quote:What is BDD?
Diagnostic criteria for 300.7 Body Dysmorphic Disorder:
A. Preoccupation with an imagined defect in appearance. If a slight physical anomaly is present, the person's concern is markedly excessive.
B. The preoccupation causes clinically significant distress or impairment in social, occupational, or other important areas of functioning.
C. The preoccupation is not better accounted for by another mental disorder (e.g., dissatisfaction with body shape and size in Anorexia Nervosa).
Voor meer informatie en uitgebreidere beschrijvingen van deze relatief onbekende ziekte kun je meer vinden op:quote:Typical Body Dysmorphic Disorder behaviours
- frequently checking the appearance of their face or another part of their body in mirrors or other reflective surfaces; or alternately avoiding mirrors altogether.
- continually comparing themselves unfavourably with other people
- camouflaging their perceived ‘defect’ with clothing, hats, makeup, hands or even body posture
- seeking surgery or treatment by a dermatologist or other medical treatment when doctors or other people have said that the ‘flaws’ are minimal or nonexistent or that such treatment is not necessary
- seeking reassurance about their perceived ‘flaw’ or attempting to convince others of it’s ugliness
- excessive grooming (hair combing, shaving, removing or cutting hair or applying makeup)
- touching the perceived ‘defect’
- picking their skin or pulling out their hair
- measuring the disliked body part
- excessive reading about the ‘defective’ body part
- avoiding social situations where the perceived defect may be exposed
- feeling anxious and self-conscious around other people because of the perceived defect.
Dat was wel een mooie actie ja.quote:Op maandag 31 mei 2004 21:53 schreef schatje het volgende:
En dan ook nog prettige avond zeggen![]()
.
.
Want?quote:Op maandag 31 mei 2004 22:06 schreef trueblue het volgende:
Als jullie nou gewoon die informatie lezen en de sites bekijken die TS gaf, ipv lollig te doen over 1 opmerking die helemaal niks met het onderwerp te maken heeft...*zucht*
Nog iets zinnigs te melden?quote:Op maandag 31 mei 2004 22:16 schreef Limsdealer het volgende:
![]()
quote:Op maandag 31 mei 2004 22:18 schreef Ogrefish het volgende:
Ja, ik lijd zelf aan Body Dysmorphic Disorder.
Nou, ik wil niet op de details ingaan. Maar als het goed is start mijn therapie binnenkort. Ik heb er veel over gelezen, hopelijk weet de psychotherapeut er zelf ook veel van. Want de vorige keer toen ik in therapie ging, en er zelf helaas nog niets over wist, durfde mijn psychotherapeut ook geen naam aan mijn probleem te geven. Hij kende de ziekte denk ik niet.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:21 schreef trueblue het volgende:
[..]
*shakeshands*
Wil je er wat meer over kwijt?
Nee, dat is wat anders. Hoe die ziekte heet weet ik niet meer...quote:Op maandag 31 mei 2004 22:23 schreef koala2002 het volgende:
Mmm, ik vroeg het me ineens af he..
Vorig jaar hoorde ik een verhaal over een man die beide benen (gezonde benen) bewust zelf had geamputeerd omdat hij het idee had dat die niet bij zn lichaam hoorden. Hij walgde van zijn benen.
Is dat hetzelfde als wat ik nu net gelezen heb?
Dat wordt vaak als BDD gezien, maar het schijnt door sommige mensen weer in een andere categorie geplaatst te worden, waarvan ik de naam kwijt ben. Dat wil nog niet zeggen dat BDD niet zulke dramatische gevolgen kan hebben. Er zijn helaas gevallen bekend van mensen die in alle wanhoop op zichzelf chirurgie hebben toegepast, uiteraard met dramatische gevolgen.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:23 schreef koala2002 het volgende:
Mmm, ik vroeg het me ineens af he..
Vorig jaar hoorde ik een verhaal over een man die beide benen (gezonde benen) bewust zelf had geamputeerd omdat hij het idee had dat die niet bij zn lichaam hoorden. Hij walgde van zijn benen.
Is dat hetzelfde als wat ik nu net gelezen heb?
Ik kan me herinneren dat ik al vanaf ongeveer mijn 13e jaar al redelijk lang voor spiegels bleef hangen. Toen was het nog niet echt obsessief, maar ik denk dat ik in die tijd last kreeg van de eerste symptomen. Het werd pas echt erg rond m'n 17e. Ik ben nu 22, en ben er ongeveer anderhalf jaar geleden achtergekomen wat ik heb. Het heeft nog aardig lang geduurd voordat ik de stap heb durven nemen om hulp te zoeken.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:27 schreef trueblue het volgende:
Ogrefish, hoe lang heb je er al last van?
Ik al zo'n 12 jaar..
Ja je staat zo een uurtje of 3 voor de spiegelquote:Op maandag 31 mei 2004 22:29 schreef Ogrefish het volgende:
-edit- Ik ga nu slapen. Ik moet er morgen weer vroeg uit. Truste.
Is serieus reageren ook nog mogelijk?quote:Op maandag 31 mei 2004 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja je staat zo een uurtje of 3 voor de spiegel
quote:Op maandag 31 mei 2004 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja je staat zo een uurtje of 3 voor de spiegel
Waarom vind je het vreemd? Okee, ja, het is wel vreemd ja, maar niet vreemder dan bijvoorbeeld eetstoornissen. En van eetstoornissen hoor ik mensen nooit zeggen dat ze het vreemd vinden.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:38 schreef Steve-O het volgende:
Wel is op Discovery gezien
Vind het maar vreemd/
Wat is er niet serieus aan? Dat heeft toch betrekking op deze ziekte? Ik neem dus aan dat desbetreffende persoon langer bezig is 's morgens dan anderen.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:41 schreef trueblue het volgende:
[..]
Is serieus reageren ook nog mogelijk?
Wat?quote:Op maandag 31 mei 2004 22:41 schreef DarkElf het volgende:
[..]doe es niet doen?
kloptquote:Op maandag 31 mei 2004 22:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat?
Mijn god, jullie zijn naast alle andere kwalen ook Paranoia.
Wat jij wil, het kwam iig over als een lullige opmerking. Doet er verder niet toe.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat is er niet serieus aan? Dat heeft toch betrekking op deze ziekte? Ik neem dus aan dat desbetreffende persoon langer bezig is 's morgens dan anderen.
Goed van je dat je hulp zoekt!quote:Op maandag 31 mei 2004 22:29 schreef Ogrefish het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat ik al vanaf ongeveer mijn 13e jaar al redelijk lang voor spiegels bleef hangen. Toen was het nog niet echt obsessief, maar ik denk dat ik in die tijd last kreeg van de eerste symptomen. Het werd pas echt erg rond m'n 17e. Ik ben nu 22, en ben er ongeveer anderhalf jaar geleden achtergekomen wat ik heb. Het heeft nog aardig lang geduurd voordat ik de stap heb durven nemen om hulp te zoeken.
-edit- Ik ga nu slapen. Ik moet er morgen weer vroeg uit. Truste.
Of ik echt BDD heb weet ik niet maar als ik mezelf in een spiegel of reflectie zie ga ik me echt klote voelen dus het lijkt er wel veel opquote:Op maandag 31 mei 2004 21:56 schreef La-Fosca het volgende:
Net even in de spiegel gekeken.
Geen last van.
Wel vervelend voor de mensen die het wel hebben.
Iemand? wie o wie?
Heel herkenbaar bij mezelf....quote:Op maandag 31 mei 2004 21:41 schreef Ogrefish het volgende:
Al bestaan er ook mildere vormen. In veel gevallen echter blijft men uit angst voor afwijzingen of uitgelachen te worden liever thuis. Men wordt vaak paranoïde. Wanneer een groep mensen lacht vermoedt men automatisch dat men uitgelachen wordt vanwege het uiterlijk.
Ja onzin joh. Ik kom al jaren amper de deur uit door BDD, zeker onzin? Ik stel me aan zeker? Man, lul toch geen bullshit over iets waar je klaarblijkelijk niks van af weet.quote:Op donderdag 3 juni 2004 00:02 schreef mymoodfentje het volgende:
ik ben echt te nuchter voor dit soort in mijn ogen ONZIN...
maar succes met het "herstel" en dat psychiator gedoe.
Dat iemand dit probleem afdoet als onzin terwijl er zoveel informatie in dit topic te vinden is vind ik toch wel behoorlijk verkeerd hoor!quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:10 schreef DarkElf het volgende:
ik snap dat het je allemaal hoog zit maar chill es ff joh. er werd niets verkeerd gezegd.
hee luister es, iets wat voor jou glashelder kan zijn kan voor iemand anders, heel anders zijn.quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:15 schreef trueblue het volgende:
[..]
Dat iemand dit probleem afdoet als onzin terwijl er zoveel informatie in dit topic te vinden is vind ik toch wel behoorlijk verkeerd hoor!
Een bord voor je kop hebben heet zoiets.
Ik kan me iid bij sommige psychiatrische stoornissen weinig voorstellen, maar doe ik het daarom af als onzin? Nee.quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:18 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hee luister es, iets wat voor jou glashelder kan zijn kan voor iemand anders, heel anders zijn.
Niets mis mee, zo is het nu eenmaal..............
Info betekent niet dat mensen het zomaar klakkeloos overnemen, zo werkt de menselijke geest niet en dat is zo mooi. Zoveel mensen/ zoveel meningen en zoveel gevoelens.
Ik snap dat iemand niet alles hoeft te accepteren wat ik zeg. Maar van BDD, wat voor mij en voor vele anderen een heel groot probleem is (wat uit dit topic wel blijkt) afdoen als ONZIN is totaal respectloos.quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:23 schreef DarkElf het volgende:
Juist Jij hebt recht op jouw mening en hij op de zijne,
ook al snappen jullie elkaar niet. Zie wat ik bedoel?
Lijkt me niet moeilijk te snappen:
Iemand hoeft niets te accepteren puur omdat jij het zegt en info geeft.
En nu heb ik mezelf duidelijk uitgelegd al meerdere keren, lijkt me duidelijk zo.
quote:May 15th, 2001 -- In Snow White, the princess’ evil stepmother gazes into the looking glass, asking, “Mirror mirror on the wall who’s the fairest of them all?” Here in the real world, a person who gazes into a mirror thinking, “Mirror, mirror on the wall, I know I’m the ugliest of them all,” may be suffering from BDD, or Body Dysmorphic Disorder - certainly something far more dangerous than the stepmother's vanity.
In a recent interview with Talk Magazine, even beauty goddess Uma Thurman admitted to struggling with the disorder - one that has its victims feeling that they are simply not attractive. The lanky 6-foot blonde admitted to "being troubled about her weight" ever since giving birth to her daughter, Maya, in July 1998. Thurman, whose beauty and bodacious body are celebrated world-wide, has recently been named the spokesmodel for Lancome's Miracle perfume. She also stars in a new movie released this week, Golden Bowl.
"I see myself as fat," Thurman confessed to Talk Magazine, adding that she has body dysmorphic disorder.
Thurman even reportedly threw a piece of bread back in the basket during her Talk interview, exclaiming in frustration, "I don't want to eat bread! Why am I doing it?"
Denk dat meer een kenmerk is van het adonis complex is, denk niet daar jij daardoor moeite had met je huis uitgaan of dat het je normaal functioneren verhinderdequote:Op vrijdag 4 juni 2004 10:41 schreef Mr.J het volgende:
Ik ken 't ja.
Zag er gisteren helemaal niet uit zeg. Hield om een of andere duistere reden vocht vast rond m'n middel, zag er magertjes uit en had verder te weinig scherpte en hardheid...
Ik vind zijn post wel beledigend en vooral zwaar irritant. Maar kennelijk mag je mensen met psychische klachten gewoon af doen als aanstellers. Als je tegen iemand met kanker zou roepen dat hij zich aanstelt dan kreeg je een ban aan je broek en allerlei reacties dat het belachelijk is en zo.quote:Op donderdag 3 juni 2004 01:34 schreef DarkElf het volgende:
mensen doen zoveel af als onzin als ze er weinig vanaf weten, trek je dat soort dingen toch niet aan zeg, lekker vermoeiend, je hebt jouw waarheid en daar gaat het om, die hoeft niet bevestigd te worden om te mogen bestaan.
en ik vind zijn post niet beledigend, hoogstend onnodig. jij leeft met dit probleem dus trek jij het je meer aan, that's all.
Ik heb het gezien, maar dat ging eigenlijk meer over die obsessie over geamputeerd willen worden. Ik meen een keer gehoord te hebben dat dat over het algemeen als een variant wordt gezien. Wel erg interessant trouwens. En als je dan ook nog eens hoort dat de mensen die zo'n operatie ondergaan hebben zich er ook echt gelukkiger door voelen, dan is het wrang om te zien hoe verschrikkelijk wanhopig die andere twee waren toen ze hoorden dat de operatie niet kon plaatsvinden.quote:Op maandag 28 juni 2004 21:55 schreef Moonah het volgende:
Om 22.00 uur reportage op Discovery.
op een discussieforum, worden discussies gevoerd. een kenmerk van een discussie is dat mensen wel eens een andere mening kunnen hebben.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 01:50 schreef Magistic het volgende:
En jouw functie hier is om de discussiewaarde op pijl te houden. En als je dan niet optreed tegen mensen met lullige opmerkingen en foute grappen trek ik jouw functioneren als mod in R&P in twijvel.
Jeetje dat is wel balen, kan je niet bijverzekeren?quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:46 schreef Ogrefish het volgende:
Ging het eindelijk wat beter de laatste tijd, krijg ik vandaag te horen dat mijn verzekering mijn therapie niet dekt, waardoor ik alles zelf kan betalen. Ik ben sindskort begonnen met Fluoxetine in combinatie met therapie. De therapie is tijdelijk stopgezet omdat ik nu ben overgeplaatst aangezien ik dan niet zo ver hoef te reizen. En de therapie gaat dus over ongeveer een maand verder op een andere locatie. Maar dat kan ik dus nooit betalen. En dat terwijl een combinatie van beide in bijna alle gevallen helpt. Ik baal hier flink van.
Wat is precies jouw probleem? op welke lichaamsdelen focus jij je dan? je gezicht?quote:Op maandag 31 mei 2004 22:00 schreef trueblue het volgende:
Ik ga het niet allemaal lezen als je het niet erg vindtIk weet er al genoeg vanaf.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om het hier te melden (i.v.m. onbegrip, maar laat ik eens proberen wat begrip te kweken bij de mensen), maar ik heb BDD. Het is bij mij zo erg dat een normaal leven niet mogelijk is, want door mijn BDD heb ik straatvrees.
Ik vind het wel goed dat er wat aandacht voor komt, dat is hard nodig.
Het is pas sinds vorig jaar mogelijk een BDD-gerichte therapie te volgen in Nederland. Ik heb dus nooit hulp hierbij gehad, simpelweg om het feit dat er hier in Nederland niks over bekend was.
Het is te vergelijken met anorexia. Anorexia-patienten zien zichzelf als dik, ookal weten ze verstandelijk dat dit nooit het geval kan zijn.
Ik hoop dat er wat meer informatie komt in dit topic, want dit is een levensverziekend probleem!
Er zijn vast mensen met BDD die dit lezen, van die mensen hoop ik dat ze reageren zodat BDD uit de taboesfeer komt.
Ik heb de eerste stap hier gezet op Fok! Nu jullie.
Dat is kl*te zeg! Ik heb wel een tip voor je: het BDD workbook. Ik heb het zelf pakweg een half jaar geleden aangeschaft (besteld bij Bol of Amazon, 1 van de 2). Er staan manieren en oefeningen in om je gedachtenkronkels te omzeilen, om meer zelfinzicht te krijgen en dus om beter met je BDD te kunnen leren leven.quote:Op dinsdag 29 juni 2004 20:46 schreef Ogrefish het volgende:
Ging het eindelijk wat beter de laatste tijd, krijg ik vandaag te horen dat mijn verzekering mijn therapie niet dekt, waardoor ik alles zelf kan betalen. Ik ben sindskort begonnen met Fluoxetine in combinatie met therapie. De therapie is tijdelijk stopgezet omdat ik nu ben overgeplaatst aangezien ik dan niet zo ver hoef te reizen. En de therapie gaat dus over ongeveer een maand verder op een andere locatie. Maar dat kan ik dus nooit betalen. En dat terwijl een combinatie van beide in bijna alle gevallen helpt. Ik baal hier flink van.
Ik ben wel nieuwsgierig naar wat je hebt gedaanquote:Op donderdag 1 juli 2004 01:06 schreef Ickeane het volgende:
[..]
Wat is precies jouw probleem? op welke lichaamsdelen focus jij je dan? je gezicht?
Ik heb het zelf niet, ik was wel ontevreden en heb op nogal bijzondere wijze een verandering (aan)gebracht in mijn uiterlijk, dat is alles wat ik erover ga zeggen hier.. was niet tevreden over me kin en kaak en wou die breder, en nog steeds heb ik de verslaving naar meer en meer.. het is niet meer genoeg, vooral als het even minder gaat in relatie sfeer ofzo val je wel terug en wil je weer een verandering maargoed..
ben benieuwd naar jouw probleem danik ga gewoon op straat en heb de grooteste lol in me leven gelukkig.
Ja, vanaf 1 januari 2005 pas. En dat is een heel stuk duurder. Ik heb het even gecheckt gisteren en waar het op neer komt is dat een psycholoog niet gedekt wordt en een psychotherapeut wel. Ik ga dus straks naar een psycholoog, een klinisch psycholoog. Misschien dat dat dan wel weer gedekt wordt. Ik moet het even navragen.quote:Op woensdag 30 juni 2004 22:11 schreef Vava het volgende:
[..]
Jeetje dat is wel balen, kan je niet bijverzekeren?
en dan lijk je op het scherm ook nog eens 5 kilo zwaarderquote:Op vrijdag 4 juni 2004 07:10 schreef Disorder het volgende:
Dat zal wel moeilijk voor haar zijn dan, met al die camera's en paparazzi.
Ja. Stom genoeg heet dat ook Body Dysmorphic Disorder (of Body Dysmorphia). Het valt dus onder BDD. Zelf snap ik daar niks van. Er zit toch een heel verschil tussen een deel van je lichaam zo lelijk vinden dat het je leven beinvloedt, en een immense afkeer hebben van ledematen (meestal de benen), zo erg dat je ze wilt laten amputeren.quote:Op donderdag 1 juli 2004 09:03 schreef Disorder het volgende:
Hoe heet die obsessie ook al weer waarbij je een ledemaat er af wil hebben? Valt dat onder BDD?
The Broken Mirror is geen zelfhulpboek. Het is een boek met veel informatie, behandelmogelijkheden en verhalen van BDD'ers. Het boek wordt ook vaak gelezen door psychologen die in hun praktijk met BDD te maken krijgen, zodat ze er meer over weten.quote:[b]Op donderdag 1 juli 2004 14:47 schreef DarkElf het volgende:[/b
zelfhulpboeken helpen je van de wal in de sloot als je al bezorgd bent en leest dingen die je kan herkennen.
Pfff...dat boek staat bol van de informatie. Het is voor iedereen die meer wil weten over BDD een goed boek om te lezen. Ik raad het dan ook iedereen aan. Ik zeg niet dat je zelf een diagnose moet gaan stellen aan de hand van een boek. Ik zeg dat het kan helpen.quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:04 schreef DarkElf het volgende:
zelf erachter komen of je iets wel of niet misschien hebt vind ik zo
en-orm verkeerd!
je kan jezelf zo van alles aanpraten. puur omdat je denkt iets te herkennen,
terwijl diagnoses stellen of ook maar kijken naar symptomen van iets zo
en-orm delicaat is.
aanraden welke boeken je wel of niet kunt lezen teneinde dingen te herkennen horen dus ook niet thuis in renpee, dat doe je maar per mail.
Het is misschien handig om eerst goed te weten wat BDD nou precies inhoudt voor je naar een psych stapt. Dat bedoel ik ermee, en niks anders.quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:13 schreef DarkElf het volgende:
ja zeker als je eerst naar een arts gaat ja.
hartstikke leuk boeken maar hulp van een echt persoon lijkt me noodzakelijker
Dat kan kloppen. Maar BDD is relatief onbekend. Bij mijn eerste bezoek aan de huisarts, toen ik dus nog geen officiële diagnose had gehad, werd ik verwezen naar een psychotherapeut. Die wist eigenlijk ook niet goed wat hij met me aan moest. Ik ben er toen zelf achtergekomen door middel van een artikel in de krant over zelfbeeld stoornissen. Mijn moeder herkende mij heel erg in de kenmerken van Body Dysmorphic Disorder, en zo is het balletje gaan rollen. Ik heb toen via de huisarts opnieuw een afspraak gemaakt, deze keer met een psycholoog. Daar heb ik heb voor de zekerheid nog niets verteld over BDD, maar eerst mijn klachten uitgelegd. Even later kwam de diagnose dat ik BDD zou hebben en dat snelle hulp noodzakelijk was.quote:Op donderdag 1 juli 2004 15:18 schreef DarkElf het volgende:
nee juist niet!
je hebt klachten, je hebt daar last van dus ga je naar een arts om te vertellen wat er is en of die je kan helpen.
je gaat dus niet eerst van alles lezen en al met een gekleurd beeld naar een arts toe, dat beinvloed je verhaal en zijn uiteindelijke kijk op je,
Een bleke huid is ook wel goed te verhelpen hoor d.m.v een soort airbrush behandelingen, ze kunnen een permanente kleur verandering dan tot stand brengen. maar over je hele lichaam is dit natuurlijk wel een heel gedoe..quote:Op donderdag 1 juli 2004 01:30 schreef trueblue het volgende:
[..]
Ik ben wel nieuwsgierig naar wat je hebt gedaanPlastische chirurgie soms?
Als dat het is, zal het bij mij weinig uithalen. Mijn probleem zit 'm namelijk in mijn bleke huid. Ik ben gewoon erg bleek. Ik kan wel bruiner worden, maar dat duurt heel erg lang en is ook niet gezond (huidkanker). Daarbij is mijn huid ook nog eens vrij dun waardoor je mijn aderen ziet lopen. Daar stoor ik me in het algemeen niet zo aan, maar je ziet ze ook onder mijn ogen, dat vind ik wel een stuk minder. Als kind en als tiener kreeg ik heel vaak opmerkingen over mijn witte huid. Vroegen ze of ik ziek was enzo. Als kind was ik me er daardoor al erg van bewust en is dat later in mijn leven overgegaan in BDD. Ze zeiden ook weleens dat ik lelijk was, en ik nam dan ook automatisch maar aan dat ze op mijn bleekheid doelde.
Natuurlijk zijn die opmerkingen alleen niet de oorzaak van mijn BDD. Je moet al wel een zwakke plek hebben willen zulke opmerkingen dit effect hebben. Het schijnt ook zo te zijn dat BDD'ers te weinig serotonine in hun hersenen aanmaken en dat ze daarom ontvankelijk waren om BDD te ontwikkelen.
Daar wil ik nog even op reagerenquote:Op vrijdag 2 juli 2004 12:36 schreef Ickeane het volgende:
[..]
Ik kan me namelijk nie voorstellen dat iemand zo wit is dat hij niet naar buiten durft..
Nah, als de specialist die mening is toegedaan, dan zal 'dat deel van je lichaam' kennelijk óók objectief gezien (dus niet alleen in jouw beleving) afwijken van de middelmaat. Dan lijkt het me niet dat je aan BDD lijdt.quote:Op donderdag 1 juli 2004 11:03 schreef Leatherine het volgende:
Eind deze maand ga ik me eindelijk laten opereren aan het deel van mn lichaam waar ik me zo aan erger. De specialist is het trouwens wel met me eens dat er wat aan gedaan zou moeten worden, anders had ik het niet gedaan.
Zo groot lijkt dat verschil me niet. Bij beide vormen gaat het om een ingebeelde afkeer van het eigen lichaam. Alleen de mate waarin het zich manifesteert varieert.quote:Op donderdag 1 juli 2004 14:57 schreef trueblue het volgende:
Ja. Stom genoeg heet dat ook Body Dysmorphic Disorder (of Body Dysmorphia). Het valt dus onder BDD. Zelf snap ik daar niks van. Er zit toch een heel verschil tussen een deel van je lichaam zo lelijk vinden dat het je leven beinvloedt, en een immense afkeer hebben van ledematen (meestal de benen), zo erg dat je ze wilt laten amputeren.
Boulimia?quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:49 schreef sleepflower het volgende:
Er is ook een aflevering van Crime Scene Investigation waar een meisje BDD heeft. Ze at heel veel en kotste later alles uit, gebruikte laxeermiddelen en zorgde ervoor dat alles wat ze at, er ook weer uit kwam. Op de kilo na. Was echt heel eng.
volgens mij heb ik die afl. gezien, en was het idd Boulimia, niet genoemd bij naam en toenaam maar wel via alle denkbare kenmerken.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 22:47 schreef Moonah het volgende:
[..]
Boulimia?
Het was niet boulimia...het is al een tijd geleden en het was (volgens die mensen in de serie danquote:Op vrijdag 2 juli 2004 23:07 schreef DarkElf het volgende:
[..]
volgens mij heb ik die afl. gezien, en was het idd Boulimia, niet genoemd bij naam en toenaam maar wel via alle denkbare kenmerken.
Yep, dat klinkt idd heel erg als BDD ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 00:32 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Het was niet boulimia...het is al een tijd geleden en het was (volgens die mensen in de serie dan) BDD, verder stond ze vaak voor de spiegel en prikte en trok aan haar huid, aan de oneffenheden enz. Haar probleem was niet alleen het eten.
quote:Summary
Body Dysmorphic Disorder
S. Mulkens, A. Jansen
Body Dysmorphic Disorder is an intriguing disturbance.
Research into the etiology, maintaining mechanisms and
treatment of the disorder is scarcely out of the egg. Individuals
who suffer from it are characterized by the idea that
one or more of their bodily features are disfigured, whereas
outsiders most often don’t notice anything strange. In
this article we will first describe what is known about this
disorder. After that, we will try to find an answer to the question
as to what is wrong with BDD patients: do they suffer
from a perceptual disorder? Or are they right and do others
simply not observe them properly? Are they just too aesthetical?
Or is there something else? New research questions
result from this search.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |