quote:Ja ik vind het ook een leuke plaat. Heb hem een maandje geleden aangeschaft. Staat een aantal absolute topnummers op.
Op zondag 3 november 2002 01:04 schreef Z het volgende:[..]
Grappig, ik zag dit topic en ik dacht, ik ga al deze mensen even kennis laten maken met Interpol, maar je men was mij voor... Ik heb ze twee weken geleden gezien in de kleine zaal in de Paradiso, was echt een fantastisch concert, ze speelden heel strak. En ze waren in "jaren 80 pakken", met stropdas enzo. Ga eens luisteren zou ik zeggen!
En meer ontopic: ik heb vorige week eindelijk mijn Joy Division box ontvangen. Was nogal vertraagd. Erg mooi vormgegeven geheel. Heb nog geen tijd gehad om er echt voor te gaan zitten.
quote:twee weken geleden? damn ik ontdek bands vaak als ze net langsgeweest zijn in NL....
Op zondag 3 november 2002 01:04 schreef Z het volgende:
Grappig, ik zag dit topic en ik dacht, ik ga al deze mensen even kennis laten maken met Interpol, maar je men was mij voor... Ik heb ze twee weken geleden gezien in de kleine zaal in de Paradiso, was echt een fantastisch concert, ze speelden heel strak. En ze waren in "jaren 80 pakken", met stropdas enzo. Ga eens luisteren zou ik zeggen!
quote:Heb hem gisteren gekocht en ik vind het een prachtplaat! Hulde!!!
Op vrijdag 1 november 2002 20:30 schreef MadScientist het volgende:
Interpol![]()
wow, klinkt echt goed, ze hangen echt sterk naar Joy Division maar ze zijn toch geen flauwe na-aap band... dat zie je niet vaak, zeker niet bij een alom geprezen band als Joy Division met zijn eigen sound.... chapeau!
quote:ik ben nog steeds erg blij dat ik op een mooie dag eens een login heb aangemaakt hier
Op donderdag 7 november 2002 18:15 schreef MuadDib het volgende:
Een goede plaat te danken aan Fok!
quote:
Joy Division: 'Unknown Pleasures'
(Humo 2037, 20 september 1979)
Dat de aankomende grootmeesters van de afterpunk uit Manchester komen kan amper een verrassing heten. De nauwe verwantschap tussen deze muzikale beweging en de industriesteden werd al een tijdje geleden vastgesteld, ondermeer naar aanleiding van de korte hoogbloei van de Akronmuziek; en de talloze onafhankelijke platenlabels in Manchester (New Hormones, Factory Records, Object Music) hebben jonge groepen steeds aangemoedigd om een nieuw en eigen geluid te kreëren, wat bij grotere firma's nooit voor een kontrakt in aanmerking zou komen. De Joy Division, dus!
Deze groep, die ooit Warsaw heette en het toen klaarspeelde binnen 24 uur een langspeelplaat op te nemen, te miksen, in de hoezen te droppen en bij de platenboeren aan huis te bestellen, heeft nu volle twee jaar nodig gehad om 'Unknown Pleasures' klaar te krijgen. 'Unknown Pleasures' is vooral het werk geworden van Ian Curtis, zanger en komponist van de Joy Division, die voor deze schijf al zijn fobieën en neuroses op rijm zette en daar de muziek bij verzon, die wel de angstaanjagende, dreigende en obsederende sfeer benadert van wat The Doors tijdens 'The End' en John Cale met 'Fear' klaarmaakten, maar nauwelijks de enkels van deze ouwe heren haalt. Goed, 'Day of the Lords' houdt je een tijdlang in een indrukwekkende wurggreep en 'Inside' kan een boeiend technisch eksperiment zijn en 'Shadowplay' lijkt verdacht veel op muziek, maar Magazine maakte twee jaar terug in dit genre al een langspeelplaat die tienmaal sterker klonk dan wat de Joy Division ooit zal bereiken.Zolang echter sommige mensen genialiteit blijven verwarren met elitaire toestanden en onverstaanbare eksperimenten zullen groepen als de Joy Division het doen bij het keurkorps intellektuele muziekliefhebbers.Die vinden dit immers niet prettig om naar te luisteren, maar wel Ongemeen Boeiend. (Jan Theys)
Hmzz.
Tracklist:
A
1. Inside the line
2. Gutz
3. At a later date
4. The kill
5. You're no good for me
6. At a later date - live
7. Novelty
B
1. Warsaw
2. No love lost
3. Leaders of men
4. Faillures
5. Ice age
6. Walked in line
7. The kill (2)
Als Warsaw:
A 1-5 demosessie "The ideal beginning", juli 1977
A 6 live in Manchester, oct. 1977
B 1-4 opname voor de eerste 7", dec. 1977
Als Joy division:
A 7 + B 5-6 opnames voor de 'Warsaw' lp, mei 1978
B 7 opname voor 'Unknown pleasures', april 1979
Ook erg gaaf: een aantal stukjes uit recensies van de Warsaw optredens
"Stiff kittens a.k.a. Warsaw a.k.a. whatever-they're-called-next-week rate zero on my Mary Whitehouse odorometer. The guitarist must be some refigee from a public school, the neatest thing about the bassist is his headgear and the singer has no impact whatsoever. By the fith number or so they can just about put together a coherent riff, but I don't think even the most demented headbanger could get off to this. Someone tells me this is their first gig. So let's pass over to the rest. Next, please"
"Warsaw are one of many recent new wave functional bands, easy digestible, dommed maybe to eternal suppport spots. Whether they will find a style of their own is questionable, but probably not important. Their instinctive energy often compensates for the lameness of their songs, but they seem unaware of the audience when performing"
En nog een paar, sommige wat postiever maar niet echt lyrisch.
kewle plaat zo te zien btw!
(ik zal maar niet zeggen 'wellicht beter dan het origineel' want dan vallen er nogal wat mensen over mij heen volgens mij)
quote:Idd.
Op zaterdag 14 december 2002 12:29 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Whaaaaaaaaaa die Swans versie van Love Will Tear us Apart is gooooeeed!!!!!!(ik zal maar niet zeggen 'wellicht beter dan het origineel' want dan vallen er nogal wat mensen over mij heen volgens mij)
quote:9 december is er een boxsetje gereleased aan de andere kant van de grote plas:
Op zaterdag 11 augustus 2001 15:59 schreef -Wepeel2- het volgende:
--knip--Hoe zit het overigens met de band New Order die een spin-off is van deze band. Ik ken hier alleen Blue Monday van en dat vind ik een heel goed nummer. Zijn er nog cd's van deze band die aan te raden zijn?
Echt van een beklemmende schoonheid!!
quote:Zeker erg goed!
Op vrijdag 20 december 2002 16:09 schreef PHETEP het volgende:
Luister als jullie Joy Division goed vinden ook eens naar "Movement" van New Order (hun eerste Lp); zeeer ontroerend album, vol verwijzingen naar de overleden Ian Curtis qua titels(The Him, ICB(betekent: Ian Curtis Buried)en qua teksten("No reason ever was given", "I tried to understand him, i tried so hard" etc.)Echt van een beklemmende schoonheid!!
quote:Ik heb 'm nu ook
Op woensdag 4 september 2002 00:19 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
Dan nog even over de (in mijn ogen) beste cd/compilatie van Joy Division. Bestrijkt mijns inziens vooral het oudere werk van de beginjaren van Joy Division en Warsaw zit er nog vers in zeg maar.Artiest: Joy Division
Titel: WarsawMeer mensen die deze compilatie kennen/hebben?
quote:Hij is hier (Parijs) al te koop hoor, voor 45 euro heb ik 'm aangeschaft. Erg goede box.
Op maandag 16 december 2002 11:07 schreef hoppe het volgende:[..]
9 december is er een boxsetje gereleased aan de andere kant van de grote plas:
NEW ORDER - 'RETRO' (LONDON RECORDS)
http://www.dotmusic.com/reviews/Albums/December2002/reviews27643.asp
Zal mij benieuwen wanneer het hier te koop is.
quote:
DISC 1 MIRANDA SAWYERS SELECTION'Fine Time'
'Temptation'
'True Faith'
'The Perfect Kiss'
'Ceremony
'Regret'
'Crystal
'Bizarre Love Triangle'
'Confusion'
'Round and Round'
'Blue Monday
'Brutal'
'Slow Jam'
'Everyone Everywhere'
DISC 2 JOHN McCREADYS SELECTION'Elegia
'In a Lonely Place
'All Day Long
'Your Silent Face
'Sunrise
'Broken Promise
'Dreams Never End
'Cries and Whispers
'Chosen Time
'Ecstasy
'Sooner Than You Think
'Leave Me Alone
'Lonesome Tonight
'Every Little Counts
'Run Wild
DISC 3 - MIKE PICKERINGS SELECTION'Confusion (Koma & Bones Mix with Bernards new vocal)
'Paradise (Robert Racic Mix)
'Regret (Sabres Slow 'N Low Mix)
'Bizarre Love Triangle (Shep Pettibone Mix)
'Shell Shock (John Robie Mix)
'Fine Time (Steve 'Silk Hurley Mix)
'1963 Arthur Baker Mix
'Touched by the Hand of God (Original Version)
'Everythings Gone Green (Original)
'Blue Monday (Jam & Spoon Manuela Mix)
'World in Motion (Pickering/Parke Mix)
'Here to Stay (Chemical Brothers Remix)
'Crystal (Lee Coombs Remix)
DISC 4 - BOBBY GILLESPIE (LIVE TRACKS)'Ceremony (Studio 54, Barcelona on 7 July 1984)
'Procession (Sunderland 15 August 1984)
'Everythings Gone Green (Tolworth Rec. Centre, Kingston, London 6 Dec 1985)
'In a Lonely Place Glastonbury Festival 20/06/81
'Age of Consent (Spectrum Arena, Warrington 1 March 1986)
'This Time of Night (Fulcrum Centre, Slough 7 Dec 1985)
'The Perfect Kiss (Fulcrum Centre, Slough 7 Dec 1985)
'Fine Time (Hoffman Estates, Chicago 30 June 1989)
'World (Starplex Amphitheatre, Dallas 21 July 1983)
'Regret Reading Festival 31 August 1993)
'As It Is When It Was (Reading Festival 31 August 1993)
ALAN WISES INTRODUCTION (Olympia, Paris 12 November 2001)
'Crystal (Big Day Out, Gold Coast 20 January 2002)
'Turn My Way (Olympia, Liverpool 18 July 2001)
'Temptation (Academy, Brixton 10 October 2001)
Tracklist:
quote:
1. Digital
2. Glass
3. Disorder
4. Day Of The Lords
5. Candidate
6. Insight
7. New Dawn Fades
8. She's Lost Control
9. Shadowplay
10. Wilderness
11. Interzone
12. I Remember Nothing
13. Ice Age
14. Exercise One
15. Transmission
16. Novelty
17. Kill
18. Only Mistake
19. Something Must Break
20. Autosuggestion
21. From Safety To Where...?
22. Sound Of Music
23. Atmoshpere
24. Dead Souls
25. Komakino
26. Incubation
27. Atrocity Exhibition
28. Isolation
29. Passover
30. Colony
31. Means To An End
32. Heart And Soul
33. Twenty Four Hours
34. Eternal
35. Decades
36. Love Will Tear Us Apart
37. These Days
38. Warsaw
39. No Love Lost
40. Leaders Of Men
41. Failures
42. Drawback
43. Interzone
44. Shadowplay
45. Exercise One
46. Insight
47. Glass
48. Transmission
49. Dead Souls
50. Something Must Break
51. Ice Age
52. Walked In Line
53. These Days
54. Candidate
55. ONLY MISTAKE, The
56. Chance (Atmosphere
57. Love Will Tear Us Apart
58. Colony
59. As You Said
60. Ceremony
61. In A Lonely Place (Detail
62. Dead Souls
63. Only Mistake
64. Insight
65. Candidate
66. Wilderness
67. She's Lost Control
68. Disorder
69. Interzone
70. Atrocity Exhibition
71. Novelty
72. Autosuggestion
73. I Remember Nothing
74. Colony
75. These Days
76. Incubation
77. Eternal
78. Heart And Soul
79. Isolation
80. She's Lost Control
quote:
The most complete collection of Joy Division's studio recordings ever, compiled by the surviving band members and Jon Savage. Both studio LP's are included along with all singles, obscure tracks and hard to find tracks. The 4th disc includes previously unreleased live tracks for the faithful. Not to mention the fact that all the tracks were digitally remastered, so they sound better than ever.
[Dit bericht is gewijzigd door Elegy op 06-01-2003 12:39]
quote:Decades(van closer) is mijn absolute favoriet.Dat nummer lijkt op helemaal geen andere nummers die ik ken. Absoluut uniek!
Op maandag 13 augustus 2001 23:16 schreef hoogl298 het volgende:
Joy Division is i.m.o. een band die tijdloze muziek maakt. Zó ragfijn en "net op het randje" dat je de muziek wel kunt eten. De producties waar Martin Hannett zich mee bemoeit zijn altijd van zo'n soort vreemde schoonheid (zo heeft hij ook sommige nummers van "Magazine" geproduced en dat is duidelijk te horen: ook zo'n ijzige syntheziser).
Waar mijn bloed van gaat koken zijn nummers als Decades en Heart and Soul (Closer).![]()
Artiest: Joy Division
Titel: Warsaw
1. All of this for you
2. They walked in line
3. Failures
4. Ice age
5. Interzone
6. Warsaw
7. Transmission
8. Shadowplay
9. Leaders of men
10. Novelty
11. No love lost
12. Exercise one
13. Insight
14. She's lost control
15. Transmission
16. You're no good for me
Meer mensen die deze compilatie kennen/hebben?
[/quote]
Ik ken die compi.Ik vind um echt kut,(net als substance van new order)behalve shadow play, she lost control en transmission dan. Het oude werk van Joy Division is meer standaard punk en helemaal niet bijzonder.Dat is de cd closer wel.Die is uniek.De beste joydi. compi is volgens mij "permanent" uit 1995. Met het unieke laatste werk en ook de nummers die ik in dit verhaaltje al noemde en love will tear us apart.Die onmisbaar natu.
quote:
Op maandag 6 januari 2003 12:33 schreef Elegy het volgende:
geweldig ding. heb ik ook.
quote:Ik heb "Low Life" "Electronique" "Republic" en "Get Ready. Die vind ik allevier geweldig.Ik heb Substance ook geluisterd maar dat vin ik een kut verzamelaar: veel slechte remixen, al zijn nummers als"true faith" en"1963" geniaal en alleen op die plaat. Get ready is de rockende new order, republic de vioolmieterige(maar wel mooi:niet kitch) =meer depeche mode. Low Life is het emotioneelst.Vooral van nummertje 3 krijg ik een brok in mijn keeltje. Low life en get ready zijn volges mij de meesterwerken=aanraders. Brotherhood ken ik ook=sterk af te rade.
Hoe zit het overigens met de band New Order die een spin-off is van deze band. Ik ken hier alleen Blue Monday van en dat vind ik een heel goed nummer. Zijn er nog cd's van deze band die aan te raden zijn?
Aanradertje, volgende maand gaat in rotterdam op het filmfestival "24 hour party people" in premiere..Gaat over Tony Wilson, van Factory records en beschrijft een stuk britse music geschiedenis vanaf Sex pistols, Joy Division, New Order richting de manchester sound (happy mondays) en de opkomst van de hyacienda...ik heb 'm vorig jaar al in belfast gezien..en op dvd besteld. Leuke film, met joy division muziek en clips erin.
oh, veel bootlegs en live concerten vind je via soulseek, slsk.org.
Frank
quote:Volgens mij allemaal geregiseerd door Anton Corbijn.
Op dinsdag 7 januari 2003 22:23 schreef modestus het volgende:
ik heb pas een paar videoclips van hen gevonden , transmission, atmosphere, decades, love will tear us apart en shadowplay... heel leuk als je alle muziek al hebt maar ze nog nooit gezien hebt
quote:Mooi is hij he.
Op maandag 6 januari 2003 12:33 schreef Elegy het volgende:
Gisteren aangeschaft: "Joy Division - Heart and soul 4 cd box"
quote:Helemaal niet meer eens. Warsaw is bijna evengoed als Joy Division en hoe meer versies je van de nummers hoort, hoe beter je de ontwikkeling ook hoort.
Op dinsdag 7 januari 2003 22:17 schreef thesoundfan het volgende:
Ik ken die compi.Ik vind um echt kut,(net als substance van new order)behalve shadow play, she lost control en transmission dan. Het oude werk van Joy Division is meer standaard punk en helemaal niet bijzonder.Dat is de cd closer wel.Die is uniek.De beste joydi. compi is volgens mij "permanent" uit 1995. Met het unieke laatste werk en ook de nummers die ik in dit verhaaltje al noemde en love will tear us apart.Die onmisbaar natu.
quote:En ook hier ben ik het niet mee eens, overigens zijn het volgens mij de orginele 12" versies van de nummers zoals Blue monday en Perfect kiss.
Op dinsdag 7 januari 2003 22:38 schreef thesoundfan het volgende:Ik heb Substance ook geluisterd maar dat vin ik een kut verzamelaar: veel slechte remixen, al zijn nummers als"true faith" en"1963" geniaal en alleen op die plaat.
Ik mis nog Movement in je lijst, dat is echt een essentiele New order lp, daar klinken ze nog een beetje als Joy division. Je mist Ian natuurlijk wel, maar de nummers zijn wel heerlijk donker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |