Verwacht dus geen oceanenquote:During the October 26, 2004 fly-by of Titan, a smooth surface with few impact craters was observed, marked by strongly differentiated light and dark regions. This suggests that the moon has an active surface that is constantly being resurfaced, possibly by hydrocarbon rain or snow filling in the craters or by volcanic activity. The probe's spectrometer has revealed that the light and dark regions reflect sunlight at the same wavelength, suggesting that they may be composed of (or at least covered by) the same material. What that material is, is still unknown. It had been thought that hydrocarbon lakes or oceans might have been detectable by observing sunlight being reflected from the surface of any bodies of liquid, but no specular reflection was observed. This has led scientists to suggest that Titan's surface may be entirely frozen or slushy.
Ik denk aan iets van een soort 'sneeuw' dat het oppervlakte bedekt. Misschien gevormd en telkens aangevuld door de uitstoot van geisers. Het licht/donker zou dan komen door verschil van dikte van de 'sneeuwlaag'.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 08:02 schreef Speth het volgende:
[..]
Verwacht dus geen oceanenIk stel me het oppervlak voor als dat van Ganymedes (of Iapetus, waarvan we de precieze samenstelling van het oppervlak ook nog niet weten, en die ook grote licht/donker verschillen vertoont), maar dan minder pokdalig door de beschermende atmosfeer en winden die kraters onherkenbaar maken.
't Is inderdaad een vrije smoggy hemellichaam.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:59 schreef speknek het volgende:
Zou wel heel cool zijn als ze een foto krijgen met Saturnus op de achtergrond. Lijkt me echt heel indrukwekkend vanaf een planeet met dampkring. Maar het zal wel nog veel mistiger zijn dan op Mars.
Helaas ...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 09:59 schreef speknek het volgende:
Zou wel heel cool zijn als ze een foto krijgen met Saturnus op de achtergrond. Lijkt me echt heel indrukwekkend vanaf een planeet met dampkring. Maar het zal wel nog veel mistiger zijn dan op Mars.
Slecht voorteken?...quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:13 schreef -CRASH- het volgende:
Aaaaaaaarrgggghhh.....
Huygens is verdwenen..................... van m'n Celestia beeldscherm.
[afbeelding]
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:06 schreef -CRASH- het volgende:
Helaas ...
Net als bij de Maan ... is deze zijde altijd van Saturnus afgewend.
Ik hoop het niet.quote:
Heb hem weer ... FF config verandert..quote:
Ja want over een paar uur is het met Huygens toch afgelopen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 10:29 schreef speknek het volgende:
Wordt dit dan het centrale Cassini topic? Want die gaat ook nog flink wat andere manen langs..
[afbeelding].
Er is net een signaal gekomen dat ie het doet.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:32 schreef komrad het volgende:
wanneer komt de eerste data ??
Dat lijkt mij gunstigquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:39 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Er is net een signaal gekomen dat ie het doet.
Volgens mij zag ik daar op de achtergrond net iemand twee duimen omhoog steken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:41 schreef komrad het volgende:
dadelijk nasa tv eens ff gaan checken
Er zijn hier op aarde antennes gericht op Huygens. en die hebben net een toon ontvangen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:44 schreef speknek het volgende:
Krijgen we uberhaupt wel signalen binnen? De antenne van Cassini is toch op Huygens gericht?
Loopt je Celestia plugin gelijk met de wereklijkheid of met het moment waarop we op Aarde bericht krijgen, iets meer dan een uur na de werkelijke gebeurtenissen?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:48 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Er zijn hier op aarde antennes gericht op Huygens. en die hebben net een toon ontvangen.
volgens m'n celestiaprog moet Huygens nog ongeveer 600 KM dalen.
1100 foto'squote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:53 schreef julekes het volgende:
Gaat dat kreng nou ook nog fotootjes maken? Snapte het niet helemaal uit dat schema...
Dat wonderschone staaltje techniek zal o.a. foto's maken ja.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:53 schreef julekes het volgende:
Gaat dat kreng nou ook nog fotootjes maken? Snapte het niet helemaal uit dat schema...
Als het goed is moet ie sync lopen met Huygensquote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Loopt je Celestia plugin gelijk met de wereklijkheid of met het moment waarop we op Aarde bericht krijgen, iets meer dan een uur na de werkelijke gebeurtenissen?
Van die foto's moet je je niet al teveel van voorstellen.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 11:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat wonderschone staaltje techniek zal o.a. foto's maken ja.
openingspost niet gelezen ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:07 schreef star_gazer het volgende:
TIP: Volg het hele gebeuren live via NASA TV
Er is een signaal!!!
denk het niet... Volgens mij komt ie van een verre planeetquote:
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
denk het niet... Volgens mij komt ie van een verre planeet
Sorry, excitementquote:
Heb je de nieuwe update van de huygens Entry, decent, landing ?quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:21 schreef komrad het volgende:
hij blijft bij mij hangen bij het beginscherm van huygens descent.:(
Kan iemand mij vertellen hoe ik deze tijden kan omrekenen naar nederlandse tijd?quote:Op donderdag 13 januari 2005 22:47 schreef -CRASH- het volgende:
Huygens descent timeline
Timeline of expected events during
the Huygens descent to the surface
of Titan on 14 January 2005.
Time (CET)
Hebben PAUZE komen rond 13:00 terug..quote:
Cassini_Huygens_Landed_CMOD.zip,quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:28 schreef komrad het volgende:
wat moet ik hebben, kan je ff snel vertellen wat ik moet doen om het te ontvagne?
nee dat ging helaas niet.. daarvoor is de afstand te groot om echt live de landing te zien.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:34 schreef komrad het volgende:
kan ik die niet gewoon in media player kijken??
Het zal wel een domme vraag zijn maar dat dacht ik dus echt
Je zou raar opkijken als dat in t echt ook gebeurtquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:38 schreef -CRASH- het volgende:
WHOEHAHAHhhaaaaa
hier op celestia is Huygens dwars door Titan heen gevlogen.
Hij neemt nu weer afstand van Titan.
Volgens mij hangt ie gewoon in een boomquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:34 schreef -CRASH- het volgende:
Huygens Has Landed ...... Volgens Celestia
Celestia Home Page & Spacecraft and Astronomical updates for Celestiaquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:37 schreef komrad het volgende:
nou ja het is nu toch voorbij, was het mooi?
BTW wat is dat voor een programmatje?
Aan het eind van de middag/begin van de avond.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:39 schreef Frutsel het volgende:
spannend...
wanneer komen de eerste fotoooooooooooo's...
* z'n nagels opvreetquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Aan het eind van de middag/begin van de avond.
Vanavond zullen de eerste foto's wel te zien zijn.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:39 schreef Frutsel het volgende:
spannend...
wanneer komen de eerste fotoooooooooooo's...
Mooi, precies tijdens borreltijdquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
Aan het eind van de middag/begin van de avond.
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:24 schreef Mighty_Mike het volgende:
volgens mij loopt dat programma een uur voor !!!
quote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:07 schreef star_gazer het volgende:
TIP: Volg het hele gebeuren live via NASA TV
Er is een signaal!!!
dan hebben ze het bij astrostart verkeerd en de tijden zo van esa overgenomenquote:
De tijd was NLtijd kijk maar rechtboven op de foto en de tijd van de post.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:45 schreef Mighty_Mike het volgende:
[..]
dan hebben ze het bij astrostart verkeerd en de tijden zo van esa overgenomen
Dat was 1 enkele toon om te kijken of ie het doet.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 13:52 schreef Againzender het volgende:
En dat was de persconferentie. Ik heb het niet helemaal kunenn volgen hier op mijn werk.
Via de draaggolf kregen ze al data van een instrument binnen?
Nee, die draaggolf bevatte al data, zeiden ze op de persconferentie. Al hadden ze er natuurlijk nog niets aan.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:11 schreef -CRASH- het volgende:
Dat was 1 enkele toon om te kijken of ie het doet.
Die toon is te vergelijken met een toon zoals
je die hoort als de de telefoon opneemt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |