abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19376958
Wie spiekt er wel eens tijdens zijn examens ?
En wat zijn zoal jouw 'tactieken' (je grote geheim) om dit ongemerkt te doen ?

Ben je wel eens gepakt met spieken ? Of durf je het gewoonweg niet te doen ?

Ikzelf heb uiteraard wel eens gespiekt . Soms ging het mij nog meer om de 'kick' dan om hetgeen ik er eigenlijk mee opschoot. Ook lag ik altijd dubbel, als ik zag dat er iemand gepakt werd

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_19377005
TIjdens de examens is dat natuurlijk niet echt slim
pi_19377136
Tijdens SE's wel eens gedaan, maar tijdens CE's durf ik dat echt niet!!!
pi_19377150
Op het hoesje van de rekenmachine (TI 30 Stat uit 1990) met potlood schrijven. Dat kon je dan vanuit zittende positie lezen maar de surveillant die achter je stond niet.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 24 mei 2004 @ 22:33:36 #5
46998 Duder
strolling along
pi_19377181
Ik zou echt niet weten hoe ik zou moeten spieken bij examens. Een spiekbriefje heb je waarschijnlijk bij de meeste vakken niks aan en tafels staan zo ver uit elkaar dat het bijna onmogelijk is om te lezen wat er bij de ander op het papier staat.
Ik heb meer respect voor feministen met grote borsten.....
pi_19377196
En een uitgebreide samenvatting in je onderbroek stoppen en halverwege het tentamen na doorlezen van alle vragen "even naar het toilet"
Supra Groningam Nihil
pi_19377215
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:32 schreef Deetch het volgende:
Op het hoesje van de rekenmachine (TI 30 Stat uit 1990) met potlood schrijven. Dat kon je dan vanuit zittende positie lezen maar de surveillant die achter je stond niet.
Cool
pi_19377223
M'n hele rekenmachine (TI83)stond vorig jaar helemaal vol met Scheikunde dingen, maar ik had er niet eens wat aan...
Verder niet bij mijn eindexamens gespiekt; wel bij SE's.
pi_19377289
Met lees en luister toetsen (meerkeuze) hadden we een code met onze pen en in de laatste vijf minuten gingen ik en een lasgenoot omdat we altijd een 9+ hadden op die toetsen de antwoorden stuk voor stuk voorbij. Daarbij was opletten natuurlijk wel vereist en het heeft me flink wat rondjes opgeleverd.
Supra Groningam Nihil
  Moderator / Redactie Sport maandag 24 mei 2004 @ 22:37:19 #10
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_19377320
gewoon lere
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_19377336
Hmm ik heb wel heel veel spiektips
Supra Groningam Nihil
pi_19377356
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:37 schreef Deetch het volgende:
Hmm ik heb wel heel veel spiektips
Daar kunnen de huidige examen-kandidaten misschien nog iets mee
  maandag 24 mei 2004 @ 22:38:53 #13
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_19377392
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:33 schreef Duder het volgende:
Ik zou echt niet weten hoe ik zou moeten spieken bij examens. Een spiekbriefje heb je waarschijnlijk bij de meeste vakken niks aan en tafels staan zo ver uit elkaar dat het bijna onmogelijk is om te lezen wat er bij de ander op het papier staat.
idd heb ik ook gedaan, daarom had ik op CE ook twee rekenmachines....... horlogebandje werkte ook goed hoor!9

op me SE heb ik wel meer gespiekt, beste was nog altijd het blaadje van een opstel verwisselen. Thuis dus al een opstel hebben geschreven die je eigenlijk in dat uur moest maken. Was de enigste methode om voor dat deel van Engels een voldoende te halen en me cijfer omhoog te krijgen
Where's my fear???
  maandag 24 mei 2004 @ 22:38:55 #14
91856 Stretto
..........
pi_19377395
Als je bij examens gaat spieken dan heb je echt lef !
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_19377413
sorry, maar bij examens spiek ik echt niet, niet nodig als het goed is, en ook niet verstandig

maar wel bij de rest natuurlijk

taktiek..? gewoon.. relaxed kijken, niet zenuwachtig doen, hoog zitten, (kzit altijd op me ene voet..)
  maandag 24 mei 2004 @ 22:39:57 #16
39240 jagermaster
stof en water, dat ben ik
pi_19377430
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:38 schreef Stretto het volgende:
das toch gewoon goed oefenen?
Where's my fear???
pi_19377472
quote:
ik keek nog ff vandaag

maar ik kon het niet lezen, kwou alleen ff checke hoe ver ze was ..
  maandag 24 mei 2004 @ 22:41:09 #18
91856 Stretto
..........
pi_19377479
Times New Roman of Verdane lettertype 4 en ik ga loos
Maar bij examens never ever. Proefwerken ok en SE's misschien maar examens niet.
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_19377484
quote:
Goed gevoel achteraf hoor
pi_19377493
Dat heb ik ook wel eens gedaan.
We mochten zelf een kladblok meenemen.
Gewoon op het eerste blad wat gegevens of formules opschrijven (wel iets harder op de punt duwen).
Eerste blad eraf scheuren.

Als je binnen bent gewoon je tekst overtrekken.
En hoppa!!!!!!!!!!! Legaal je tekst!
The power of beauty
pi_19377541
Veel msensen bij ons op school waren zo slim om hele A4tjes in hun atlas te plakken voor AK
Helaas kwamen ze erachter en doen ze nu steekproeven e.d.
Bij toetsen controleerde ze de hele klas.

Mja, met je potloodje in de Atlantische Oceaan schrijven, dat zien ze natuurlijk helemaal nooit

Ik ga er niet aan beginnen, met spiekbriefjes enzo. Te groot risico
pi_19377568
Ik doe het nog steeds wel eens.

Ik heb laatst m'n essay thuis heel rommelig geschreven met pen en daar met koeienletters: "proefversie 1" boven gezet.

Na ongeveer 20 min. stiekem dat blaadje uit m'n tas gevist, op tafel gelegd en netjes overgeschreven.

Over 2 weken literatuur-tentamen. Even m'n reader volplakken met boek-samenvattingen. Reader mag je erbij houden.
pi_19377575
examens heb ik niet gespiekt tentamens wel heel veel en op allerlei manieren, de leukste (en ook erg goede) was een a4'tje en dan lamineren zodat ie goed hard was. Daarna een punaise erdoorheen halen en aan de onderkant van de tafel slaan zodat je em kan draaien. als er iemand aan kwam kon je em onder de tafel draaien en als ie weg was draaide je em tussen je schoot. Je moet wel ff checke of ie wel goed vast zat want als ie los komt ben je de lul. Heeft me wel een 8,9 op Nederlandse literatuur opgeleverd zonder te leren:D
  maandag 24 mei 2004 @ 22:44:09 #24
93965 Leffe48
Blond dan wel te verstaan.
pi_19377602
Controleren ze trouwens bij een TI-83 of je er dingen in heb gezet?
(moet nog een jaartje wachten)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
pi_19377612
Ik heb nog nooit van me hele leven gespiekt
pi_19377620
heb pas volgend jaar examen, maar nu bij se's en pw's heb ik er echt geen problemen mee. kan et ook aardig goed al zeg ik het zelf alles in je GR proppen, of vertalingen in woordenboeken plakken werkt goed
pi_19377638
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:44 schreef Leffe48 het volgende:
nee, ze controleren niet, want je hoeft je geheugen niet te wissen
pi_19377646
Oh, en ik had module-tentamen "English speaking world history" op een pc met internet.
pi_19377746
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:44 schreef Leffe48 het volgende:
Met mijn examen had een klasgenootje met een ongezonde voorliefde voor electronica ook zo'n programmerbare rekenmachine.
Voor het examen moest je de batterij eruit halen zodat het tijdelijke geheugen werd gewist. Nou had die bijgoochem er een reserve batterij ingebouwd en kon dus na herinstallatie van de originele batterij gewoon de formules gebruiken.
Supra Groningam Nihil
pi_19377755
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:33 schreef Deetch het volgende:
En een uitgebreide samenvatting in je onderbroek stoppen en halverwege het tentamen na doorlezen van alle vragen "even naar het toilet"
simpel en effectief idd
pi_19377772
of gewoon je boek op je schoot leggen werkt ook goed bij pw's als je een beetje achterin zit ofzo. heb ik een keer gedaan en alles zo overgeschreven. alleen bij een gast die het wel opvallend deed kwam de leraar die vroeg of hij even wilde opstaan. toen dat boek op de grond pleurde was ie not amused
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:33 schreef Deetch het volgende:
maar dan zit je wel je hele examen met een a4tje in je boxer. als dat kut zit heb je wel een probleem
  maandag 24 mei 2004 @ 22:49:31 #32
91856 Stretto
..........
pi_19377787
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:48 schreef Deetch het volgende:

[..]

Met mijn examen had een klasgenootje met een ongezonde voorliefde voor electronica ook zo'n programmerbare rekenmachine.
Voor het examen moest je de batterij eruit halen zodat het tijdelijke geheugen werd gewist. Nou had die bijgoochem er een reserve batterij ingebouwd en kon dus na herinstallatie van de originele batterij gewoon de formules gebruiken.
Das het betere werk
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
pi_19377811
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:45 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Mag je zelfs je GRM gebruiken bij economie?
pi_19377849
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:48 schreef Repeat het volgende:
of gewoon je boek op je schoot leggen werkt ook goed bij pw's als je een beetje achterin zit ofzo. heb ik een keer gedaan en alles zo overgeschreven. alleen bij een gast die het wel opvallend deed kwam de leraar die vroeg of hij even wilde opstaan. toen dat boek op de grond pleurde was ie not amused
Hij misschien niet, maar ik zou niet meer bijkomen ! Ik lach me dood met dat soort dingen
pi_19377859
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:49 schreef Stretto het volgende:

[..]

Das het betere werk
als je uit mijn TI-83+ de batterijen haalt blijven alle programmatjes er ook gewoon in staan. die worden bewaard dmv die knoopcel ofzo
pi_19377871
Spreek je mp3-player nummer voor nummer in en onthoud wat (formules enzo...) welk nummer is. Laat vervolgens je haar groeien (à la Boris) en verstop je koptelefoondraadje onder je trui en achterlangs je oor en de player zelf in je mouw. Nooit geprobeerd, wel net verzonnen.
pi_19377904
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

als je uit mijn TI-83+ de batterijen haalt blijven alle programmatjes er ook gewoon in staan. die worden bewaard dmv die knoopcel ofzo
Er zit idd een knoopbatterij in zodat je juist niets verliest bij het verwisselen van batterijen
  maandag 24 mei 2004 @ 22:53:44 #38
13148 Shogo
Psycho...
pi_19377958
quote:

[..]

Ligt eraan 2 jaar geleden examen gehad iemand had ook een rekenmachine waar je formules in kon zetten. Werd mooi wel gecontroleerd (die gast had dan gelukkig voor hem niks erin gezet maar was het wel van plan eerst).
pi_19377971
quote:

[..]

inderdaad, echt ideaal, dat houdt dus min of meer in daj je rekenmachine vol mag zetten, maar ik zou zeggen...gewoon ff lekker ertegenaan met leren en het zonder spieken halen...

tijdens pw's heb ik wel eens een boek in de vensterbank gelegd en niemand die het door had....of een witte pen en daar papiertje op plakken met de woorden(als je engels woorden hebt bijvoorbeeld...) ook heb ik het een keer bij een schoolexamen van latijn(ja TOEN was ik nog slim, nu niet meer) met mn buurman de blaadjes om te wisslen en voor elkaar de antwoorden invullen die hij niet weet en controleren wat hij ingevuld heeft....had gewoon een 8 voor dat SE, dan heb je na het se echt een UBER gevoel...supers..
Pedopyronecrofilatifiel: iemand die dode verbrandde kinderpostzegels neukt.
pi_19378132
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:44 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb nog nooit van me hele leven gespiekt
Beetje saai hoor
pi_19378135
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef juiced het volgende:
Spreek je mp3-player nummer voor nummer in en onthoud wat (formules enzo...) welk nummer is. Laat vervolgens je haar groeien (à la Boris) en verstop je koptelefoondraadje onder je trui en achterlangs je oor en de player zelf in je mouw. Nooit geprobeerd, wel net verzonnen.
Zelfs al wil ik voor een examen slagen heb ik dat dr niet voor over
  maandag 24 mei 2004 @ 22:58:22 #42
47543 Eronymus
[DPC]Fokschaap
pi_19378154
spieken nee dat doe ik niet...

Of je pakt een compleet blad met formules erbij.. en legt dit bij aanvang tussen de kladblaadjes...
<Mèt twie dobbelstein dertien oage goeje>
pi_19378193
Spam, bannetje! Ik hing van het spieken aan elkaar!
pi_19378229
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:57 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Zelfs al wil ik voor een examen slagen heb ik dat dr niet voor over
naja, wat is dit nu...ik geef hier gewoon even de ultieme tip weg, in ieder geval voor meisjes met lang haar dan... (en jongens met lang haar...ohja...)
pi_19378303
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:59 schreef Golf het volgende:
Spam, bannetje! Ik hing van het spieken aan elkaar!
Hahaha, zonder spieken had jij nooit je diploma gehaald
  maandag 24 mei 2004 @ 23:05:09 #46
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_19378397
Wij schreven op de HAVO altijd onze BINAS vol... Werd toen één keer op gecontroleerd, maar toen dat figuur zag dat iedereen zn BINAS van wat extra informatie had voorzien deed-ie maar niks mee.

Overigens wordt de ultieme spiekmanier in de schoot geworpen: de GR. Je kan er natuurlijk alle teksten overnemen van je boeken, maar je kan er ook een programma voor maken dat voor bijvoorbeeld wiskunde, natuurkunde en scheikunde de hele som uitrekend en er ook de formule bijgeeft.

Overigens heb ik tijdens mn CE niet echt gespiekt... Het examen was zo simpel vergelijken bij mn toetsen dat ik het met 2 vingers in mn neus heb gemaakt.
So we just called him Fred
pi_19378439
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:02 schreef Stuart het volgende:

[..]

Hahaha, zonder spieken had jij nooit je diploma gehaald
Euh, da's ook weer een waar woord.
pi_19378489
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:06 schreef Golf het volgende:

[..]

Euh, da's ook weer een waar woord.
Pfffffff, volgens mij spiekt meer dan 50% van de mensen hoor
pi_19378567
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:27 schreef Stuart het volgende:
Wie spiekt er wel eens tijdens zijn examens ?
En wat zijn zoal jouw 'tactieken' (je grote geheim) om dit ongemerkt te doen ?

Ben je wel eens gepakt met spieken ? Of durf je het gewoonweg niet te doen ?

Ikzelf heb uiteraard wel eens gespiekt . Soms ging het mij nog meer om de 'kick' dan om hetgeen ik er eigenlijk mee opschoot. Ook lag ik altijd dubbel, als ik zag dat er iemand gepakt werd

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
Ik heb NOOIT gespiekt en zal dat ook NOOIT doen. Je liegt tegen jezelf. Oke als je n iet gepakt wordt is de kans dat je slaagt misschien hoger dan dat jij niet zou spieken, maar dan had je maar beter moeten leren. Later als jij de kennis nodig hebt die jij niet geleerd hebt en gewoon bij een ander hebt afgekeken, dan is het "had ik dat maar geleerd".
pi_19378716
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:10 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ik heb NOOIT gespiekt en zal dat ook NOOIT doen. Je liegt tegen jezelf. Oke als je n iet gepakt wordt is de kans dat je slaagt misschien hoger dan dat jij niet zou spieken, maar dan had je maar beter moeten leren. Later als jij de kennis nodig hebt die jij niet geleerd hebt en gewoon bij een ander hebt afgekeken, dan is het "had ik dat maar geleerd".
Ik vind de examens van bijv. HAVO / VWO nogal algemeen. Als jij spiekt bij Engels, Nederlands, Wiskunde of welk vak dan ook, betekend dit niet automatisch, dat je dan maar kansloos zal zijn in de toekomst
Bovendien, als je spiekt, haal je de stof weer op, en leer je dus ook weer bij
pi_19378917
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:14 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ik vind de examens van bijv. HAVO / VWO nogal algemeen. Als jij spiekt bij Engels, Nederlands, Wiskunde of welk vak dan ook, betekend dit niet automatisch, dat je dan maar kansloos zal zijn in de toekomst
Bovendien, als je spiekt, haal je de stof weer op, en leer je dus ook weer bij
Als jij goed leert hoef jij de stof niet op te halen door te spieken.
pi_19379140
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:21 schreef Juup© het volgende:

[..]

Als jij goed leert hoef jij de stof niet op te halen door te spieken.
Joh, iedereen vergeet wel eens wat ! Spieken is een kunst
Trouwens, soms is de stof zo saai, dat het het niet waard is om geleerd te worden
Of wil jij mij soms vertellen, dat alles wat jij vroeger hebt geleerd op school, ook bruikbaar blijkt in je leven daarna ?
pi_19379174
tijdens examen economie
2 formules met potlood op m'n rekenmachine geschreven
Ik zat helemaal vooraan waar de surveillanten rondliepen...gasten liepen hele tijd langs m'n tafeltje af
tijdens het examen had ik de formules weggeveegd met m'n vinger...examen was godgruwelijk makkelijk
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_19379580
pi_19379705
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:28 schreef Stuart het volgende:

[..]

Joh, iedereen vergeet wel eens wat ! Spieken is een kunst
Trouwens, soms is de stof zo saai, dat het het niet waard is om geleerd te worden
Of wil jij mij soms vertellen, dat alles wat jij vroeger hebt geleerd op school, ook bruikbaar blijkt in je leven daarna ?
Een groot deel wel.
pi_19379779
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:48 schreef Juup© het volgende:

[..]

Een groot deel wel.
Sure

Wat doe je dan voor werk, dat je daar nagenoeg alles in gebruikt, wat je vroeger op school hebt geleerd
  maandag 24 mei 2004 @ 23:54:41 #57
3878 Vork
Manisch creatief
pi_19379897
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:05 schreef FredvZ het volgende:
Wij schreven op de HAVO altijd onze BINAS vol... Werd toen één keer op gecontroleerd, maar toen dat figuur zag dat iedereen zn BINAS van wat extra informatie had voorzien deed-ie maar niks mee.
Mjah, ik heb een 2de hands binas en ik ontdek steeds meer pagina's waar bij geschreven is. Een of andere lulhannes die z'n biologie ofzo niet goed had geleerd. Maar ik weet niet waar er nog allemaal in geschreven is, heb deels ook uitgegumd, maar ik ben wel blij dat we op school binassen krijgen tijdens de examens, zodat ik niet m'n eigen binas hoef te gebruiken, waarbij de kans aanwezig is dat de controleur op geschreven zoooi stuit die niets met scheikunde te maken heeft, ook niet van mij afkomstig is, maar waar ik dan wel evt. de dupe van zou kunnen worden.

Vroeger spiekte ik wel vaak met proefwerken (nooit gesnapt overigens), maar met examens en tentamens? No way, risico is me te groot, bovendien ben ik al enkele jaren ouder dan de spiekgeneratie
pi_19380530
spieken is zoooooo 2001...

Maar het blijft een uitdaging. Ik kan inmiddels bijna vloeiend lezen/praten met mn handen met een vriend. Daar heb ik dan ook een jaar of 4 naast gezeten op toetsen

maar op het CE echt not done. veel te goede surveillanten... en if caught: examen ongeldig, of een andere consequentie. iig is het de moeite niet waard. damn moet ik toch gaan leren
Kun je dat nog één keer uitleggen??
  dinsdag 25 mei 2004 @ 00:18:49 #59
51748 H4ze
wait...what?
pi_19380557
Vaak genoeg gedaan, maar tijdens de CE spiek ik dus absoluut niet

In de 3e hadden we een hele suffe aardrijkskunde leraar (die arme man was echt hard aan z'n pensioen toe ). Maar hij had dus nooit iets in de gaten. Toen heb ik een keer met de klasgenoot die naast mij zat tijdens een proefwerk blaadjes uitgewisseld. De antwoorden van de vragen die ik niet wist in me opgenomen, en vervolgens op m'n eigen blaadje ingevuld. Zelfde proces vaak genoeg bij engels herhaald met SO's (ook in de derde, met wederom een suffe leraar). Dat mens gaf van elk woordenlijstje dat je moest leren een SO, en als je een paar woorden niet wist alle2 blaadje op de grond laten vallen en die van de ander oprapen.

Maar goed, alleen bij die 2 leraren hebben we dit kunnen flikken. Anderen waren te oplettend enzo.
*BURP*
pi_19380562
quote:
Op maandag 24 mei 2004 23:50 schreef Stuart het volgende:

[..]

Sure

Wat doe je dan voor werk, dat je daar nagenoeg alles in gebruikt, wat je vroeger op school hebt geleerd
Werk waar ik mijn grijze massa bij moet gebruiken en onderandere nederlands engels duits mechanica chemie biologie scheikunde e.d.

Dus ik heb er gelukkig wel wat aan.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 00:19:35 #61
51748 H4ze
wait...what?
pi_19380574
Vaak genoeg gedaan, maar tijdens de CE's spiek ik dus absoluut niet

In de 3e hadden we een hele suffe aardrijkskunde leraar (die arme man was echt hard aan z'n pensioen toe ). Maar hij had dus nooit iets in de gaten. Toen heb ik een keer met de klasgenoot die naast mij zat tijdens een proefwerk blaadjes uitgewisseld. De antwoorden van de vragen die ik niet wist in me opgenomen, en vervolgens op m'n eigen blaadje ingevuld. Zelfde proces vaak genoeg bij engels herhaald met SO's (ook in de derde, met wederom een suffe leraar). Dat mens gaf van elk woordenlijstje dat je moest leren een SO, en als je een paar woorden niet wist alle2 blaadje op de grond laten vallen en die van de ander oprapen.

Maar goed, alleen bij die 2 leraren hebben we dit kunnen flikken. Anderen waren te oplettend enzo.

Verder ook "fraude gepleegd" tijdens luistertoetsen. A=voet rechts van de tafelpoot, B=voet op de tafelpoot en C=voet links van de tafelpoot. Ik heb geen idee meer wat we deden als er ook een antwoord D was.
*BURP*
pi_19380642
spieken op CE's is gewoon dom, weeg het risico eens af met die 1 tiende die je er wellicht bij zou sprokkelen

wij zaten toen ook nog in een gymzaal, met meters tussen elk tafeltje...die ook weer andere versies etc. hadden...en dan heb je het nog niet over al die concierges en leraren die daar staan te snuffelen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_19380886
Met luistertoetsen voor engels doen ik en mijn buurman altijd... 1 vinger kortste antwoord 2 vingers middelste antwoord en 3 vingers langste antwoord.. maja bij leesteksten is dat al weer een heel stuk moeilijker.. heeft me al veel 8-e opgeleverd hehe
pi_19381052
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 00:34 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Met luistertoetsen voor engels doen ik en mijn buurman altijd... 1 vinger kortste antwoord 2 vingers middelste antwoord en 3 vingers langste antwoord.. maja bij leesteksten is dat al weer een heel stuk moeilijker.. heeft me al veel 8-e opgeleverd hehe
pi_19384729
Spieken op examens is echt sneu Leren zal je En bovendien met wis, nat en schei heeft het al vrij weinig zin, dan heb ik nog Ned & Eng wat vrij makkelijk is zodat spieken niet nodig is.

Kan me nog heel goed herrineren uit de onderbouw dat een vriend van mij gewoon de toetsen maakte met zijn boek op zijn schoot, niemand die het merkte hehehe.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 10:22:05 #66
51508 I_PANDA_I
Blaatschaap.
pi_19385219
In het Natuur/scheikunde lokaal. Hebben we van die kranen, met van die lekker diepe gootstenen. Heel makkelijk om een A4-tje in te leggen. Al valt het meestal wel op, omdat ze er goed op letten. Maar dan heel ontschuldig zeggen dat het er al leg (wel heel toevallig zelfde info als die van het PW)
BOE!
pi_19386022
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 00:34 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Die is al zo oud Maar hij werkt wel. Alleen het lullige is dat ik altijd de antwoorde door moest seinen
Xbox Live: Anormius
pi_19387206
Bij het schoolexamen van frans 1, krijg je altijd oude teksten van frans12. Ik was zo slim om alle antwoorden van de teksten van de afgelopen jaren in mijn woordenboek te plakken
pi_19387439
ik heb nog nooit afgekeken, ben ik niet zo goed in....
pi_19387550
quote:
Op maandag 24 mei 2004 22:39 schreef jagermaster het volgende:
das toch gewoon goed oefenen?
Ja, en als je geluk hebt (en gepakt wordt dus) heb je het over drie jaar geperfectioneerd en kan je eindelijk je diploma halen

Spieken heeft weinig zin lijkt me zo. Ik bedoel: als je nu nog moet spieken, wat heb je dan de afgelopen ... jaar op school gedaan?

In mijn GR staan vooral wat handige programmaatjes die me wat rekenwerk besparen (abc-formule, a-log b uitrekenen ipv log(b)/log(a), enzovoorts) maar niets waar ik niet zonder zou kunnen. Het meeste staat toch ook wel in je Wisforta / formulekaart.
Overigens bewaar ik van alle programma's een kopie in het archief, zodat een reset of het verwisselen van de batterijen geen kwaad kan. En tenzij een surveillant weet hoe hij ook het archief moet leeghalen of zo slim is ook je backupbatterij eruit te laten halen, heb je altijd nog een backupversie.

Trouwens, over GR gesproken: nemen jullie reservebatterijen mee?
pi_19387600
Spieken doe ik eigenlijk nooit, te risicovol. Maar met SE's gewoon wel heel de GRM volklappen
pi_19387894
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 11:51 schreef CompuChip het volgende:

[..]

Trouwens, over GR gesproken: nemen jullie reservebatterijen mee?
nee, een TI83 en een 83+ geeft al weken vantevoren aan als de batterijen bijna leeg zijn (ervaring)
pi_19389253
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 11:37 schreef Da_Koen het volgende:
Bij het schoolexamen van frans 1, krijg je altijd oude teksten van frans12. Ik was zo slim om alle antwoorden van de teksten van de afgelopen jaren in mijn woordenboek te plakken
Goed bezig
pi_19394669
Ik had bij engels overhoringen gewoon mijn boek onder mijn benen, het hele jaar door, goede punten gehaald.
Deze week examen engels tekstverklaren is niet zo moeilijk dan.
Spieken op examen doe ik niet, veelste riskant.
2006...
pi_19401654
Ideale techniek voor luitstertoesten met meerkeuze vragen. Vergeet alle code voor A, B of C. In onze klas hebben we een systeem gevonden dat bijna niet te ontdekken is. Aangezien je bij luistertoetsen verschillende versies hebt is A B of C bij iedereen verschillend, wat echter wel het zelfde is zijn de antwoorden. Een antwoord is altijd het langste, een zit er tussenin en een is het kortst. Wat je doet is, je laat twee of drie mensen die goed zijn helemaal vooraan zitten. Denken zij dat het langste antwoord het goede is leggen zij hun armen zover mogelijk over de tafel (wel een beetje subtiel doen), denken zij dat her middelste antwoord de goede is leggen ze hun armen/hand op de linker of rechter rand van de tafel in het midden, en bij het korte antwoord houd degene gewoon zijn handen bij zn lichaam.
Hopelijk heeft iedereen het kunnen volgen...
pi_19401833
ik heb nooit gespiekt.. alleen bij Luistertoetsen engels!
pi_19401896
Prachtig al die acties.
Spieken deed ik nooit, op het examen ook niet. De kans is gewoon te groot dat je gepakt wordt, ze zitten achter je rug mee te kijken (de surveillanten dan) en de consequenties des te groter.
Wel een keer in de 4e dat iemand mijn blaadje pakt en het over ging schrijven. Gelukkig zat die leraar de krant te lezen, anders was ik echt de lul geweest, want ik had gewoon geen blaadjes meer.
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:21:59 #78
77188 Quickbeam
Legends only evolve
pi_19402401
vorig jaar frans se (wij sluiten dat af in 5vwo) hele se gespiekt, was multiplechoice. stond een 4.6 had een 7.6 gehaald, bingo.
Widening the bell curve.. one step at a time
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:35:27 #79
69872 TETSU
Von Smallhausen
pi_19402848
  • Neem een grote fles cola en week hier het etiket af.
  • Schrijf op de achterkant van het etiket alles wat je weten moet. Pakt het papier niet of heb je geen goede pen plak er dan een nieuw papiertje tegenaan.
  • Drink tijdens het examen zoveel uit je fles dat wanneer je de fles schuin houdt, je het briefje kunt zien.
  • Drink natuurlijk niet zoveel dat je het etiket ook ziet wanneer de fles rechtop staat.
  • Just like the bunny!
      dinsdag 25 mei 2004 @ 20:57:11 #80
    94516 oorsmeer
    hè gatver!
    pi_19403501
    Als je de persoon achter je een beetje goed kent afspreken dat je tijdens het omroepen dat je nog een uur hebt (iedereen kijkt dan ineens op ) ff van blaadje wisselt en elkaar nakijkt

Wat ik ook wel eens heb geflikt (enige keer echt spieken) is het blaadje van mn achterbuurman jatten bij Frans 1 (hij had het al af, stond echt zo te kijken van wtf doet hij nou ).
    Uiteindelijk: hij een 6,3 ik een 7,1
    Bruin, groen en als je te hard peutert.... rood
    pi_19403627
    ik wist een keer alle antwoorden van te voren bij een afsluitings toets heb 3 foutjes express gemaakt zodat het niet opviel... was wel geinig

ook een keer een woordenboek gepakt omdat ik alleen in een lokaal duits SO had in de 2de toen kwam de leraar binnen en deed ik em onder me trui... ben nog nooit zo bang geweest ! maar ben niet betrapt hehe

dat met die cola fles is zo goed bed8
    "The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
    pi_19403799
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 21:01 schreef frizzel het volgende:
    ik wist een keer alle antwoorden van te voren bij een afsluitings toets heb 3 foutjes express gemaakt zodat het niet opviel... was wel geinig

ook een keer een woordenboek gepakt omdat ik alleen in een lokaal duits SO had in de 2de toen kwam de leraar binnen en deed ik em onder me trui... ben nog nooit zo bang geweest ! maar ben niet betrapt hehe

dat met die cola fles is zo goed bed8
    ik wist een keer de antwoorden op een melodisch dictee, ritmisch dictee en intervallen (bij muziek) al voordat de leraar klaar was met de opdracht. hij had namelijk op zijn bureau de antwoorden liggen, en ik zat helemaal vooraan en had lopen oefenen in ondersteboven lezen...

natuurlijk vervolgens gelijk ook de antwoorden doorgeseint aan anderen...

maarja die leraar is ook niet 1 van de snuggerste als het op afkijken terecht komt... en andere keer kreeg ik gewoon ffn een blaadje van iemand anders, schreef ff wat over, vroeg ff, terwijl ik mijzelf bijna helemaal omdraaide, wat ergens stond, en schreef verder....

hij merkt echt nooit wat...
    pi_19403906
    oh en natuurlijk de leraar waar de hele klas hoorde dat iemand van achterin de klas een antwoord aan iemand voor in de klas vroeg, en antwoord kreeg, terwijl de leraar dat niet door had

dan ben je gewoon echt doof.. als je een gesprek tussen de twee overstaande hoeken van het lokaal niet hoort...

oja.. en bij duits luistertoetsen had mijn klas de antwoorden altijd al een paar dagen voordat we de luistertoets kregen, aangezien een parallelklas dezelfde toetsen altijd een week eerder had, en aangezien de lerares dan hun toetsen bij ons in de les ging zitten nakijken

toen had een keer de hele klas een 10, behalve 2 mensen die hadden geweigerd mee te doen aan dat afkijk-gebeuren (en ze merkte nog steeds niets )
      donderdag 27 mei 2004 @ 10:37:19 #84
    74844 GaRleC
    bamosenlamus.nl
    pi_19440395
    Als je echt goed kan spieken, ben je bestwel goed en waarscheinlijk creatief.
    jullie moeten niet allemaal zo'n afkeer op spieken hebben, ik kan t niet.
    http://www.bamosenlamus.nl .... Het trio dat geen 3 namen nodig heeft !
    pi_19440740
    Wat dan als de knoopbatterij van je rekenmachine leeg is
    pi_19440913
    Een keer met Frans, voor aanvang van de toets, het hele bord volgeschreven met de vocabulaire die geleerd moest worden, vervolgens heel groot erboven geschreven: 'aantekening' biologie. (en natuurlijk de voca-lijst een beetje vermomd als bio aantekening, hier en daar een blokschema e.d.). Leraar heeft niets doorgehad, iedereen een prachtcijfer
    "Last one to kill the bad guys, buys the beer"
    pi_19444108
    (Was nie echt spieken)
    2 Jaar geleden in 3 havo. We hadden een nask pw en natuurlijk snapte niemand er wat van.. dus 2 meisjes komen in de pauze naar iedereen van de klas vrage of ze het pw al wilden hebben.. iedereen zoiets vanne WTF

Bleek dus dat 1 van die meisjes de leeraar had afgeleid. en de andere had het pw uit z'n tas gejat.. Dusse iedereen had het pw in een pw.blok gemaakt.. was alleen wel lastig om net te doen alsof je iets doet terwijl je weet dat je het al af hebt. De hele klas (op natuurlijk de 3 of 4 'zoetere' mensen na) had een goed cijfer gehaald... en die leraar maar denke dat ie het goed had uitgelegd
    Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get.
    pi_19445555
    Tijdens de CE's was spieken zo goed als onmogelijk, tenzij je een verrekijker bij je had.

Bij de luistertoetsen had ik niets aan het spieken, aangezien 90% van mijn klas er slecht in was, dus al zou ik spieken dan schoot ik er nog steeds niets mee op.

Nederlands, tsja dat was altijd een opstel of een mondeling dus ja, als je samenvattingen van het internet halen en dan heel globaal het boek lezen onder spieken valt, dan ja daar heb ik gespiekt.

Scheikunde, Natuurkunde, Wiskunde en Aardrijkskunde was natuurlijk noodzakelijk
    Maar goed zelfs daar heb ik hooguit 1 keer per School Onderzoek een keer gespiekt en uiteindelijk alles behalve wiskunde aan het einde van de rit zeer voldoende gehaald.

Nu op de Hogeschool, daar snappen ze het goed, gaat het toch alleen maar om, om zo veel mogelijk leerlingen te laten slagen, dus daar zijn Hogere Wiskunde toetsen in excel op computers die op het internet staan, heel moeilijk dus.

Net zoals een toets programmeren, op computers die op het internet staan, dus als ik iets niet weet, is google heer en meester in dat of tweakers.

Voor andere toetsen waarbij niet op een computer de toets wordt afgenomen, gewoon spieken wanneer de toezichthouder of een boek loopt te lezen of wanneer ze net weer een ronde door de klas heeft gemaakt.
    pi_19446166
    MartinusMagnus zette altijd alles in z'n GR.
    En ik heb ook wel eens een proefwerk gemaakt dat we in de pauze ervoor al rustig hadden kunnen bestuderen omdat iemand t uit de koffer van de docent had gepikt
    Vrijwillig gebanned
      donderdag 27 mei 2004 @ 14:14:22 #90
    51508 I_PANDA_I
    Blaatschaap.
    pi_19446282
    Bij ons iemand in de klas. Krijg uitvergrote versie van Examen. Zit in een aparte envelop. Dus leeraar geeft die envelop, en begint zelf de rest uit te delen. Zit het corretieblad ook in die envelop .
    Maar ze had ut al gezegd,. anders had ze alles over kunnen schrijven .
    BOE!
    pi_19447534
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2004 10:37 schreef GaRleC het volgende:
    Als je echt goed kan spieken, ben je bestwel goed en waarscheinlijk creatief.
    jullie moeten niet allemaal zo'n afkeer op spieken hebben, ik kan t niet.
    Precies, als je het écht goed kan, is dat gewoon een gave zeg maar
      donderdag 27 mei 2004 @ 19:20:29 #92
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_19453792
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2004 14:14 schreef I_PANDA_I het volgende:
    Bij ons iemand in de klas. Krijg uitvergrote versie van Examen. Zit in een aparte envelop. Dus leeraar geeft die envelop, en begint zelf de rest uit te delen. Zit het corretieblad ook in die envelop .
    Ehhh Niet bij het Centraal Examen lijkt me.....aangezien de correctiemodellen nooit in de envelop zitten. Die worden pas een half uur na het einde van het betreffende examen bekend gemaakt.
    *BURP*
    pi_19454236
    quote:
    Op donderdag 27 mei 2004 14:14 schreef I_PANDA_I het volgende:
    wij hebben al eens een biologie toets gehad op school, waar 't antwoordformulier per ongeluk bij aangeniet was
    pi_19456179
    met SE's voor de talen alle examenantwoorden van vorige jaren in het woordenboek schrijven, vervolgens voor zowel duits en frans met een 8 het examen in gaan.

Maargoed, het CE dan, bij ons ligt er altijd een kladblaadje klaar, evt. zou je die om kunnen wisselen met je eigen kladblaadje... natuurlijk wel beetje echt laten lijken.
    Daarnaast hoorde ik van mijn conrector dat het heel eenvoudig is om examens na te bestellen via de telefoon.
    pi_19463953
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 19:55 schreef AnDie het volgende:
    Ideale techniek voor luitstertoesten met meerkeuze vragen. Vergeet alle code voor A, B of C. In onze klas hebben we een systeem gevonden dat bijna niet te ontdekken is. Aangezien je bij luistertoetsen verschillende versies hebt is A B of C bij iedereen verschillend, wat echter wel het zelfde is zijn de antwoorden. Een antwoord is altijd het langste, een zit er tussenin en een is het kortst. Wat je doet is, je laat twee of drie mensen die goed zijn helemaal vooraan zitten. Denken zij dat het langste antwoord het goede is leggen zij hun armen zover mogelijk over de tafel (wel een beetje subtiel doen), denken zij dat her middelste antwoord de goede is leggen ze hun armen/hand op de linker of rechter rand van de tafel in het midden, en bij het korte antwoord houd degene gewoon zijn handen bij zn lichaam.
    Hopelijk heeft iedereen het kunnen volgen...
    Zo heb ik een keer 15 mensen een 8 bezorgd bij de luistertoetsen engels en nederlands
    Alleen deed ik het met mijn benen...langste antwoord=been strekken, middelste=been gewoon en kortste=been onder de stoel.
    Werkte perfect
    We zien de dingen niet zoals ze zijn.
    We zien de dingen zoals wij zijn.
    weblogje
    pi_19464227
    slim idee, maar een beetje te laat
    pi_19465476
    Valt je GRM volstoppen met een complete samenvatting van Economie ook onder spieken?
    pi_19466367
    Ze mogen je GR niet legen, dus dat is altijd wel makkelijk, er staan alleen wel in de wet dat je je grafische rekenmachine niet op het lichtnet mag aan sluiten Ik heb wel de meest wazige en handige omreken programma's in mn GR zitten voor scheikunde, natuurkunde en wiskunde enzo. Zowieso abc-formule (complete berekening die op je GR verschijnt), voor scheikunde een makkelijk evenwichtsvoorwaarde opsteller die aan de hand van ingevoerde molariteit, zuur, geconj. base en zuurconstante de pH of pOH uitrekent. best makkelijk. Spieken deek wel bij SE maar bij CE vind ik het risico te groot.
    pi_19481239
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef juiced het volgende:
    hoef je niet eens lang haar voor te hebben, als de leraar aan de linkerkant van je zit/staat dan kun je hem gewoon achter je oor doen
    pi_19481789
    daar heb je toch gewoon een GR voor
    pi_19483604
    bij ons in de 3e bij frans gooide ik me boek op de grond bovenop me tas en de leraar was zo dom dat ie daar niet op lette

maaruh bij me examns waag ik het er niet op. Ben wel een keer gepakt met een briefje in me etui . Gevolg me cijfer met 1 punt omlaag resultaat > 8. nog iets . Dat was in de tijd dat ik nog een goedie leerling was
    pi_19483692
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 22:43 schreef Roellio het volgende:
    Ik doe het nog steeds wel eens.

Ik heb laatst m'n essay thuis heel rommelig geschreven met pen en daar met koeienletters: "proefversie 1" boven gezet.

Na ongeveer 20 min. stiekem dat blaadje uit m'n tas gevist, op tafel gelegd en netjes overgeschreven.

Over 2 weken literatuur-tentamen. Even m'n reader volplakken met boek-samenvattingen. Reader mag je erbij houden.
    Zo heb ik hele tentamens gehaald op het HBO. Werkt prima!
    pi_19483893
    wat is een reader en mag iedereen dat? :S
    pi_19490615
    Ik heb voor scheikunde al een hele tijd complete reactie vergelijkingen in me GR staan. En met mij m'n klasgenoten. t zijn dan van die standaard vergelijkingen over zure regen en hard water enso.
    pi_19492237
    bij schoolexamens deden we altijd diegene die 't beste 'r in was zat vanvore.. en vroeg dan om nog een blaadje.. schreef antwoorden erop en aan de andere kant v/d klas vroeg iemand dan wat en werd het blaadje netjes naar achter geroeleerd alleen bij meerkeuze natuurlijk... anders valt 't wel op.. bij exame lette ze ook nie goed op bij ons.. zitte ze of zelf exame te make of de krant te leze of op de laptop.. dus je kan wel kijke.. maar je ziet 't wel moeilijk maar 't meeste doe 'k gewoon zelf wel en m'n GR natuurlijk :-)
    De aanhouder wint :D
      zaterdag 29 mei 2004 @ 13:43:14 #106
    95608 Speth
    Rorschach
    pi_19492572
    Schrijf gewoon een programmaatje op je GR waar alle info in staat, ik heb nog nooit meegemaakt dat ze dat controleerden.
    pi_19493263
    quote:
    Op zaterdag 29 mei 2004 13:23 schreef The_Yellowman het volgende:
    bij schoolexamens deden we altijd diegene die 't beste 'r in was zat vanvore.. en vroeg dan om nog een blaadje.. schreef antwoorden erop en aan de andere kant v/d klas vroeg iemand dan wat en werd het blaadje netjes naar achter geroeleerd alleen bij meerkeuze natuurlijk... anders valt 't wel op.. bij exame lette ze ook nie goed op bij ons.. zitte ze of zelf exame te make of de krant te leze of op de laptop.. dus je kan wel kijke.. maar je ziet 't wel moeilijk maar 't meeste doe 'k gewoon zelf wel en m'n GR natuurlijk :-)
    en vonden de leraren het niet vreemd dat er blaadjes van de een naar de ander doorgegeven werden? en dat hoor je toch ook als iemand van de ene kant van de klas naar de andere wat vraagt wazig verhaal hoor....
      zaterdag 29 mei 2004 @ 18:03:40 #108
    57790 MaStar
    Ik Voel me Kei Goed!
    pi_19497085
    spieken, altijd leuk en lache, maar niet op het examen...
    pi_19497115
    Ik heb pas volgend jaar examens, maar ik ga toch echt wel m'n grafische rekenmachine gebruiken
    Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
      zaterdag 29 mei 2004 @ 18:09:36 #110
    58816 sleepflower
    Missing pieces of sleep.
    pi_19497238
    quote:
    Op dinsdag 25 mei 2004 00:19 schreef Juup© het volgende:

[..]

Werk waar ik mijn grijze massa bij moet gebruiken en onderandere nederlands engels duits mechanica chemie biologie scheikunde e.d.

Dus ik heb er gelukkig wel wat aan.
    Ik dus niet, ik ga Engels studeren, je gaat me niet vertellen dat ik daar later Wiskunde voor nodig zal hebben.

Er staat trouwens in je profiel dat je werkloos bent? Zal je vast erg veel kennis voor moeten hebben...

Maar goed, ik spiek niet tijdens examens. Heb wel gespiekt tijdens gewone proefwerken/SE's, maar spieken bij het examen gaat me toch iets te ver. Als je dan gepakt wordt, ben je echt de lul.
    pi_19498269
    ik zou willen dat ik chinees of arabisch kon lezen. Wij zitten altijd in vaste volgorde, dus Ik zou voor de persoon voor mij een shirtje laten drukken met op de achterkant het hele verhaal in het chinees
    Ik ben tegen zinloos wiskunde®
    pi_19646093
    Niemand gepakt dit jaar met spieken Hopenlijk niet in ieder geval
      vrijdag 4 juni 2004 @ 23:44:19 #113
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_19653178
    In de eerste bij Techniek zaten we in een groot lokaal. Kon je makkelijk overleggen. Voor de rest niks bijzonders gedaan . En H4ze, was dat Swieringa of Vermeulen? Beide zijn een beetje suf namelijk .
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_19675472
    Ik heb mijn hele Binas, Grote Bosatlas, Grafische Rekenmachine en zelfs mijn flesje limonade ondergeklad met aantekening.
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 18:57 schreef Stuart het volgende:
    Niemand gepakt dit jaar met spieken Hopenlijk niet in ieder geval
    Helaas ben ik wel betrapt bij mijn allerlaatste examen, aardrijkskunde. Leraar kwam meteen met een atlas van school aan, verder helemaal geen problemen.
    If you obey all the rules, you miss all the fun!
      zondag 6 juni 2004 @ 01:03:26 #115
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_19675801
    quote:
    Op vrijdag 4 juni 2004 23:44 schreef TC03 het volgende:
    In de eerste bij Techniek zaten we in een groot lokaal. Kon je makkelijk overleggen. Voor de rest niks bijzonders gedaan . En H4ze, was dat Swieringa of Vermeulen? Beide zijn een beetje suf namelijk .
    Hey, ROS?
      zondag 6 juni 2004 @ 01:39:07 #116
    53267 TC03
    pi_19676410
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 01:03 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Hey, ROS?
    Ros?
      zondag 6 juni 2004 @ 11:59:11 #117
    42940 Kang-He
    Sklansky $$$ Millionaire
    pi_19680164
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 01:39 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ros?
    Rijnlands Lyeceum?
    pi_19682571
    eerloos om antwoorde van een ander af te jatte of ze nou goed of fout zijn... heb alles zelf gedaan zodat ik wist wat ik had gemaakt en niet een ander, als ik een hoog cijfer haalde was dan ook de eer voor mij, niet voor een ander.
    Moo
      zondag 6 juni 2004 @ 14:27:06 #119
    53267 TC03
    pi_19682797
    quote:
    Op zondag 6 juni 2004 11:59 schreef Kang-He het volgende:

[..]

Rijnlands Lyeceum?
    Nee .
    pi_19704598
    Spieken is sooooo easy.... Tijdens het examen niet verdacht kijken of rusteloos op en neer wippen.. Gewoon heel relaxt alles invullen wat je weet.. Dan de vragen goed doorlezen die je niet weet, en naar de WC gaan. Daar komt de samenvatting uit de mouw (lees: broek) en check je snel het antwoord op de vragen. Terug met je normaalste gezicht ever.. Nog ff je examen twijfelend doorkijken.. Alles invullen. Dank u.
    RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP RIP
    pi_19716572
    quote:
    Op maandag 7 juni 2004 14:08 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
    Spieken is sooooo easy.... Tijdens het examen niet verdacht kijken of rusteloos op en neer wippen.. Gewoon heel relaxt alles invullen wat je weet.. Dan de vragen goed doorlezen die je niet weet, en naar de WC gaan. Daar komt de samenvatting uit de mouw (lees: broek) en check je snel het antwoord op de vragen. Terug met je normaalste gezicht ever.. Nog ff je examen twijfelend doorkijken.. Alles invullen. Dank u.
    Wij hangen meestal de samenvatting achter de WCspiegel.
    Dus als er dan iemand naar de plee gaat ligt de halve klas weer in een deuk Er gaan meestal stuk of 4 mensen naar de wc
    'And I called your name,
    like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
      dinsdag 8 juni 2004 @ 11:44:21 #122
    96705 mirrie1986
    all you need is love
    pi_19723293
    bij ons mochten we nooit naar de wc tijdens tentamens.
    Tijdens me examen heb ik niet afgekeken, vond ik veel te eng.
    bij tentamens daarentegen wel, briefjes onder je blad leggen, blad omhoog en kijken maar.
      woensdag 9 juni 2004 @ 03:07:24 #123
    82396 nils7
    De forumkrokodil
    pi_19744941
    quote:
    Op maandag 24 mei 2004 23:05 schreef FredvZ het volgende:
    Overigens wordt de ultieme spiekmanier in de schoot geworpen: de GR. Je kan er natuurlijk alle teksten overnemen van je boeken, maar je kan er ook een programma voor maken dat voor bijvoorbeeld wiskunde, natuurkunde en scheikunde de hele som uitrekend en er ook de formule bijgeeft.
    Heheheh WINAS
    N/A
    Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
      woensdag 9 juni 2004 @ 15:22:48 #124
    51671 hellmondunited
    Mountainbike Junk
    pi_19755788
    spieken op t examen is zoooo simpel bij ons zitten de leraren half te slapen dan
    OJAAJOH?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')