abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 januari 2003 @ 16:19:21 #101
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7799771
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 15:38 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Mooi is hij he.
Ik heb hem ook pas aangeschaft. Erg mooi vormgegeven en zitten een aantal erg mooie nummers als bonus bij. Of wel een aantal die ik al had (De Warsaw opnames dan voornamelijk).

aan jou en aan Arma_Angelus: Waar hebben jullie die box gekocht?

Ik heb hem bij een afdeling van de Virgin gekocht, en dat kostte me dus 62 treuro. (maar het geld meer dan waard overginds) In andere platenzaken heb ik hem nog nooit zien staan. En in Nederland zijn de zogenaamde"longboxen" vaak ook nergens te vinden.

Ze hebben hier trouwens ook zo'n box van Echo & The Bunnymen.

Alleen ken ik vrijwel niets van ze. Is het de moeite waard?

En van Velvet Underground is er ook zoiets:

Is dat de moeite waard?

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  Trouwste user 2022 donderdag 9 januari 2003 @ 16:41:19 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_7800195
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 16:19 schreef Elegy het volgende:

Ze hebben hier trouwens ook zo'n box van Echo & The Bunnymen.
[afbeelding]

Alleen ken ik vrijwel niets van ze. Is het de moeite waard?

[afbeelding]

Is dat de moeite waard?

Beiden hebben mooie albums gemaakt.

Als ik jou was zou ik 'ocean rain' van Echo and the bunnymen proberen.

Van VU het befaamde bananen album : 'Velvet underground & Nico'

Succes.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_7801851
quote:
Op dinsdag 7 januari 2003 22:41 schreef tong80 het volgende:

Volgens mij allemaal geregiseerd door Anton Corbijn.

haal je nu niet Depeche Mode en Joy Division door elkaar
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:35:34 #104
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7801937
[quote]Op donderdag 9 januari 2003 15:45 schreef ranja het volgende:

[..]

Helemaal niet meer eens. Warsaw is bijna evengoed als Joy Division en hoe meer versies je van de nummers hoort, hoe beter je de ontwikkeling ook hoort.
[..]

Ik zeg dat die oude nummers standaard punk zijn en niet zo uniek-nuwave-sferisch als closer en daarom vind ik ze kut.Maar dat zegt niks over de kwaliteit.Ik begrijp best dat jij het wel goed vind.Wat je zei over die ontwikkeling die je goed hoort vind ik heel interresant.Ze hebben opnames gemaakt van voor unknown pleasures die ze mislukt vonden omdat de producer hun niet begreep en het daardoor niet werkte.Dat hoort ook bij hun ontwikkeling.Vind ik heel interesant.Ik vind vooral warsaw veel minder omdat het latere werk de ritmiek "disco" was en bij warsaw niet.DE uniekheid het eclectisme (moeilijk woord zeg!)=disco ritme met rocknuwave sound,ontbreekt.Een nummer als warsaw is gewoon veel saaier dan bijvoorbeeld decades.

de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:39:15 #105
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7801999
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 16:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Beiden hebben mooie albums gemaakt.

Als ik jou was zou ik 'ocean rain' van Echo and the bunnymen proberen.

Van VU het befaamde bananen album : 'Velvet underground & Nico'

Succes.

Thanx voor de tips
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 9 januari 2003 @ 18:46:50 #106
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7802132
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 15:45 schreef ranja het volgende:

[..]
Ik mis nog Movement in je lijst, dat is echt een essentiele New order lp, daar klinken ze nog een beetje als Joy division. Je mist Ian natuurlijk wel, maar de nummers zijn wel heerlijk donker.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens... Movement is wel een aardige plaar maar: luister eerst naar die onzekere plaat(slechte zang!) en dan naar het nummer 60 miles an hour( geiale keyboardsolo!!!) van get ready en je word weggeblazen!! als movement essential is dan zijn brotherhood en corruption lies power dinges ook essentieel: eigenlijk alle neworder platen wel! Je moet wel kritisch zijn!!!
  donderdag 9 januari 2003 @ 22:59:05 #107
13973 ranja
image means nothing
pi_7808148
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:46 schreef thesoundfan het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan weer niet mee eens... Movement is wel een aardige plaar maar: luister eerst naar die onzekere plaat(slechte zang!) en dan naar het nummer 60 miles an hour( geiale keyboardsolo!!!) van get ready en je word weggeblazen!! als movement essential is dan zijn brotherhood en corruption lies power dinges ook essentieel: eigenlijk alle neworder platen wel! Je moet wel kritisch zijn!!!

Ik ben zeker wel kritisch maar heb net een andere smaak dan jij blijkbaar Ik heb niks tegen Get ready, misschien wel het op een na beste New order album... maar Movement blijft bij mij bovenaan staan. Na de 3 officiele Joy division albums en het semi-officiele Warsaw album dan.
  donderdag 9 januari 2003 @ 23:03:47 #108
13973 ranja
image means nothing
pi_7808320
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:35 schreef thesoundfan het volgende:

Ik zeg dat die oude nummers standaard punk zijn en niet zo uniek-nuwave-sferisch als closer en daarom vind ik ze kut.Maar dat zegt niks over de kwaliteit.Ik begrijp best dat jij het wel goed vind.Wat je zei over die ontwikkeling die je goed hoort vind ik heel interresant.Ze hebben opnames gemaakt van voor unknown pleasures die ze mislukt vonden omdat de producer hun niet begreep en het daardoor niet werkte.Dat hoort ook bij hun ontwikkeling.Vind ik heel interesant.Ik vind vooral warsaw veel minder omdat het latere werk de ritmiek "disco" was en bij warsaw niet.DE uniekheid het eclectisme (moeilijk woord zeg!)=disco ritme met rocknuwave sound,ontbreekt.Een nummer als warsaw is gewoon veel saaier dan bijvoorbeeld decades.

Je doet iets vaags met quoten

Maar goed, Warsaw standaard punk noemen vind ik erg ver gaan hoor... nummers als They walked in line of de eerste versies van Transmission en Leaders of men heeft erg weinig met de punk te maken die ik 'standaard' noem. Maar ik heb het idee dat jij meer van de electronische kant van de wave houdt en ik meer de donkere (laat ik geen gothic zeggen) kant... met name JD nummers als The eternal, No love lost, 24 hours, etc...

[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 09-01-2003 23:09]

vrijdag 10 januari 2003 @ 21:12:12 #109
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_7827969
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 23:03 schreef ranja het volgende:

[..]

Je doet iets vaags met quoten

Maar goed, Warsaw standaard punk noemen vind ik erg ver gaan hoor... nummers als They walked in line of de eerste versies van Transmission en Leaders of men heeft erg weinig met de punk te maken die ik 'standaard' noem. Maar ik heb het idee dat jij meer van de electronische kant van de wave houdt en ik meer de donkere (laat ik geen gothic zeggen) kant... met name JD nummers als The eternal, No love lost, 24 hours, etc...

Laten we niet meer lullen over wat we het best vinden maar gewoon nog eens de plaat die wij zelf het geweldigst vinden opzetten!
pi_7833929
quote:

[..]

aan jou en aan Arma_Angelus: Waar hebben jullie die box gekocht?

Ik heb hem bij een afdeling van de Virgin gekocht, en dat kostte me dus 62 treuro. (maar het geld meer dan waard overginds) In andere platenzaken heb ik hem nog nooit zien staan. En in Nederland zijn de zogenaamde"longboxen" vaak ook nergens te vinden.

Ik heb hem speciaal moeten bestellen. Ik heb het bij een klein platenzaakje in Deventer gedaan (Bep Dylan). Hij was 60 euro. Dus ik denk dat die prijs wel aardig vaststaat.
Ik heb hem zelf ook nooit ergens 'zomaar' zien staan.
Hmmzz....
pi_7833954
quote:
Op zaterdag 11 januari 2003 02:52 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Ik heb hem speciaal moeten bestellen. Ik heb het bij een klein platenzaakje in Deventer gedaan (Bep Dylan). Hij was 60 euro. Dus ik denk dat die prijs wel aardig vaststaat.
Ik heb hem zelf ook nooit ergens 'zomaar' zien staan.

Tweedehands bij Concerto voor 40 eurootjes...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zaterdag 11 januari 2003 @ 02:59:33 #112
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_7833996
ik heb de box gekocht bij uhm: plato in enschede, overlaten komen uit apeldoorn
kosten: 64 euro.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_7836570
quote:

Is dat de moeite waard?

Ik heb hem hier op mp3 staan. Nog nooit naar geluistert eigenlijk. Zo'n box heb ik overigens ook van The Police(4 cd's) en die is zeker de moeite waard.

Geert

I am a drinker with writing problems
pi_7857473
quote:
Op donderdag 9 januari 2003 18:39 schreef Elegy het volgende:

[..]

Thanx voor de tips

De beste Bunnymen-albums zijn: Crocodilles(1980)=goed!, Heaven up here(1981)=zeer goed, de ontroerendste!, Porcupine(1983)vol Indiase/psychedelische vioolgeluiden, zeer mooi, 1 van de beste! en Ocean Rain(1984) Orchestraal en psychedelisch; heel indrukwekkend, ook 1 van de besten, daarna maakten ze nog het album Echo&The bunnymen in 1987, maar dat is een slap en vrij glad album, daarna gingen ze uit elkaar en kwamen weer bijelkaar(minus de overleden drummer Pete DeFreitas) midden jaren 90, maar die albums heb ik niet, dus daar kan ik ook geen oordeel over vellen!

Van de Velvet Underground zijn THE Velvet Underground&Nico(1967) en THE VELVET UNDERGROUND uit 1969 de beste (dat 2e album uit 1968 heb ik niet, wel eens gehoord bij iemand, maar vondt het niet zoveel aan) Op die elpee uit 1969 doen Nico en John Cale niet meer mee, staan veel goeie nummers op (o.a. Beginning to see the light, The story of my life, Afterhours, Jesus)

maandag 13 januari 2003 @ 10:28:26 #115
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_7868907
Nog meer tips, nog meer tips Danku danku danku

Van de week ens kijken bij de Virgin en Fnac hier

maandag 13 januari 2003 @ 10:45:33 #116
13973 ranja
image means nothing
pi_7869134
quote:
Op zondag 12 januari 2003 17:20 schreef PHETEP het volgende:

Van de Velvet Underground zijn 'the Velvet Underground&Nico'(1967) en 'The velvet undergound' uit 1969 de beste (dat 2e album uit 1968 heb ik niet, wel eens gehoord bij iemand, maar vondt het niet zoveel aan) Op die elpee uit 1969 doen Nico en John Cale niet meer mee, staan veel goeie nummers op (o.a. Beginning to see the light, The story of my life, Afterhours, Jesus)

Niet mee eens, ik zou White light white heat nog maar eens een keer luisteren... die is echt super... niet in de laatste plaats door het 18 minuten durende Sister ray.
Die 3e vind ik dus wel minder, ik hoor dan liever wat latere uitgaven van outtakes en rarities zoals VU en Another view...
pi_7871332
quote:
Op maandag 13 januari 2003 10:45 schreef ranja het volgende:

[..]

Niet mee eens, ik zou White light white heat nog maar eens een keer luisteren... die is echt super... niet in de laatste plaats door het 18 minuten durende Sister ray.
Die 3e vind ik dus wel minder, ik hoor dan liever wat latere uitgaven van outtakes en rarities zoals VU en Another view...

Ja, misschien als ik die 2e plaat weer eens beluister, vindt ik hem wel goed(dat ik die plaat beluisterd heb bij iemand anders is ook al weer zo'n 12 jaar geleden)- Ik heb wel een verzamel-elpee gehad waar een paar nummers van die 2e op stonden (White light/white heat, The box) en Sister Ray ken ik mede van de cover door Joy Division!
  maandag 13 januari 2003 @ 14:36:49 #118
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_7873293
Ik zag die Joy Division box laatst bij de plaatboef in Rotterdam voor 45 euro, volgens mij wassie nog nieuw ook (hij zat nog in het plastic en zag er ongebruikt uit). Het is dat ik meer dan de helft van wat erop staat al op cd heb, anders had ik'm zeker meegnomen.
pi_11099215
quote:
Op maandag 13 januari 2003 14:36 schreef menjo het volgende:
Ik zag die Joy Division box laatst bij de plaatboef in Rotterdam voor 45 euro, volgens mij wassie nog nieuw ook (hij zat nog in het plastic en zag er ongebruikt uit). Het is dat ik meer dan de helft van wat erop staat al op cd heb, anders had ik'm zeker meegnomen.
Ja, dat is een mooie box, van een ge-wel-dige band!

Shadowplay roeleert nog steeds zwaar!

pi_11100122
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 00:29 schreef Nuoro het volgende:

[..]

Ja, dat is een mooie box, van een ge-wel-dige band!

Shadowplay roeleert nog steeds zwaar!

Die jongens zijn ook leuk doorgegaan als New Order toen Ian Curtis vond dat hij lang genoeg aanwezig was op de aardbol.
salva cum reverentia
pi_11101694
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 01:34 schreef hoppe het volgende:

[..]
blablabla New Order blablabla

Off-topic!
pi_16331079
Ik heb een hele Joy Division revival.

Zwaar onderschatte muziek.

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16334120
Ik las een tijd terug op PFM dat Factory Records een compilatie van JD nummers zou uitbrengen met een t-shirt en nog wat extra's.... is dat nog doorgegaan
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_16339466
Ondanks dat Joy Division (te) kort aan bod komt, is "24 hour party people" een interessante documentaire over het ontstaan van de Manchester-scene onder aanvoering van Tony Wilson. Aanrader.

Ik denk dat de kracht van Joy Division is/was dat ze, in tegenstelling tot de duizenden druilerige gothic-bands van tegenwoordig die vooral beroepsmatig depressief zijn, integer waren en je dit terug hoort in de muziek.

pi_18934366
Absoluut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')