Wat is er mis met patat zeggen?quote:Op maandag 31 mei 2004 22:23 schreef Rasing het volgende:
Mensen die patat zeggen
Het is friet! En je moet er mayonaise op doen, geen oorlogzooi! Zo vraag je er om!
Inderdaad. Ook weer een nadeel. Dat ze er zoveel mayo opgooien dat het zo'n vieze smurrie wordt... Eerst heb je dan mayo met af en toe een patatje ertussen, daarna weer omgekeerd.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:24 schreef SwOoSh het volgende:
ik vroeg vorige keer extra mayonaise en toen kon ik mijn patat niet meer vinden
quote:Op maandag 31 mei 2004 22:25 schreef remondepemon het volgende:
het moest toch "frietje feest" worden genoemd tegenwoordig, met dank aan een paar boomknuffelaars?
trouwens patatje oorlog is [afbeelding]
Reservebelgquote:Op maandag 31 mei 2004 22:23 schreef Rasing het volgende:
Mensen die patat zeggen
Het is friet! En je moet er mayonaise op doen, geen oorlogzooi! Zo vraag je er om!
2 na ergste: zonder bier zitten is ergerquote:Op maandag 31 mei 2004 22:27 schreef Thomasumo het volgende:
friet schmiet, het heet een patatje oorlog! En op de dood na is saus die eerder op is dan de patat het naarste wat de mens overkomen kan
Bestaan er zulke mensen...quote:Op maandag 31 mei 2004 22:27 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Net zo triest als die mensen frikandellen hamburgers noemen
Even sjorren aan je Willy en het probleem is weer opgelostquote:Op maandag 31 mei 2004 22:21 schreef Nieuwskijker het volgende:
Zit ik hier nu lekker een patatje oorlogte eten, zie ik dat mijn saus eerder op is dan de patat!!
Ja dat zijn vaak van die "Friet" mensenquote:Op maandag 31 mei 2004 22:29 schreef Troetel het volgende:
[..]
Bestaan er zulke mensen...![]()
waarom zou ik mijn taal verloederen en het franse woord frites gebruiken?quote:Op maandag 31 mei 2004 22:31 schreef Steve-O het volgende:
[..]
Ja dat zijn vaak van die "Friet" mensen
quote:Op maandag 31 mei 2004 22:23 schreef Rasing het volgende:
Mensen die patat zeggen
quote:Uit Pulp Fiction:
Vincent: Do you know in Holland what they put on their french fries instaid of ketchup?
Julious: No man tell me, tell me.
Vincent: Mayonaise man! They fucking drown them in that shit!
Ja ja die kennen we nu nou welquote:Op maandag 31 mei 2004 22:33 schreef True_Force het volgende:
[..]
[..]
![]()
geef mij maar met pepersaus...quote:Op maandag 31 mei 2004 22:34 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
patatje met tartaarsaus
Gebruik dan maar het Nederlandse woord Patatesquote:Op maandag 31 mei 2004 22:32 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
waarom zou ik mijn taal verloederen en het franse woord frites gebruiken?
priceless.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:34 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Bestel voor de verandering eens saus met patat.
quote:Op maandag 31 mei 2004 22:34 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
ga jij maar eens een cursusje internetten voor n00bs doenquote:Op maandag 31 mei 2004 22:37 schreef SvenThaMan het volgende:
gmta
hou op man het is patat!!quote:Op maandag 31 mei 2004 22:23 schreef Rasing het volgende:
Mensen die patat zeggen
Volgende keer doe ik dat ja.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:34 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Frites met staat er bij ons volgens mij. En in de volksmond is het een frietje met.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:39 schreef Nieuwskijker het volgende:
enne... patat of friet, het komt van de aardappel, en iemand de eerste met een foto van een snackbar waar "friet met mayo" op staat, of blijft het toch maar "patat met"?
Hoe kun je iemands seksuele geaardheid nou opmaken uit de manier waarop hij patates frites in het dagelijks verkeer pleegt te noemen?quote:alleen homo's zeggen Friet![]()
quote:Op maandag 31 mei 2004 22:47 schreef _Denker het volgende:
Doe mij maar een waterfiets. Daar kun je me voor wakker maken![]()
Friet speciaal? Nee, alleen op de frikandel, echt waar, alleen mayonaise hoort bij de friet. Trust me.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:50 schreef Steve-O het volgende:
Oorlog
Speciaal
Ik ook!quote:Op maandag 31 mei 2004 22:48 schreef G1ml1 het volgende:
Jeuzes, krijg hongher ende dorscht van dat afbeeldingske!
is dat iets uit twente??quote:Op maandag 31 mei 2004 22:53 schreef _Denker het volgende:
Waterfiets: bak met patat, mayo en currie eroverheen, samen met uitjes en twee frikandellen.
Het heeft wel iets weg van een waterfiets.
Zaterdag/zondagnacht heerlijk om te eten bij de turk om de hoek![]()
Ga in Duitsland maar eens een frikandel bestellen....quote:Op maandag 31 mei 2004 22:29 schreef Troetel het volgende:
[..]
Bestaan er zulke mensen...![]()
Bij ons noemen ze dat een catamaranquote:Op maandag 31 mei 2004 22:53 schreef _Denker het volgende:
Waterfiets: bak met patat, mayo en currie eroverheen, samen met uitjes en twee frikandellen.
Doe er mij ook maar eentje. Een patatje met dus.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:59 schreef SwOoSh het volgende:
IK GA NU FRITUREN DOOR DIT TOPIC!!!![]()
komt eraanquote:Op maandag 31 mei 2004 22:59 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Doe er mij ook maar eentje. Een patatje met dus.
Kan ook wel iets uit de Grotestraat Zuid zijnquote:Op maandag 31 mei 2004 22:56 schreef sir_dalord het volgende:
[..]
is dat iets uit twente??
want ik acht mezelf toch wel een redelijke frietkenner, maar daar heeft ondergetekende nog nooit van gehoord
Dan is het patat frites en niet friet, want dat slaat dan nog minder ergens op dan dat je alleen patat zegt.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:07 schreef Marinus het volgende:
Het is friet, patat is een aardappel, patat frites is gefrituurde aardappel. Dat wij nederlands nou alles moeten verkrachten en het patat noemen..
Het is ook beter om "verdorie" te zeggen dan "godverdomme", maar ja, het laatste ligt nou eenmaal beter in de mond.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:07 schreef Marinus het volgende:
Het is friet, patat is een aardappel, patat frites is gefrituurde aardappel. Dat wij nederlands nou alles moeten verkrachten en het patat noemen..
Patat frites is ook beter ja, helemaal mee eensquote:Op maandag 31 mei 2004 23:10 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dan is het patat frites en niet friet, want dat slaat dan nog minder ergens op dan dat je alleen patat zegt.
Katrina uit Shadows of Darkness!!quote:Op maandag 31 mei 2004 23:10 schreef daReaper het volgende:
[..]
quote:Op maandag 31 mei 2004 23:39 schreef Marinus het volgende:
[..]
Katrina uit Shadows of Darkness!!![]()
tis Wijlenquote:Op maandag 31 mei 2004 23:51 schreef DIGIT_ het volgende:
Weet nog goed dat een ( mijn weilen) oom ooit voorstelde om patat te gaan halen.
Als minilimbo wist ik bij god niet wat er bedoeld werd stemde dus daar totaal niet mee in;... totdat mijn moeder voorstelde om pommes frites te gaan halen.
Was als een kind zo blij dat dankzij mij het hele menu gewijzigd was, wist ik veel?
Ik vind Friet eigenlijk beschaafder klinken dan Patat, patat klinkt zo boers.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:07 schreef Marinus het volgende:
Die klemtoon op de laatste lettergreep. Net alsof je het woord uitspuugt: paTATquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:36 schreef HarryH het volgende:
Ik vind Friet eigenlijk beschaafder klinken dan Patat, patat klinkt zo boers.
Ha! Maar t rijmt wel!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:00 schreef Castor het volgende:
Patatje mčt [afbeelding]
Frietje mčt [afbeelding]
Patatje oorlog [afbeelding]
Frietje oorlog [afbeelding]
Patatje flip [afbeelding]
Frietje flip [afbeelding]
Friet....klinkt gewoon niet!
hetzelfde als een patatje flip, alleen dan voor homo'squote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:02 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ha! Maar t rijmt wel!
Wat is btw een frietje flip?
Niet!! Dat is boerenfrietquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:45 schreef Marinus het volgende:
Patat is inderdaad een boers woord.
Flip is mayo met pindaquote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:02 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ha! Maar t rijmt wel!
Wat is btw een frietje flip?
1) het is patatquote:Op maandag 31 mei 2004 22:23 schreef Rasing het volgende:
Mensen die patat zeggen
Patat?!quote:Op maandag 31 mei 2004 22:21 schreef Nieuwskijker het volgende:
Zit ik hier nu lekker een patatje oorlogte eten, zie ik dat mijn saus eerder op is dan de patat!!
Welke wammes heeft die bakjes uitgevonden??!!![]()
Frietboer he! Ben een keer een Rotterdammer tegengekomen bij de frietboer, die bestelde een patat pinda, haha, lache joh. O een frietje sate, zegt de frietboer.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:02 schreef bunniej het volgende:
joppiesaus is ook lekkerrrrrrr
en hier in brabant zeggen we lekker gwoon friet en dat haal je in een frietzaak :p
lol ja.. is niet echt in geworden he? echt raar.... ;]quote:Op maandag 31 mei 2004 22:25 schreef remondepemon het volgende:
het moest toch "frietje feest" worden genoemd tegenwoordig, met dank aan een paar boomknuffelaars?
trouwens patatje oorlog is [afbeelding]
Wat hij zegt.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:51 schreef Renmaestro het volgende:
"p'tat" <- klinkt toch niet ?tis gewoon "friet"
![]()
"Ik rust mijn zaak"quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:59 schreef Marruk het volgende:
pa·tat (de ~, ~ten, ~ten)
1 in reepjes gesneden en vervolgens in gesmolten vet of olie gebakken aardappels => friet, frieten, patates frites
2 [Belg., inf.] aardappel
3 [Belg., inf.] klap, slag
friet (de ~, ~en)
1 patat
Oftewel, 'Friet' (a) is een synoniem voor 'Patat' (b). Dus het correcte woord is 'patat'(b) daar 'friet' (a) 'patat (b)' mee wordt bedoeld.
Er is geen zaak, slechts waarheid en ik heb het unanieme bewijs geleverd waardoor friet schuldig verklaard wordt aan het impersoneren van patatquote:Op woensdag 2 juni 2004 12:25 schreef PhaE het volgende:
[..]
"Ik rust mijn zaak"
![]()
![]()
Ja lekker, ze verkopen hele grote madsauce flessen bij de super de boer!!!quote:Op maandag 31 mei 2004 22:55 schreef Steve-O het volgende:
Madsause
het smaakt als wiskeysaus met versnipperde uitjes erin, is opzich wel lekkerquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:28 schreef heipaal het volgende:
wtf is joppiesaus? klinkt goor en zielig in ieder geval.
nederland. als je het over sauzen en friet variaties hebt, dan zeker nederlandquote:Op woensdag 2 juni 2004 14:32 schreef veldmuis het volgende:
Friet. Want dat zeggen ze in belgie ook. En wat is nou hét friet-land bij uitstek!![]()
Het is wel frietboerin voor jou..alhoewel ik mezelf nie echt een boerin wil noemenquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:41 schreef headfirsttohell het volgende:
[..]
Frietboer he! Ben een keer een Rotterdammer tegengekomen bij de frietboer, die bestelde een patat pinda, haha, lache joh. O een frietje sate, zegt de frietboer.
En het schijnt dat er lieden zijn die zelfs frikadel zeggen, ipv frikandel. Zo´n beetje een verstopte-neuswoord.
en wat is nou het land waar we in taalopzicht niks mee te maken willen hebben?quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:32 schreef veldmuis het volgende:
Friet. Want dat zeggen ze in belgie ook. En wat is nou hét friet-land bij uitstek!![]()
Beter Belgisch dan Randstadsquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:49 schreef madjacksss het volgende:
en wat is nou het land waar we in taalopzicht niks mee te maken willen hebben?
het is gewoon patat
iedereen die friet zegt woont kennelijk te dicht bij die Belgen in de buurt (of is er zelf een)
Friet is echt een kleuterwoord!! Het woord "Friet" gebruik je als je je vrienden uitnodigd met een kaartje waarop staat "Ik ben jarig en geef een feestje....kom je ook?" Dat is al enkele jaren geleden dus (neem ik aan). Zeg eens een aantal keer "Friet" achter elkaar en je beseft dat het een belachelijk woord is wat eigenlijk niet zo mogen bestaan. Verschrikkelijk. PATAT!!!!!!!!quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:51 schreef DeBastaard het volgende:
Patat klinkt van geen meter
Frieten on the other hand is gewoon uber.
nuff said. frieten it is.
Ik heb gesproken!
Zeggen wij ai ipv ei???quote:Op donderdag 3 juni 2004 15:07 schreef Rasing het volgende:
..... en 'ai' in plaats van 'ei'.......
die zeggen frietuhquote:Op maandag 31 mei 2004 22:28 schreef Fransie het volgende:
Volgens mij zeggen alleen boeren Friet!
In braboland ja....quote:Op maandag 31 mei 2004 22:43 schreef Rasing het volgende:
[..]
Frites met staat er bij ons volgens mij. En in de volksmond is het een frietje met.
Ja. Luister maar eens goed. In Brabant kunne ze er ook wat van btw. Alleen in het oosten spreekt men de 'ei' nog goed uit.quote:
limburg en gelderland ookquote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:40 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ja. Luister maar eens goed. In Brabant kunne ze er ook wat van btw. Alleen in het oosten spreekt men de 'ei' nog goed uit.
Joa, dat neem ik ook maar als oosten (ik kom uit Gelderland)quote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:22 schreef heipaal het volgende:
[..]
limburg en gelderland ook
Dat is toch een catamaran?quote:Op maandag 31 mei 2004 22:53 schreef _Denker het volgende:
Het heeft wel iets weg van een waterfiets.
Zaterdag/zondagnacht heerlijk om te eten bij de turk om de hoek![]()
bedoel je bij die zaak tegenover die fontein?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:04 schreef Ender_W het volgende:
K moet zeggen lekkerste wat ik op patatgebied gegeten heb is een patat zuurvlees in Maastricht, das echt lekker. Net zoiets als stoofvlees maar dan lekkerder.
En dan is het dus patates frites.quote:Op maandag 31 mei 2004 23:10 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dan is het patat frites en niet friet, want dat slaat dan nog minder ergens op dan dat je alleen patat zegt.
bedoel je ookquote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:04 schreef Ender_W het volgende:
in het zuiden is een patat oorlog een patat flip.
?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:04 schreef Ender_W het volgende:
Maastricht
quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:47 schreef Marruk het volgende:
[..]
Er is geen zaak, slechts waarheid en ik heb het unanieme bewijs geleverd waardoor friet schuldig verklaard wordt aan het impersoneren van patat![]()
![]()
Nouja..ik neem aan dat je brabant toch wel onder het zuiden verstaat..en ik heb bij ons in de frietzaak nog noooit gehoord van een frietje flip...maar daarentegen regelmatig van een frietje/patatje oorlog...dusss btje raar wat je zegt hequote:Op vrijdag 4 juni 2004 09:04 schreef Ender_W het volgende:
Toch grappig dat in het zuiden een patat oorlog een patat flip is.
Een frietje flipquote:Op zondag 6 juni 2004 11:00 schreef vdo28 het volgende:
Een patatje flip
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |