abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:15:42 #1
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_19293639
Deel 1 was gesloten.. misschien vol?

Het Chinese Leger

Maar goed, lang geleden vroeg iemand over de dienstplicht in China.

Hier een samenvatting in het engels:

Every winter, around November or December, the annual conscription drive begins.

A team of PLA officers, usually led by a captain, arrives at the designated rural county or city district (not every county or district will be visited every year, there is a rotation process). They will work with the local RenMinWuZhuangBu (People's armed services department) to select that year's recruits.

All eligible draftees in the area will have recieved a first notice, but not all draftees will be required to report for examination. That would be an impossible task. After the first notice, the local PASD would recieve a list of people who volunteer for military service. This list is usually more than sufficient for that year's quota. These are the people who will recieve a second notice to report for examination. In some rural areas it can be a competition just to get on this list. Bribery is not un-heard of.

If you pass all the aptitude tests and background checks, you, along with your fellow draftees from the same county, will be given a royal send-off with bands playing and packed into a train to go to a basic training base. The same captain who selected you is usually also the commanding officer of you basic-training company.

During 3 months of basic training, you may still be sent home for being unfit for military service. But if you pull it through, you will say goodbye to your friends and report to your assigned military unit. You are now a honoured member of the PLA. You are a conscript, even though you probably volunteered. You recieve virtually no pay.

After your two years are up, you may have had enough of military life and choose to leave. It's called "Fu Yuan". You will return to where you came from. If you were in school or had a job before join the military, they are required to take you back. With you veteran's card, you may get small perks like getting discounts on train tickets, etc. But other than that, there are no real benefits. You have simply done your duty for your country.

If you wish to stay, you will file a request for extended service. If deemed worthy, you will become an NCO first grade, with another three years' service. You are now officially a "volunteer". You are paid a salary. If you marry, your wife may "sui jun", live on the military base.

There are six grades of NCOs, with 3, 3, 4, 4, 5, 9 years of service respectively, maximum 30 years. If you make it to NCO 3rd grade, or a minimum of 10 years of service, and then leave the PLA, you will be treated as a decommissioned officer. It's called "Zhuan Ye". You will be given a city living permit if you come from a rural background. And the government will either help you find a satisfactory job or give you a substantial sum of money.

If you make it to NCO 5th or 6th grades, with a minimum of 20 years of service, your salary and perks will be similar to that of a colonel. If you leave the miltary, it will be considered "Li Xiu", retirement, with retirement pay, free housing, free medical care, and other benefits.

That's the basic career path you can look forward to in the PLA. The basic service term for the navy and air force is 3 years

En voor de mensen die graag een bron willen en ook Chinees kunnen lezen:

http://xsc.suda.edu.cn/pa(...)_laws/06bingyifa.htm

Laten we verder met de discussie gaan

We waren ongeveer ge-ëindigd over de Korea oorlog.

Je kunt discussieren over overwinning of verlies, maar er is wel een statement gemaakt door de Chinezen. Zie mijn ondertitel.
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  Moderator vrijdag 21 mei 2004 @ 15:23:31 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19293824
over de Korea oorlog
quote:
Afhaalprijslijst - woensdag 19 mei 2004 @ 20:07
[..]

De Korea oorlog is nooit de amerikanen gewonnen door onofficieele inmenenging door chinezen.
Zelfde geval in Viatnam. Sturen gewoon een half miljoen land arbeiders als kannonvoer wanneer de lopen zijn gesmolten en kogels opzijn blijven ze nog steets komen.
ik zeg ook niet dat de Amerikanen hebben gewonnen, ik zeg enkel dat de Chinezen wel de laatste zijn die hier een overwinning kunnen claimen.

imo heeft Zuid Korea die oorlog gewonnen met hulp van de VN strijdkrachten waaronder veel Amerikanen (en een kleine 1000 Hollanders).

wat je ondertitel betreft vind ik dat een beetje een rare kijk op geschiedenis van die meneer ... ik kan me uberhaupt geen oosters land herinneren wat de afgelopen 100 jaar puur door maritiem overwicht is verovert.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 18:09:00 #3
17274 Wuder
pi_19297808
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:23 schreef sp3c het volgende:
over de Korea oorlog
[..]

ik zeg ook niet dat de Amerikanen hebben gewonnen, ik zeg enkel dat de Chinezen wel de laatste zijn die hier een overwinning kunnen claimen.

imo heeft Zuid Korea die oorlog gewonnen met hulp van de VN strijdkrachten waaronder veel Amerikanen (en een kleine 1000 Hollanders).

wat je ondertitel betreft vind ik dat een beetje een rare kijk op geschiedenis van die meneer ... ik kan me uberhaupt geen oosters land herinneren wat de afgelopen 100 jaar puur door maritiem overwicht is verovert.
China werd in de 19e eeuw door een paar duizend Britse soldaten en een superieure vloot tot haar knieën gebracht. Als jij gewoon even in de geschiedenis van China verdiept, weet je dat de meeste Chinezen toch een wantrouwen heeft wat betreft Westerlingen. China is in de 19e door het westen zwaar mishandeld en in de Koreaanse oorlog heeft China laten zien dat het niet meer zo makkelijk zal gaan zoals toen!
  zaterdag 22 mei 2004 @ 11:39:26 #4
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19312549
Edit. Ja dus.

Ik zie ook dat Harigekerel en Wuder het afgelopen topic eens even flink hebben lopen bekvechten.
Even chillen en zet de feiten op een rijtje en discussieer daarvandaan, we kunnen elkaar nou wel gaan lopen aanvallen maar de uiteindelijke vooruitgang is precies NUL.

[ Bericht 56% gewijzigd door Piro op 22-05-2004 11:44:47 ]
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  Moderator zaterdag 22 mei 2004 @ 11:57:09 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19312867
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 18:09 schreef Wuder het volgende:

[..]

China werd in de 19e eeuw door een paar duizend Britse soldaten en een superieure vloot tot haar knieën gebracht. Als jij gewoon even in de geschiedenis van China verdiept, weet je dat de meeste Chinezen toch een wantrouwen heeft wat betreft Westerlingen. China is in de 19e door het westen zwaar mishandeld
niet in de afgelopen 100 jaar dus zoals ik zei
quote:

en in de Koreaanse oorlog heeft China laten zien dat het niet meer zo makkelijk zal gaan zoals toen!
Dat het niet meer zo makkelijk zou gaan als toen was in de tweede wereldoorlog al bekend geworden het enige wat de Chinezen hebben laten zijn tijdens de Korea oorlog is dat er gruwelijk veel Chinezen zijn ... militair gezien was het huilen met de pet op.

Terwijl de VN de boel bij elkaar Blitzkriegde kwam de gemiddelde Chineze tacticus niet verder dan zo hard mogelijk op zijn trompetter blazen en de heuvel af/op hollen achter zijn hordes aan en hopen dat er nog genoeg in leven waren aan het eind om de stelling in te nemen

wat dat betreft waren de Noord Koreanen een stuk verder
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:11:10 #6
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19313103
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 11:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

Dat het niet meer zo makkelijk zou gaan als toen was in de tweede wereldoorlog al bekend geworden het enige wat de Chinezen hebben laten zijn tijdens de Korea oorlog is dat er gruwelijk veel Chinezen zijn ... militair gezien was het huilen met de pet op.

Terwijl de VN de boel bij elkaar Blitzkriegde kwam de gemiddelde Chineze tacticus niet verder dan zo hard mogelijk op zijn trompetter blazen en de heuvel af/op hollen achter zijn hordes aan en hopen dat er nog genoeg in leven waren aan het eind om de stelling in te nemen

Volgens mij waren de Chinezen niet zo actief bezig met het aanvallen, maar meer met logistieke steun en trainingen, maar dat kan ik verkeerd hebben.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:42:21 #7
17274 Wuder
pi_19313590
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 11:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

[..]

Sorry hoor, maar de Noord Koreanen kregen altijd al steun van de Chinezen. Hun hele oorlogsmachine was gesteund door de Chinezen.

En al zijn de Blitzkrieg tactieken van het Westen zo goed.. ze werden toch een flink eind teruggedreven door de Chinezen!

Dus vind jij ook dat de Russen gefaald hebben tegen de Duitsers in WW2 met hun mensenlijke aanvallen? Het was een slachting ja, maar het zorgde dat 2/3 van het Duitse leger aan de Oostfront zat en dat de Amerikanen het een stuk gemakkelijker hadden!

En verder als je kijkt naar de slachtoffer aantallen. De Chinezen leden in de Koreaanse oorlog 3x zoveel verliezen als de Amerikanen. Voor de Chinezen is dat best weinig als je vergelijkt met de geleden verliezen van de Russen tegen de Duitsers!

En over tactiek gesproken. MacArthur was zo'n goede tacticus dat hij China boos maakte! Hij is gewoon een grote mongool... Als hij gewoon lekker zijn bek had gehouden, dat zaten de VS nu nog steeds in NK.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:50:21 #8
17274 Wuder
pi_19313721
En verder kwam het vaak voor dat de US/UN troepen goed omsingeld werden door de Chinezen, door tactisch maneuvreren, maar het probleem voor de Chinezen was dat ze gewoon te weinig vuurkracht hadden vergeleken met de US/UN troepen! Daardoor braken de US/UN troepen vaak uit een val.

Het is ook belangrijk om te kijken wat de doelstelling waren van de partijen. US/UN had als doelstelling de hereniging van de Koreaanse schiereilanden. De NK ongeveer hetzelfde, alleen dan onder een communistisch bewind. De Chinezen hadden als doelstelling: terugdrijven van de US/UN om een bufferzone in te stellen.

Als eindresultaat hebben de Chinezen toch het beste hun doelstellingen bereikt!
  Moderator zaterdag 22 mei 2004 @ 12:51:02 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19313733
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:11 schreef Piro het volgende:

[..]

Volgens mij waren de Chinezen niet zo actief bezig met het aanvallen, maar meer met logistieke steun en trainingen, maar dat kan ik verkeerd hebben.
Nee China schopte 300.000 (?) 'vrijwilligers' de grens over met een zakje rijst en als ze geluk hadden een karabijn met wat kogels die het maar moesten zien te rooien
  Moderator zaterdag 22 mei 2004 @ 12:55:40 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19313814
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:50 schreef Wuder het volgende:
En verder kwam het vaak voor dat de US/UN troepen goed omsingeld werden door de Chinezen, door tactisch maneuvreren, maar het probleem voor de Chinezen was dat ze gewoon te weinig vuurkracht hadden vergeleken met de US/UN troepen! Daardoor braken de US/UN troepen vaak uit een val.
mwah tactisch maneuvreren is een groot woord ze liepen gewoon niet over de weg

probleem was vooral dat de Zuid Koreanen (die toch de meeste manschappen hadden) van oorlogsvoeren geen kaas hadden gegeten en je hoefde maar boe te roepen en ze zetten het op een lopen, radio snapten en ze leken meer op de vijand dan op hun bondgenoten

de chinezen konden gewoon doen alsof ze Zuid Koreanen waren die weer ergens vandaan terugtrokken of verdwaalt waren om dan in de rug aan te vallen.

De VN troepen braken uit de vallen omdat ze simpelweg veel en veel beter waren
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:56:15 #11
17274 Wuder
pi_19313818
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee China schopte 300.000 (?) 'vrijwilligers' de grens over met een zakje rijst en als ze geluk hadden een karabijn met wat kogels die het maar moesten zien te rooien
Sorry hoor, maar het CPVA was het beste wat de Chinezen hadden. Hun uitrusting bestond uit meer dan wat jij wil geloven!

Je kunt zeggen wat je wil, maar de Koreaanse oorlog had voor de Chinezen een grotere voordeel dan voor de Amerikanen!
  Moderator zaterdag 22 mei 2004 @ 12:59:31 #12
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19313874
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:42 schreef Wuder het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar de Noord Koreanen kregen altijd al steun van de Chinezen. Hun hele oorlogsmachine was gesteund door de Chinezen.

En al zijn de Blitzkrieg tactieken van het Westen zo goed.. ze werden toch een flink eind teruggedreven door de Chinezen!
ja omdat de meeste westerlingen er toen nog niet waren

toch kun je op de kaart zien dat er meer Zuid Korea boven de 38ste breedtegraad dan Noord korea eronder is dus feitelijk is Zuid Korea de winnaar
quote:
Dus vind jij ook dat de Russen gefaald hebben tegen de Duitsers in WW2 met hun mensenlijke aanvallen? Het was een slachting ja, maar het zorgde dat 2/3 van het Duitse leger aan de Oostfront zat en dat de Amerikanen het een stuk gemakkelijker hadden!

En verder als je kijkt naar de slachtoffer aantallen. De Chinezen leden in de Koreaanse oorlog 3x zoveel verliezen als de Amerikanen. Voor de Chinezen is dat best weinig als je vergelijkt met de geleden verliezen van de Russen tegen de Duitsers!
slechte vergelijking

De Russen hebben het daadwerkelijk tot Berlijn gehaald, doel heiligt de middelen enzo, de Chinezen zijn een beetje Noord Korea rond geslagen
quote:
En over tactiek gesproken. MacArthur was zo'n goede tacticus dat hij China boos maakte! Hij is gewoon een grote mongool... Als hij gewoon lekker zijn bek had gehouden, dat zaten de VS nu nog steeds in NK.
ja daarom is Mc Arthur ook vervangen door van Fleet na 1 jaar oorlog toen was het snel gedaan met de noordkoreaans/chineze wil om nog wat aan te vallen
  zaterdag 22 mei 2004 @ 12:59:41 #13
17274 Wuder
pi_19313878
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah tactisch maneuvreren is een groot woord ze liepen gewoon niet over de weg

probleem was vooral dat de Zuid Koreanen (die toch de meeste manschappen hadden) van oorlogsvoeren geen kaas hadden gegeten en je hoefde maar boe te roepen en ze zetten het op een lopen, radio snapten en ze leken meer op de vijand dan op hun bondgenoten

de chinezen konden gewoon doen alsof ze Zuid Koreanen waren die weer ergens vandaan terugtrokken of verdwaalt waren om dan in de rug aan te vallen.

De VN troepen braken uit de vallen omdat ze simpelweg veel en veel beter waren
1) De CPVA waren geharde veteranen van de Sino-Japan oorlog. De ROK troepen waren doodsbang voor de CPVA! (en trouwens ook voor de NK troepen)

2) De US/UN troepen beschikten over veel betere materieel, maar werden uiteindelijk door de wilskracht van de Chinezen toch teruggedreven.
  Moderator zaterdag 22 mei 2004 @ 13:00:26 #14
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19313892
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:56 schreef Wuder het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar het CPVA was het beste wat de Chinezen hadden. Hun uitrusting bestond uit meer dan wat jij wil geloven!
hiiihihihi
quote:
Je kunt zeggen wat je wil, maar de Koreaanse oorlog had voor de Chinezen een grotere voordeel dan voor de Amerikanen!
wat dan?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:02:32 #15
17274 Wuder
pi_19313916
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja omdat de meeste westerlingen er toen nog niet waren

toch kun je op de kaart zien dat er meer Zuid Korea boven de 38ste breedtegraad dan Noord korea eronder is dus feitelijk is Zuid Korea de winnaar
[..]

slechte vergelijking

De Russen hebben het daadwerkelijk tot Berlijn gehaald, doel heiligt de middelen enzo, de Chinezen zijn een beetje Noord Korea rond geslagen
[..]

ja daarom is Mc Arthur ook vervangen door van Fleet na 1 jaar oorlog toen was het snel gedaan met de noordkoreaans/chineze wil om nog wat aan te vallen
1) De eerste geef ik je gelijk

2) Nee, de US/UN troepen hadden als doelstelling het verenigen van Korea. Dat is ze duidelijk niet gelukt. Dit goldt ook voor de NK.

3) Chinezen door Noord Korea rondgeslagen? Aha.. dus de US/UN troepen trokken terug omdat het een beetje saai werd om Chinezen te slaan?
  zaterdag 22 mei 2004 @ 13:04:07 #16
17274 Wuder
pi_19313946
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

hiiihihihi
[..]

wat dan?
Geen westerse legermacht pal naast de Chineze grens

Verder kregen de Chinezen uiteindelijk erkenning door de VS omdat de VS hulp nodig hadden om NK te bedwingen

Dat is ook een van de hoofdredenen dat de VS nu toch soft tegenover China staat

En over de uitrusting van de chinezen kunnen we wel stoppen nu.., Jij denkt nog steeds dat het Chinese leger bestaat uit boeren met hooivorken
  zaterdag 22 mei 2004 @ 15:49:41 #17
26173 NathraX
Generaal Bajonet
pi_19316904
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 12:59 schreef Wuder het volgende:
2) De US/UN troepen beschikten over veel betere materieel, maar werden uiteindelijk door de wilskracht van de Chinezen toch teruggedreven.
Je bedoelt door de mankracht van de Chinezen werden de VN troepen belet om heel Korea te veroveren. Iets met de 38e (?) breedte graad ofzo.
Qui deciderat pacem preaparet bellum
  zaterdag 22 mei 2004 @ 17:12:30 #18
17274 Wuder
pi_19318685
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 15:49 schreef NathraX het volgende:

[..]

Je bedoelt door de mankracht van de Chinezen werden de VN troepen belet om heel Korea te veroveren. Iets met de 38e (?) breedte graad ofzo.
Ja, door de mankracht van de Chinezen zijn de VN troepen teruggedreven tot aan de 38e breedte graad.
  Moderator maandag 24 mei 2004 @ 11:12:25 #19
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19357858
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:02 schreef Wuder het volgende:

[..]

1) De eerste geef ik je gelijk

2) Nee, de US/UN troepen hadden als doelstelling het verenigen van Korea. Dat is ze duidelijk niet gelukt. Dit goldt ook voor de NK.

3) Chinezen door Noord Korea rondgeslagen? Aha.. dus de US/UN troepen trokken terug omdat het een beetje saai werd om Chinezen te slaan?
Nee dat is absoluut niet waar
De VN troepen hadden als doel de Noord Koreaanse aanval op Zuid Korea ongedaan te maken, sla de resoluties er maar op na, toen de VN eind 1950 mee ging spelen waren de NOORD! Koreanen samen met de Chinezen de 38ste breedtegraad al weer overschreden daar zijn ze weer achter geslagen en toen hebben beide partijen zich ingegraven.

btw is dit topic er nu niet 2x?

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 24-05-2004 13:39:45 ]
  Moderator maandag 24 mei 2004 @ 13:14:47 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19360775
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:04 schreef Wuder het volgende:

[..]

Geen westerse legermacht pal naast de Chineze grens

Verder kregen de Chinezen uiteindelijk erkenning door de VS omdat de VS hulp nodig hadden om NK te bedwingen

Dat is ook een van de hoofdredenen dat de VS nu toch soft tegenover China staat
in de Chineze ogen is dat misschien erkenning maar voor de rest van de wereld (de Amerikanen voorop) was de VN bijdrage meer symbolisch van aard

Bovendien werd er op de dag dat de Noord Koreanen het Zuiden aanvielen een resolutie in stelling gebracht in de veiligheidsraad ... toen waren de Chinezen er nog niet en wees heel de wereld nog boos naar Stalin
quote:
En over de uitrusting van de chinezen kunnen we wel stoppen nu.., Jij denkt nog steeds dat het Chinese leger bestaat uit boeren met hooivorken
stel je ff niet zo aan zeg, lees het vorige topic nog is door anders simpele ziel want daar staat duidelijk wat ik van het Chineze leger vind ... sterk verbeterd maar nog niet beter.

dat jij nou zo zielig bent dat je alles zwart/wit ziet maakt mij niet uit maar een discussie wordt wel heel erg lastig zo ... en vervelend ook
  maandag 24 mei 2004 @ 13:24:56 #21
65957 Dian-Wei
== Ancient Warrior ==
pi_19361069
quote:
Op maandag 24 mei 2004 11:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

Nee dat is absoluut niet waar
De VN troepen hadden als doel de Noord Koreaanse aanval op Zuid Korea ongedaan te maken, sla de resoluties er maar op na, toen de VN eind 1950 mee ging spelen waren de Zuid Koreanen samen met de Chinezen de 38ste breedtegraad al weer overschreden daar zijn ze weer achter geslagen en toen hebben beide partijen zich ingegraven.

btw is dit topic er nu niet 2x?
Pas ten tijde van operatie Ripper werden ze teruggedreven naar de 38e breedtegraad.
I am Dian Wei, do you want to cross swords with me ?
  Moderator maandag 24 mei 2004 @ 13:40:20 #22
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19361551
quote:
Op maandag 24 mei 2004 13:24 schreef Dian-Wei het volgende:

[..]

Pas ten tijde van operatie Ripper werden ze teruggedreven naar de 38e breedtegraad.
dat zeg ik, begin 1951

Ripper was het hoogtepunt ervan met de bevrijding van Seoul enzo
  maandag 24 mei 2004 @ 14:34:36 #23
80732 Xternal
Say Hé! Say Ho!
pi_19363039
Chinese luchtmacht ontvangt de nieuwste Russische gevechtsjager: SU-30MKK

Lees Meer

De PLA (People's Liberation Army) is bezig met een sterke modernisering van haar strijdkrachten. De luchtmacht bestelt de nieuwste toestellen, vervaardigt ze zelf met behulp van westerse technologieën. De marine is ook sterk aan het uitbreiden: de nucleaire onderzeebootmacht wordt uitgebreid en verbeterd, en verschillende vliegdekschepen staan op stapel.
  Moderator maandag 24 mei 2004 @ 14:37:28 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_19363139
quote:
Combined with AWACS and aerial refuelling aircraft, the Su-30MKK approaches the capability of the U.S. F-15E Strike Eagle.
en dat toestel gaat tussen nu en 10 jaar vervangen worden
  maandag 24 mei 2004 @ 14:53:05 #25
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19363588
China heeft een inhaalslag te doen eerlijk gezegd.
Dat het een capabel leger aan het worden is zegt nog weinig over de gear die ze meezeulen.
De helicoptervloot is hopeloos verouderd, de fixed wing toestellen hebben een fantastisch airframe wat alleen de juiste electronica nodig heeft.

De tanks kunnen mee omdat ze redelijk van kwaliteit zijn en er een hoop tegelijk kunnen schieten.
Over de artillerie weet ik weinig tot geen moer.
Standaardwapens zijn gewoon goedkope AK klonen in een bullpup config, niets speciaals.
Over de standaardkogel in het leger weet ik niks.

Feit blijft echter dat China dingen als reactive armor, APDU munitie, ceramische pantsers, stealth, V(S)TOL en al dat soort speeltjes moet missen, en op dat gebied zijn ze nog LANG niet zo ver.
Op dit ogenblik zijn ze alleen gevaarlijk omdat ze stinkend veel hebben en een verdedigingsoorlog kunnen winnen als de agressor niet 'goed' oorlogje voert. .
Een aanvalsoorlog ver van huis halen ze niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')