quote:
SANTO DOMINGO/PORT-AU-PRINCE - Overstromingen en modderstromen als gevolg van zware regenval in de Dominicaanse Republiek en het aangrenzende Haïti hebben zeker vijfhonderd mensen het leven gekost. Dat meldden de autoriteiten in beide landen op het eiland Hispaniola.
Een jongen kijkt naar de overstroomde straat vanuit zijn huis in La Barquita, een wijk ten noorden van Santo Domingo.
De Dominicaanse grensplaats Jimanì is grotendeels verwoest door de stromen water en aardverschuivingen. Hier vielen volgens de de burgerbescherming zeker 135 doden. Ongeveer tweehonderd mensen worden vermist. In andere delen van het land vielen minstens tien doden.
De meeste slachtoffers werden in hun slaap verrast door de stromen water en modder. In het gebied rond Jimanì viel 25 centimeter water in 24 uur tijd. Tussen Jimanì en de Haïtiaanse hoofdstad Port-au-Prince, een afstand van circa 50 kilometer, vielen veel slachtoffers.
In Haïti is Fond Verettes zwaar getroffen. Vloedwater overspoelde de stad die 40.000 inwoners telt. Zeker 158 mensen kwamen om, aldus lokale functionarissen. Het hoofd van de regionale burgerbescherming zei dat in het departement Zuidoost zeker tweehonderd mensen zijn omgekomen.
In Fond Verettes is onder meer het belastingkantoor en het rechtbankgebouw weggespoeld. Slechts de helft van het politiebureau heeft het natuurgeweld overleefd. Zeker 540 huizen zijn vernietigd of zijn verdwenen onder de modder en 1500 andere woningen raakten beschadigd. Zeker drieduizend mensen zijn aangewezen op noodhulp, aldus de VN.
Zowel Haïti als de Dominicaanse Republiek hebben al lang last van erosie. De door roofbouw uitgeputte grond houdt geen water vast en zware regens zorgen voor snelle waterstromen. Het regent nog steeds in het gebied. Volgens meteorologen blijft het zeker tot woensdag hard regenen.
Ook op Puerto Rico is uitzonderlijk veel regen gevallen. Naar schatting zestig Portoricanen hebben hun toevlucht gezocht in noodopvangcentra, meldden lokale media. Op de eilanden Antigua en Barbuda zijn de scholen gesloten wegens het noodweer. De autoriteiten vrezen overstromingen.
Jah ik hoop hetquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:33 schreef robh het volgende:
Ik hoorde het vanochtend op het journaal. Erg triest. Het is natuurlijk geen Wilnis, maar het had het zo kunnen zijn!
"Volgens de deskundigen is het mogelijk dat de regen vandaag stopt." zei Jan de Hoop. Duh, Jan.
"quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:36 schreef Meki het volgende:
[..]
Jah ik hoop het
maar bij Wilnis waren er geen gewonden en toen was bijna heel Nederland in shok
quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:44 schreef Kindred_Spirits het volgende:
[..]
"
ja maar't was wel wilnis...
quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:21 schreef Oosthoek het volgende:
Te ver van m'n bed show.
En daarom dus maar een duim omhoog?quote:Op woensdag 26 mei 2004 11:21 schreef Oosthoek het volgende:
Te ver van m'n bed show.
Ja, zo gaan die dingen. In midden amerika liggen ze ook niet wakker van Wei Weiquote:Op woensdag 26 mei 2004 10:30 schreef Meki het volgende:
[..]
En Niemand die hier over praat . ach jah het zijn maar Arme mensen![]()
![]()
R.I.P![]()
Helemaal gelijkquote:Op woensdag 26 mei 2004 12:34 schreef My_Way het volgende:
[..]
Ja, zo gaan die dingen. In midden amerika liggen ze ook niet wakker van Wei Wei![]()
Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 12:57 schreef Meki het volgende:
Helemaal gelijk
WEI WEI 2 dagen weg iedereen is in shok - de hele voorpagina van Telegraaf er vol mee
en ik zie er niks over de ramp van meer dan 500 doden
wat bedoel je daarmeequote:Op woensdag 26 mei 2004 13:07 schreef robh het volgende:
[..]
Je kunt niet het leed van de hele wereld op je schouders nemen.
jah ik weet . wel verdacht dat regen alleen bij arme landen valtquote:Op woensdag 26 mei 2004 15:03 schreef Stratos het volgende:
In de hele oostelijk helft van de Cariben was er min of meer Noodweer, ook op de Antillen waren er heftige onweersbuien.
Als je alleen domme opmerkingen wilt plaatsen ga dan even naar een ander forum. ONZ ofzo.quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:57 schreef giscard het volgende:
Hier schijnt de zon, da's dan wel weer gaaf. En regen daar is goed voor het gras.
Want ?quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je alleen domme opmerkingen wilt plaatsen ga dan even naar een ander forum. ONZ ofzo.
Want als er een paar honderd mensen verzuipen ga je niet zeggen dat regen goed voor het gras is en als er weet ik hoeveel huizen verwoest zijn ga je de slachtoffers geen feestje aanraden omdat er ook een overheidsgebouw weg is. Slaat nergens op.quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:03 schreef giscard het volgende:
[..]
Want ?
quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:57 schreef giscard het volgende:
Hier schijnt de zon, da's dan wel weer gaaf. En regen daar is goed voor het gras.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Want als er een paar honderd mensen verzuipen ga je niet zeggen dat regen goed voor het gras is en als er weet ik hoeveel huizen verwoest zijn ga je de slachtoffers geen feestje aanraden omdat er ook een overheidsgebouw weg is. Slaat nergens op.
En als het je bedoeling was om te provoceren.. joh, misschien ligt een andere hobby je beter?
rest mag hier -> Feedback NWS
quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:19 schreef Monidique het volgende:
Nee, niet zo gek dat hier niemand over praat. Natuurgeweld vindt zovaak plaats, dan wordt men een beetje natuurgeweld moe. Het is trouwens op het nieuws geweest en in de kranten, dus kennelijk is het wel in het nieuws geweest en behalve "hè, wat kut" valt er niet zoveel over te zeggen.
Ik meen het wel gelezen te hebben en anders stond het er wellicht gisteren in, het is namelijk al een tijdje bezig.quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:20 schreef Meki het volgende:
[..]
ik heb hier de Telegraaf voor me , en ik zie geen letter over deze natuurramp
ff de telegraaf pakken en doorlezen voor de laaste keerquote:Op woensdag 26 mei 2004 16:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik meen het wel gelezen te hebben en anders stond het er wellicht gisteren in, het is namelijk al een tijdje bezig.
Whatever, in andere kranten staat het er wel in vandaag en in de Telegraaf stond het er desnoods gisteren in.quote:Op woensdag 26 mei 2004 16:35 schreef Meki het volgende:
[..]
ff de telegraaf pakken en doorlezen voor de laaste keer
staat er in , ff kijken de Telegraaf van gisteren heb ik hier ook liggenquote:Op woensdag 26 mei 2004 16:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Whatever, in andere kranten staat het er wel in vandaag en in de Telegraaf stond het er desnoods gisteren in.
Heel goed van NOSquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:23 schreef IBAZ het volgende:
Het was op het 20.00 uur journaal op nederland1, uitgebreid met interviews en beelden, dus wat dat betreft.
erg en niemand die iets er over zegtquote:Op donderdag 27 mei 2004 10:13 schreef robh het volgende:
Het begint steees erger te worden. 2000 doden![]()
en in de Toekomst zal dit alleen maar toenemen het is dan de schuld van de Mensheidquote:Op donderdag 27 mei 2004 12:30 schreef freud het volgende:
Mja, erg triest, maar ja, dit is de manier waarop moeder natuur overbevolking aanpakt, natuurrampen, epidemieen, etc...
Als je ergens gaat wonen, dan weet je de risico's. Als je naast een vulkaan gaat wonen, of een grote rivier die regelmatig overstroomt, dan neem je dat risico op de koop toe lijkt me. Of het toe zal nemen weet ik niet, maar als meer mensen op risicoplekken gaan leven, dan zullen rampen wel grotere bodycounts tot gevolg hebben.quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:35 schreef Meki het volgende:
[..]
en in de Toekomst zal dit alleen maar toenemen het is dan de schuld van de Mensheid
als je in Nederland woont heb je in 2008 met een overstroming te makenquote:Op donderdag 27 mei 2004 12:46 schreef freud het volgende:
[..]
Als je ergens gaat wonen, dan weet je de risico's. Als je naast een vulkaan gaat wonen, of een grote rivier die regelmatig overstroomt, dan neem je dat risico op de koop toe lijkt me. Of het toe zal nemen weet ik niet, maar als meer mensen op risicoplekken gaan leven, dan zullen rampen wel grotere bodycounts tot gevolg hebben.
Ik denk dat het waar isquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:57 schreef freud het volgende:
Oh? Dat ze dat nu al kunnen voorspellen zeg. Heel nederland onder water, wow...
quote:De hevige overstromingen en modderlawines als gevolg van zware regenval in Haïti en de Dominicaanse Republiek hebben mogelijk 2000 mensen het leven gekost. Dat heeft het hoofd van de dienst burgerbescherming voor de zuidoostelijke regio van Haïti gezegd.
Het dodental liep dramatisch op na de vondst van meer dan 1000 lichamen in de stad Mapou, in het zuidoosten van Haïti. Elders in de regio zouden zeker 500 mensen zijn omgekomen. In heel Haïti zouden er bijna 1700 doden zijn.
www.nos.nl
Hmmm ja, ik hoor ze lachenquote:Op donderdag 27 mei 2004 21:59 schreef Meki het volgende:
Dramatisch
bijna hetzelfde doden als 11/9
en Iedereen lacht
Valt me nog mee dat je het niet met Holocaust vergelijkt,quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:59 schreef Meki het volgende:
Dramatisch
bijna hetzelfde doden als 11/9
en Iedereen lacht
quote:Op donderdag 27 mei 2004 21:59 schreef Meki het volgende:
en Iedereen lacht
op 11/9 zagen we ze vliegen, en toen lachten we ook niet hoor! Nah een paar gekken in Amsterdam west uitgezonderd dan.quote:Op donderdag 27 mei 2004 23:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jij ziet ze vliegen.![]()
Amsterdam west - je bedoelt Gaudaquote:Op vrijdag 28 mei 2004 00:20 schreef IBAZ het volgende:
[..]
op 11/9 zagen we ze vliegen, en toen lachten we ook niet hoor! Nah een paar gekken in Amsterdam west uitgezonderd dan.
Inderdaad... erg verdacht... Wie zou hier achter kunnen zitten...quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:43 schreef Meki het volgende:
[..]
jah ik weet . wel verdacht dat regen alleen bij arme landen valt
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:35 schreef CANARIS het volgende:
Ik heb geen cent medeleven .
Op Haitie staat geen boom meer. alles hebben ze omgekapt.
Nu verzuipt natuurljik alles omdat het water ongeremd de bergen afstroomt.
geen milimeter medeleven
Inderdaad... mensen die bomen omkappen moeten doodquote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:35 schreef CANARIS het volgende:
geen milimeter medeleven
denk je dat men een keuze hadquote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:35 schreef CANARIS het volgende:
geen milimeter medeleven
Waarschijnlijk weten de mensen niet eens welke functie die bomen hebben. Zal ze er wel niet bijverteld worden als er iemand hun een aantal briefjes voor de neus houdt.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:18 schreef CANARIS het volgende:
Inderdaad... mensen die bomen omkappen moeten dood
Die polemiek kan je daar stoppen waar het pijn doet.
Het gaat hier om verantwoording.
quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:18 schreef CANARIS het volgende:
Die polemiek kan je daar stoppen waar het pijn doet.
Ja want als persoon X een bom omkapt is het natuurlijk terecht dat ook persoon Y omkomt!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 10:35 schreef CANARIS het volgende:
geen milimeter medeleven
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |