Mijn zusje heeft in januari IUI gedaan (als lesbisch stel waren ze op hulp aangewezen en KID was na 9 keer nog niet gelukt) en die had geen hormoonstimulatie. Alleen de eisprong werd begeleid met een injectie (ik ben er al even uit, maar volgens mij de HCG-injectie) , zodat men zeker was van het moment van de eisprong en het inbrengen goed kon timen. Leuk detail is dat de eerste IUI meteen raak was en ze nu 25 weken zwanger isquote:Op woensdag 16 juni 2004 21:34 schreef Slaapmeisje het volgende:
Weet ik eigenlijk niet Merisse. Volgens mij hangt het van je situatie af en wat er aan de hand is. Ik geloof zelfs dat Xanthe mocht kiezen tussen wel of geen hormoonstimulatie in samenhang met IUI.
Ligt ook aan je situatie , als alles verder goed is heb je kans dat ze zeggen dat je het zonder hormonen mag proberen.quote:Op woensdag 16 juni 2004 21:34 schreef Slaapmeisje het volgende:
Weet ik eigenlijk niet Merisse. Volgens mij hangt het van je situatie af en wat er aan de hand is. Ik geloof zelfs dat Xanthe mocht kiezen tussen wel of geen hormoonstimulatie in samenhang met IUI.
Mijn vriendje heeft verpleegkunde geleerd en leerde daar al prikken.quote:Op vrijdag 18 juni 2004 21:40 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik zag toen ik voor mijn echo ging een poster hangen met prikinstructie *bibbers*. En ik vind het zo knap van je vriendje dat hij ging prikken Xanthe! Slaapvriendje zou niet eens in mijn buurt durven komen als het zover is. Wat dat betreft zijn de meeste mannen (en zeker de mijne) watjes hoor
en geloof me.. Dat is echt zo!quote:Op zaterdag 19 juni 2004 23:47 schreef katinka het volgende:
Ja en als je voelt dat je ongesteld wordt en je je gaat realiseren dat alle moeite voor niks is geweest, dan zakt de moed je wel in de schoenen. Maar, daar ga ik voorlopig niet aan deneken en ik blijf zo lang moegelijk volhouden dat alle symptomen op elkaar lijken
Dankejwel Merisse;quote:Op dinsdag 22 juni 2004 12:31 schreef Merisse het volgende:
Katinka, ik denk aan je. Hopelijk hebben ze vandaag een paar mooie vruchtjes om terug te plaatsen. Worden er trouwens altijd 2 teruggeplaatst als er 2 mooie zijn of heb je daar zelf nog een stem in?
Hoi Slaapmeisje,quote:Op dinsdag 22 juni 2004 21:22 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hey Jansu-Bonkie! Wat fijn om toch even te lezen hoe het je is vergaan in de afgelopen maanden. Hopelijk mogen jullie snel beginnen aan IVF en hebben jullie eindelijk een eerlijke kans op zwangerschap.
Je schreef dat je pijnklachten had. Die heb ik ook voortdurend en vooral de laatste twee weken van mijn cyclus. Op de echo ziet alles er prima uit. Hoe zat dit bij jou? Was er op de echo al het een en ander te zien of kunnen ze endometriose alleen opsporen door een laparoscopie? Ben erg benieuwd omdat ik af en toe gek wordt van de constante pijn...
Katinka, hoe gaat het met jou? Je had toch vandaag de terugplaatsing? Hopelijk is het allemaal goed gegaan en ben je inmiddels lekker aan het relaxen. We horen het wel!
katinka, het is inmiddels nog maar 4 nachtjes slapenquote:Op donderdag 1 juli 2004 20:46 schreef katinka het volgende:
Dankje...Alles nog rustig hier.
Nog steeds zere B's...
Nog 6 nachtjes slapen voor de test...
Tja, ben inmiddels alweer ongi geweest. Heb enorm veel pijn gehad......quote:Op donderdag 1 juli 2004 20:54 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jansu, we zijn inmiddels alweer een week verder. Hoe is het nu met je? Je zat vorige week al op dag 36 ....
Veel liefs,
Slaapmeisje
Dank je wel Xanthe!quote:Op maandag 19 juli 2004 13:10 schreef Xanthe het volgende:
Op www.freya.nl staat een indicatie van hoelang het wachten per ziekenhuis verschilt.
Ga dus naar die site dan naar categorieën , daarna IVF , vervolgens ziekenhuis informatie.
Nogmaals ziekenhuis informatie en dan kun je bij wachttijden land en soort behandeling invullen.
Hoop dat je hier iets aan hebt...
Hoi Katink,quote:Op maandag 19 juli 2004 08:12 schreef katinka het volgende:
uitleg
Moet zeggen dat ik zelf er flink achteraan heb moeten bellen omdat ze in het ziekenhuis niet wisten van hoe en wat en ik van mijn ziekenfonds begreep dat de arts een aanvraag moest indienen.quote:Op dinsdag 20 juli 2004 16:18 schreef Sannah het volgende:
Ik word blij van jou![]()
Laten we het hopen![]()
Ik vind het op zich ook niet erg om nog 2 maandjes te wachtengeeft nog net even wat extra tijd om bij te komen en me voor te bereiden op alles wat nog komen gaat.. In principe is de operatie pas 1.5 maand terug, en het gaat erg goed! Maar wat extra tijd is in elk geval meegenomen
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 juli 2004 22:36 schreef Merisse het volgende:
[..]
Hoi Katink,
Jeetje zeg sinds je 12e al bij een gyn ... En dan die hele medische molen door zonder dat ze een echte oorzaak vinden... Tja je weet niet of je daar dan blij mee moet zijn. Heftig allemaal wel hoor. Maar aan de andere kant: alles is en blijft mogelijk en als het kan een beetje snel
Hey Sannah, ik wordt helemaal blij van jouw enthousiasme! Vasthouden dat gevoel, er breken nl. spannende tijden voor je aan!quote:Op donderdag 22 juli 2004 12:51 schreef Sannah het volgende:
Ik ben net terug van de fertiliteits arts en helemaal(
)
Het gaat allemaal snel gebeuren! Rond 18 aug ga ik beginnen met de hormonen (eerst Lucrin, rond 1 sept pregnil oid)... Half september heb ik al een punctie!!
Heb gelijk maar de rest van de dag vrijgenomen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
(sorry ben even overactiefEINDELIJK concrete data enz. voor het eerst in 2 jaar
![]()
)
Hey Xanthe, het gaat wel met me hoor, dankje. Ik heb alleen weinig geschreven de laatste weken, omdat ik alles even helemaal beu was. Bovendien erg mooi weer geweest! Nog een paar drukke dagen op mijn werk en dan eindelijk VAKANTIE!quote:Op dinsdag 17 augustus 2004 15:49 schreef Xanthe het volgende:
Hoe gaat het met Sanna? Weet je al wanneer je precies begint met spuiten?
Katinka hoe is het nu met jou?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |