quote:De CRX zoals ie gekocht is:
Na een tijdje (half jaar ongeveer) wilden we toch wel wat aan de CRX verbouwen.
Eenmaal rondgekeken wisten we gewoon dat hij een redelijk grote make-over zou krijgen!
Maar eerst moest hij door de keuring heen!
Er waren niet veel dingen mis behalve 1tje dan.
De dorpels waren helemaal verrot en er zaten grote gaten in. Dit is toen gemaakt door een kennis bij mij in de straat. Er zitten nu 'nieuwe' dorpels in en hij is uiteraard hierna goedgekeurd
Het verbouwen kon beginnen!
Eerst moest het roest worden weggewerkt:
Hier hebben we een tijdje mee rond gereden
Toen kwamen de booskijkers
Aangezien de voorbumper en de sideskirts onderweg waren hadden we al een afspraak gemaakt bij een spuiter (dom achteraf)
Want tja.. de voorbumper en sideskirts pasten voor geen meter.
De voorbumper was 4-5 cm te breed en de sideskirts was bij de een te lang en bij de een te kort en de deuren gingen niet meer open.
De spuiter zei dat we later nog wel een keer terug mochten komen om de rest te laten spuiten.
De auto werd parelmoer zwart met een paars tintje erin (dus zwart in het donker en paars in fel licht)
Toen hebben we ook meteen de raamband erop laten plakken bij Spider-design.
En nadat de auto was overgespoten hebben we een paar mensen van CCH gevraagd of ze ons niet wilden helpen met de sideskirts en voorbumper.
De voorbumper kregen ze er wel op maar er zit wel een spanning op waardoor het kan gaan scheuren.
De sideskirts gingen ze niet eens aan beginnen want dat was 3x niks.
We hebben tussendoor ook een nieuwe chip gekocht waarbij je de ecu kan aflezen op je laptop. Dus je sluit je laptop dan aan op de auto.
Maarja, de sideskirts..
Iemand op het CCH forum bood ons aan om ze passend te maken.
Dus wij naar België toe de skirts brengen.
En we kregen ze terug, maar ze pasten nog steeds niet (weg 100 euro)
Hij bood nog wel aan om ze nog een keer te maken (want ze passen wel op zijn crx, maar niet op dei van ons! raar!)
Maar wij hadden geen zin om wéér naar België te rijden...
Het onderwerp sideskirts lag dus even stil..
Wij wilden eigenlijk ook een swap doen omdat deze motor nogal olie verbruikte.
Er ligt dus ook een ander blok klaar, een a9.
Meteen hebben we er leren VTEC stoelen bij gekocht waarvan 1 er niet helemaal goed meer uitzag, maar die is inmiddels alweer gemaakt
Op een gegeven moment zagen we dat de raamband los begon te laten, dus hebben we bij spider design een nieuwe gekregen.
Wij met de CRX er naar toe..
En op de terug weg... tja.. botsing
We zaten in een soort file die net op gang aan het komen was en achter ons zat een Opel astra al de hele tijd te bumperkleven en dergelijke.
En ineens begonnen ze voor ons te remmen.
Dus wij volop de rem achter ons volop de rem, maar achter ons was de Opel te laat en knalde bovenop ons.
Hij had een deukje in zijn nummerplaat en wij hadden een flinke deuk in de auto.
De auto is een stuk in elkaar geschoten en is dus krom.
Op deze foto kan je ook zien dat de naad ineens kleiner is:
En ook de achterkant zit flink in elkaar. De bumper is kapot, 1 achterlicht is kapot, er zit een deuk in de zijkant van de auto, de uitlaat is ongelofelijk scheef en de achterkant is helemaal naar binnen gevouwen.
Op de foto ziet het er niet eens zo erg uit als dat je het zonder bumper hebt gezien.
Momenteel staat hij dus bij de schadehersteller en wordt alles weer gemaakt.
Zelfs meer dan dat eigenlijk de bedoeling was.
De sideskirts worden namelijk passend gemaakt en alles wordt opnieuw gespoten (behalve het dak) omdat de schadehersteller dit het makkelijkst vond
Als het goed is hebben we hem zaterdagmorgen terug! Ik kan niet wachten!
En ik hou jullie op de hoogte
Er zitten trouwens dezelfde velgen op alleen dan 17" (geruild)
Ik zei niet dat niks mij overkomt, ik zei dat ik daar niet over na ga denken anders kan ik mezelf net zo goed gaan opsluiten omdat ik bang ben dat mij iets overkomt..quote:StephanL
Iedereen zegt mijn overkomt niks, maar onder tussen heeft de één na de andere honda een ongeluk gehad, eigen schuld of niet
Ik ben het eens met je over de achterbumperquote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:33 schreef ThaFreak het volgende:
hij is best mooi geworden![]()
maar, achterbumper vind ik er te lief bij staan vergeleken met skirts en voorbumper en achterlichten mis ik wat aan, weet niet wat maar toch.....
voor de rest vind ik heb mooi
Uhhh 1.6i 16v VTECH met 150 pk's misschien? Het is maar een gokje hoor?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 01:30 schreef Deva het volgende:
vind hem supervet, ben eigenlijk een civic fan, maar deze mag er ook wezen (Y) (In msn taal) maarem, wat voor blokje ligt erin? een VTECH, maar wat voor 1
verder, puik bakje, hoeveel geld ongeveer gekost?
Er staat met koeienletters DOCH op (dat is ook al in deel 1 vermeld) en dan ga jij lopen lullen dat het een VTEC is?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:38 schreef yup het volgende:
[..]
Uhhh 1.6i 16v VTECH met 150 pk's misschien? Het is maar een gokje hoor?
-laat maar-quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:11 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Er staat met koeienletters DOCH op (dat is ook al in deel 1 vermeld) en dan ga jij lopen lullen dat het een VTEC is?![]()
Geen VTEC dus.quote:er zit een D16z5 motorblok in
doch (vw.)quote:Op zaterdag 5 juni 2004 13:11 schreef Cyberdogg het volgende:
[..]
Er staat met koeienletters DOCH op (dat is ook al in deel 1 vermeld) en dan ga jij lopen lullen dat het een VTEC is?![]()
niet bekend wat voor blokjes er in crx'jes liggen..quote:Op zaterdag 5 juni 2004 12:38 schreef yup het volgende:
[..]
Uhhh 1.6i 16v VTECH met 150 pk's misschien? Het is maar een gokje hoor?
Geen b16 in ieder geval..quote:Op zaterdag 5 juni 2004 11:04 schreef seto het volgende:
ga je nu wat aan de motor veranderen?
B16 blok misschien?
Ik weet niks over die Honda motorcodes dus kan je in normale mensentaal uitleggen wat voor motor een A9 is?quote:Op maandag 7 juni 2004 12:28 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Geen b16 in ieder geval..
Misschien een a9 en daar wat veranderingen aan brengen zodat er wat meer PK's komen
Maar eerst nog even verder aan de buitenkant..
En binnenkort wordt het blok 'schoongemaakt' met weet ik veel wat voor een spul..
In ieder geval gaan we hem schoonmaken aan de binnenkant.. kijken of ie dan nog steeds zoveel zuipt
Zo ja.. dan komt dat andere blok erin.
Ik denk een D16A9quote:Op maandag 7 juni 2004 12:30 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet niks over die Honda motorcodes dus kan je in normale mensentaal uitleggen wat voor motor een A9 is?![]()
klopt mijn antwoord niet dan? je doelt toch op de D16A9?quote:Op maandag 7 juni 2004 12:41 schreef ijsmeis het volgende:
hmm.. tja.. goeie vraag ik weet dat ie in 7,5 secs naar de 100 gaat, als ik het goed heb
Ja klopt wel.quote:Op maandag 7 juni 2004 12:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
klopt mijn antwoord niet dan? je doelt toch op de D16A9?
Thanksquote:Op maandag 7 juni 2004 12:46 schreef Dr.Droxz het volgende:
Alleen die booskijkers vind ik niet zo mooi staan, maar voor de rest wel een coole bak hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |