abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77557485
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 16:54 schreef pumpkinsoup het volgende:
Even een kickje! Ik ga over twee weken voor 10 dagen naar Los Angeles
Dan kun je beter in Zuidelijk & Noordelijk California en de westkust deel 12 terecht
  dinsdag 2 februari 2010 @ 21:08:42 #102
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_77568248
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 17:09 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dan kun je beter in Zuidelijk & Noordelijk California en de westkust deel 12 terecht
Ok... Alleen waarom word dit topic eigenlijk niet meer gebruikt? Het is tenslotte een centraal VS topic. Kan er net zo goed een slotje op.
  maandag 26 april 2010 @ 10:54:58 #103
177079 incognitoomuch
Kin op je borst!
pi_80721012
Een kickje voor Florida? Of is daar ook een appart topic voor?
[ tribute to Fedor ]
[ tribute to Jon Jones ]
Casual MMA fan :')
pi_80721730
quote:
Op maandag 26 april 2010 10:54 schreef incognitoomuch het volgende:
Een kickje voor Florida? Of is daar ook een appart topic voor?
Dat is Het grote Florida topic deel 2

En het algehele rondreizen door de VS topic is Rondreizen door de USA #2 ergens is iets niet mogelijk met het samenvoegen van de topics, of er is iets misgegaan..
  maandag 26 april 2010 @ 17:56:02 #105
205280 pumpkinsoup
The Queen Is Dead
pi_80734567
Ik snap nog niet dat dit topic niet gesloten word hoor.
pi_89874459
Er lijkt wat onenigheid in deze topic te zijn. Ik kende deze nog niet en wilde eigenlijk een centraal US city trip topic openen, maar ik waag het er toch maar op. Ik hoop dat het zinvol is, aangezien ik de komende weken nog meer city trips in de US ga maken en dan graag wat input van de users hier zou krijgen.

Volgende week zit ik een aantal dagen in Washington DC (3 volle, 2x een bruikbare halve) en heb even wat globaal rondgekeken en tot nu heb ik dit op de to-do lijst staan:

quote:
national mall
- air & space museum
- U.S. Holocaust Memorial
- capitol
- lincoln memorial
- white house

- fbi hq
- hotel washington rooftop
- spy museum
- crime museum - 20USD

- Arlington National Cemetery
- pentagon

- National zoo
Iemand (meer) tips? In DC zal ik alleen zijn, dus dingen die je normaal met z'n 2-en zal doen kunnen geskipt worden. Art-musea vind ik niks.
pi_94647219
Korte vraag: is het handig om vanuit Nederland contante dollars mee te nemen naar de VS? Ik ga een aantal dagen naar de VS toe, maar neem ook mijn creditcard mee.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:43:43 #108
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94656982
Is zo'n reis naar de States eigenlijk duur? Stel dat ik voor een week naar New York wil gaan, een stedentrip dus, tijdens de zomervakantie (maanden juli en augustus). Hoeveel ben je dan kwijt inclusief vlucht en hotel, per persoon? Zelf even rond gekeken, maar de prijzen lopen allemaal erg uiteen.
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:45:00 #109
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_94657037
Als de prijzen die jij vindt uiteenlopen, hoe kunnen wij dan zeggen of het duur is? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 26 maart 2011 @ 22:50:11 #110
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_94657192
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:45 schreef wonderer het volgende:
Als de prijzen die jij vindt uiteenlopen, hoe kunnen wij dan zeggen of het duur is? :?
Uhm, dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet namelijk niet wat een goede, normale of dure prijs is voor zo'n stedentrip. :P
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
  zondag 27 maart 2011 @ 08:46:49 #111
134783 papernote
Een echte.
pi_94666457
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 22:43 schreef jamesstewart het volgende:
Is zo'n reis naar de States eigenlijk duur? Stel dat ik voor een week naar New York wil gaan, een stedentrip dus, tijdens de zomervakantie (maanden juli en augustus). Hoeveel ben je dan kwijt inclusief vlucht en hotel, per persoon? Zelf even rond gekeken, maar de prijzen lopen allemaal erg uiteen.
Ik betaal nu 430 euro voor de vlucht en 950 euro voor 7 nachten hotel. Daarna nog al m'n uitgaven daar, maar die weet ik dus nog niet.
  zondag 27 maart 2011 @ 09:10:13 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_94666570
quote:
5s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 18:49 schreef papernote het volgende:
Korte vraag: is het handig om vanuit Nederland contante dollars mee te nemen naar de VS? Ik ga een aantal dagen naar de VS toe, maar neem ook mijn creditcard mee.
Gewoon bankpas mee, je kunt overal pinnen.

Hooguit $20 om op het vliegveld wat te kunnen kopen als je aankomt, en je kunt zo gauw even geen geldautomaat vinden of zo.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 27 maart 2011 @ 22:49:11 #113
134783 papernote
Een echte.
pi_94693742
Ik bedenk me net nog een stomme vraag: heb ik zo'n stekker-adapter nodig voor de stroom daar?

En op m'n Nokia oplader staat: 230V~/50Hz/21mA/4,8VA. Maar ik begrijp dat ze in de VS 100 volt hebben. Duurt het opladen dan gewoon langer of gaat het echt niet werken?
  maandag 28 maart 2011 @ 10:11:01 #114
62913 Blik
The one and Only!
pi_94704372
quote:
5s.gif Op zondag 27 maart 2011 22:49 schreef papernote het volgende:
Ik bedenk me net nog een stomme vraag: heb ik zo'n stekker-adapter nodig voor de stroom daar?

En op m'n Nokia oplader staat: 230V~/50Hz/21mA/4,8VA. Maar ik begrijp dat ze in de VS 100 volt hebben. Duurt het opladen dan gewoon langer of gaat het echt niet werken?
Je hebt een verloopstekker nodig voor de US ja. En vreemd dat je oplader niet compatibel is met de US, meestal is dat namelijk wel zo met opladers. Volgens mij gaat die dan gewoon niet werken
  maandag 30 mei 2011 @ 11:24:45 #115
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97489591
Even een kickje :9

Ik zit te twijfelen om in het najaar (rond oktober) een ticket te boeken naar LA en vanaf daar naar de oostkust rijden om vervolgens aldaar weer op het vliegtuig terug te stappen.

Is dat realistisch? Hoeveel tijd moet ik daar tenminste voor uittrekken? Wat is het weer in die periode?

Waar moet ik nog meer aan denken? :o
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_97495245
Wellicht is het sowieso handig om eerst te bepalen waar je aan de oostkust wilt vertrekken? Het scheelt nogal of je in Miami of in Boston op het vliegtuig naar huis stapt.

Vervolgens pak je gewoon een kaart erbij, en trekt een lijntje tussen LA en bestemming; en ga je gewoon kijken wat je allemaal wilt zien. Aan de hand hiervan kom je dan op een aantal dagen uit dat je nodig gaat hebben.

Je kan ook van te voren bepalen waarlangs je allemaal wilt rijden, en aan de hand daarvan bepalen wat je eindpunt wordt.

Als je zegt dat het oktober wordt, houd dan sowieso rekening met wat voor weer je liever wilt hebben. In oktober zal het noordelijker iets herfstachtiger zijn dan als je de hele tijd langs de grens met mexico rijdt ;-)

Wat betreft het aantal dagen: dat kunnen wij dus niet bepalen adhv jou gegeven info. Hoeveel zou je er zelf maximaal aan kunnen/willen spenderen qua dagen?

Houd iig rekening met hoge dropoffkosten voor de auto... (ik neem aan dat je met 'rijden' rijden met de auto bedoelt en niet met de trein :P)

Iig een gaaf idee, dat ik zelf ook ooit een keer zou willen utivoeren!
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 30 mei 2011 @ 17:05:07 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97501866
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 11:24 schreef Juicyhil het volgende:
Even een kickje :9

Ik zit te twijfelen om in het najaar (rond oktober) een ticket te boeken naar LA en vanaf daar naar de oostkust rijden om vervolgens aldaar weer op het vliegtuig terug te stappen.

Is dat realistisch? Hoeveel tijd moet ik daar tenminste voor uittrekken? Wat is het weer in die periode?

Waar moet ik nog meer aan denken? :o
Ligt er een beetje aan wat je wil....

Als je de meest directe route wil rijden tussen bijv. NY en LA, dan is dat zo'n 2800 mijl, ofwel 4500 kilometer. Wil je echt helemaal niets zien, en alleen maar rijden, dan kun je zo'n 700 km per dag rijden, en rekening houdend met een kwartier pauze elke 2 uur, en 1 uur ergens om te lunchen, dan ben je zo pakweg 8, 9 uur per dag onderweg, en kun je het binnen 1 week doen.

Wil je ook echt wat zien van het land behalve snelwegen, dan zul je een veel langere route moeten nemen die bijv. door natuurparken en bekende steden gaat die je toch even wil aandoen. Zonder al te veel te zien van je dan toch zeker wel 10-12 dagen bezig.

Wil je het echt goed doen, en niet elke dag uren in de auto zitten, en zo af en toe bijv. een hele dag in een stad rondkijken etc, dan zal ik toch minimaal 4 tot 5 weken rekenen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 30 mei 2011 @ 19:19:36 #118
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97507283
Dankjulliewel voor de uitgebreide uitleg :)

quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef polariteit het volgende:
Wellicht is het sowieso handig om eerst te bepalen waar je aan de oostkust wilt vertrekken? Het scheelt nogal of je in Miami of in Boston op het vliegtuig naar huis stapt.
Ik zit daarover nog een beetje in dubio. Twee steden die op mijn verlanglijstje staan zijn Los Angeles en New York. Dus ik zat te denken om Los Angeles aan te doen, dan naar Las Vegas en eindigen in New York. Ik hou er zelf gewoon niet zo van om lange tijd in 1 stad te zitten. Op een gegeven heb je het dan namelijk wel weer gezien :P
quote:
Vervolgens pak je gewoon een kaart erbij, en trekt een lijntje tussen LA en bestemming; en ga je gewoon kijken wat je allemaal wilt zien. Aan de hand hiervan kom je dan op een aantal dagen uit dat je nodig gaat hebben.

Je kan ook van te voren bepalen waarlangs je allemaal wilt rijden, en aan de hand daarvan bepalen wat je eindpunt wordt.
Het punt dat ik nog in dubio zit, is dus hoe ik het beste kan gaan. Want die nationale parken e.d. liggen volgens mij vrij zuidelijk en de route richting New York gaat dus meer noordelijk. Dus misschien is het dan handiger om bij Florida uit te komen. Maar ik weet gewoon niet echt of het dus haalbaar is naar New York te rijden.
quote:
Als je zegt dat het oktober wordt, houd dan sowieso rekening met wat voor weer je liever wilt hebben. In oktober zal het noordelijker iets herfstachtiger zijn dan als je de hele tijd langs de grens met mexico rijdt ;-)
Mooi weer is lekker, maar ik hou niet van heel erge hitte. Dus wat dat betreft zit ik in het najaar neem ik aan wel goed. Maar zolang ik de sneeuwkettingen niet hoef mee te nemen is alles best :+
quote:
Wat betreft het aantal dagen: dat kunnen wij dus niet bepalen adhv jou gegeven info. Hoeveel zou je er zelf maximaal aan kunnen/willen spenderen qua dagen?
Ik denk maximaal iets van 2,5 weken. Op het werk kunnen ze me ook niet zo erg lang missen :P
quote:
Houd iig rekening met hoge dropoffkosten voor de auto... (ik neem aan dat je met 'rijden' rijden met de auto bedoelt en niet met de trein :P)
Ik ga inderdaad met de auto :Y Maar ik wil dat via internet gaan boeken. Zit dat dan al in de kosten verwerkt of moet dat bij aankomst nog betaald worden?

Ik vond 250 euro voor 2 weken met een vrij grote auto al zo goedkoop :P
quote:
Iig een gaaf idee, dat ik zelf ook ooit een keer zou willen utivoeren!
Inderdaad :Y zoals ik net al zei, ik ben na 2 of 3 in een stad wel weer erop uitgekeken. :P
  maandag 30 mei 2011 @ 19:22:38 #119
71919 wonderer
pi_97507427
Is TRV opgeheven of zo? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
  maandag 30 mei 2011 @ 19:25:13 #120
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97507526
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 17:05 schreef maartena het volgende:

[..]

Ligt er een beetje aan wat je wil....

Als je de meest directe route wil rijden tussen bijv. NY en LA, dan is dat zo'n 2800 mijl, ofwel 4500 kilometer. Wil je echt helemaal niets zien, en alleen maar rijden, dan kun je zo'n 700 km per dag rijden, en rekening houdend met een kwartier pauze elke 2 uur, en 1 uur ergens om te lunchen, dan ben je zo pakweg 8, 9 uur per dag onderweg, en kun je het binnen 1 week doen.
Ik wil inderdaad ook nog wel wat van het landschap zien inderdaad. Misschien zullen er stukje zijn die verre van interessant zijn en ik inderdaad alleen maar over de snelweg door zal rijden, en ook stukjes die misschien mooi zijn en ik daar wat langzamer zal gaan rijden.
quote:
Wil je ook echt wat zien van het land behalve snelwegen, dan zul je een veel langere route moeten nemen die bijv. door natuurparken en bekende steden gaat die je toch even wil aandoen. Zonder al te veel te zien van je dan toch zeker wel 10-12 dagen bezig.
Ik heb wel wat plekken op mijn verlanglijstje staan, maar niet echt must-see's. Misschien moet ik dat nog maar wat beter uitzoeken voordat ik echt plannen ga maken. :P
quote:
Wil je het echt goed doen, en niet elke dag uren in de auto zitten, en zo af en toe bijv. een hele dag in een stad rondkijken etc, dan zal ik toch minimaal 4 tot 5 weken rekenen.
Dat wordt me denk ik te lang vanwege werk e.d..Neemt niet weg dat het me hartstikke leuk zou lijken. Maar ik wil wel een of twee daagjes Las Vegas doen, dat is het denk ik wel waard.
pi_97507535
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:22 schreef wonderer het volgende:
:?
  maandag 30 mei 2011 @ 19:25:25 #122
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97507536
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:22 schreef wonderer het volgende:
We zitten toch ook in TRV :?
  maandag 30 mei 2011 @ 19:30:03 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97507756
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:25 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ik wil inderdaad ook nog wel wat van het landschap zien inderdaad. Misschien zullen er stukje zijn die verre van interessant zijn en ik inderdaad alleen maar over de snelweg door zal rijden, en ook stukjes die misschien mooi zijn en ik daar wat langzamer zal gaan rijden.

Ik heb wel wat plekken op mijn verlanglijstje staan, maar niet echt must-see's. Misschien moet ik dat nog maar wat beter uitzoeken voordat ik echt plannen ga maken. :P

Dat wordt me denk ik te lang vanwege werk e.d..Neemt niet weg dat het me hartstikke leuk zou lijken. Maar ik wil wel een of twee daagjes Las Vegas doen, dat is het denk ik wel waard.
Persoonlijk zou ik me niet echt vastleggen op het "moet perse het hele continent over". Doe 3 weken Westen/Zuid-westen, begin ergens in Los Angeles of San Fransisco, en 3 weken later zit je in Denver.

Dan volgend jaar, of over een jaar of 2, weer 3 weken..... en dan begin je in Denver, en na een reis door het Mid-Westen eindig je in Chicago.

Dan weer een jaar of 2 later, begin je in Chicago, en doe je in 3 weken de east-coast steden, en eindig je bijv. in Boston.

Zo ben je ook het hele continent over gegaan, maar doe je het rustig aan, en zie je veel meer. Ik ken mensen die trekken minstens 3 maanden uit om van oost naar west te rijden of andersom.

Ter vergelijking: De afstand tussen Los Angeles en Boston, is ongeveer gelijk aan de afstand tussen Amsterdam en Teheran in Iran..... dat geeft je misschien een beetje een beter perspectief wat je kan doen in 3 weken, en hoe GROOT het land is.
-
  maandag 30 mei 2011 @ 19:31:02 #124
71919 wonderer
pi_97507809
Ahum, mijn fout :')

Neem me niet kwalijk!
  maandag 30 mei 2011 @ 19:37:12 #125
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_97508078
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Persoonlijk zou ik me niet echt vastleggen op het "moet perse het hele continent over". Doe 3 weken Westen/Zuid-westen, begin ergens in Los Angeles of San Fransisco, en 3 weken later zit je in Denver.

Dan volgend jaar, of over een jaar of 2, weer 3 weken..... en dan begin je in Denver, en na een reis door het Mid-Westen eindig je in Chicago.

Dan weer een jaar of 2 later, begin je in Chicago, en doe je in 3 weken de east-coast steden, en eindig je bijv. in Boston.

Zo ben je ook het hele continent over gegaan, maar doe je het rustig aan, en zie je veel meer. Ik ken mensen die trekken minstens 3 maanden uit om van oost naar west te rijden of andersom.

Ter vergelijking: De afstand tussen Los Angeles en Boston, is ongeveer gelijk aan de afstand tussen Amsterdam en Teheran in Iran..... dat geeft je misschien een beetje een beter perspectief wat je kan doen in 3 weken, en hoe GROOT het land is.
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Dan zou ik me misschien teveel haasten en zie ik tenminste meer. Ik ga misschien maar eerst even een plan maken wat ik allemaal wil zien, wat precies leuke plekken zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')