abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1385437
De laatste tijd ben ik op z'n minst in de ban van de laatste 2 albums van Radiohead. Vooral de complexiteit van de nummers, progressieve stijl en de fijne wanhoopsroep van Mr. T. Yorke, die mijn eigen leven er ineens wel erg rooskleurig uit doet zien.

Nu hoor ik van de mensen om mij heen eigenlijk alleen maar gezeik over de nieuwe albums: "de oude liedjes zijn veel beter...", "ik word er depressief van", "gejengel" enz..

Ben ik nu echt de enige fan van Kid A en Amnesiac?

Voor ¤ 50,-- per jaar (fiscaal aftrekbaar) kunt u Vriend van CIDI worden.
pi_1385456
Misschien dan sommige mensen bij een gebrek aan top40 singles op een album niet tevreden zijn, maar ik vind het allebei uitstekende albums !
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
pi_1385463
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 22:24 schreef Intel-lekt het volgende:
Ben ik nu echt de enige fan van Kid A en Amnesiac?
Check maar eens wat oude topics in het muziek-forum en je zult ontdekken dat je niet de enige bent
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_1385471
dan moet je Radiohead - MTV Unplugged eens checken.. werelds gewoon!

karma police LIVE.... wauwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:33:28 #5
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1385493
Dit is toch wel bijna t meest besproken onderwerp van t afgelopen jaar hier opt muziekforum!

Ook ik vin het allebei pracht albums. Heb er al zoveel ovenede woordjes over getypt, zoekt en gij zult vinden!

pi_1385655
heb van het weekeind weer het stuk pinkpop2001 van ze teruggekeken .. kippenvel ..
pi_1385659
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:08 schreef Jorma het volgende:
heb van het weekeind weer het stuk pinkpop2001 van ze teruggekeken .. kippenvel ..
wow heb je dat in divx of mpeg?
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1385666
Ik ga NU Radiohead - Amnesiac luisteren en NU proberen om het goed te vinden...

ben benieuwd, heb er namelijk nog nooit echt serieus naar geluisterd. Het eerst nummer klinkt niet slecht trouwens...

vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:12:17 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1385668
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:08 schreef Jorma het volgende:
was je er ook live bij?
  Trouwste user 2022 vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:34:51 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_1385837
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 23:51:47 #11
13973 ranja
image means nothing
pi_1385961
Yach! Radiohead wordt zwaar overschat vind ik. Wat is er nou zo leuk aan dat getokkel? Ik vonde 'Creep' nog wel goed, zelfs op die cd (pablo honey) staan nog wel een paar leuke nummers maar daarna is het hard minder geworden.
Zo'n Karma police, het hele nummer wacht je (ik) op hetg moment wanneer het nummer echt losbarst, helaas, komt nooit.... je werkt toe naar een climax die niet komt.
Maar misschien heeft het wel met verschil in smaak te maken. Nee, natuurlijk, maar ik bedoel het wordt gepresenteerd als gitaar band en sensatie enzo maar misschien moet het anders gepresenteerd worden? Creep is nog wel in het rijtje sonic youth c.s. te zetten maar wat ze daarna doen vind ik meer, tja, geen idee eigenlijk.... Dire straits? New age?
Anyway, ik vind het dus helemaal niks.
pi_1386194
Holy shit Ranja... Dire Straits?
Dat is als een wasbeer met een grasspriet vergelijken!

Radiohead is een goeie band, ze zijn IMHO alleen wat te serieus.

zaterdag 11 augustus 2001 @ 00:25:55 #13
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1386255
Ik vind ze juist sinds Pablo Honey stukken beter geworden. Ze zijn van een 13 in een dozijn-gitaarbandje veranderd in een écht originele band met een hele eigen stijl, die je al dan niet aanspreekt.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_1386438
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:09 schreef the_undertaker het volgende:
wow heb je dat in divx of mpeg?
Nee, VHS
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 23:12 schreef Vork het volgende:
was je er ook live bij?
Yeps, en stond nog redelijk vooraan ook.
Was echt geweldig.
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 02:05:04 #15
13973 ranja
image means nothing
pi_1387100
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:20 schreef Theeboon het volgende:
Holy shit Ranja... Dire Straits?
Dat is als een wasbeer met een grasspriet vergelijken!

Ok misschien licht overdreven... maar je gaat toch wat zoeken, qua hokjes. En ze zijn inderdaad veels te serieus. Ik begrijp gewoon niet wat iemand daar aan vind.... nogmaals, Creep is gewoon heerlijk, soms rustig, soms lekker heftig, en dat laatste hebben ze tegenwoordig niet meer....
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 02:18:19 #16
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1387192
Serieus? Nee ok er komt geen vrolijke muziek uit misschien, hoewel sommige nummers toch best optimistisch zijn (wat je vaak na een paar keer luisteren door hebt). Als je de interviews leest, en het commentaar van de bandleden zelf, een optreden ziet.. dan valt het seriueze wel heel erg mee. Ik vind ze juist nogsteeds ontspannen overkomen, ondanks alle krietieken van de pers en alle druk die er uitgeoefend wordt op ze door de media. Elke keer weer een hype, na elk album. Heel vaak zie je zo'n band daarna afasterven en hoor je er weinig meer van. Ik zie bij Radiohead juist een stijgende lijn nogsteeds in de muziek. Ze maken muziek die mij aanspreekt, ook de numemrs van 10 jaar terug, ook de nummers van toen en ook alles wat ertussen zat en in die 10 jaar tijd hebben ze heel wat verschillende stijlen gehad, veel invloeden van verschillende stromingen en elke Cd was weer anders.

De stijl, de vormgeving eromheen, de houding, en niet te vergeten de muziek maken de band, tot wat het is en ik ga het steeds beter vinden. Gek genoeg vind ik juist creep op de tekst na een heel erg simpel nummer, simpel uitgevoerd, simpele accoorden, echt niet veel bijzonders en Karma Police was voor mij trouwens ook een van de mindere numemrs (voor zover je daarover kun spreken) van OK Computer.

Sjah ach, smaken verschillen. Het is de meest gebruikte cloché opmerkingen binnen de muziekwereld aan het worden, maar t klopt wel.

pi_1387257
Ik heb verschillende interviews gezien met Thom Yorke en daarin wastie toch wel vrij serieus. Maar het interview wat tijdens Pinkpop werd afgenomen/uitgezonden (met gitarist en drummer) was een groot deel dollen.

En als ik "Yesterday, I woke up sucking a lemon" hoor, komt het woord 'serieus' toch echt niet het eerste in me op..

zaterdag 11 augustus 2001 @ 02:30:31 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_1387286
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:26 schreef Jorma het volgende:
Ik heb verschillende interviews gezien met Thom Yorke en daarin wastie toch wel vrij serieus. Maar het interview wat tijdens Pinkpop werd afgenomen/uitgezonden (met gitarist en drummer) was een groot deel dollen.
Dat hangt van diegene die 'm interviewt af..en de bui van de bandleden natuurlijk. het zijn ook maar mensen. Voglens mij moet je echt uitkijken met wat je zegt soms, want ik heb die Thom Yokre dan wel eens een paar echt keer kwaad zien worden om een vraag van de interviewer. Schrik je je ook de tering als interviewert.
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 02:58:36 #19
13973 ranja
image means nothing
pi_1387436
Hm simpel wil ik Creep niet noemen, lekkere bak distortion en zo.... maar inderdada tis maar waar je van houdt, ik denk dat ik meer van simpele muziek houdt. Nee niet van top 40 werk... Howel ik wil sonic youth niet echt simpel noemen natuurlijk. Maar die vereglijking hebben ze inmidddels wel ruimschooots achter zich gelaten.
pi_1388580
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 00:20 schreef Theeboon het volgende:

Maar wat is mis met serieus? Ik erger me vaak juist aan een gebrek aan sireusiteit ()

(al moet je jezelf nu ook weer niet tè serieus nemen, en het jezelf lekker toestaan om af en toe naar het cooldowncafé te gaan. Aanrader! Neem wel genoeg geld voor drank mee.....)

Voor ¤ 50,-- per jaar (fiscaal aftrekbaar) kunt u Vriend van CIDI worden.
pi_1388630
Jahoe! Weer een nieuw Radiohead topic! Daar zat ik net op te wachten, want ik heb weer een supermooie nieuwe mp3 gevonden van een live versie van Like Spinning Plates... echt verschrikkelijk mooi! Luister en huiver!

http://www.xs4all.nl/%7Eatease/ateaseweb_com-likespinningplates.mp3

En gelukkig hebben we Zanderr als mod, dus dit soort linkjes mogen . haha! En tsja.. Radiohead roeleert gewoon hevig. Is ook mijn favoriete band denk ik . Dus ja, ik zou wel denken dat er flink wat 'Radiohead' liefhebbers zijn. Zie ook het uberinteressante ontoegankelijke muziek topic . Man, wat hebben we een pret gehad .

pi_1388643
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:30 schreef Vork het volgende:

[..]

Dat hangt van diegene die 'm interviewt af..en de bui van de bandleden natuurlijk. het zijn ook maar mensen. Voglens mij moet je echt uitkijken met wat je zegt soms, want ik heb die Thom Yokre dan wel eens een paar echt keer kwaad zien worden om een vraag van de interviewer. Schrik je je ook de tering als interviewert.

Ik moet zeggen dat ik me zelf ook de 'tering ' schrok... En Radiohead is inderdaad serieus, maar da's zeker niet slecht. Maar ze houden idd ook wel van een lolletje (die Ed is een mafkees volgens mij, maar wel een hele stoere)
pi_1388663
Radiohead te serieus? Nee, dat zijn ze niet. Ga maar eens in de cd-boekjes kijken, het bibliotheek-concept is humor en komt op al hun recente werk terug. Ook de teksten zijn niet altijd serieus. Het leuke aan Radiohead is juist dat ze op het goeie moment serieus zijn of juist niet.
... na vijf jaar
pi_1388675
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 13:24 schreef Xhorder het volgende:
Radiohead te serieus? Nee, dat zijn ze niet. Ga maar eens in de cd-boekjes kijken, het bibliotheek-concept is humor en komt op al hun recente werk terug. Ook de teksten zijn niet altijd serieus. Het leuke aan Radiohead is juist dat ze op het goeie moment serieus zijn of juist niet.
*hand opsteekt

Mee eens.. luister maar eens naar dat maffe introotje van Yokre bij die mp3 . Het is niet echt grappig, maar geeft wel aan dat het niet constant serieus is.. en idd, die hoes precies hetzelfde . Ik vond hem tijdens Pinkpop trouwens ook best grappig .

pi_1388714
Radiohead is de laatste albums zeker erg experimenteel bezig geweest.
Soms erg goed gelukt ('Everything in the right place') , maar uiteindelijk vind ik de hype groter, dan verdiend.
En sommige nummers op de 2 laatste albums vind ik best slecht eigenlijk.
Op dit moment vind ik dat Muse een stuk grensverleggender bezig is (omdat ik daar geen enkel slecht nummer tussen kan ontdekken), dan Radiohead.

Maar ja, smaak en twisten enzo...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')