Leg dan eerst eens uit hoe ik de eigenaar kan traceren. Dat is onbegonnen werk.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 18:56 schreef Dr_Crouton het volgende:
[..]
Heb er dan met de eigenaars over, die kat er niks aan doen, kan niet lezen, kan geen mens verstaan en denken niet in tuinhekken-territoria. Neem een plant waar katten niets van moeten hebben zodat ze wegblijven, maar schoppen...
Ik schop dan zelf de dader in elkaar als ik dat ontdek.
Ik hoef helemaal geen held te zijn. Kattenbezitters moeten ook eens luisteren naar mijn argumenten in plaats van deze grenzenloze arrogantie.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:21 schreef AchJa het volgende:
Erg stoere actie van Steijn... Tjonge jonge, held.
Je hebt mazzel dat ik je het niet heb zien doen, ik ben bang dat de OP dan een andere inhoud had gehad
Als de kattenbezitter gewoon de schade vergoed die zijn/haar kat gemaakt heeft is er niets aan de hand. Je staat gewoon machteloos, kat komt je tuin binnen, maakt krassen op de auto. Maar de eigenaar is onmogelijk te traceren, dus kun je de schade niet verhalen. Is het dan gek dat ik eens boos mag worden. En in mijn woede heb inderdaad een kat getrapt, het is fout maar toch ook begrijpelijk als je voor de zoveelste keer schade ondervind van andersmans huisdieren.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:00 schreef Spitsmuisje het volgende:
Steijntje toch! Ik weet niet wat jou bezielt, maar je bent toch echt een loser als je katten gaat schoppen omdat je "het helemaal hebt gehad met die beesten".
Ik vind het sowieso treurig dat mensen een huisdier nemen maar dat is niet relevant in deze discussie.quote:Zoek maar een andere manier om je agressie af te reageren! (en dan niet op dieren.) Ik kan me zo kwaad maken als ik mensen zoals jij hoor opscheppen over het feit dat ze een diertje hebben mishandeld! Je hebt zelf duidelijk geen huisdieren, anders zou je zoiets nooit doen. En nee, het maakt volgens mij niet uit wat voor soort huisdieren je hebt!
En hoe moet je dat dan doen als je even er niet bij bent als een kat schade veroorzaakt aan de planten of de auto. Kattenbezitters moetn hun verantwoordelijkheid nemen en gewoon zorgen dat hun kat niet bij iemand anders op het terrein komt.quote:Ik heb zelf ook 2 katten in huis en degene die ze zou mishandelen krijgt met mij te maken. Laten we even wel wezen, ik ben ook wel eens boos op ze als ze iets doen wat niet mag, maar een knip in mijn vingers of even fluiten is erg effectief.
Ik mishandel niet.quote:Mensen die dieren mishandelen...Ik heb er geen woorden voor...Bah!!
Die mogen zich van mij op de borst kloppen. Ik ben blij dat er inderdaad nog 1 promille kattenbezitters zijn die zich wel verantwoordelijk voelen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:51 schreef FritsVanEgters het volgende:
Je insinueert dat er geen kattenbezitters zijn met verantwoordelijkheidsbesef.
Katten maken geen onderdeel uit van de natuurlijke habitat van Nederland, hoewel ik zelf katten heb erger ik m'n groen en geel aan de gasten die katten houden als gelegenheids beesten en ze te pas en te onpas buiten de deur flikkeren. Mijn katten komen niet buiten mijn eigen afgezette terein.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:36 schreef Stuart het volgende:
[..]
Jij ja ! Das de natuur vriend![]()
Je gaat gewoon door met insinueren.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:53 schreef Steijn het volgende:
[..]
Die mogen zich van mij op de borst kloppen. Ik ben blij dat er inderdaad nog 1 promille kattenbezitters zijn die zich wel verantwoordelijk voelen.
Kom jij maar eens met bewijzen dat het niet zo is. Je moet toch echt onderkennen dat een heel groot deel van de kattenbezitters hun kat gewoon vrij los laten lopen en zich absoluut niet bekomeren om de schade die dat kan veroorzaken.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:56 schreef FritsVanEgters het volgende:
Je gaat gewoon door met insinueren.
Ik wilde dat iedereen het zo deed.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:55 schreef harryharry het volgende:
Katten maken geen onderdeel uit van de natuurlijke habitat van Nederland, hoewel ik zelf katten heb erger ik m'n groen en geel aan de gasten die katten houden als gelegenheids beesten en ze te pas en te onpas buiten de deur flikkeren. Mijn katten komen niet buiten mijn eigen afgezette terein.
Het is onzin dat ik moet bewijzen dat ik me bekommer om de schade die mijn kat veroorzaakt.quote:Op woensdag 7 juli 2004 01:57 schreef Steijn het volgende:
[..]
Kom jij maar eens met bewijzen dat het niet zo is. Je moet toch echt onderkennen dat een heel groot deel van de kattenbezitters hun kat gewoon vrij los laten lopen en zich absoluut niet bekomeren om de schade die dat kan veroorzaken.
onzin de huiskat waar we over praten is prima in huis te houden of op eigen terein. Het is onzin dat ze de buurt onveilig moeten maken. Mijn ouders hebben katten al vele jaren en telde in hoogtij dagen 18 vreemde katten in de tuin wat resulteerde in iedere lente in 2 emmers kattestront als de tuin 'lenteklaar' wordt gemaakt. Afgezien van het feit dat 'andermans' kat alle vrijheid zou moeten genieten wat geeft die personen het 'recht' om andere mensen tot last te zijn.quote:Op zondag 23 mei 2004 03:54 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Katten horen gewoon lekker buiten te zijn, klaar...het zijn gewoon buitendieren en het is gewoonweg te zielig om ze binnen te houden.
Hoe moet ik in Godsnaam de eigenaar vinden van een bepaalde kat. Daar kan ik toch nooit achterkomen. Kon ik dat maar, dan had ik er al lang werk van gemaakt en stond ik niet zo machteloos. Een kat vangen zodat de eigenaar hem tegen betaling op kan komen halen is uitgesloten, ze zijn veel te snel. Er achteraan lopen heeft ook geen zin want ze schieten alle kanten op.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:02 schreef FritsVanEgters het volgende:
Als katten iets van je kapotmaken oid moet je dat aankaarten bij de eigenaar. Als die eigenaar zich er niks van aantrekt heb je recht om te klagen.
Ik durf te beweren dat de meeste katteneigenaren zich er wel wat van aantrekken.
Natuurlijk zijn er dissonanten, maar die zijn er overal.
Je bent in de war met hanggroepjongeren.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:02 schreef harryharry het volgende:
Het is onzin dat ze de buurt onveilig moeten maken.
vind ik oprecht jammer voor je!quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Mijn God. Hoe moet ik in Godsnaam de eigenaar vinden van een bepaalde kat. Daar kan ik toch nooit achterkomen. Kon ik dat maar, dan had ik er al lang werk van gemaakt en stond ik niet zo machteloos.
Daar kun je makkelijk achter komen als je af en toe met je buren praat.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Hoe moet ik in Godsnaam de eigenaar vinden van een bepaalde kat. Daar kan ik toch nooit achterkomen. Kon ik dat maar, dan had ik er al lang werk van gemaakt en stond ik niet zo machteloos.
Ik ken niemand in de buurt die katten heeft, maar ze zijn er wel. Bovendien vind ik het de omgekeerde wereld als ik mij bezig moet gaan houden met van wie de katten zijn omdat de eigenaar zijn/haar verantwoordelijkheid niet neemt. Nee hoor, je kunt onmogelijk de schuld van dit alles bij mij leggen.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Daar kun je makkelijk achter komen als je af en toe met je buren praat.
Marokkaanse katten zijn wel vervelender dan Nederlandse katten.quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:05 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Je bent in de war met hanggroepjongeren.
lijkt me wel..quote:Op woensdag 7 juli 2004 02:06 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Daar kun je makkelijk achter komen als je af en toe met je buren praat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |