abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19542028
Ik weet niet wat er met mij aan de hand is, de ene keer voel ik me kip lekker, zin om van alles te doen. En het andere moment zit ik zo in de put en weet ik niet hoe ik er uit moet komen.

Dat laatste maak ik nu mee. Geen idee wat mij hiervan heeft gemaakt.

Ik heb genoeg meegemaakt in het verleden, gepest van groep 5 t/m klas 4 middelbare school. Psyiciater doorlopen, RIAGG en nog meer van die sjit. Sindsdien heb ik dit soort buien. Een week geleden was ik helemaal blij dat ik mijzelf kon zijn en heerlijk mijn gang kon gaan.

Maar nu is het weer down.

Misschien zit ik te veel in mijn maag met mijn vrienden, die ik gewoon bijna niet heb. Iedere keer denk ik dat ze me in de steek laten... terwijl ze druk zijn met andere dingen. Ik word er gewoon gek van dat ik dat soort dingen blijf denken.

Nu ga ik vrijdag met iemand naar HP3 en ik heb langzamerhand het gevoeldat ik zelf nog wel eens kan zeggen tegen haar dat het niet door gaat. Alleen maar omdat ik het gevoel heb dat ze niet genoeg aan me denkt. Het is volgens mij erg egoitsch om zo te denken. Maar ik denk helaas zo

ZIjn hier meer mensen die hier last van hebben? En wat doen jullie hier tegen?

En a.u.b. geen oneliners en k*t opmerkingen posten die niet bijdragen tot het "oplossen" van mijn probleem.
  maandag 31 mei 2004 @ 19:15:25 #2
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_19542080
Is er iets wat je dwarszit waardoor je minder zelfvertrouwen hebt??
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_19542104
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:15 schreef dJ-Zcore het volgende:
Is er iets wat je dwarszit waardoor je minder zelfvertrouwen hebt??
Ik weet dus niet wat mij dwarszit... misschien het feit van geen of haast geen vrienden hebben... het gevoel alleen te zijn... misschien is dat het probleem.
pi_19542142
Leuke hobby/sport zoeken? Ik blijf het zeggen ja..
  maandag 31 mei 2004 @ 19:18:49 #5
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_19542157
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:16 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik weet dus niet wat mij dwarszit... misschien het feit van geen of haast geen vrienden hebben... het gevoel alleen te zijn... misschien is dat het probleem.
Als je nergens mee zit, hoe kan het dan dat je geen vriendin hebt??
Ga je nooit uit of praat je niet snel met mensen of iets anders misschien??
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_19542161
Je moet je denk ik gewoon minder druk maken om hoe zij van je denkt, za gaat niet voor niks met je naar de bios. ...

Ga er gewoon heen, kijk hoe het loopt, een beetje zenuwen voor je afspraak is niet verkeerd hoor !

En blijkt het tegen te vallen, dan heb je het geprobeerd, dat zal je helpen bij een eventueel ander afspraakje ofzo......
pi_19542204
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:18 schreef Sport_Life het volgende:
Leuke hobby/sport zoeken? Ik blijf het zeggen ja..
Ja, dat heb ik vaker gehoord... erg vaak... maar ik heb al naar zo veel dingen gekeken en het lijkt me allemaal niks. En de puf (in de periode's dat ik down ben) om het te doen heb ik dan gewoon niet...
pi_19542268
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:18 schreef dJ-Zcore het volgende:

[..]

Als je nergens mee zit, hoe kan het dan dat je geen vriendin hebt??
Ga je nooit uit of praat je niet snel met mensen of iets anders misschien??
Ik heb geen vriendin nee (en die dame van vrijdag is iemand uit Brabant waar ik op MSN vaak/soms mee praat) en nog niet echt vaak gezien. Ze is al bezet, woont te ver weg en ze vind mij haar typ niet...

Uitgaan doe ik dus nooit... alleen maar vanwege dat ik geen vrienden heb... en alleen uitgaan is geen optie.

Ik was vroeger best verlegen, maar ik doe nu recreatiewerk en ben er aardig overheen als ik voor die kinderen, kindertheater moet gaan opvoeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dichterbijer op 31-05-2004 19:29:26 ]
pi_19542806
Hecht je je misschien teveel aan de vrienden die je wel hebt? Dat kan potentiële vrienden afschrikken.
Ik denk ook wel eens zo, en ik ben vroeger ook 7 jaar lang gepest, maar als ik er met andere mensen over praat geven die me het inzicht dat mijn gedachtes een beetje vergezocht zijn.
Ik weet eigenlijk niet of je wel wat aan mijn post hebt.
pi_19542941
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:41 schreef MarSuperstar het volgende:
Hecht je je misschien teveel aan de vrienden die je wel hebt? Dat kan potentiële vrienden afschrikken.
Ik denk ook wel eens zo, en ik ben vroeger ook 7 jaar lang gepest, maar als ik er met andere mensen over praat geven die me het inzicht dat mijn gedachtes een beetje vergezocht zijn.
Ik weet eigenlijk niet of je wel wat aan mijn post hebt.
Misschien hecht ik idd te veel waarde aan mijn vrienden... ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet... het is gewoon belachelijk dat ik zo zit te denken....
  maandag 31 mei 2004 @ 20:24:55 #11
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_19544117
Hoi,

ik herken heel erg veel in wat je zegt. Het zit een stuk in je zelfvertrouwen, of bij mij in ieder geval. Ook het hechten aan mensen kan afschrikkend werken. Helaas ben ik er nog niet achter wat je hier tegen doen kan bij jezelf, als ik het weet zal ik het je zeggen.

Ik kan je alleen vertellen dat je echt niet de enige bent. Bij mij is het zover dat ik naar een psycholoog ga om te zien wat er nog veranderen kan.

Sterkte
stupidity has become as common as common sense was before
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
Travel Is Fatal To Prejudice, Bigotry and Narrow-Mindedness
pi_19544266
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:24 schreef marcb1974 het volgende:

Ik kan je alleen vertellen dat je echt niet de enige bent. Bij mij is het zover dat ik naar een psycholoog ga om te zien wat er nog veranderen kan.

Sterkte
Met die gedachte loop ik idd ook, Psychotherapie en ik zit daar niet echt op te wachten...
pi_19545007
Ik heb ook geen vrienden , ik ga nu maar in mijn eentje uit.

Afgelopen vrijdag was het best gezellig alleen jammer dat er geen leeftijdgenoten waren.

Maar de bier was lekker
pi_19545324
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:53 schreef Mogiin het volgende:

Afgelopen vrijdag was het best gezellig alleen jammer dat er geen leeftijdgenoten waren.

Maar de bier was lekker
Hoe doe jij dat dan? Beetje alleen aan de bar zitten enzo?
pi_19547558
quote:
Op maandag 31 mei 2004 21:03 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Hoe doe jij dat dan? Beetje alleen aan de bar zitten enzo?
Er zaten wat oudere mensen daar , daar heb ik best gezellig mee gepraat.

Nee , alleen aan de bar zitten bereik je niks mee. Hoe moeilijk ik het ook vind , maar blijven proberen contact te maken met andere mensen. Er zit altijd wel 1 (of een paar bij) waarmee je gezellig kan praten.
pi_19548262
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:29 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Met die gedachte loop ik idd ook, Psychotherapie en ik zit daar niet echt op te wachten...
Psychotherapie is slechts een van de vele mogelijke psychologische methoden. Misschien moet je eerst eens rondkijken wat jou wel aanspreekt.
  maandag 31 mei 2004 @ 23:45:05 #17
91306 GF
Kingwood
pi_19550506
"Up and down, and that is how. Energy stays alive"
Unspoken words were understood
pi_19551583
Misschien staat je totale zelbeeld wel helemaal scheef.
Is je zelfbeeld ontstaan uit je eigen visie ??
Of de visie van anderen ?? Die vrienden die nooit tijd hebben ??
Het vroegere gepest ?? Of de psychiater ??...Allen denk ik.
Probeer uit het beeld te stappen dat door anderen is gemaakt.
Ga dansen, zingen, springen...wat dan ook...
Maar vooral, vind je zelfvertrouwen en daarmee de liefde voor jezelf ook weer terug.
Dan zul je zien, dan volgt de rest vanzelf.

Stel je voor, je staat voor een deur.
Achter die deur ligt datgene waar jij naar toe wilt.
Er zit echter een groot slot op die deur die het jou verhinderd.
Andere mensen vertelden jou dat jij dat slot nooit open zou kunnen krijgen.
Maar wat blijkt nou...
Dat slot bleek al die tijd er gewoon voor de sier op te hebben gezeten.
De deur is dus nooit op slot geweest, je hoeft 'm alleen maar open te duwen.

Ga jezelf wezen zijn !!
pi_19554318
Vrienden zoeken
  dinsdag 1 juni 2004 @ 09:26:43 #20
94827 het_ismij
Life is great
pi_19554658
Ik heb dit ook gehad, en ben er nu vanaf,..
Ik ben vroeg ook gepest,.. (k was niet de dunste, en heb rood/oranje haar)
ik ben in ene periode heel veel uitgeweest met de vrienden die ik had,.. gewoon met 1 iemand anders ofzo,..
en dan loop je door een discotheek of bar ofzo,.. en raka je vanzelf met andere mensen aan de praat die je vriend kent,.. (in het begin is dat best eng)
naarmate je dit meer doet krijg je meer zelfvertrouwen en gaat het weg,..
op dit moment hebt ik meer echt vrienden dan ooit en ken ik heel veel mensen en voel ik me overal waar ik kom op mijn gemak en praat ik ook heel makkelijk met mensen, ook gewoon zomaar om het ouwehoeren,..
Ik stap nu ook rustig in mijn eentje een discotheek of bar binnen,..
Gr33tz
het_ismij
Het verschil tussen een bloem en onkruid is een oordeel
pi_19571416
Iedereen die gereageerd heeft, hartelijk bedankt. Ik hoop dat ik wat kan met jullie tips.

Vandaag nog in een rare bui rondgelopen en erg ziek geworden van wat gister is voorgevallen dat ik zelf mijn eten niet eens kon op eten.

Goed gesprek gehad met mijn moeder, maar dat lost helaas ook niet alles meer op
  dinsdag 1 juni 2004 @ 21:00:22 #22
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_19571974
ik ken je probleem, heb er zelf ook last van. het ene moment gaat het perfect, en 3 tellen later denk je weer dat je helemaal alleen op deze aardkloot rondloopt en dat niemand tijd voor je heeft.

Met mij gaat het de laatste tijd steeds beter, en dat komt voornamenlijk omdat ik er niet meer zo'n probleem van maak dat ik vaak alleen ben en ben me juist bezig gaan houden met leuke dingen(dingen die ik zelf leuk vind) en zo heb ik ook weer een aantal nieuwe mensen leren kennen.

Ik wil ook meer uitgaan, maar der is niemand die vraagt of ik mee wil en om nou alleen te gaan zie ik ook niet echt zitten eigenlijk. maar over een week of wat ga ik dat toch maar eens doen, het kan hooguit tegenvallen/saai worden
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  dinsdag 1 juni 2004 @ 22:38:14 #23
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_19575245
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:16 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

ik denk dat daar al een heel groot gedeelte van de oorzaak ligt
heb namelijk het zelfde probleem
OJAAJOH?
  woensdag 2 juni 2004 @ 00:59:00 #24
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_19578417
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 22:38 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

ik denk dat daar al een heel groot gedeelte van de oorzaak ligt
heb namelijk het zelfde probleem
ik ook, ken een boel mensen maar dat zijn geen vrienden.... heb af en toe echt het gevoel alleen te zijn....
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_19581019
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 00:59 schreef super_honda het volgende:

[..]

ik ook, ken een boel mensen maar dat zijn geen vrienden.... heb af en toe echt het gevoel alleen te zijn.... :'(
Ja, het alleen voelen is zo K*T. Ik ken ook genoeg mensen, maar idd, de meeste zijn geen vrienden.

Gister heeft een erg goede vriendin van me echt iets bijzonders gedaan. Ze had zelf ook dit soort problemen en had dit allemaal opgeschreven in een dagboek. Ze heeft me twee dagen laten lezen (overgetikt) en ik begreep temminste dat er een hele lange tijd over gaat tot zoiets zich heeft opgelost.
quote:
Ook ik heb een hele lange periode
gekent, waar ik me hetzelfde voelde als jij je nu voelt. Ik ben er weer
uitgekomen, hoe dat weet ik niet. Maar het is me gelukt.
(komt niet uit dat dagboek)

Er gloort gelukkig hoop aan de horizon...

[ Bericht 4% gewijzigd door Dichterbijer op 02-06-2004 09:36:27 (verduidelijking) ]
pi_20081386
Hmm, het lijkt weleen vrouwelijke periode... heb ik verdomme weer een down periode.

Aargghhhh ik begin me echt te ergeren aan alles en iedereen.

Heb ik voor mijn gevoel eindelijk een goed gevoel bij iemand op MSN, zegt ze gelijk maar ff dat ze de volgende dag geen internet meer heeft. Damn, waar heb ik dit aan verdient!
Gelukkig wil ze contact houden met SMS en een ontmoeting in het verschiet, maar toch...

Daarnaast wil ik alweer mensen te claimen... echt stomme klote fout van mij. Ik word er gewoon niet goed van! Morgen vrij en naar mijn mening vervelen meer mensen zich, dat hebben ze zelf aangegeven. En dan stel ik voor iets te gaan doen, maar dan opeens hebben ze allemaal dingen weer te doen.

Eerlijk waar, komt het ooit goed met me?

<< en voor mensen die denken dat het over hun gaat, sorry maar zo voel ik me @ the moment ff, het is niks persoonlijks >>
pi_20087027
als ik vragen mag hoe oud ben je?
pi_20088521
quote:
Op maandag 31 mei 2004 20:53 schreef Mogiin het volgende:

Maar de bier was lekker

Misschien toch maar eens vrienden zoeken dan ofzo. Kweet dat het heel moeilijk is. Je kunt eigelijk niet zomaar vragen aan mensen of je mee mag gaan. Beste is om iemand te zoeken die in dezelfde situatie zit als jij.
Kheb zelf 2 goede vrienden, hoewel dat niet echt uitgaans mensen waren. Kheb 1 vriend kunnen overhalen om eens uit te gaan en daar is ie toen wel mee ingestemt. Sindsdien best wel een feestbeest geworden en tis altijd heel gezellig met zijn broer en vrienden van die broer.
Jupiler is goed
pi_20090665
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 10:55 schreef jeroen2497 het volgende:
als ik vragen mag hoe oud ben je?
Ik ben 20...
pi_20115451
Same problem here... 300 "vrienden" geen "echte vrienden"... komt nu wel een beetje, maar daar zit wel een beetje het probleem, denk ik persoonlijk...

Kwam eigenlijk omdat na de VWO eigenlijk alle vrienden naar een andere stad gingen... kwam laatst nog wel eentje tegen die had soms wel heimwee en zoiets van... keer reunie ofzo... dan wissel je nummers uit, maar je spreekt ze nooit weer...

[ Bericht 46% gewijzigd door jd1982 op 23-06-2004 10:31:43 ]
  donderdag 24 juni 2004 @ 17:58:22 #31
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_20157688
ehm misschien is het al genoemd dat weet ik niet, of je psychiater heeft het al genoemd (lijkt me stug dat dat niet zo is maar ok)... maar heet dat wat jij hebt niet "manisch depressief"?

Dat houdt ook in dat je bepaalde perioden hebt waarin je je goed voelt en alles aan denkt te kunnen, waarna je weer een periode hebt waarin je weer helemaal down bent. Heet manisch depressief iig.

Heb het zelf ook wel, soms meer dan andere keren, op moment gaat het wel gewoon goed... Ben zelf nooit naar een pshychiater geweest en het is ook nooit dus bij mij gediagnosticeerd (ofzo), maar door wat te lezen hier en daar weet je het gewoon dat je het hebt kan niet missen. Daar heb je geen pshych voor nodig.

Misschien heb je ook concentratieproblemen? En dan bedoel ik niet alleen op school, maar bijvoorbeeld dat je bij hele simpele dingen de fout in gaat, of dingen lastig kunt onthouden? Sleutels in de deur laten zitten, tot twee keer toe een ei openmaken en de inhoud ervan in de afvalbak deponeren terwijl je toch echt een gebakken eitje wilde maken en de pan klaar had staan...?

Ja.. wat kan je eraan doen... bij mij hielpt het al dat ik op een gegeven moment zelf de conclusie trok dat mijn concentratieproblemen door depressie kwamen. Klinkt gek maar het ging daarna al een stuk beter. Verder ehm... nouja, standaard: als je je fysiek beter voelt gaat het geestelijk ook beter, dus af en toe een stuk fietsen, skeeleren of sporten helpt al heel goed EN bied mogelijkheden om mensen met dezelfde interesse vlakken tegen te komen: vrienden maken of iig goede gesprekken hebben. Dan is zelf mijn mening over medicijnen tegen depressie (heb geen ervaring maar ken wel mensen die ervaring hebben) dat medicijnen een laatste redmiddel is. Ik vind (maar ik ben geen dokter dus neem het niet voor waarheid aan) dat wanneer een pshych jou medicijnen gaat voorschrijven zonder dat hij je eerst ECHT aanspoort om te gaan sporten dat hij dan gewoon verkeerd bezig is. Maar medicijnen is weer een verhaal apart...

En onthoud dat eenzaamheid heel erg vervelend is, maar zolang je open blijft staan voor nieuwe contacten komt het allemaal wel in orde!
"... she kidnapped herself."
  donderdag 24 juni 2004 @ 18:07:52 #32
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_20157891
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 00:13 schreef Dichterbijer het volgende:
Hmm, het lijkt weleen vrouwelijke periode... heb ik verdomme weer een down periode.

Aargghhhh ik begin me echt te ergeren aan alles en iedereen.

Heb ik voor mijn gevoel eindelijk een goed gevoel bij iemand op MSN, zegt ze gelijk maar ff dat ze de volgende dag geen internet meer heeft. Damn, waar heb ik dit aan verdient!
Gelukkig wil ze contact houden met SMS en een ontmoeting in het verschiet, maar toch...

Daarnaast wil ik alweer mensen te claimen... echt stomme klote fout van mij. Ik word er gewoon niet goed van! Morgen vrij en naar mijn mening vervelen meer mensen zich, dat hebben ze zelf aangegeven. En dan stel ik voor iets te gaan doen, maar dan opeens hebben ze allemaal dingen weer te doen.

Eerlijk waar, komt het ooit goed met me?

<< en voor mensen die denken dat het over hun gaat, sorry maar zo voel ik me @ the moment ff, het is niks persoonlijks >>
Het zou al schelen als je het je niet persoonlijk aan zou trekken wanneer iemand de volgende dag geen internet meer heeft. Zo'n opmerking als Damn, waar heb ik dit aan verdient, verraadt een beetje dat je dingen die iedereen overkomen op een erg negatieve manier interpreteert. Het is ook wel begrijpelijk, wanneer je zo lang gepest bent, dat je dingen negatiever ziet dan ze misschien zijn, maar het is waarschijnlijk een belangrijke reden dat je je opeens zo slecht voelt. Je reageert op bepaalde dingen misschien nog vanuit de verwachtingen van vroeger. Je gaat ervan uit dat mensen je niet mogen, maar is dat wel echt zo? Succes, ik weet uit ervaring dat onzekerheid je leven behoorlijk kan vergallen.
A spoonful of sugar...
pi_20161343
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 18:07 schreef Sasandra het volgende:

[..]

Het zou al schelen als je het je niet persoonlijk aan zou trekken wanneer iemand de volgende dag geen internet meer heeft.
Nou laat ik het gelijk maar ff zo vertalen, dat is dus over en bestaat niet meer. Ze was zelf een bitch die...tja.... gewoon te vast aan dingen vasthoud...

Verder voel ik me nu weer aardig maar ben bang voor de volgende inzinking...
Eerst maar ff mien pa z'n verjaardag vieren

Moonbaby thnxs voor je feedback... je hebt het mooi verwoord en ik geloof dat ik daar wel iets aan heb, maar ik zal het toch zelf moeten doen en dat word lastig (denk ik)....
pi_24475728
Ik kick deze "persoonlijke" topic toch even weer omhoog, want heb er even behoefte aan (weet niet of dit mag eigenlijk)...

Mijn leven is een klein beetje weer op de rails gekomen en het gaat weer aardig tot vandaag.

Wat er vooraf ging
Eergisteren en gisteren heeft hier een ontzettend leuke meid gelogeerd die gewoon op veel vlakken overeen kwam met mijn dingen, en ze raakte een gevoel dat ik echt nog nooit van mijn leven gevoelt had. En wist bijna zeker: ik ben verliefd....

En om dat kracht bij te zetten had ik een plaatje angevraagd bij de radio en haar daarmee verrast en dat vond ze echt super lief van me.

Maar nu kom ik weer met mijn botte hoofd.

Ga ik zelf conclusie's trekken, zo van:
" Jij bent toch niet verliefd op mij ". Ze zegt dat ze me het vergeeft, maar aan de andere kant blijf ik door piekeren.
"zal ze het mene of niet, wat moet ik doen..."

En daarom heb ik naast mijzelf haar nu ook in de paniek gebracht.
Ik ben hier thuis bijna door het lint gegaan en haar via MSN aan het huilen gemaakt, ik had mijzelf niet meer in de hand.

Kan iemand mij vertellen hoe ik zo snel mogelijk bij een psygiater terecht kom voor dat ik nog meer schade ga aanrichten??
pi_24477179
quote:
Op maandag 31 mei 2004 19:13 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik weet niet wat er met mij aan de hand is, de ene keer voel ik me kip lekker, zin om van alles te doen. En het andere moment zit ik zo in de put en weet ik niet hoe ik er uit moet komen.

Dat laatste maak ik nu mee. Geen idee wat mij hiervan heeft gemaakt.

Ik heb genoeg meegemaakt in het verleden, gepest van groep 5 t/m klas 4 middelbare school. Psyiciater doorlopen, RIAGG en nog meer van die sjit. Sindsdien heb ik dit soort buien. Een week geleden was ik helemaal blij dat ik mijzelf kon zijn en heerlijk mijn gang kon gaan.

Maar nu is het weer down.

Misschien zit ik te veel in mijn maag met mijn vrienden, die ik gewoon bijna niet heb. Iedere keer denk ik dat ze me in de steek laten... terwijl ze druk zijn met andere dingen. Ik word er gewoon gek van dat ik dat soort dingen blijf denken.

Nu ga ik vrijdag met iemand naar HP3 en ik heb langzamerhand het gevoeldat ik zelf nog wel eens kan zeggen tegen haar dat het niet door gaat. Alleen maar omdat ik het gevoel heb dat ze niet genoeg aan me denkt. Het is volgens mij erg egoitsch om zo te denken. Maar ik denk helaas zo

ZIjn hier meer mensen die hier last van hebben? En wat doen jullie hier tegen?

En a.u.b. geen oneliners en k*t opmerkingen posten die niet bijdragen tot het "oplossen" van mijn probleem.
Ik denk niet dat iemand je hierbij kan helpen met het veranderen van de ups en downs.

ik maak precies hetzelfde mee qua ups en downs betreft; De ups kunnen bij mij zo hoog zijn dat ik zin heb in het leven me nergens druk over maken. De downs laten dan weer de keerzijde van de munt zien (ga ik verder niet dieper op in, laat ik het zo zeggen ik loop ook bij het riagg)

Het is iets waar je mee moet leren leven, dat je zo in het leven staat. Het veranderen kan je niet, denk ik (het is mij nog niet gelukt).

Sterkte verder
pi_24478279
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 59% gewijzigd door Malebolgia op 09-01-2005 02:37:31 ]
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  zondag 9 januari 2005 @ 12:57:03 #37
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_24482436
quote:
Op zondag 9 januari 2005 00:39 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik kick deze "persoonlijke" topic toch even weer omhoog, want heb er even behoefte aan (weet niet of dit mag eigenlijk)...

Mijn leven is een klein beetje weer op de rails gekomen en het gaat weer aardig tot vandaag.

Wat er vooraf ging
Eergisteren en gisteren heeft hier een ontzettend leuke meid gelogeerd die gewoon op veel vlakken overeen kwam met mijn dingen, en ze raakte een gevoel dat ik echt nog nooit van mijn leven gevoelt had. En wist bijna zeker: ik ben verliefd....

En om dat kracht bij te zetten had ik een plaatje angevraagd bij de radio en haar daarmee verrast en dat vond ze echt super lief van me.

Maar nu kom ik weer met mijn botte hoofd.

Ga ik zelf conclusie's trekken, zo van:
" Jij bent toch niet verliefd op mij ". Ze zegt dat ze me het vergeeft, maar aan de andere kant blijf ik door piekeren.
"zal ze het mene of niet, wat moet ik doen..."

En daarom heb ik naast mijzelf haar nu ook in de paniek gebracht.
Ik ben hier thuis bijna door het lint gegaan en haar via MSN aan het huilen gemaakt, ik had mijzelf niet meer in de hand.

Kan iemand mij vertellen hoe ik zo snel mogelijk bij een psygiater terecht kom voor dat ik nog meer schade ga aanrichten??
Bel eerst dan meisje maar eens op voor je de psychiater gaat bellen...
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_24482694
quote:
Op zondag 9 januari 2005 12:57 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Bel eerst dan meisje maar eens op voor je de psychiater gaat bellen...
En dan goed gaan praten? Mijn excusses enzo aanbieden?
pi_24482855
Dat is een goed begin... En voortaan je MSN-gesprekken minderen en real-life actief worden.. MSN is killing en geen echte wereld....
It's too late to change your mind
You let loss be your guide
pi_24482889
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:22 schreef Billie29 het volgende:
Dat is een goed begin... En voortaan je MSN-gesprekken minderen en real-life actief worden.. MSN is killing en geen echte wereld....
Vreemde is, is dat ik dat gisteravond in bed precies hetzelfde dacht, maar helaas kan ik haar alleen via MSN veel spreken.

Ik zal haar vanavond opbellen en er over praten, wish me luck...
  zondag 9 januari 2005 @ 13:25:42 #41
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_24482893
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:13 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

En dan goed gaan praten? Mijn excusses enzo aanbieden?
Als het je spijt dan zou ik idd m'n excusses maar aanbieden!!
En luister wat ze zegt, zonder negatieve vooroordelen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_24482942
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:25 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ik zal haar vanavond opbellen en er over praten, wish me luck...
Good luck, en probeer meer in jezelf te geloven en je minder afhankelijk van anderen op te stellen. Ik kan me voorstellen dat je zelfvertrouwen door al dat gepest aardig is afgenomen, maar als je hier aan werkt komt de rest vanzelf.

Wat doe je verder eigenlijk? Zit je op school of wat?
pi_24483009
Ik studeer momenteel, sport niet omdat ik er geen tijd voor heb vanwege lopende projecten.

Doe geluid bij een koor en ga af en toe naar het theater voor de ontspanning.
pi_24483104
Lopende projecten? Daar bedoel je toch geen chickies mee he?

Voel je je op het koor en bij je studie wel op je gemak/gewaardeerd/jezelf??
pi_24483120
miss is dit iets voor je www.pestforum.nl
zitten vrij veel gepeste mensen die de problemen in hun latere leven ondervinden...
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_24483143
quote:
Op zondag 9 januari 2005 13:39 schreef Billie29 het volgende:
Lopende projecten? Daar bedoel je toch geen chickies mee he?

Voel je je op het koor en bij je studie wel op je gemak/gewaardeerd/jezelf??
nee, opdrachten voor website's
Ik voel me daar inderdaad wel op me gemak, maar moet soms veel "slikken" wat betreft opmerkingen enzo en soms word het dan even te veel en moet je even goed slikken om weer verder te gaan.
  zondag 9 januari 2005 @ 13:42:44 #47
110881 Roxie
mother to be
pi_24483149
Hee Dichterbij,

Volgens mij heb je gewoon in meer of mindere mate depressieve buien/periodes, beetje manisch lijkt het wel, ene keer supergoed andere keer veel minder.
Een paar dingen moet je onthouden, je schreef iets van dat het wel vrouwelijk lijkt. Volgens mij bedoel jij hormonen, en echt waar, mannen hebben die ook, die dingen geven prikkels af waardoor je moodswings of emotie krijgt.
Daarnaast denk ik dat je niet moet bedenken dat je weinig vrienden hebt, want je kan maar beter een of twee goede hebben waar je van op aankunt, dan tien die je alle tien laten staan als het moeilijk gaat, of je een slechtere periode hebt, dat schiet ook niet op.
Sporten hoeft niet als je agenda niet stabiel is, maar misschien kan je wel iets bedenken dat mogelijk is. Tenslotte schiet je er niets mee op als je kijkt naar onmogelijkheden, maar kijk naar mogelijkheden.
Querida met liefde ontvangen
pi_24483155
Slikken als in mensen hebben kritiek of mensen pesten je? Want kritiek is geen pesten maar een manier om je te helpen.
  zondag 9 januari 2005 @ 13:46:23 #49
110881 Roxie
mother to be
pi_24483198
en misschien zou je toch eens iets moeten gaan lezen over praktisch assertiviteit.

Dingen 'slikken' is iets wat bij jou voor frustratie zorgt, als je leert om dingen te zeggen tegen anderen, dan is er een oplossing, jij geen frustratie, die persoon geen frustratie, een prettigere situatie voor allen en anders in ieder geval voor jou.
Daarnaast kan je dingen zeggen zonder ruzie te krijgen, lees daarover als je niet naar een psych wil of naar een 'geleerde'.
Ga eens een boek lezen over hormonen, hoe dat in zijn werk gaat, wat het zijn, hoe je ze kan hanteren.
Je hoeft niet elk woord in het boek te geloven, je hoeft niet alles te doen, maar misschien heb je er wel wat aan, en dat waar je niets aan hebt, ene oor in, andere weer uit.
Querida met liefde ontvangen
pi_24483406
Ik heb over assertivieit deze website (http://www.innerned.com/assert.html) gevonden en ik ga me zo doorlezen.

En idd, ik kan positieve kritiek dus echt compleet ombuigen dat het negatieve kritiek word.

Voorbeeld: Ik had een jaar geleden een stage en daar werd ik door de stagebegeleider
"Peter, kun je even komen?"
Ik gelijk van: "Wat heb ik nu weer gedaan?"

Zovan, het is toch altijd verkeerd wat ik doe. Maar het was juist positieve kritiek waar ik erg blij mee moest zijn.
Ik heb daarvan wel geleerd, maar iedere keer gaat het wel weer verkeerd.

Laatste keer ook, we hadden met het koor een optreden in Duitsland, de apparatuur heeft een nacht lang in een koude bus gelegen en daarom was het mengpaneel dus een beetje raar gaan doen, kanalen vielen uit etc.

Nu kwam ik in conflict met mijn pa die ook op het koor zit en het is uitgelopen op een knallende ruzie omdat ik niet kon omgaan met de manier waarop mijn pa met de situatie.
  zondag 9 januari 2005 @ 19:42:03 #51
94827 het_ismij
Life is great
pi_24489346
Ik denk toch dat je is moet nagaan waarom je altijd alles negatief opvat,..
Je moet gewoon positief gaan denken,..
Dat scheelt echt heeell veel!! en wordt je ook een stuk gelukkiger van!!
Suc6!!
Gr33tz
het_ismij
Het verschil tussen een bloem en onkruid is een oordeel
pi_24510822
Nouja, een eerste stap die ik heb genomen is om mijn virtuele leven op MSN en andere chatrooms te staken. Ik blijf leven in een virtuele roes met mensen die daar alleen maar zitten voor de verveling (naar mijn idee).

Tevens is het vandaag compleet uit de hand gelopen, idd in een chatroom, want ik heb mijn gevoelens niet onder controle.

Morgen om 8.01 hang ik aan de telefoon om de dokter te bellen, die mij hopelijk kan doorsturen naar een psygoloog. Ik zie momenteel geen andere oplossing...

Als het mag hou ik jullie op de hoogte....

P.s. mocht je me kennen, wees dan aub discreet met mijn verhalen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Dichterbijer op 11-01-2005 00:55:52 ]
pi_24511199
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 00:41 schreef Dichterbijer het volgende:
P.s. mocht je me kennen, wees dan aub discreet met mijn verhalen.
Je gooit het anders wel op een openbaar forum.
Dat is hetzelfde als in een drukke treincoupé vragen of mensen ook willen optiefen uit die coupé omdat jij zit te bellen...
pi_24511240
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:00 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Je gooit het anders wel op een openbaar forum.
Dat is hetzelfde als in een drukke treincoupé vragen of mensen ook willen optiefen uit die coupé omdat jij zit te bellen...
Ja, maar hij vraagt toch of je er discreet mee wil omgaan? Waarom hem dan toch op z'n daden wijzen?
pi_24511299
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:03 schreef Redux het volgende:

[..]

Ja, maar hij vraagt toch of je er discreet mee wil omgaan? Waarom hem dan toch op z'n daden wijzen?
Als persoon in kwestie last heeft van MSN ga je toch offline.. .
Tevens illustreer ik hoe vreemd ik het vind dat iemand op een openbaar forum op internet tot discretie oproept.
Wat dat met daden heeft uit te staan zie ik even niet.
En nu mag ik weer een domme wedervraag van jou verwachten .

Laat me raden, je wilt het hebben over het 3e wereld topic?
pi_24511312
Discreet lijkt me, niet aan de groot boom hangen. (of hoe was dat spreekwoord ook alweer)

Grof voorbeeld, over straat gaan roepen: EY JIJ GAAT NAAR EEN PSYGOLOOG HE!...
Dat soort dingen.

En iedereen heeft zijn eigen manier om een probleem op te lossen, en ik ga dat op deze manier proberen.
pi_24511340
Hier heb ik ook last van .

Nooit gepest ofzo, maar wel hoop nare dingen meegemaakt (zware operaties, altijd bonjer thuis, etc).

Nu heb ik wel een hele leuke hobby waar ik veel tijd in steek en ik merk ook wel dat ik daar sociaal gezien ook erg in groei.
Ach mijn tijd komt nog wel .
pi_24511392
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:06 schreef Dichterbijer het volgende:
Discreet lijkt me, niet aan de groot boom hangen. (of hoe was dat spreekwoord ook alweer)

Dat soort dingen.

En iedereen heeft zijn eigen manier om een probleem op te lossen, en ik ga dat op deze manier proberen.
Evenals een hoop andere mensen. Echt je moest eens weten hoeveel mensen bij de Psych lopen, wordt je niet goed van . ik niet btw, los het zelf wel op
pi_24511404
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:06 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Als persoon in kwestie last heeft van MSN ga je toch offline.. .
Tevens illustreer ik hoe vreemd ik het vind dat iemand op een openbaar forum op internet tot discretie oproept.
Wat dat met daden heeft uit te staan zie ik even niet.
En nu mag ik weer een domme wedervraag van jou verwachten .

Laat me raden, je wilt het hebben over het 3e wereld topic?
Ik snap niet dat jij niet inziet dat niet iedereen is zoals jij. :S
pi_24511480
quote:

Dat soort dingen.
Een psycholoog helpt je, waarom je er dan voor schamen.
Dus als ik roep: "Ey hoe gaat het met je ontstoken pisbuis?" dan kan het wel...
pi_24511490
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:11 schreef Redux het volgende:
Ik snap niet dat jij niet inziet dat niet iedereen is zoals jij. :S
De wereld ziet niet in hoe ik ben
pi_24511506
Ik heb verder geen zin om hierop in te gaan, lijkt me een discussie voor in een andere topic. Aub...
pi_24511514
Waarom zou de wereld moeten zien hoe jij bent?
pi_24511604
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:17 schreef Redux het volgende:
Waarom zou de wereld moeten zien hoe jij bent?
Dan pas zullen zij mij als profeet accepteren...
pi_24517597
Status update:

Ik heb het meiske een mail gestuurd wat ze nu van mij verwacht en ik wacht nu hoe ze zal antwoorden. Mocht ze negatief reageren is het over en uit...

Verder is de afspraak met de dokter gemaakt en ga ik daar morgen heen.
pi_24517981
zorg dat je zelfvertrouwen krijgt, ga eens mee op een groepsreis, een vakantie dus... ergens heen wat je altijd al graag hebt willen doen, iest wat JOU interesseert! En in een down periode interesseert je even niets maar weet je misschien te zeggen wat je normaliter wel leuk vindt. je zal in contact komen met mensen die ook op zoek zijn naar sociale contacten... misschien vind je het niets maar probeer het eens, dan weet je of dat wat voor je is... gewoon dingen proberen en niet thuis blijven zitten down voelen omdat je niets om handen hebt.

succes,,,
pi_24519343
quote:

Dat soort dingen.

Waarom ga je ervanuit dat mensen dat zouden roepen.? Waarom komt dit in je hoofd op? Dat is je zelfbeeld !
Jij gaat er al op voorhand van uit dat mensen het misschien stom vinden om hulp in te roepen.. Waarom zouden mensen dat doen.? (ok eikels zijn er altijd maar het meerendeel reageert zo niet)Niets is minder waar. Je doet er alleen maar goed aan!!

Probeer het vertrouwen in jezelf te vinden..Probeer niet voor andere mensen te denken..Jij denkt al te weten wat een ander van jou vind of denkt..
Jij bent zo onzeker van jezelf dat je niet kunt denken of voelen dat anderen jou misschien best wel ns aardig kunnen vinden.
En juist omdat je zo onzeker bent, ga je waarschijnlijk te krampachtig met mensen om en probeert hun vriendschap te claimen.

Als jij met iemand iets afspreekt, en het gaat niet door, zul jij jezelf waarschijnlijk de schuld geven...
NIET DOEN... niet denken het ligt aan mij, ik doe iets fout..
Een cursus assertiviteit lijkt me best een poging waard..

Veel suc6, en laat ns weten hoe je je voelt na zo'n gespreks-sessie.(je bent echt niet de enige)

Tot slot nog een tip. Probeer eens een lijstje te maken van dingen waar je goed in bent. Gewoon onder elkaar schrijven. Maak ook een lijstje van dingen waar je vrolijk/ blij van wordt. Hang dit lijstje ergens waar je regelmatig komt, en kijk ernaar. Kijk naar wat je allemaal kunt, dat is goed voor je zelfvertrouwen....
Probeer het negatieve zelfbeeld om te buigen..
Ik weet het "makkelijker gezegd dan gedaan" , maar trust me. I know!!
Good Luck!

[ Bericht 13% gewijzigd door Myriam7 op 11-01-2005 16:50:24 ]
The future belongs to those,
who believe in the beauty of their dreams.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')