tja geloven..... geloven is zeker weten dat je twijfelt....quote:Op maandag 24 mei 2004 16:32 schreef elfenvleugels het volgende:
{kwade mode]
als julie hier niet in geloven, ga dan ergens anders julie onzin uitkramen!!!
[/kwade mode]
Beste iteejer, ik wens op dit Topic een slot, het heeft natuurlijk geen enkele zin om hier mee door te gaan wanneer jij deze eisen aan dit Topic oplegt.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:23 schreef iteejer het volgende:
Topic opgeschoond: het is niet de bedoeling hier anderen belachelijk te komen maken!
Verder ben ik het met Rasing eens dat het geen pas geeft om zoiets op een opnebaar forum neer te zetten. Bij de ouders worden wellicht oude wonden opgen gereten, wellicht halen ze er verwachtingen uit waarvan nog uiterst onzker is of ze wel vervuld worden, wellicht zijn ze onaangenaam getroffen omdat dit op hun ook over zou kunnen komen als sensatie-zucht.
Los daarvan, het lezen wat een ander meende te zien of voelen kan jezelf ook weer beinvloeden, en daarmee je eigen 'waarnemingen' onbetrouwbaar maken. Als je al zoiets zou willen doen, zou je dat bv middels email moeten doem, de reacties zouden naar een neutraal punt moeten, en door een neutraal iemand zou er gekeken moeten worden of er in verschilende reacties overeenkomsten zitten.
Waarbij dan ook opgelet dient te worden dat men geen misbruik gaat maken, en dezelfde waarneming onder diverse adressen in gaat sturen en zo een oneigenlijke sturing van het eindresultaat bereiken. Je moet dus met te verifieren afzenders gaan werken.
Al met al voldoende redenen om te stellen dat de door jou voorgestelde methode absoluut niet de juiste is. Met het idee is niks mis, behalve dan dat het niet origineel is: het principe van een seance met meerdere mensen berust daar bv ook al op. Mensen als Uri Geller hebben ook al geprobeerd middels tv vele duizenden mensen tegelijkertijd zich op iets te laten focussen. Enzovoorts.
En buitendien, bij iedere oproep van programma's als 'vermist' zijn er duizenden die reageren, hetzij naar de lokale politie, hetzij naar speciale nummers. Die resultaten komen ook samen, en worden ook bekeken op overeenkomsten.
Maar, nogmaals, voor mij het zwaarstwegende argument is wat Rasing ook al zei: je kunt het niet maken tegenover de nabestaanden om daar zo maar even zonder ze in te lichten en hun mening te polsen op een openbaar forum er een onderwerp van te maken, Zeker als dat wat betreft opzet zoals hierboven beschreven al weinig doordacht is.
Dit topic mag doorgaan om dergelijke ideeen en de (on)haalbaarheid daarvan te bediscussieren, maar luk-raak kreten als 'ze zit daar-en-daar' zijn bij deze ongewenst.
Je goede bedoelingen lijken me volstrekt duidelijk, het is m.i. een enorm goed initiatief, maar ik kan me voorstellen dat dergelijke dingen niet werken op een semi-openbaar forum als Fok!quote:Op maandag 24 mei 2004 20:42 schreef YourGuardian het volgende:
Beste iteejer, ik wens op dit Topic een slot, het heeft natuurlijk geen enkele zin om hier mee door te gaan wanneer jij deze eisen aan dit Topic oplegt.
Ik heb verder geen zin in een discussie over het wel en niet over dit onderwerp en over de eventuele correctheid van zo een onderwerp....mijns inziens is alle hulp welkom bij deze lijkt mij, maar wellicht heb jij daar andere ideen over...
en natuurlijk weet ik dat ik het anders op dien te zetten, maar ja, je past je aan de 'gemiddelde' fokker aan.
Dat is een oordeel, dat verbaast me dan weer van je. Stel anders een e-mailadres open voor suggesties van mensen die geheel serieus met je mee proberen te doen, en laat dit topic een discussietopic zijn voor de toepasselijkheid van het paranormale voor dergelijke doeleindenquote:Ik heb dit onderwerp ook lopen op diverse newsgroups, maar onder totaal andere condities op ander 'niveau'
Ik had natuurlijk ook van te voren kunnen weten dat zo iets hier niet werkt.
juist, het probleem is ook (in mijn geval dan meestal) dat ik te actief meedenk met de dingen die ik 'opvang'. Daardoor ben ik zelf al niet meer objectief, ik meng mn eigen gedachten erin om tot een 'leuk' antwoord te komen. Ik weet niet hoe het bij de rest zit, maar bij mij is dit wel zo. Ik laat me er in ieder geval niet van weerhouden om mee te doen met dit ' experiment' omdat ik het nut er zeker van in zie.quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:22 schreef iteejer het volgende:
Maar
juist omdat ik dit alles zeer serieus neem, ben ik óók overtuigd van het eventuele kwaad wat je ermee aan kunt richten. Het is geen vrijblijvende 'baat het niet dan schaadt het niet' situatie. Net zo min als je een leek aan de gang kunt laten gaan met een scalpel, kun je imo jezelf zomaar ongebreideld in het spirituele storten.
Júist omdat het reeel is, kan het ook gevaarlijk zijn. Ik spreek uit ervaring. Daarom wil ik een tegenwicht aanbrengen aan een in mijn ogen soms wel erg optimistische opvatting inzake het spirituele: het is beslist niet zo dat dat alleen maar het goede op kan leveren.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:22 schreef iteejer het volgende:
Voor alle duidelijkheid: ik ben absoluut overtuigd van de goede bedoelingen van TS! En ik ben al evenzeer overtuigd van het bestaan van allerlei geestelijke krachten, waarmee wel degelijk iets te bereiken is. Anders zou ik hier geen mod zijn
Maar
juist omdat ik dit alles zeer serieus neem, ben ik óók overtuigd van het eventuele kwaad wat je ermee aan kunt richten. Het is geen vrijblijvende 'baat het niet dan schaadt het niet' situatie. Net zo min als je een leek aan de gang kunt laten gaan met een scalpel, kun je imo jezelf zomaar ongebreideld in het spirituele storten.
Júist omdat het reeel is, kan het ook gevaarlijk zijn. Ik spreek uit ervaring. Daarom wil ik een tegenwicht aanbrengen aan een in mijn ogen soms wel erg optimistische opvatting inzake het spirituele: het is beslist niet zo dat dat alleen maar het goede op kan leveren.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 11:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Kunnen we niet eens iets soortgelijks maar onschuldigers organizeren, met de mensen die dat leuk vinden?
Bv. één van ons verstopt een bos sleutels in de Biesbosch ofzo, en de anderen gaan hem opsporen. Wellicht is zoiets ook een leuk idee voor een meeting..
Tja, Itjer, ik ben naast dat ik me o.a. interesseer in het spirituele en haar toepassingen ervan, bovenal mens…een mens met gevoelens, emoties, ik handel immer vanuit een impuls, vanuit ingevingen, zeer spontaan, haast wat naïef, maar tevens doorgaans wel met een diepere laag van doordachtheid en weet je, dat levert altijd zeer verassende resultaten op. Weinig nadenken, gewoon doen. En ja, het is mijn Enthousiasme wat mij in dit leven drijft. Met volle overgave leef ik dit leven, met alle leuke dingen en alle minder leuke dingen.quote:iteejer (Moderator) - maandag 24 mei 2004 @ 21:34
Jammer dat je teleurgesteld bent YG, was niet de bedoeling.
Een groter bewustzijn creëren doe je door de ervaring aan te gaan, door te doen, door toe te passen in de praktijk, dit dien je spelenderwijs op te bouwen. Door vallen en opstaan leer je je spirituele/paranormale grenzen steeds verder te verkennen. Van lullen alleen word je niet geil weet je nog. Niemand leert door alleen maar te PRATEN over spookjes en enge geestjes, ga de confrontatie met ze aan.quote:Een groter bewustzijn creëren kun je ook op andere manieren, veel beter zelfs op andere manieren, want als je zo aan de gang gaat breng je het hele paranormale bereik potentieel in diskrediet.
Iedereen is een magiër, ook JIJ, je dient jezelf alleen wel op die manier te ontwikkelen, het ontdekken van je spirituele/paranormale gaven is als het seksuele experimenteren, dat ik ook niet aan regels gebonden, dat leer je ook spelenderwijs, steeds meer en meer naar een hoger niveau toewerkend. Soms met het schaamrood op je gezicht ontdek je weer nieuwe gevoelige plekken, soms lig je dubbel van het lachen omdat je ontdekt dat je zaakje slap gaat hangen wanneer zij je onder je ballen kietelt.quote:Wij zijn hier geen magiërs, niemand, ook jij niet. We zijn mensen die een onbekend en weinig geaccepteerd terrein willen verkennen. Weinig geaccepteerd, omdat de niet-gebondenheid aan regels en wetmatigheden een vrijheid en ruimte impliceert die maar al te makkelijk gebruikt kan worden om werkelijk alles uit te kramen.
Immer ben ik kritisch op mezelf, da’s ook zo een ‘levensprobleem’ van mij, regelmatig ben ik te kritisch, telkens plaats ik mezelf in een ander daglicht, telkens zie ik mezelf vanuit een andere invalshoek om te kijken hoe het ook anders kan, het probleem in deze is dat je soms niet meer weet waar je staat.quote:Ook voor jezelf, juist voor jezelf, blijf kritisch,
Zoals je al eerder hebt kunnen lezen laat ik me leiden door gedachte flitsen, immer impulsief, maar wel diep een goed doordacht, de diepere laag ziet (helaas) niet iedereen. En weet je elke weg is de weg naar de waarheid en ik zal immer de laatste zijn die alle waarheid in pacht heeft, wellicht kan dat voor sommige mensen wel eens zo overkomen, maar da’s dan niet mijn bedoeling en ook niet mijn probleem. Ik kan het ook niet iedereen naar de zin te maken.quote:laat je niet te snel meevoeren met gedachte-flitsen die kortstondig claimen de enige weg naar de waarheid te zijn
Tuurlijk is het verstandig om de inzichten bij jezelf te laten groeien, tuurlijk dien je te luisteren naar jezelf en naar anderen. En zeker door de ervaring aan te gaan, ik doe niet anders in dit leven, Alleen al door dit Topic te openen ga ik de ervaring aan, op deze manier worden er een aantal zaken aan het licht gebracht die van essentieel belang kunnen zijn voor de manier waarop ik naar mezelf kijk. Hoeveel mensen die dit Forum lezen zouden graag een Topic willen openen, maar durven niet, omdat ze angst hebben afgezeken te worden, of angst om in de belangstelling te staan.quote:Ik denk dat het nuttiger is, om inzicht bij jezelf te doen groeien. Luister naar anderen, ook naar jezelf, doe ervaringen op.
Alles begint met een idee, en wanneer je dat idee niet in de praktijk brengt zul je ook nooit te weten komen hoe het daadwerkelijk in elkaar steekt.quote:Aan het begin van je leven denken dat je het geheel al kunt overzien is een illusie. De weg naar het spirituele begint met bescheidenheid, niet met ideeën dat je al weet hoe het zit.
Je kunt jezelf heel klein maken, maar je kunt jezelf ook heel groot maken, het is maar net vanuit welk perspectief je jezelf bekijkt, kijk je tegen het universum op, of besef je dat je het universum bent, dan kun je naar alle gelijkheid het universum tegemoet treden, wetende dat het een weerspiegeling is van jou eigen presentatie hier op aarde, dan hoef je je niet groot te voelen en niet klein, maar dan sta je in het midden.quote:Maak jezelf klein, en realiseer je dat je ondanks veel kennis en levenservaring eigenlijk nog niets weet. Maar zorg dan wel dat die kennis en levenservaring ook echt aanwezig is, anders heeft het besef dat je weinig weet geen nut: dat is dan een open deur.
* Stil is *quote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:38 schreef YourGuardian het volgende:
We hebben meer actie nodig, en minder woorden.
+ al het andere
Die overtuiging deel ikquote:Op dinsdag 25 mei 2004 13:31 schreef erodome het volgende:
Het idee van The_Shining vind ik trouwens heel erg leuk, daar moet je een heel sceptisch iemand voor hebben die het aandurft wel eerlijk te zijn erover.
Alleen zou ik de uitdaging willen vergroten door ook mensen die geen reiki of wat dan ook hebben te vragen zich er ook op te concentreren, want ik ben er heilig van overtuigd dat ook ongetrainde mensen hierin best wat kunnen betekenen, want het zit in iedereen, echt in iedereen.
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 16:42 schreef YourGuardian het volgende:
Mee eens??![]()
![]()
quote:Op dinsdag 25 mei 2004 23:07 schreef Tokse het volgende:
Is het nieuwe topic er al? *is erg nieuwsgierig wat er allemaal gaat gebeuren en wil wel meedoen als totaal ongeoefend persoon*
Oh god, net zoals mijn moederquote:Op woensdag 26 mei 2004 13:23 schreef erodome het volgende:
Yeppie shining... reiki 3
Erodome, dat hoef je toch niet te vragen??? Leg uit!!quote:Op woensdag 26 mei 2004 20:10 schreef erodome het volgende:
Mooie opzet zo....
Is het misschien een idee om tegen die tijd het bewust ademhalen een beetje uit te leggen?
Adem door je neus in, diep, dus niet met je borst maar met je buik, bla bla levensenergie in je Solaris Plexus chi bla blaquote:Op woensdag 26 mei 2004 20:13 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
Erodome, dat hoef je toch niet te vragen??? Leg uit!!
en leg dat bla bla nou eens uit...quote:Op woensdag 26 mei 2004 21:04 schreef X-Ray het volgende:
[..]
Adem door je neus in, diep, dus niet met je borst maar met je buik, bla bla levensenergie in je Solaris Plexus chi bla bla
Dus de ontvanger moet op een van te voren afgesproken tijdstip een half uur liggen? Is het dan niet interessant om diegene op 3 tijdstippen dat te laten doen en slechts 1 keer wat te sturen. Ook al is dit experiment niet om te bewijzen.quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:23 schreef The_Shining het volgende:
- zal een half uur stil zitten/liggen en niets doen
quote:Op woensdag 26 mei 2004 14:23 schreef The_Shining het volgende:
De intenties voor de ontvanger:
- stemt in deze energievorm te ontvangen van de kanalen
- zal een half uur stil zitten/liggen en niets doen
- zal zodra het experiment beeindigd is (voor alle ontvangers) de resultaten posten
- verwacht niets
- eerlijkheid en openstellen voor dit experiment*
Of meerder ontvangers, die allemaal een half uur gaan ontspannen, en dan maar naar 1 iemand iets sturen, en dan kijken wie er iets gemerkt heeft?quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:08 schreef cyber_rebel het volgende:
[..]
Dus de ontvanger moet op een van te voren afgesproken tijdstip een half uur liggen? Is het dan niet interessant om diegene op 3 tijdstippen dat te laten doen en slechts 1 keer wat te sturen. Ook al is dit experiment niet om te bewijzen.
Idd. En hier kent ook niet iedereen elkaar hoor maar iedereen is natuurlijk welkom. Mits goede bedoelingen maar dat is logischquote:Op vrijdag 28 mei 2004 15:50 schreef erodome het volgende:
Ook onervaren mensen zijn JUIST welkom om te sturen, dat is nu juist een deel van de test
Waar heb je sceptici voor nodig dan? Als slachtoffer? Volgens mij gaan jullie hele gruwelijke dingen uithalen en zullen ze nooit meer dezelfde zijnquote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:13 schreef The_Shining het volgende:
waar zijn de sceptici als je ze nodig hebt
goed ideequote:Op woensdag 26 mei 2004 23:08 schreef cyber_rebel het volgende:
Dus de ontvanger moet op een van te voren afgesproken tijdstip een half uur liggen? Is het dan niet interessant om diegene op 3 tijdstippen dat te laten doen en slechts 1 keer wat te sturen. Ook al is dit experiment niet om te bewijzen.
Da's voodoo, vraag dat maar aan iteejerquote:Op vrijdag 28 mei 2004 18:24 schreef Tokse het volgende:
Niet in deze opzet? Dus als je echt zou willen kun je ook verkeerde energie sturen ofzo?
Ivm met suggestie kan je die vraag beter later stellenquote:*ben wel benieuwd wat iemand voelt wanneer veel mensen tegelijk energie gaan sturen, je wordt er dan toch niet hyperactief van??*![]()
ja dat kanquote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:58 schreef Tokse het volgende:
Is dit iets dat je net zo kunt bekijken als handoplegging?
Waarom zou het niet kunnen met zijn allen? Het is hetzelfde als iemand op je rug nemen. Nu dragen we iemand met vele handen.quote:Dat ken ik omdat mijn oma daar een kei in was, alleen zou dit dan met zijn allen op afstand gaan?
Nee hoorquote:Lijkt me knap moeilijk om dat naar een andere plek te sturen..
opzich heb ik genoeg aan een usericon+nick en wat posts doorlezen van die persoon, maar een foto werkt makkelijkerquote:*ben heel nieuwsgierig hoe jullie dan weten wie je moet hebben, en waar je moet zijn?*
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoordenquote:(Zal in jullie ogen wel een domme vraag zijn, maar dat risico neem ik dan maar, ben toch al blond![]()
)
Da's een goeie vraag daar ben ik zelf ook wel benieuwd naar, wil jij vrijwilliger zijn voor een 2e experiment?quote:Op vrijdag 28 mei 2004 21:23 schreef cyber_rebel het volgende:
Dus je kan niet spntaan je benen kwijtraken ofzo
mwuahahahahaquote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:22 schreef cyber_rebel het volgende:
Waar heb je sceptici voor nodig dan? Als slachtoffer? Volgens mij gaan jullie hele gruwelijke dingen uithalen en zullen ze nooit meer dezelfde zijn
Ik wil me dan bij deze aanmelden, ken weinig mensen die sceptischer zijn dan ik.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:13 schreef The_Shining het volgende:
waar zijn de sceptici als je ze nodig hebt
Cool!quote:Op woensdag 26 mei 2004 22:00 schreef erodome het volgende:
Het is in het begin even oefenen, na een paar keer zal je zien dat het vanzelf gaat en dat je je er niet eens meer zo erg op hoeft te concentreren, dat voor het normale leven.
als je energie gaat verzamelen stel je je die bal voor....
zou drie test groepen maken van allemaal evenveel personen. Al deze testgroepen zou ik loslaten op een aantal slachtoffers, dus wat meer dan 2. Dit omdat je dan wat hardere conclusies zou kunnen trekken. Denk dus aan een stuk of 10 slachtoffers.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 12:17 schreef erodome het volgende:
Ik wil wel als centrale fungeren, wie geen emailadres in het profiel heeft staan, of geen goed werkende kan mij even een mailtje sturen...
Dat de ontvanger 3 tijden krijgt vind ik een erg goed plan, zo sluit je suggestie zoveel mogelijk uit..
Wbt wanneer we het doen, na the_shinings vakantie???
Dan kan iedereen er rustig over nadenken of ze het zeker willen doen en komen er misschien nog wel wat mensen bij, hoe meer zielen, hoe meer vreugd.
Maar laten we nogmaals even doorspreken hoe we het gaan doen...
Doen we verschillende testgroepen, dus in totaal 3 keer?
Testgroep ongetraind
Testgroep getraind
Testgroep combinatie getraind/ongetraind
Of doen we 1 testgroep ongetraind/getraind bij elkaar?
Opzich lijkt mij de eerste opzet met 3 testgroepen het interresants...
Gebruiken we voor de 3 testen hetzelfde slachtoffer(ontvanger).
Of gebruiken we 3 verschillende ontvangers.
Of doen we de test 2 keer met 2 verschillende ontvangers?
Dankje voor je participatie (en anderen natuurlijk ook). Het is juist de bedoeling dat je eerlijk bent of de ervaring of de afwezigheid hiervanquote:Op zaterdag 29 mei 2004 00:44 schreef hollander172 het volgende:
Ik wil me dan bij deze aanmelden, ken weinig mensen die sceptischer zijn dan ik.
Misschien niet geheel overbodig te melden dat ik maatschappelijk gezien stevig in het leven sta, er is op dit moment een periode van redelijke rust en evenwicht. Mocht ik gekozen worden als "slachtoffer" zal ik ook eerlijk zijn en handelen naar de ervaring. Voor meer info, zoek maar op mijn gebruikersnaam.
Ik zie dit niet als uitdaging maar door de opzet van dit topic en het positieve wat hier uit blijkt werp ik me op als "slachtoffer".
oh sorry, verkeerd gelezen, lijstje is geedit.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 14:00 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb interesse in het experiment maar ik was niet van plan om mee te doen. Ik kijk liever mee op de zijlijn.
Daar heb ik zo me eigen motieven voor![]()
Cool!quote:Op zaterdag 29 mei 2004 15:36 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Cool!
Uhm beetje offtopic. Maar kan je die bal ook van buiten af voelen?
Naja, ik doe dat dus ook wel eens en eregister begon mijn maag vreselijk te rompelen en beetje buikpijn, dus legde ik mijn hand op mijn buik (gevoel). En even later voelde ik het weggaan. Vervolgens ging ik met mijn hand steeds een stukje verder van mijn buik af (daar bij mijn navel), ging beetje automatisch. Ik voelde gewoon een soort druk, een tegeneffect, hoe noem je nou zoiets. Naja, op een gegeven heb ik de deken maar van mij afgegooid en kon ik mijn hele arm ongeveer een meter vanaf mijn buik leggen, terwijl ik nog een soort van druk voelde, alsof ik dus iets om mij heen had zitten. Het was een geweldig en erg apart gevoel. De bal misschien?
Het ontvangen lijkt je eng?? Wrom? Lijkt mij wel gaaf, als je er al iets van merkt..maar het kan toch geen kwaad dus waarom eng???quote:Op zondag 30 mei 2004 22:38 schreef FokCrash het volgende:
[..]
Cool!
Dat had ik met de handen-wrijftest ook dat effect(verder ben ik er nooit mee bezig geweest)
Maarruh, dit klink allemaal wel goed het grote proefkonijnen plan![]()
Ik wil ook wel meedoen. Al weet ik helemaal niks van energie opsturen oid, dus dan wel als n00b![]()
Verder is mijn enige talent, dat ik spiritueelaangelegd ben denk ik. Veel dingen heb ik achteraf gezien al (per ongeluk) of zomaar meegemaakt of gedaan. Maar wist nooit wat ut nou was ofzow![]()
Verder wil ik niet het ontvangende proefkonijn zijn. Dat lijkt mijzelf te eng. (kriebel)
Maar dat is gewoon een tik van mij misschien![]()
Duzzuh, roept u maar!![]()
Wat vind je er precies eng aan dan?quote:Op zondag 30 mei 2004 22:38 schreef FokCrash het volgende:
Verder wil ik niet het ontvangende proefkonijn zijn. Dat lijkt mijzelf te eng. (kriebel)
ja hoor! Ik doe wel mee. Goed initiatief! En dan samen kunnen we kijken of er misschien goede informatie uit voortkomt!quote:Op maandag 24 mei 2004 15:56 schreef YourGuardian het volgende:
Ik stel dus voor om ons te focussen op de zaak van het bijna 10 jaar geleden verdwenen meisje met de naam Willeke Dost, welke de politie weer actueel heeft gemaakt en vraagt aan het publiek nog eens goed over deze zaak na te denken.
Diverse programma’s hebben deze zaak op televisie belicht.
De volledige link naar de is de volgende: http://www.vermist.nl/
Laten we de vele wijze woorden hier in TRUTH eens omzetten in daden!!!!
Doen jullie mee????![]()
![]()
ja het zou wel fijn zijn als ik morgen ofzo ook mijn bevindingen hier op het forum mag plaatsen.....quote:Op maandag 31 mei 2004 02:31 schreef BaajGuardian het volgende:
mag ik ook gewoon op forum mijn *ingevingen* posten?
in plaats van email?
Hai CR..quote:Op maandag 31 mei 2004 20:48 schreef cyber_rebel het volgende:
YG, mischien kan je beter de OP wat veranderen zodat voor iedereen de bedoeling duidelijk is.
Okee, ik zal mijn vragen naderhand nog es stellenquote:[b]Op vrijdag 28 mei 2004 23:26 schreef The_Shining het volgende;
[..]
Ivm met suggestie kan je die vraag beter later stellen
[..]
ja dat kan
[..]
Waarom zou het niet kunnen met zijn allen? Het is hetzelfde als iemand op je rug nemen. Nu dragen we iemand met vele handen.
[..]
Nee hoor
als jij gelooft dat het moeilijk is zal juist dat (je ongeloof) het effect verzwakken.
[..]
opzich heb ik genoeg aan een usericon+nick en wat posts doorlezen van die persoon, maar een foto werkt makkelijker
Ruimte en plaats behoren tot het fysieke, de energie is niet-fysiek maar mentaal. Maar verder vertel ik niet veel ivm suggestie e.d.![]()
Na de experimentjes kunnen we het daar over hebben afhankelijk van de uitkomst natuurlijk.
[..]
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden
[..]
Mail me maar je nieuwe tekst en de topictitel die je wilt, dan plak ik dat er wel in voor jequote:Op maandag 31 mei 2004 21:45 schreef YourGuardian het volgende:
Tis wat misleidend...want je moet nu de hele topic doorlezen en en niet iedereen doet dat, ik zelf lees ook vaak alleen maar de openingsmail...
Dus wanneer ITjer dit leest, misschien kun jij een andere openingsmail schrijven...![]()
Hm als ik probeer te editen wordt er gezegd dat ik de rechten niet heb, vreemd...quote:Op maandag 31 mei 2004 21:45 schreef YourGuardian het volgende:
Heb ik geprobeerd, maar ik ben 'out of time' ...ik kan helaas deze post niet meer wijzigen...![]()
Daarom had ik ook een nieuwe topic voorgesteld...maar iedereen wilde onder dit Topic verder gaan...
quote:Op maandag 31 mei 2004 23:35 schreef cyber_rebel het volgende:
Algemene vraag van deze onwetende sceptische ongelovige. Moet je als ontvanger een half uur liggend echt niks doen of kan je ook wat lezen of tv kijken oid?
De politie heeft een 23-jarige vermiste Oldenzaler zondagmiddag dood aangetroffen in een auto in Amersfoort. Naar verluidt is de man omgekomen door een misdrijf. De Twentse politie werkt momenteel samen met Utrecht, met twintig man in een onderzoek naar het ongeval.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:48 schreef BaajGuardian het volgende:
amesfoort...
of hoe je het ook schrijft , ik kreeg dit meteen in mijn hoofd toen ik me afvroeg waar ze zou moeten zijn
ik ben geen proffesioneel medium maar wel compleet bewust van de mogelijkheden van al wat ik ben
daarbij heb ik ook een laten we zeggen voor het gemak : gids
ik zie het niet zo (als een gids) maar goed , even dat iedereen er wat bij in kan komen...
de naam van de plaats kwam ook via deze ...
of degene daar is , ja of de nee , kan ik niet met 100% zeggen
want ik be zoals ik zei ook niet een medium
ik zeg gewoon wat er in me opkwam (als eerste)
trouwens , ik ben nog nooit in amesfoort geweest , en daarbij wistt ik ook niet waar het lag..
ik heb nog nooit de naam gezegd of getypt , tot vandaag.
ik heb net eerst even opgezocht waar het lag.
groet.
Ik doe niet mee aan het experiment hoorquote:Op dinsdag 1 juni 2004 11:43 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]Owjee owjee!!!
Een half uur niks doen!
Het zou al bijna op meditatie lijken
En geen afleiding meer voor je gedachten, dat wordt wel heel erg eng
Als ik jou was, zou ik al je kritische blikken en sceptische overtuigingen over je lichaam laten gaan, gedurende dat halve uur. Kijken of je wat voelt en zoja, waar
vertel!quote:Op dinsdag 8 juni 2004 15:53 schreef YourGuardian het volgende:
Eerdaags zal ik ook proberen een voorstel te doen. Kan ook een leuk experiment zijn....
Welkom Shining..quote:Op woensdag 23 juni 2004 17:20 schreef The_Shining het volgende:
ben weer terug van vakantie(
)
[..]
vertel!
mailings?quote:Op maandag 24 mei 2004 15:56 schreef YourGuardian het volgende:
Gewijzigde openingspost!
Hoi beste luitjes,
Dit topic werd geopend met een andere openingsmail, vandaar dat de eerste
mailings af kunnen wijken dan de tekst welke hieronder staat beschreven.
Het eerste plan was om een experiment te doen welke aan zou tonen dat we met
de bevindingen van een hele hoop mensen bij elkaar, ieder op mijn/haar
unieke, spirituele/paranormale manieren, aanwijzingen zouden kunnen vinden
omtrent de mysterieuzere verdwijning van een meisje ong. 15 jaar geleden.
(Willeke Dost)
Benieuwd zou ik zijn of er overeenkomsten zichtbaar kunnen worden tussen de
gevonden aanwijzingen. Immers, wanneer met een groot aantal mensen
aanwijzingen worden verkregen, zou een rode draad zichtbaar moeten worden.
Doordat er toch enige bezwaren waren over de ethiek van dit onderwerp, zijn
we tot de conclusie gekomen dat er een ander experiment diende te komen met
éénzelfde strekking.
Dit Topic is nu omgedoopt tot het doen van een voorstel van een experiment
welke een zelfde doel beoogd dan het eerdere experiment. Dit houdt in:
Het uitvoeren van een spiritueel/paranormaal experiment waarbij met zo veel
mogelijk mensen (een collectief) aan éénzelfde experiment wordt deel
genomen. De uiteindelijke bevindingen van de deelnemers zullen geheel en
onafhankelijk worden verzameld, waarbij naar overeenkomsten zal worden
gezocht (rode draad)
We zijn erg benieuwd of bij zo een experiment er gelijksoortige bevindingen
worden gedaan, onafhankelijk van elkaar.
Uitgangspunt van dit experiment is dat we niets willen bewijzen, maar meer
als een soort oefening waarbij we een verassende collectieve en/of
persoonlijke uitslag kunnen verkrijgen.
Nu komt ie:
De aard van het experiment staat nog niet vast. Dit Topic is nu vooral
bedoeld om een experiment te verzinnen welke het doel na streeft.
DUS:...wanneer iemand een leuk voorstel heeft kan ie hem hier posten, er zal
in dit TOPIC door ons allen, een definitief experiment gekozen worden. Naar
alle waarschijnlijkheid gaan we dan met een nieuw Topic verder, waar
afspraken worden gemaakt en details worden besproken...
PS: IEDEREEN is in dit experiment welkom, het is van belang zo veel mogelijk
mensen van velerlei pluimage bij elkaar te krijgen, je hoeft niet per sé een
'gave' te bezitten o.i.d. Ook sceptici zijn welkom.
Wij verlangen wel een serieuze benadering van dit Topic.
Doen jullie mee?
YG
Openingspost op verzoek van TS gewijzigd door iteejer
Leer jij dan maar eerst selectief quoten, bijdehandquote:Op vrijdag 25 juni 2004 16:48 schreef rockstah het volgende:
mailings?
wtf!
zulke dingen noem je posts, net als een openingspost
Ik heb het topic nog eens doorgelezen maar ik zie niet een post waarin je je opgeeft als ontvanger of kanaal?quote:Op zaterdag 3 juli 2004 09:07 schreef BaajGuardian het volgende:
waarom sta ik niet in die lijst?
goed hoorquote:Op zaterdag 3 juli 2004 00:21 schreef The_Shining het volgende:
as. donderdag 8-7 om een uurtje of 19:30 ?
2e opties woensdag 14-7 of donderdag 15-7.
Da's leukquote:Op zaterdag 3 juli 2004 12:22 schreef BaajGuardian het volgende:
ik BEN energie
dus als dat het project is , ben ik je man ervoor.
ik ben al overelectrisch , neem frequentie waar en kan pulse beinvloeden.
vooral met mijn gedachten , waar het over gaat las ik .
dus zet me er maar bij , +
ik doe hier serieus aan mee.
(wel via fok , ik ga me niet inschrijven bij onbekenden , tenzei het niet anders kan natuurlijk)
jammer.. maar er is geen haast bij het experiment en ik wil bij deze voorstellen dat we 1 ontvanger per keer doen en dat uitgespreid over 1x per week (makkelijkst te combineren met de deelnemers en zo kost het voor de deelnemers minder tijdquote:Op zaterdag 3 juli 2004 18:41 schreef Arawn het volgende:
Dan ben ik op vakantie
Dus kan ik niet mee doen....hierbij wil ik me dan graag weer uitschrijven![]()
Sorry. .
hmm daar was ik dus al bang voor. Volgende week dus opnieuwquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:25 schreef Geartsjuh het volgende:
Uhm hoorde ik niet een mailtje te krijgen met de naam van de persoon waar ik energie naar moest sturen?
zoiets dacht ik ook ja, maar ik ging ff afwachten..quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:25 schreef Geartsjuh het volgende:
Uhm hoorde ik niet een mailtje te krijgen met de naam van de persoon waar ik energie naar moest sturen?
okiquote:Op woensdag 7 juli 2004 20:35 schreef The_Shining het volgende:
[..]
hmm daar was ik dus al bang voor. Volgende week dus opnieuw
ik heb vanmiddag een mailtje gestuurd met foto. Mocht ie niet binnenkomen, stuur ik hem ff opnieuw.quote:Op woensdag 7 juli 2004 20:35 schreef The_Shining het volgende:
[..]
hmm daar was ik dus al bang voor. Volgende week dus opnieuw
Foto's van de ontvangers waren ook nog niet binnen en dat werkt bij mij wel beter. Nieuwe datum prikken dus en from scratch beginnen.
misschien juist wel gaaf, om zo ook langere afstanden te experimenteren.quote:Op zondag 11 juli 2004 15:38 schreef Viola_Holt het volgende:
wat moet je als ontvanger eigenlijk doen ? ik als scepticus ben wel benieuwd ! ik zit wel vaak in het buitenland, is dat een probleem ?
Dat klopt. Maar als iemand op vakantie is, dan voelt die zich sowieso anders dan "normaal thuis". Oftewel, "komt dat gevoel nou omdat ik lekker de hele dag op het strand heb gelegen of omdat er een stel fokkers me zitten in te stralen?". Werkt niet dus. Het beste is om iemand te kiezen die een normale dagelijkse 'routine' heeft en dan duidelijk merkt dat er een verschil is.quote:Op maandag 12 juli 2004 00:20 schreef qu63 het volgende:
Volgens het idee dat hierachter zit... is er geen sprake van (belemmering door) tijd en ruimte. Zo iets duidelijker?
maar ik werk gewoon hoor in het buitenland, dus gewoon routine...kan ik me nog aanmelden voor morgenavond ? wat moet ik waarheen sturen ?quote:Op maandag 12 juli 2004 13:13 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar als iemand op vakantie is, dan voelt die zich sowieso anders dan "normaal thuis". Oftewel, "komt dat gevoel nou omdat ik lekker de hele dag op het strand heb gelegen of omdat er een stel fokkers me zitten in te stralen?". Werkt niet dus. Het beste is om iemand te kiezen die een normale dagelijkse 'routine' heeft en dan duidelijk merkt dat er een verschil is.
Leuk trouwens dat je mee wilt doenquote:Op maandag 12 juli 2004 22:52 schreef Viola_Holt het volgende:
maar ik werk gewoon hoor in het buitenland, dus gewoon routine...kan ik me nog aanmelden voor morgenavond ? wat moet ik waarheen sturen ?
zit nu gewoon in NL overigens. zeker tot morgenavond denk ikquote:Op dinsdag 13 juli 2004 09:04 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Leuk trouwens dat je mee wilt doen
Je werkt niet in een andere tijdzone ofzo? Anders kan je wel mee doen.
quote:Laten we het dan as. woensdag doen met de eerste ontvanger. Ik zal het definitieve lijstje vanavond bijwerken, te beginnen bij 1 ontvanger. Deze kiezen we (Erodome en ik) achter de schermen en wordt niet op Fok gepost. De naam wordt naar de kanalen gemaild. Dit om suggestie zoveel mogelijk te voorkomen. De tijd staat dan om 19:30. Aan het eind van het experiment worden alle data en ontvangers hier gepost.
het is eigenlijk de bedoeling dat we 3x dit herhalen. Dus je foto is alsnog welkomquote:Op woensdag 14 juli 2004 22:29 schreef Tokse het volgende:
Gatverdakkie, ik dacht dat het een volle week verschoven werd, naar donderdag dus :') Snif, wilde net een foto sturen.
Mocht ik nog mee kunnen doen voor de volgende ronde, laat het dan ff weten.![]()
quote:Op donderdag 15 juli 2004 11:59 schreef The_Shining het volgende:
Zouden de ontvangers overigens naar mij een (kort) emailtje willen sturen met wat ze gemerkt hebben? Ook als er geheel niets te merken was.
Dit snapt niemand, wees es wat duidelijker...quote:Op vrijdag 16 juli 2004 00:14 schreef qu63 het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
ja en jaquote:Op dinsdag 20 juli 2004 20:14 schreef Tokse het volgende:
Gaat het nog door morgenavond??
En wat moeten de ontvangers doen, gewoon relaxen ofzo???
kun je je moeder niet helpen met reiki ?quote:Op dinsdag 20 juli 2004 21:39 schreef erodome het volgende:
Mensen count me out voor de eerste tijd, zoals jullie vast al opgemerkt hebben loopt het steeds in de soep, heb het nu gewoonweg te druk.
Mijn moeder is ziek en heeft daarbovenop ook nog eens erge last van haar rug waardoor ze eigenlijk moet blijven liggen(wat een hele klus is, het was al een enorme klus haar richting dokter te krijgen), dus ik bestier 2 huishoudens nu(overdag bij mijn moeder, s'avond weer naar huis als mijn papa thuis is en als mijn man me daar op komt pikken op de terugweg).
dat is een goed ideequote:Op woensdag 21 juli 2004 00:17 schreef Viola_Holt het volgende:
kun je je moeder niet helpen met reiki ?
misschien kun je een foto mailen naar de anderen...
Lijkt me een goed plan.quote:Op woensdag 21 juli 2004 08:57 schreef The_Shining het volgende:
[..]
dat is een goed idee
Naast de al bestaande opstelling Erodome's moeder? Daar is reiki immers voor bedoeld.
quote:Op maandag 12 juli 2004 13:18 schreef The_Shining het volgende:
Kanalen:The_Shining ** Geartsjuh ** Qu63 +
* enige ervaring
*- reiki 1
** reiki 2
*** reiki 3
+ (ander energiewerk)
OntvangersEnneacanthus_Obesus Tokse Cataclysm_Child hollander172 Klaas (lurker, aangemeld via mail) Viola_Holt
Ik begrijp wel wat je bedoeld maar wil dit experiment enige kans van slagen hebben dan heb je juist de mensen nodig die serieus willen meedoen. Dus degenen die het hele topic hebben gelezen uit oprechte interesse, geduld kunnen opbrengen en aandacht geven aan hetgeen gepost wordt, dan heeft het meer kans van slagen.quote:Op donderdag 22 juli 2004 16:56 schreef MUUS het volgende:.
Probeer het dan over een tijdje met een nieuw topic, zodat nieuwe mensen meteen zien waar het om gaat.
Nou, vantevoren wil ik je vertellen dat ik van sceptische achtergrond ben, maar als ik ook maar iets kan doen om te helpen/ondersteunen/(of pics/movies/watdanook hosten op een site) of watdan ook... laat het me weten...quote:Op donderdag 22 juli 2004 18:58 schreef The_Shining het volgende:
[..]
Ik begrijp wel wat je bedoeld maar wil dit experiment enige kans van slagen hebben dan heb je juist de mensen nodig die serieus willen meedoen. Dus degenen die het hele topic hebben gelezen uit oprechte interesse, geduld kunnen opbrengen en aandacht geven aan hetgeen gepost wordt, dan heeft het meer kans van slagen.
ik waardeer je aanbodquote:Op donderdag 22 juli 2004 19:11 schreef ChOas het volgende:
Nou, vantevoren wil ik je vertellen dat ik van sceptische achtergrond ben, maar als ik ook maar iets kan doen om te helpen/ondersteunen/(of pics/movies/watdanook hosten op een site) of watdan ook... laat het me weten...
jij was de 1ste & 3e keer het slachtofferquote:Op vrijdag 23 juli 2004 17:58 schreef Tokse het volgende:
Jammer zeg, maar heb wel lekker liggen relaxen![]()
Blij om dat te horen, ik dacht dat ik het me verbeeld had. Ik ben nl. ook nog es gestopt met roken dmv lasertherapie, dus voel me sowieso een beetje anders dan normaal.quote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:30 schreef The_Shining het volgende:
[..]
jij was de 1ste & 3e keer het slachtoffer
Bij de 3e poging ging het wel beter aangezien ik toen je foto had. Maar merkte je nu iets of lag je sowieso te relaxen
De 2e poging was trouwens Enneacanthus_Obeseus.
haha nu weten we het nog niet of het nou door de laserbehandeling kwam of omdat ik je een reiki behandeling gafquote:Op vrijdag 23 juli 2004 21:53 schreef Tokse het volgende:
Kwam dit door reiki???
Nah jammer zeg! Misschien volgende keer beterquote:Op zaterdag 24 juli 2004 13:33 schreef The_Shining het volgende:
[..]
haha nu weten we het nog niet of het nou door de laserbehandeling kwam of omdat ik je een reiki behandeling gaf
Ik heb er helaas niets van gemerkt .. Maar ik doe graag nog een keer meequote:Op vrijdag 23 juli 2004 19:30 schreef The_Shining het volgende:
[..]
jij was de 1ste & 3e keer het slachtoffer
Bij de 3e poging ging het wel beter aangezien ik toen je foto had. Maar merkte je nu iets of lag je sowieso te relaxen
De 2e poging was trouwens Enneacanthus_Obeseus.
Ben gaan reageren toen ik deze tegenkwam......ff ter verduidelijking waarom hierop een reactie ;-)quote:Op woensdag 26 mei 2004 13:05 schreef The_Shining het volgende:
Waarom niet gewoon in dit topic verderDat van die foto's vind ik ook prettig, lijkt mij het beste om bij ontbreken van fotoboek deze via mail rond te laten gaan.
Fokkers die op afstand willen behandelenThe_Shining ** Erodome *** EleanorGoesCrazy * Enneacanthus_Obesus Cataclysm_Child Tokse Geartsjuh ** YourGuardian + Qu63 +
* enige ervaring
*- reiki 1
** reiki 2
*** reiki 3
+ (ander energiewerk)
Slachtoffers ()
Enneacanthus_Obesus Tokse Cataclysm_Child
durf met 95% zekerheid te zeggen dat reiki op dat moment zijn werk deed!quote:Op zaterdag 24 juli 2004 13:33 schreef The_Shining het volgende:
[..]
haha nu weten we het nog niet of het nou door de laserbehandeling kwam of omdat ik je een reiki behandeling gaf
tja, in dat geval rijst de vraag waarom Enneacanthus niet hetzelfde ervoerquote:Op zaterdag 31 juli 2004 16:22 schreef cyberbull het volgende:
durf met 95% zekerheid te zeggen dat reiki op dat moment zijn werk deed!
liefs
Lauwrence
Tja, dat kan natuurlijk door heel veel dingen komen, misschien was ik er op dat moment niet gevoelig genoeg voor, misschien waren de kanalen niet zo in vorm... Misschien slaan sommige dingen bij sommigen wat meer aan dan bij sommige anderen..quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:06 schreef The_Shining het volgende:
[..]
tja, in dat geval rijst de vraag waarom Enneacanthus niet hetzelfde ervoer
Wil ook graag weer meedoen dan!!quote:Op zaterdag 31 juli 2004 17:06 schreef The_Shining het volgende:
[..]
tja, in dat geval rijst de vraag waarom Enneacanthus niet hetzelfde ervoer
Overigens is het experiment voorlopig opgeschort, veel zijn op vakantie en er is niet veel animo. Maar als er een vervolg komt is het leuk als je meedoet
Ik zal um in elk geval in me reikidoosje stoppen en straks nog wat reiki toesturen.quote:Op zondag 1 augustus 2004 13:20 schreef erodome het volgende:
Als jullie toch wat willen doen ondertussen dan heb ik wel een dankbare klus....
Mijn oudste hond heeft een nekhernia en daar erg veel pijn van, wie wil mag hem sturen....
De hands on reiki verlicht wel wat, maar niet heel erg veel, hij heeft megaveel pijn....
Het gaat om sammy, foto's kan je vinden in de topic hij wordt oud in f&f...
Dus wie wil geven, GRAAG, sammy en ik zullen dankbaar zijn...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |