Coolquote:Op maandag 24 mei 2004 22:32 schreef Deetch het volgende:
Op het hoesje van de rekenmachine (TI 30 Stat uit 1990) met potlood schrijven. Dat kon je dan vanuit zittende positie lezen maar de surveillant die achter je stond niet.
Daar kunnen de huidige examen-kandidaten misschien nog iets meequote:Op maandag 24 mei 2004 22:37 schreef Deetch het volgende:
Hmm ik heb wel heel veel spiektips
idd heb ik ook gedaan, daarom had ik op CE ook twee rekenmachines....... horlogebandje werkte ook goed hoor!9quote:Op maandag 24 mei 2004 22:33 schreef Duder het volgende:
Ik zou echt niet weten hoe ik zou moeten spieken bij examens. Een spiekbriefje heb je waarschijnlijk bij de meeste vakken niks aan en tafels staan zo ver uit elkaar dat het bijna onmogelijk is om te lezen wat er bij de ander op het papier staat.
das toch gewoon goed oefenen?quote:Op maandag 24 mei 2004 22:38 schreef Stretto het volgende:
Als je bij examens gaat spieken dan heb je echt lef !
ik keek nog ff vandaagquote:Op maandag 24 mei 2004 22:38 schreef Stretto het volgende:
Goed gevoel achteraf hoorquote:Op maandag 24 mei 2004 22:38 schreef Stretto het volgende:
nee, ze controleren niet, want je hoeft je geheugen niet te wissenquote:Op maandag 24 mei 2004 22:44 schreef Leffe48 het volgende:
Controleren ze trouwens bij een TI-83 of je er dingen in heb gezet?
(moet nog een jaartje wachten)
Met mijn examen had een klasgenootje met een ongezonde voorliefde voor electronica ook zo'n programmerbare rekenmachine.quote:Op maandag 24 mei 2004 22:44 schreef Leffe48 het volgende:
Controleren ze trouwens bij een TI-83 of je er dingen in heb gezet?
(moet nog een jaartje wachten)
simpel en effectief iddquote:Op maandag 24 mei 2004 22:33 schreef Deetch het volgende:
En een uitgebreide samenvatting in je onderbroek stoppen en halverwege het tentamen na doorlezen van alle vragen "even naar het toilet"
maar dan zit je wel je hele examen met een a4tje in je boxer. als dat kut zit heb je wel een probleemquote:Op maandag 24 mei 2004 22:33 schreef Deetch het volgende:
En een uitgebreide samenvatting in je onderbroek stoppen en halverwege het tentamen na doorlezen van alle vragen "even naar het toilet"
Das het betere werkquote:Op maandag 24 mei 2004 22:48 schreef Deetch het volgende:
[..]
Met mijn examen had een klasgenootje met een ongezonde voorliefde voor electronica ook zo'n programmerbare rekenmachine.
Voor het examen moest je de batterij eruit halen zodat het tijdelijke geheugen werd gewist. Nou had die bijgoochem er een reserve batterij ingebouwd en kon dus na herinstallatie van de originele batterij gewoon de formules gebruiken.
Mag je zelfs je GRM gebruiken bij economie?quote:Op maandag 24 mei 2004 22:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
nee, ze controleren niet, want je hoeft je geheugen niet te wissen
Hij misschien niet, maar ik zou niet meer bijkomen ! Ik lach me dood met dat soort dingenquote:Op maandag 24 mei 2004 22:48 schreef Repeat het volgende:
of gewoon je boek op je schoot leggen werkt ook goed bij pw's als je een beetje achterin zit ofzo. heb ik een keer gedaan en alles zo overgeschreven. alleen bij een gast die het wel opvallend deed kwam de leraar die vroeg of hij even wilde opstaan. toen dat boek op de grond pleurde was ie not amused
als je uit mijn TI-83+ de batterijen haalt blijven alle programmatjes er ook gewoon in staan. die worden bewaard dmv die knoopcel ofzoquote:Op maandag 24 mei 2004 22:49 schreef Stretto het volgende:
[..]
Das het betere werk![]()
Er zit idd een knoopbatterij in zodat je juist niets verliest bij het verwisselen van batterijenquote:Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef Repeat het volgende:
[..]
als je uit mijn TI-83+ de batterijen haalt blijven alle programmatjes er ook gewoon in staan. die worden bewaard dmv die knoopcel ofzo
Ligt eraan 2 jaar geleden examen gehad iemand had ook een rekenmachine waar je formules in kon zetten. Werd mooi wel gecontroleerd (die gast had dan gelukkig voor hem niks erin gezet maar was het wel van plan eerst).quote:Op maandag 24 mei 2004 22:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
inderdaad, echt ideaal, dat houdt dus min of meer in daj je rekenmachine vol mag zetten, maar ik zou zeggen...gewoon ff lekker ertegenaan met leren en het zonder spieken halen...quote:Op maandag 24 mei 2004 22:45 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Beetje saai hoorquote:Op maandag 24 mei 2004 22:44 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb nog nooit van me hele leven gespiekt
Zelfs al wil ik voor een examen slagen heb ik dat dr niet voor overquote:Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef juiced het volgende:
Spreek je mp3-player nummer voor nummer in en onthoud wat (formules enzo...) welk nummer is. Laat vervolgens je haar groeien (à la Boris) en verstop je koptelefoondraadje onder je trui en achterlangs je oor en de player zelf in je mouw. Nooit geprobeerd, wel net verzonnen.
naja, wat is dit nu...ik geef hier gewoon even de ultieme tip weg, in ieder geval voor meisjes met lang haar dan...quote:Op maandag 24 mei 2004 22:57 schreef Martijntj het volgende:
[..]
Zelfs al wil ik voor een examen slagen heb ik dat dr niet voor over
Hahaha, zonder spieken had jij nooit je diploma gehaaldquote:Op maandag 24 mei 2004 22:59 schreef Golf het volgende:Spam, bannetje!
Ik hing van het spieken aan elkaar!
quote:Op maandag 24 mei 2004 23:02 schreef Stuart het volgende:
[..]
Hahaha, zonder spieken had jij nooit je diploma gehaald![]()
Pfffffff, volgens mij spiekt meer dan 50% van de mensen hoorquote:Op maandag 24 mei 2004 23:06 schreef Golf het volgende:
[..]
Euh, da's ook weer een waar woord.
Ik heb NOOIT gespiekt en zal dat ook NOOIT doen. Je liegt tegen jezelf. Oke als je n iet gepakt wordt is de kans dat je slaagt misschien hoger dan dat jij niet zou spieken, maar dan had je maar beter moeten leren. Later als jij de kennis nodig hebt die jij niet geleerd hebt en gewoon bij een ander hebt afgekeken, dan is het "had ik dat maar geleerd".quote:Op maandag 24 mei 2004 22:27 schreef Stuart het volgende:
Wie spiekt er wel eens tijdens zijn examens?
En wat zijn zoal jouw 'tactieken' (je grote geheim) om dit ongemerkt te doen ?
Ben je wel eens gepakt met spieken ? Of durf je het gewoonweg niet te doen ?
Ikzelf heb uiteraard wel eens gespiekt. Soms ging het mij nog meer om de 'kick' dan om hetgeen ik er eigenlijk mee opschoot. Ook lag ik altijd dubbel, als ik zag dat er iemand gepakt werd
![]()
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen![]()
Ik vind de examens van bijv. HAVO / VWO nogal algemeen. Als jij spiekt bij Engels, Nederlands, Wiskunde of welk vak dan ook, betekend dit niet automatisch, dat je dan maar kansloos zal zijn in de toekomstquote:Op maandag 24 mei 2004 23:10 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ik heb NOOIT gespiekt en zal dat ook NOOIT doen. Je liegt tegen jezelf. Oke als je n iet gepakt wordt is de kans dat je slaagt misschien hoger dan dat jij niet zou spieken, maar dan had je maar beter moeten leren. Later als jij de kennis nodig hebt die jij niet geleerd hebt en gewoon bij een ander hebt afgekeken, dan is het "had ik dat maar geleerd".
Als jij goed leert hoef jij de stof niet op te halen door te spieken.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:14 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ik vind de examens van bijv. HAVO / VWO nogal algemeen. Als jij spiekt bij Engels, Nederlands, Wiskunde of welk vak dan ook, betekend dit niet automatisch, dat je dan maar kansloos zal zijn in de toekomst![]()
Bovendien, als je spiekt, haal je de stof weer op, en leer je dus ook weer bij![]()
Joh, iedereen vergeet wel eens wat ! Spieken is een kunstquote:Op maandag 24 mei 2004 23:21 schreef Juup© het volgende:
[..]
Als jij goed leert hoef jij de stof niet op te halen door te spieken.
Een groot deel wel.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:28 schreef Stuart het volgende:
[..]
Joh, iedereen vergeet wel eens wat ! Spieken is een kunst![]()
Trouwens, soms is de stof zo saai, dat het het niet waard is om geleerd te worden![]()
Of wil jij mij soms vertellen, dat alles wat jij vroeger hebt geleerd op school, ook bruikbaar blijkt in je leven daarna ?
Surequote:Op maandag 24 mei 2004 23:48 schreef Juup© het volgende:
[..]
Een groot deel wel.
Mjah, ik heb een 2de hands binas en ik ontdek steeds meer pagina's waar bij geschreven is. Een of andere lulhannes die z'n biologie ofzo niet goed had geleerd. Maar ik weet niet waar er nog allemaal in geschreven is, heb deels ook uitgegumd, maar ik ben wel blij dat we op school binassen krijgen tijdens de examens, zodat ik niet m'n eigen binas hoef te gebruiken, waarbij de kans aanwezig is dat de controleur op geschreven zoooi stuit die niets met scheikunde te maken heeft, ook niet van mij afkomstig is, maar waar ik dan wel evt. de dupe van zou kunnen worden.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:05 schreef FredvZ het volgende:
Wij schreven op de HAVO altijd onze BINAS vol... Werd toen één keer op gecontroleerd, maar toen dat figuur zag dat iedereen zn BINAS van wat extra informatie had voorzien deed-ie maar niks mee.
Werk waar ik mijn grijze massa bij moet gebruiken en onderandere nederlands engels duits mechanica chemie biologie scheikunde e.d.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:50 schreef Stuart het volgende:
[..]
Sure![]()
Wat doe je dan voor werk, dat je daar nagenoeg alles in gebruikt, wat je vroeger op school hebt geleerd![]()
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:34 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Met luistertoetsen voor engels doen ik en mijn buurman altijd... 1 vinger kortste antwoord 2 vingers middelste antwoord en 3 vingers langste antwoord.. maja bij leesteksten is dat al weer een heel stuk moeilijker.. heeft me al veel 8-e opgeleverd hehe
Die is al zo oudquote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:34 schreef s4nd3r-tj3 het volgende:
Met luistertoetsen voor engels doen ik en mijn buurman altijd... 1 vinger kortste antwoord 2 vingers middelste antwoord en 3 vingers langste antwoord.. maja bij leesteksten is dat al weer een heel stuk moeilijker.. heeft me al veel 8-e opgeleverd hehe
Ja, en als je geluk hebt (en gepakt wordt dus) heb je het over drie jaar geperfectioneerd en kan je eindelijk je diploma halenquote:Op maandag 24 mei 2004 22:39 schreef jagermaster het volgende:
das toch gewoon goed oefenen?
nee, een TI83 en een 83+ geeft al weken vantevoren aan als de batterijen bijna leeg zijn (ervaring)quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:51 schreef CompuChip het volgende:
[..]
Trouwens, over GR gesproken: nemen jullie reservebatterijen mee?
Goed bezigquote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:37 schreef Da_Koen het volgende:
Bij het schoolexamen van frans 1, krijg je altijd oude teksten van frans12. Ik was zo slim om alle antwoorden van de teksten van de afgelopen jaren in mijn woordenboek te plakken
ik wist een keer de antwoorden op een melodisch dictee, ritmisch dictee en intervallen (bij muziek) al voordat de leraar klaar was met de opdracht.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:01 schreef frizzel het volgende:
ik wist een keer alle antwoorden van te voren bij een afsluitings toetsheb 3 foutjes express gemaakt zodat het niet opviel... was wel geinig
ook een keer een woordenboek gepakt omdat ik alleen in een lokaal duits SO had in de 2detoen kwam de leraar binnen en deed ik em onder me trui... ben nog nooit zo bang geweest ! maar ben niet betrapt hehe
dat met die cola fles is zo goed bed8
Precies, als je het écht goed kan, is dat gewoon een gave zeg maarquote:Op donderdag 27 mei 2004 10:37 schreef GaRleC het volgende:
Als je echt goed kan spieken, ben je bestwel goed en waarscheinlijk creatief.
jullie moeten niet allemaal zo'n afkeer op spieken hebben, ik kan t niet.
Ehhhquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:14 schreef I_PANDA_I het volgende:
Bij ons iemand in de klas. Krijg uitvergrote versie van Examen. Zit in een aparte envelop. Dus leeraar geeft die envelop, en begint zelf de rest uit te delen. Zit het corretieblad ook in die envelop.
Maar ze had ut al gezegd,. anders had ze alles over kunnen schrijven.
wij hebben al eens een biologie toets gehad op school, waar 't antwoordformulier per ongeluk bij aangeniet wasquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:14 schreef I_PANDA_I het volgende:
Bij ons iemand in de klas. Krijg uitvergrote versie van Examen. Zit in een aparte envelop. Dus leeraar geeft die envelop, en begint zelf de rest uit te delen. Zit het corretieblad ook in die envelop.
Maar ze had ut al gezegd,. anders had ze alles over kunnen schrijven.
Zo heb ik een keer 15 mensen een 8 bezorgd bij de luistertoetsen engels en nederlandsquote:Op dinsdag 25 mei 2004 19:55 schreef AnDie het volgende:
Ideale techniek voor luitstertoesten met meerkeuze vragen. Vergeet alle code voor A, B of C. In onze klas hebben we een systeem gevonden dat bijna niet te ontdekken is. Aangezien je bij luistertoetsen verschillende versies hebt is A B of C bij iedereen verschillend, wat echter wel het zelfde is zijn de antwoorden. Een antwoord is altijd het langste, een zit er tussenin en een is het kortst. Wat je doet is, je laat twee of drie mensen die goed zijn helemaal vooraan zitten. Denken zij dat het langste antwoord het goede is leggen zij hun armen zover mogelijk over de tafel (wel een beetje subtiel doen), denken zij dat her middelste antwoord de goede is leggen ze hun armen/hand op de linker of rechter rand van de tafel in het midden, en bij het korte antwoord houd degene gewoon zijn handen bij zn lichaam.
Hopelijk heeft iedereen het kunnen volgen...
hoef je niet eens lang haar voor te hebben, als de leraar aan de linkerkant van je zit/staat dan kun je hem gewoon achter je oor doenquote:Op maandag 24 mei 2004 22:51 schreef juiced het volgende:
Spreek je mp3-player nummer voor nummer in en onthoud wat (formules enzo...) welk nummer is. Laat vervolgens je haar groeien (à la Boris) en verstop je koptelefoondraadje onder je trui en achterlangs je oor en de player zelf in je mouw. Nooit geprobeerd, wel net verzonnen.
Zo heb ik hele tentamens gehaald op het HBO. Werkt prima!quote:Op maandag 24 mei 2004 22:43 schreef Roellio het volgende:
Ik doe het nog steeds wel eens.
Ik heb laatst m'n essay thuis heel rommelig geschreven met pen en daar met koeienletters: "proefversie 1" boven gezet.
Na ongeveer 20 min. stiekem dat blaadje uit m'n tas gevist, op tafel gelegd en netjes overgeschreven.
Over 2 weken literatuur-tentamen. Even m'n reader volplakken met boek-samenvattingen. Reader mag je erbij houden.
en vonden de leraren het niet vreemd dat er blaadjes van de een naar de ander doorgegeven werden? en dat hoor je toch ook als iemand van de ene kant van de klas naar de andere wat vraagtquote:Op zaterdag 29 mei 2004 13:23 schreef The_Yellowman het volgende:
bij schoolexamens deden we altijd diegene die 't beste 'r in was zat vanvore.. en vroeg dan om nog een blaadje.. schreef antwoorden erop en aan de andere kant v/d klas vroeg iemand dan wat en werd het blaadje netjes naar achter geroeleerdalleen bij meerkeuze natuurlijk... anders valt 't wel op.. bij exame lette ze ook nie goed op bij ons.. zitte ze of zelf exame te make of de krant te leze of op de laptop.. dus je kan wel kijke.. maar je ziet 't wel moeilijk maar 't meeste doe 'k gewoon zelf wel en m'n GR natuurlijk :-)
Ik dus niet, ik ga Engels studeren, je gaat me niet vertellen dat ik daar later Wiskunde voor nodig zal hebben.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:19 schreef Juup© het volgende:
[..]
Werk waar ik mijn grijze massa bij moet gebruiken en onderandere nederlands engels duits mechanica chemie biologie scheikunde e.d.
Dus ik heb er gelukkig wel wat aan.
Helaas ben ik wel betrapt bij mijn allerlaatste examen, aardrijkskunde.quote:Op vrijdag 4 juni 2004 18:57 schreef Stuart het volgende:
Niemand gepakt dit jaar met spiekenHopenlijk niet in ieder geval
![]()
Hey, ROS?quote:Op vrijdag 4 juni 2004 23:44 schreef TC03 het volgende:
In de eerste bij Techniek zaten we in een groot lokaal. Kon je makkelijk overleggen. Voor de rest niks bijzonders gedaan. En H4ze, was dat Swieringa of Vermeulen? Beide zijn een beetje suf namelijk
.
Ros?quote:Op zondag 6 juni 2004 01:03 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Hey, ROS?
Neequote:Op zondag 6 juni 2004 11:59 schreef Kang-He het volgende:
[..]
Rijnlands Lyeceum?
Wij hangen meestal de samenvatting achter de WCspiegel.quote:Op maandag 7 juni 2004 14:08 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
Spieken is sooooo easy.... Tijdens het examen niet verdacht kijken of rusteloos op en neer wippen.. Gewoon heel relaxt alles invullen wat je weet.. Dan de vragen goed doorlezen die je niet weet, en naar de WC gaan. Daar komt de samenvatting uit de mouw (lees: broek) en check je snel het antwoord op de vragen. Terug met je normaalste gezicht ever.. Nog ff je examen twijfelend doorkijken.. Alles invullen. Dank u.
Heheheh WINASquote:Op maandag 24 mei 2004 23:05 schreef FredvZ het volgende:
Overigens wordt de ultieme spiekmanier in de schoot geworpen: de GR. Je kan er natuurlijk alle teksten overnemen van je boeken, maar je kan er ook een programma voor maken dat voor bijvoorbeeld wiskunde, natuurkunde en scheikunde de hele som uitrekend en er ook de formule bijgeeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |