Mijn paspoort is oud, maar nog niet verlopen. Mijn vraag is dus of er een minimale tijd is van de 'resterende' geldigheid van mijn paspoort en de datum waarop ik Amerika in kan.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:12 schreef stukovich het volgende:
als je morgen naar het gemeentehuis gaat, en met spoed een nieuw paspoort aanvraagt (komen wel extra kosten bij) dan heb je volgens mij vrijdag een nieuw paspoort. Dan krijg je als het goed is ook meteen een nieuwe, omdat je nu een oud paspoort hebt. Dan ben je dus helemaal up-to-date
Het is niet voor vakantie maar voor werk. Als ik vorige week te horen heb gekregen dat ik bij een congres moet zijn in de VS vanaf 12 juni...... ach laat ook maar. Ga jij morgen maar weer lekker op de tractor zittenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:15 schreef Aequitas het volgende:
lekker snel dat je daar achterkomt
Thxquote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:19 schreef Dennis_the_Menace het volgende:
Paspoort
Als u naar de VS afreist moet uw paspoort nog minstens 6 maanden geldig zijn om toegelaten te worden. Overtuigt u zich er minstens 3 maanden voor vetrek voor dat uw paspoort bij uw vertrek nog 6 maanden geldig is, want dan kunt u nog op tijd reageren en een nieuw paspoort aanvragen.
Let op: Vanaf 26 oktober 2004 (15 mei 2003 voor mensen uit België) moet iedereen die naar de VS reist een zogenaamd machinaal leesbaar paspoort hebben. Alle Nederlandse paspoorten die sinds 1995 zijn uitgegeven voldoen aan deze eis.
Ook is het verplicht dat ieder persoon een eigen paspoort heeft. Kinderen kunnen dus niet meer met het paspoort van hun ouders meereizen.
bron: http://www.allesamerika.com/reistips-amerika.html
Hij kan toch vandaag besloten hebben te gaan? Ik ken zijn situatie natuurlijk niet, maar niet iedereen plant zijn reis maanden van te voren. Ik ben ook wel eens naar de VS vertrokken, binnen 12 uur nadat ik besloot te gaan. Was een zakelijke reis en dan is dat echt niet zo bijzonder hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:15 schreef Aequitas het volgende:
lekker snel dat je daar achterkomt
Inderdaad dus.....quote:Het is niet voor vakantie maar voor werk. Als ik vorige week te horen heb gekregen dat ik bij een congres moet zijn in de VS vanaf 12 juni...... ach laat ook maar. Ga jij morgen maar weer lekker op de tractor zitten
Tot mei 2004? Dat was tot gisterenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:29 schreef Vampier het volgende:
je gaat tot mei 2004 dan heb je een visum nodig en een passpoort wat de eerste 6 maanden niet verloopt. En onthoudt en geld een 'do not ask do not tell' policy bij de doaune in de US. (ik noem ze de gestappo's)
Dan had je vorige week al kunnen bedenken dat je daarvoor je paspoort nodig zou hebben, niet?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Het is niet voor vakantie maar voor werk. Als ik vorige week te horen heb gekregen dat ik bij een congres moet zijn in de VS vanaf 12 juni...... ach laat ook maar. Ga jij morgen maar weer lekker op de tractor zitten
[..]
Thx
Precies en ik ben nu pas weer terug in de gemeente waar ik woon. En ik heb nergens gezegd dat ik in veel landen kom. Natuurlijk begrijp ik dat vanaf de wei het buitenland nogal veelomvattend lijkt maar dat is niet het geval hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:48 schreef Aequitas het volgende:
[..]
Dan had je vorige week al kunnen bedenken dat je daarvoor je paspoort nodig zou hebben, niet?
En dan nog, als je zo'n belangrijke *kuch* baan hebt waarbij je zelfs naar het buitenland moet dan ben je vrij stom bezig als zolang wacht met het vernieuwen van je paspoort. Veel landen stellen als eis dat het paspoort nog enkele maanden geldig is.
Ik zal morgen de![]()
de groeten doen van je, altijd leuk voor ze als ze wat van d'r familie horen.
![]()
Nee hoor, misschien moet jij maar beter lezen in dit topic dan zie je waarom ik dit pas laat ontdek. Of wil je én inhoudelijk reageren én afzeiken wellicht?quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:04 schreef SEMTEX het volgende:
Je paspoort moet nog minstens 6 maanden geldig zijn. Maar dit heeft vast al iemand gezegd
Beetje naief om dit zo laat pas te ontdekken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |