Ik vind dit een beetje hypocriet. Zeggen dat je niet aanspoort tot illegale software downloaden en dan wel zeggen dat het kan.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:41 schreef H.Y.L het volgende:
Veel legale maar voornamelijk illegale software, films, muziek en spellen zijn via nieuwsgroepen moeiteloos te downloaden.
Het downloaden van illegale software e.d. is zoals de naam al zegt illegaal. Deze introductie tot Usenet is dus ook absoluut niet bedoeld om het downloaden van illegale software aan te moedigen.
Met google kun je ook zoeken naar illegale software, is het dan ook hypocriet om een uitleg over google te gevenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:17 schreef hardcorekabouter het volgende:
Ik vind dit een beetje hypocriet. Zeggen dat je niet aanspoort tot illegale software downloaden en dan wel zeggen dat het kan.
newszilla6.xs4all.nl is voor iedereen beschikbaar (read-only en alleen IPv6).quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:41 schreef H.Y.L het volgende:
Via veel internetproviders kan je toegang krijgen tot een nieuws-server. Zo hebben XS4all, Planet Internet en Demon redelijk goede servers. De adressen hiervan kan je vinden op deze site
Ik vertel dat het kan, maar ik zeg niet dat iedereen het dan ook maar moet gaan doen. Het aanzetten tot illegale praktijken is bij FOK! verboden. Vandaar mijn disclaimer.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:17 schreef hardcorekabouter het volgende:
[..]
Ik vind dit een beetje hypocriet. Zeggen dat je niet aanspoort tot illegale software downloaden en dan wel zeggen dat het kan.
Helemaal mee eens!!!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:02 schreef H.Y.L het volgende:
[..]
Ik vertel dat het kan, maar ik zeg niet dat iedereen het dan ook maar moet gaan doen. Het aanzetten tot illegale praktijken is bij FOK! verboden. Vandaar mijn disclaimer.
Ja, klopt, dat was ook mijn vervolgpost geweestquote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:26 schreef devzero het volgende:
Vergeet dan niet om naast het gebruik van rar-archive ook par/par2 te vermelden. (bijvoorbeeld quickpar)
Kijk, en zo begint dit toch een aardig centraal Usenet-topic te wordenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:42 schreef devzero het volgende:
er was laatst nog een discussie over par: .PAR files..
Zekers!!!! Ik heb nu (als proef) een 5 GB accountje bij virtualbox lopen sinds gister. Het bevalt me zo goed dat de 5 GB er al doorheen is!!!!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:46 schreef Omkron het volgende:
Usenet rules..!
Toch wel! Ik ken een paar mensen die via Usenet regelmatig grote hoevellheden legale data uitwisselen. Denk bijvoorbeeld aan zelfgemaakte muziek-mixen of video-bestanden. Als je geen eigen ftp-server heb zijn nieuwsgroepen een enigzins betaalbare optie.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:52 schreef sioux_ het volgende:
inderdaad een mooie en duidelijke introductie. om een ban te voorkomen is de disclaimer terecht, al is het nogal belachelijk omdat niemand een usenet account neemt (zeker niet bij payservers) om legale software te downloaden of simpele discussies op usenet te volgen.
En niet alleen voor bestanden. Maar ook als informatie bron onmisbaar. Menig pc probleem via usenet op kunnen lossen.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 13:46 schreef Omkron het volgende:
Usenet rules..!
Ja, dat dacht ik dus ook. Een vriend van mij adviseerde Grab-it en alhoewel het helemaal geen slecht programma is ( ik vond het gebruiksvriendelijk ), ontbreken er toch een aantal handige functies die Newsleecher wel heeft.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:10 schreef Omkron het volgende:
Ik dacht dat Grab-It het gemakkelijkste programma was.. newsleecher ken ik eigenlijk niet..
Een van die onmisbare opties is zoeken via XPAT.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:32 schreef kneukert het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik dus ook. Een vriend van mij adviseerde Grab-it en alhoewel het helemaal geen slecht programma is ( ik vond het gebruiksvriendelijk ), ontbreken er toch een aantal handige functies die Newsleecher wel heeft.
http://www.usenetserver.comquote:Op vrijdag 28 mei 2004 14:39 schreef Omkron het volgende:
wat zijn zo'n beetje de allerbeste pay-servers die men kan aanschaffen..? even los van het kostenplaatje..
Hij staat nu bij mijn favorieten, thnx!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:47 schreef kippiej het volgende:
http://www.voordummies.nl/
Staan hele duidelijke tutorials.
GrabIt, FTD en par2 - quickpar tutorials moet je doornemen om alles te kunnen doen
Je bedoelt op basis van waarvan par2 bestanden werken? Dat is op basis van Reed-Solomon Coding. En dat is weer gebaseerd op Vandermonde matrix, Gaussian Elimination en Galois Fields.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:29 schreef devzero het volgende:
ik heb mij er nooit zo in verdiept, maar par[12] berekent toch gewoon een soort van huffman code over alle files en zet die in losse "par" files
http://www.usenetjunkie.com/register.htmlquote:Op zaterdag 29 mei 2004 10:54 schreef Omkron het volgende:
Moet ik me voor UseNet Junkie registreren ofzo..?
Vind zelf newsbin pro ook wel fijn voor downloaden van binaries op usenetquote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:47 schreef kippiej het volgende:
GrabIt
Grabit is de makkelijkste tool voor het downloaden van binaries vanaf usenet. Door de eenvoudige layout en logisch geplaatste componenten leer je snel met grabit omgaan. Nadeel van deze eenvoud is dat geavanceerde opties als xpat en multiserver support niet aanwezig zijn
Is het alweer mogelijk om daar te registreren? Bij 50.000 leden was er een stop, geen nieuwe accounts meer. Gelukkig heb ik al een tijdje een account.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:47 schreef kippiej het volgende:
FTD
FTD (wat staat voor Fill Threads Database) is een tool om in de gaten te houden wat er door onze medelanders in welke groep op usenet wordt gepost. Daarnaast kun je mbv ftd gemakkelijk communiceren met andere gebruikers. Ook is er een hele ftd cummunity ontstaan, bestaande uit het ftd programma, het ftd forum en de ftd chat.
Veel Xpatten belast de servers teveel, en voordat je een nzb'tje aan kunt klikken, moet je wel eerst een nzb'tje hébben natuurlijk...quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:25 schreef kippiej het volgende:
Gewoon Xpatten, of nzb'tje aanklikken scheelt een hoop tijd en moeite, Omkron
Wat zou nou een server meer belasten? Elke keer constant je headers updaten, of even snel Xpatten ?quote:Op zondag 3 oktober 2004 21:31 schreef Lkw het volgende:
[..]
Veel Xpatten belast de servers teveel, en voordat je een nzb'tje aan kunt klikken, moet je wel eerst een nzb'tje hébben natuurlijk...
Lees nou eerst dit maar eens door en doe er je voordeel mee. Of niet, dat moet je geheel zelf wetenquote:Op zondag 3 oktober 2004 23:19 schreef kippiej het volgende:
[..]
Wat zou nou een server meer belasten? Elke keer constant je headers updaten, of even snel Xpatten ?
En daarbij komt dat meestal de poster wel een nzb'tje achter laat.
ach... ik heb nu 2.2 mbit, en ik weet nu al van gekkigheid niet meer wat ik moet downloadenquote:Op maandag 4 oktober 2004 00:36 schreef ETA het volgende:
Zal ik het zeggen.... ja ik zeg het toch![]()
Ga gewoon studeren aan TU Delft, krijg je vanzelf een gratis account tot hun newsserver, met een retentie van een week ofzo en snelheid tot 80mbit/s..... hmmm collegegeld is alleen beetje duur.... je moet al gauw 5 TB verbruiken om dat te compenseren
Ik weet niet of dit toegestaan is maar met een programma als FTD kun je zien wat er op de binary nieuwsgroepen wordt gezet.quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:08 schreef devilish1980 het volgende:
hmm heb net grabit geinstalleerd en werkend
maar soms kom ik rarretjes tegen waarbij staat welke parts missen, worden deze nog geupdate of hoe zit dat??
vb: FTD_273155_READ_NFO - "1-yd.r00" yEnc (Part 3,7,10-11,13-15,17-20,22-23,26-28,30-31,35-37,39-40,42-44,48-50,57-58,60-61,65-66,68,73,76-77,79-80,85,87,89,91,93,95,97-99,101-102,105-107,109,111-113,115-117,119-129,133-134,137-142,145,149 of 149)
hoe krijg je die missende?? of wordt zo'n post continu geupdate tot ie compleet is??
probleem is dat ik geen account kan aanmaken op FTDv3quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:15 schreef Quarks het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit toegestaan is maar met een programma als FTD kun je zien wat er op de binary nieuwsgroepen wordt gezet.
Als er dingen incomplete zijn ligt dat aan je nieuwsgroep aanbieder (of aan de poster).
Virtualbox is echt een aanrader, vooral de 4ever pakketten die nooit aflopen.
Klopt ja, tegenwoordig kan niemand meer een nieuw account aanmaken.quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:22 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
probleem is dat ik geen account kan aanmaken op FTDv3![]()
Er zijn twee mogelijkheden:quote:Op dinsdag 9 november 2004 13:08 schreef devilish1980 het volgende:
hmm heb net grabit geinstalleerd en werkend
maar soms kom ik rarretjes tegen waarbij staat welke parts missen, worden deze nog geupdate of hoe zit dat??
vb: FTD_273155_READ_NFO - "1-yd.r00" yEnc (Part 3,7,10-11,13-15,17-20,22-23,26-28,30-31,35-37,39-40,42-44,48-50,57-58,60-61,65-66,68,73,76-77,79-80,85,87,89,91,93,95,97-99,101-102,105-107,109,111-113,115-117,119-129,133-134,137-142,145,149 of 149)
hoe krijg je die missende?? of wordt zo'n post continu geupdate tot ie compleet is??
hmmzz dan vertrouw ik toch chello niet, want ik zie in die binaries groep dus heel veel post's waar er veel bestanden 'lijken' te missen.....quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:41 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Er zijn twee mogelijkheden:De poster is nog bezig met uploaden. Als je dan over een uurtje nog een keer je headers update zal je de betreffende bestanden compleet zien staan Of de bestanden komen incompleet aan op jou newsserver. Deze kan je dan repareren met meegeposte PAR of PAR2 bestanden (als ze meegeplaatst worden : i.g.v. mp3's gebeurd het weinig).
Als je veel incomplete bestanden blijft zien over verschillende post dan heeft je newsserver waarschijnlijk last van slechte compleetheid. Je bent dan afhankelijk van goede posters die veel PAR2 bestanden posten, maar dit geluk heb je niet altijd. Hierdoor kan het voorkomen dat je 10 of misschien zelfs maar 1 block mist op een DVD van 4.7 GB. Die mogelijkheid bestaat.
Je kan dan gaan denken om er een pay-server bij te nemen of een pay-server te gebruiken als primaire server.
Er zijn mogelijkheden om met een soort pre-paid systeem te downloaden van bepaalde news-servers. Stort een bedrag en je krijgt toegang tot een newsserver tot je je maximum download hebt bereikt.
Daarnaast kan je ook nog unlimited accounts afsluiten. Voor een vast bedrag per maand unlimited download met unlimeted snelheid (meestal tot zo'n max 1.5 Megabyte/s), hierdoor is het mogelijk om je maximale te halen uit je ADSL.
Chello is idd niet bijster denderend..quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:49 schreef devilish1980 het volgende:
[..]
hmmzz dan vertrouw ik toch chello niet, want ik zie in die binaries groep dus heel veel post's waar er veel bestanden 'lijken' te missen.....
kan je zo'n betalende newsserver zoals virtualbox.nl ook een maandje proberen om te kijken of t wat is??quote:Op dinsdag 9 november 2004 14:56 schreef WaSTeiL het volgende:
[..]
Chello is idd niet bijster denderend..
Ik zit zelf bij Demon en daar heb ik over compleetheid absoluut niet te klagen. Daar word ik alleen begrenst op 2 thread's van allebei 512 kb/s.. dus max 128 kbit/seconde..
Ik ben er niet rouwig om als ik binnenkort weer gebruik ga maken van de server van mijn provider. Eweka is goed aan het kloten sinds afgelopen weekend. Vooral updaten van groepen is verschrikkelijk, gemiddeld misschien 20 KB/s.quote:Op dinsdag 9 november 2004 16:47 schreef T1andonly het volgende:
Yep als je eenmaal zoiets hebtwil je er niet meer vanaf
en ik gebruik pre-paid dus je betaald per GB
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |