da's kinderbier, roosvicee met alcoholquote:Op dinsdag 25 mei 2004 02:01 schreef Kindred_Spirits het volgende:
V4N Br3eZ4h!
Hmm... paar weken geleden nog naar n festivalletje geweest... we hadden 48x0,5 Schultenbrau mee (5 man) en die was na de heenreis al op... vervolgens nog wat Jupiler maar een kater... ho maarquote:Op dinsdag 25 mei 2004 01:59 schreef pieter_pontiac het volgende:
Verder vind ik het goedkope bier zoals Gouden Zegel of Schultenbrau indien gedronken in grote getalle (>6x0,5) ook niet echt een succes
tja, veel zuipen = kater, maar je hebt soms ook dat je na een flesje of 8 al de volgende dag niet uit je kribbetje bent te stampen, dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 02:05 schreef Kindred_Spirits het volgende:
van dat bier waar je teveel van drinkt
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 01:59 schreef pieter_pontiac het volgende:
Verder vind ik het goedkope bier zoals Gouden Zegel of Schultenbrau indien gedronken in grote getalle (>6x0,5)
Kortom: drank.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 02:10 schreef bolivian het volgende:
[..]
En sterke drank.
en ik van Bolivian, sukkelquote:Op dinsdag 25 mei 2004 02:11 schreef Kindred_Spirits het volgende:
ik krijg een kater van postopkrikkers
Jerry, jerry...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 02:29 schreef pieter_pontiac het volgende:
[..]
en ik van Bolivian, sukkel![]()
Eh, wat hij zegt!!quote:Op dinsdag 25 mei 2004 03:01 schreef Billengezicht het volgende:
Oranjeboom
drink nog liever ongesteldheidsbloedvanouderijpevrouwen.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 07:47 schreef Maanvis het volgende:
Oranjeboom is echt het ergste katerbier wat er is...
Sterker nog, als je het drinkt krijg je de zelfde avond al koppijn en word je sjaggerijnig.
Bovendien is het zo ranzig dat ik eigenlijk niet snap waarom Oranjeboom nog bestaat...
Oranjeboomquote:Op dinsdag 25 mei 2004 07:47 schreef Maanvis het volgende:
Oranjeboom is echt het ergste katerbier wat er is...
Sterker nog, als je het drinkt krijg je de zelfde avond al koppijn en word je sjaggerijnig.
Bovendien is het zo ranzig dat ik eigenlijk niet snap waarom Oranjeboom nog bestaat...
Na het stappen hoop ik altijd dat ik zo wakker wordtquote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:20 schreef nonzz het volgende:
Je voelt je soms wel enigsinds brakjes door het gebrek aan slaap en de muffe lucht. Maar je hebt geen hoofdpijn!
Probeer het eens: Elke keer als je naar de plee gaat, je helemaal aftanken met water. Het heeft nog een bijjkomend positief effect: Je krijgt minder dorst nadat je een biertje op hebt. Daardoor ga je veel rustiger drinken, en kun je meer op, en kun je dus meer indruk maken op de vrouwen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:23 schreef TheGHunter het volgende:
[..]
Na het stappen hoop ik altijd dat ik zo wakker wordt
Dat hoef ik me niet voor te stellen, dat kan ik me nog heeeeel goed herinneren. Hockeytoernooi met Oranjeboom uit de tap. Op die club zien ze ons nooit meer terug, wat een drama. Iedereen he-le-maal naar de cholera the day after. We didn't know what hit us. En toen zagen we de tap...quote:Op dinsdag 25 mei 2004 02:02 schreef Steijn het volgende:
Ik krijg van Oranjeboom katers. Zaterdag uit eten geweest bij de Mexicaan, hebben ze alleen Oranjeboom. Ik ging dus toch maar overstag. Na 5 bier had ik al hoofdpijn. Kun je je wel voorstellen wat er gebeurd als je een nachtje door hijst.
Geen problemen hierquote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:58 schreef z28camaro het volgende:
Iemand Stella al genoemd? best lekker maar na 3-4 pints ben ik al weg en word wakker met een gruwelijke koppijn.
die witte flesjes zijn cultquote:Op dinsdag 25 mei 2004 09:12 schreef Shadow_Smile het volgende:
Guldendraak !!!! (zwart bier met 10,5 % alc.)
dat is 100% Ziek worden !!!
[afbeelding]
En het is nog lekker ook !!!!!
er is geen kwaliteitsverschil tussen verschillende biermerken volgens jou?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 18:55 schreef Xebrozius het volgende:
Als je gewoon teveel zuipt krijg je een kater, en als je de schuld afschuift op het bier ben je wel een enorme loser
Dommelsch.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:30 schreef FirstBornEvil het volgende:
[..]
er is geen kwaliteitsverschil tussen verschillende biermerken volgens jou?
om te beginnen ligt het alcohol percentage van pils rond de 5%, maar goed, het alcohol percentage zegt niks over kwaliteit.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:57 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dommelsch.
Oranjeboom.
Grolsch.
Palm.
Pitt.
Warsteiner.
etc etc.
Allemaal 5,2 tot 5,7 % alcohol.
Als je over je nek gaat van het spul kun je het bier wel de schuld gaan geven.
Maar als je een beetje realistisch bent houdt je de eer aan jezelf en geef je gewoon toe dat je teveel gezopen hebt.
Van alle soorten bier wel eens een kater gehad OMDAT IK GEWOONWEG TEVEEL GEZOPEN HAD!
Oh nee, inderdaad dat een kater veroorzaakt wordt door hormoon dat vrijkomt als je alcohol consumeert en daardoor je nieren aanzet tot vochtafscheiding zonder dat er sprake is dat je afvalstoffen moet lozen (pissen dus).quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:26 schreef FirstBornEvil het volgende:
om te beginnen ligt het alcohol percentage van pils rond de 5%, maar goed, het alcohol percentage zegt niks over kwaliteit.
Een echt onderbouwd argument, knap hoor.quote:voor jou is er geen verschil omdat je blijkbaar standaard van bier moet kotsen, van zowel betere als slechtere biertjes.
De reden waarom je soms al van 4 biertjes zat word en dus een kater krijgt heeft ook te maken met wat je de hele dag gedaan hebt.quote:p/s als je niet tegen bier kunt moet je het gewoon niet drinken
dat heeft er dus weinig mee te maken. Het soort bier, ongeacht of het percentage gelijk is, maakt zeker uit in de mate dat je een kater heb.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:57 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dommelsch.
Oranjeboom.
Grolsch.
Palm.
Pitt.
Warsteiner.
etc etc.
Allemaal 5,2 tot 5,7 % alcohol.
Als je over je nek gaat van het spul kun je het bier wel de schuld gaan geven.
Maar als je een beetje realistisch bent houdt je de eer aan jezelf en geef je gewoon toe dat je teveel gezopen hebt.
Van alle soorten bier wel eens een kater gehad OMDAT IK GEWOONWEG TEVEEL GEZOPEN HAD!
Dus jij gaat me nu vertellen dat als je bier drink wat bestaat uit:quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:54 schreef The_Hives het volgende:
[..]
dat heeft er dus weinig mee te maken. Het soort bier, ongeacht of het percentage gelijk is, maakt zeker uit in de mate dat je een kater heb.
Oranjeboom: Rotterdamquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:01 schreef Kanis het volgende:
Oranjeboom en Dommelsch !
Is toch van dezelfde brouwerij?
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:59 schreef Xebrozius het volgende:
-verhaal-
Geloof je het zelf?
ok tnx, ik wist het ook niet zekerquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Oranjeboom: Rotterdam
Dommelsch: Valkenswaard
nee dus.
Misschien klopt je hele verhaal theoretisch wel, maar in de praktijk niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:59 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Dus jij gaat me nu vertellen dat als je bier drink wat bestaat uit:
Water
Gerst
Mout
Hop
Gist
Dat jouw lichaam dus anders reageert op een verschillend percentage van deze producten die in bier zit.
Dat zou dus inhouden dat je bij bier waar 60% hop inzit je nergens last van hebt, maar van bier met 83% hop je sneller een kater hebt.
Geloof je het zelf?
als je denkt dat dit de enige ingredienten van bier zijn ben je een mongoolquote:Water
Gerst
Mout
Hop
Gist
BROUWERS BIER !!!!!!!!quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:01 schreef cerror het volgende:
AH huismerk
Oranjeboom = Bredaquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:05 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Oranjeboom: Rotterdam
Dommelsch: Valkenswaard
nee dus.
ik snap het ook niet dat cafe's en restaurants dit gewoon op de tap hebbenquote:Op woensdag 26 mei 2004 14:44 schreef Leipo666 het volgende:
ik vind het toch apart dat oranjeboom bij zoveel mensen dezelfde uitwerking heeft: hoofdpijn
snap niet dat dat bocht nog bestaat
quote:Op woensdag 26 mei 2004 19:41 schreef Djeez het volgende:
Oranjeboom is echt bocht! Tappen ze altijd tijdens TT-nacht hier in Assen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |