quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 01:06 schreef Dichterbijer het volgende:Grof voorbeeld, over straat gaan roepen: EY JIJ GAAT NAAR EEN PSYGOLOOG HE!...
Dat soort dingen.
En iedereen heeft zijn eigen manier om een probleem op te lossen, en ik ga dat op deze manier proberen.
Waarom ga je ervanuit dat mensen dat zouden roepen.? Waarom komt dit in je hoofd op? Dat is je zelfbeeld !
Jij gaat er al op voorhand van uit dat mensen het misschien stom vinden om hulp in te roepen.. Waarom zouden mensen dat doen.? (ok eikels zijn er altijd maar het meerendeel reageert zo niet)Niets is minder waar. Je doet er alleen maar goed aan!!
Probeer het vertrouwen in jezelf te vinden..Probeer niet voor andere mensen te denken..Jij denkt al te weten wat een ander van jou vind of denkt..
Jij bent zo onzeker van jezelf dat je niet kunt denken of voelen dat anderen jou misschien best wel ns aardig kunnen vinden.
En juist omdat je zo onzeker bent, ga je waarschijnlijk te krampachtig met mensen om en probeert hun vriendschap te claimen.
Als jij met iemand iets afspreekt, en het gaat niet door, zul jij jezelf waarschijnlijk de schuld geven...
NIET DOEN... niet denken het ligt aan mij, ik doe iets fout..
Een cursus assertiviteit lijkt me best een poging waard..
Veel suc6, en laat ns weten hoe je je voelt na zo'n gespreks-sessie.(je bent echt niet de enige)
Tot slot nog een tip. Probeer eens een lijstje te maken van dingen waar je goed in bent. Gewoon onder elkaar schrijven. Maak ook een lijstje van dingen waar je vrolijk/ blij van wordt. Hang dit lijstje ergens waar je regelmatig komt, en kijk ernaar. Kijk naar wat je allemaal kunt, dat is goed voor je zelfvertrouwen....
Probeer het negatieve zelfbeeld om te buigen..
Ik weet het "makkelijker gezegd dan gedaan" , maar trust me. I know!!
Good Luck!
[ Bericht 13% gewijzigd door Myriam7 op 11-01-2005 16:50:24 ]