nwesflash: haring komt uit de zee!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:02 schreef Erosjuhhh het volgende:
op 't nieuws was: de haring komt niet uit nederland, maar in finland etc
En het is gezond vet!quote:Op woensdag 2 juni 2004 00:10 schreef Gia het volgende:
Met uitjes voor mij!
En maar 100 calorieën! Is in te passen in een dieet.
Je kan natuurlijk op vrijdagavond al in de rij gaan liggenquote:Op woensdag 2 juni 2004 18:07 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Nu heb ik ook zin in haring.![]()
Hopen dat de visboer op de markt ze op zaterdag (nog) heeft.
Dan word ik een beetje overgereden.quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:10 schreef wingerd het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk op vrijdagavond al in de rij gaan liggen![]()
Mjamiequote:Op woensdag 2 juni 2004 18:23 schreef i-spy24 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Scheveningen gehaald en thuis met bier aan de smikkel!
Jah.. en jij als het ff kan er bij ala de Godfather series.(geintje)quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:40 schreef NEP 'Lucille' het volgende:
De meeste haring die de eerste periode in de winkel ligt komt uit Deense koelcellen en is van vorig jaar.
Alle "nieuwe haring" wordt gevangen in mei en juni, die wordt gekaakt en ingevroren en het hele jaar als maatjesharing verkocht, een maatje is een haring die nog maagd is.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:40 schreef Lucille het volgende:
Hollandse nieuwe betekend niet nieuwe haring BTW. De meeste haring die de eerste periode in de winkel ligt komt uit Deense koelcellen en is van vorig jaar.
Misschien is het wel zo aardig om te vermelden dat bovenstaande tekst op de volgende site staat :quote:Op woensdag 2 juni 2004 20:34 schreef DIGIT_ het volgende:
...
Hoe kun je nu zien of je met nieuwe of oude haring hebt te doen? Je moet de haring ten eerste al vers laten schoonmaken waar je bij staat, dit is erg belangrijk. Als je nu ziet dat de haring wordt schoongemaakt kun je gelijk kijken hoe de haring eruit ziet. Een nieuwe haring heeft mooie, heldere ogen (oude haring doffe) en een fris rode kleur van binnen. De ingewanden zijn ook mooi rood en de haring is erg mals. Zie je nu dat de ogen dof zijn, de ingewanden donkerrood tot bruin, het visvlees dof/grijs en de haring is vrij stevig, dan kun je er donder op zeggen dat je met oude haring hebt te doen. De beste manier blijft echter gewoon proeven. Niet thuis, als de haring al een tijd in papier heeft gezeten maar direct aan de kraam, vers van het mes. De nieuwe haring dient mals, romig en met een frisse, ziltige smaak te zijn.
Mwah dat denk ik niet .....quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Joene, mischien een slechte stand getroffen?
Dat iemand aan zee woont zegt niets over de kwali van de vis natuurlijk, en van de haring al helemaal niet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah dat denk ik niet .....
Viskraam is van zeer goede kennissen en we wonen aan het water (altijd verse vis).
Maar de nieuwe haring is wat mij betreft een tikkeltje te licht van smaak, het vlees is wel mooi rood,ze zijn wat mij betreft pas over een week of 3 / 4 echt lekker.
Dat weet ik Piet , maar met Vis weet ik heel goed waar ik het over heb hoorquote:Op donderdag 3 juni 2004 09:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat iemand aan zee woont zegt niets over de kwali van de vis natuurlijk, en van de haring al helemaal niet.
"Vis van hier? Meneer, MIJN vis komt per ossekar van Marseille"
![]()
En ik het koelhuis,quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:39 schreef Ghellema het volgende:
die nieuwe haring ligt ondertussen al een paar weken in de friezer aan boord van die schepen en is dus helemaal zo nieuw niet...
Ik zeg wijselijk heel niets meerquote:Op donderdag 3 juni 2004 09:45 schreef Joene het volgende:
[..]
Dat weet ik Piet , maar met Vis weet ik heel goed waar ik het over heb hoor
Pa (was) visserman , en ik eet 2/3 keer in de week VERSE Vis .
Ik krijg ze soms levend thuisquote:Op donderdag 3 juni 2004 09:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zeg wijselijk heel niets meer
Jij kent waarschijnlijk vis die zo vers is dat de lijkstijfheid er nog niet in zit
Spijker op kop.quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:32 schreef Joene het volgende:
een tikkeltje te licht van smaak
Heb zelf van de week ook een paar "vriendjes" gegeten, mogen idd nog wel iets voller van smaak worden, al is het begin niet verkeerd..quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:23 schreef i-spy24 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Scheveningen gehaald en thuis met bier aan de smikkel!
quote:Op zondag 6 juni 2004 00:21 schreef funmaster het volgende:
Vandaag (gisteren) had ik een Hollandse Nieuwe geproefd op de markt
En lekker dat ze zijn!
Heel tonnetjequote:Op zondag 6 juni 2004 13:53 schreef Faithy het volgende:
en het leuke: er staat nog een heel tonnetje *grin*
fotowedstrijd?quote:Op zondag 6 juni 2004 14:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Heel tonnetje
Scheveningen zei je?
Een idee voor de foto-wedstrijd misschien?
ook geen oude lichting gehad ofzow?quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah dat denk ik niet .....
Viskraam is van zeer goede kennissen en we wonen aan het water (altijd verse vis).
Maar de nieuwe haring is wat mij betreft een tikkeltje te licht van smaak, het vlees is wel mooi rood,ze zijn wat mij betreft pas over een week of 3 / 4 echt lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |