abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19403033
TORONTO - Canadese kerken zijn bezorgd
over een onlangs aangenomen wet die
geweld tegen homoseksuelen verbiedt. De
kerken vrezen dat de wet het hen moeilijk
maakt zich in het openbaar uit te spreken
tegen homoseksualiteit. Hoewel er een
voorziening in de wet is die
godsdienstige groepen beschermt,
denken sommige kerken dat dit niet genoeg
is.

Janet Epp Buckingham van de Evangelical
Fellowship of Canada (EFC) is beducht dat
kerken niet vrij zullen zijn om vanaf de
kansel te verkondigen wat ze willen. „De
kerk is een openbare plaats”, zegt
Buckingham. „Als een predikant een preek
houdt waardoor een homoseksueel persoon
zich aangevallen voelt, dan zijn we
bezorgd dat deze preek zou kunnen vallen
onder de strafbepaling van deze wet. De
verdediging hiertegen is in de wet te
weinig geregeld We maken ons zorgen dat
op deze manier de godsdienstvrijheid
niet beschermd zal kunnen worden.”

Buckingham staat in Canada bekend om haar
inzet voor een christelijk
gezinsbeleid. Veel christenen die het
gezin ook hoog in het vaandel hebben, zijn
volgens haar beducht dat liberale
Canadese rechters de wet zullen
aangrijpen om de weg vrij te maken voor een
nationale legalisering van het huwelijk
van mensen van gelijk geslacht. „Een van
de grote zorgen over deze wetgeving is dat
deze komt in een periode waarin het
homohuwelijk een erg belangrijke
onderwerp wordt in Canada”, aldus
Buckingham. „We zijn als christelijke
gemeenschap bezorgd dat de wet een poging
is om godsdienstige oppositie tegen het
homohuwelijk te smoren.”

.
De woordvoerder van de EFC zegt dat er al
sprake is van gevallen van intimidatie.
„Sommige predikanten zijn aangeslagen
door bedreigende telefoontjes, brieven
en e-mails van de kant van homoseksuele en
lesbische gemeenschappen. Veel
voorgangers zijn bang dat ze in de gaten
gehouden worden.”

Desalniettemin zegt Buckingham dat de
evangelische christelijke gemeenschap
in Canada ongestoord de bijbelse
waarheid aangaande homoseksualiteit
zal uitdragen. „We gaan gewoon door om
over deze zaak te spreken”, zegt ze,
„omdat het een belangrijk onderwerp in
onze samenleving is, waarvan we denken
dat deze een open en eerlijke discussie in
het openbaar verdient.”

Dit najaar zal het hooggerechtshof in
Canada de definitie van het huwelijk
onderzoeken en bekijken of deze ook
verbintenissen tussen mensen van
hetzelfde geslacht insluit.

http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=99116

--

Waar halen die instituten van haat het GORE lef vandaan om te EISEN dat ze in het openbaar uit mogen spreken tegen homoseksualiteit? Schending vd godsdienstvrijheid? Alsof de vrijheid van godsdienst verder moet gaan vrijheid van meningsuiting, wat voor een waanzin is dat nou zeg?

Ironisch genoeg zijn het dezelfde gelovigen die zitten te janken als hun geloof wordt aangevallen, of als er gevloekt wordt. Ultra-hypocriet .
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_19404158
God is love, yeah right.
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:22:35 #3
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_19404297
Beschaving begint in Canada.
quote:
De woordvoerder van de EFC zegt dat er al
sprake is van gevallen van intimidatie.
„Sommige predikanten zijn aangeslagen
door bedreigende telefoontjes, brieven
en e-mails van de kant van homoseksuele en
lesbische gemeenschappen. Veel
voorgangers zijn bang dat ze in de gaten
gehouden worden.”
Die canadese homo's zijn trouwens ook geen lieverdjes hoor
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 25 mei 2004 @ 21:33:25 #5
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19404652
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:40 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

Desalniettemin zegt Buckingham dat de
evangelische christelijke gemeenschap
in Canada ongestoord de bijbelse
waarheid aangaande homoseksualiteit
zal uitdragen.
Namelijk dat homo's tegennatuurlijk zijn en dood moeten

Dat mag wel. Want dat staat in de Bijbel en is dus de waarheid.

Alle religieuze extreem fundamentalisten mogen wat mij betreft op hun favo manier om worden gebracht, brandstapels, stenen en zwaarden genoeg.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_19405307
quote:
staat dat in de bijbel
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_19405472
Voor hen is homofilie net zo iets als pedofilie voor ons. Hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn, maar die overdreven verontwaardigde reactie is nu ook weer meteen niet nodig...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:51:29 #8
50671 Strijder
In Extremis
pi_19407033
quote:

knip

http://www.refdag.nl/website/artikel.php?id=99116

--

Waar halen die instituten van haat het GORE lef vandaan om te EISEN dat ze in het openbaar uit mogen spreken tegen homoseksualiteit? Schending vd godsdienstvrijheid? Alsof de vrijheid van godsdienst verder moet gaan vrijheid van meningsuiting, wat voor een waanzin is dat nou zeg?

Ironisch genoeg zijn het dezelfde gelovigen die zitten te janken als hun geloof wordt aangevallen, of als er gevloekt wordt. Ultra-hypocriet .
Waar haal jij het GORE lef vandaan om te denken dat godsdienst geen meningsuiting is ?
Untill I awake - / - Elu Elensar
  dinsdag 25 mei 2004 @ 22:58:09 #9
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_19407221
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:54 schreef Meki het volgende:

[..]

staat dat in de bijbel
Romeinen, Leviticus (20:13), Deuteronymus en nog een paar plekken
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 23:02:19 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_19407356
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:58 schreef Tikorev het volgende:
Voor hen is homofilie net zo iets als pedofilie voor ons. Hoef je het natuurlijk niet mee eens te zijn, maar die overdreven verontwaardigde reactie is nu ook weer meteen niet nodig...
weer een knap staaltje hypocrisie van je
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_19407588
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:02 schreef Re het volgende:

[..]

weer een knap staaltje hypocrisie van je
Barst los
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_19407783
Waarom mag je je niet uitspreken tegen homoseksualiteit?
pi_19409933
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:58 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Romeinen, Leviticus (20:13), Deuteronymus en nog een paar plekken
Zullen we er even bij vermelden dat in het OT er alleen zeer twijfelachtige referenties aan homosexualiteit zijn, en het dan ook nog eens gaat om het wel zeer selectief lezen van de mensen die de betreffende passages gebruiken (misbruiken) ?

Wat ook op zijn zachtst gezegd opvallend mag heten is dat katholieken, die zich helemaal niet gebonden voelen door het OT eigenlijk helemaal niks meer echt hebben om zich op te beroepen. Jezus heeft het hele onderwerp nooit zelfs maar genoemd.
pi_19409954
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Namelijk dat homo's tegennatuurlijk zijn en dood moeten

Alle religieuze extreem fundamentalisten mogen wat mij betreft op hun favo manier om worden gebracht, brandstapels, stenen en zwaarden genoeg.
In de bijbel staat ook dat mannen die zich scheren of die kleding van gemengde vezels gedood moeten worden.
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:21:08 #15
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_19410570
De religie is de opium van het volk ! Het is tijd dat de arbeiders aller landen zich verenigen en de valse profeten van de Here en het kapitalisme van hun troon afstoten !
Con la luz del cigarro, yo vi el molino, se me apagó el cigarro, perdí el camino...
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:25:57 #16
50671 Strijder
In Extremis
pi_19410651
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 00:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Zullen we er even bij vermelden dat in het OT er alleen zeer twijfelachtige referenties aan homosexualiteit zijn, en het dan ook nog eens gaat om het wel zeer selectief lezen van de mensen die de betreffende passages gebruiken (misbruiken) ?

Wat ook op zijn zachtst gezegd opvallend mag heten is dat katholieken, die zich helemaal niet gebonden voelen door het OT eigenlijk helemaal niks meer echt hebben om zich op te beroepen. Jezus heeft het hele onderwerp nooit zelfs maar genoemd.
Dan dus blijkbaar toch gebonden met het OT.
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:26:47 #17
50671 Strijder
In Extremis
pi_19410668
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:21 schreef Luchtpost het volgende:
De religie is de opium van het volk ! Het is tijd dat de arbeiders aller landen zich verenigen en de valse profeten van de Here en het kapitalisme van hun troon afstoten !
Je schrijft Here met een hoofdletter (wat overigens terecht is).
Als je je post meende, waarom dan juist met een hoofdletter ?
  woensdag 26 mei 2004 @ 01:32:30 #18
90475 Luchtpost
Soy Gitano.
pi_19410744
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:26 schreef Strijder het volgende:

[..]

Oh, ik meende mijn post niet hoor. Ik voelde me opeens rood. Nu ben ik gewoon weer een fijne pragmaticus. Sorry, ik neem het terug ! .
Con la luz del cigarro, yo vi el molino, se me apagó el cigarro, perdí el camino...
pi_19412435
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:51 schreef Strijder het volgende:

[..]

Waar haal jij het GORE lef vandaan om te denken dat godsdienst geen meningsuiting is ?
Misschien omdat er aparte artikelen zijn voor vrijheid van godsdienst? Bovendien vinden de kerken dat er niet genoeg uitzonderingen worden gemaakt voor gelovigen, lees het artikel maar eens.
  woensdag 26 mei 2004 @ 06:30:28 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_19412445
Als deze wet geweld tegen homo's verbied. Kan ik dat alleen maar toejuigen. Daarnaast vindt ik dat wetgeving zodanig moet worden dat discriminatie ook vanuit een geloofsovertuiging gewoon verboden dient te worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 26 mei 2004 @ 13:29:40 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19418913
quote:

zolang het bij uitspreken blijft, en er verifieerbare redenen voor gegeven kunnen worden lijkt mij er niets mis mee. liever dat ze zich er over uitspreken, dan homo's van hoge gebouwen naar beneden gooien

zolang het verder geen discriminatie in de hand werkt heb ik er geen problemen mee (ik geloof dat de nederlandse grondwet officieel stelt dat gelovigen in een kerk mogen zeggen wat ze willen, maar daarbuiten niet)
pi_19419292
En, daarnaast: de christelijke leer zegt niet dat homo's doodmoeten.
De christelijke leer zegt: homo zijn mag, homoseksualiteit mag niet. Maar daar staat echt niet de doodstraf op ofzo.
  woensdag 26 mei 2004 @ 13:46:37 #23
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19419299
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:29 schreef Alicey het volgende:
zolang het verder geen discriminatie in de hand werkt
Vast niet
pi_19419569
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 21:22 schreef robh het volgende:
Beschaving begint in Canada.
[..]

Die canadese homo's zijn trouwens ook geen lieverdjes hoor
gay power
pi_19419730
Mocht je daar dan geweldadig zijn tegen homo's?
  woensdag 26 mei 2004 @ 14:26:12 #26
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19420115
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 13:46 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Vast niet
ik vind dat iemand mag denken en zeggen wat diegene wil, zolang er echter geen praktisch onderscheid wordt gemaakt. bijvoorbeeld een ambtenaar van de burgelijke stand die weigert een homo-huwelijk te sluiten is een geval van discriminatie (de wet stelt geslacht niet als criterium voor een huwelijk). wanneer ze roepen dat het onnatuurlijk is (bijvoorbeeld), dan is dat hooguit erg dom, maar het lijkt mij niet dat dat strafbaar moet zijn
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:15:30 #27
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19421426
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

ik vind dat iemand mag denken en zeggen wat diegene wil, zolang er echter geen praktisch onderscheid wordt gemaakt. bijvoorbeeld een ambtenaar van de burgelijke stand die weigert een homo-huwelijk te sluiten is een geval van discriminatie (de wet stelt geslacht niet als criterium voor een huwelijk). wanneer ze roepen dat het onnatuurlijk is (bijvoorbeeld), dan is dat hooguit erg dom, maar het lijkt mij niet dat dat strafbaar moet zijn
Ik zeg niet dat het verboden moet zijn de waarheid waarin je gelooft te verkondigen, maar het lijkt mij vrij vanzelfsprekend dat mensen inpeperen dat homoseksualiteit fout is discriminatie van homoseksuelen in de hand werkt. Dat er genoeg mensen zullen zijn waarvoor dit "bijbelse onderscheid" niet betekent dat homoseksuelen anders behandeld dienen te worden, doet hier niets aan af.
pi_19421463
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 14:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Als je geen huwelijk wilt sluiten tussen 2 homo's moet daar ruimte voor zijn, dit zijn gewoon gewetensbezwaarden die er principieel tegen zijn en dus niet willen meewerken. Ze kunnen zo'n koppel doorsturen naar iemand die daar geen problemen mee heeft.

Voor de rest vindt ik dat je best op grond van de bijbel/koran mag zeggen dat homo-seksualiteit voor God een zonde is. Dit staat er al duizenden jaren maar omdat de principes/waarden tegenwoordig anders zijn in dit land tegenover homoseksualiteit zou je dat opeens niet meer mogen zeggen?
Als je homoseksualiteit afwijst betekend nog niet dat je geweld of wat dan ook goedkeurt tegen deze mensen, vergeet ook niet, overspeligheid wordt net zo hard afgekeurd als homoseksualiteit maar omdat dit in onze maatschappij niet zo ge-accepteerd is heeft daar niemand problemen mee.
To be or not to be is not the question, the question is what you want to be.
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:18:26 #29
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19421498
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:15 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het verboden moet zijn de waarheid waarin je gelooft te verkondigen, maar het lijkt mij vrij vanzelfsprekend dat mensen inpeperen dat homoseksualiteit fout is discriminatie van homoseksuelen in de hand werkt. Dat er genoeg mensen zullen zijn waarvoor dit "bijbelse onderscheid" niet betekent dat homoseksuelen anders behandeld dienen te worden, doet hier niets aan af.
wat lijkt jou een betere oplossing?
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:20:47 #30
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19421545
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:18 schreef Alicey het volgende:

[..]

wat lijkt jou een betere oplossing?
Een oplossing waarvoor? Ik reageerde slechts op jouw opmerking...
quote:
zolang het verder geen discriminatie in de hand werkt heb ik er geen problemen mee
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:20:52 #31
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19421548
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:16 schreef spearor het volgende:

[..]

Als je geen huwelijk wilt sluiten tussen 2 homo's moet daar ruimte voor zijn, dit zijn gewoon gewetensbezwaarden die er principieel tegen zijn en dus niet willen meewerken. Ze kunnen zo'n koppel doorsturen naar iemand die daar geen problemen mee heeft.
vind ik niet. als ambtenaar heb je een publieke functie (engelse naam is trouwens mooier : civil servant). als ze niet kunnen doen waar ze voor worden aangenomen, moeten ze een andere baan zoeken. de overheid mag niet discrimineren
quote:
Als je homoseksualiteit afwijst betekend nog niet dat je geweld of wat dan ook goedkeurt tegen deze mensen, vergeet ook niet, overspeligheid wordt net zo hard afgekeurd als homoseksualiteit maar omdat dit in onze maatschappij niet zo ge-accepteerd is heeft daar niemand problemen mee.
wat dat betreft houd ik mijn eerdere standpunt aan. ook voor overspeligheid mogen ze best hun mening er over geven, zolang er niet gediscrimineerd wordt
  woensdag 26 mei 2004 @ 15:21:43 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19421563
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:20 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Een alternatief waarvoor? Ik reageerde slechts op jouw opmerking...
[..]
ok... je hebt een punt als je zegt dat de kans op discriminatie groot is, b volgt immers op a. het kan echter weldegelijk
pi_19423559
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:16 schreef spearor het volgende:

[..]

Als je geen huwelijk wilt sluiten tussen 2 homo's moet daar ruimte voor zijn, dit zijn gewoon gewetensbezwaarden die er principieel tegen zijn en dus niet willen meewerken.
Nee, er moet geen ruimte zijn voor werkweigering. De een wil 2 homo's niet huwen, de ander weer geen negers, etc.
quote:
Voor de rest vindt ik dat je best op grond van de bijbel/koran mag zeggen dat homo-seksualiteit voor God een zonde is. Dit staat er al duizenden jaren maar omdat de principes/waarden tegenwoordig anders zijn in dit land tegenover homoseksualiteit zou je dat opeens niet meer mogen zeggen?
Omdat die onzin duizenden jaren oud is, moet je het kunnen zeggen? Dan mag je ook zeggen dat we christenen voor de leeuwen moeten gooien, uitspraken van de Romeinse keizer Nero hierover zijn immers ook duizenden jaren oud, maar omdat de principes/waarden tegenwoordig anders zijn in dit land tegenover christendom zou je dat opeens niet meer mogen zeggen?
quote:
Wat is dit nou weer voor dom geklets? Alsof overspel vergelijkbaar is met homoseksualiteit.
pi_19425421
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nee, er moet geen ruimte zijn voor werkweigering. De een wil 2 homo's niet huwen, de ander weer geen negers, etc.
[..]

Omdat die onzin duizenden jaren oud is, moet je het kunnen zeggen? Dan mag je ook zeggen dat we christenen voor de leeuwen moeten gooien, uitspraken van de Romeinse keizer Nero hierover zijn immers ook duizenden jaren oud, maar omdat de principes/waarden tegenwoordig anders zijn in dit land tegenover christendom zou je dat opeens niet meer mogen zeggen?
[..]

Wat is dit nou weer voor dom geklets? Alsof overspel vergelijkbaar is met homoseksualiteit.
Je vindt principiele bezwaren tegen homo en negers wel hetzelfde maar bij overspeligheid en homo-seksualiteit niet... okay, hypocriet.

Er zit een verschil tussen handelingen waarbij mensen de dood vonden uitgevoerd door een keizer en religieuze geschriften die een bepaalde seksuele moraal afwijzen. Maar stel dat iemand bepaalde principes zou opmaken van wat die keizer vroeger gezegd heeft en hij houdt zich daaraan, zoals zeggen dat christenen slechte mensen zijn, dan kan dat. Het oproepen tot geweld tegen een ander groep mensen, wat die keizer deed, is weer niet vergelijkbaar.

Well, who's talking dumb?
To be or not to be is not the question, the question is what you want to be.
pi_19427811
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 17:30 schreef spearor het volgende:

[..]

Je vindt principiele bezwaren tegen homo en negers wel hetzelfde maar bij overspeligheid en homo-seksualiteit niet... okay, hypocriet.
Nee, niet hypocriet. Ik vind principiele bezwaren bij het huwen van homo's en negers even bespottelijk. En verder kan ik zeggen dat overspel en homoseksualiteit inderdaad niet met elkaar te vergelijken zijn. Als je een monogame relatie hebt met iemand, betekent dat, dat je hebt afgesproken om naast hem/haar geen andere partners te hebben. Door overspel te plegen schend je dit verbond, dat is bij homoseksualiteit niet het geval, dat is te allen tijde (tenminste, in de gevallen waarmee wij overspel nu vergelijken) de keuze vd twee mensen zelf.
quote:
Er zit een verschil tussen handelingen waarbij mensen de dood vonden uitgevoerd door een keizer en religieuze geschriften die een bepaalde seksuele moraal afwijzen. Maar stel dat iemand bepaalde principes zou opmaken van wat die keizer vroeger gezegd heeft en hij houdt zich daaraan, zoals zeggen dat christenen slechte mensen zijn, dan kan dat. Het oproepen tot geweld tegen een ander groep mensen, wat die keizer deed, is weer niet vergelijkbaar.
Ja, dan moet je je ook niet beroepen op het feit dat de Bijbelteksten duizenden jaren oud zijn he? Want dan moet jouw regeltje ook gelden voor andere duizenden-jaren oude teksten .
quote:
Well, who's talking dumb?
Niet ik iig. Misschien kun je je geloof in de Here gebruiken om erachter te komen.
  woensdag 26 mei 2004 @ 19:47:45 #36
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19428480
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 23:17 schreef Meh7 het volgende:
Waarom mag je je niet uitspreken tegen homoseksualiteit?
Omdat het racisme is. Nu wordt religie in Nederland nog een handje boven het hoofd gehouden, een voorstel voor een wetsverandering die het mogelijk maakte om racistische uitingen vanuit de religie te verbieden hier in Nederland is ter nauwenood nog verkomen, maar over 5 jaar is die er doorheen als hij weer wordt geopperd.

Dat hele racisme vanuit het geloof moet maar eens afgelopen zijn. racisme is racisme ook al is het religieus racisme.
I mean no harm
  woensdag 26 mei 2004 @ 20:11:24 #37
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19429167
Dora.. ik verwacht nu eigenlijk van jou een standaard verhaaltje over wat nu precies racisme is.
  woensdag 26 mei 2004 @ 20:36:15 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19429885
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 19:47 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Omdat het racisme is. Nu wordt religie in Nederland nog een handje boven het hoofd gehouden, een voorstel voor een wetsverandering die het mogelijk maakte om racistische uitingen vanuit de religie te verbieden hier in Nederland is ter nauwenood nog verkomen, maar over 5 jaar is die er doorheen als hij weer wordt geopperd.

Dat hele racisme vanuit het geloof moet maar eens afgelopen zijn. racisme is racisme ook al is het religieus racisme.
racisme, discriminatie, en vrijheid van meningsuiting zijn 3 verschillende dingen
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:19:58 #39
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19431205
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 20:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

racisme, discriminatie, en vrijheid van meningsuiting zijn 3 verschillende dingen
zucht, whatever. Vrijheid van meningsuiting houdt op naar mijn mening zodra anderen gekwetst worden. Dus het grenst bij racisme en discriminatie. Dus iedereen die zegt vanuit zijn geloof dat homo's , lesbo's of andersdenkende slecht zijn of iets dergelijks doen aan discriminatie. Dat het vanuit hun geloof is maakt niets uit. Dan passen ze zich maar aan een milderen ze maar. Of het nu Christenen, Moslims, Joden of wat dan ook zijn, discriminatie is fout, geloof is geen beschermende factor.
I mean no harm
pi_19431519
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 19:47 schreef pomtiedom het volgende:

Is het racisme als ik zeg dat ik homoseksualiteit vies of niet normaal vind? Volgens mij weet jij niet wat racisme is.
pi_19431546
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:19 schreef pomtiedom het volgende:
zucht, whatever. Vrijheid van meningsuiting houdt op naar mijn mening zodra anderen gekwetst worden. Dus het grenst bij racisme en discriminatie. Dus iedereen die zegt vanuit zijn geloof dat homo's , lesbo's of andersdenkende slecht zijn of iets dergelijks doen aan discriminatie. Dat het vanuit hun geloof is maakt niets uit. Dan passen ze zich maar aan een milderen ze maar. Of het nu Christenen, Moslims, Joden of wat dan ook zijn, discriminatie is fout, geloof is geen beschermende factor.
Dus jij vind ook dat je je niet mag uitspreken tegen gelovigen?
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:42:27 #42
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19431783
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:33 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dus jij vind ook dat je je niet mag uitspreken tegen gelovigen?
Ah, dat is een goede. Er is een verschil tussen kritiek en discriminatie. Wat religies doen is discriminatie, dat ze het vanuit een religie doen beschermd ze niet. Als ik zeg dat ik jouw (als voorbeeld even) een achterbakse kankerachtige gelovige vindt is dat ook discrimineren. Als ik echter zeg dat ik het niet eens ben met de gebruiken van een geloof is het kritiek.

Dus je mag wel uitspreken tegen gelovigen (en vise versa) maar alleen als het geen discriminatie is. Logisch toch.
I mean no harm
pi_19431974
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:42 schreef pomtiedom het volgende:
Ah, dat is een goede. Er is een verschil tussen kritiek en discriminatie. Wat religies doen is discriminatie, dat ze het vanuit een religie doen beschermd ze niet. Als ik zeg dat ik jouw (als voorbeeld even) een achterbakse kankerachtige gelovige vindt is dat ook discrimineren. Als ik echter zeg dat ik het niet eens ben met de gebruiken van een geloof is het kritiek.

Dus je mag wel uitspreken tegen gelovigen (en vise versa) maar alleen als het geen discriminatie is. Logisch toch.
Waar trek je de lijn tussen kritiek en discriminatie? Is het kritiek als je zegt dat de Islam een bedreiging is voor de wereld? Of dat moslims/de Islam achterlijk zijn/is?

Mag je zeggen dat je homoseksualiteit niet normaal vindt?
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:52:01 #44
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19432036
Zeggen dat de Islam (of wat voor geloof of denkwijze dan ook) achterlijk is is beledigen. Zeggen dat de Islam een bedreiging is of dat je homoseksualiteit niet normaal vindt is een mening.

Echter, als je je mening gaat opleggen op andere is het weer discriminatie.
I mean no harm
pi_19432100
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:52 schreef pomtiedom het volgende:
Zeggen dat de Islam (of wat voor geloof of denkwijze dan ook) achterlijk is is beledigen. Zeggen dat de Islam een bedreiging is of dat je homoseksualiteit niet normaal vindt is een mening.

Echter, als je je mening gaat opleggen op andere is het weer discriminatie.
Dus jij vindt dat de geloving uit het artikel in de OP zich openbaar mogen uitspreken tegen homoseksualiteit? Ik bedoel als ze zeggen dat homoseksualiteit een bedreiging voor de mensheid is dan is dat ook een mening.
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:59:17 #46
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19432209
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:54 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat de geloving uit het artikel in de OP zich openbaar mogen uitspreken tegen homoseksualiteit? Ik bedoel als ze zeggen dat homoseksualiteit een bedreiging voor de mensheid is dan is dat ook een mening.
Nee, want ze proberen het op te leggen op anderen om zo de steun voor hun idee te vergroten en daardoor wordt de polarisatie in de hand gewerkt met opzet en dus wordt de slachtofferdoelgroep (in dit geval homsexuelen) benadeeld en neemt de kans op discriminatie toe.

Dat betekend dus dat je best je mening mag zeggen tegen je buurman, dat is tenslotte redelijk ongevaarlijk. Maar je mening verkondigen zonder een directe kans op wederwoord is discriminatie omdat dan enkel jouw mening wordt verkondigd zonder dat de slachtofferdoelgroep zich kan verdedigen.

Er kan dan wel laterna worden gereageerd, maar dan is het onheil al geschied.
I mean no harm
  donderdag 27 mei 2004 @ 01:48:59 #47
50671 Strijder
In Extremis
pi_19437224
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 06:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Misschien omdat er aparte artikelen zijn voor vrijheid van godsdienst?
Het lijkt er anders sterk op dat de kerken in eerste instantie bang zijn van het misbuik van het recht op meningsuiting door homo's en/of aanverwanten. Dus dat als een homo zich voelt benadeeld o.i.d. de kerk daar direct schuldig aan is.
quote:
Bovendien vinden de kerken dat er niet genoeg uitzonderingen worden gemaakt voor gelovigen, lees het artikel maar eens.
Nou, dat heb ik gedaan en er staat toch niet dat ze nog veel meer rechten willen. Er staat dat ze een vrijwaring krijgen om te voorkomen dat iedere homo of debiel ze kan aanklagen omdat ze zich aangevallen voelen, maar bang zijn dat dat niet voldoende is. Overigens is dat aangevallen voelen wederzijds, gelovigen kunnen zich ook aangevallen voelen door de maatschappelijke dw/rang om homosexualiteit te accepteren.
  donderdag 27 mei 2004 @ 01:52:03 #48
50671 Strijder
In Extremis
pi_19437266
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 15:20 schreef Alicey het volgende:

[..]

vind ik niet. als ambtenaar heb je een publieke functie (engelse naam is trouwens mooier : civil servant). als ze niet kunnen doen waar ze voor worden aangenomen, moeten ze een andere baan zoeken. de overheid mag niet discrimineren
Dan discrimineert de overheid door mensen uit te sluiten van sollicitatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door Strijder op 27-05-2004 02:02:41 ]
  donderdag 27 mei 2004 @ 01:55:12 #49
50671 Strijder
In Extremis
pi_19437298
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:23 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Befehl ist befehl.
quote:
[..]

Oh, dus die uitspraken van Nero zijn al die jaren in een geloof uitgevoerd, net zoals bijv. het Christendom ?
quote:
[..]

Ja, het gaat om een sexuele moraal. Niet over hetero vs. homo. (Stel dat homosexualiteit zou mogen, dan mag homosexueel overspel dus niet.)
  donderdag 27 mei 2004 @ 01:59:37 #50
50671 Strijder
In Extremis
pi_19437348
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:19 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Het hele verhaal van recht op vrije meningsuiting, discriminatie, en al die andere in beginsel goede zaken moest maar eens worden ingevroren totdat mensen weer normaal kunnen omgaan met zulke begrippen.

Je krijgt nu de ene regel die tegen de andere wordt gebruikt, en er komt een derde regel bij om de tweede te ondersteunen terwijl de vierde de derde aanvalt omdat die misschien ook tegen de eerste die weer tegen de vierde is omdat de vierde voor de vijfde komt en die is tegen zowel de eerste als de tweede, maar dat geeft niet omdat er een zesde regel is die alle voorgaande weer buiten werking stelt als regel zeven geldt, maar die geldt weer alleen bij werking van regel twee en drie ............................................................
  donderdag 27 mei 2004 @ 02:01:52 #51
50671 Strijder
In Extremis
pi_19437375
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:59 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Nee, want ze proberen het op te leggen op anderen om zo de steun voor hun idee te vergroten en daardoor wordt de polarisatie in de hand gewerkt met opzet en dus wordt de slachtofferdoelgroep (in dit geval homsexuelen) benadeeld en neemt de kans op discriminatie toe.

Dat betekend dus dat je best je mening mag zeggen tegen je buurman, dat is tenslotte redelijk ongevaarlijk. Maar je mening verkondigen zonder een directe kans op wederwoord is discriminatie omdat dan enkel jouw mening wordt verkondigd zonder dat de slachtofferdoelgroep zich kan verdedigen.

Er kan dan wel laterna worden gereageerd, maar dan is het onheil al geschied.
Dat vindt jij. Die gelovigen niet.
En nu ? Toch maar die gelovigen dwingen jouw regels toe te passen (en dat is volgens jou discriminatie).
  donderdag 27 mei 2004 @ 07:08:36 #52
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19438090
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 02:01 schreef Strijder het volgende:

[..]

En nu ? Toch maar die gelovigen dwingen jouw regels toe te passen (en dat is volgens jou discriminatie).
Nee, dat zijn algemene regels. Dat vindt ik niet, dat is zo. Ik heb namelijk elders al aangestipt dat het visa versa ook zo werkt, dus die vlieger gaat niet op.
I mean no harm
  donderdag 27 mei 2004 @ 07:56:13 #53
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19438281
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 01:52 schreef Strijder het volgende:

[..]

daar is geen sprake van. discriminatie geldt slechts bij gelijke geschiktheid. iemand die de werkzaamheden die voortvloeien uit het bekeleden van een publieke functie niet kan of wil doen, is ongeschikt voor die functie
pi_19439917
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:59 schreef pomtiedom het volgende:
Maar je mag dus ook niet in het openbaar verkondigen dat geloven achterlijk of achterhaald is? Dat zou namelijk het slachtofferdoelgroep kunnen benadelen en de kans op discriminatie toe laten nemen.
quote:
Je mag iets wel vinden/zeggen, als je het maar niet tegen een grote groep zegt? Als je iets tegen je buurman zegt over moslims is er ook geen kans op wederwoord, mits hij moslim is.
pi_19440007
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 01:26 schreef Strijder het volgende:

[..]

Omdat het een eigennaam is. Zo is de spelling. Net als Allah, Vishnu e.d.
pi_19440480
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 22:51 schreef Strijder het volgende:

[..]

Ik wil hier wel even op ingaan. Het is niet JOUW mening die je verkondigd maar die van een Geloof (god). De mensen leven naar het geloof. Als er dus iets in dat boek (koran/bijbel) staat wat zo uitgelegd wordt volgen mensen dat op. Niet omdat ze dat zelf bedacht hebben maar omdat ze dat aangeleerd is om te denken. Mooi voorbeeld is een rammedan of het vasten. UItspraken over homo's worden verkondigd omdat ze in dat boek staan. Misschien moet ik ook maar gaan geloof gaan starten naar aanleiding van "mein kampf" (ik weet hard gezegd maar denk er maar eens over na)
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:42:34 #57
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19440517
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:41 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

Ik wil hier wel even op ingaan. Het is niet JOUW mening die je verkondigd maar die van een Geloof (god). De mensen leven naar het geloof. Als er dus iets in dat boek (koran/bijbel) staat wat zo uitgelegd wordt volgen mensen dat op. Niet omdat ze dat zelf bedacht hebben maar omdat ze dat aangeleerd is om te denken. Mooi voorbeeld is een rammedan of het vasten. UItspraken over homo's worden verkondigd omdat ze in dat boek staan. Misschien moet ik ook maar gaan geloof gaan starten naar aanleiding van "mein kampf" (ik weet hard gezegd maar denk er maar eens over na)
Maakt geen verschil... Naar hun mening is het de waarheid.
pi_19440605
Hun aangeleerde mening bedoel je??
pi_19440678
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:45 schreef Positive_Thinking het volgende:
Het is nog steeds hun mening. Dat ze het ergens op baseren is niet echt relevant, je kan je mening ook bijstellen als je een ander boek leest. Je kan je mening vormen naar de mening van andere mensen etc.
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:49:19 #60
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19440708
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:45 schreef Positive_Thinking het volgende:
Een mening is altijd door externe factoren beïnvloed en nooit geheel van jezelf, de mate waarin dit het geval is lijkt mij geen factor die van invloed zou mogen zijn op het al dan niet beperken van de vrijheid deze te verkondigen.
pi_19441084
Natuurlijk wordt een mening door externe factoren beinvloed. Maar welke factoren spelen er zo om je aan een boek zo vast te pinnen en dat al jaren en jaren. kinderen worden vaak gewdongen om in dat boek te geloven door hun ouders. Als je het niet opvolgt dan ben je gedoomed.

Ik kan me nog herinneren dat ik bij een oom en tante zat aan tafel en er werd voorgelezen uit de bijbel. Ik was niet stil genoeg als kind zijnde en m'n haren werden uit m'n kop getrokken.

Is dat de manier hoe we meningen aan elkaar over dragen als gelovigen?
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:07:13 #62
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19441225
quote:
Zeg je dat ook altijd als er één-of-andere-imam met dezelfde mening dit zo stelt?
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:08:57 #63
8369 speknek
Another day another slay
pi_19441275
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 01:55 schreef Strijder het volgende:
Befehl ist befehl.
Bikkel.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_19441308
Ik mis het verschil dat hier gemaakt wordt tussen je eigen mening ventileren en het opleggen van die mening aan anderen als de enige waarheid uit hoofde van je geloof. Het privé-aspect dus.
Ik bedoel, als El-Moumni in zijn eigen huiskamertje bij de koffie aan de visite gemeld had wat hij wel niet dacht van homo's, dan was het iets heel anders geweest dan wat hij van de kansel preekt.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  donderdag 27 mei 2004 @ 15:43:28 #65
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19448791
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:15 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maar je mag dus ook niet in het openbaar verkondigen dat geloven achterlijk of achterhaald is? Dat zou namelijk het slachtofferdoelgroep kunnen benadelen en de kans op discriminatie toe laten nemen.
[..]

Je mag iets wel vinden/zeggen, als je het maar niet tegen een grote groep zegt? Als je iets tegen je buurman zegt over moslims is er ook geen kans op wederwoord, mits hij moslim is.
Niet in het openbaar nee, maar je mag het wel tegen je vrienden zeggen dus. (dacht je soms dat ik voor eenrichtingverkeer zou gaan, want dit is al een tweede keer dat je het probeerd uit te lokken in mijn ogen)

Je ziet het fout met je tweede argument. Het is niet de grote groep die het doet, maar dat die grote groep vaak niets terugzegt. Kijk bijvoorbeeld in een kerk. Daar zal echt niemand opstaan om tegen de priester te zeggen dat hij het er niet mee eens is. Verder is in zo'n grote groep ook de kans klein dat er mensen bij zitten die tot de gediscrimineerde groep behoren.
I mean no harm
pi_19448995
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 01:48 schreef Strijder het volgende:

[..]

Het lijkt er anders sterk op dat de kerken in eerste instantie bang zijn van het misbuik van het recht op meningsuiting door homo's en/of aanverwanten. Dus dat als een homo zich voelt benadeeld o.i.d. de kerk daar direct schuldig aan is.
Dit snap ik niet. Misbruik van het recht op meningsuiting door te zeggen dat de kerk schuldig is aan het feit dat je benadeeld wordt? .
quote:
Nou, dat heb ik gedaan en er staat toch niet dat ze nog veel meer rechten willen. Er staat dat ze een vrijwaring krijgen om te voorkomen dat iedere homo of debiel ze kan aanklagen omdat ze zich aangevallen voelen, maar bang zijn dat dat niet voldoende is.
Wel. Het feit dat er ALWEER een uitzondering gemaakt wordt voor gelovigen is sowieso al te gek voor woorden. Waarom zou je met zo'n suffe bijbel of koran in de hand veel meer mogen zeggen dan een ander mens?
quote:
Overigens is dat aangevallen voelen wederzijds, gelovigen kunnen zich ook aangevallen voelen door de maatschappelijke dw/rang om homosexualiteit te accepteren.
Wat een ONGELOOFLIJK domme kul-redenatie zeg.
Gelovigen die zich aangevallen voelen door de maatschappelijke drang om homoseksualiteit te accepteren? Die hebben dan lekker pech gehad, net zoals mensen die zich aangevallen voelen door de maatschappelijke drang om bv andere religies te accepteren.
pi_19449017
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 01:52 schreef Strijder het volgende:

[..]

Nehee, de overheid discrimineert niemand, die mensen discrimineren zichzelf. Als iemand weigert zijn werk te doen en daarom geweigerd wordt door de overheid, heeft hij dat lekker aan zichzelf te danken.
pi_19449100
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 01:55 schreef Strijder het volgende:
Befehl ist befehl.
Slechte vergelijking, die mensen zijn niet verplicht om te ambteneren voor de burgelijke stand. Ze mogen op elk gewenst moment terugtreden, hetgeen 12 mensen in Massachussetts ook hebben gedaan.
quote:
Oh, dus die uitspraken van Nero zijn al die jaren in een geloof uitgevoerd, net zoals bijv. het Christendom ?
Moet dat dan? Waarom zijn meningen die gebaseerd zijn op een geloof meer waard dan andere meningen? Over discriminatie gesproken.
quote:
Ja, het gaat om een sexuele moraal. Niet over hetero vs. homo.
Lees mijn latere post hierover maar eens.
pi_19449160
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 02:01 schreef Strijder het volgende:

[..]

Die hebben dan lekker DIKKE VETTE pech. Als ik wegens gewetensbezwaren weiger om iedereen zonder blond haar en blauwe ogen te bedienen moet ik toch ook opdonderen? Of is hun bekrompen mening meer waard, omdat ze zich beroepen op een irrationeel geloof? Jezus christus, zo moeilijk is dit toch niet?
quote:
En nu ? Toch maar die gelovigen dwingen jouw regels toe te passen
Nee, van die gelovigen verwachten wat je van iedere andere werknemer verwacht, namelijk dat ze hun godvergeten werk doen.
  donderdag 27 mei 2004 @ 16:28:13 #70
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19449853
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:02 schreef Positive_Thinking het volgende:
Natuurlijk wordt een mening door externe factoren beinvloed. Maar welke factoren spelen er zo om je aan een boek zo vast te pinnen en dat al jaren en jaren. kinderen worden vaak gewdongen om in dat boek te geloven door hun ouders. Als je het niet opvolgt dan ben je gedoomed.
Ik kan me zomaar voorstellen dat dat van geval tot geval zal verschillen.
quote:
Ik kan me nog herinneren dat ik bij een oom en tante zat aan tafel en er werd voorgelezen uit de bijbel. Ik was niet stil genoeg als kind zijnde en m'n haren werden uit m'n kop getrokken.
Lijkt me een kwalijke zaak, maar is jouw mening daarom minder waard dan die van een ander? Misschien ben je het juist door deze behandeling op dit punt met me oneens... Zou daarom jouw mening niet verkondigd mogen worden, aangezien hij wellicht door religie is beinvloed?
quote:
Is dat de manier hoe we meningen aan elkaar over dragen als gelovigen?
Geen idee, ik ben niet gelovig
pi_19450773
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 16:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik kan me zomaar voorstellen dat dat van geval tot geval zal verschillen.
Tuurlijk verschilt dat van geval tot geval en zelfs van land tot land. Zal de mate van strengheid te maken hebben met hoe iemand zich kan ontwikkellen??
quote:
Lijkt me een kwalijke zaak, maar is jouw mening daarom minder waard dan die van een ander? Misschien ben je het juist door deze behandeling op dit punt met me oneens... Zou daarom jouw mening niet verkondigd mogen worden, aangezien hij wellicht door religie is beinvloed?
Een mening is nog steeds wat anders dan namens een geloof spreken en die mensen leren zo te denken. Tuurlijk geef ik ook mijn mening weer. Maar draait het niet om respect naar je medemens ook al is een mens andersdekend en geld dat ook niet bij een geloof? gelukkig zijn er genoeg mensen die geloven en wel ander respecteren alleen zijn er altijd zwaar gelovigen of fundamentalisten die het geloof misbruiken en het wel aan anderen opdringen.
quote:
Geen idee, ik ben niet gelovig
Ik ook niet en als mensen willen geloven en zich daar sterker door voelen moge ze van mij in alle rust hun gang gaan zolang ze ook mensen die niet geloven ook hun gang laten gaan.
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:38:42 #72
50671 Strijder
In Extremis
pi_19455947
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 07:08 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Nee, dat zijn algemene regels. Dat vindt ik niet, dat is zo. Ik heb namelijk elders al aangestipt dat het visa versa ook zo werkt, dus die vlieger gaat niet op.
Die algemene regels zijn blijkbaar niet zo algemeen, anders was deze hele discussie waarschijnlijk niet nodig.
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:39:25 #73
50671 Strijder
In Extremis
pi_19455966
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 07:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

daar is geen sprake van. discriminatie geldt slechts bij gelijke geschiktheid. iemand die de werkzaamheden die voortvloeien uit het bekeleden van een publieke functie niet kan of wil doen, is ongeschikt voor die functie
In het geval van Leeuwarden niet, die eisen kwamen later.
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:40:41 #74
50671 Strijder
In Extremis
pi_19455993
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:20 schreef MrBean het volgende:

[..]

Omdat het een eigennaam is. Zo is de spelling. Net als Allah, Vishnu e.d.
Gezien de aard van de post (communistische insteek (dus tegen geloof)) is het vreemd om dan juist een van de kenmerken toch te eerbiedigen.
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:42:21 #75
50671 Strijder
In Extremis
pi_19456048
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:41 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

Ik wil hier wel even op ingaan. Het is niet JOUW mening die je verkondigd maar die van een Geloof (god). De mensen leven naar het geloof. Als er dus iets in dat boek (koran/bijbel) staat wat zo uitgelegd wordt volgen mensen dat op. Niet omdat ze dat zelf bedacht hebben maar omdat ze dat aangeleerd is om te denken. Mooi voorbeeld is een rammedan of het vasten. UItspraken over homo's worden verkondigd omdat ze in dat boek staan.
Als jij niet gelovig wordt opgevoed, is dat dan JOUW mening, of die van je ouders ?
quote:
Misschien moet ik ook maar gaan geloof gaan starten naar aanleiding van "mein kampf" (ik weet hard gezegd maar denk er maar eens over na)
Volgens het recht op vrije meningsuiting mag dat, zolang je er anderen maar niet mee lastig valt.
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:42:36 #76
50671 Strijder
In Extremis
pi_19456055
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:08 schreef speknek het volgende:

[..]

Bikkel.
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:47:38 #77
50671 Strijder
In Extremis
pi_19456182
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 15:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Dit snap ik niet. Misbruik van het recht op meningsuiting door te zeggen dat de kerk schuldig is aan het feit dat je benadeeld wordt? .
Ja. Als je niet benadeeld bent, maar het gebruikt omdat de kerk tegen jouw manier van leven is.
(Datgene wat de kerk verweten wordt altijd gedaan te hebben zelf nu tegen de kerk doen.)
quote:
[..]

Wel. Het feit dat er ALWEER een uitzondering gemaakt wordt voor gelovigen is sowieso al te gek voor woorden. Waarom zou je met zo'n suffe bijbel of koran in de hand veel meer mogen zeggen dan een ander mens?
Waarom is het te gek voor woorden om een uitzondering te maken om misbruik te voorkomen ? (Het is natuurlijk beter om die regel an sich dan eens te bekijken, zodat uitzonderingen dan misschien niet eens nodig zijn.)
quote:
[..]

Wat een ONGELOOFLIJK domme kul-redenatie zeg.
Gelovigen die zich aangevallen voelen door de maatschappelijke drang om homoseksualiteit te accepteren? Die hebben dan lekker pech gehad, net zoals mensen die zich aangevallen voelen door de maatschappelijke drang om bv andere religies te accepteren.
Je haalt hiermee je hele redenatie keihard onderuit.
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:48:19 #78
50671 Strijder
In Extremis
pi_19456202
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 15:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nehee, de overheid discrimineert niemand, die mensen discrimineren zichzelf. Als iemand weigert zijn werk te doen en daarom geweigerd wordt door de overheid, heeft hij dat lekker aan zichzelf te danken.
klik
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:49:57 #79
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19456246
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:38 schreef Strijder het volgende:

[..]

Die algemene regels zijn blijkbaar niet zo algemeen, anders was deze hele discussie waarschijnlijk niet nodig.
Ze zijn wel algemeen, maar religies willen die regels verstoren om hun eigen regels algemeen te maken. Maar dan worden andere partijen eerder gediscrimineerd als nu.
I mean no harm
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:51:44 #80
50671 Strijder
In Extremis
pi_19456287
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 15:55 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Slechte vergelijking, die mensen zijn niet verplicht om te ambteneren voor de burgelijke stand. Ze mogen op elk gewenst moment terugtreden, hetgeen 12 mensen in Massachussetts ook hebben gedaan.
Jij schrijft dat ze moeten doen wat de regels zijn, uitzonderingen niet toegestaan.
Ik vat dat kort en bondig samen en dan klopt het opeens niet meer ?
quote:
[..]

Moet dat dan? Waarom zijn meningen die gebaseerd zijn op een geloof meer waard dan andere meningen? Over discriminatie gesproken.
Waarom zijn meningen die niet gebaseerd zijn op een geloof meer waard dan andere meningen ? Over discriminatie gesproken.
quote:
[..]

Lees mijn latere post hierover maar eens.
Komt ongeveer op hetzelfde neer ja.
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:54:25 #81
50671 Strijder
In Extremis
pi_19456369
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 15:57 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Die hebben dan lekker DIKKE VETTE pech. Als ik wegens gewetensbezwaren weiger om iedereen zonder blond haar en blauwe ogen te bedienen moet ik toch ook opdonderen? Of is hun bekrompen mening meer waard, omdat ze zich beroepen op een irrationeel geloof? Jezus christus, zo moeilijk is dit toch niet?
Lekker bezig jij met je gelijkwaardigheid. Als mensen iets niet bevalt dan hebben ze DIKKE VETTE pech. Dus als iemand beweert dat homo's minderwaardig zijn en jij bent het daar niet mee eens, dan heb jij DIKKE VETTE pech.
quote:
[..]

Nee, van die gelovigen verwachten wat je van iedere andere werknemer verwacht, namelijk dat ze hun godvergeten werk doen.
Is het redelijk om dat te verwachten van mensen als het tegen hun geweten in gaat ?
Is het redelijk om van jou te verwachten homo's te gaan discrimineren als jij het daar niet mee eens bent, maar ja, het is nu eenmaal bepaald door "iemand", dus gewoon doen ?
  donderdag 27 mei 2004 @ 20:57:17 #82
50671 Strijder
In Extremis
pi_19456465
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:49 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Ze zijn wel algemeen, maar religies willen die regels verstoren om hun eigen regels algemeen te maken. Maar dan worden andere partijen eerder gediscrimineerd als nu.
Religie wil die regels niet verstoren.
Die regels kwamen (grotendeels) na religie, dus die regels zijn er om religie te verstoren.
Op een aantal is dat zeker terecht, op een aantal zeker niet.
In het geval van de Leeuwarder ambtenaar (waar mijn reactie, jouw tegenreactie en uiteindelijk deze post over gaat) zijn die regels trouwens later gekomen. En er is bewust een probleem van gemaakt, want er waren zat andere ambtenaren die konden (en wilden) optreden in plaats van deze. Het is dus niet de religie die iets wil verstoren, maar de andere.
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:08:34 #83
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19456755
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:57 schreef Strijder het volgende:

[..]

Die regels kwamen (grotendeels) na religie, dus die regels zijn er om religie te verstoren.
In het geval van de Leeuwarder ambtenaar (waar mijn reactie, jouw tegenreactie en uiteindelijk deze post over gaat) zijn die regels trouwens later gekomen. En er is bewust een probleem van gemaakt, want er waren zat andere ambtenaren die konden (en wilden) optreden in plaats van deze. Het is dus niet de religie die iets wil verstoren, maar de andere.
Dat bedoel ik er niet mee. Religie heeft regels ten aanzien van discriminatie die minder tolerant zijn als de huidige geldende regels in veel democratieen. Dat komt omdat religieen vanuit hun geloofsaspect vaak hebben staan dat anderesdenkenden of mensen die anders als de norm zijn minder zijn. In een democratie is dat gelijkgetrokken.
Jij denkt wellicht dat de huidige democratieeen religie benadelen, maar de heersende religie was in het verleden alstijd voorgetrokken op de rest, nu is dat weer normaal.
I mean no harm
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:13:58 #84
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19456882
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:39 schreef Strijder het volgende:

[..]

In het geval van Leeuwarden niet, die eisen kwamen later.
iemand die een functie vervult die op het wetboek is gebaseerd, kan er redelijkerwijs rekening mee houden dat wetten veranderen. dat geldt bijv. ook voor advocaten
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:24:59 #85
50671 Strijder
In Extremis
pi_19457186
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:08 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Dat bedoel ik er niet mee. Religie heeft regels ten aanzien van discriminatie die minder tolerant zijn als de huidige geldende regels in veel democratieen. Dat komt omdat religieen vanuit hun geloofsaspect vaak hebben staan dat anderesdenkenden of mensen die anders als de norm zijn minder zijn. In een democratie is dat gelijkgetrokken.
Jij denkt wellicht dat de huidige democratieeen religie benadelen, maar de heersende religie was in het verleden alstijd voorgetrokken op de rest, nu is dat weer normaal.
Op die manier, maakte ik niet uit je post op.
Wat ik overigens bedoel is dat het er heel erg sterk op lijkt dat de regels die dat gelijktrekken beogen vaak weer worden misbruikt (en meestal tegen iedereen die tegen jou is/kan zijn. In dit geval vaak de kerken.).
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:25:59 #86
50671 Strijder
In Extremis
pi_19457210
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:13 schreef Alicey het volgende:

[..]

iemand die een functie vervult die op het wetboek is gebaseerd, kan er redelijkerwijs rekening mee houden dat wetten veranderen. dat geldt bijv. ook voor advocaten
En dus moet jij je mening maar aanpassen ?
Dacht het niet.
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:26:44 #87
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19457226
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:24 schreef Strijder het volgende:

[..]

Op die manier, maakte ik niet uit je post op.
Wat ik overigens bedoel is dat het er heel erg sterk op lijkt dat de regels die dat gelijktrekken beogen vaak weer worden misbruikt (en meestal tegen iedereen die tegen jou is/kan zijn).
Dat klopt, maar dat wordt natuurlijk niet alleen door Atheisten en dergelijke gedaan, maar door iedereen die de boel naar zijn richting probeerd te sturen.
I mean no harm
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:28:45 #88
50671 Strijder
In Extremis
pi_19457295
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:26 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat wordt natuurlijk niet alleen door Atheisten en dergelijke gedaan, maar door iedereen die de boel naar zijn richting probeerd te sturen.
Dat klopt, maar zoals in de OP staat schijnt het voorkomen van dat misbruik dus achterlijk te zijn (dat wordt mensen met een bepaalde overtuiging tenminste verweten als ze er iets over zeggen).

PS: post nog geedit met kleine toevoeging.
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:28:58 #89
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19457304
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:25 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dacht het niet.
dat betekent niet dat ik mijn mening moet aanpassen. in een publieke functie doet mijn mening niet ter zake, maar treed ik op in naam van de overheid
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:29:31 #90
50671 Strijder
In Extremis
pi_19457323
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:28 schreef Alicey het volgende:

[..]

dat betekent niet dat ik mijn mening moet aanpassen. in een publieke functie doet mijn mening niet ter zake, maar treed ik op in naam van de overheid
Dus toch Befehl ist Befehl ?
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:30:46 #91
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_19457357
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:28 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dat klopt, maar zoals in de OP staat schijnt het voorkomen van dat misbruik dus achterlijk te zijn (dat wordt mensen met een bepaalde overtuiging tenminste verweten als ze er iets over zeggen).

PS: post nog geedit met kleine toevoeging.
Nou, achterlijk is het niet. Ik bedoel, zelfs ik zou het doen als ik er voordeel bij zou kunnen trekken, das menselijk. Maar het is natuurlijk niet het juiste om te doen. Grote instanties hebben een voorbeeldrol en zouden dus het goede voorbeeld moeten geven. Helaas is dat meestal niet het geval.
I mean no harm
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:35:29 #92
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19457507
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:29 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dus toch Befehl ist Befehl ?
als je het zo wilt noemen, ja. een publieke functie is om de wet uit te voeren, en persoonlijke meningen doen daarbij niet ter zake. als ambtenaar van de burgerlijke stand zul je ook regelmatig (hetero)-stelletjes tegenkomen waarbij er twijfels rijzen. het is niet aan jou als ambtenaar om daar een waarde-oordeel op van toepassing te laten zijn, je moet gewoon je werk doen ; klaar
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:42:37 #93
50671 Strijder
In Extremis
pi_19457719
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:35 schreef Alicey het volgende:

[..]

als je het zo wilt noemen, ja. een publieke functie is om de wet uit te voeren, en persoonlijke meningen doen daarbij niet ter zake. als ambtenaar van de burgerlijke stand zul je ook regelmatig (hetero)-stelletjes tegenkomen waarbij er twijfels rijzen. het is niet aan jou als ambtenaar om daar een waarde-oordeel op van toepassing te laten zijn, je moet gewoon je werk doen ; klaar
Extreem voorbeeld: de Tweede Wereldoorlog.
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:43:22 #94
50671 Strijder
In Extremis
pi_19457739
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:30 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

Nou, achterlijk is het niet. Ik bedoel, zelfs ik zou het doen als ik er voordeel bij zou kunnen trekken, das menselijk. Maar het is natuurlijk niet het juiste om te doen. Grote instanties hebben een voorbeeldrol en zouden dus het goede voorbeeld moeten geven. Helaas is dat meestal niet het geval.
[plaats smilie] handschudden [/plaats smilie]
  donderdag 27 mei 2004 @ 21:56:20 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19458080
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:42 schreef Strijder het volgende:

[..]

Extreem voorbeeld: de Tweede Wereldoorlog.
dat is dus een reden dat ik heb gekozen geen overheids-functie te vervullen. omdat ik gedwongen kan worden dingen te doen die ik niet wil. als je daar wel voor kiest moet je niet zeiken
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:01:26 #96
50671 Strijder
In Extremis
pi_19458202
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

dat is dus een reden dat ik heb gekozen geen overheids-functie te vervullen. omdat ik gedwongen kan worden dingen te doen die ik niet wil. als je daar wel voor kiest moet je niet zeiken
Wat jij voorstelt (Befehl ist Befehl en als het je niet aanstaat moet je maar wat anders gaan doen) is geen gezonde gedachte.

Je kan als mens niet verplicht worden te handelen naar de dingen die niet redelijk zijn.
Voor veel mensen is het geloof zoiets (en vaak kan ook daar nog redelijk soepel mee worden omgesprongen). Het is in zo'n geval dan aan anderen om te kijken of en hoe het opgelost kan worden. (En zo'n oplossing was in Leeuwarden heel goed mogelijk.)
  donderdag 27 mei 2004 @ 22:10:45 #97
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19458451
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:01 schreef Strijder het volgende:

[..]

Wat jij voorstelt (Befehl ist Befehl en als het je niet aanstaat moet je maar wat anders gaan doen) is geen gezonde gedachte.
dus jij lapt de wet aan je laars?
quote:
Je kan als mens niet verplicht worden te handelen naar de dingen die niet redelijk zijn.
dingen die niet redelijk zijn worden dan ook niet in de wet opgenomen. in een democratisch land wordt in de wet opgenomen datgene wat bij democratisch besluit is beslist, en waarvan dus verwacht mag worden dat een significant deel van de bevolking dat als redelijk ervaart. als ambtenaar heb je je werkzaamheden naar behoren uit te voeren
quote:
Voor veel mensen is het geloof zoiets (en vaak kan ook daar nog redelijk soepel mee worden omgesprongen). Het is in zo'n geval dan aan anderen om te kijken of en hoe het opgelost kan worden. (En zo'n oplossing was in Leeuwarden heel goed mogelijk.)
wat is het geloof voor iets? iets redelijks? iets onredelijks? sorry het blijkt niet helemaal uit je post...
pi_19459276
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:47 schreef Strijder het volgende:
Ja. Als je niet benadeeld bent, maar het gebruikt omdat de kerk tegen jouw manier van leven is.
(Datgene wat de kerk verweten wordt altijd gedaan te hebben zelf nu tegen de kerk doen.)
Noem eens een paar voorbeelden hiervan.
quote:
Waarom is het te gek voor woorden om een uitzondering te maken om misbruik te voorkomen ?
Omdat meningen die gebaseerd zijn op een dom geloof NIETS meer waard zijn dan meningen die NIET gebaseerd zijn op een geloof. Zo moeilijk is dit toch niet?
quote:
Je haalt hiermee je hele redenatie keihard onderuit.
Nee hoor. Teksten goed interpreteren is ook een kunst .
Dat religies in principe moeten worden geaccepteerd, betekent nog niet dat iedereen maar alles mag zeggen, omdat het in een suf boekje staat. In Leviticus 20:13 staat dat homo's dood moeten, maar als je tegenwoordig zegt dat je homo's moet doden, word je vervolgd, en terecht.

Andere meningen moeten ook worden geaccepteerd, maar niet tot in het onbeperkte uiteraard. Heb je nou nog meer uitleg nodig, of snap je het nu eindelijk?
pi_19459329
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:48 schreef Strijder het volgende:

[..]

klik naar geblaat over Leeuwarden en ambtenaren en contracten
De ambtenaar in kwestie had twee keuzes, ofwel het homohuwelijk sluiten, ofwel opstappen. Dit is gebruikelijk bij veranderingen in het contract, als de werknemer het hier niet mee eens is, mag hij opstappen.

Het zou een mooie bende worden, als iedere ambtenaar maar voor zichzelf ging bepalen welke nieuwe wetten hij wel of niet wenst uit te voeren.
pi_19459401
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:51 schreef Strijder het volgende:
Jij schrijft dat ze moeten doen wat de regels zijn, uitzonderingen niet toegestaan.
Ik vat dat kort en bondig samen en dan klopt het opeens niet meer ?
Jouw domme vergelijkingen met het nazi-regime raken kant noch wal. Duitse Wehrmachtsoldaten werden gedwongen om bevelen uit te voeren, desertie was immers niet toegestaan. Bij deze ambtenaren is dat niet het geval, ze mogen op elk gewenst moment terugtreden. Oh jee, dat is disssscriminazi, volgens onze relifiel Strijder.
quote:
Waarom zijn meningen die niet gebaseerd zijn op een geloof meer waard dan andere meningen ? Over discriminatie gesproken.
Zit toch niet zo aan die dikke duim van je te zuigen. Ik heb nergens gezegd dat meningen die niet gebaseerd zijn op geloof meer waard zijn.
quote:
Komt ongeveer op hetzelfde neer ja.
Nee, dat komt niet ongeveer op hetzelfde neer. Het feit dat je er niet eens op reageert spreekt boekdelen.
pi_19459490
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:54 schreef Strijder het volgende:
Lekker bezig jij met je gelijkwaardigheid. Als mensen iets niet bevalt dan hebben ze DIKKE VETTE pech. Dus als iemand beweert dat homo's minderwaardig zijn en jij bent het daar niet mee eens, dan heb jij DIKKE VETTE pech.
Zulke uitspraken zijn bij wet verboden, oh meester in het maken van domme vergelijkingen. Het correct uitvoeren van je werk niet. Dit is al de zoveelste oerstomme vergelijking van jou waar ik vandaag om moet lachen. Ga zo door .
quote:
Is het redelijk om dat te verwachten van mensen als het tegen hun geweten in gaat ?
Niemand dwingt ze om dat werk te doen, ze mogen ook gewoon opstappen.
quote:
Is het redelijk om van jou te verwachten homo's te gaan discrimineren als jij het daar niet mee eens bent, maar ja, het is nu eenmaal bepaald door "iemand", dus gewoon doen ?
Gavin Newsom werd in de VS al terechtgewezen wegens het niet-discrimineren van homo's. Omdat het inging tegen de wetten vd staat Californie. En gelijk had de attorney-general, als iedereen maar op eigen houtje gaat bepalen welke wetten hij wel of niet uitvoert, wordt het een chaos.
pi_19459541
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:57 schreef Strijder het volgende:

[..]

In het geval van de Leeuwarder ambtenaar (waar mijn reactie, jouw tegenreactie en uiteindelijk deze post over gaat) zijn die regels trouwens later gekomen. En er is bewust een probleem van gemaakt
Door die ambtenaar, ja. Ze had ook gewoon haar werk kunnen uitvoeren.

Als ik weiger negers te huwen, terwijl er andere ambtenaren zijn die dat WEL willen doen, wordt dat toch ook niet getolereerd. En terecht.
pi_19459571
quote:
Pedofilie en homofilie komt op hetzelfde neer, een afwijking.
Natuurlijk is het veel erger als een pedofiel kinderen misbruikt o.i.d. dan een homo die geen wetten overtreedt, maar ook al zou een pedofiel dit niet doen, hij/zij blijft aangetrokken tot kinderen. Net zoals homo's zich aangetrokken voelen tot mensen van hetzelfde geslacht.
Error 404 zou ik zeggen.
pi_19459585
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:25 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dacht het niet.
Nee dat hoeft niet hoor. De betreffende ambtenaar mocht ook gewoon optiefen, maar dat wilde ze kennelijk niet.
pi_19459604
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 21:28 schreef Strijder het volgende:

[..]

Kom eens met concrete voorbeelden of houd je kop met je 'misbruik'.
pi_19459635
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Pedofilie en linkshandigheid komt op hetzelfde neer, een afwijking.

Leuk, linkshandige mensen en homo's op 1 lijn zetten met pedofielen. OldJeller, jij bent echt een toffe gozer .
pi_19459651
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Leuk, linkshandige mensen en homo's op 1 lijn zetten met pedofielen. OldJeller, jij bent echt een toffe gozer .
lol
pi_19459675
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:01 schreef Strijder het volgende:

[..]

Het is ook geen gezonde gedachte om ambtenaren het recht op werkweigering te geven. Dit is Nederland, niet jouw ideale anarchistische vrijstaatje.
quote:
Het homohuwelijk is heel redelijk.
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:01:20 #109
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19459749
Dora... ben je eigenlijk streng gelovig opgevoed?
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:07:36 #110
50671 Strijder
In Extremis
pi_19459904
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:42 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Noem eens een paar voorbeelden hiervan.
[..]

Omdat meningen die gebaseerd zijn op een dom geloof NIETS meer waard zijn dan meningen die NIET gebaseerd zijn op een geloof. Zo moeilijk is dit toch niet?
[..]

Nee hoor. Teksten goed interpreteren is ook een kunst .
Dat religies in principe moeten worden geaccepteerd, betekent nog niet dat iedereen maar alles mag zeggen, omdat het in een suf boekje staat. In Leviticus 20:13 staat dat homo's dood moeten, maar als je tegenwoordig zegt dat je homo's moet doden, word je vervolgd, en terecht.

Andere meningen moeten ook worden geaccepteerd, maar niet tot in het onbeperkte uiteraard. Heb je nou nog meer uitleg nodig, of snap je het nu eindelijk?
Aangezien jij een blinde haat hebt tegen geloof heeft het weinig zin om te proberen enige uitleg te geven. Zodra er redelijkerwijs gediscussieerd kan worden ben ik er weer.
pi_19459906
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:56 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Als je linkshandig bent, heeft dit geen invloed/nadelen op je leven.
Een homo kan zich niet voortplanten, niet natuurlijk, nadeel dus.. handicap zou je het kunnen noemen. Afwijking dus.
Pedofiel dito, alleen andere reden. Beiden voelen zich wel aangetrokken tot het 'verkeerde'.
pi_19459979
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:58 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Het homohuwelijk is heel redelijk.
Dit is een mening.
pi_19460035
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:01 schreef kLowJow het volgende:
Dora... ben je eigenlijk streng gelovig opgevoed?
Nee, helemaal niet [streng] zelfs. Zelden heb ik een kerk van binnen gezien. Nog steeds wordt geloof opgedrongen aan jonge kinderen, met hun goedgelovige en kneedbare zielen. Pure indoctrinatie. Dat is ook 1 vd redenen waarom ik tegen bijzondere scholen ben.

Maar over mezelf, ik ben protestants opgevoed. Toen ik echter zelf begon na te denken brokkelde mijn geloof steeds verder af en op een gegeven moment kwam ik tot de conclusie dat religie onzin is. Ik bedoel, wat is dat nou weer voor onzin, dat je meer moet houden van de 'Here Jezus' dan van jezelf en van je dierbaarste naasten. Van iemand die je godverdomme nooit ontmoet hebt en van wie je niet eens zeker weet dat hij ooit heeft bestaan. Wat heeft 'God' ooit voor mij gedaan? Helemaal niets.
pi_19460057
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:07 schreef Strijder het volgende:

[..]

Aangezien jij een blinde haat hebt tegen geloof heeft het weinig zin om te proberen enige uitleg te geven.
Uitgeluld. Helemaal niet erg hoor.
pi_19460079
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:07 schreef OldJeller het volgende:
Als je linkshandig bent, heeft dit geen invloed/nadelen op je leven.
Een homo kan zich niet voortplanten, niet natuurlijk, nadeel dus..
Nou, mooi toch? Alsof er niet genoeg overbevolking is op deze wereld.
pi_19460084
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:52 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Door die ambtenaar, ja. Ze had ook gewoon haar werk kunnen uitvoeren.

Als ik weiger negers te huwen, terwijl er andere ambtenaren zijn die dat WEL willen doen, wordt dat toch ook niet getolereerd. En terecht.
Iemand weigeren om de huidskleur vind ik toch iets heel anders dan om de seksuele voorkeur.
pi_19460103
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:10 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dit is een mening.
Ook volgens objectieve (westerse, niet islamistische) maatstaven.

- Gelijke rechten voor alle burgers
- Ze schaden er niemand mee

Om dat te vergelijken met het vergassen vd joden is lachwekkend.
pi_19460124
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:13 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Iemand weigeren om de huidskleur vind ik toch iets heel anders dan om de seksuele voorkeur.
Want? Jij gelooft dat seksuele voorkeur een keuze is en huidskleur niet? Of welke andere reden heb je hiervoor?
pi_19460214
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:13 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Nou, mooi toch? Alsof er niet genoeg overbevolking is op deze wereld.
Uit deze reactie kan ik opmaken dat je pedofilie en homofilie als gelijk beschouwt?
Handicap van de natuur?
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:19:44 #120
50671 Strijder
In Extremis
pi_19460236
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

en
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:07 schreef Strijder het volgende:

[..]

Aangezien jij een blinde haat hebt tegen geloof heeft het weinig zin om te proberen enige uitleg te geven. Zodra er redelijkerwijs gediscussieerd kan worden ben ik er weer.
pi_19460273
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:18 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Uit deze reactie kan ik opmaken dat je pedofilie en homofilie als gelijk beschouwt?
Handicap van de natuur?
Nee, ik kijk naar de praktische gevolgen van pedofilie en homofilie. Pedofilie is schadelijk voor het kind dat niet in staat is om een keuze voor zichzelf te maken, homofilie niet. Derhalve vind ik ook niet dat deze twee geaardheden met elkaar vergeleken kunnen worden, net zoals heterofilie niet vergeleken mag of kan worden met pedofilie.
pi_19460286
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:19 schreef Strijder het volgende:

[..]

en
en
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:12 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

.
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:23:19 #123
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19460334
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:19 schreef Strijder het volgende:

[..]

en
[..]

Er kan dus weer "redelijkerwijs gediscussieerd" worden?
pi_19460372
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:15 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Want? Jij gelooft dat seksuele voorkeur een keuze is en huidskleur niet? Of welke andere reden heb je hiervoor?
Deels, zover ik weet over homoseksualiteit spelen er meer factoren een rol dan alleen het genotype.
pi_19460435
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:23 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Er kan dus weer "redelijkerwijs gediscussieerd" worden?
Als hij kapt met het wegnemen van het bloed onder mijn nagels wel ja. Zijn posts waren zo dom, ik kon de verleiding bijna niet meer weerstaan om hem verrot te schelden.
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:27:22 #126
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19460448
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Deels, zover ik weet over homoseksualiteit spelen er meer factoren een rol dan alleen het genotype.
Is dat ook zo bij heteroseksualiteit?
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:28:31 #127
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19460483
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:26 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:

[..]

Als hij kapt met het wegnemen van het bloed onder mijn nagels wel ja. Zijn posts waren zo dom, ik kon de verleiding bijna niet meer weerstaan om hem verrot te schelden.
Ik quotte eigenlijk Strijder... maar zelfbeheersing is okay
pi_19460489
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:24 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Ja, dat is mogelijk ja. Omgevingsfactoren kunnen een rol spelen, maar dat maakt het nog geen keuze. Een homo kan er niet voor kiezen om op vrouwen te vallen, net zoals jij er niet voor kunt kiezen om op mannen te vallen.

Maar vertel me eens waarom iemands geaardheid niet is te vergelijken met huidskleur. Ja, huidskleur is opzichtiger, maar er worden nog altijd mensen doodgeslagen omdat hun geaardheid onze vredelievende christenbroeders niet bevalt. Denk maar eens aan Matthew Shepard.
pi_19460515
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ik quotte eigenlijk Strijder... maar zelfbeheersing is okay
Het mag natuurlijk niet ten koste van mij gaan he? Het is maar dat ik nog binnen mijn proeftijd zit, want anders...
pi_19460538
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:27 schreef kLowJow het volgende:
Is dat ook zo bij heteroseksualiteit?
Vast wel, hoezo?
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:33:29 #131
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19460611
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:30 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Vast wel, hoezo?
Dat zou dan betekenen dat hetereo- noch homoseksualiteit per definitie "natuurlijk" is, en dat het enige (wezenlijke) verschil het waardeoordeel dat wij (rationele) mensen erover uitspreken is?
pi_19460925
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:28 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
Ja, dat is mogelijk ja. Omgevingsfactoren kunnen een rol spelen, maar dat maakt het nog geen keuze. Een homo kan er niet voor kiezen om op vrouwen te vallen, net zoals jij er niet voor kunt kiezen om op mannen te vallen.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is er nu nog steeds niet met zekerheid te zeggen wat de verhoudingen van de factoren, dus genotype/omgeving, precies zijn. Dus we kunnen ook niet zeggen wanneer het wel een keuze of wanneer niet een keuze is. Maar omgeving heeft toch écht minder invloed op het zwart zijn van iemand.
quote:
Maar vertel me eens waarom iemands geaardheid niet is te vergelijken met huidskleur. Ja, huidskleur is opzichtiger, maar er worden nog altijd mensen doodgeslagen omdat hun geaardheid onze vredelievende christenbroeders niet bevalt. Denk maar eens aan Matthew Shepard.
Dat is dan ook meteen de reden waarom ik het niet echt vergelijkbaar vind. Ik kan me best voorstellen dat iemand het niet normaal vind dat twee mannen of twee vrouwen trouwen, omdat het idee van een huwelijk bij veel mensen toch is om een gezin op te richten en samen verder voort te planten.
pi_19461090
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:33 schreef kLowJow het volgende:
Dat zou dan betekenen dat hetereo- noch homoseksualiteit per definitie "natuurlijk" is, en dat het enige (wezenlijke) verschil het waardeoordeel dat wij (rationele) mensen erover uitspreken is?
Maar zo zwart-wit is het toch sowieso niet:? Net als dik of niet dik zijn, waar wil je eigenlijk heen?
pi_19461147
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:45 schreef Meh7 het volgende:
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij is er nu nog steeds niet met zekerheid te zeggen wat de verhoudingen van de factoren, dus genotype/omgeving, precies zijn. Dus we kunnen ook niet zeggen wanneer het wel een keuze of wanneer niet een keuze is. Maar omgeving heeft toch écht minder invloed op het zwart zijn van iemand.
Ja hoor, maar keep in mind dat ook omgevingsfactoren geen keuze van iemand zijn. En iemand gaat niet zeggen: "Goh, laat ik maar eens homo worden", echt niet hoor. Dus vind ik discriminatie van homo's even erg als discriminatie van mensen met een donkere huidskleur.
quote:
Dat is dan ook meteen de reden waarom ik het niet echt vergelijkbaar vind. Ik kan me best voorstellen dat iemand het niet normaal vind dat twee mannen of twee vrouwen trouwen, omdat het idee van een huwelijk bij veel mensen toch is om een gezin op te richten en samen verder voort te planten.
De definitie vh huwelijk verandert om de zoveel tijd. Wist je dat eind jaren 50 slechts 4% vd Amerikaanse bevolking voorstander was van huwelijken tussen blanken en negers? Nu kunnen wij ons niet meer voorstellen dat iemand het niet normaal vindt dat een neger met een blanke trouwt, en terecht overigens .
pi_19461273
Wat maakt het eigenlijk uit waar homoseksualiteit precies vandaan komt.

Ik ben het, en ik ben het helemaal, voor de volle honderd procent en ik heb er net zo min invloed op gehad als op het feit dat ik in Friesland ben geboren
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:57:45 #136
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19461313
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Maar zo zwart-wit is het toch sowieso niet:? Net als dik of niet dik zijn, waar wil je eigenlijk heen?
Voor sommigen blijkbaar wel.
  donderdag 27 mei 2004 @ 23:58:31 #137
80268 kLowJow
That's Gay
pi_19461341
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 23:56 schreef SCH het volgende:
Wat maakt het eigenlijk uit waar homoseksualiteit precies vandaan komt.

Ik ben het, en ik ben het helemaal, voor de volle honderd procent en ik heb er net zo min invloed op gehad als op het feit dat ik in Friesland ben geboren
Homo's uit Friesland
pi_19461432
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 22:53 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Natuurlijk is het veel erger als een pedofiel kinderen misbruikt o.i.d. dan een homo die geen wetten overtreedt, maar ook al zou een pedofiel dit niet doen, hij/zij blijft aangetrokken tot kinderen. Net zoals homo's zich aangetrokken voelen tot mensen van hetzelfde geslacht.
Error 404 zou ik zeggen.
En hoezo een error?? Omdat jij het anders ziet is het een error?? Het grote verschil is dat bij homo's het vaak om mensen gaat die hun gezonde verstand gebruiken en er voor kiezen. Bij pedofolie worden kinderen vaak gedwongen om dingen te doen tegen hun eigen keuze in als ze al een keuze kunnen maken.
pi_19461655
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 20:42 schreef Strijder het volgende:

[..]

Als jij niet gelovig wordt opgevoed, is dat dan JOUW mening, of die van je ouders ?
Mijn ouders hebben de keuze aan mij gelaten. Als ik wil geloven wordt mij niks verboden of opgelegd. Je kan je kinderen inderdaad met een geloof opvoeden niks mis mee en het grootste gedeelte doet het ook netjes. Zolang je ze maar zelf de keus laat en ze niks op gaat dringen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')