Wij hadden in principe binnen twee uur na de bevalling weer thuis kunnen zijn.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:38 schreef texelonia het volgende:
Als je in het ziekenhuis bevalt, hoe lang moet je daar dan eigenlijk blijven na de bevalling? Aangenomen dat er geen complicaties zijn...
M'n moeder had van een collega gehoord dat ze in het ziekenhuis hier in Utrecht een soort huiskamers hebben als je net bevallen bent. Dus dan is het al minder "ziekenhuis-achtig".
het bevallen zelf maakte me op een gegeven moment niks meer uit waar dat was. Je ziet echt niks meer om je heen en 't zal je allemaal worst wezen, als dat kind er maar uitkomt!quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:28 schreef m@x het volgende:
Voordat ik zwanger was ging ik er altijd vanuit dat ik in het ziekenhuis zou bevallen. Nu het eenmaal zover is neig ik meer naar een thuisbevalling. Het lijkt me heerlijk om omringd door je eigen spullen, in je eigen bed en met je eigen muziek op de achtergrond te bevallen in plaats van in zo'n steriele ziekenhuiskamer. Ook het feit dat je het eerste stukje toch thuis moet doen en dan bij een ziekenhuisbevalling puffend en steunend daar nog naartoe moet staat me een beetje tegen.
Waarschijnlijk heb je daar ook wel gelijk in en wil ik tijdens de bevalling alleen nog maar dat de baby eruit is, maar op 'door het idee dat ik straks in mijn eigen omgeving lig te persen zie ik op dit moment iets minder tegen de bevalling op.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:37 schreef E.T. het volgende:
[..]
het bevallen zelf maakte me op een gegeven moment niks meer uit waar dat was. Je ziet echt niks meer om je heen en 't zal je allemaal worst wezen, als dat kind er maar uitkomt!
De rit naar 't ziekenhuis, sja.. ik woon gelukkig op nog geen vijf minuten rijden van 't ziekenhuis dus dan is het allemaal te overzien. Alleen die drempel over terwijl ik net een wee kreeg, dat was ff minder(ik sloop die drempel nog een keertje daarvoor.. denk niet dat ik ooit nog zal vergeten welke drempel het was
) Maar op zich valt dat ook best mee. (mits je niet op het allerlaatste moment naar 't ziekenhuis gaat, dan lijkt 't me wat minder)
Ik was nog zo in de roes van geluk vanwege 't babietje dat op mijn buik lag en dat ik aan 't bewonderen was dat ik van de placenta-geboorte weinig meer afweetquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:47 schreef m@x het volgende:
Hoe zit dat trouwens met die placenta? Ik hoor van vriendinnen allemaal horrorverhalen dat het ook nog een hele toer is om dat ding eruit te krijgen. Klopt dat of zitten ze me gewoon een beetje op te naaien?
De vegetarische lasagna is ook geluktquote:Op zaterdag 29 mei 2004 16:28 schreef Anitra het volgende:
En hoe bevalt Pluisjedag?
Keertje voorzichtig trekken aan de navelstreng en het was erquote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:17 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik was nog zo in de roes van geluk vanwege 't babietje dat op mijn buik lag en dat ik aan 't bewonderen was dat ik van de placenta-geboorte weinig meer afweetVolgens mij was 't een keer persen en dat ding was er. (veel verloskundigen en gyneacologen geven je vlak na de geboorte van de baby een injectie met oxitocine om de placenta makkelijker en sneller geboren te laten worden, volgens mij heb ik in de ziekenhuispapieren gelezen datik ook zo'n injectie heb gehad.... Maar door die roes kan ik dus niks meer met zekerheid zeggen.
Ik denk dat je vriendinnen toevallig een slechte ervaring hebben gehad of ze zitten je inderdaad op te naaienquote:Op zaterdag 29 mei 2004 19:47 schreef m@x het volgende:
[..]
Hoe zit dat trouwens met die placenta? Ik hoor van vriendinnen allemaal horrorverhalen dat het ook nog een hele toer is om dat ding eruit te krijgen. Klopt dat of zitten ze me gewoon een beetje op te naaien?
Ik heb ook een prik gehad, wat ik me na een paar dagen opeens weer herinnerdequote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:17 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik was nog zo in de roes van geluk vanwege 't babietje dat op mijn buik lag en dat ik aan 't bewonderen was dat ik van de placenta-geboorte weinig meer afweetVolgens mij was 't een keer persen en dat ding was er. (veel verloskundigen en gyneacologen geven je vlak na de geboorte van de baby een injectie met oxitocine om de placenta makkelijker en sneller geboren te laten worden, volgens mij heb ik in de ziekenhuispapieren gelezen datik ook zo'n injectie heb gehad.... Maar door die roes kan ik dus niks meer met zekerheid zeggen.
Tsja ik weet het niet. Aan de ene kant neem je ruimte in en er worden verpleegsters voor je ingezet enzo. Terwijl het niet écht nodig is natuurlijk. Maar het is wel balen! Ik hoef het niet te betalen trouwens, ik ben aanvullend verzekerd en ik krijg alles terugquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:46 schreef pluisje het volgende:
Voor degenen die zonder medische indicatie in het ziekenhuis willen bevallen: wat vinden jullie er van dat je bij veel verzekeraars dan voor een deel van de kosten opdraait?
Ik geloof niet dat dit waar is, ik heb zelf destijds gekozen voor een ziekenhuisbevalling en geen enkele verloskundige heeft geprobeerd me op andere gedachten te brengen. Er werd juist benadrukt dat het je eigen keuze is. Ik denk dus dat het gewoon aan jouw verloskundige heeft gelegen, ik heb nooit enige druk ervaren om toch maar thuis te bevallen. Bovendien ben ik in het ziekenhuis gewoon door mijn verloskundige geholpen, dus dat ze daar niks meer aan verdient lijkt me sterk.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 20:55 schreef Tinkepink het volgende:
Persoonlijk vind ik dat er in Nederland teveel 'macht' ligt bij de verloskundigen. Als je namelijk toch in het ziekenhuis bevalt, verdienen zij niets meer, dus proberen ze je ze lang mogelijk thuis te houden met alle gevolgen van dien.
Er is wel een zuster bij die de VK assisteert. Als je thuis bevalt, is dit een kraamverzorgster. En je maakt ook gebruik van de medicijnen van het ziekenhuis, de interne kinderarts kijkt je kind helemaal na, verpleegsters wassen je baby en voeden hem indien nodig. Daar betaal je allemaal voor!quote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:56 schreef pluisje het volgende:
Als je zonder medische indicatie in het ziekenhuis bevalt, "leen" je volgens mij alleen een kamer etc, maar blijft de VK degene die je bevalling doet, een verplaatste thuisbevalling zeg maar.
Ik geloof niet dat je hierop doelde, maar ja, ik ben niet helemaal tofquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:59 schreef beefcake het volgende:
[..]
Er is wel een zuster bij die de VK assisteert. Als je thuis bevalt, is dit een kraamverzorgster. En je maakt ook gebruik van de medicijnen van het ziekenhuis, de interne kinderarts kijkt je kind helemaal na, verpleegsters wassen je baby en voeden hem indien nodig. Daar betaal je allemaal voor!
Ja, ik bracht het ook wat ongelukkig (heb het ook maar in 1 van de vele boeken gelezenquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:59 schreef beefcake het volgende:
[..]
Er is wel een zuster bij die de VK assisteert. Als je thuis bevalt, is dit een kraamverzorgster. En je maakt ook gebruik van de medicijnen van het ziekenhuis, de interne kinderarts kijkt je kind helemaal na, verpleegsters wassen je baby en voeden hem indien nodig. Daar betaal je allemaal voor!
Ik vind dat een behoorlijk asociale maatregel. Zeker aangezien het in andere ons omringende landen meer dan gebruikelijk is in het ziekenhuis te bevallen. Je voelt je hier bijna een 'kneus' dat je die keuze durft te maken.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:46 schreef pluisje het volgende:
Voor degenen die zonder medische indicatie in het ziekenhuis willen bevallen: wat vinden jullie er van dat je bij veel verzekeraars dan voor een deel van de kosten opdraait?
Jammer genoeg weet je alleen niet van te voren of dat medisch ingrijpen wel of niet nodig zal zijn. Ik heb een beetje te veel verhalen gehoord/gelezen over mensen bij wie dat toch verkeerd uitpakte, bijvoorbeeld doordat de verloskundige niet op tijd ingreep bij dreigende zwangerschapsvergiftiging of wanneer het risico op Groep B Streptokken-infecties erg toegenomen was door een te lang durende bevalling / te lang met gebroken vliezen rondlopen enz. In veel andere landen wordt standaard gekeken in de laatste weken van je zwangerschap of je wel/niet GBS-positief bent / eiwitten in je urine hebt / je bekken breed genoeg is en het hoofdje van de baby niet te groot, noem maar op, om allerlei risico's zo laag mogelijk te houden. Is ook wel wat voor te zeggen.. (bijvoorbeeld een lager perinataal sterftecijfer.)quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:04 schreef pluisje het volgende:
Zelf ben ik erg blij dat je in Nederland als zwangere vrouw niet als patient behandeld wordt. Je bent tenslotte niet ziek, je verwacht een kind, en als dat zonder medische ingrijpen kan: graag!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:43 schreef poemojn het volgende:Dat is nou eigenlijk onder andere wat ik ook wilde zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(zie de kaarsjes)
Screw them.
We're going home.
Klopt, dat is het diakonessenhuis. Daar hebben ze kraamsuites. Ik heb daar gelegen na de keizersnede en Luckepuck is ook daar bevallen. Ik vond het heerlijk. Je hebt een kamer met douche en toilet voor jezelf. Je man kan blijven overnachten en er is een koelkast met inhoud en een Senseo koffieautomaat en zo.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 17:38 schreef texelonia het volgende:
Als je in het ziekenhuis bevalt, hoe lang moet je daar dan eigenlijk blijven na de bevalling? Aangenomen dat er geen complicaties zijn...
M'n moeder had van een collega gehoord dat ze in het ziekenhuis hier in Utrecht een soort huiskamers hebben als je net bevallen bent. Dus dan is het al minder "ziekenhuis-achtig".
Poemojn, ik ben het helemaal met je eens! Dat is dus ook mijn angst.... ik weet wel dat zwangerschap 'een gezonde ziekte' is, maar naar mijn gevoel wordt er hier in Nederland iets te makkelijk over gedaan. Ik vind het prima als mensen kiezen voor het verloskundige-begeleidingssysteem, maar ik zou zelf zo graag voor het 'medische' traject kiezen. Het meest ideaal zou ik een combi tussen gyn en verlos vinden, maar dat is nog niet overal mogelijk. Voor mij zijn zwangerschap en bevalling processen met risico's voor moeder en kind, en ik zou die risico's het liefst zoveel mogelijk beperkt zien. Al zijn er natuurlijk altijd factoren die je niet in de hand hebt, maar daar kun je ook niets aan doen.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 23:43 schreef poemojn het volgende:
[..]
Jammer genoeg weet je alleen niet van te voren of dat medisch ingrijpen wel of niet nodig zal zijn. Ik heb een beetje te veel verhalen gehoord/gelezen over mensen bij wie dat toch verkeerd uitpakte, bijvoorbeeld doordat de verloskundige niet op tijd ingreep bij dreigende zwangerschapsvergiftiging of wanneer het risico op Groep B Streptokken-infecties erg toegenomen was door een te lang durende bevalling / te lang met gebroken vliezen rondlopen enz.
Goeie vraag. Die geplande vijf jaar redt jij nietquote:Op zondag 30 mei 2004 09:53 schreef miss_dynastie het volgende:
Ennuh..... waarom heb ik hier al over nagedacht
Je bedoelt dat ze daar achter de schermen ruzie over makenquote:Op zaterdag 29 mei 2004 22:02 schreef pluisje het volgende:
[..]
Ja, ik bracht het ook wat ongelukkig (heb het ook maar in 1 van de vele boeken gelezen), maar ik bedoelde iig dat de VK dan nog steeds je bevalling doet, en niet de gyn. En dat de VK daar dus ook voor betaald wordt.
Vinnik eigenlijk ook niet meer dan logisch, tìs in weze niet nodig dat je in het ziekenhuis bevalt( hier valt natuurlijk over te twisten, want ik ben ook wel weer van mening dat als je je als vrouw zijnde veiliger voelt in het ziekenhuis, je daar ook sneller zal ontsluiten en dus ook veiliger en prettiger zal bevallen) Daarbij komt dat als je aanvullend verzekerd bent je die kosten wel vergoed worden, maar daar heb je dan ook elke maand je premie voor betaaldquote:Op zaterdag 29 mei 2004 21:46 schreef pluisje het volgende:
Die collega van m'n moeder had het over het AZU/UMC. De verloskundigenpraktijk waar ik nu een afspraak heb, is ook een buitenpraktijk van het UMC, dus ik neem aan dat als ik in het ziekenhuis wil/moet bevallen dat het dan wel het UMC zal worden.quote:Op zondag 30 mei 2004 00:58 schreef livelink het volgende:
Klopt, dat is het diakonessenhuis. Daar hebben ze kraamsuites. Ik heb daar gelegen na de keizersnede en Luckepuck is ook daar bevallen. Ik vond het heerlijk. Je hebt een kamer met douche en toilet voor jezelf. Je man kan blijven overnachten en er is een koelkast met inhoud en een Senseo koffieautomaat en zo.
Erg luxe. Ik heb er 5 dagen gelegen en het werd op een gegeven moment wel een beetje eenzaam, maar als je er bevalt en één nachtje/dagje moet blijven is het ideaal.
Ze geven regelmatig rondleidingen, dus je moet maar eens gaan kijken.
Ik heb ervaring met het WKZ en daar is het iig niet. Zoals Livelink al zei, het Diak heeft het wel en dan op en top luxequote:Op zondag 30 mei 2004 21:20 schreef texelonia het volgende:
[..]
Die collega van m'n moeder had het over het AZU/UMC. De verloskundigenpraktijk waar ik nu een afspraak heb, is ook een buitenpraktijk van het UMC, dus ik neem aan dat als ik in het ziekenhuis wil/moet bevallen dat het dan wel het UMC zal worden.
quote:Op zondag 30 mei 2004 23:44 schreef Psyche2003 het volgende:
Merisse, je was me voor
Zou hier ook nog even foto's spammen
Hier is onze kleine trots dan!!!
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd!!! Waar ben je Dutch??!!quote:Op maandag 31 mei 2004 10:37 schreef Sugar het volgende:
Pluisje!![]()
![]()
![]()
Heej, hoe is het met Dutch? Ben ik gek, of heb ik haar hier al een paar dagen niet gezien? Ik denk er het mijne van...!Duuuuuuuuuuuttttttttttttttccccccccchhhhhhhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!
Hoi Pluisje, ik heb gisteren ook zitten kijken, maar op mij kwam het anders over...quote:Op zondag 30 mei 2004 23:01 schreef pluisje het volgende:
Ik had vandaag weer een irritatiemomentje: bij De Kraamafdeling was een mevrouw die volgens eigen zeggen in haar vorige zwangerschap heel erg last van haar bekken had. Ze kon op het einde niet eens meer 10 minuten achter elkaar lopen, dus dat was behooooorlijk heftig aldus die mevrouw.
Hallo, ik kan al weken geen 10 minuten meer lopen, en met mij vele zwangeren, en zeker zwangeren met BI!! Ze bracht het echt zo dramatisch, brrr, kan ik slecht tegen.
Later zag je haar bij de fysio, die haar vertelde dat ze als ze zware inspanningen ging doen, of een lange dag had een bekkenband om kon doen. Waarop Rick al mompelde: Huh, die moet jij van de VK toch eigenlijk steeds om als je het huis verlaat of de trap oploopt? Heb jij ook BI dan?
Nou, niet dat ik weet...maar als ik dan zo iemand op tv zie, zou ik mezelf bijna zielig gaan vinden
wat een onzin, er is daar (al langer dan in 't Diakonessen) een speciale afdeling voor 'verplaatste thuisbevallingen' (de TOVU) waar je in een eigen kamer, met eigen douche & wc & TV kunt bevallen. er komt alleen af en toe even een verloskundige langs, er zijn geen medische toeters en bellen. 2 verdiepingen lager is de medische afdeling, dus mocht er iets misgaan ben je zo bij de nodige medische hulp. ik vond het daar heel prettig - voor zover je bij een bevalling van prettig spreken kunt.quote:Op maandag 31 mei 2004 00:28 schreef Luckepuk het volgende:
Ik heb ervaring met het WKZ en daar is het iig niet.
quote:Op maandag 31 mei 2004 12:00 schreef bixister het volgende:
[..]
wat een onzin, er is daar (al langer dan in 't Diakonessen) een speciale afdeling voor 'verplaatste thuisbevallingen' (de TOVU) waar je in een eigen kamer, met eigen douche & wc & TV kunt bevallen. er komt alleen af en toe even een verloskundige langs, er zijn geen medische toeters en bellen. 2 verdiepingen lager is de medische afdeling, dus mocht er iets misgaan ben je zo bij de nodige medische hulp. ik vond het daar heel prettig - voor zover je bij een bevalling van prettig spreken kunt.
Waaaaaaaaaaatquote:Op maandag 31 mei 2004 12:10 schreef piglet het volgende:
Even ontopic: ik hoorde toevallig gisteren van een vriendin dat zij 2 mensen kent die helemaal niet eens in het ziekenhuis mochten/mogen bevallen behalve als ze een medische indicatie krijgenIk had dit nog nooit gehoord, maar deze vriendin was echt verbaasd dat je hier in de buurt wel voor het ziekenhuis kunt kiezen!
Ze heeft nl. een bazin die nu met verlof is en waarvan de eerste bevalling echt een hel was. En nu zou ze dolgraag in het ziekenhuis bevallen (en een ruggeprik krijgen als ze het echt niet meer trekt), maar ze moet verplicht thuis blijven! Met als gevolg dat ze enorm tegen deze bevalling opziet (en dat ze er zelfs een tijdje over heeft getwijfeld of ze uberhaupt aan een 2e kindje moest beginnen...).
Als ik dat zo hoor, dan denk ik echt dat ze zijn doorgeslagen hier in Nederland![]()
Zijn er anderen die dit wel eens gehoord hebben?
Tja, ik weet er het fijne niet van (het is de bazin van 1 van mijn vriendinnen, en zij vertelde mij wat zij ervan begrepen had...), maar ik was erg verontwaardigdquote:Op maandag 31 mei 2004 12:16 schreef miss_dynastie het volgende:
Waaaaaaaaaaat![]()
![]()
![]()
???????
Ik heb het nog nooit gehoord eerlijk gezegd
Kan ze niet op sociale indicatie in het ziekenhuis bevallen? En van wie moet ze thuisblijven? De verloskundige?
Ik denk dat ik zelf ook verder was gaan zoeken hoor! Maar zoals gezegd, ik ken deze vrouw (helaas) niet persoonlijk...quote:Op maandag 31 mei 2004 12:21 schreef poemojn het volgende:
Als er in haar ziekenhuis geen poliklinische bevallingen mogelijk zijn kan ze toch een ander ziekenhuis bellen en 't uitleggen? Er zijn zelfs vrouwen die heel Nederland afbellen tot ze een ziekenhuis vinden waar ze op verzoek een ruggenprik kunnen krijgen na een 1e traumatische bevalling. Dan moet zoiets toch gewoon kunnen? Kan ze ook niet eens met de huisarts praten over een indicatie op basis van traumatische 1e bevalling (idd sociale indicatie)?
Ja, ik heb dat weleens gehoord. Wel vaker trouwens. Net als mijn ervaring (en die van anderen, al gelukkig niet iedereen) dat veel verloskundigen ziekenhuisbevallingen absoluut niet stimuleren (zie mijn eerste post over dit onderwerp). Vandaar dat ik zo blij ben dat ik tegenwoordig in Duitsland woon en veel meer keuzevrijheid heb en me niet 'calvinistisch sterk' moet houden.quote:Op maandag 31 mei 2004 12:10 schreef piglet het volgende:
[Ze heeft nl. een bazin die nu met verlof is en waarvan de eerste bevalling echt een hel was. En nu zou ze dolgraag in het ziekenhuis bevallen (en een ruggeprik krijgen als ze het echt niet meer trekt), maar ze moet verplicht thuis blijven! Met als gevolg dat ze enorm tegen deze bevalling opziet (en dat ze er zelfs een tijdje over heeft getwijfeld of ze uberhaupt aan een 2e kindje moest beginnen...).
Als ik dat zo hoor, dan denk ik echt dat ze zijn doorgeslagen hier in Nederland![]()
Zijn er anderen die dit wel eens gehoord hebben?
Rond de bevalling (en soms ook rond de zwangerschap) kunnen negatieve sexuele ervaringen plotseling weer op gaan spelen en daardoor je geestelijk welzijn of de voortgang rond de bevalling beinvloeden. Ik zou het als ik jou was wel aangeven, maar erbij zetten dat je niet de behoefte hebt er dieper op in te gaan. Voor een goede begeleiding is het wel belangrijk dat de verloskundige weet dat er eventueel wat kan gaan spelen.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:22 schreef texelonia het volgende:
Heb een vragenlijst gekregen over gezondheidstoestand enzow. Staat ook vraag over negatieve seksuele ervaringen. Waarom moeten ze dit weten? Echt geen zin het daar over te moeten hebben...
Dit willen ze graag weten ivm de intieme onderzoeken tijdens de bevalling. Als je negatieve seksuele ervaringen hebt kunnen zie hier rekening mee houden en je beter begeleiden...quote:Op maandag 31 mei 2004 14:22 schreef texelonia het volgende:
Heb een vragenlijst gekregen over gezondheidstoestand enzow. Staat ook vraag over negatieve seksuele ervaringen. Waarom moeten ze dit weten? Echt geen zin het daar over te moeten hebben...
Ik snap ook niet dat verschillende landen zo ontzettend anders tegenover dit onderwerp staan. Ongelofelijkquote:Op maandag 31 mei 2004 14:22 schreef Tinkepink het volgende:
Ja, ik heb dat weleens gehoord. Wel vaker trouwens. Net als mijn ervaring (en die van anderen, al gelukkig niet iedereen) dat veel verloskundigen ziekenhuisbevallingen absoluut niet stimuleren (zie mijn eerste post over dit onderwerp). Vandaar dat ik zo blij ben dat ik tegenwoordig in Duitsland woon en veel meer keuzevrijheid heb en me niet 'calvinistisch sterk' moet houden.
Ohja, dat wou ik jullie ook nog vertellen. In Nederland hoor je te pas en te onpas dat de pijn bij de geboorte erg belangrijk is voor de moeder-kindbinding. Ik heb zelf weleens gehoord dat het onontbeerlijk is. Ik vertelde dit aan mijn hebamme hier, en die barstte spontaan in lachen uit. Het was volgens haar een van de grootste onzinverhalen rond bevallen die ze ooit in haar leven gehoord had.
Toch wel intrigerend, twee zo sterk uit elkaar liggende standpunten in twee BUURlanden.
Weet ik ook wel hoor, maar ik vond dat ze haar nu echt neerzetten als voorbeeld van een vrouw met een moeilijke zwangerschap met veel pijn en ongemak, en dat vond ik niet terecht. Zoals zij is denk ik 80% van de zwangere vrouwen, minimaal. Voor die 20% die het zwaarder heeft, en echt ernstige BI klachten heeft, is het nog wel een poepie erger, en daar was compleet geen aandacht voor.quote:Op maandag 31 mei 2004 11:55 schreef piglet het volgende:
[..]
Hoi Pluisje, ik heb gisteren ook zitten kijken, maar op mij kwam het anders over...
Ze hadden het heel nadrukkelijk over bekkenklachten (ipv dat men het te pas en te onpas BI noemt) en ik had heel sterk het gevoel dat het stukje bij de fysio in scene was gezet om korte voorlichting te geven over wat je kunt doen als je last hebt van ' gewone' bekkenklachten tijdens je zwangerschap.
Ik vond haar ook niet heel dramatisch doen, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk...
En misschien dat ik er anders naar keek omdat ik veel herkende in de omschrijving van de klachten en de laatste tijd me afvraag hoe dat in hemelsnaam moet als ik over een paar jaar een 2e wil (en dus niet meer rustig de hele dag op de bank kan zitten als ik last van m'n rug/bekken heb). Je hoort namelijk vaak dat het de 2e keer erger wordt...
Het feit dat zij nog relatief soepel rondliep en de boel met fysiotherapie, oefeningen en handigheidjes binnen de perken wist te houden, stelde mij best wel gerust.
Wat is dan eigenlijk te veel medicaliseren?quote:Op maandag 31 mei 2004 14:44 schreef piglet het volgende:
Al moet ik er eerlijk gezegd ook niet aan denken dat een zwangerschap te veel gemedicaliseerd wordt
Ik vond 10 minuten lopen ook nog wel meevallenquote:Op maandag 31 mei 2004 14:49 schreef pluisje het volgende:
Het was wel goed dat ze het lieten zien, maar het zinnetje "aan het einde van de vorige zwangerschap kon ik nog maar 10 minuten achter elkaar lopen, en dat was natuurlijk behoooorlijk heftig" riep bij mij al meteen zo'n reactie van "muts, zeur niet zo" op, dat de rest van het item het ook eigenlijk niet meer goed kon maken
Jaja, ik was er wel hoor.quote:Op maandag 31 mei 2004 10:37 schreef Sugar het volgende:
Pluisje!![]()
![]()
![]()
Heej, hoe is het met Dutch? Ben ik gek, of heb ik haar hier al een paar dagen niet gezien? Ik denk er het mijne van...!Duuuuuuuuuuuttttttttttttttccccccccchhhhhhhhhhiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!
Mijn vk test wel elke keer de urine, maar dat schijnt juist ook weer iets van de oude stempel te zijn: vroeger deed elke VK dat, maar in de loop der jaren (en dan heb ik het over een jaar of 40quote:Op maandag 31 mei 2004 15:08 schreef piglet het volgende:
(elke keer urine testen, op een gegeven moment elke 2 weken een half uur aan de ctg, etc.)
zo heb ik het nooit gehoord. wel dat de toenemende pijn tijdens de weeën een functie heeft bij het aanmaken van bepaalde stofjes in je hersenen, waardoor je direct na de bevalling nog in een soort roes zit die je dan extra gelukkig zou doen voelen.quote:Op maandag 31 mei 2004 14:22 schreef Tinkepink het volgende:
Ohja, dat wou ik jullie ook nog vertellen. In Nederland hoor je te pas en te onpas dat de pijn bij de geboorte erg belangrijk is voor de moeder-kindbinding. Ik heb zelf weleens gehoord dat het onontbeerlijk is.
Dat klopt inderdaad, door de pijn maakt het lichaam een natuurlijke pijnstiller aan, nl. endorfine. Daarvan kun je in een roes raken na de bevalling. 't is een beetje te vergelijken met marathonlopers die door hun pijn heen gaan en dan ook in een soort van 'high' terecht komen. Wat ik me wel heb laten vertellen is dat dit helaas niet zo goed functioneerd als je via een infuus wordt ingeleid. Omdat het lichaam dan de balans kwijt is en niet precies weet hoeveel endorfine het moet aanmaken.quote:Op maandag 31 mei 2004 17:20 schreef bixister het volgende:
[..]
zo heb ik het nooit gehoord. wel dat de toenemende pijn tijdens de weeën een functie heeft bij het aanmaken van bepaalde stofjes in je hersenen, waardoor je direct na de bevalling nog in een soort roes zit die je dan extra gelukkig zou doen voelen.
Goed plan, maar ik denk dat ik het al kwijt ben voordat het überhaupt bij de wasmachine terecht komt. Ben nu eenmaal zo'n type dat na verloop van tijd een heleboel enkele sokken overhoudt. Laat staan die superkleine sokjesquote:Op maandag 31 mei 2004 18:40 schreef pluisje het volgende:
Sokjes kun je handig wassen in zo'n zak waarin je ook lingerie hoort te wassen!
Raak je het in en rond de wasmachine iig geen kwijt, verder kan ik ook niks garanderen natuurlijk
Zo heb ik ze idd in de kast opgeborgenquote:Op maandag 31 mei 2004 20:20 schreef Rewimo het volgende:
Sokkentip: draai er een bolletje van en was ze zo. Ze kunnen ook als bolletje in de droger en zo hou je ze (sokkenmonsters daargelaten) bij elkaar
qltel is vooral sterk in het uitzoeken van absoluut niet bij de kleding passende sokkenquote:Op maandag 31 mei 2004 20:32 schreef pluisje het volgende:
[..]
Zo heb ik ze idd in de kast opgeborgen
ook om te voorkomen dat Rick Humpie straks 2 verschillende sokken aandoet, daar is ie nogal sterk in![]()
offtopic:quote:Op maandag 31 mei 2004 20:38 schreef Rewimo het volgende:
[..]
qltel is vooral sterk in het uitzoeken van absoluut niet bij de kleding passende sokken(die draagt ie zelf dus ook...)
Het zal een vrouwentik zijn dan, want ik doe dat ook vaak. Als Kbot wat uitzoekt denk ik vaak: dat past toch helemaal niet bij elkaar. hahahaquote:Op maandag 31 mei 2004 21:42 schreef Karin het volgende:
Hahahaha als Bram de deur uitmoet leg ik ook altijd zijn kleding klaar
De felheid van het artikel viel mij ook op idd.quote:Op maandag 31 mei 2004 22:30 schreef pluisje het volgende:
Ik vind het altijd zo jammer dat dergelijke artikelen zo fel zijn: het lijkt wel of je alleen maar VOOR of TEGEN een thuisbevalling mag zijn, en je je vervolgens op allerlei manieren moet inzetten om anderen van je gelijk te overtuigen.
Er zijn maar weinig artikelen waarin gewoon helder en objectief de voor en nadelen van zowel een thuis als een niet medische ziekenhuisbevalling op een rijtje worden gezet, en dat vind ik erg jammer.
jaquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:06 schreef pluisje het volgende:
Jeetje, het gaat ook echt op zijn einde lopen he LadyS, met al die kwaaltjes en dingetjes enzo
Nou ja, gelukkig is het niet BabyS die voor de problemen zorgt, maar gewoon wat "wateroverlast"
Die bloeddruk is trouwens niet hoog, ik schommel ook steeds tussen 70 en 80, maar misschien ligt het bij mij anders omdat ik dat al vanaf het begin doe, en jij natuurlijk eerst steeds stabiel op die 75 zat. Ach, lekker rustig aan doen, en wachten maar
Oh, dat moet ik vanaf het begin al, wel een prettig idee hoor, dat ze dat in de gaten houdenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:17 schreef LadyS het volgende:
Moet wel elke keer nu urine meenemen, zodat ze dat op eiwiten kan controleren. Eiwitten schijnen van het ene op het nadere moment op te kunnen duikendus ik ben benieuwd
ja dat vind ik ook welquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:21 schreef pluisje het volgende:
[..]
Oh, dat moet ik vanaf het begin al, wel een prettig idee hoor, dat ze dat in de gaten houden
Het was erg rustig dit jaar, vandaar dat we het ook durfden. Ik ben met de rolstoel gegaan, want lopen dan had ik het terrein niet eens bereikt vanaf de autoquote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:11 schreef pluisje het volgende:
Anitra, ik heb aan je gedacht toen ik tv zat te kijken!!
Heb niet alles gezien, maar The Rasmus en Muse vond ik erg cool
(maar ik zou er echt niet aan moeten denken om er zwanger rond te lopen, ik word normaal al helemaal kriegel bij festivals en concerten van al dat geduw en getrek en al die mensen)
ow..quote:Op dinsdag 1 juni 2004 12:57 schreef dutchie het volgende:
LadyS, jij verhaal klinkt wat als die van mij. Had dus ook bijna constant onderdruk van rond de 60 en dus vorige week ineens 85. 85 is idd normaal niet erg, maar wel als je onderdruk vrij constant een stuk lager is geweest. Dus hou jezelf goed in de gaten nu en doe geen inspannende dingen meer. Jij moet nog een stukje langer dan ik, dus voorzichtigheid is extra geboden.
quote:Zo, ik ga me eens opmaken voor het zh-bezoekje straks.![]()
Heeeeey, zo maar een tip die ik elke avond al uitvoer zonder te weten dat het goed voor me isquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:25 schreef Tinkepink het volgende:
Tipje van mijn verloskundige voor de mensen die vocht vasthouden (en een bad hebben): elke avond 10 - 20 minuten in een bad van 36 graden schijnt te helpen bij het vochtafvoeren.
Misschien was ze eigenlijk wel bereikbaar, maar alleen voor noodgevallen, en vond degene die nu de telefoon opnam dat niet het geval ofzo.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat die vk niet mobiel bereikbaar is of zoiets. Wat doen ze dan als iemand haar dringend nodig heeft? (Kan privé toch ook nodig zijn)
Misschien heeft ze prive een andere foon bij zich en die andere vlos was wel bereikbaar, dus er was wel iemand beschikbaar.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik snap eigenlijk niet dat die vk niet mobiel bereikbaar is of zoiets. Wat doen ze dan als iemand haar dringend nodig heeft? (Kan privé toch ook nodig zijn)
Ja, dat kan natuurlijk wel, maar het is voor haar toch ook prettig/handig om te weten of iemand afzegt/later komt. Naja, lamaarquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:54 schreef pluisje het volgende:
[..]
Misschien was ze eigenlijk wel bereikbaar, maar alleen voor noodgevallen, en vond degene die nu de telefoon opnam dat niet het geval ofzo.
Tuurlijk snap ik het helemaal dat zoiets gebeurd bij een noodgeval. Zou ik ook fijn vinden als ik zoiets zou meemaken. Maar bij mijn VK is het ALTIJD zo dat het uitloopt dus dan vermoed ik dat ze gewoon iets beter hun afspraken moeten inplannen. En op zich is het ook niet zo'n superramp maar het stoort mij wel dat als ik 5 minuten te laat zou arriveren een nieuwe afspraak moet maken. En kijk naar Sugar: doe je er alles aan om op tijd te komen en denk je het netjes geregeld te hebben, is het voor niksquote:Op dinsdag 1 juni 2004 16:51 schreef pluisje het volgende:
Ik heb er nooit echt veel problemen mee als het uitloopt, maar dat komt misschien ook wel door mijn allereerste afspraak: tijdens het onderzoek begon ik te vloeien, en heb ik uiteindelijk ruim een uur binnen gezeten. Het was zo fijn dat ze toen uitgebreid de tijd voor ons nam, dat ik me als het uitloopt ook maar inprent dat dat ws is doordat iemand anders die dag ook even extra zorg nodig had.
Maar het is natuurlijk wel vervelend als je daardoor nog later op je werk komt, dat kan ik me wel voorstellen
Ja, dat vinden wij...maar ja...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, dat kan natuurlijk wel, maar het is voor haar toch ook prettig/handig om te weten of iemand afzegt/later komt. Naja, lamaar
Easy, als er zoiets gebeurd kan je altijd iemand anders nog instructies geven om te halen wat je nog nodig hebt voordat de baby dan thuiskomt. Hoef je je echt niet druk om te maken.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 18:34 schreef LadyS het volgende:
BabyS hoef niet naakt te liggen enzo hoormaar goed, jullie begrijpen wel wat ik bedoel denk ik
Ja, dat idee kreeg ik de afgelopen dagen wel een beetje. De druk raakt er een beetje af, Humpie is ook wat minder ADHD lijkt het wel, en beperkt zich tot nu en dan een flinke dreun op mijn blaasquote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:42 schreef Rewimo het volgende:
Pluis, als het goed is kun je dan weer wat ruimer ademhalen en heb je minder last van maagzuur en/of een snel volle maag
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:42 schreef Rewimo het volgende:
O, enne, je moet waarschijnlijk nóg vaker naar de wc
Ha, de zwaartekracht doet het nog dusquote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:45 schreef pluisje het volgende:
Maar ik denk niet dat ie al helemaal klem ligt ofzo hoor, alleen dat het geweld zich langzaamaan wat meer richting beneden aan het verplaatsen is. Gelukkig maar, want naar boven heeft natuurlijk geen zin
De verzekering hoort volgens mij de dagwaarde te vergoeden, en die hoeven niet te weten dat jij dingen toevallig als aanbieding hebt gekocht of gehad hebt. Dus je hebt helemaal gelijk dat je gewoon iets soortgelijks gaat zoeken, en hem er voor op laat draaien!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:03 schreef Luchtbel het volgende:
Pluisje, bij mij is de baby ook al een stuk ingedaald. Ik voel het inderdaad heel erg op mun blaas. Ook kan ik z'n kontje heel goed voelen zitten nu.
Nog even over die spullen. Ik heb helemaal niet genoeg geld om de dingen eerst zelf te betalen (nou ja theoretisch gezien wel maar als ik het dan in praktijk niet terug krijg niet) ik had bij Carpetland nieuwe vloerbedekking gekocht; een stuk dat ze weg deden voor 15 euro. Dat kan ik nooit voor dat geld vervangen, plus de nieuwe kast die ik zondag pas cadeau gehad had.
Dus ik ga morgen gewoon naar de winkels, maak een lijstje en dan moet ie het geld maar geven.
Ik vraag gewoon twee bonnetjes van alles, een normale versie en nog een geschreven, zodat ik het zelf ook nog heb. Een vriend en mijn vader komen wel weer klussen.....dat hebben ze al aangeboden maar ja schiet niet echt op zo natuurlijk
Nee, ik heb juist een heerlijk rustig weekend gehad, heb fantastisch geslapen, geen last van mijn darmen. Heb alleen vanochtend 3 uur achtermekaar gezeten aan het bureau maar dat deed ik wel vaker.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:04 schreef pluisje het volgende:
phluphy:
Heb je misschien ook last van je darmen? Of heb je slecht geslapen, ben je erg moe? Veel gedaan gister?
Dat zijn namelijk factoren die het ook kunnen verergeren. Ik heb ook wel eens van die dagen hoor, maar als het niet echt pijn doet, maak ik me er nooit echt zorgen om. Het kan ook een teken zijn dat je het wat rustiger aan moet doen.
Kan ook, of misschien pas gaan plassen terwijl je heeeeeel dringend moest? Daar heb ik ook wel eens uren daarna nog last van.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:10 schreef phluphy het volgende:
[..]
Nee, ik heb juist een heerlijk rustig weekend gehad, heb fantastisch geslapen, geen last van mijn darmen. Heb alleen vanochtend 3 uur achtermekaar gezeten aan het bureau maar dat deed ik wel vaker.
Wat me opviel is dat het bij het wakker worden al een beetje hard aanvoelde. Zou ik misschien verkeerd gelegen hebben?
En hoe lang mag zoiets duren, voordat het over moet zijn?
Ik weet ook niet hoor. Misschien heeft ie wel gezegd dat ie out gegaan is in de douche ofzo. Ze komen vast niet controleren of ie dronken was, ik weet het niet. Ik heb mijn eigen verzekering gebeld om te vragen wat er zou gebeuren als hij niks vergoed zou krijgen, of ik zelf iets kon aanvragen maar daar hadden ze geen direct antwoord op, bellen ze morgen nog over terug. Maar dat kan me eigenlijk niet meer schelen, hij betaalt het zelf maar.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vraag me sowieso af of je hier echt voor verzekerd bent: met je dronken kop in slaap vallen in de douche... ik ben natuurlijk blij voor Luchtbel, maar ik snap het eerlijk gezegd niet
Volgens mij wel hoor. Wij hebben brand thuis gehad, overduidelijk van een brandende sigaret en dat hebben we ook allemaal terug gehad. Dit hoort volgens mij gewoon onder de standaard aansprakelijkheids verzekering.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:09 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vraag me sowieso af of je hier echt voor verzekerd bent: met je dronken kop in slaap vallen in de douche... ik ben natuurlijk blij voor Luchtbel, maar ik snap het eerlijk gezegd niet
mevrouwquote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:15 schreef phluphy het volgende:
Dankuwel mevrouw Pluisje![]()
Ik duim dat het morgenochtend beter is en anders bel ik wel even.
Nee, ik bedoelde ook de verzekering van de buurmanquote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:11 schreef pluisje het volgende:
Ik bedoel ook niet de verzekering van Luchtbel, maar die van die zak van een buurman. Als ie er tenminste voor verzekerd is, anders betaalt ie het maar lekker uit eigen zak
Eeeeuh op zaterdag werk ik zelf bij Bart Smit en ik vrees dat ik hem de komende weken niet meer wil zien en al helemaal niet op m'n werkquote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde ook de verzekering van de buurmanIk was er gewoon verbaasd over dat dit onder schade viel die vergoed wordt, maar inderdaad, de verzekering kan niet controleren of ie dronken was of ziek. Maar neem em zaterdag lekker mee winkelen, Luchtbel, en laat hem daarna langs de Bart Smit voor een heeeeele grote stofvangende knuffel en langs de bloemist voor een bosje bloemen!!
Ja joh, sexueel overdraagbare aandoening.... maarrehm IT WASN'T MEquote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:16 schreef pluisje het volgende:
[..]Ik krijg trouwens spontaan harde buiken hierzo, is het besmettelijk ofzo
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 20:24 schreef Karin het volgende:
LadyS als je wel eiwitten in je urine hebt dan hoeft dat niet te betekenen dat BabyS al komt hoor, ik heb ook weken met eiwitten in mijn urine rondgelopen.
*tranen in ogen krijgt* how sweettt tjubabbietje :')quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:07 schreef Merisse het volgende:
Martineke, meis, ik kan me voorstellen dat je het heel erg spannend en eng vindt maar volgens mij is het allemaal prima in orde met tjubabbietje. Het wordt vast hartstikke leuk en ontroerend. Hoe laat moet je donderdag?![]()
Pluis, dat van die pijnlijke en tintelende handen zou ook carpaal-tunnelsyndroom kunnen zijn( vooral omdat je al eerder deze klachten hebt gehad) vaak zie je dat dit juist in de zwangerschap weer opspeelt, je houdt wat meer vocht vast waardoor zenuwen wat beklemd raken in de polsen en dat veroorzaakt die pijn. Vaak verdwijnen die klachten weer als sneeuw voor de zon na de bevalling. Wel iets om te vermelden bij je vk trouwens, zij heeft misschien nog wel tips voor je of heeft zij er wel ander iedeeen over...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 15:04 schreef pluisje het volgende:
Dan nog even iets anders: hebben meerderen er last van dat 's nachts de armen helemaal tintelen en slapen? Echt, na een paar uur word ik helemaal gek, omdat er steeds wel 1 arm slaapt, hoe ik ook lig. Er is ooit getest dat mijn doorbloeding in de armen slechter is, maar ik heb er nooit eerder last van gehad eigenlijk, iig niet zo erg als nu. Zwangerschap kan de doorbloeding toch ook verminderen? Dan zou het wel logisch zijn natuurlijk...
Toch bedankt hoor!quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:16 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Pluis, dat van die pijnlijke en tintelende handen zou ook carpaal-tunnelsyndroom kunnen zijn( vooral omdat je al eerder deze klachten hebt gehad) vaak zie je dat dit juist in de zwangerschap weer opspeelt, je houdt wat meer vocht vast waardoor zenuwen wat beklemd raken in de polsen en dat veroorzaakt die pijn. Vaak verdwijnen die klachten weer als sneeuw voor de zon na de bevalling. Wel iets om te vermelden bij je vk trouwens, zij heeft misschien nog wel tips voor je of heeft zij er wel ander iedeeen over...
Spuit 11 reactie, sorry moet geloof ik eerst maar eens bijlezen hoor
Nou, dat valt best mee hoor. Een kraampakket krijgen met 28/29 weken. Mijn verzekering was zo ijverig dat het al bij 7 weken werd afgeleverdquote:Op dinsdag 1 juni 2004 21:26 schreef phluphy het volgende:
Martineke, ik kreeg mijn kraampakket van de zorgverzekeraar afgelopen zaterdag. Vind ik best vroeg, aangezien ik "pas" 28 weken ben... of 29 kan ook?![]()
Ik heb het ongeveer 10 weken geleden gemeld.
Maar ik ben het helemaal met je eens dat het allemaal prima geregeld is. Alles gaat vanzelf lijkt het wel. Nu nog kennismaken met de kraamhulp binnenkortnou ja... over een tijdje.
Spannend he, nog 2 nachtjes. Wat kan de tijd dan kruipen he? Succes![]()
Knoertehard !!!! Het gekke is dat ik er geen last van heb zolang ik (onderuit gezakt) zit, maar dat dat zitten volgens mij de oorzaak is.....quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:37 schreef Loena-tik- het volgende:
Phluphy hoe is het nu met je buikkie?
Met 7 weken? Da's inderdaad wel erg snel...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:38 schreef Sjeen het volgende:Nou, dat valt best mee hoor. Een kraampakket krijgen met 28/29 weken. Mijn verzekering was zo ijverig dat het al bij 7 weken werd afgeleverd![]()
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:12 schreef Martineke het volgende:
[..]
*tranen in ogen krijgt* how sweettt tjubabbietje :')
ik moet smorgens om 9 uur, dwz nu nog iets minder dan 35 uurdas ergens ook wel fijn, wakker worden douchen tandjes poetsen koffie drinken en wegwezen (owja potje piesen als ik wakker word niet vergeten) heb ik het ook gelijk maar gehad
tnx
quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:43 schreef phluphy het volgende:
[..]
En hoe is het met JOUW buikkie dan?![]()
Misschien kun je er iets mee over vinden op de site? Ik was zwanger toen Frank en ik een dagje Efteling deden, mocht ik gelukkig ook niet in alle enge dingenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:58 schreef texelonia het volgende:
Micha en ik hebben gratis kaartjes voor het festival Njoy, met gratis toegang tot SixFlags. Misschien gaan we erheen, alleen hoe zit het met de attracties als je zwanger bent? Mag ik dan nergens in? [afbeelding]
Die van de OHRA zat ook in zo`n huisje( is wel al meer dan 1,5 jaar geleden natuurlijk)quote:Op woensdag 2 juni 2004 09:12 schreef Jambo het volgende:
Pluphy mijn kraampakket zat ook in zo'n leuk speelgoedhuis. Die zijn van Agis.
quote:Op woensdag 2 juni 2004 09:12 schreef Jambo het volgende:
Pluphy mijn kraampakket zat ook in zo'n leuk speelgoedhuis. Die zijn van Agis.
Nou.... eigenlijk kunnen ze je het niet verbieden, je bent namelijk zelf aansprakelijk. Ik heb een hele rel bij de Efteling meegemaakt toen een zeven maanden zwangere vrouw (met Eftelingabonnement) in de Vogel Rock wilde. Echt allerlei medewerkers erbij, maar zij wilde per se toch en ging er ook in. Het ging goed, maar tochquote:Op dinsdag 1 juni 2004 23:58 schreef texelonia het volgende:
Micha en ik hebben gratis kaartjes voor het festival Njoy, met gratis toegang tot SixFlags. Misschien gaan we erheen, alleen hoe zit het met de attracties als je zwanger bent? Mag ik dan nergens in? [afbeelding]
Uh... het was haar hobby en ze had ondanks achtbanen en ongein al twee gezonde kinderen. Tja, haar keuze, ik was allang blij dat ze geen vroege weeën kreeg waar ik bij wasquote:Op woensdag 2 juni 2004 09:54 schreef Rewimo het volgende:
Waarom zou je dat risico willen nemen, met zoiets kostbaars?Voor die twee minuten pret...
Ik ook. Maar ik wilde alleen even duidelijk maken dat het ieders eigen verantwoording is, maar dat de adviezen er niet voor niets zijn. Tuurlijk kan het goedgaan, maar wat als het misgaatquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:02 schreef Rewimo het volgende:
Pfff nou ik zou liever 9 maanden achtbaanloos door het leven gaan. Daarna kun je je gang weer gaan...
Ik meende dat het ook iets met de zwaartekracht en straling te maken had, niet alleen met de dikke buik. Je kan even een mailtje sturen naar Six Flags misschien?quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:26 schreef texelonia het volgende:
Die had gezegd dat het pas geldt vanaf dat je een buik krijgt, omdat het dan zou kunnen gaan knellen met de beschermbeugels.
Nou dan zou ik helemaal niet gaan. Je weet dat je in de Efteling niet eens in Villa Volta mag als je zwanger bent. Dat zegt wel wat over de gevolgen die het KAN hebben. Ik zou het nooit doen. Je kan de rest van je leven nog in enge attracties.quote:Op woensdag 2 juni 2004 10:26 schreef texelonia het volgende:
Alleen SixFlags heeft best veel van die wilde attracties, dus als ik van tevoren al weet dat ik in de meeste dingen toch niet mag (ik hou juist van de enge dingen), zou ik sneller zoiets hebben van "dan gaan we helemaal niet".
Goed idee, meteen even gedaanquote:Op woensdag 2 juni 2004 10:31 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik meende dat het ook iets met de zwaartekracht en straling te maken had, niet alleen met de dikke buik. Je kan even een mailtje sturen naar Six Flags misschien?
Volgens mij mag je gewoon zelf verven, al moet je niet gek opkijken als het resultaat een beetje anders is dan je verwacht. Tijdens de zwangerschap kunnen kleuren een beetje anders uitvallen dan als je niet zwanger bent.quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:04 schreef phluphy het volgende:
Het verven wil ik dan een keer zelf proberen. Mag dat gewoon tijdens de zwangerschap of zitten er nog adderkes onder het gras t.a.v. schadelijke stoffen?
Klopt!quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:07 schreef miss_dynastie het volgende:
Phluphy, daar zijn de meningen heeeeeel sterk over verdeeld, heb ik begrepen!
Da's dan ook een beetje flauw vind ik. Ik vroeg het me ook al af, en dacht in eerste instantie "waarom zou dat nou niet mogen??" maar toen ging ik twijfelen omdat ik zo onderhand het gevoel heb dat je helemaal niks meer mag als je zwanger bent...quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:12 schreef pluisje het volgende:
Maar VK's en gyns moeten er over het algemeen erg om lachen als je er naar vraagt, heb ik begrepen.
Oh, niet dat ze je uitlachen hoor!quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:19 schreef texelonia het volgende:
[..]
Da's dan ook een beetje flauw vind ik. Ik vroeg het me ook al af, en dacht in eerste instantie "waarom zou dat nou niet mogen??" maar toen ging ik twijfelen omdat ik zo onderhand het gevoel heb dat je helemaal niks meer mag als je zwanger bent...
Ik heb dus serieus waar ergens het advies gelezen dat als je zwanger bent en met je auto in de file staat, dat je dan je raampjes dicht moet laten en de ventilatie niet van buiten moet laten komen (je kan meestal kiezen of je lucht wil laten circuleren in je auto of van buiten aan laten zuigen, hoe heet dat knopje in hemelsnaam?) ivm de vele uitlaatgassen. En vooral ook niet te diep inademen omdat er toch altijd wel wat binnenkomt.quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:31 schreef pluisje het volgende:
Ik denk ook wel eens: wat is het volgende?
Mag je niet meer buiten komen in de grote stad, iv, schadelijke uitlaatgassen etc? Ik woon vlakbij de Botlek en Pernis, ben ik mooi klaar mee
Een nog spuiter 11 reactie........(maar ja ben ook niet zoveel online...)quote:Op dinsdag 1 juni 2004 22:16 schreef Loena-tik- het volgende:
Pluis, dat van die pijnlijke en tintelende handen zou ook carpaal-tunnelsyndroom kunnen zijn( vooral omdat je al eerder deze klachten hebt gehad) vaak zie je dat dit juist in de zwangerschap weer opspeelt, je houdt wat meer vocht vast waardoor zenuwen wat beklemd raken in de polsen en dat veroorzaakt die pijn. Vaak verdwijnen die klachten weer als sneeuw voor de zon na de bevalling. Wel iets om te vermelden bij je vk trouwens, zij heeft misschien nog wel tips voor je of heeft zij er wel ander iedeeen over...
Spuit 11 reactie, sorry moet geloof ik eerst maar eens bijlezen hoor
Sja...zo voelde het wel hoor. Na het plannen van de volgende afspraak (ik mag van de schat nu al elke week voor controle komen, heb ik zelf om gevraagd) kwam daar ineens het formulier uit de la. DIGGER heeft het ook heel officieel helemaal doorgelezen en het ligt nu naast de foon. (Eigenlijk weet je alles al, maar het is nu voor het eggie, zeg maar).quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:06 schreef LadyS het volgende:
DE officiële info.... Ik wist niet dat dat bestondDat is dus echt het teken dat het einde nadert zeg maar
Ik ben nu precies 34 weken en voor mijn gevoel duurt het nog een eeuwigheid voordat BabyS zich aandient![]()
Heb er net even wat meer over zitten lezen, en het klinkt idd erg alsof het dat is. Het is ook wel lastig vast te stellen, omdat ik door de reuma altijd al opgezwollen handen heb, en er dus ook wel regelmatig dingen "klem" zitten in mijn schouder.quote:Op woensdag 2 juni 2004 11:57 schreef Elegantly Wasted het volgende:
[..]
Een nog spuiter 11 reactie........(maar ja ben ook niet zoveel online...)
Dit klnkt inderdaad als het carpaal tunnel syndroom. Ik heb er al bijna mijn gehele zwangerschap last van en er is niet echt veel aan te doen. Heb vanaf het begin al wat opgezwollen vingers en heb sinds de 16e week van mijn zwangerschap mijn trouwring al niet meer om. Volgens de verloskundige gaat het na de bevalling vanzelf weer over. Als je er echt heel veel last van hebt zou je met een brace om kunnen slapen, maar ik ben er gewoon aan gewend geraakt en het gaat ook vanzelf weer over, dus niet nog meer poespas in mijn bed!
Ik werd ergens rond de 30e week dacht ik gebeld, ergens rond de 7e maand is geloof ik standaardquote:Op woensdag 2 juni 2004 12:21 schreef Luchtbel het volgende:
Klunk officiele infospannuuund!
Wanneer wordt je eigenlijk gebeld voor een intakegesprek met de kraamzorg?
Of doen ze dat niet als je bekenden van elkaar bent?
Ik denk dat ze dat niet doen als je bekenden bent, anders zijn ze bij jou rijkelijk laat.quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:21 schreef Luchtbel het volgende:
Bij mij was dat pas toen ik iets van 34 weken zwanger was. Vond het nogal laat en had al eens eerder gebeld maar dat was bij hun standaard.quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:21 schreef Luchtbel het volgende:
Huhm ja dat is waar. Misschien niet dus. Wel jammer. Kon ik mun spulletjes weer ff aan iemand showenquote:Op woensdag 2 juni 2004 12:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat niet doen als je bekenden bent, anders zijn ze bij jou rijkelijk laat.
Hier ook vanaf 34 weken. Veel hebben dan hun zwangerschapsverlof.quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:24 schreef Karin het volgende:
[..]
Bij mij was dat pas toen ik iets van 34 weken zwanger was. Vond het nogal laat en had al eens eerder gebeld maar dat was bij hun standaard.
Sorry!quote:Op woensdag 2 juni 2004 13:59 schreef Anitra het volgende:
Heb je hem door gegeven die harde buiken phluphy?
Ik heb ze nu vrij regelmatig
En in combi met kramp in mijn darmen is dat niet fijn
quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:49 schreef snoopy het volgende:
Wat willen ze dan precies van je weten die kraamverzorgers? Heb eigenlijk bijna alles wel in huis maar ik wil de laatste dingetjes aanschaffen als ik met zwangerschapsverlof ben. Krijg je strafpunten als je niet alles hebt ofzo?![]()
die intaker die hier kwam, checkte de gegevens, wilde het kamertje zien en gaf nog wat tips (bij ons bijv. de commode die iets te laag was)quote:Op woensdag 2 juni 2004 14:49 schreef snoopy het volgende:
Wat willen ze dan precies van je weten die kraamverzorgers? Heb eigenlijk bijna alles wel in huis maar ik wil de laatste dingetjes aanschaffen als ik met zwangerschapsverlof ben. Krijg je strafpunten als je niet alles hebt ofzo?![]()
Die moet ik onthoudenquote:Op woensdag 2 juni 2004 15:06 schreef pluisje het volgende:
Ze gaf bv ook de tip om als de bevalling in de nacht begon, een licht in huis aan te doen wat zichtbaar was aan de kant van de weg, zodat de kraamhulp wist waar ze moest zijn aangezien huisnummers soms moeilijk te vinden zijn in het donker.
alleen dan in mijn geval voor de verloskundige, aangezien ik in het ziekenhuis ga bevallenquote:Op woensdag 2 juni 2004 15:09 schreef LadyS het volgende:
[..]
Die moet ik onthoudenGoeie tip!
quote:Op woensdag 2 juni 2004 15:09 schreef mallemeid het volgende:
Mijn zwangerschap is definitief voorbij, de (inwendige, brr) echo liet niks meer zien vanmiddag. Dus ik hoor niet meer bij de zwangeren....Ik wens jullie gewoon allemaal heel veel plezier en succes en alle goeds toe tijdens de zwangerschap/bevalling, ik ga ontzettend meelurken maar niet meer actief posten.
(klinkt dramatisch allemaal he?maar zo bedoel ik het niet...)
Ik zal een soort landingsstrip aanleggen met fakkels en een zwaailicht op het dak monteren. Kan ze het zeker niet missen!quote:Op woensdag 2 juni 2004 15:06 schreef pluisje het volgende:
Ze gaf bv ook de tip om als de bevalling in de nacht begon, een licht in huis aan te doen wat zichtbaar was aan de kant van de weg, zodat de kraamhulp wist waar ze moest zijn aangezien huisnummers soms moeilijk te vinden zijn in het donker.
Een wc-borstel? Ik mis even iets, geloof ikquote:Op woensdag 2 juni 2004 15:51 schreef Rottdog het volgende:
Intake gesprek voor de kraamzorg kan er nog steeds niet bij dat er werd gevraagd of ik wel een wc-borstel bezat![]()
quote:Op woensdag 2 juni 2004 15:51 schreef Rottdog het volgende:
Intake gesprek voor de kraamzorg kan er nog steeds niet bij dat er werd gevraagd of ik wel een wc-borstel bezat![]()
quote:Op woensdag 2 juni 2004 15:33 schreef snoopy het volgende:
[..]
Ik zal een soort landingsstrip aanleggen met fakkels en een zwaailicht op het dak monteren. Kan ze het zeker niet missen!![]()
Mallemeid, wat een verdrietige tijd voor jeHoop dat je snel weer terugbent. Veel sterkte
![]()
zodat je een soort supermaneffect krijgtquote:Op woensdag 2 juni 2004 16:54 schreef pluisje het volgende:
Ik denk dat we maar een grote bouwlamp regelen ofzo, en die recht omhoog richten, zodat we een beetje opvallen
quote:Op woensdag 2 juni 2004 12:48 schreef miss_dynastie het volgende:
10 juli- 40 weken
3 juli- 39 weken
26 juni- 38 weken
19 juni- 37 weken
12 juni- 36 weken
5 juni- 35 weken
Dan zouden ze nu elk moment kunnen bellen ja![]()
Las ik toch ff 'Gevolgen van onvoorzien zwanger zijn'quote:Op woensdag 2 juni 2004 17:05 schreef Sugar het volgende:
Ja, is wel een leuk thema!
Of het thema:
"Waar je nooit eerder bij had stilgestaan...!!!"
De onvoorziene gevolgen van zwanger zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |