Yeah!
pi_19587832
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die ze al hebben
Te weinig helaas, maar goed.
pi_19587844
Ik vond het een uitermate coherent verhaal van Cohen - en zelfs Hirsi Aali is het grotendeels met hem eens.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 14:14:38 #136
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19587907
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je maakt dezelfde fout. "de islam" redeneert niet, het zijn mensen die redeneren met middeleeuwse maatstaven. Voor de rest wil ik je erop wijzen dat het Westen weliswaar graag naar een beschaafde wereld streeft, maar mensenrechtenorganisaties nogsteeds zien dat slechts 2 tot 3 landen zich aan de regels houden wat betreft mensenrechten. Dat laatste, dat ben ik met je eens.
Met de "islam" bedoel ik altijd de uitvoerders of leden ervan. Ik betwijfel of de Islam zo'n grote waardering voor het menselijke leven heeft. Als kinderen al met de paplepel worden ingegeven dat ze beter als martelaar naar allah kunnen komen, dan krijgen ze een verlangen naar de dood. Laat kinderen gewoon van het leven genieten, zonder die zieke indoctrinatie voor politieke doelen (bijv. palestijnen).
Mensenrechtenorganisaties kunnen dat uiteraard zien, maar het zal niet erger zijn dan de toestanden in islamitische landen, denk je wel?
pi_19587909
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:09 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Saddam Hoessein was ook geen moslim aap, bekijk anders even het filmpje voordat je gaat reageren.
Wat bedoel je? Moslimaap? Of noem je mij aap?

Het filmpje kan ik hier niet zien, maar t was ook geen reactie op t filmpje...
En wat heb ik met SH te maken? Dacht dat we het over de Islam binnen Nederland hadden? Respect verdient een volk zonder respect voor zn eigen volk niet!
pi_19587921
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:11 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik snap je punt en ik heb ook alleen een hekel aan individuen, niet aan een deel van de wereldbevolking.
Het probleem is vaak wanneer een actie gedaan is door een individu, namens het individu zelf.
Ik zie de grote verbondenheid tussen moslims onderling (vanwege het feit dat het moslims betreft) en het gebrek aan transparantie in de gemeenschap niet als iets positiefs namelijk.
die grote verbondenheid zou zich ook kunnen uitten door een groot opgezette hulpactie bij een aardbeving in bijv Iran dat opgezet wordt door moslims ipv door de nederlandse regering.
Ik blijf het vreemd vinden dat hier gezochte moslimsfiguren blijkbaar erg makkelijk onderdak kunnen vinden in de gemeenschap en bovendien zich in deze gemeenschap vrijelijk kunnen bewegen.
Als zij een voortrekkersrol vervullen (ze staan immmers dichter bij het vuur) bij het indammen van antiwesters gedachtegoed (de moslims willen graag bij het westen horen volgens Job) zou het een positief beeld scheppen van de afschuw waarvan vele moslims zeggen dat ze dit hebben tov het terrorisme en ander soort misdaad.
Ik meen dat met name tijdens de aardbeving in Marokko, vooral de marokkaanse gemeenschap haar handen uit de mouwen heeft gestoken. Ik kan het verkeerd hebben. Iran is een totaal andere zaak, hoe groot is de iraanse gemeenschap in NL nou bijv? Moslims zouden volgens jou meer moeten doen aan het "antiwesterse" gedachtegoed. Dat is nu juist het probleem, het is een gedachtegoed. Je kunt niet in de hoofden van personen kijken om vervolgens te constateren dat diegene anti-westers is. Bovendien is het nog maar de VRAAG of deze mensen "anti-westers" zijn, statistieken wijzen uit dat Turkse en Marokkaanse jongeren relatief gezien minder overlast veroorzaken dan bijv Antillianen en Surinamers. Dat terwijl onder de laatste groep geen moslims zitten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_19587937
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Te weinig helaas, maar goed.
waarom zou je willen dat ze er meer zouden hebben en hoe weet je hoeveel ze er hebben?

Ik vind dit een beetje een hele vreemde gedachte als je de gevolgen van een dergelijke aanval in ogenschouw neemt.
Yeah baby Yeah!
pi_19587947
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:15 schreef Kjew het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Moslimaap? Of noem je mij aap?

Het filmpje kan ik hier niet zien, maar t was ook geen reactie op t filmpje...
En wat heb ik met SH te maken? Dacht dat we het over de Islam binnen Nederland hadden? Respect verdient een volk zonder respect voor zn eigen volk niet!
Als je het filmpje niet kan zien, moet je ook niet op mijn post reageren. Want mijn post was gericht op het filmpje.
Allah Al Watan Al Malik
pi_19587949
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Met de "islam" bedoel ik altijd de uitvoerders of leden ervan. Ik betwijfel of de Islam zo'n grote waardering voor het menselijke leven heeft. Als kinderen al met de paplepel worden ingegeven dat ze beter als martelaar naar allah kunnen komen, dan krijgen ze een verlangen naar de dood. Laat kinderen gewoon van het leven genieten, zonder die zieke indoctrinatie voor politieke doelen (bijv. palestijnen).
Mensenrechtenorganisaties kunnen dat uiteraard zien, maar het zal niet erger zijn dan de toestanden in islamitische landen, denk je wel?
Apart, je zou dan haast denken dat je met honderden miljoenen potentiële martelaars te maken hebt aangezien er 1.5 miljard moslims op aarde wonen.
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 14:17:12 #142
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19587966
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:16 schreef Elgigante het volgende:

[..]

waarom zou je willen dat ze er meer zouden hebben en hoe weet je hoeveel ze er hebben?

Ik vind dit een beetje een hele vreemde gedachte als je de gevolgen van een dergelijke aanval in ogenschouw neemt.
Ik zou er aangaande de persoon die zoiets zegt niet al teveel over nadenken.
pi_19588030
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:16 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ik had liever wat evenwicht gezien. Dus niet alle kernwapens bij de landen die niet islamitisch zijn.

Ik vindt het een beetje een nog veel vreemdere gedachte als jij de gevolgen van een aanval van de kant van de huidige machthebbers en grootbezitters onderwaardeert.

Ik heb het overigens nergens over een aanval, enkel over bezit. Slechts voor zelfverdediging natuurlijk, net als andere niet-islamitische landen.
pi_19588059
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Het verhaal dat kindereen "al met de paplepel worden ingegeven dat ze beter als martelaar naar allah kunnen komen" is natuurlijk onzin. Suicide is uberhaupt ten strengste verboden in de Islam, dus je vraag of de islam zo'n grote waardering heeft voor het menselijk leven is beantwoord. Overigens wordt het vermoorden van 1 persoon gezien als het "vermoorden van de gehele mensheid". De mensenrechtensituaties in een aantal westerse landen van bijv. gevangenen zijn soms slechter dan in Islamitische landen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_19588067
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik meen dat met name tijdens de aardbeving in Marokko, vooral de marokkaanse gemeenschap haar handen uit de mouwen heeft gestoken. Ik kan het verkeerd hebben. Iran is een totaal andere zaak, hoe groot is de iraanse gemeenschap in NL nou bijv? Moslims zouden volgens jou meer moeten doen aan het "antiwesterse" gedachtegoed. Dat is nu juist het probleem, het is een gedachtegoed. Je kunt niet in de hoofden van personen kijken om vervolgens te constateren dat diegene anti-westers is. Bovendien is het nog maar de VRAAG of deze mensen "anti-westers" zijn, statistieken wijzen uit dat Turkse en Marokkaanse jongeren relatief gezien minder overlast veroorzaken dan bijv Antillianen en Surinamers. Dat terwijl onder de laatste groep geen moslims zitten.
Ok, het volgende...
Moslims weten dat er een gespannen verhouding heerst tussen enerzijds de autochtone bevolking en anderszijds, de nieuwkomers die de islam belijden.
Nu luisteren veel moslims naar figuren die er anti-westerse denkbeelden op na houden. Waarom geven zij deze mensen niet aan, als ze weten dat op deze figuren de kritiek gebaseerd is?
Als je zelf een ettergezwel hebt snij je die toch weg of ga je ermee naar de dokter?
Of het moet zijn (en dat denken velen) dat men het ettergezwel niet zo erg vindt....
Yeah baby Yeah!
pi_19588096
Elgigante, hoe vaak ben jij in een moskee geweest?
pi_19588113
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als je het filmpje niet kan zien, moet je ook niet op mijn post reageren. Want mijn post was gericht op het filmpje.
Mijn reactie deed niks af aan t filmpje... inhoud stond nl. al beschreven door de poster, dus ik heel goed op jou reactie reageren lijkt mij, denk je ook niet?. Probeer toch niet iemand op zulke onzinnige dinge te pakken! Of is dat jouw manier van discussieren, net als iemand aap of hypocriet noemen?
pi_19588136
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ok, het volgende...
Moslims weten dat er een gespannen verhouding heerst tussen enerzijds de autochtone bevolking en anderszijds, de nieuwkomers die de islam belijden.
Nu luisteren veel moslims naar figuren die er anti-westerse denkbeelden op na houden. Waarom geven zij deze mensen niet aan, als ze weten dat op deze figuren de kritiek gebaseerd is?
Als je zelf een ettergezwel hebt snij je die toch weg of ga je ermee naar de dokter?
Of het moet zijn (en dat denken velen) dat men het ettergezwel niet zo erg vindt....
Wat versta jij onder anti-westerse denkbeelden? Mijn imam heeft het daar namelijk nooit over. Ik ben dus wel benieuwd wat jij meer weet dan ik.

Wat vind je trouwens van het ettergezwel dat zich (neo-)racist noemt? Ook wegsnijden?
  † In Memoriam † woensdag 2 juni 2004 @ 14:23:56 #149
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_19588140
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:20 schreef Mutant01 het volgende:
Het verhaal dat kindereen "al met de paplepel worden ingegeven dat ze beter als martelaar naar allah kunnen komen" is natuurlijk onzin.
Ik heb eens een documentaire gezien van een palestijnse les voor kinderen van zo'n 5 a 8 jaar.
quote:
Suicide is uberhaupt ten strengste verboden in de Islam, dus je vraag of de islam zo'n grote waardering heeft voor het menselijk leven is beantwoord. Overigens wordt het vermoorden van 1 persoon gezien als het "vermoorden van de gehele mensheid".
Ja, vandaar zoveel moord en verderf in naam van allah. Kom op zeg.
quote:
De mensenrechtensituaties in een aantal westerse landen van bijv. gevangenen zijn soms slechter dan in Islamitische landen.
Noem een voorbeeld, ik betwijfel het ten zeerste.
pi_19588191
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:21 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Ok, het volgende...
Hoeveel figuren lopen er hier rond die "anti-westerse" denkbeelden op na houden dan? Hoeveel imams zijn er het afgelopen jaar aangehouden die haat jegens het westen predikten? Die het vermoorden van westerlingen goedkeurd? Je "hebt" het over veel moslims die luisteren naar figuren die anti-westerse denkbeelden er op na houden. Volgens de AIVD lopen er zo'n 150 rond.. en deze gasten proberen juist zo min mogelijk op te vallen. (denk aan de kapers van 9/11) Je ziet het niet!
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')