Dan kun je beter in Zuidelijk & Noordelijk California en de westkust deel 12 terechtquote:Op dinsdag 2 februari 2010 16:54 schreef pumpkinsoup het volgende:
Even een kickje! Ik ga over twee weken voor 10 dagen naar Los Angeles
Ok... Alleen waarom word dit topic eigenlijk niet meer gebruikt? Het is tenslotte een centraal VS topic. Kan er net zo goed een slotje op.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 17:09 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dan kun je beter in Zuidelijk & Noordelijk California en de westkust deel 12 terecht
Dat is Het grote Florida topic deel 2quote:Op maandag 26 april 2010 10:54 schreef incognitoomuch het volgende:
Een kickje voor Florida? Of is daar ook een appart topic voor?
Iemand (meer) tips? In DC zal ik alleen zijn, dus dingen die je normaal met z'n 2-en zal doen kunnen geskipt worden. Art-musea vind ik niks.quote:national mall
- air & space museum
- U.S. Holocaust Memorial
- capitol
- lincoln memorial
- white house
- fbi hq
- hotel washington rooftop
- spy museum
- crime museum - 20USD
- Arlington National Cemetery
- pentagon
- National zoo
Uhm, dat weet ik eigenlijk niet. Ik weet namelijk niet wat een goede, normale of dure prijs is voor zo'n stedentrip.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:45 schreef wonderer het volgende:
Als de prijzen die jij vindt uiteenlopen, hoe kunnen wij dan zeggen of het duur is?
Ik betaal nu 430 euro voor de vlucht en 950 euro voor 7 nachten hotel. Daarna nog al m'n uitgaven daar, maar die weet ik dus nog niet.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 22:43 schreef jamesstewart het volgende:
Is zo'n reis naar de States eigenlijk duur? Stel dat ik voor een week naar New York wil gaan, een stedentrip dus, tijdens de zomervakantie (maanden juli en augustus). Hoeveel ben je dan kwijt inclusief vlucht en hotel, per persoon? Zelf even rond gekeken, maar de prijzen lopen allemaal erg uiteen.
Gewoon bankpas mee, je kunt overal pinnen.quote:Op zaterdag 26 maart 2011 18:49 schreef papernote het volgende:
Korte vraag: is het handig om vanuit Nederland contante dollars mee te nemen naar de VS? Ik ga een aantal dagen naar de VS toe, maar neem ook mijn creditcard mee.
Je hebt een verloopstekker nodig voor de US ja. En vreemd dat je oplader niet compatibel is met de US, meestal is dat namelijk wel zo met opladers. Volgens mij gaat die dan gewoon niet werkenquote:Op zondag 27 maart 2011 22:49 schreef papernote het volgende:
Ik bedenk me net nog een stomme vraag: heb ik zo'n stekker-adapter nodig voor de stroom daar?
En op m'n Nokia oplader staat: 230V~/50Hz/21mA/4,8VA. Maar ik begrijp dat ze in de VS 100 volt hebben. Duurt het opladen dan gewoon langer of gaat het echt niet werken?
Ligt er een beetje aan wat je wil....quote:Op maandag 30 mei 2011 11:24 schreef Juicyhil het volgende:
Even een kickje
Ik zit te twijfelen om in het najaar (rond oktober) een ticket te boeken naar LA en vanaf daar naar de oostkust rijden om vervolgens aldaar weer op het vliegtuig terug te stappen.
Is dat realistisch? Hoeveel tijd moet ik daar tenminste voor uittrekken? Wat is het weer in die periode?
Waar moet ik nog meer aan denken?
Ik zit daarover nog een beetje in dubio. Twee steden die op mijn verlanglijstje staan zijn Los Angeles en New York. Dus ik zat te denken om Los Angeles aan te doen, dan naar Las Vegas en eindigen in New York. Ik hou er zelf gewoon niet zo van om lange tijd in 1 stad te zitten. Op een gegeven heb je het dan namelijk wel weer gezienquote:Op maandag 30 mei 2011 14:20 schreef polariteit het volgende:
Wellicht is het sowieso handig om eerst te bepalen waar je aan de oostkust wilt vertrekken? Het scheelt nogal of je in Miami of in Boston op het vliegtuig naar huis stapt.
Het punt dat ik nog in dubio zit, is dus hoe ik het beste kan gaan. Want die nationale parken e.d. liggen volgens mij vrij zuidelijk en de route richting New York gaat dus meer noordelijk. Dus misschien is het dan handiger om bij Florida uit te komen. Maar ik weet gewoon niet echt of het dus haalbaar is naar New York te rijden.quote:Vervolgens pak je gewoon een kaart erbij, en trekt een lijntje tussen LA en bestemming; en ga je gewoon kijken wat je allemaal wilt zien. Aan de hand hiervan kom je dan op een aantal dagen uit dat je nodig gaat hebben.
Je kan ook van te voren bepalen waarlangs je allemaal wilt rijden, en aan de hand daarvan bepalen wat je eindpunt wordt.
Mooi weer is lekker, maar ik hou niet van heel erge hitte. Dus wat dat betreft zit ik in het najaar neem ik aan wel goed. Maar zolang ik de sneeuwkettingen niet hoef mee te nemen is alles bestquote:Als je zegt dat het oktober wordt, houd dan sowieso rekening met wat voor weer je liever wilt hebben. In oktober zal het noordelijker iets herfstachtiger zijn dan als je de hele tijd langs de grens met mexico rijdt ;-)
Ik denk maximaal iets van 2,5 weken. Op het werk kunnen ze me ook niet zo erg lang missenquote:Wat betreft het aantal dagen: dat kunnen wij dus niet bepalen adhv jou gegeven info. Hoeveel zou je er zelf maximaal aan kunnen/willen spenderen qua dagen?
Ik ga inderdaad met de autoquote:Houd iig rekening met hoge dropoffkosten voor de auto... (ik neem aan dat je met 'rijden' rijden met de auto bedoelt en niet met de trein)
Inderdaadquote:Iig een gaaf idee, dat ik zelf ook ooit een keer zou willen utivoeren!
Ik wil inderdaad ook nog wel wat van het landschap zien inderdaad. Misschien zullen er stukje zijn die verre van interessant zijn en ik inderdaad alleen maar over de snelweg door zal rijden, en ook stukjes die misschien mooi zijn en ik daar wat langzamer zal gaan rijden.quote:Op maandag 30 mei 2011 17:05 schreef maartena het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan wat je wil....
Als je de meest directe route wil rijden tussen bijv. NY en LA, dan is dat zo'n 2800 mijl, ofwel 4500 kilometer. Wil je echt helemaal niets zien, en alleen maar rijden, dan kun je zo'n 700 km per dag rijden, en rekening houdend met een kwartier pauze elke 2 uur, en 1 uur ergens om te lunchen, dan ben je zo pakweg 8, 9 uur per dag onderweg, en kun je het binnen 1 week doen.
Ik heb wel wat plekken op mijn verlanglijstje staan, maar niet echt must-see's. Misschien moet ik dat nog maar wat beter uitzoeken voordat ik echt plannen ga maken.quote:Wil je ook echt wat zien van het land behalve snelwegen, dan zul je een veel langere route moeten nemen die bijv. door natuurparken en bekende steden gaat die je toch even wil aandoen. Zonder al te veel te zien van je dan toch zeker wel 10-12 dagen bezig.
Dat wordt me denk ik te lang vanwege werk e.d..Neemt niet weg dat het me hartstikke leuk zou lijken. Maar ik wil wel een of twee daagjes Las Vegas doen, dat is het denk ik wel waard.quote:Wil je het echt goed doen, en niet elke dag uren in de auto zitten, en zo af en toe bijv. een hele dag in een stad rondkijken etc, dan zal ik toch minimaal 4 tot 5 weken rekenen.
We zitten toch ook in TRVquote:
Persoonlijk zou ik me niet echt vastleggen op het "moet perse het hele continent over". Doe 3 weken Westen/Zuid-westen, begin ergens in Los Angeles of San Fransisco, en 3 weken later zit je in Denver.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:25 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik wil inderdaad ook nog wel wat van het landschap zien inderdaad. Misschien zullen er stukje zijn die verre van interessant zijn en ik inderdaad alleen maar over de snelweg door zal rijden, en ook stukjes die misschien mooi zijn en ik daar wat langzamer zal gaan rijden.
Ik heb wel wat plekken op mijn verlanglijstje staan, maar niet echt must-see's. Misschien moet ik dat nog maar wat beter uitzoeken voordat ik echt plannen ga maken.
Dat wordt me denk ik te lang vanwege werk e.d..Neemt niet weg dat het me hartstikke leuk zou lijken. Maar ik wil wel een of twee daagjes Las Vegas doen, dat is het denk ik wel waard.
Ik denk dat je inderdaad gelijk hebt. Dan zou ik me misschien teveel haasten en zie ik tenminste meer. Ik ga misschien maar eerst even een plan maken wat ik allemaal wil zien, wat precies leuke plekken zijn.quote:Op maandag 30 mei 2011 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Persoonlijk zou ik me niet echt vastleggen op het "moet perse het hele continent over". Doe 3 weken Westen/Zuid-westen, begin ergens in Los Angeles of San Fransisco, en 3 weken later zit je in Denver.
Dan volgend jaar, of over een jaar of 2, weer 3 weken..... en dan begin je in Denver, en na een reis door het Mid-Westen eindig je in Chicago.
Dan weer een jaar of 2 later, begin je in Chicago, en doe je in 3 weken de east-coast steden, en eindig je bijv. in Boston.
Zo ben je ook het hele continent over gegaan, maar doe je het rustig aan, en zie je veel meer. Ik ken mensen die trekken minstens 3 maanden uit om van oost naar west te rijden of andersom.
Ter vergelijking: De afstand tussen Los Angeles en Boston, is ongeveer gelijk aan de afstand tussen Amsterdam en Teheran in Iran..... dat geeft je misschien een beetje een beter perspectief wat je kan doen in 3 weken, en hoe GROOT het land is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |