abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 11:23:38 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26907810
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 03:28 schreef PLAE@ het volgende:

Nog nooit een T-72 uitgeschakeld door een Abrahams?
Alleen door de luchtmacht en overige? (law's op humvees en laws van de infantery?)

In de 2e Golfoorlog hebben er zich in de woestijn in het Zuid-Westen van Irak toch enkele grote tankslagen voorgedaan? En daarbij is ook geen enkele T-72 door een Abrahams afgeknald?
het is onzin, er zijn zelfs T-72's uitgeschakeld door Warrior fightingvehicles op de Balkan met 30 mm snelvuurkanonnen.
Ik las laatst een verhaal over een gevecht tussen Irakees en Amerikaans pantser tijdens de laatste golfoorlog, ik zal is kijken of ik het nog kan vinden
[quote\
De Russen hebben toch ook een nieuwe tank na de T-80. Wat is de naam daarvan? Of zitten ze nog in de ontwikkelingsfase (al 25 jaar lang geen nieuwe tank lijkt me toch wat lang voor zo'n wereldmacht....wat het toen nog echt was).

Hoe oud is de Abrahams eigenlijk?
[/quote]
de T72 wordt net als Leopard en Abrams doorontwikkeld ik geloof dat Leopard1 en M1a1 (en AMX30) ongeveer even uit zijn de nieuwste Russische Tank is iig de T90S waarvan ze er nu een kleine 200 moeten hebben geloof ik
quote:
En zijn er T-80's verkocht aan andere landen? Of moeten al die andere landen het doen met geupgrade T-72's?
Ukraine en Pakistan ... de Oekraine verkoopt ze ook aan iedereen die ze wil hebben, volgens mij gaan ze ook gevechtstanks aan het nieuwe Iraakse leger verkopen of de T-72 opwaarderen naar de T80 standaard
quote:
In hoeverre denken jullie dat de crews van de Iraakse tanks getrained waren? Zouden die ook echt hebben kunnen oefenen zoals onze legers dat in het westen doen.
Iraakse tank crews waren uitstekend getrained ... ze kregen alleen geen eten en slaag als ze iets fout deden dus erg gemotiveerd waren ze niet.
tijdens de invasie van Koeweit hebben ze flinke klappen gehad van Britse Chieftain gevechtstanks die toen de munitie op was zonder verliezen zijn teruggetrokken op Saoudi Arabie
quote:
En de laatste vraag aan Pumatje. Hebben de Tsjetjenen ook T-80's uitgeschakeld....en gebruiken de Russen de T-72 nog?

Vragen zat
de T72 wordt iig nog gebruikt, of de Russen ooit de T80 operationeel hebben ingezet is mij niet duidelijk maar echt veel gevechtstanks worden ook daar (net als in Irak) niet uitgeschakeld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:26:58 #77
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_26907899
is bij jullie trouwens bekend, dat de Irakezen een brief vol lof naar moskou hebben gestuurd, dat ze zeer tevreden waren over de T-72's , en dat hij genoeg armor en vuurkracht had om een M1 uit te schakelen.

maargoed, de m1 is best bruikbaar, maar het is gewoon zo overrated

pak de Leclerc als voorbeeld, Kunststof bepantsering, Hull is niet sterk genoeg om het gewicht te dragen van een mens, Schijfremmen etc. Maar is ten toongesteld als de tank van de toekomst.

pfft. Als ik zou kiezen zuo ik voor de Leopard gaan, nooit van zijn leven voor de M1
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:31:29 #78
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26908016
Mja de Irakezen vertelden ook dat er geen Amerikanen in Baghdad waren
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:31:49 #79
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_26908025
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

het is onzin, er zijn zelfs T-72's uitgeschakeld door Warrior fightingvehicles op de Balkan met 30 mm snelvuurkanonnen.

Show me
Ik las laatst een verhaal over een gevecht tussen Irakees en Amerikaans pantser tijdens de laatste golfoorlog, ik zal is kijken of ik het nog kan vinden
[quote\

Die amerikaanse tankers beweerden ook in 9 van de 10 gevallen dat ze een T-72 hebben vernield, blijkt het om een T-55 te gaan. Ja dit is ook bewezen, had gewoon naar BBC gekeken.

De Russen hebben toch ook een nieuwe tank na de T-80. Wat is de naam daarvan? Of zitten ze nog in de ontwikkelingsfase (al 25 jaar lang geen nieuwe tank lijkt me toch wat lang voor zo'n wereldmacht....wat het toen nog echt was).
De t-80 is upgradable naar de Black eagle mod, Je hebt voor de rest de experimentele Molot, en daarnaast de T-90, en je hebt de T-95 in ontwikkeling.
Hoe oud is de Abrahams eigenlijk?
de T72 wordt net als Leopard en Abrams doorontwikkeld ik geloof dat Leopard1 en M1a1 (en AMX30) ongeveer even uit zijn de nieuwste Russische Tank is iig de T90S waarvan ze er nu een kleine 200 moeten hebben geloof ik
[..]
[b] er zijn meer T-90's dan M1a2's

Ukraine en Pakistan ... de Oekraine verkoopt ze ook aan iedereen die ze wil hebben, volgens mij gaan ze ook gevechtstanks aan het nieuwe Iraakse leger verkopen of de T-72 opwaarderen naar de T80 standaard
[..]

de t-72 opwaarderen naar de t-80 standaard, iets minder C&C generals spelen denk ik

Iraakse tank crews waren uitstekend getrained ... ze kregen alleen geen eten en slaag als ze iets fout deden dus erg gemotiveerd waren ze niet.
tijdens de invasie van Koeweit hebben ze flinke klappen gehad van Britse Chieftain gevechtstanks die toen de munitie op was zonder verliezen zijn teruggetrokken op Saoudi Arabie
[..]
Bullshit, ze waren goed getraind is onzin, in taktieken, initiatief en mogelijkheden waren ze very poor . De technieken die toegepast konden worden op de T-72 tanks van Iraaqs bezit is vergelijkbaar met die Uit Wo2, knallen op wat je kunt zien door het gaatje
de T72 wordt iig nog gebruikt, of de Russen ooit de T80 operationeel hebben ingezet is mij niet duidelijk maar echt veel gevechtstanks worden ook daar (net als in Irak) niet uitgeschakeld
[/quote]
pi_26908055
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 10:48 schreef Pumatje het volgende:

[..]

ik geloof da tjij h et fout hebt want feiten laten wat anders zien
T-72 is ook oud, en niet meer in dienst bij de russen. Waar beweer ik anders? Een M1a2 beter dan de T-72, doh. Maar dat een T-72 een m1a2 kan uitschakelen is wel bewezen, verwijst naar het bekende conflict bij Saman airbase,. Daar werden 68 Amerikaanse tanks uitgeschakeld, ook al een feit. Meeste waren M1's.
totale M1 verliezen in 1991 waren rond de 50
Totale M1 verliezen in 2003 waren 180 tot 200
Je strooit met feiten, maar niet met bronnen. 68 M1's is een hoop om zo maar ineens te verliezen en stil te houden.
quote:
verhaal erbij vermelden, waarom, Het enige wat ik gebruik is de foto, waarop een gat voorop de toren te zien is dat duidelijk is veroorzaakt door een 30 jaar oude RPG. Dat wat erbij staat is irrelevant aan het feit dat ik geef, bepantsering stelt niets voor ( m1 ).
Je ziet een gaatje aan de voorkant. In hoeverre het pantser doorboord is en door welk wapen dat gebeurd is kan je daar niet uithalen, ik niet in ieder geval.
quote:
Nog iets, er zijn meer tanks in Iraq dan de Irakezen RPG's hebben.
Weer zo'n feit ? Er zijn ongeveer 8000 M1A1's gemaakt, ik schat dat er Irak zeker het tienvoudige aantal RPG's rondzwerft.
quote:
Het enige wat het pentagon beweerd is dat de meerderheid van de M1's nog compleet intact is, ja dat komt omdat het merendeel niet is ingezet.

Daarnaast ishet ook een feit dat 80% van de irakese tankmacht is uitgeschakeld door de luchtmacht, en toch zijn er 20,.000 sabot rounds nodig geweest in die oorlog.
Nog meer feiten, weer zonder bron. Zoek eens goed, het aantal verschoten sabots is meerdere malen gepubliceerd in het kader van onderzoek naar DU.
quote:
hmmmmmm

Mijn verhaal rammelt niet, staat zo vast als een huis, elk punt wat ik beweer rust op feiten en waarheden, in tegenstelling tot die van jou
Tuurlijk. Iedereen zit ernaast, behalve jij.
  woensdag 11 mei 2005 @ 11:35:48 #81
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_26908121
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:33 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Je strooit met feiten, maar niet met bronnen. 68 M1's is een hoop om zo maar ineens te verliezen en stil te houden. stil gehouden? Looks like you are uninformed !
[..]

Je ziet een gaatje aan de voorkant. In hoeverre het pantser doorboord is en door welk wapen dat gebeurd is kan je daar niet uithalen, ik niet in ieder geval.
[..] duidelijk uit te halen dat het een RPG inslag is

Weer zo'n feit ? Er zijn ongeveer 8000 M1A1's gemaakt, ik schat dat er Irak zeker het tienvoudige aantal RPG's rondzwerft.
[..] Onjuist

Nog meer feiten, weer zonder bron. Zoek eens goed, het aantal verschoten sabots is meerdere malen gepubliceerd in het kader van onderzoek naar DU.
[..] moet ik bronnen gaan halen waarvan ik aannam dat ze allang bekend waren onder iedereen , zodra ik thuis ben al ik hem geven

Tuurlijk. Iedereen zit ernaast, behalve jij.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 11:45:00 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26908380
In the early afternoon of 27 February 1991 The American 2d Armored Cavalry advanced east of COLLINS in a shamal. The regiment, screening in front of 1st Infantry Division, had just arrived from the mine belt along the Saudi border that it had breached the first day of the ground war. The cavalrymen had only a general idea of the enemy's position. The Iraqis had long expected the American attack to come from the south and east and were now frantically turning hundreds of tanks, towed artillery pieces, and other vehicles to meet the onslaught from the west. On the Iraqi side, unit locations were changing almost by the minute. As Holder's men neared phase line TANGERINE, 20 miles east of COLLINS, one of the cavalry troops received fire from a building on the 69 Easting, a north-south line on military maps. The cavalrymen returned fire and continued east. More enemy fire came in during the next two hours and was immediately returned.

Just after 1600 the cavalrymen found T-72 tanks in prepared positions at 73 Easting. The regiment used its thermal imaging equipment to deadly advantage, killing every tank that appeared in its sights. But this was a different kind of battle than Americans had fought so far. The destruction of the first tanks did not signal the surrender of hundreds of Iraqi soldiers. The tanks kept coming and fighting. The reason for the unusually determined enemy fire and large number of tanks soon became clear.

The cavalrymen had found two Iraqi divisions willing to put up a hard fight, the 12th Armored Division and the Tawakalna Division. The American regiment found a seam between the two divisions, and for a time became the only American unit obviously outnumbered and outgunned during the ground campaign. But, as the 24th Division had found in its valley battles, thermal-imaging equipment cut through the dust storm to give gunners a long-range view of enemy vehicles and grant the fatal first-shot advantage. For four hours the Americans killed tanks and armored personnel carriers while attack helicopters knocked out artillery batteries. When the battle of 73 Easting ended at 1715, the 2d Armored Cavalry had destroyed at least 29 tanks and 24 armored personnel carriers, as well as numerous other vehicles and bunkers, and taken 1,300 prisoners.

As of late 2002, the Tawakalna Division had been disbanded.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 11:59:54 #83
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26908821
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:31 schreef Pumatje het volgende:

[..]

er zijn meer T-90's dan M1a2's
er zijn nog niet eens meer T90's besteld dan dat er m1a2's zijn laat staan dat er meer in operationele dienst zijn.
Rusland heeft in 2001 310 T90's besteld en ergens vorig jaar of dit jaar er een kleine 100 bijbesteld.
De VS kreeg in 1998 de eerste van de 600 bestelde m1a2's binnen
quote:
de t-72 opwaarderen naar de t-80 standaard, iets minder C&C generals spelen denk ik
T80 standaard ja ... de Serven noemden het M84 look it up
quote:
[..]
Bullshit, ze waren goed getraind is onzin, in taktieken, initiatief en mogelijkheden waren ze very poor . De technieken die toegepast konden worden op de T-72 tanks van Iraaqs bezit is vergelijkbaar met die Uit Wo2, knallen op wat je kunt zien door het gaatje
zeker weten dat ze goed geoefend waren, volgens westerse koude oorlogs doctrines zelfs en ze hadden nog gevechtservaring uit de oorlog tegen Iran ook
pi_26908878
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:35 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Informeer mij dan maar met de volgende info:

-Die tank die op die afbeelding staat is ook daadwerkelijk uitgeschakeld.
-In Irak zijn minder RPG's dan M1's
-Er zijn 68 M1's uitgeschakeld bij de slag om een Airbase
-Er zijn al 200 M1's uigeschakeld in Irak.

En zeggen "het is een feit" is niet genoeg. O ja, als er 50 foto's van 2 kapotte M1's ergens staan telt dat maar als 2 stukke M1's.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 12:27:21 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26909641
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:26 schreef Pumatje het volgende:
is bij jullie trouwens bekend, dat de Irakezen een brief vol lof naar moskou hebben gestuurd, dat ze zeer tevreden waren over de T-72's , en dat hij genoeg armor en vuurkracht had om een M1 uit te schakelen.
zeker voor Desert Storm dan want er zijn niet heel veel tankers geweest die een daadwerkelijk gevecht konden navertellen
quote:
maargoed, de m1 is best bruikbaar, maar het is gewoon zo overrated

pak de Leclerc als voorbeeld, Kunststof bepantsering, Hull is niet sterk genoeg om het gewicht te dragen van een mens, Schijfremmen etc. Maar is ten toongesteld als de tank van de toekomst.
0w Leclerc is nu ook ineens een pauperbak?

zeker ook minder dan de T72 ... het ding walst met speels gemak (net als de AMX30 tijdens Desert Storm) over elke Russische tank tegenkomt die hij tegenkomt
quote:
pfft. Als ik zou kiezen zuo ik voor de Leopard gaan, nooit van zijn leven voor de M1
ja ik ook maar dat maakt M1 nog geen pauperbak
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:07:00 #86
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26916889
dank voor de antwoorden en de leuke discussie

Voor wie het interesseert. Met het spel Operation Flashpoint kan je echt geweldige tankslagen uitvoeren ook multiplayer enz. Het spel kost geen drol meer maar is echt geweldig. Operation Flashpoint De game inclusief alle uitbreidingen is maar €15 moet je maar even zoeken. Of m downloaden natuurlijk . Het is fps je kan dus zelf in de tank. Als driver,commander of gunner. met Ai en dan ook nog andere tanks met ai in je squad. Nouja bekijk het maar eens

[ Bericht 39% gewijzigd door PLAE@ op 11-05-2005 16:13:48 ]
pi_26917605
pumatje is weer goed opdreef heeft nog geen feitenlaten zien heeft alleen nog maar nietszeggende cijfers rondgestrooid.
ik kan het zelfde NL heeft in sebrencia met 2 pistolen 5 tanks uitgeschakelt heb er 15 foto`s van waar duidelijk te zien is dat het gat aan de voorkant zit en van een pistool is

maar ik heb geen bron bij de hand
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_26917687
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:07 schreef PLAE@ het volgende:
dank voor de antwoorden en de leuke discussie

Voor wie het interesseert. Met het spel Operation Flashpoint kan je echt geweldige tankslagen uitvoeren ook multiplayer enz. Het spel kost geen drol meer maar is echt geweldig. Operation Flashpoint De game inclusief alle uitbreidingen is maar €15 moet je maar even zoeken. Of m downloaden natuurlijk . Het is fps je kan dus zelf in de tank. Als driver,commander of gunner. met Ai en dan ook nog andere tanks met ai in je squad. Nouja bekijk het maar eens
heb ik al alleen zonder de uitbreidingen maar daar blijkt wel uit dat een t72 wel degelijk een m1a1 kan uitschakelen
maar dat het andersom toch wel een stuk makkelijker is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 16:40:05 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26918042
over OFP (en tanks) gesproken

http://llw.the-dropzone.net/main/index.php

sweet
pi_26919414
zeer vette mod
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:37:57 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26919802
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

heb ik al alleen zonder de uitbreidingen maar daar blijkt wel uit dat een t72 wel degelijk een m1a1 kan uitschakelen
maar dat het andersom toch wel een stuk makkelijker is
tja..... Maar de verhoudingen zijn wel goedgemaakt. Een t-80 / Abrahams moet iets van 4x geraakt worden door een LAW of andere tank voordat ie compleet uitgeschakeld is. En een T-72 maar 1x ofzo.

Nouja t ver****t t spel iig niet

vette mod
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 17:51:35 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26920256
Abrams, niet Abrahams

het is genoemd naar de 1 of andere Amerikaanse waarhero oid (civil war dacht ik) net als de Bradley
  woensdag 11 mei 2005 @ 18:11:52 #93
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26920776
pi_26921018
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:51 schreef sp3c het volgende:
Abrams, niet Abrahams

het is genoemd naar de 1 of andere Amerikaanse waarhero oid (civil war dacht ik) net als de Bradley
Commandant in Vietnam. Heb de keuze nooit zo goed begrepen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 21:01:15 #95
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_26925757
Jammie, een tank discussie
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 21:39:51 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26926914
discussie is een groot woord

sommigen komen met feiten, andere zeggen van niet
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 22:31:13 #97
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_26928777
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 18:19 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Commandant in Vietnam. Heb de keuze nooit zo goed begrepen.
0w kan ook

deze?
quote:
Born at Springfield, Massachusetts, September 15, 1914, General Abrams was the U.S. commander in the Vietnam War from 1968 to 1972.
A graduate (1936) of the United States Military Academy at West Point, he served in World War II and, following numerous other assignments, in 1964 became a full general and Vice Chief-of-Staff of the United States Army.

Succeeding William Westmoreland as overall military commander in Vietnam, he implemented a program known as Vietnamization. This was supposed to bring a gradual end to US involvement in Vietnam and to enable the South Vietnamese to become increasingly responsible for running the war. After returning to United States, he served from 1972 to 1974 as Army Chief-of-Staff.

He died in Washington, D.C. of lung cancer, September 4, 1974, the first army Chief-of-Staff to die in office.

He was buried with full military honors in a special plot in Section 21 of Arlington National Cemetery.

--------------------------------------------------------------------------------
Courtesy of the United States Army:
Creighton Williams Abrams, Jr., was born in Springfield, Massachusetts, on 15 September 1914; graduated from the United States Military Academy, 1936; married Julia Harvey, 1936; was commissioned a second lieutenant and served in the 1st Cavalry Division, 1936–1940; was promoted to first lieutenant, June 1939, and to temporary captain, September 1940; was briefly a tank company commander in the 1st Armored Division, 1941; was a battalion commander in the 37th Armored Regiment, 1942–1943; was promoted to temporary major (February) and lieutenant colonel (September), 1943; commanded the 37th Tank Battalion and Combat Command B, 4th Armored Division, in Allied operations across Europe, 1943–1945; was promoted to temporary colonel, April 1945; served on the Army General Staff, 1945, and in the War Plans section of the Army Ground Forces headquarters, 1945–1946; was director of tactics of the Armored School at Fort Knox, 1946–1948; was promoted to permanent ranks of captain, June 1946, and major, July 1948; graduated from the Command and General Staff College at Fort Leavenworth, 1949; commanded the 63d Tank Battalion, 1st Infantry Division, United States Army, Europe, 1949–1951; was again promoted to temporary colonel after postwar reversion, June 1951; commanded the 2d Armored Cavalry, United States Army, Europe, 1951–1952; graduated from the Army War College, 1953; was successively chief of staff of the I, X, and IX Corps, United States Army Forces, Far East, Korea, 1953–1954; was chief of staff of the Armor Center at Fort Knox, 1954–1956; was promoted to temporary brigadier general, February 1956; was deputy assistant chief of staff for reserve components, 1956–1959; was assistant division commander of the 3d Armored Division, 1959–1960, and deputy chief of staff for military operations, United States Army, Europe, 1960; was promoted to temporary major general, June 1960, and permanent colonel, June 1961; was commander of the 3d Armored Division, 1960–1962; was assistant deputy chief of staff and director of operations, Office of the Deputy Chief of Staff for Operations, 1962–1963; was assistant chief of staff for force development, 1963; commanded V Corps in Germany, 1963–1964; was promoted to permanent brigadier general (February) and temporary lieutenant general (August), 1963; was acting vice chief of staff and vice chief of staff of the United States Army, August 1964–April 1967; was promoted to general, September 1964, and permanent major general, August 1965; was deputy commander and then commander of United States Military Assistance Command, Vietnam, 1967–1972; was chief of staff of the United States Army, 12 October 1972– 4 September 1974; supervised the Army in the closing stages of the Vietnam War, including withdrawal of American troops from the war zone, overall reductions in Army strength, elimination of the draft, transition to a volunteer status, and execution of a major reorganization; died of cancer in Washington, D.C., on 4 September 1974.

--------------------------------------------------------------------------------

Portrait Courtesy of the U. S. Army
Center For Military History

Creighton Williams Abrams, Jr., was born in Springfield, Massachusetts, on 15 September 1914; graduated from the United States Military Academy, 1936; married Julia Harvey, 1936; was commissioned a second lieutenant and served in the 1st Cavalry Division, 1936–1940; was promoted to first lieutenant, June 1939, and to temporary captain, September 1940; was briefly a tank company commander in the 1st Armored Division, 1941; was a battalion commander in the 37th Armored Regiment, 1942–1943; was promoted to temporary major (February) and lieutenant colonel (September), 1943; commanded the 37th Tank Battalion and Combat Command B, 4th Armored Division, in Allied operations across Europe, 1943–1945; was promoted to temporary colonel, April 1945; served on the Army General Staff, 1945, and in the War Plans section of the Army Ground Forces headquarters, 1945–1946; was director of tactics of the Armored School at Fort Knox, 1946–1948; was promoted to permanent ranks of captain, June 1946, and major, July 1948; graduated from the Command and General Staff College at Fort Leavenworth, 1949; commanded the 63d Tank Battalion, 1st Infantry Division, United States Army, Europe, 1949–1951; was again promoted to temporary colonel after postwar reversion, June 1951; commanded the 2d Armored Cavalry, United States Army, Europe, 1951–1952; graduated from the Army War College, 1953; was successively chief of staff of the I, X, and IX Corps, United States Army Forces, Far East, Korea, 1953–1954; was chief of staff of the Armor Center at Fort Knox, 1954–1956; was promoted to temporary brigadier general, February 1956; was deputy assistant chief of staff for reserve components, 1956–1959; was assistant division commander of the 3d Armored Division, 1959–1960, and deputy chief of staff for military operations, United States Army, Europe, 1960; was promoted to temporary major general, June 1960, and permanent colonel, June 1961; was commander of the 3d Armored Division, 1960–1962; was assistant deputy chief of staff and director of operations, Office of the Deputy Chief of Staff for Operations, 1962–1963; was assistant chief of staff for force development, 1963; commanded V Corps in Germany, 1963–1964; was promoted to permanent brigadier general (February) and temporary lieutenant general (August), 1963; was acting vice chief of staff and vice chief of staff of the United States Army, August 1964–April 1967; was promoted to general, September 1964, and permanent major general, August 1965; was deputy commander and then commander of United States Military Assistance Command, Vietnam, 1967–1972; was chief of staff of the United States Army, 12 October 1972– 4 September 1974; supervised the Army in the closing stages of the Vietnam War, including withdrawal of American troops from the war zone, overall reductions in Army strength, elimination of the draft, transition to a volunteer status, and execution of a major reorganization; died of cancer in Washington, D.C., on 4 September 1974.
in dat geval dan spreekt zijn levensverhaal voor zichzelf lijkt me?
  donderdag 12 mei 2005 @ 18:06:37 #98
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_26951717
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:27 schreef sp3c het volgende:

[..]

zeker voor Desert Storm dan want er zijn niet heel veel tankers geweest die een daadwerkelijk gevecht konden navertellen
[..]

0w Leclerc is nu ook ineens een pauperbak?

zeker ook minder dan de T72 ... het ding walst met speels gemak (net als de AMX30 tijdens Desert Storm) over elke Russische tank tegenkomt die hij tegenkomt
[..]

ja ik ook maar dat maakt M1 nog geen pauperbak
DE T-72 IN IRAK IS EEN EXPORT en MET OPZET DOWNGRADED VERSIE

[b] A. Heb ik ooit gezegt dat de T-72 beter is dan de M1a2 , NEE ik heb gezegt dat de T-72 een M1a2 kan uitschakelen.

B. Ik heb nooit gezegt dat er bij de Saman Airbase 68 M1's zijn uitgeschakeld, ik heb gezegt dat er 68 tanks van amerikaanse zijde zijn uitgeschakelt en dat er daarvan het grootste getal M1's van waren. Beter lezen denk ik voor jou.

C Elke bewering hier heb ik ontkracht, en zodra dat is gebeurd komen jullie met nieuwe, ik lees in dit topic Era op de Abrams, right. De technologie van Goede era hebbe de amerikanen niet eens.

D. Wanneer krijg ik die bron van je Van die penetratie van een 30mm snelvuur kanon.

E. Dat de M1 een paupertank is qua bepantsering, wauw composite armor, mag wel gezegt worden dat ze uitgeschakeld worden met 40 jaar oud materiaal, en dan ook nog een simpele wapens ( puur kinetisch ),

F. Ceejee, kun je niet lezen ofzo? Ik heb al gezegt dat er inmiddels 300 verschillende foto's rondcirculeren op internet van kapotte M1a2's. Moet ik die allemaal gaan uploaden na het verkrijgen ofzo? Want als ik met bronnen aankom zijn die A. Niet vaak te lezen ( russisch oid ) of worden ze door jullie als niet vertrouwelijk beschouwd. Ik probeer wel wat info te vergaren

G. Moet ik een bron geven dat RPG's M1a2's mollen in Iraq, de irakeze rebellen zijn zoals ik al zei Geitenberbers in rag-tag t-shirts met 30 jaar oude spullen, ze hebben geen RPG-29, etc. Maar de 7/9 versie. Als die RPg's ze niet mollen , wat dan. Moet ik daar ook al feiten voor naar voren slepen, dat jullie allemaal zo pro amerikaans zijn en het gewoon niet willen geloven dat het gebeurd is 2. Enige wat de irakezen tegen tanks hebben is de RPG, lijkt me simpel genoeg, maar hier.

[imghttp://www.sukhoi.ru/forum/attachment.php?attachmentid=3055[/img]

het is geen RPG maar intressant, I am sorry voor de crew

http://www.informationclearinghouse.info/video1/C20254.mpg filmpje

verder ook nog een enorm leuk ding, een amerikaanse generaal die destijds in de 1e irak oorlog zijn troepen onder commando had zei, al zaten de irakezen in m1's en wij in de T-72, wij zouden nog steeds winnen.

Ik kan wel zeggen, als ik mag kiezen voor Iraakse oorlogsvoeringop het moment en dan de keuze uit, de M1a2 en de T-72 moderne versie, de moderne verzie.

Als die amerikanen simpel ERA en KAZ zouden hebben op hun tanks zou de situatie er compleet anders uitzien.

[http://www.niistali.ru/pr_secure/t72_en.htm
klik op de link, daar vind je wat meer over de upgraded versie van de t-72

Ook een feit is dat de T-72's dus zoals ik al zei downgraded waren, en er werd geschoten met ammunitie die de sowjets afdankten voor de koude oorlog. Niet te vergelijken met een russisch model dus.

De slag bij Saman airbase was tevens in de 1e golfoorlog, niet de laatse, in de laatste oorlog is er vrijwel geen tankbeweging geweest, kun jij anders beweren kom maar op.

stuk van een forum gekopieerd
de persoon die reargeerd is een Russische Military engineer.

Quote:
The m1 hasn't lost a tank battle yet.

Wrong. In 1991, during fight against Iraqi T-72 near Saman airbase, around 68 of American tanks were destroyed, most of them were M1. Photos were sent to Moscow. You read too much agitprop.

Quote:
The Iraqi tanks got hit before they could fight back, by means of m1.

Which Iraqi tanks? Stuff like T-34 don't count, it is WW2-era tank.

M1 failed to destroy any T-72 in Iraq (both in 1991 and in 2003). In total, 14 T-72 were destroyed - either by USAF or by naval artillery, none in tank fight.

You are really foolish to belive yankee agitprop that M1 can outrange the T-72. In case you forgot, T-72 has GUIDED WEAPONRY, and can take out M1 with anti-tank missile long before entering gun duel.

The accuracy and armor-piercing capabilities of M1 are below all standarts. You spent 20,000 DU sabots in Iraq, destroying none of T-72 and few older tanks. I don't know whether it is bad perfomance of tank, or simply typical bad training of US Army, but such low-level perfomance is self-explanatory

Quote:
Now the T-72s that did get destroyed, I got pics of a T-72 getting taken out with a TOW missile....a Iraqi T-72.

Yeah, I know these photos. They publish the same photo, under different titles "T-72 destroyed by TOW", "T-72 destroyed by Maverick", "T-72 destroyed by M1A1"...

That's crap. In reality, if you look at turret locks, you will see, that it is just abandoned Iraqi tank without crew. You shoot at that "tank" from close distance, and then publish photos. Cheap agitprop.

That is laughable, nobody believes it, but for low-educated America, which doesn't know how TOW or Maverick works, such agitprop can be successful.

[b] anders bekijk BTVT.NAROD.RU , daar houden ze een foto gallery bij van vernielde M1a2 tanks en beoordelen daar de inslag

of probeer armor.kiev.ua , een zeer gerespecteerde en betrouwbare tank site.

Jij suggereerd dingen die ik zo moeten zeggen, nee je moet ook lezen, ik heb het over de M1a2, wat ik van de leclerc vindt staat hierbuiten.

fok heeft het niet gedaan een dag bij mij en dus heb ik ook geen moeite gedaan voor wat bronnen, maar ik ga er achteraaan
  donderdag 12 mei 2005 @ 18:12:37 #99
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26951849
http://www.sukhoi.ru/forum/attachment.php?attachmentid=3091

Dat is gewoon een geval van een explosie in de loop, geen gevolg van een vijandige aktie dus.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26952469
de amerikanen hebben wel era ontwikkeld maar vinden het niet nodig
era bestaat al sinds wo2 (is een uitvinding van de duitsers)

die foto`s of hebben een sideskirt eraf geblazen of zijn in een gracht gekomen of zijn door de vs zelf vernietigd.

en een gefrustreerde russisch tank engineer als bron is gewoon onbetrouwbaar.

ik ben het met jen eens dat de m1a2 een beetje overdreven wordt van hoe goed hij wel niet is maar een t72 verslaat hij met gemak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')