quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:20 schreef Sanne het volgende:
parket
laten leggen
En nou moet ik zeker gaan vragen wat een suuuupervloer is?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:39 schreef DarkElf het volgende:
vandaag een suuuupervloer uitgezocht voor ons toekomstige superhuis
Hé jammerquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:46 schreef Oblivion het volgende:
Rowi parket.
Is al 30 jaar oud, sorry mijn digicamera zijn batterij is op!![]()
Maar vertoont nu slijtage.... En moet van de zomer geschuurd en gelakt worden.![]()
En dan kan de vloer weer heel lang mee!![]()
ik zou eerlijk gezegd niet weten waaromquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:47 schreef DuchessX het volgende:
[..]
En nou moet ik zeker gaan vragen wat een suuuupervloer is?
Plintjes zijn makkelijk te leggen en te vervangenquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:38 schreef Herkauwer het volgende:
Laminaat, lag er al in toen ik het kocht! Ligt er prima in, alleen de plintjes zijn niet 100%
Ik zal de batterij er NU instoppen, misschien kan ik dan later wat schieten.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:48 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Hé jammer
Waarom post je dan hier mutsquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik zou eerlijk gezegd niet weten waaromuitleggen is toch nooit duidelijk
hier ongeveer hetzelfdequote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:39 schreef DarkElf het volgende:
vandaag een suuuupervloer uitgezocht voor ons toekomstige superhuis
Is dat wat, kurk? Beschadigt dat niet snel of is dat een vooroordeel?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:37 schreef babba het volgende:
Kurk
En om wat voor vloer gaat het dan?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
hier ongeveer hetzelfde
paar weken geleden uitgezocht, 4 dagen geleden begonnen met het leggen ervan
omdat ik daar zin in had, nog helemaal vol is van de nieuw uitgezochte vloer: wat trouwens een gladde langwerpige tegel is.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:49 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Waarom post je dan hier muts![]()
Wil je een foto van parketvloer zien danquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:48 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Hé jammer
Super hé, shoppen voor je (nieuwe) huis! Nou stukje bij beetje krijg ik de info toch uit jequote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:51 schreef DarkElf het volgende:
[..]
omdat ik daar zin in had, nog helemaal vol is van de nieuw uitgezochte vloer: wat trouwens een gladde langwerpige tegel is.
Lief van jequote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:51 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Wil je een foto van parketvloer zien dan
Zo ja. ik ga nu weg ben ik vanvond rond uurtje of 12 thuis. Dan kan ik wel een foto maken hoor voor je.
een mooie tegelvloer met verwarming eronder. wordt nu volop aan gewerkt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:50 schreef DuchessX het volgende:
[..]
En om wat voor vloer gaat het dan?
Lekker hé, zo'n verbouwing?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:55 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
een mooie tegelvloer met verwarming eronder. wordt nu volop aan gewerkt.
overal in het huis is het nu een enorm zooitje trouwens (nieuw huis), badkamers en keukens (ja, meervoud), die aangelegd worden. maar het eindresultaat gaat erg mooi zijn
Is er een special reden dat je het diagonaal wilt hebben of gewoon omdat je het mooi vindt?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:02 schreef E.T. het volgende:
Er ligt nu laminaat, maar het liefst zou ik een massief frans eiken vloer (of iets gelijkends, weet niet wat ze tegenwoordig nog meer in die klasse hebben) willen. Geborsteld en geolied, op een breedte en diagonaal gelegd. (en ja, zo'n vloer zou ik laten leggen en niet zelf aan gaan prutsen)
Lekker hé, als je een handige man hebt?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:07 schreef SEMTEX het volgende:
Laminaat, lichte kleur. HDN heeft het zelf gelegd
Is het niet koud aan je voeten of valt dat wel mee?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:09 schreef Lula het volgende:
ik heb Novilon ofwel zeil op de vloer.
Moet zeggen dat het me prima bevalt. Heb het door de hele flat liggen in verschillende kleuren.
Is supermakkelijk schoon te houden
Klacht indienen?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:18 schreef vrouwtjetrouw het volgende:
laminaat... we hebben het laten leggen!
Het is wel makkelijk met vuil enzo.. maar ik vind het koud.. Daarnaast hebben ze het nog geen eens goed gelegd.. want het ligt niet recht terwijl ze ons hebben verzekerd dat egaliseren niet nodig was!
Hoe ziet een totaal over de datum vloerbedekking er uit?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:18 schreef tong80 het volgende:
Nu nog een totaal over de datum vloerbedekking. Volgende week wordt er hier hard gewerkt, en kan ik gaan genieten van een mooie laminaatvloer.
nee en het is in ieder geval warmer dan hout en laminaat. IK heb altijd parket bij mijn ex gehad en dat vond ik een stuk kouder. Laminaat ben ik niet zo'n fan van eigenlijkquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:18 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Is het niet koud aan je voeten of valt dat wel mee?
Dat vonden wij ook erg mooi ja. Hoe zat het ook weer: was het gewoon op het beton gelegd/geplakt?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:21 schreef DarkElf het volgende:
nu hebben we trouwens metroflor: vinyl stroken wat een zeer lang mooi blijft, niet of nauwelijks beschadigd en zeer makkelijk schoon te houden is.
er zit een dikke nerf in zodat het een levendiger uiterlijk heeft.
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:25 schreef tong80 het volgende:
Bij je ex is alles kouder.
Ligt er een boot onder ? Dan is het zeil.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:31 schreef Jerommeke.nl het volgende:
alhoewel ik niet zeker weet of je het zeil noemt
vloer is ge-egaliseerd idd, en het is erop geplakt.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:25 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Dat vonden wij ook erg mooi ja. Hoe zat het ook weer: was het gewoon op het beton gelegd/geplakt?
vaak is dat erg mooi jaquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:39 schreef pdiscs het volgende:
Een vriend/collega van me heeft een betonlook vloer. RETESTRAK!
Ligt natuurlijk ook aan de rest van je inrichting. In zijn geval (modern apartement enz.) past het erg goed.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]
vaak is dat erg mooi ja
Liefe schoentjesquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:40 schreef Oblivion het volgende:
Okay!!!
Foto's! :
In de gang, waar weinig gelopen wordt...![]()
[afbeelding]
Dit is de ingang van de keuken, die intensief gebruikt wordt.
[afbeelding]
Gewoon de woonkamer...
[afbeelding]
Erg slecht hier, is de achteruitgang naar de tuin.![]()
[afbeelding]
En hier ga je naar boven, ziet er nog prima uit!![]()
[afbeelding]
Let wel deze vloer is al 30 jaar oud!!!
En nog nooit wat aan gedaan, hebben al 3 gezinnen met kinderen op gespeeld, honden en katten...![]()
Van de zomer wordt ie dus opgeschuurd, en of in de olie gezet, of iets dergelijks... Zijn we nog niet over uit.![]()
Oeeeeeeeh daar zou ik héél graag een foto van zien!! Hoe zijn jullie aan die vloer gekomen?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:27 schreef _The_General_ het volgende:
We hebben een vloer hier liggen die gemaakt is van planken afkomstig uit de vloer van een oude kerk, Erg oud en prachtig,
Nou als het al zo oud is ziet het er nog redelijk goed uit! En na zo'n opknapbeurt zal het wel weer erg mooi zijn. De kleur is mooi, warm.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:40 schreef Oblivion het volgende:
Okay!!!
Foto's! :
In de gang, waar weinig gelopen wordt...![]()
[afbeelding]
Dit is de ingang van de keuken, die intensief gebruikt wordt.
[afbeelding]
Gewoon de woonkamer...
[afbeelding]
Erg slecht hier, is de achteruitgang naar de tuin.![]()
[afbeelding]
En hier ga je naar boven, ziet er nog prima uit!![]()
[afbeelding]
Let wel deze vloer is al 30 jaar oud!!!
En nog nooit wat aan gedaan, hebben al 3 gezinnen met kinderen op gespeeld, honden en katten...![]()
Van de zomer wordt ie dus opgeschuurd, en of in de olie gezet, of iets dergelijks... Zijn we nog niet over uit.![]()
Kijk, als iemand zoiets zegt, word ik altijd erg nieuwsgierig...foto!!!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:21 schreef Renesite het volgende:
Parket, toen we hier kwamen wonen en m fatsoeneerden (lakken+schuren etc.) zei de man, Jullie hebben de rolls royes onder de parketten.
Wij vinden hem daarentegen niet echt, uhm, geweldig/mooi/prachtig
(woonkamer is de vraag)
Daar zou ik óók graag pics van zien. Lijkt me heel mooi met een moderne, strakke inrichtingquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:39 schreef pdiscs het volgende:
Een vriend/collega van me heeft een betonlook vloer. RETESTRAK!
Wat ben je toch een schatjequote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:34 schreef ook_gek het volgende:
[afbeelding]
Als je wil zal ik morgen betere foto,s maken voor je. Ik hoor het wel
Ik ook nietquote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:38 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Wat ben je toch een schatje
Ziet er mooi uit, wat is het, eiken ofzo? (Ik heb er niet veel verstand van dus)
Was de orginele vloer niet mooi genoeg om op te schuren en te lakken?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:09 schreef Vava het volgende:
Novilon zeil. Zwart/wit diagonaal geblokt, beetje marmerachtigIk had niet zoveel keus in vloer omdat ik in een oud huisje woon en de ondervloer van hout is. Of ik had een gigantische vloerrenovatie moeten doen maar daar had ik geen zin in en zo is het prima
oja, ik heb het laten leggen.
Dat schuren en lakken wilde ik eerst ook maar de vloer was op sommige plekken niet goed. Nu is er over die oude vloer een houten ondervloer gelegd (gewoon van die platen van Praxis) en daar het zeil over.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:11 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Was de orginele vloer niet mooi genoeg om op te schuren en te lakken?
Als ik de kans zou hebben ooit in m,n eigen huisje zou ik een geweldige ouwe vloer willen. Ik wil zo wie zo een oud huis hebben. Die ik perfect inricht met ouwe meubels. Ongeveer de meubeld die nu in mijn slaapkamer staan
Wat een zonde (mijn mening dan ) Juist die versleten plekken maken het zo mooiquote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:17 schreef Vava het volgende:
[..]
Dat schuren en lakken wilde ik eerst ook maar de vloer was op sommige plekken niet goed. Nu is er over die oude vloer een houten ondervloer gelegd (gewoon van die platen van Praxis) en daar het zeil over.
Ik heb ook katten en dan is dit wel heel makkelijk met schoonmaken
Ik woon nu sinds 2 jaar in een oud huis en de sfeer is prima, maar het geluidquote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:11 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Was de orginele vloer niet mooi genoeg om op te schuren en te lakken?
Als ik de kans zou hebben ooit in m,n eigen huisje zou ik een geweldige ouwe vloer willen. Ik wil zo wie zo een oud huis hebben. Die ik perfect inricht met ouwe meubels. Ongeveer de meubeld die nu in mijn slaapkamer staan
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:44 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik ook niet
Morgen komen betere foto,s. Speciaal voor jou
ik heb ook een mooie houte kast. MAar dan heel donker. Zien
Oooh ik kan zo genieten van ouwe huizenquote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:21 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik woon nu sinds 2 jaar in een oud huis en de sfeer is prima, maar het geluidAlles hoor ik, zowel boven als beneden (een speld bij wijze van spreken). En ik heb overal laminaat (behalve de vochtige ruimtes), MET ondervloeren en isolerend materiaal. Het huis is supermooi (met grote tuin), maar ook super-gehorig
.
Maar goed, ik ben er toch wel blij mee, maar hou rekening met de gehorigheid.
Ik denk dat je laminaat bedoeld?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:22 schreef Enemyforce het volgende:
Marmolenium
Voordelen ; dit gaat makkelijk 30 a 40 jaar mee als het zou moeten, weinig krassen en we hebben mooie sierband en in de overlopen zit er een lasnaadje tussen. Het kost wel wat maar is altijd beter dan een paar op elkaar geperste kartonne dozen (lees parket)
Foto?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:25 schreef it_was_me het volgende:
Witte marmeren vloer met vloerverwarming. In '96 gelegd nog steeds heel tevreden over. Boven lichte laminaat, ook heel tevreden over.
Van de kast?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:26 schreef DuchessX het volgende:
[..]foto's
Is die voorliefde van je ook beroepsmatig misschien?quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Oooh ik kan zo genieten van ouwe huizen
Wel natuurlijk goed isoleren. Zo dat je niet alles hoort. Maar ik bedoel als je s,ochtends wakker word en je naar beneden loopt dat je alles hoord kraken
De geur is ook super. Ik heb zelf dan een kleding kast staan van dik 250 jaar geschat. En een tafel uit een moniken kloster van 150 jaar oud. En ik vind dat zulk geweldig spul. Gaat gewoon niet kapot. In de tefel zijn ook hele stukken uit gebeiteld. En daar weer een perfect passent plankje in gelegt. EN als het dof word. Effe bijen was er over heen. En het is als nieuw![]()
Geweldig gewoon meubels waar aan je ziet dat het geleefd heeft.
Sorry voor het off topic gaan![]()
Ik ben gek op foto's kijken, dus plaats maar wat je plaatsen wiltquote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:29 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Van de kast?
Nee werk bij een computer groot handelquote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:29 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Is die voorliefde van je ook beroepsmatig misschien?
Oke maar dat wordt na mijn slaapjequote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:28 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Foto?
quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:11 schreef ook_gek het volgende:
Liefe schoentjes
Digicam nu niet bij de hand, maar ik ga het foto archief doorzoeken!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 00:33 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Kijk, als iemand zoiets zegt, word ik altijd erg nieuwsgierig...foto!!!
Hartstikke leuk dat je ons laat meedelen in jouw liefde voor jouw meubelsquote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:45 schreef ook_gek het volgende:
Oke wat foto,s van de dingen die ik dan leuk vind
[afbeelding]
We weten niet hoe oud deze stoel is. Maar hij is gewoon mooi. Ik krijg er een kasteel idee bij
[afbeelding]
Ik ben gek op dit handwerk. Met alle liefde gemaakt. Stoel komt ergens uit engeland.
[afbeelding]
Hier zie je dat ze gewoon een stuk uit de tafel gehaald hebben. En die weer met iets anders ogevuld hebben. Ook dit weer handwerk
[afbeelding]
Dit is een deken kist die we in de gang hebben staan. Die zit helemaal vol met schoenen
[afbeelding]
Ook dit weer handwerk. En zit veel werk in
[afbeelding]
Dit de scharnieren van de deken kist. Ook dit weer met de hand gesmeden
[afbeelding]
Dit is een poot van de monniken tafel. Je ziet het niet heel duidelijk. Maar ook weer hier prachtig hand werk.
[afbeelding]
Ouwe foto van de monniken tafel
[afbeelding]
En een grote foto van m,n tafel. EN ja het stof is er nu af
[afbeelding]
de kleding kast waar ik het over had
[afbeelding]
Die zwarte randen zijn sier randen. En ook deze weer met de hand gemaakt
Hoi Oblivionnetjequote:Op zaterdag 22 mei 2004 08:33 schreef Oblivion het volgende:
[..]Tja zag dat eigenlijk te laat.....
![]()
Ook zo'n voorliefde voor oude huizen?![]()
@DuchessX, graag gedaan...![]()
Heb je al een beetje idee, wat jullie willen?
Hey jij hebt die Idols-krukken! Waar koopt men die?quote:Op zondag 23 mei 2004 16:27 schreef miki het volgende:
In de woonkamer hebben we parket (eiken), in de keuken en de gang hebben we graniet, licht met allemaal spikkeltjes en patronen zeg maar..
Vloer woonkamer ongeveer zoals dit: [afbeelding]
Vloer in de keuken lijkt een beetje op dit: [afbeelding]
Hadden wij in het vorige huis ook, altiijd lachen met kinderen en losse steentjes. Dan viel er eentje en bij het opstaan zaten de steenjes nog in z'n voorhoofd gedruktquote:Op zondag 23 mei 2004 12:01 schreef Ri-Klain het volgende:
Wij hebben grint in de woonkamerWel vastgeplakt natuulijk
![]()
Het zijn kleine steentjes in de kleuren groen/blauw en zwart ofzo, net als vloerbedekking, alleen dan hard
Onderhoud is ideaal, je ziet er niks op liggen, af en toe eens stofzuigen (omdat t moet, want je ziet t toch niet) en eens in t half jaar even met de waterstofzuiger eroverheen zoeven.
Het slijt niet (of amper) en het verkleurt niet![]()
Verder hebben we er vloerverwarming onder, dus koude voetjes heb je niet.
Alleen je kan niet met je sokken beneden lopen, want dan zijn ze binnen de korte keren kapot![]()
Onze steentjes zitten gewoon vast hoorquote:Op dinsdag 25 mei 2004 01:17 schreef SpleeffY het volgende:
[..]
Hadden wij in het vorige huis ook, altiijd lachen met kinderen en losse steentjes. Dan viel er eentje en bij het opstaan zaten de steenjes nog in z'n voorhoofd gedrukt!
Nu hebben we (verwarmd) natuursteen beneden en boven (onverwarmd) linoleum.
Fotootje?quote:Op zondag 23 mei 2004 12:01 schreef Ri-Klain het volgende:
Wij hebben grint in de woonkamerWel vastgeplakt natuulijk
![]()
Het zijn kleine steentjes in de kleuren groen/blauw en zwart ofzo, net als vloerbedekking, alleen dan hard
Onderhoud is ideaal, je ziet er niks op liggen, af en toe eens stofzuigen (omdat t moet, want je ziet t toch niet) en eens in t half jaar even met de waterstofzuiger eroverheen zoeven.
Het slijt niet (of amper) en het verkleurt niet![]()
Verder hebben we er vloerverwarming onder, dus koude voetjes heb je niet.
Alleen je kan niet met je sokken beneden lopen, want dan zijn ze binnen de korte keren kapot![]()
Waarom heb je dan voor grenen gekozen?quote:Op dinsdag 25 mei 2004 10:04 schreef M82 het volgende:
Een zacht houten grenen vloer liggen. Erg mooi maar niet echt practisch, je kunt niks over de vloer schuiven omdat er dan lelijke deuken in komen.
Tibetaans marmer? Nog nooit van gehoord, maar goed ik heb me dan ook nog nooit verdiept in marmerquote:Op dinsdag 25 mei 2004 12:30 schreef SjaakieV het volgende:
In de woonkamer en in de hal ligt Tibetaans marmer. De rest van het huis is de bedekking van de vloer aangepast aan het soort vertrek.
Schitterendquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:02 schreef E.T. het volgende:
Er ligt nu laminaat, maar het liefst zou ik een massief frans eiken vloer (of iets gelijkends, weet niet wat ze tegenwoordig nog meer in die klasse hebben) willen. Geborsteld en geolied, op een breedte en diagonaal gelegd. (en ja, zo'n vloer zou ik laten leggen en niet zelf aan gaan prutsen)
Oe marmer, da's ook mooi!quote:Op zaterdag 22 mei 2004 01:25 schreef it_was_me het volgende:
Witte marmeren vloer met vloerverwarming. In '96 gelegd nog steeds heel tevreden over. Boven lichte laminaat, ook heel tevreden over.
Vond die krukken ook al geinig, maar die foto is niet in onze huiskamer genomenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 01:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hey jij hebt die Idols-krukken! Waar koopt men die?
Stalkquote:Op maandag 24 mei 2004 23:32 schreef ondeugend het volgende:
Een lichte laminaat vloer.... maar ik wil heel graag een kersenhouten vloer eigenlijk stiekem best wel.
Ik hoop dus dat mijn laminaat gauw gaat krullen van ellende.
Het is inderdaad niet echt kindvriendelijk, als je er op valt kan het behoorlijk pijn doenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 17:57 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Fotootje?
Voor ons is het niets, ik vind het niet kind-vriendelijk
Dus gewoon je eigen ontwerp maken voor de vloer? Dat is wel een heel leuk ideequote:Op dinsdag 25 mei 2004 20:25 schreef Ri-Klain het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet echt kindvriendelijk, als je er op valt kan het behoorlijk pijn doen![]()
Fototje heb ik niet, maar zo ziet het er ongeveer uit, alleen dan met andere kleuren en gewoon 1 geheel (net als bij vloerbedekking)
[afbeelding]
Maar je kan dus ook allerlei motieven en figuren nemen, super leuk![]()
Ik zou midden in m,n kamer een mini zebrapad aan leggenquote:Op dinsdag 25 mei 2004 21:52 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Dus gewoon je eigen ontwerp maken voor de vloer? Dat is wel een heel leuk idee
niet in de mijne hoor, veel te koud, gehorig en anderzijds irritantquote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:21 schreef ioor het volgende:
parket laten leggen
de vraag is wat voor vloer er ligt in mijn woonkamer, dus niet in de jouwequote:Op woensdag 26 mei 2004 03:20 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
niet in de mijne hoor, veel te koud, gehorig en anderzijds irritant
lekkere zachte bedekking
ik kwam ze net tegen bij www.netalsindefilm.nl onder categorie interieurquote:Op dinsdag 25 mei 2004 01:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hey jij hebt die Idols-krukken! Waar koopt men die?
granieten vloer met vloerverwarming is ook wel erg okay voor een groot deel; hebben we nu ook in de aanbouw, best prettigquote:Op woensdag 26 mei 2004 11:41 schreef ioor het volgende:
[..]
de vraag is wat voor vloer er ligt in mijn woonkamer, dus niet in de jouwe![]()
Ik heb vloerbedekking omdat ik dat het gezelligst vind. Ik heb het laten leggen want ik heb een zolderverdieping met allemaal hoekjes en nisjes en leek me beetje moeilijk. Het is wel makkelijk en niet eens moeilijk schoon te houden ofzo.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:13 schreef DuchessX het volgende:
Tegels, parket, kurk, laminaat, vloerbedekking, zeil...
Heb je het zelf gelegd of laten leggen, bevalt het goed of juist niet?
Wij denken over een nieuwe vloer in de woonkamer, we hebben nu tegels met vloerverwarming maar zijn er toch over eens dat een tegelvloer (nou ja ónze tegelvloer) niet zo mooi (meer) is.
Momenteel gaat onze interesse uit naar hout of parket, doet warm aan.
Overigens heb ik er totaal geen verstand van.
Nou spui je informatie, misschien heb ik er nog wat aan
je hebt wel gelijk , er lag ook altijd een kleed over (hiervoor lagen er plavuizen) , en dat kleed ligt nu ook gewoon boven en kan ik zo weer neerleggen, alleen wou ik het eens proberen zonder , maar het is idd wel kil, ik denk dat ik het maar weer neer ga leggenquote:Op maandag 7 juni 2004 16:25 schreef Adelante het volgende:
wel mooi Xlarge, zou zelf alleen nog een kleedje aanschaffen voor
bij de zithoek, komt iets minder kil en steriel over....
of je moet een stofallergie hebben en daarom voor een praktische oplossing hebben gekozen
ik zal ze morgen plaatsenquote:Op maandag 7 juni 2004 16:35 schreef Adelante het volgende:
en dan even nieuwe foto's natuurlijk
Vloerbedekking zelf leggen kan ik afraden! Onder het mom van 'die vloerbedekkingleggers doen dat altijd zo snel en makkelijk, dat kan ik vast zelf ook' heb ik ooit samen met een vriendin vloerbedekking (geprobeerdquote:Op donderdag 27 mei 2004 14:00 schreef mj_the_best het volgende:
Ik heb vloerbedekking omdat ik dat het gezelligst vind. Ik heb het laten leggen want ik heb een zolderverdieping met allemaal hoekjes en nisjes en leek me beetje moeilijk. Het is wel makkelijk en niet eens moeilijk schoon te houden ofzo.
Mss kan je even verder rondkijken in het Klusforum (http://forum.fok.nl/forum/99 ). Daar zijn al wat vloeren topics geweest ook. En anders daar zelf even een nieuwe topic openen. In dit topic zullen ook vanwege de TopicTitel meer reacties komen vanwege de Openingspost dan op jouw vraag.quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:56 schreef Werewolf het volgende:
Wij willen in ons nieuwe huis ook een houten vloer alleen zijn we er nog niet over uit of we hem moeten laten leggen of dat we het zelf gaan doen.
Wat kost het gemiddeld (ongeveer) om een houten vloer met een oppervlakte van ca. 30 vierkante meter te laten leggen?
Zijn er mensen met goede danwel slechte ervaringen met het zelf leggen?
Foto.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:07 schreef Fannetje het volgende:
Sinds gisteren vinyl (daarvoor niks).. zeil dus. Ik vind het er erg mooi uitzien!
Toch wel het zelfde allemaal, behalve dat leisteenquote:Op zaterdag 12 november 2005 19:15 schreef pAin het volgende:
Beneden parket (niet lang meer, word donkergrijs lei-steen), boven laminaat en op zolder vloerbedekking.
ow ja, tis niet mijn huis![]()
Parket vind ik echt prachtig, mooi donker eiken hebben we liggenquote:Op zaterdag 12 november 2005 19:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Toch wel het zelfde allemaal, behalve dat leisteen
Wij schijnen de rolls royce onder de parketten te hebbenquote:Op zaterdag 12 november 2005 19:20 schreef pAin het volgende:
[..]
Parket vind ik echt prachtig, mooi donker eiken hebben we liggen. Maar ja, na 12 jaar gewoon zat
.
Now we are talkingquote:Op vrijdag 11 november 2005 23:14 schreef noekje het volgende:
Wij hebben ruim 80 jaar oude grenen planken er in. Zelf gelegd, gebeitst en gelakt.
[afbeelding]
Denk de lush dan maar even weg, dan zie je een stukje vloer.
http://www.devloerderij.nl/vloer/vloer.htmlquote:Op zaterdag 12 november 2005 21:27 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Now we are talking![]()
Hoe kom je er aan?
Wat kostte het dan....als ik zo vrij mag zijn.quote:Op zaterdag 12 november 2005 18:03 schreef Sanne het volgende:
Parket
laten leggen.
koste een rib uit mijn lijf, maar ik ben er nog steeds blij mee.
Graag gedaan. Ik hoop dat je slaagt!quote:Op zondag 13 november 2005 14:13 schreef Duderinnetje het volgende:
Heel erg bedankt voor de link! Net even gekeken samen met mijn aanstaande verloofde en we gaan zeker even bij die zaak langs binnenkort. Veel keus zeg!!
Die komt nog wel een keertje.. zal 'm eerst nog even moeten maken.quote:Op zaterdag 12 november 2005 17:07 schreef Fannetje het volgende:
Sinds gisteren vinyl (daarvoor niks).. zeil dus. Ik vind het er erg mooi uitzien!
Maple moet juist -wel- in de was (of lakken) aangezien deze houtsoort een hele open-structuur heeft. Niet in de was of lakken = het hout absorbeert elk beetje vocht dat je knoeit. Verder is het de lichtste houtsoort verkrijgbaar dus zonder een beschermlaag zie je echt -alles-.quote:Maar de meest voorkomende soorten parket hoeven niet in de was (voornamelijk Maple).
Dus het valt een beetje tegen bedoel je?quote:Op vrijdag 23 december 2005 16:37 schreef Ou-Tannu het volgende:
Marmoleum in clickplaaten
WAT EEN HELL!! t kiert echt overal nu, en t wordt _ZO_ snel vies
![]()
wat ik best gek vind want die zelfde bende ligt in scholen en dat ligt er JAAAREN! en dat blijft wel goed :|
jaquote:Op vrijdag 23 december 2005 16:47 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dus het valt een beetje tegen bedoel je?
Kurk? Waarom willen mensen kurk op hun vloer?quote:Op vrijdag 23 december 2005 21:41 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja!
mocht er iemand een nieuwe vloer willen doneren ik houd me aanbevolen ( voorkeur voor KURK! )
lag voor deze *censuur* vloer dr ookquote:Op vrijdag 23 december 2005 21:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Kurk? Waarom willen mensen kurk op hun vloer?
Dat geldt voor bijna alle vloeren tegenwoordig hoor. Doekje erover en klaar, dat is zelfs zo met geoliede houten vloeren.quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
lag voor deze *censuur* vloer dr ook
weinig onderhoud etc
klopt, heeft hier voor die marmoleum rommel ook gelegen, alleen na 10~12 jaar is het gewoon opquote:Op vrijdag 23 december 2005 22:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Dat geldt voor bijna alle vloeren tegenwoordig hoor. Doekje erover en klaar, dat is zelfs zo met geoliede houten vloeren.
Maar kurk, dat zijn toch van die tegels of niet? Ik probeer even een beeld te krijgen.
Maar uiteindelijk lag hij welquote:Op zaterdag 12 november 2005 07:01 schreef femmeChantal het volgende:
[..]
Vloerbedekking zelf leggen kan ik afraden! Onder het mom van 'die vloerbedekkingleggers doen dat altijd zo snel en makkelijk, dat kan ik vast zelf ook' heb ik ooit samen met een vriendin vloerbedekking (geprobeerd) te leggen: één dag en ongeveer 1000 vloeken later lag het er in....
vloer verwarming is stoer! mits niet elektrischquote:Op zaterdag 24 december 2005 16:42 schreef BadGirly het volgende:
Langwerpige natuurstenen plavuizen met vloerverwarming. Lag er al toen we gingen verhuizenBevalt prima!
Wij hebben nu ook kurk, ligt er al 15 jaar in en is nog niks mis mee. Ligt dus gewoon aan de kwaliteit die je koopt. Als er in ons toekomstige huis niet al een vloer inlag namen we hetzelfde weer!quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
klopt, heeft hier voor die marmoleum rommel ook gelegen, alleen na 10~12 jaar is het gewoon op
en je kan rustig iets laten stuiteren op een kurk vloer, doet er niks mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |