quote:Absoluut meesterlijke plaat. Alleen staat Cermony er niet op. Da's de eerste singel die New Order uitgebracht heeft, nog voor Movement. A en b kant zijn allebei nog JD nummers.
Op maandag 29 juli 2002 16:46 schreef Gert het volgende:
BTW: hoewel de stem van Ian Curtis natuurlijk ontbreekt, is de eerste plaat van New Order heel erg JD-achtig: MOVEMENT.
Het heeft het zelfde "dreigende en tegelijkertijd melancholieke" sfeertje dat JD zo kenmerkt.
Er staat ook een nummer op dat live op STILL voorkomt: Ceremony ("I'll break them down, no mercy shown")
Die dreinerige synth in Procession vink heerlijk ja.
Wat ik me trouwens afvraag: hoeveel van die teksten op Movement zijn niet eigenlijk nog van Curtis? Als je dit leest, dan wordt er toch een directe toespeling gemaakt op zelfmoord, of interpreteer ik het nou verkeerd? (uit 'Truth'):
Oh, it's a strange day, in such a lonely way
I saw some children dance, I watched my life in a trance
And the people around me seem glad to be there
Will my time pass so slowly on the day that I fear?
And the noise that surrounds me grows so loud in my head
From the promise I made once to the lies that I said
Oh, it's such a strange day in such a lonely way
Some people look down on me, I hope they like what they see
quote:Tja, ik denk dat de rest van JD wel behoefte had om een en ander van zich af te schrijven en dat dus een hoop teksten in de verte (of direct zoals Ian Curtis Burried) wel met de zelfmoord van Ian te maken hebben.
Op dinsdag 30 juli 2002 10:49 schreef Gert het volgende:
Wat ik me trouwens afvraag: hoeveel van die teksten op Movement zijn niet eigenlijk nog van Curtis?
Maar hoe zit dat nu met die eerste Warsaw opnamen? Er staat dat ze daar niet tevreden over waren omdat er synthesizer was toegevoegd in de eindmix om het geheel wat moderner te laten klinken. Vervolgens zijn die opnamen afgekeurd. Op de uiteindelijke versie van Unknow Pleasures zijn echt ook wel synthesizers te horen. Evenals op Closer. Hoe zit dit precies en wie speelt dit instrument? Gebruikten ze het live ook?
Maar bij nr. 3 (Insight) zit er op 1:08 een hapering. Er zit geen kras op de cd, dus waarschijnlijk zal het wel in de originele concertopname zitten. Bij het woord 'but' blijft hij even haken.
Kan even mij misschien vertellen of dit in de orignele opname ook zo is of dat ik beter even terug kan gaan met mijn cd.
Mijn Joy Division collectie is gisteren uitgebreid met de Warsaw cd. Verassend om te horen dat ze nog zulke pure seventies punk hebben gemaakt. Zit heel sterk materiaal tussen, hoewel ik de voorkeur geef aan de tergende en slepende sound van Joy Division.
Binnenkort ga ik zeker ook nog de BBC cd kopen.
De Les Bains Douches live-cd vind ik erg sterk. Erg mooie versie van Joy Division. Dat zenuwachtige keyboardje erin af en toe tegen het valse aanklinkt en die prachtige, getergde zang. Ook de live versies van Day of the lords en Transmission zijn prachtig.
Maar nu dus mijn vraag: ik zit eraan te denken de Heart&Soul box te kopen. Volgens mij staat daarop al het relevante materiaal wat ook op Substance staat, plus meer. Ik zag dat er op de 3e cd zelfs nog wat alternatieve takes opstaan van de Warsaw nummers.
Is de box een beetje mooi vormgegeven en de moeite waard? Hij kost minstens 60 euro, en dat is voor mij toch veel geld.
Ik ben ook wel zeer geinteresseerd in de twee reguliere cd's die uitgebreid zijn met rare tracks uit het tijdperk van de betreffende cd's. Hebben deze cd's ook nog aparte cd-boekjes/nieuw artwork?
De box lijkt me een mooie aanvulling op mijn collectie en ik zit serieus te overwegen om hem dus aan te schaffen.
quote:Ik weet niet waar je woont maar in Amsterdam bij Concerto zag ik hem tweedehands liggen voor 40 euro. Of 'ie helemaal compleet en in goede staat is zou ik niet weten.
Op zaterdag 31 augustus 2002 14:54 schreef -Wepeel2- het volgende:
De box lijkt me een mooie aanvulling op mijn collectie en ik zit serieus te overwegen om hem dus aan te schaffen.
Dan nog even over de (in mijn ogen) beste cd/compilatie van Joy Division. Bestrijkt mijns inziens vooral het oudere werk van de beginjaren van Joy Division en Warsaw zit er nog vers in zeg maar.
Artiest: Joy Division
Titel: Warsaw
1. All of this for you
2. They walked in line
3. Failures
4. Ice age
5. Interzone
6. Warsaw
7. Transmission
8. Shadowplay
9. Leaders of men
10. Novelty
11. No love lost
12. Exercise one
13. Insight
14. She's lost control
15. Transmission
16. You're no good for me
Meer mensen die deze compilatie kennen/hebben?
quote:Er staan veel tracks op de cd die ik nog niet heb. Ik ben namelijk niet in het bezit van Still en Substance. Ik zit er dus aan te denken om in plaats van die cd's gewoon deze box aan te schaffen. Dan heb ik ook alles (afgezien van het live gedeelte van Still) + nog wat ander spul. De Warsaw demo's heb ik inmiddels wel gekocht, omdat die dus niet compleet in de box zaten en ik dat wel vrij essentieel materiaal vond (cd overigens 2e hand gevonden in perfecte staat voor 8 euro
Op woensdag 04 september 2002 00:19 schreef Even weg geweest, maar ik kom jullie weer lastig vallen
[b]-Wepeel2-: Ik heb zelf een jaar of 4 geleden de Heart And Soul box in London gekocht voor een zooitje ponden. Hij is (vind ik) erg mooi uitgevoerd met een mooi boekje erbij met foto's en stukken tekst van diverse mensen. Ook zijn alle teksten van de 83 aanwezige (sommige dubbel) tracks in het boekje opgenomen. Als je alle andere officieel uitgegeven cd's al hebt koop je met deze cd niet echt veel nieuwe nummers. Maar een echte fan zal deze box aanschaffen vanwege het perfecte overzicht die deze box geeft van de ontwikkeling van Warsaw/Joy Division.
Ik las trouwens op Amazon.com ergens een review van een klant die beweerde dat na de eerste cd de stem van Ian Curtis erg achteruit zou zijn gegaan. Ik heb dit verhaal nog nooit eerder gehoord, en ik moet zeggen dat het me zelf ook in het geheel niet is opgevallen. Afgezien van de vaak onvaste zang tijdens liveperformances, maar volgens mij is dat nooit beter geweest.
quote:dat kan wél. Ga naar instellingen, en vink 'Thread bij reageren en wijzigen laten zien' eens aan.
Op woensdag 04 september 2002 00:19 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
[offtopic]
Wat zuigt het toch dat je niet kan reageren en tegelijkertijd de huidige thread kan in zien
[/offtopic]
quote:Het tweede deel zijn opnames in de Effenaar (Eindhoven). Dat schijnt inderdaad een legendarisch concert geweest te zijn. Alleen al omdat, naar verluid (maar de romantiek kan hier genadeloos toeslaan), de sfeer toen erg gespannen was. Buiten stonden namelijk een zooi mensen die graag wilden rellen met de mensen binnen. Kan me voortellen dat die chaos een weerslag op de muziek had (althans ik hoor hte erin).
[quote]Op zaterdag 31 augustus 2002 14:54 schreef -Wepeel2- het volgende:
De Les Bains Douches live-cd vind ik erg sterk. Erg mooie versie van Joy Division. Dat zenuwachtige keyboardje erin af en toe tegen het valse aanklinkt en die prachtige, getergde zang. Ook de live versies van Day of the lords en Transmission zijn prachtig.
[Dit bericht is gewijzigd door Dinosaur_Sr op 04-09-2002 06:41]
quote:Hoei! Beter. Kan wel zien dat ik hier niet zo vaak kom.
Op woensdag 04 september 2002 06:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat kan wél. Ga naar instellingen, en vink 'Thread bij reageren en wijzigen laten zien' eens aan.
[..]
quote:100 % mee eens...
Op zaterdag 11 augustus 2001 17:55 schreef Juan Zueco het volgende:
Eén van de mooiste hoezen allertijden:J.
quote:Ik heb ook een Joy Division - Warsaw compilatie met dit verschil dat het eerste nummer officieel The Drawback is (alhoewel "All of this for you" wel in het refrein voorkomt). Misschien komt je de hoes bekend voor???
Op woensdag 04 september 2002 00:19 schreef Mysterious_Mobster het volgende:
Artiest: Joy Division
Titel: Warsaw1. All of this for you
2. They walked in line
3. Failures
4. Ice age
5. Interzone
6. Warsaw
7. Transmission
8. Shadowplay
9. Leaders of men
10. Novelty
11. No love lost
12. Exercise one
13. Insight
14. She's lost control
15. Transmission
16. You're no good for meMeer mensen die deze compilatie kennen/hebben?
[Dit bericht is gewijzigd door eskimos_zijn_cool op 08-09-2002 02:34]
2 stuks in omloop dus al
quote:Nu heel de week al vaste prik in m'n MD/CD-spelers!
Op zaterdag 14 september 2002 19:56 schreef Ceased2Be het volgende:
Heb op aanraden van Sellars de cd van Interpol maar eens gedownload om te previewen, heb hem jammergenoeg nog niet in z'n geheel kunnen luisteren maar de paar nummers die ik gehoord heb klinken erg goed.
Geweldig album!
quote:Toch maar eens luisteren dus.
Op maandag 23 september 2002 23:06 schreef Ceased2Be het volgende:[..]
Nu heel de week al vaste prik in m'n MD/CD-spelers!
Geweldig album!
Overigens komt deze week mijn boxset van Joy Division binnen.
wow, klinkt echt goed, ze hangen echt sterk naar Joy Division maar ze zijn toch geen flauwe na-aap band... dat zie je niet vaak, zeker niet bij een alom geprezen band als Joy Division met zijn eigen sound.... chapeau!
quote:Grappig, ik zag dit topic en ik dacht, ik ga al deze mensen even kennis laten maken met Interpol, maar je men was mij voor... Ik heb ze twee weken geleden gezien in de kleine zaal in de Paradiso, was echt een fantastisch concert, ze speelden heel strak. En ze waren in "jaren 80 pakken", met stropdas enzo. Ga eens luisteren zou ik zeggen!
Op vrijdag 1 november 2002 20:30 schreef MadScientist het volgende:
Interpol![]()
wow, klinkt echt goed, ze hangen echt sterk naar Joy Division maar ze zijn toch geen flauwe na-aap band... dat zie je niet vaak, zeker niet bij een alom geprezen band als Joy Division met zijn eigen sound.... chapeau!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |