volgens de woordvoerder was een vliegtuig vanaf die afstand gewoon te zien geweest.quote:op zondag 23 mei 2004 02:14 schreef mike_another het volgende:
het werpt namelijk ook een ander licht op het feit dat het niet met het blote oog te zien was, hoeveel voorwerpen zijn van die afstand wel met het blote oog te zien?
mike kent nog steeds het verschil niet tussen "evidence" en "proof". helaas.quote:filmpje wel?) vliegende schotel theorien zijn toch minstens zo wild? daar is toch ook nog geen enkel bewijs van?
nog een voorbeeld van pseudo-logica. om "buitenaardse schepen" te kunnen herkennen moeten we ze eerst "bewijzen". maar om ze te "bewijzen" zal je bepaalde waarnemingen eerst onder die definitie ("buitenaarse schepen") moeten kunnen brengen. volgens jouw logica is het dan ook nooit mogelijk om te bewijzen of buitenaarse schepen bestaan. we weten immers niet hoe ze eruit zien, dus alle waarnemingen die we ook maken kunnen niet onder die definitie worden gebracht.quote:op zondag 23 mei 2004 02:18 schreef mike_another het volgende:
amusant dat 47% het aan buitenaardse/tijd schepen toeschrijft, klaarblijkelijk hebben deze mensen kennis paraat omtrent de karakteristieken van buitenaardse schepen waarvan uberhaupt het bestaan nog nooit bewezen is laat staan dat ze er zelf ervaring mee hebben.
mike levert geen kritiek op gelijkdenkenden, never bite one of your own is hun motto.quote:op zondag 23 mei 2004 09:17 schreef fatalexception het volgende:
meteorieten die in de dampkring verbranden stralen ook licht uit in het zichtbare spectrum. aangezien deze objecten dat niet deden, is het zeer onwaarschijnlijk dat het meteorieten betrof.
wel heeel kortstondig, en die foto, dat lijkt meer op een lasapparaat.quote:op zondag 23 mei 2004 02:14 schreef mike_another het volgende:
[..]
kortstondige bolbliksems zijn wel degelijk in laboratoriums nagebootst.
mij hoor je het ook niet zeggen hoor dat het geen 11 meteorietfragmenten zijnquote:op zondag 23 mei 2004 02:05 schreef mike_another het volgende:
meteorieten kunnen makkelijk zo lang zichtbaar zijn, daar zijn videoopnames met bewijs voor.
zoals ik zei: in de vrijgegeven beelden kan je dat niet zien. je moet vertrouwen op vage verklaringen, want exact hoe ze waar om het vliegtuig zaten wordt niet verteld. ik ga voor het gemak uit van de beelden dat is een berouwbaardere getuige dan ooggetuigen.
dat zie je inderdaad verkeerd, er zijn opnames van meteorieten bekend (en de natuurkundige berekening is kinderlijk simpel) die zelfs uiteindelijk afketsen op de atmosfeer van de aarde en weer terug de ruimte ingaan, uitsluitend gebaseerd op natuurkundige wetten (invalshoek, snelheid, massa) en zonder er een vliegende schotel voor te zijn. langdurig langs een rechte lijn langs de hemel vliegen is voor het menselijk oog heel goed mogelijk en voor korte tijd ook op apparatuur.
ik ook niet dat het een meteoriet was, ik zeg slechts dat het ook een mogelijkheid is als je uitsluitend beelden bekijkt. ik vind het vreemd dat "venus" wel als mogelijkheid in de poll staat maar "meteoriet" niet. venus lijkt door gerson te zijn neergezet om te zeggen "verklaar dit maar eens weg met venus, zoals jullie "ongelovigen" vaak proberen te doen". beetje flauw venus is niet met z'n achten, dat kunnen we in dit geval wel uitsluiten.
nee, jij wel voor een van de andere mogelijkheden? zoals ik zei, ik opperde een mogelijkheid die niet uit te sluiten is net zo min als de andere.
tjonge , weer een voorbeeld van een? , inderdaad ,quote:op zaterdag 29 mei 2004 17:17 schreef whosvegas het volgende:
dat er nog mensen zijn die gelijk geloven dat als er iets onverklaarbaars waargenomen wordt, het buitenaardsen zijn. blijkbaar willen sommige geloven dat we door buitenaardsen worden bezocht. wake up.
of meteorieten zichtbaar licht uitstralen is afhankelijk van het materiaal waar ze uit bestaan. bovendien zei ik in mijn post dat de enorme afstand, die verzwegen wordt in je post op fok, makkelijk ervoor kan zorgen als de meteorieten zelf klein genoeg zijn, dat het niet met blote oog te zien is maar wel eventueel via infrarood als de hitte hoog genoeg is. je suggereert wederom dat de waarnemers in het vliegtuig op enkele meters afstand langs de objecten vlogen en het dus wel onzichtbaar geweest moet zijn, terwijl we het over 3.2 kilometer hebben.quote:op zondag 23 mei 2004 09:17 schreef fatalexception het volgende:
meteorieten die in de dampkring verbranden stralen ook licht uit in het zichtbare spectrum. aangezien deze objecten dat niet deden, is het zeer onwaarschijnlijk dat het meteorieten betrof.
als het je uitkomt noem je opeens wel de enorme afstand waarop ze zich bevonden. maar helaas ga je ervan uit dat alle meteorieten dezelfde enorme snelheid hebben, wat helemaal niet het geval is. snel tot langzaam komt voor, afhankelijk van onder welke hoek ze de dampkring binnenkomen en of dezelfde richting als de aarde binnenkomen of tegengesteld (beweging van de aarde rond de zon alsmede de rotatie van de aarde)quote:tevens zouden de meteorieten, gezien de afstand waarvan ze zich van het vliegtuig bevonden binnen no-time verdwenen moeten zijn omdat deze veel sneller gaan dan het vliegtuig waarmee de militairen vlogen.
precies wat ik zei: venus lijkt door gerson te zijn neergezet om te zeggen "verklaar dit maar eens weg met venus, zoals jullie "ongelovigen" vaak proberen te doen". beetje flauw venus is niet met z'n achten, dat kunnen we in dit geval wel uitsluiten.quote:ik had er venus bijgezet omdat dit ten allen tijde door sceptici aangehaald word, ook al bewegen de objecten (zie de iran-case) en zijn er meerdere zichtbaar. dus voor die mensen stond de optie er bij.
zoals ik al zei, maar waar je halstarrig niet op ingaat: op 3.2 km afstand is het niet vreemd dat je sommige objecten niet ziet, terwijl als ze erg heet zijn infrarood ze wel toont.quote:feiten die uit de nieuwsberichten te halen zijn:
1. niet met het blote oog te zien, wel via infrarood
dus? wat bewijst dat?quote:2. het lijken 11 bollen te zijn
zoals ik duidelijk in mijn post zei, dat zijn verklaringen. ik zei alleen maar dat als je je op de feitelijke beschikbare -objectieve- beelden baseert, je dat helemaal niet kunt zien. dat betekent niet dat het niet waar is maar bewijs buiten ooggetuigenverklaringen is er niet, dat is het enige dat ik wou zeggen.quote:3. toen de achtervolging ingezet werd omsingelden de bollen het vliegtuig.
heel goed mogelijk dat sommige objecten wel zichtbaar zijn op radar door meer massa maar niet door minder hitte via infrarood, afhankelijk van het materiaal waar het uit bestaat.quote:4. op radar verschenen echter 3 objecten (dus 3 objecten met in totaal 11 hittepunten?)
dat bestrijd ik toch ook niet? maar bewijs van iets buitenaards zijn die beelden niet, alleen dat er iets interessants aan de hand was.quote:5. de mexicaanse overheid heeft aan reuters bevestigd dat de beelden echt zijn.
en dat bewijst wat precies?quote:6. de objecten vliegen op een hoogte van 3500 meter.
wat wil je nou precies, gelijk krijgen of de waarheid onderzoeken, ongeacht de uitkomst? je laat jezelf een beetje kennen nu. "debunking"? het enige dat ik doe is alternatieven voorstellen zonder iets uit te sluiten en zonder anderen uit te lachen en te roepen "hier heb je niet van terug" jammer dat jij niet hetzelfde kan doen. je laat duidelijk blijken dat je een persoonlijk punt te bewijzen hebt ipv objectief en wetenschappelijk geinteresseerd te zijn in onderzoek naar waarnemingen. wat ben ik precies aan het "debunken" volgens jou? dat het aliens zijn? als het geen meteoriet is of iets anders "bekends" dan staat nog steeds niet vast dat het aliens zijn, maar je laat hier duidelijk blijken dat zolang niet te bewijzen is dat iets niet buitenaards is dat het het dan wel moet zijn. weinig objectief, het zou andersom moeten zijn.quote:zo mike_another nu heb ik je eindelijk! hier heb je niet van terug met je oneindige gedebunk!moehahahahaha!!!

maar iets kleiners dan een vliegtuig niet, zoals bv een meteoriet of een klein vliegtuig. daar had ik het over als je goed gelezen had.quote:op zondag 23 mei 2004 10:37 schreef sovereign het volgende:
volgens de woordvoerder was een vliegtuig vanaf die afstand gewoon te zien geweest.
ik begrijp niet precies wat je bedoelt. van het bestaan van vliegende schotels is evidence noch proof. maar ik reageerde met mijn opmerking op iemand die zei dat een ir bol een belachelijk idee was omdat hij daar nog nooit van gehoord had, wat ik niet vond duiden op een open mind. omdat je van een natuurkundig verschijnsel nog niet van gehoord hebt of het nog niet ontdekt is, is het een belachelijk voorstel, maar als het een buitenaardse suggestie is niet?quote:mike kent nog steeds het verschil niet tussen "evidence" en "proof". helaas.
niet zo algemeen praten, concreet zeggen wat ik ten onrechte met verkeerde argumenten tegenspreek. ik spreek zelden iets zomaar tegen, ik draag slechts alternatieven aan. maar dat schijnt vloeken in de kerk te zijn bij mensen die al overtuigd zijn van wat een bepaalde waarneming wel geweest moet zijn.quote:ik vind het jammer dat je soms wel eens wat goede punten naar voren brengt, maar die verzuip je zelf weer in je doorgedreven motivatie om zowat alles tegen te spreken.
ik ben met je eens dat er veel onverbeterlijke ontkenners zijn, maar steek je hand in eigen boezem: dat kun je net zo goed zeggen van de "believers"-hoek. ik distantieer mij van iedereen die zonder redelijk argumenten iets claimt of wil tegen spreken.quote:kritiek op twijfelachtige "sceptische" verklaringen zie ik je evenzo nooit geven, niet echt verwonderlijk. sceptici zijn uitermate gevoelig voor kritiek uit eigen gelederen, als dat voorkomt is het al een zeldzaamheid.
doe niet zo flauw, jij stelt dat je het amusant vindt dat mensen voor bolbliksem kiezen terwijl ze daar waarschijnlijk niks van afweten, ik stel dat mensen die voor buitenaardse verklaringen er al helemaal niks van kunnen afweten. of denk je soms dat die 47% zelf allemaal al eerder een ruimteschip hebben gezien? over "pseudo-logica" gesproken: natuurlijk kunnen we nooit bewijzen dat iets een buitenaards ruimteschip is, voordat we weten of ze bestaan en hoe ze eruit zien?quote:op zondag 23 mei 2004 10:43 schreef sovereign het volgende:
nog een voorbeeld van pseudo-logica. om "buitenaardse schepen" te kunnen herkennen moeten we ze eerst "bewijzen". maar om ze te "bewijzen" zal je bepaalde waarnemingen eerst onder die definitie ("buitenaarse schepen") moeten kunnen brengen. volgens jouw logica is het dan ook nooit mogelijk om te bewijzen of buitenaarse schepen bestaan. we weten immers niet hoe ze eruit zien, dus alle waarnemingen die we ook maken kunnen niet onder die definitie worden gebracht.
essentieel verschil, ik heb moeite met de bewijzen dat er feitelijk sprake was van buitenaardse schepen. nogmaals, ik geloof dat heel goed mogelijk is dat buitenaards leven bestaat en ons zelfs wellicht bezoekt, maar de waarnemingen die nu voorhanden zijn, zijn geen bewijs daarvoor. ook al zouden het echte ruimteschepen zijn.quote:jouw argument vraagt kennis op voorhand om identificatie mogelijk te maken, dat is een onmogelijkheid. de realiteit is dat je "karakteristieken van buitenaardse schepen" alleen zou kunnen afleiden van feitelijke observaties. laat dat nu net die observaties zijn waarmee mike moeite heeft.
waar komt dat toch wij en zij denken vandaan? je geeft duidelijk aan sceptici als de "vijand" te zien. ik draag mijn persoonlijke visie aan, ik snap niet waarom je mijn meteoriet stuk aanhaalt om te zeggen dat ik gelijkdenkende niet zou aanvallen? dat was namelijk mijn eigen post? of ben ik niet kritisch genoeg als ik mezelf niet aanval?quote:op zondag 23 mei 2004 10:46 schreef sovereign het volgende:
mike levert geen kritiek op gelijkdenkenden, never bite one of your own is hun motto.![]()
vreemd genoeg heb ik en vele anderen geen problemen om kritiek te leveren op pro-ufo aannames.
zoals ik al zei, dat kan best zo zijn, maar is niet op te maken uit de voorhanden beelden. verder kunnen meteorieten ook uiteindelijk terguketsen op de atmosfeer, dat is geen tovenarij, dat is bewezen.quote:op woensdag 26 mei 2004 23:42 schreef coz het volgende:
mij hoor je het ook niet zeggen hoor dat het geen 11 meteorietfragmenten zijn
die dus eerst een tijdje op 3500 km zweven
en dan terugbouncen
![]()
je geeft goed aan hoe er met iemand die andere suggesties aandraagt wordt omgegaan: uitgelachen op vermeende persoonlijke gronden, zonder ook maar één argument aan te dragen die tegen die suggestie ingaat.quote:op zondag 23 mei 2004 12:40 schreef 2nutz het volgende:
omg is die mike ff geowned hier, wijo en hard ook nog!![]()
ik dacht aan een andere vorm van dimensiesquote:op zaterdag 29 mei 2004 18:59 schreef baajguardian het volgende:
multi dimensionalisme
werelden in werelden.
voor me gevoel ga je hier ergens scheef maar ik ben geen natuurkundige dus ik weet niet precies waar. dat er meerdere dimensies kunnen bestaan ben ik volledig met je eens hoor. ik heb nu een deel van die link gelezen maar ook over die tekst heb ik gemengde gevoelens. zal wel komen door het prekerige hoofdlettergebruik hetgeen me aan de inhoud doet twijfelen. iemand die er meer van weet?quote:dimensie in frequentie
stel , elk materie heeft zijn afgestemde waarde
zoals ieder electrisch is , materie bestaat uit samengeperste energie zo afgestemd dat wij het kunnen waarnemen.
zo kan op anderre frequentie van waarde ook materie aanwezig zijn die wij alleen met anderre middelen kunnen waarnemen.
omdat iets theoretisch kan (als het al kan) wil het nog niet zeggen dat het "meest waarschijnlijk" is. geheime vliegtuigen of een natuurverschijnsel lijken me persoonlijk waarschijnlijker.quote:hiermee is dus al aan te tonen dat het zeer mogelijk tot bijna meest waarschijnlijk is dat het schepen uit een anderre dimensie zijn , of dus frequentie.
groet.
sceptici als vijand? welnee, hoe kan dat nu als ik scepsis zelf noodzakelijk acht voor het wetenschapsproces? waar ik tegen ageer is het pseudo-scepticisme: http://www.ufoskeptic.org/truzzi.htmlquote:op maandag 31 mei 2004 03:36 schreef mike_another het volgende:
waar komt dat toch wij en zij denken vandaan? je geeft duidelijk aan sceptici als de "vijand" te zien. ik draag mijn persoonlijke visie aan, ik snap niet waarom je mijn meteoriet stuk aanhaalt om te zeggen dat ik gelijkdenkende niet zou aanvallen? dat was namelijk mijn eigen post? of ben ik niet kritisch genoeg als ik mezelf niet aanval?
luister sovereign, ik schat jou hoog in als ik je vergelijk met anderen die elke "kritische" opmerking meteen met de grond gelijk maken op elke (persoonlijke) grond die maar te bedenken is zolang ze maar niet feitelijk op de argumenten hoeven in te gaan. "je weet er minder van, dus ik discussieer niet met je" is vrijwel altijd de eerste verdedigingstactiek.quote:op maandag 31 mei 2004 20:03 schreef sovereign het volgende:
sceptici als vijand? welnee, hoe kan dat nu als ik scepsis zelf noodzakelijk acht voor het wetenschapsproces? waar ik tegen ageer is het pseudo-scepticisme: http://www.ufoskeptic.org/truzzi.html
gewone (niet noodzakelijkwijs weer-) ballonnen die meegezogen worden door het vliegtuig. bv een groep mensen met ballonnen die worden opgelaten: welke komt het verst.quote:op vrijdag 4 juni 2004 15:08 schreef coz het volgende:
?
en daarnaast ook in formatie
en zoals je zelf al zei .. vliegtuig ...
imo zijn ballonnen niet zo snel
--edit .. er waren ook geen weerballonnen opgelaten in die regio door officiele instanties ... (en die doen dat ook niet met 11 tegelijk ) --
quote:ze waren onzichtbaar voor het blote oog, maar ze waren zeker aanwezig. ze hadden energie en ze vlogen in de buurt."
de jet stopte de achtevolging .. dus meezuigen lijkt me niet .. (wat de formatie natuurlijk ook direct kan verstoren als ze wel werden meegezogen) .. verder zat er een ruime afstand tussenquote:. "toen de jets stopten de objecten te achtervolgen, verdwenen de objecten", aldus vazquez.
opzich zou ik je nu willen uitschelden , maar dan word mijn post verwijderd.quote:op vrijdag 4 juni 2004 15:29 schreef yosomite het volgende:
[..]
gewone (niet noodzakelijkwijs weer-) ballonnen die meegezogen worden door het vliegtuig. bv een groep mensen met ballonnen die worden opgelaten: welke komt het verst.
ik zoek veel meer in het meest voor de hand liggende, en lukt het niet dan wordt het voor mij ook unidentified, of unclarified.
en op die manier is die grote boeing 777 met zn ronde vorm ook van de zijkant bijna niet op de radar te zien, das wel bullshit, een voetbal op 1 km afstand kunnen ze nog op dat type radar zien.quote:op vrijdag 4 juni 2004 13:23 schreef yosomite het volgende:
omdat de bollen o.a. zichtbaar waren in ir, zouden het nog heel goed gewone ballonnen kunnen zijn. met wat warme lucht erin. door electrostatische krachten zullen ze naar het vliegtuig getrokken worden. wrijf over een ballon en je kunt hem aan het plafond plakken.
en aangezien de ballonnen rond zijn, zijn ze moeilijk te zien op radars (de gereflecteerde bundel gaat niet terug naar de schotelantenne).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |