EINDELIJK!quote:Gérard Houllier is weg bij Liverpool
24/5/2004 13:43
De tijd van Gérard Houllier bij Liverpool is voorbij. The Reds maakten maandagmiddag bekend dat de Fransman niet langer hun coach is.
'Ik had liever willen aanblijven als manager, maar ik vertrek nu ik nog goed met iedereen kan opschieten', verklaarde Houllier, die vanaf 1998 op Anfield werkte. 'Ik mag dan wel Liverpool verlaten, maar Liverpool zal mij nooit verlaten.' Zijn contract liep nog tot medio 2005.
Houllier voldeed nog wel aan de eisen van de clubleiding door met Liverpool de vierde plaats te bereiken en zo deelname aan de voorronde van de Champions League af te dingen. 'Ook al hebben we de Champions League bereikt, dat is een minimumeis en niet een doel op zich', verduidelijkte algemeen directeur Rick Parry waarom Houllier onder meer moest vertrekken.
'We hebben altijd gezegd dat we aan het einde van het seizoen zouden evalueren en dat hebben we nu gedaan. Gérard heeft met waardigheid zijn ontslag aanvaard.'
Dat Houllier weg moet, komt niet als een verrassing. Waar de clubleiding en de fans hadden gehoopt en verwacht dat Liverpool onder leiding van Houllier de aansluiting zou vinden met Manchester United en Arsenal, zag de club dit seizoen Chelsea voorbij stevenen.
De laatste drie seizoenen lukte het The Reds geen enkele keer om zich echt te mengen in de strijd om de titel van het Premiership. De enige prijs die Houllier sinds het zo succesvolle jaar 2001 (vijf titels waaronder FA Cup, UEFA Cup en Europese Supercup) veroverde, was de weinig aansprekende League Cup in 2003.
Liverpool dwong dit seizoen dan wel op het nippertje deelname af aan de voorronde van de Champions League, maar de vierde plaats volgde op een enorme achterstand van de top drie Arsenal, Manchester United en Chelsea. Bovendien rees er steeds meer commentaar op de speelwijze van Houllier, die het eens zo aanvallend vermaarde Liverpool als een counterploeg laat functioneren.
Als opvolgers circuleren de namen van Alan Curbishley en Rafael Benítez. De coach van Charlton Athletic zou een favoriet zijn van Steven Gerrard, terwijl de Spaanse trainer van Valencia geliefd zou zijn door Michael Owen, aldus The Guardian. Ook de naam van José Mourinho wordt genoemd, aangezien de Portugese Porto-coach onlangs zou hebben laten weten meer gecharmeerd te zijn van Liverpool dan het zeer in hem geïnteresseerde Chelsea.
hetzelfdequote:Op maandag 24 mei 2004 16:53 schreef kastanova het volgende:
Huub Stevens wil ik bij Liverpool zien!
Ik heb Stevens altijd al zowel een geschikte vent als geschikte trainer gevonden.quote:Op maandag 24 mei 2004 17:18 schreef Doc het volgende:
De topic opener kan natuurlijk veel en veel mooier
Ik zal 'm later wat verfraaien met meer info !
Maar wel een aardig moment om dit topic te openen. Een nieuwe start!
Maar Stevens? Doe maar niet...
X-post vanuit het PL topicquote:Op maandag 24 mei 2004 17:23 schreef DIGGER het volgende:
Ik denk dat Strachen een grote kans maakt Doc, toch ook mede gezien zijn nationaliteit.
Ej, jóu heb ik al lang niet meer gezien hier! Nou ja, ik kom ook nauwelijks in VBL.quote:Op maandag 24 mei 2004 17:23 schreef DIGGER het volgende:
Ik denk dat Strachen een grote kans maakt Doc, toch ook mede gezien zijn nationaliteit.
Ik zou graag een trainer zien met PL ervaring: dat is dus Curbishley (of hoe je het spellen) of bijvoorbeeld O'Neill. Eventueel Benitez of Mourinho. Maar Stevens vind ik net niets. Wat heeft-ie nou gepresteerd.Een UEFA cup geloof ik (hadden we netzogoed Houllier kunnen houdenquote:Op maandag 24 mei 2004 17:20 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ik heb Stevens altijd al zowel een geschikte vent als geschikte trainer gevonden.
Eerst Schalke, nu Liverpool en zijn carriere eindigen bij Twente, heeft hij al m'n clubs gehad.
Maar vertel, wie zou jij willen zien?
Offtopic babbelen kan verder in Hools (de VBL slowchattopics)quote:Op maandag 24 mei 2004 17:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Ej, jóu heb ik al lang niet meer gezien hier! Nou ja, ik kom ook nauwelijks in VBL.
Maar zou je me nu eindelijk eens uit kunnen leggen wat ik precies te maken had met chatlogs ofzo?
Niks mis met de OPquote:Op maandag 24 mei 2004 17:18 schreef Doc het volgende:
De topic opener kan natuurlijk veel en veel mooier
Cheyrou heeft van de 2 jaar dat-ie speelt 2 weken goed gespeeld...quote:Op maandag 24 mei 2004 22:32 schreef Suijk het volgende:
Fransen?
Cheyrou deed het niet zo heel slecht en wie verder nog? Traore?
(ben niet zo heel bekend met de selectie)
Heb je nog Traore. Erg matige verdediger. Luzi is ook Frans toch?quote:Op maandag 24 mei 2004 22:44 schreef Doc het volgende:
[..]
Cheyrou heeft van de 2 jaar dat-ie speelt 2 weken goed gespeeld...
Uit m'n hoofd even:
LeTallec
Pongolle
En Franssprekend:
Diouf
Diao
Overig uit de Franse competitie gehaald:
Smicer
Riise
Verwacht:
Cisse
Traore had-ie zelf al genoemd. En Luzi idd.quote:Op maandag 24 mei 2004 23:27 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Heb je nog Traore. Erg matige verdediger. Luzi is ook Frans toch?
Kenny doet het dus niet.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 00:14 schreef FrisianReds het volgende:
Kenny Dalglish wordt ook genoemd als mogelijk opvolger van Houllier. Dit lijkt me ook geen verkeerde keus, aangezien deze man de clkub met z'n eigen cultuur dor en door kent.
Leek me eerlijk gezegd ook niet heel aannemelijk dat-ie het wel zou doen. Zeker geen eerste keus denk ik.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:09 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Kenny doet het dus niet.
Vind ik heel moeilijk in te schatten. Alle vier de 4 namen die het meest genoemd worden hebben hun voor en nadelen.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:09 schreef zjroentje het volgende:
Als ik het zo een beetje zie is LFC het meest gebaat bij een Engelse trainer, dus geen Benitez ea.
volgens mij is die verhuurd op het ogenblik.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 15:40 schreef methodmich het volgende:
En Doc, Grégory Vignal had je ook kunnen noemen.
Pegguy is afgelopen zomer tranfervrij naar Coventry gegaan. Ik weet overigens niet eens 100% zeker of Houllier hem gehaald had, maarikneem eerlijk gezegd aan van wel.quote:Op woensdag 26 mei 2004 10:58 schreef FrisianReds het volgende:
Nog maar eentje: Peggy Arphexad, komt uit Gaudeloupe(Frans). Hij kwam niet rechtstreeks uit Frankrijk bij Liverpool terecht, maar via Leicester City. Ik dacht dat ie inmiddels alweer vertrokken was, maar op zijn eigen website is hier niks over te vinden.
Hoort ook in het rijtje: van Franse club naar LFC (net als Smicer en Riise)quote:Op woensdag 26 mei 2004 15:55 schreef methodmich het volgende:
Camara komt uit Guinea Doc.
Ik vind 10M teveel voor iemand als Smith.quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:41 schreef zjroentje het volgende:
18.5 miljoen vind ik echt veels te veel.
Dat lijkt me duidelijk.quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik vind 10M teveel voor iemand als Smith.
Cissé is echt goed, neem dat maar van me aan. Of het er uit gaat komen is een tweede.quote:Op donderdag 27 mei 2004 12:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Ik vind 10M teveel voor iemand als Smith.
Ik vind het ook wel wat veel voor Cissé moet ik zeggen. Ik heb het idee dat-ie iets overschat wordt. De wedstrijden dat ik 'm gezien (in totaal een stuk of 8 denk ik) heb vond ik 'm eerlijk gezegd wat tegenvallen. Maar goed, het isbeter dan Heskey
Maar goed Cissé is 22 staat al 3 seizoen in de topscorers lijstin Frankrijk, dus echt slecht zal-ie niet zijn
Ik ook. Goeie spits hoor, absoluut, maar 18.5 miljoen? dat bedrag verbaasde mij ook.quote:Op donderdag 27 mei 2004 11:41 schreef zjroentje het volgende:
18.5 miljoen vind ik echt veels te veel.
14M pond. Was al maanden geleden bezegeld. Ik was eerlijk gezegd ook onder de indruk van het bedrag toen ik hetvoor het eerst hoorde, maar als je maar vaak genoeg hoort valt het wel weer meequote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:35 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ik ook. Goeie spits hoor, absoluut, maar 18.5 miljoen? dat bedrag verbaasde mij ook.
Als Rafa the Red komt, denk ik wel dat dat goed komtquote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:34 schreef methodmich het volgende:
[..]
Cissé is echt goed, neem dat maar van me aan. Of het er uit gaat komen is een tweede.
grapje,die flopt daarquote:Op vrijdag 28 mei 2004 17:40 schreef Doc het volgende:
[..]
Als Rafa the Red komt, denk ik wel dat dat goed komt![]()
Onder Houllier zou ik je direct geloven. Nu heb ik nog hoop.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 04:00 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
grapje,die flopt daar
Het wordt Rafa the Red Devil.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 15:10 schreef methodmich het volgende:
Alleen Rafa the Red komt niet...
Hij heeft een nieuw contract bij Valencia geweigerd, dus de kans lijkt zeer groot dat ie dat heeft gedaan voor Liverpool.quote:Op zondag 30 mei 2004 15:14 schreef methodmich het volgende:
Ook Rafael Benítez staat hoog op de verlanglijst.
Tijdens zijn afscheids-persconferentie is ie volgens marca.com in tranen uitgebarsten en heeft ie gezegd dat dit de moeilijkste beslissing uit z'n carriere is geweest...quote:Op dinsdag 1 juni 2004 13:31 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Hij heeft een nieuw contract bij Valencia geweigerd, dus de kans lijkt zeer groot dat ie dat heeft gedaan voor Liverpool.
Als-ie nu een contract bij Valencia geweigerd heeft denk ik dat de kans redelijk groot is dat-ie wel komt ...quote:Op zaterdag 29 mei 2004 15:10 schreef methodmich het volgende:
Alleen Rafa the Red komt niet...
Volgens mij vliegen er nu verschillende Rafael's over tafel.quote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:45 schreef Doc het volgende:
[..]
Als-ie nu een contract bij Valencia geweigerd heeft denk ik dat de kans redelijk groot is dat-ie wel komt ...
Zou vreemd zijn. Dat zou betekenen dat method dit topic slechtgelezen zou hebbenquote:Op dinsdag 1 juni 2004 14:48 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Volgens mij vliegen er nu verschillende Rafael's over tafel.
quote:Carra's flatulence blamed for Liverpool dressing room split
tribalfootball.com - June 1, 2004
Jamie Carragher's flatulence has been blamed for Liverpool's poor team spirit last season.
Striker Michael Owen told the Mirror: "There's lots of different cultures at Liverpool these days and not everyone finds the things Jamie does so funny. His flatulence, for instance. A few of us laugh, but a few of the foreign players will just... well, growl."
A club insider added: "The Jamie thing shows the divide in the club perfectly. Whenever Jamie lets off all the British lads have a laugh about it - but not the people from France and Africa. They think it is crude and childish. Having Jamie let rip all the time did not help team spirit."
Wonderlijk. In de post voor die van jou contrasteer ik Rafa nog met Houllier en een paar posts daarvoor stond nogquote:Op dinsdag 1 juni 2004 17:38 schreef methodmich het volgende:
Ik dacht toch echt jij dat jij vdV bedoelde. Bij Rafa the Red denk ik niet direct aan Benítez.
quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:39 schreef Doc het volgende:
This from the Liverpool Echo:-
"Raffa the Red May 26 2004
WORLD EXCLUSIVE By Chris Bascombe, North West Sports Reporter of the Year, Liverpool Echo
VALENCIA COACH Rafael Benitez will become the next manager of Liverpool Football Club.
-verhaal-
Sommige bookies zijn al een aantal dagen geleden gestopt met het aannemen van weddenschappen. Benitez is veruitde meest aannemelijke kandidaat. Curbishly als tweede keus.quote:Op woensdag 2 juni 2004 16:39 schreef Sloggi het volgende:
Mourinho naar Chelsea, Ranieri naar Valencia en Benitez dus naar Liverpool?
op thisisanfield hopen ze dat-ie Aimar en Ayala meeneemt. Is de eerste niet wat minder geworden en de tweede niet wat oud?quote:Op woensdag 2 juni 2004 18:30 schreef methodmich het volgende:
Benítez kan een organisatie neerzetten. Wellicht neemt ie zijn oogappel Mista mee, maar ik denk dat die niet direct noodzakelijk is.
OK. Mooi. Hopelijk komen ze danquote:Op woensdag 2 juni 2004 22:20 schreef FrisianReds het volgende:
Volgens mij zijn het beide nog steeds uitstekende voetballers. Ayala mag dan 31 zijn, Real wilde hem voor het volgende seizoen ook aantrekken, maar heeft uiteindelijk voor Samuel gekozen. Een goeie verdediger kan ook wel vrij lang mee.
Aimar heeft dit seizoen o.a. door een blessure/blessures wat minder gespeeld, maar in de kampioenswedstrijd was ie toch weer belangrijk. Het is geen topschutter, maar een aanval opzetten is ook erg belangrijk. Dit zijn z'n statistieken van de afgelopen jaren:
Mooi middenveld krijg je dan:quote:Op woensdag 2 juni 2004 22:42 schreef Doc het volgende:
[..]
OK. Mooi. Hopelijk komen ze dan
Ik ben altijd wel fan geweest van Aimar maar had het idee weinig over 'm te horen dit seizoen - maar die blessure was dus de reden (ik volg de PD dus niet echt op de voet...). Lijkt me precies het soort creatieve speler dat LFC kan gebruiken.
Kirklandquote:Op woensdag 2 juni 2004 22:54 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Mooi middenveld krijg je dan:
Kewell - Aimar - Hamann - Gerrard.
En de verdediging mag trouwens wel eens een verjonginskuur krijgen.. Niet dat Ayala slecht is, maar ik vond Mexes een fijner gerucht.
De Galasek van LFC.quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:01 schreef MaxPower het volgende:
Ik zou dan graag Hamann nog vervangen zien worden. Ik heb het niet zo op Duitsers in Engelse teams. Of is ie echt goed?
De middenlinie had ik blind van jou gekopieerdquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:08 schreef RedGuy het volgende:
Ik zou Kewell overigens wel op links zetten, en Gerrard op rechts. Maar dat is mijn mening..
quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:12 schreef Doc het volgende:
[..]
De middenlinie had ik blind van jou gekopieerd
Ja.... maar er is toch wel een betere "Galasek van Liverpool" te vinden? Kevin Nolan bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:07 schreef Doc het volgende:
[..]
De Galasek van LFC.
Daar heb ik zelfs nog nooit van gehoord. Dit speelt volgens mij niet in het eerste, niet bij de reserves en niet bij de jeugd...quote:Op woensdag 2 juni 2004 23:43 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Ja.... maar er is toch wel een betere "Galasek van Liverpool" te vinden? Kevin Nolan bijvoorbeeld?
galasek kan ook aardig knallen en weet penelties te scoren. ook belangrijkquote:Op woensdag 2 juni 2004 23:56 schreef RedGuy het volgende:
Maar Hamann heeft ook een verwoestend schot.
Klopt, hij speelt bij Boltonquote:Op donderdag 3 juni 2004 08:27 schreef Doc het volgende:
Daar heb ik zelfs nog nooit van gehoord. Dit speelt volgens mij niet in het eerste, niet bij de reserves en niet bij de jeugd...
Zo goed schijnt-ie niet te zijn. Wel een echte Merseysider. Maar zoals ik al eerder schreef: ik denk dat er niets aangekocht wordt voordat het 100% rond is met de nieuwe trainer.quote:Op donderdag 3 juni 2004 09:33 schreef RedGuy het volgende:
Er waren wel geruchten dat goede vriend van SUPER STEVEN GERRARD, Joey Barton, richting Anfield Road zou komen.
Maar dat is ook al dik een maand geleden.
Oh, dan lijkt me niet beter dan Galasekquote:Op donderdag 3 juni 2004 09:27 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Klopt, hij speelt bij Bolton
Kevin Nolan is een prima middenvelder van Bolton, die ook de nodige goals mee kan pakken.quote:Op donderdag 3 juni 2004 08:27 schreef Doc het volgende:
[..]
Daar heb ik zelfs nog nooit van gehoord. Dit speelt volgens mij niet in het eerste, niet bij de reserves en niet bij de jeugd...
En al zou-ie daar wel spelen is het in ieder geval iemand zonder de ervaring die een speler als Hamann of Galasek heeft
Ik zal eens vragen wat men op thisisanfield vind van een mogelijke komst van Nolan. Hij lijkt me in ieder geval beter dan Barton (maar daaris men op thisisanfield ook niet al te entoussiast over).quote:Op donderdag 3 juni 2004 17:42 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kevin Nolan is een prima middenvelder van Bolton, die ook de nodige goals mee kan pakken.
laat maar komen danquote:Op donderdag 3 juni 2004 17:42 schreef methodmich het volgende:
Als Ayala komt zit je als Liverpool zijnde gebakken. Is één van de beste verdedigers ter wereld.
quote:Op zondag 6 juni 2004 20:25 schreef stevengerrard het volgende:
Hopelijk wordt het met benitez weer een periode met veel prijzen voor The reds. Het belangrijkste is dat er goeie aankopen bij komen en dat Gerrard en Owen behouden kunnen worden.
Al met al heb ik er een goed gevoel over
He Fuckface,gewoon bagger dus....quote:Op zondag 6 juni 2004 20:33 schreef Doc het volgende:
[..]goeie username
Check ook dit topic Het super Steven Gerrard topic
quote:Op zondag 6 juni 2004 21:00 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
He Fuckface,gewoon bagger dus....
die naam......quote:Op zondag 6 juni 2004 21:02 schreef Doc het volgende:
[..]
Uit eigenbelang hoop ik dat Kirkland 1e keeper wordt en dat Benitez op zoek gaat naar een goede 2e doelmanquote:Op maandag 7 juni 2004 19:52 schreef stevengerrard het volgende:
Maar als benitez komt dan is de kans groot dat Kirkland weer 2e keeper wordt. Dat is in mijn ogen zonde omdat kirkland een van de getalenteerde keepers is in Engeland. Wat denken jullie>?
Beetje dezelfde situatie als bij Ajax. Lastig dus... Zonde voor Kirkland...quote:Op maandag 7 juni 2004 19:52 schreef stevengerrard het volgende:
Maar als benitez komt dan is de kans groot dat Kirkland weer 2e keeper wordt. Dat is in mijn ogen zonde omdat kirkland een van de getalenteerde keepers is in Engeland. Wat denken jullie>?
nieuwe clone van DOCquote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:55 schreef stevengerrard het volgende:
Er moeten zeker prijzen gepakt worden volgend jaar of het jaar erop. Aan welke versterkingen zitten jullie de denken?
Minstens een, liefst 2 verdedigers (Ayala?). Een creatieve middenvelder (Aimar?).quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:55 schreef stevengerrard het volgende:
Er moeten zeker prijzen gepakt worden volgend jaar of het jaar erop. Aan welke versterkingen zitten jullie de denken?
Ik heb maar een kloon en dat is de usernaam "LiverpoolFC"quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:58 schreef F1Bas het volgende:
[..]
nieuwe clone van DOC
Een geheel nieuwe selectie.quote:Op dinsdag 8 juni 2004 21:55 schreef stevengerrard het volgende:
rednose wil SG maarwat graag hebben ...quote:Op woensdag 9 juni 2004 10:40 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Een geheel nieuwe selectie.![]()
exclusief Gerrard.quote:Op woensdag 9 juni 2004 11:43 schreef Doc het volgende:
[..]
rednose wil SG maarwat graag hebben ...
Gerry & the pacemakers hadden ergens in de jaren 60 een hit met "You'll neverwalk alone" (wat een cover was). In die tijd was Gerry uitgenodigd om een wedstrijd van Liverpool te kijken. De KOP vond dat een mooie gelegenheid om voor hem z'n laatste hit te zingen. En sindsdien is het blijven hangen.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:07 schreef Sloggi het volgende:
Vraag voor de Liverpool mod:
Doc, hoe is 'You'll never walk alone' eigenlijk het clublied van Liverpool geworden...
quote:Op woensdag 9 juni 2004 19:38 schreef methodmich het volgende:
Doc weet alles van Liverpool man! Gaat ie een beetje Doc zitten testen...
Dat is net als een Jehova vragen naar bijbelpassages.
Hé Doc, weet je wel zeker dat het zo gegaan is? Ik heb ook nog wel eens gelezen dat ze het nummer toen het een hit was een aantal keren voor een thuiswedstrijd hadden gedraaid. Op een gegeven moment zou de speaker hebben besloten dat ze weer aan iets nieuws toe waren, toen het publiek het dan maar zelf zong. Vanaf toen werd het nummer elke wedstrijd gedraaid en zong het publiek het steeds uit bolle borst mee.quote:Op woensdag 9 juni 2004 17:37 schreef Doc het volgende:
[..]
Gerry & the pacemakers hadden ergens in de jaren 60 een hit met "You'll neverwalk alone" (wat een cover was). In die tijd was Gerry uitgenodigd om een wedstrijd van Liverpool te kijken. De KOP vond dat een mooie gelegenheid om voor hem z'n laatste hit te zingen. En sindsdien is het blijven hangen.
[...]
In het stadion: wanneer ze in NL spelen en ik ben maar een keer op Anfield Road geweest; ik wil dit najaar proberen in Londen een uitwedstrijd van ze te zien.quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:11 schreef stevengerrard het volgende:
Hoe vaak gaan jullie naar wedstrijden kijken?
quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:32 schreef FrisianReds het volgende:
[..]
Hé Doc, weet je wel zeker dat het zo gegaan is?
Het is geen test, ik wist het namelijk zelf niet en wilde het wetenquote:Op woensdag 9 juni 2004 19:38 schreef methodmich het volgende:
Doc weet alles van Liverpool man! Gaat ie een beetje Doc zitten testen...
Dat is net als een Jehova vragen naar bijbelpassages.
Ik ben nu twee keer naar een wedstrijd op Anfield geweest en één keer naar Arsenal-Liverpool op Highbury. Bij die laatste wedstrijd zat ik op de North Bank, daar zit de fanatieke Arsenal-aanhang. Liverpool kwam op 0-1. Pfff...wat was 't moeilijk om mijn lach te onderdrukken tussen al die vloekende figuren om me heen. Het komende seizoen wil ik in maart ofzo weer een wedstrijd op Anfield bezoeken, hoe ik 't precies ga regelen weet ik nog niet...quote:Op woensdag 9 juni 2004 21:11 schreef stevengerrard het volgende:
Hoe vaak gaan jullie naar wedstrijden kijken?
Ik heb gehoord dat Canizares transfervrij is (of dat klopt weet ik overigens niet!). Dan is Canizares gratis halen en Dudek verkopen geen slechte deal, aangezien ik The Dude en Canzares allebei wel goede keepers vind.quote:Op maandag 7 juni 2004 19:52 schreef stevengerrard het volgende:
* Gerry & the Pacemakers kwamen ook uit Liverpoolquote:For over 40 years now, the question as to who sung YNWA first, has been raised time and time again. Was it Liverpool or Celtic fans? Was it Liverpool fans or Gerry Marsden? This is my attempt to put the record straight, once and for all time.
The most difficult thing as usual, has been trying to find a time line, that would ring my memory bells. So back to 1963 we go.
The Beatles were singing “From Me to You” and Gerry of Pacemakers fame was singing “I Like It”. We had just moved from Calthorpe Street (by the park) to Condor Close (by the Martket) both in Garston. JFK was alive and kicking and addressing the Laos problem. Andy Pandy and Ted were busy inventing roasting with a little torment called Looby Lou.
Zooney on Fireball XL5 was doing his impression of a ‘monkey on mogadon’ or weed. Jimmy Young was hosting The 625 Show and This is Your Life was prime time entertainment. Telly finished at 11.15pm.
My best mate was Gary Hughes, my school girlfriend was Julie Evans from Brunswick Street, and my Street girlfriend was Elizabeth Reid. Time set, now for the exercise.
I’ve heard the question many times, “What would make football supporters sing a song from a musical in 1945”?Answering a question with another; what would make a pop group, with two original Number 1 records do the same?
Gerry and The Pacemakers had already hit the top with "How do you do it" and "I Like it". Ask yourselves this, what then possessed them to release a Rogers and Hammerstien hit from 1945?
The answer, they were aware of its growing popularity with over half the population of Liverpool and were sure of its success.
The 1962/63 season saw my first visit to Anfield as told in “As thick as two short planks”. By the first week in March, Liverpool had already been beaten in the league by Leicester City, home and away. It would not be long before Leicester were called our “bogey team” for the first time.
Therefore it should not surprise many to know, that when Liverpool drew Leicester in the FA Cup semi finals, it was met with sighs and gasps. The game was to be played at Hillsborough, the traditional semi-final venue.
Once again Leicester were to prove to be too much for the newly promoted outfit from Anfield, however considering it was Liverpool’s first season back in the top flight, they had gained a lot of respect from league and Cup opponents and surely it wouldn’t be too long before both trophies adorned the newly extended trophy cabinet ... “build it and they will come”.
The Liverpool fans who travelled to Hillsborough that day, approximately 25,000 of the 65,000 gate saw Shankly's Liverpool lose narrowly 1-0. The crowd included a very young Gerry Flaherty who went to the games with his mate Billy Brod. As the players were heading off the pitch, the fans were applauding their efforts.
Now, Liverpool fans have always included at least ONE comedian, you know him, the one that stands up in a game and either cracks the funniest comment of the day or starts singing his own song. Today was such a day.
In the pissing down rain amidst claps of thunder, our version of Tommy Trinder kicked in. “When you walk through the storm ...
Amongst the giggles from most, others realised the humour and joined in, "Hold your head up high ...
And don't be afraid of the dark
At the end of the storm
There's a golden sky
And the sweet silver song of the lark
Walk on, through the wind
Walk on, through the rain
Though your dreams be tossed and blown
Walk on, walk on,
with hope in your heart
And you'll never walk alone
You'll never walk alone"
I have it on good authority that the singing stopped at this point and the balance of,
Walk on, walk on,
with hope in your heart
And you'll never walk alone
You'll never walk alone
Was added later.
Time line: 27th April, 1963
The final game at home that year, saw Liverpool batter Birmingham 5-1 and with minutes left of the game, I assume it was the same bunch of Kopites that had travelled to Hillsborough, started up the song once again. Only this time even more joined in.
Time Line : 8th May, 1963
The season ended with a 0-0 draw and two away defeats, but a new song had been born on the Terraces of English Football.
Time Line: 28th September 1963
Both Gerry and Billy saw Liverpool beat Everton 2-1 with a brace of goals scored by the not so prolific Ian Callaghan but neither can remember the song being sung before or after the game.
However, on the 5th October 1963, the day after Gerry & The Pacemakers released “You’ll Never Walk Alone”, the song was sung as Liverpool stuffed five passed a hapless Villa (Sir Roger grabbing two and Cally amongst the scorers again).
Memories may be fading in the lads' twilight years, but they recall the record being played again (and sung to again) the following Wednesday night in a 3-1 win over Sheffield Wednesday at Anfield. Thus the second link to Hillsborough.
From this time the song was sung before and after the game and was well established as a Kopites favourite. On the 2nd November with the song now having reached number 1, Liverpool once again entertained Leicester (second link to the Foxes), but the game ended in what was becoming a familiar result, a 1-0 loss.
I only mention this, due to this being the first game where fans began to hold or wave their scarves to the tune.
So let’s return to the original questions, but this time with enough bullets to sink a battleship. Was it the Celtic fans who first sung “You’ll never walk alone”?
Was it like SHITE!!
Did Gerry Marsden bring “You’ll Never Walk Alone” into the Hallowed Halls of Anfield ?
NO! It was Gerry Flaherty and other travellers to Hillsborough in April 1963.
“And you can take that to the bank”
© Wooltonian 2004
Postscript:
Gerry, love to Angela and the kids
Karl
http://www.redandwhitekop(...)opic,29832.msg448422
quote:Op vrijdag 11 juni 2004 23:39 schreef Parasense het volgende:
Ik las ergens dat ze in onderhandeling waren om een Portugees te contracteren, maar hij wilde geloof ik niet.
Heskey is al verkocht en Cisse is daar voor gekomen. En Baros hebben ze ook nog. En ook Pongole... Een echte spits zie ik niet als prioriteit ...quote:Op maandag 14 juni 2004 21:24 schreef Sloggi het volgende:
Een goeie spits is altijd welkom, denk ik zo. Zeker bij Liverpool, want Heskey is nu ook niet bepaald een wereldspits.
Brum (da's Birmingham dus)quote:Op maandag 14 juni 2004 21:41 schreef Sloggi het volgende:
Shit ik heb wat gemist
Waar gaat Emile naartoe?
Een paar jaar te laat.quote:Op maandag 14 juni 2004 21:34 schreef Doc het volgende:
[..]
Heskey is al verkocht
Ik zie het. Zou enorm rouwig zou ik er bijna niet om zijn als gewoon voor goed geld verkocht gaat worden...quote:Op maandag 14 juni 2004 23:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
Een paar jaar te laat.
Trouwens Owen trekt z'n slechte vorm door op het EK.
Kily gaat naar Lazio, en Kewell is zoveel beter dan Kily Gonzalez.quote:Op woensdag 16 juni 2004 16:54 schreef methodmich het volgende:
Goeie coach voor Liverpool!
Ik denk dat hij Ayala mee neemt en Kily González gaat kopen van Inter.
Rosicky is al een tijdje (een jaar nu?) uit vorm en van Hargreaves ben ik niet echt onder de indruk eerlijk gezegd ...quote:Op woensdag 16 juni 2004 18:43 schreef RedGuy het volgende:
[..]
En ik ga er van uit dat Rosicky en Hargreaves (Ruil met Hamann) ook komen.
Leuke spelers hoewel ik denk dat Schwiensteiger nog wel in Duitsland blijft.quote:Op woensdag 16 juni 2004 20:18 schreef stevengerrard het volgende:
Ik heb ook liever didi dan hargreaves....Misschien zou schweinsteiger een goede speler zijn voor op de rechtshalf plaats.
Steven blijft dit jaar nog wel bij Liverpool maar ligt er vooral aan welke spelers erbij komen.
Ayala gaat naar Barca of Real. Ik hoop dat ferrari van Parma gekocht kan worden dat is een zeer goede Ita verdediger!
Hamann wordt oud, en wilt terug naar Duitsland.quote:Op woensdag 16 juni 2004 19:23 schreef Doc het volgende:
[..]
Rosicky is al een tijdje (een jaar nu?) uit vorm en van Hargreaves ben ik niet echt onder de indruk eerlijk gezegd ...
Ik heb liever Hamann dan Hargreaves.
Het punt is dat er op het ogenblik een team staat wat grotendeels prima is als reserves voor een beter team. Er hoeven niet reserves van reserves gehaald te worden. Vind ik dan. Hargreaves heb ik nooit zo zien ztitten. Een beetje een draver en daar heeft LFC er wel genoeg van. Rosicky is nu wat een gok denk ik. Nog niet een speler waar je een team op kan bouwen. Kan je beter een speler kopen waarvan je weet dat-ie doet wat-ie moet doen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 21:39 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Hamann wordt oud, en wilt terug naar Duitsland.
Hargreaves vind ik zelf een hele goede speler, heeft een goed seizoen gedraaid en zou passen bij Liverpool. Rosicky kan hopelijk zijn vorm terug vinden op Anfield Road.
Ik vind dat er altijd een goede reserve moet staan achter de basisspelers, anders zul je nooit succes halen. En concurrentie is altijd goed.
Om over Igooooooooooooooooooooooooooooooor nog maar te zwijgen ...quote:Op donderdag 17 juni 2004 11:52 schreef stevengerrard het volgende:
Hamann vindt ik ook niet te oud...Al denk ik wel dat er als eerste een centrale verdediger moet komen die naast Hyppia kan gaan spelen. Heb zelf niet zo'n hoge pet op van Henchoz.
quote:Op donderdag 17 juni 2004 12:33 schreef RedGuy het volgende:
Ik vind stiekem het nieuwe uitshirtje best mooi..
idd,een reden te meer om naar LFC te gaan,past prima bij Owen wat dat betrefd,ook zo'n zelfingenomen mannetjequote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:35 schreef FrisianReds het volgende:
Die Wiltord hoeft van mij niet te komen. Ik heb 't idee dat hij zichzelf veel belangrijker vindt dan z'n team.
We hebben Diouf al ...quote:Op vrijdag 18 juni 2004 17:35 schreef FrisianReds het volgende:
Die Wiltord hoeft van mij niet te komen. Ik heb 't idee dat hij zichzelf veel belangrijker vindt dan z'n team.
Nog steeds?quote:Op zaterdag 19 juni 2004 10:15 schreef Doc het volgende:
[..]
We hebben Diouf al ...
quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:49 schreef Doc het volgende:
Mooi, LFC dus op Highbury kampioen
Het lachen zal je wel vergaan on that faithful dayquote:Op donderdag 24 juni 2004 12:54 schreef DutchGooner het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Zeg dat wel.quote:Op donderdag 24 juni 2004 12:54 schreef DIGGER het volgende:
Leuke New years day pot.
Moet erwel eerst meer geld komen. Dat gezeik met die verschillende Thaise gasten duurt mij te lang. Opzouten met die lui en Morgan's geld nemen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:26 schreef RedGuy het volgende:
Ik denk dat Liverpool FC nog wel wat spelers gaat kopen, en als Gerrard wel verkocht wordt, kun je in zijn plaats Rosicky kopen.
En dan Aimar aanvallend, Kewell op links, verdedigend Albelda, en op de bank spelers zoals Duff, Parker, misschien Hargreaves.
Dan voorspel ik dat Liverpool kampioen wordt.
quote:Op donderdag 24 juni 2004 15:15 schreef RedGuy het volgende:
Ik denk zelfs dat Feyenoord dit seizoen de CL wint!
Z'n enige goede actie in 4 wedstrijden.quote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:37 schreef jpzegthallo het volgende:
Owen scoorde mooi
Niet Ever tten Napel nalullen. De laatste maanden was-ie niet geblesseerd. Houllier verkoos Heskey & Owen boven Baros. Heskey is een prutser en Owen was (is) uit vorm.quote:Op maandag 28 juni 2004 00:32 schreef ErikT het volgende:
Leuke aanvallers hebben ze daar
Baros was heel veel geblesseerd afgelopen seizoen. Als hij volgend jaar weer meedoet, heeft de mooiste club van Engeland wellicht weer eens een kansje op de titel of de cup.
quote:Op maandag 28 juni 2004 00:32 schreef ErikT het volgende:
de mooiste club van Engeland
Ik las het op EURO2004.com. Evert ten Napel nalullenquote:Op maandag 28 juni 2004 09:18 schreef Doc het volgende:
[..]
Niet Ever tten Napel nalullen. De laatste maanden was-ie niet geblesseerd. Houllier verkoos Heskey & Owen boven Baros. Heskey is een prutser en Owen was (is) uit vorm.
Dan heeft Houllier dat er op laten zetten omdat-ie anders zo voor lul staat ...quote:Op maandag 28 juni 2004 09:19 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik las het op EURO2004.com. Evert ten Napel nalullen
Baros had een gebroken enkel dit seizoen stond er. En toen heeft hij uit het feit dat hij naar EURO 2004 mocht extra moed geput om over zn blessure heen te komen. Over de exacte periode stond niks.quote:Op maandag 28 juni 2004 09:20 schreef Doc het volgende:
[..]
Dan heeft Houllier dat er op laten zetten omdat-ie anders zo voor lul staat ...
Zoals ik al zei: dat is er door Houllier op gezet. Die blessure was al een paar maanden voorbij.quote:Op maandag 28 juni 2004 09:22 schreef ErikT het volgende:
[..]
Baros had een gebroken enkel dit seizoen stond er. En toen heeft hij uit het feit dat hij naar EURO 2004 mocht extra moed geput om over zn blessure heen te komen. Over de exacte periode stond niks.
quote:BAROS: I WAS READY TO QUIT LIVERPOOL
Sunday 27th June 2004
Milan Baros has revealed he was set to quit Liverpool before Gerard Houllier was sacked as manager by the Merseyside giants.
Baros has been a revelation for Czech Republic at Euro 2004, netting three goals in his side's passage to the quarter final stages.
The 22-year-old has been undoubted first-choice for Czech boss Karel Bruckner, a far cry from his position at Anfield since joining from Banik Ostrava in December 2001.
However, the striker - who has been linked with moves to Newcastle, Aston Villa and PSV Eindhoven this close season - believes that the arrival of Rafa Benitez could kick-start his Liverpool career - especially after his showing in Portugal.
"Houllier knocked the confidence out of me," he stated. "I wasn't being picked and I thought it would be best to leave Liverpool in the summer.
"I was very hurt at not being in the side. I was fit and felt it was an injustice.
"But a new coach has come in now and the situation has changed.
"Every player will start next season from the same point under Rafael Benitez and we will all have something to prove.
"With the old manager gone, I now want to stay and be a part of it.
"I had lost my motivation at Liverpool and it was only when I met up with my national team-mates that I lost weight, gained some mental belief and got my motivation back.
"I have heard people say I play differently for my country but that's simply not true.
"I play exactly the same at Liverpool but when you play for your club there are not so many people watching you.
"All I can hope is that I transfer this form to next season."
He's looked fantastic during the tournament and has been involved in just about every single goal the Czechs have scored. Hopefully he gets an extended run in the first team next season because he's shown he's got class.
Ik begin steeds meer te geloven in mijn vermoeden dat Houllier het op de Euro2004 site heeft laten zetten...quote:Uit The Observer, Sunday June 27, 2004
Gerard Houllier is late for his next appointment after our lunch in the Uefa Club, a lounge reserved for officials of the European game's governing body at Lisbon's Meridien Hotel.
...
Houllier is in Portugal as part of Uefa's technical committee, an eight-man team of experienced coaches who observe and report tactical trends in the game under the supervision of the technical director, the Scot Andy Roxburgh.
...
'We had a difficult season, a very unlucky season. You see how Milan Baros is playing here now for the Czech Republic. He was about to blossom for us when he got that ankle injury and missed practically the whole season.
Owen zou toch gaan als Gerrard ook ging?quote:Op maandag 28 juni 2004 15:42 schreef stevengerrard het volgende:
Nou het laatste geruchtennieuws van mijn kant....Gerrard tekent een deze weken waarschijnlijk een contract bij Chelsea. Hopelijk kan Benitez hem nog op andere gedachten brengen.
daarnaast is het voor 60% rond dat Ayala naar Liverpool komt. De speler heeft het transfergerucht toegegeven. Ook Hargreaves komt waarschijnlijk naar Liverpool toe
Daar tegen over staat het vertrek van Traore richting Marseile en Murphy richting Everton of Aston Villa
Ik begin die Owen een beetje te veel een Prima Donna worden en heb daar eigenlijk schoon genoeg van. Als-ie pegels kan opbrengen mag-ie wat mij betreft weg. Die gast is nu al minstens een jaar uit vorm en is altijd een half seizoen geblesseerd. Hij mag blij zijn dat er een club is als LFC is die aan z'n salaris-eisen toegeeft, want een andere club zie ik dat op basis van afgelopen jaar (of bijna zelfs twee jaar) niet doen.quote:Op maandag 28 juni 2004 15:49 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Owen zou toch gaan als Gerrard ook ging?
Gezellig, lijkt wel mode daar Inter an Lazio ook dikke ruzie hebben met elkaar over een overgang van Mancini naar Inter.quote:Valencia sue Benitez
Valencia have filed a £2m compensation suit against former coach Rafa Benitez for failing to honour his contract.
But the newly-appointed Liverpool manager has reportedly responded with a claim of his own for outstanding payments he says Valencia owe him.
"Each person has to defend their own interests," Valencia president Jaime Orti told a Spanish radio station.
"We have taken out a suit against Benitez because he did not complete his contract."
On Tuesday, Spanish sports daily Marca reported that Valencia were claiming £2m (3m euros) in compensation from the 44-year-old coach.
Marca said that Benitez had responded to Valencia's suit by presenting a claim to the Spanish Football Federation's legal committee.
The Spaniard has reportedly said his owed £1.6m (2.4m euros) in salary and bonus payments by the club.
Benitez, who had a year left on his contract with the Primera Liga side, quit on 1 June after leading Valencia to the title and the Uefa Cup.
Two weeks later he signed a five-year deal to take charge at Anfield following the sacking of Gerard Houllier in May.
Met Cissé als het aan mij ligt ...quote:Op woensdag 30 juni 2004 15:04 schreef methodmich het volgende:
Baros in de basis volgend seizoen?
Op ThisIsAnfield vind een aardige discussie plaats over Owen. Er zijn gasten die het een van de beste spitsen van de wereld vinden (ben ik het niet mee eens) en gasten die vinden dat-ie overschat is (ook niet helemaal mee eens, maar ik neig wel iets meer die kant op).quote:Op woensdag 30 juni 2004 16:08 schreef methodmich het volgende:
Goed koppel.
Owen supersub, geblesseerd of verkopen?
18M euro, 12 M pound. Wel veel geld. Als ik het goed heb is-ie 28...quote:Op donderdag 1 juli 2004 16:46 schreef stevengerrard het volgende:
Waarschijnlijk wordt de 1e aankoop iemand van mallaga of Ruben baraja voor 18 miljoen pond.
Omdat ze niet uitgezonden worden, hoewel ik overigens wel wilproberen een van de wedstrijden in Londen in oktober live mee te maken. Die in november kan ik misschien ook proberen.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 15:27 schreef Sloggi het volgende:
Waarom mis je ze?
Ik neem aan van niet. Ik denk dat ze het anders wel vermeld hadden. Maar goed,dat weet ik dus niet zeker. Veel van de niet uitgezonden wedstrijden zullen ook gelijktijdig zijn met wel uitgezonden wedstrijden.quote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:17 schreef DIGGER het volgende:
En zend Sky ze ook niet uit via Premiership plus?
Best opmerkelijk. Diouffy was 2 jaar geleden ook een Valencia/Benitez - target ...quote:Op vrijdag 2 juli 2004 18:17 schreef stevengerrard het volgende:
Diouff vertrekt hoogstwaarschijnlijk naar het spaanse Malaga en kan gebruikt worden in een deal van spelersruil....
Zeg maar een goed WK.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:35 schreef RedGuy het volgende:
Een degelijk WK was de reden voor zijn komst.
Diouf heeft alleen de eerste wedstrijd op het WK goed gespeeld. In de rest vond ik hem vrijwel onzichtbaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2004 17:36 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Zeg maar een goed WK.
Vond het toendertijd een goede aankoop, maar hij heeft hopeloos gefaald.
kerel denk 's na. pub op korenmarkt of pub in zijstraat van steenstraat.quote:Op zaterdag 17 juli 2004 19:19 schreef stevengerrard het volgende:
Weet iemand of de oefenwedstrijden ergens te zien zijn in de omgeving Arnhem?
Klopt. 1 seizoen in ieder geval, misschien wel 2.quote:Op zondag 25 juli 2004 09:50 schreef RedGuy het volgende:
Speelde Coloccini niet op huurbasis bij A. Madrid?
1 seizoen. Inmiddels Villarreal en volgens mij hadden die ook de rechten op hem binnengehaald bij Milan.quote:Op zondag 25 juli 2004 09:52 schreef gras het volgende:
[..]
Klopt. 1 seizoen in ieder geval, misschien wel 2.
Dat is toch de man met het haar?quote:Op zaterdag 24 juli 2004 19:00 schreef methodmich het volgende:
Fabricio Coloccini is één van de betere jonge verdedigers in de wereld, tong.
De enige echte is nog altijd de Colombiaanse superster, Carlos Valderrama!quote:Op maandag 26 juli 2004 20:52 schreef stevengerrard het volgende:
yep de enige echte....
2e worden zit er inquote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:01 schreef stevengerrard het volgende:
Liverpool - Celtic 5-1.........2x Cisse, 1x Henchoz, 1x riisse en 1x Owen
Het is natuurlijk maar een oefenduel maar als Liverpool zo blijft doorgaan zie ik de toekomst rooskleurig in!!
Het eerste LFC voor Henchoz ooit!quote:Op dinsdag 27 juli 2004 10:01 schreef stevengerrard het volgende:
Liverpool - Celtic 5-1.........2x Cisse, 1x Henchoz, 1x riisse en 1x Owen
Het is natuurlijk maar een oefenduel maar als Liverpool zo blijft doorgaan zie ik de toekomst rooskleurig in!!
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 11:35 schreef Doc het volgende:
Dus ik denk dat Henchoz dit seizoen nog zeker wel minuten krijgt.
Misschien. Maarniet voor LFC.quote:Op dinsdag 27 juli 2004 16:31 schreef methodmich het volgende:
Henchoz had jaren geleden eens gescoord, aldus de BRT. Maar wanneer?
Moet idd een makkie zijn.quote:Op vrijdag 30 juli 2004 15:58 schreef stevengerrard het volgende:
Grazer AK is de laatste hobbel die genomen moet worden voor de CL
Mijn inziens moet dit te doen zijn
dat heeft ajax vorig jaar laten zien iddquote:Op vrijdag 30 juli 2004 16:09 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet idd een makkie zijn.
Dat had ik ook begrepenquote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:33 schreef zjroentje het volgende:
Ik hoorde nu dat het pal naast het oude stadion zou komen. Klopt dat?
quote:LE TALLEC JOINS LES VERTS
French side St Etienne have won the race to take Liverpool youngster Anthony Le Tallec on loan for the coming season.
New Reds boss Rafa Benitez had decided against including the 19-year-old is his plans for the season, and thought he would be better served by a loan move.
Big things are still expected of Le Tallec but a season of regular action in the French top-flight is seen as more beneficial than the odd appearance off the bench at Anfield.
Several clubs were looking to secure the services of the France Under-21 international, but Lens and Sochaux have lost out to St Etienne.
The Ligue 1 newcomers are looking to cement their status in the top flight once again and Les Verts have promised the youngster some regular action.
"I wanted people to see me and to be able to play for an entire season," said Le Tallec.
"I think at St Etienne I will have the chance to do that."
Le Tallec has previously been on loan at Le Harve after The Reds bought him in 2002, but he did break into Gerard Houllier's first team last season, making 23 appearances.
He will now be hoping to impress the new boss Benitez by starring for his new club this season.
quote:GERRARD INJURED IN REDS WIN
Liverpool are sweating over the fitness of skipper Steven Gerrard after he picked up a thigh injury in his side's friendly win over Roma.
Gerrard limped off with a thigh injury six minutes before the interval as Liverpool ended their tour of North America with a 2-1 win over the Italian giants in New Jersey.
Michael Owen's late goal secured the win for The Reds after Djibril Cisse had cancelled out Marco Delvecchio's early opener.
Delvecchio struck the opener for Roma on 21 minutes with a simple finish from close-range.
Cisse levelled matters on the half hour mark with a simple tap-in from six yards for his third goal for the club.
New Liverpool defender Josemi made his debut as a second half substitute and he played as right back.
Liverpool won the game five minutes from time with Dietmar Hamann breaking through the Roma defence before setting up Owen to lash the ball home.
Gerrard took a knock to his thigh and was taken off as a precautionary matter and Reds boss Rafa Benitez is hopeful the injury is not too serious.
"Steven has a little problem but I am hopeful it isn't too serious," said Benitez. "The club doctor will have a look at him when we get back to Liverpool."
Liverpool will be keen to have Gerrard fit as they begin their UEFA Champions League campaign next week against AK Graz and then The Premiership at Tottenham in just ten days.
Opzouten met Everton spelers op Anfield!quote:Liverpool 'eye Gravesen'
Liverpool are interested in signing unsettled Everton midfielder Thomas Gravesen, according to reports.
Cash-strapped Everton are understood to want £3.5m for the 28-year-old, who has one year left to run on his contract.
"We've heard the rumours about Gravesen but the manager is keen to keep him," insisted an Everton spokesperson.
And Gravesen's agent John Sivebaek told BBC Sport he had not been contacted by Liverpool: "I've haven't heard anything yet but it might come later."
Gravesen might welcome a move to Anfield as he has become frustrated with Everton's failure to bring in new players.
Everton boss David Moyes, who faces a new Premiership campaign with a depleted squad, wants to hold onto Gravesen.
But Sivebaek revealed other clubs were looking at the Danish international.
"He's a good player and a lot of clubs are very interested in him," said Sivebaek.
"But he's got a year to go and if Everton don't want to sell him you can't do anything.
"It's a difficult situation with all these stories but he is happy at Everton."
If Gravesen did move across Merseyside, Everton could use the money to step up their interest in West Ham midfielder Michael Carrick.
Portsmouth, Crystal Palace and Everton boss David Moyes are all in the chase to sign the highly-rated 23-year-old.
Everton manager David Moyes said: "Michael Carrick is one player we would certainly be interested in if we had the money to buy him.
Liverpool boss Rafael Benitez would also benefit as he wants to bolster his midfield after injury ended Valdimir Smicer's season and Steven Gerrard aggravated his hamstring.
Maar Madrid is bij mijn weten nog steeds (deels) "eigenaar" van Eto'o. En een deal is pas een deal wanneer de handtekening geplaatst is ...quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 11:52 schreef ChAoZ het volgende:
Eto'o gaat volgens de VI naar Barça, dus het zou Morientes moeten worden
Niet dezelfde stap als Redknap en Ziege dusquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 12:03 schreef DIGGER het volgende:
Zie Danny Murphy (die gelukkig niet naar despurs
gaat)
Die belangstelling is dus een transfer gewordenquote:Op dinsdag 10 augustus 2004 15:44 schreef DIGGER het volgende:
Danny gaat naar Charlton Doc.
Ja maar 16 miljoen Euro vind ik overdreven veel, en he tlijkt me dat er dan ook minimaal nog 1 speler moet gaan, want van de transfer van Murphy betaal je dat niet.quote:Op dinsdag 10 augustus 2004 17:17 schreef Doc het volgende:
[..]
Die belangstelling is dus een transfer geworden
Las ook dat LFC interesse in Xavi Alonso had.
'tsal mogelijk van de Owen deal afhangen.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 08:36 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ja maar 16 miljoen Euro vind ik overdreven veel, en he tlijkt me dat er dan ook minimaal nog 1 speler moet gaan, want van de transfer van Murphy betaal je dat niet.
Zal Liverpool wel klein Spanje worden.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:19 schreef Doc het volgende:
[..]
'tsal mogelijk van de Owen deal afhangen.
Als Owen naar Real gaat en ze er Morientes en 10M pound = Xavi Alonso voor terugkrijgen hoor je me niet klagen
Aimar? Ik geloof dat-ie te duur was ...quote:Op woensdag 11 augustus 2004 09:25 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Zal Liverpool wel klein Spanje worden..
Hoe zit met het de Argetijn met het haar? Is hij er al of komt hij helemaal niet?
Nope, is er (nog?) niet.quote:Op woensdag 11 augustus 2004 10:15 schreef RedGuy het volgende:
Nee, die pipo van AC Milan. Die blonde. Collo nog wat. Kutnaam heeft ie. Colocinni.
Zou hij bij ieder team van naam last van hebben. Maar zichzelf wel ooknog steeds LFC fan noemenquote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:04 schreef ChAoZ het volgende:
Murphy weg omdat hij de kameraadschap onderling miste
Teveel buitenlanders, te weinig Engelsen. Geweldig!
Nee, hij baalde er juist van dat niet iedereen ze grappig vondquote:Op woensdag 11 augustus 2004 16:30 schreef methodmich het volgende:
Of vond ook hij de winden van Carragher niet grappig?
12 miljoen Euro, dat is toch 'bijzonder weinig', zeker als je de eerder genoemde bedragen van een aantal jaren geleden in ogenschouw neemtquote:'Real heeft Owen maar ziet af van dure Vieira'
13/8/2004 8 :52
Real Madrid heeft er weer een winnaar van de Gouden Bal bij. Na Luis Figo, Zinedine Zidane en Ronaldo is Michael Owen de vierde voormalig Europees voetballer van het jaar die deel uitmaakt van de selectie van De Koninklijke. De komst van Patrick Vieira lijkt verder weg dan ooit.
Real en Liverpool bereikten donderdagavond overeenstemming over de transfer van Owen, zo melden Engelse en Spaanse media. De Spaanse club betaalt een transfersom van circa twaalf miljoen euro. Tevens ontvangen The Reds Antonio Núñez. De 25-jarige middenvelder kwam zelden in actie bij Real, maar Liverpools coach Rafael Benítez schijnt erg gecharmeerd te zijn van Núñez.
Owen zal waarschijnlijk vrijdag nog een medische keuring ondergaan en een contract tekenen voor vier seizoenen met een optie voor nog een vijfde jaar. De 24-jarige Boy Wonder stond nog tot de zomer van 2005 onder contract bij Liverpool.
Wie zou het moeten zijn.. Misschien een verdediger.quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 09:57 schreef Ulx het volgende:
Ah, de BBC site meldt dat er ook een speler naar LFC toe komt in deze deal
Dat zou wel leuk zijn, maar een verdediger bij Real...? Ze ehebben er al zo weinig ...quote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:00 schreef RedGuy het volgende:
[..]
Wie zou het moeten zijn.. Misschien een verdediger.
mja dat is het beleid van real weer he, daar snap ik wel vaker niks vanquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Morientes lijkt me niet meer logisch iig, die heeft al meegedaan met Real in de CL. Ik snap overigens niet waarom Owen gehaald is als je Morientes, Ronaldo, Portillo en Raul al hebt...
Die is voor 1 jaar uitgeleend aan Fiorentinaquote:Op vrijdag 13 augustus 2004 10:02 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Portillo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |