dat valt wel mee als je het intensief leest plus het is in het engels dan doe je er ook wat langer over. maargoed een uur zou ook haalbaar zijn om al het relevante te lezenquote:Op zondag 30 mei 2004 13:30 schreef Piro het volgende:
[..]
Geheel in de trend van het Chinese leger dus..
Je hoeft sowieso niet te verwachten dat alles uit de doeken wordt gedaan in een whitepaper.
Twee uur voor 54 bladzijden is overigens verdomde lang.
Dus het wordt nog leuker ?quote:Op zondag 30 mei 2004 01:57 schreef Piro het volgende:
[..]
Ik denk dat die quote precies weergeeft wat er gebeurd:quote:Op zondag 30 mei 2004 16:30 schreef Wuder het volgende:
Er wordt in het rapport gesproken over de politiek van PRC.
Het is vooral tijd winnen om het leger op te bouwen.
Quote Deng Xiao Ping: "Keep cool-headed to observe, be composed to make reactions, stand firmly, hide our capabilities and bide our time, never try to take the lead and be able to accomplish something"
Je hebt gelijkquote:Op zondag 30 mei 2004 16:45 schreef Strijder het volgende:
[..]
Ik denk dat die quote precies weergeeft wat er gebeurd:
- kijk om je heen
- zorg voor alles (waar de vijand mee kan komen) een antwoord te hebben
- blijf consequent
- verberg wat we kunnen
- wacht rustig af
- zorg dat je niet opvalt met nieuwe dingen
=> Samengevat: China is straks enorm sterk, alleen weet China zelf hoe sterk.
(Dat zag je ook wel in dat document. Natuurlijk zal de VS heel veel van wat ze weten geheim houden, maar het document gaf nu niet het idee dat ze wisten wat er allemaal gebeurde in China.)
Hoeft niet, die betalen wij toch (en wij maar denken waar die tegenorders voor de jsf blijven...).quote:Op zondag 30 mei 2004 17:24 schreef Wuder het volgende:
[..]
Je hebt gelijk
Maar goed, daarom zei ik ook dat rapport vertelt niets noemenswaardig...
Er wordt bv niet gezegd dat de nieuwe Su-30Mk2s de Amerikaanse vliegtuigen op elk vlak klaren..
Als ze dat neerzetten, misschien dat ze dan meer geld vrij kunnen krijgen voor de F-22 Raptors
Je bedoelt tekort aan vrouwen toch?quote:Op maandag 31 mei 2004 08:18 schreef HarigeKerel het volgende:
Wuder heb je gisteren nog die docu op Ned 3 gezien over het tekort aan mannen aldaar?
Een tekort aan 30 miljoen (!!!!) mannen, een recept voor problemen lijkt mij dat.
Gelukkig is er een tekort aan mannen in Rusland, dus wellicht helpt dat een beetje, import bruiden schijnen in China aardig populair te worden.
Ja dat bedoelde ik, sorry about that.quote:Op maandag 31 mei 2004 10:48 schreef Wuder het volgende:
Je bedoelt tekort aan vrouwen toch?
Het klopt enigszins wel.. Door de 1-kind politiek willen de meeste mensen toch liever een jongen.
ja tegenhanger van Land Warrior ... en een kennis van zaken kun je Den Haag idd niet verwijten, tijdens de afgelopen prinsjesdag werd het smp genoemd als 1 van de projecten die versneld moeten worden net als de vervanging van de pantservoertuigen.quote:Op donderdag 27 mei 2004 13:01 schreef Piro het volgende:
[..]
De Tavor wordt het niet kan ik je verzekeren, het ding is aan alle kanten inferieur aan de Steyr AUG, buiten Israël wordt het ding niet eens ingezet als primair wapen.
Ik ben totaal niet op de hoogte van het Nederlandse leger, ik neem aan dat dit soldier modernification ding als tegenhanger van Land Warrior is bedoeld, leuk, leuk, maar om nou mensen weg te bezuinigen getuigt weer van bijzonder gebrekkig inzicht.
Ten eerste: er moet geïnvesteerd worden, dit past niet in de huidige trend van alles bezuinigen.
Ten tweede: dat ie 100% efficiënter is is fantastisch, maar als je dan gelijk de helft van je troepenmacht wegbezuinigd heb je de andere helft die werk voor 2 moet verzetten, dat werkt gewoon niet.
En wat is dat swingrole ding van de Klu?
Dus wat kan China beter doen? Stoppen met wapenontwikkeling en het slagveld op met een goede ideologie en inzicht?quote:Op maandag 31 mei 2004 16:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
anyways terug op China en zijn leger.
het probleem is imo een gebrek aan inzicht, ze zouden wat dat betreft best een voorbeeld kunnen nemen aan kleinere landen als Zuid Afrika of Nederland. China kijkt af ipv vooruit (om het simpel te zeggen) ze zijn almaar bezig om wapentuig te ontwikkelen wat zich met het westerse spul kan meten en daardoor lopen ze almaar achter de feiten aan omdat men in het westen vooral bezig is om vooruit te denken en te innoveren.
en met wat voor gevechtshelikopters vliegen de chinezen eigenlijk MI35?
of nog steeds M8 Hip
terecht wapenembargo zo`n acktie hoef je niet te accepterenquote:Op maandag 31 mei 2004 18:13 schreef Wuder het volgende:
[..]
Dus wat kan China beter doen? Stoppen met wapenontwikkeling en het slagveld op met een goede ideologie en inzicht?
De Chinezen hebben nog geen goede aanvalshelicopter of heavy lifters.![]()
Ze zijn op zoek ja... 20 jaar geleden ofzo hadden ze 10 Black Hawks geimporteerd, maar toen kwam de wapenembargo en toen hadden de Black Hawks geen reserve-onderdelen meer.. Er vliegt nu nog 1tje in Tibet..
Stomme wapenembargo...
Ja vind ik ook raar... waarom China geen helicopters van de Russen wil..quote:Op maandag 31 mei 2004 18:22 schreef HarigeKerel het volgende:
Alsof de Russen geen heli's bouwen
Okay ze zijn niet zo stoer als die van de VS, maar ze vliegen wel.
Ja, komop zeg, tis al 15 jaar geleden...quote:Op maandag 31 mei 2004 18:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
terecht wapenembargo zo`n acktie hoef je niet te accepteren
maar het zou nu of over 5 jaar wel mogen ophouden
Kijk, als Rusland even een superheli levert aan een stront Afrikaanse land dan boeit het voor hunzelf niets.. hun territorium wordt niet bedreigd..quote:Op maandag 31 mei 2004 18:52 schreef sp3c het volgende:
de Mi 35 hebben ze aan heel wat minder betrouwbare landjes verkocht (kado gedaan) (gevechtshelikopters) winnen de laatste tijd echt enorm veel terrein, raar dat China daar niet op inspringt (gebrek aan inzicht wederom (Zuid Afrika bouwt zelfs zn eigen toestel, zou china ook best moeten kunnen)??
De PLA weet dat gevechtshelicopters zeer nuttig zijn en dat hebben ze geleerd sinds Golfwar 1, dus aan inzicht geen gebrek.quote:Op maandag 31 mei 2004 19:21 schreef sp3c het volgende:
neemt niet weg dat China best in staat zou moeten zijn er zelf 1 te fabriceren.
bovendien is de Mi 35 ook niet het beste wat de russen in huis hebben, zijn gewoon export toestellen, de nieuwste Russiesche toestellen gaan echt het land niet uit want een half jaar daarna worden ze op fort Hood, in Texas uit elkaar gesloopt de Amerikanen zullen hemel en aarde bewegen om die in handen te krijgen
komt nog bij dat die 'Afrikaanse strontlandjes' en een hele meute aan ex soviet staatjes maar wat graag die dingen aan de Chinezen zouden schenken in ruil voor economishe hulp ... beetje moeite doen en de Chinezen hebben er zo een paar binnen, beetje doorontwikkelen en je hebt een werkbaar product.
ik gooi het toch op het gebrek aan inzicht, ze wachten tot de gevechtshelikopter zich bewijst op het slagveld en dan gaan ze hun uiterste best doen om een toestel dat in de buurt van de Apache (of zelfs de Cobra) komt te ontwikkelen.
Probleem is dat heel veel landen toch niet zo snel aan China willen verkopen..quote:Op maandag 31 mei 2004 22:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Ze zouden wat Rooivalken moeten kopen, die heeft Maleisie ook aangekocht en die zijn erg stoer.
De nieuwste uitvoering is best een aardig ding en Zuid-Afrika verkoop gewoon aan iedereen die wil betalen, wellicht kan China ze zelfs onder licentie bouwen.
Denk niet dat wij op een of andere manier te horen krijgen wat ze in China ontwikkeld hebben. Alles wat een bedreiging kan zijn wordt ook door de Chinezen helemaal achteruit ontwikkeld (reverse engineerd). De eerste die in China met wapens aankomt krijgt een hele koude kermis denk ik.quote:Op maandag 31 mei 2004 19:21 schreef sp3c het volgende:
neemt niet weg dat China best in staat zou moeten zijn er zelf 1 te fabriceren.
bovendien is de Mi 35 ook niet het beste wat de russen in huis hebben, zijn gewoon export toestellen, de nieuwste Russiesche toestellen gaan echt het land niet uit want een half jaar daarna worden ze op fort Hood, in Texas uit elkaar gesloopt de Amerikanen zullen hemel en aarde bewegen om die in handen te krijgen
komt nog bij dat die 'Afrikaanse strontlandjes' en een hele meute aan ex soviet staatjes maar wat graag die dingen aan de Chinezen zouden schenken in ruil voor economishe hulp ... beetje moeite doen en de Chinezen hebben er zo een paar binnen, beetje doorontwikkelen en je hebt een werkbaar product.
ik gooi het toch op het gebrek aan inzicht, ze wachten tot de gevechtshelikopter zich bewijst op het slagveld en dan gaan ze hun uiterste best doen om een toestel dat in de buurt van de Apache (of zelfs de Cobra) komt te ontwikkelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |