abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 mei 2004 @ 20:44:17 #101
92803 Bela
homo ludens
pi_19277190
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 20:12 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En daarvoor in de plaats komt: "Ik mag geen Marokkaans paspoort want die kaaskoppen zijn racisten.
Dat hoor je dan niet, want Marokkanen gaan naar Marokko als ze hier geen werk hebben. Verder hebben deze mensen van de 3e generatie ook nog de keuze om evenals iedere andere ingezetene gewoon Nederlander te zijn. Een voorkeursbehandeling hoeft niet.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  donderdag 20 mei 2004 @ 20:49:16 #102
92803 Bela
homo ludens
pi_19277307
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 13:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, die had ik al gelezen en nergens staat een onderbouwd argument waarom het wegnemen van de dubbele nationaliteit een positief effect zou hebben op de integratie.
Er wordt slechts iets niet toegestaan. Je kunt kiezen voor één nationaliteit. Iets dat voor iedere ingezetene in Nederland geldt. Zo gaat onze overheid discriminatie tegen.
quote:
Enkel gis en natte vinger werk. Denken dat het wegnemen van die 2e nationaliteit de indentiteit van die 2e nationaliteit wegneemt is tamelijk naïef als je het mij vraagt. Het gaat om minderheidsgroeperingen die die nationaliteit als houvast hebben om zichzelf een identiteit te geven in de Nederlandse maatschappij, iets waar ze tenmniste nog trots op kunnen zijn.
Waarom moet dat?
quote:
Dat kun je onzinnig vinden, dat vind ik ook, maar het is wel de realiteit. Ik zie ook niet waarom dat fout is, in de VS is het doodnormaal dat je je als 4e generatie allochtoon nog Iers of Italiaans voelt. X-ray is zelfs trots op het feit dat z'n opa een Duitser was. Nou, lekker belangrijk.
Dat kan dus nog steeds. Mensen kunnen kiezen voor de Nederlandse of de Marokkaanse nationaliteit. Wat is nu precies jouw probleem?
quote:
We kunnen beter kijken naar de echte redenen waarom bepaalde jeugd ontspoort i.p.v. maatregelen nemen die lekker bij het volk liggen maar geen zoden aan de dijk zetten.
Een van die maatregelen is de oriëntatie op dit land vergroten. Waarom zou de ongelijke voorkeursbehandeling van twee nationaliteiten eigenlijk bijdragen aan integratie?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 00:57:59 #103
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_19283079
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 19:08 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Ja, Spaans zijn is echt enorm overduidelijk uiterlijk zichtbaar.
Je hebt ook nog zoiets als een Naam waaraan je dat kunt zien .... en je hebt idd Spanjaarden die er wat zuiderlijkere uitzien, dat zou volgens de mythes er anders uit moeten zien.. iedereen heeft tenslotte de gedachte dat alle nederlanders Groot, Blond en Blauwe ogen hebben,,, maar die iedereen figuren zijn nog nooit in brabant etc geweest
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 01:53:37 #104
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19284339
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 00:57 schreef DAMH het volgende:

.. iedereen heeft tenslotte de gedachte dat alle nederlanders Groot, Blond en Blauwe ogen hebben,,, maar die iedereen figuren zijn nog nooit in brabant etc geweest
In Brabant wonen geen Nederlanders maar Belgen.
pi_19286078
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 11:40 schreef anmehoela het volgende:
ach
geef al die arme Nederlanders
met maar 1 paspoort
ook een dubbele
voor een land naar keuze

probleem opgelost
en supers voor de economie
Ik ben helemaal voor!!!

Dan weet ik wel welke ik wil hebben!!!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 08:51:34 #106
1239 Singa
Fear me!
pi_19286443
dan wil ik er een vs-paspoort bij
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:12:04 #107
46275 Castor
Obey the rules, miss the fun
pi_19286670
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 20:26 schreef accelerator het volgende:

[..]

Het volgende complot waar jij wel mee te maken krijgt is dat we je definitief het land uit kegelen.
Ik wens je veel succes daarmee
  vrijdag 21 mei 2004 @ 09:40:29 #109
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19286865
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 20:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
neo-racistische complot van het huidige kabinet, .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:33:32 #110
3542 Gia
User under construction
pi_19288761
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 12:15 schreef anmehoela het volgende:

[..]

Neehee
wakker worden
de wereld is klein

Spanje Portugal Itallie Griekenland Zweden
what so ever
allemaal
1 pot
euronat
al jaren
ook economisch
uhuh! Maar Marokko is geen Europa en daar gaat wel het geld heen van Marokkanen in Nederland.

Dus, ach, dan doe mij maar een Amerikaans paspoort, ga ik wel in Florida of zo mijn pensioentje straks uitgeven.

Je tegenargument slaat dus nergens op.
pi_19288979
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:33 schreef Gia het volgende:

uhuh! Maar Marokko is geen Europa en daar gaat wel het geld heen van Marokkanen in Nederland.
Ja, dus? Jij verwacht dat hier aanwezige mensen met familie in Marokko minder geld naar hun familie gaan sturen als ze hun Marokkaanse pas moeten inleveren? Keep dreaming. Daarnaast lijkt het mij dat mensen zelf wel mogen bepalen waar ze hun poen aan uitgeven. Jij kiept het over de balk op een zonnig strand in Zuid-Spanje, zij laten hun familie dat doen, een paar kilometer verder naar het zuiden.
quote:
Dus, ach, dan doe mij maar een Amerikaans paspoort, ga ik wel in Florida of zo mijn pensioentje straks uitgeven.
Top ideetje. Ik was van plan van mijn pensioentje te gaan genieten in Canada, mocht het ooit zover komen. En waarom niet? Is toch mijn pensioen? Mag ik toch mee bepalen waar en waaraan ik het uitgeef? Of moet ik perse achter de Hollandse geraniums gaan zitten??
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:45:11 #112
3542 Gia
User under construction
pi_19289072
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 01:53 schreef Loedertje het volgende:

[..]

In Brabant wonen geen Nederlanders maar Belgen.
Ej, pas op hè? Anders sjop ik oe bij oe kloten....... (oeps)
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:46:06 #113
3542 Gia
User under construction
pi_19289101
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 20:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik was al even bang dat ik ook zou worden betrokken bij dit neo-racistische complot van het huidige kabinet, maar het gaat enkel om de 3e generatie.
Ja, jouw kinderen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:48:47 #114
3542 Gia
User under construction
pi_19289177
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:42 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Ja, dus? Jij verwacht dat hier aanwezige mensen met familie in Marokko minder geld naar hun familie gaan sturen als ze hun Marokkaanse pas moeten inleveren? Keep dreaming. Daarnaast lijkt het mij dat mensen zelf wel mogen bepalen waar ze hun poen aan uitgeven. Jij kiept het over de balk op een zonnig strand in Zuid-Spanje, zij laten hun familie dat doen, een paar kilometer verder naar het zuiden.
Lezen! Heb hier al eerder op geantwoord. De derde generatie misschien nog wel, maar hun kinderen voelen straks helemaal geen binding meer met Marokko en zullen dat steeds minder gaan doen.
quote:
Top ideetje. Ik was van plan van mijn pensioentje te gaan genieten in Canada, mocht het ooit zover komen. En waarom niet? Is toch mijn pensioen? Mag ik toch mee bepalen waar en waaraan ik het uitgeef? Of moet ik perse achter de Hollandse geraniums gaan zitten??
Je mag nu nog zelf bepalen waar je je AOW uitgeeft, maar dat kan veranderen als de wet BEU doorgevoerd wordt. Dan wordt export van uitkeringsgelden aan banden gelegd.
pi_19289188
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:46 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, jouw kinderen.
Maakt niet uit. Mijn kinderen krijgen de turkse nationaliteit.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:54:42 #116
3542 Gia
User under construction
pi_19289308
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Prima! Maar dan niet de Nederlandse.

Ik hoop althans dat ze het afschaffen van de dubbele nationaliteit ook door gaan trekken voor nieuwe immigranten. Verwacht het eigenlijk wel.
pi_19289326
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik hoop althans dat ze het afschaffen van de dubbele nationaliteit ook door gaan trekken voor nieuwe immigranten. Verwacht het eigenlijk wel.
Heb ik geen probleem mee, dat jij je volk zuiver wilt houden.
pi_19289352
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:48 schreef Gia het volgende:

Lezen! Heb hier al eerder op geantwoord. De derde generatie misschien nog wel, maar hun kinderen voelen straks helemaal geen binding meer met Marokko en zullen dat steeds minder gaan doen.
Dat ligt er maar net aan in hoeverre die binding er is. Die grens is persoonlijk en individueel. Die kan niet zomaar ergens getrokken worden. De een verbreekt elke verbintenis direct, de ander heeft nog generaties verbinding met z'n land. Stel, de grootouders van die 4e generatie vertrekken naar Marokko, dan denk jij dat die kleinkinderen geen binding meer hebben?

Als er echt geen binding meer is, is ook voor die allochtonen er geen reden meer om een extra pas aan te houden en geven ze die vanzelf wel op, daar is dwang niet voor nodig.
quote:
Je mag nu nog zelf bepalen waar je je AOW uitgeeft, maar dat kan veranderen als de wet BEU doorgevoerd wordt. Dan wordt export van uitkeringsgelden aan banden gelegd.
Da's dan fraai. Daar betaal ik nou m'n hele leven premies voor. Het is m'n eigen geld en daar wil de overheid nu over bepalen waar ik het uitgeef? Als je het nou had over een bijstandsuitkering of iets dergelijks, wat uit algemene middelen wordt betaalt, ok, maar het is te gek voor woorden dat dat zou gelden voor uitkeringen, die aan jou worden gedaan op basis van een verzekering, waar jij premies voor hebt betaald. Dit is dus een wet die met een heel kort boogje van mij zo de prullebak in mag.

Nog ff en ik mag meteen m'n hele portemonnee aan Zalmpje afstaan en gaat hij wel bepalen wat ik wel en niet mag kopen!
  vrijdag 21 mei 2004 @ 11:57:28 #119
52589 sjun
uit solidariteit
pi_19289375
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Zo blijven ze europees
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_19289437
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Mja, dat helpt integratie hoor!

Mijn vrouw wil best de Nederlandse nationaliteit, maar wil daar absoluut haar oude nationaliteit niet voor opgeven. Dit kan ik prima begrijpen, aangezien al haar familie in haar thuisland zit. Stel, het gaat mis in onze relatie, dan zou ze niet meer terug kunnen. Daar zit Nederland echt op te wachten hoor, buitenlanders die terugwillen, maar dit door Nederlandse regelgeving dan niet meer kunnen!
pi_19289444
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:57 schreef sjun het volgende:

[..]

Zo blijven ze europees
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:01:30 #122
3542 Gia
User under construction
pi_19289457
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:55 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Heb ik geen probleem mee, dat jij je volk zuiver wilt houden.
Wat een stompzinnig antwoord weer, maar ja, ik weet wie het zegt!

Ik ben juist voor gemengde huwelijken. Iedereen mag hier wonen, maar wel met maar één nationaliteit. Wat heeft dat in Godsnaam te maken met volk zuiver houden.

Dwaas!
pi_19289507
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:01 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat een stompzinnig antwoord weer, maar ja, ik weet wie het zegt!

Ik ben juist voor gemengde huwelijken. Iedereen mag hier wonen, maar wel met maar één nationaliteit. Wat heeft dat in Godsnaam te maken met volk zuiver houden.

Dwaas!
Ik zie geen andere reden waarom je hun nationaliteit zou willen afpakken, want de integratie zal het niet helpen.
  † In Memoriam † vrijdag 21 mei 2004 @ 12:04:44 #124
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_19289525
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Ej, pas op hè? Anders sjop ik oe bij oe kloten....... (oeps)
Primitief hoor meteen gaan dreigen met lichamelijk geweld .
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:05:06 #125
3542 Gia
User under construction
pi_19289532
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 11:56 schreef Vhiper het volgende:

Da's dan fraai. Daar betaal ik nou m'n hele leven premies voor. Het is m'n eigen geld en daar wil de overheid nu over bepalen waar ik het uitgeef? Als je het nou had over een bijstandsuitkering of iets dergelijks, wat uit algemene middelen wordt betaalt, ok, maar het is te gek voor woorden dat dat zou gelden voor uitkeringen, die aan jou worden gedaan op basis van een verzekering, waar jij premies voor hebt betaald. Dit is dus een wet die met een heel kort boogje van mij zo de prullebak in mag.

Nog ff en ik mag meteen m'n hele portemonnee aan Zalmpje afstaan en gaat hij wel bepalen wat ik wel en niet mag kopen!
Nog al zo'n intelligente!

De AOW is geen spaarpotje! Het is niet je eigen geld. Jij betaald voor de bejaarden van nu en moet maar hopen dat de AOW nog bestaat tegen de tijd dat jij 65 (of ouder) wordt.
En de regering is inderdaad van plan om export van uitkeringsgelden als AOW, WAO, WW enz... te beperken. Export is straks alleen nog maar mogelijk naar verdragslanden. En daar hoort niet de hele wereld bij.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:06:07 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19289549
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ik zie geen andere reden waarom je hun nationaliteit zou willen afpakken, want de integratie zal het niet helpen.
je geeft ze juist één duidelijke indentiteit. dan mag je kiezen wat je vaderland wordt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:09:05 #127
3542 Gia
User under construction
pi_19289615
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:03 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Het verandert toch ook de genen niet!

Marokkanen blijven een noord-afrikaans uiterlijk hebben, ook met uitsluitend een Nederlands paspoort.

Het is alleen onzin dat de hele wereld maar één nationaliteit mag hebben, in beginsel, en er voor bijvoorbeeld Marokkanen een uitzondering gemaakt moet worden.
Willen ze per se Marokkaan blijven? Ook goed! Maar dan geen Nederlander. Maakt het wel zo gemakkelijk als ze zich weer eens misdragen.
pi_19289712
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:06 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je geeft ze juist één duidelijke indentiteit. dan mag je kiezen wat je vaderland wordt.
Je vaderland is je land waar je je in thuis voelt en niet als derderangs burger wordt gezien. Daar verandert een papiertje niets aan.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:15:12 #129
3542 Gia
User under construction
pi_19289747
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je vaderland is je land waar je je in thuis voelt en niet als derderangs burger wordt gezien. Daar verandert een papiertje niets aan.
Fijn, dan doe je het toch met de nationaliteit van dat land! Dan laat je dat land ook maar voor je zorgen als je arbeidsongeschikt of werkeloos wordt.
pi_19289771
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Maakt het wel zo gemakkelijk als ze zich weer eens misdragen.
Hehe, daar komt de ware intentie naar boven. Dát stoorde jou. Al dat gelul eromheen ook. Zeg dan gewoon dat je van de criminele allochtonen af wilt. Dat hele gedoe van "zich thuis voelen in NL, zich nederlander voelen, blablabla" is natuurlijk slechts opmaak.

Maar ik begrijp dat je dus voor een discriminerende maatregel bent waarbij een autochtoon er andere rechten op nahoudt dan een allochtoon.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:16:27 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_19289772
quote:

[..]

dus ook niet als je iets uit gelijkheidsbeginsel afpakt/rechtzet
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_19289796
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:05 schreef Gia het volgende:

Nog al zo'n intelligente!
dank, dank
quote:
De AOW is geen spaarpotje! Het is niet je eigen geld. Jij betaald voor de bejaarden van nu en moet maar hopen dat de AOW nog bestaat tegen de tijd dat jij 65 (of ouder) wordt.
En de regering is inderdaad van plan om export van uitkeringsgelden als AOW, WAO, WW enz... te beperken. Export is straks alleen nog maar mogelijk naar verdragslanden. En daar hoort niet de hele wereld bij.
Een kleine correctie dan maar. De AOW is een sociale verzekering , dat houdt dus in dat dit een verzekering, zoals alle anderen is, waar iedereen premies voor betaald. Het is dus wel degelijk mijn eigen geld.

Dat onze vriendelijke regering onze AOW premies doorsluist als pensioen aan de huidige AOWers, is hun probleem, niet de mijne. (Al geef ik toe, dat het de mijne wordt, wanneer de regering mijn AOW niet meer kan betalen...Bedankt, regering, voor deze legale diefstal)

Doet niet af aan het feit dat het dus wel degelijk je eigen geld is en het in mijn ogen dus pure waanzin is mensen te verbieden waar ze hun eigen geld aan uitgeven.
pi_19289801
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Fijn, dan doe je het toch met de nationaliteit van dat land! Dan laat je dat land ook maar voor je zorgen als je arbeidsongeschikt of werkeloos wordt.
Nee, daar betaal je als werkende nou bepaalde premies voor. Juist om daar gebruik van te kunnen maken. Of zou je willen dat alleen de autochtonen hier gebruik van mogen maken? Dan mag je blij zijn dat jij als blanke autochtone vrouw nu van een uitkering kan genieten.
pi_19289881
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dus ook niet als je iets uit gelijkheidsbeginsel afpakt/rechtzet
Gelijkheidsbeginsel?? :')

Toch leuk dat dat beginsel er altijd alleen maar bijgepakt wordt als het in het straatje van de overheid past... Ik hoor niemand zeuren over een gelijkheidsbeginsel als ik kijk naar het recht op uitkeringen, hoogtes van leges, leeftijd waarop mensen mogen trouwen, hoeveel inkomen ze hebben voor het mogen verblijven in Nederland etc etc etc

Laat dat gelijkheidsbeginsel dus maar achterwege. De minister wil dit alleen maar gebruiken als middel om mensen meer te betrekken bij de Nederlandse samenleving. Een goed en nobel streven, alleen werkt dit middel hier niet bij.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:23:27 #135
3542 Gia
User under construction
pi_19289926
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

Maar ik begrijp dat je dus voor een discriminerende maatregel bent waarbij een autochtoon er andere rechten op nahoudt dan een allochtoon.
Nee hoor, deze maatregel gaat juist discriminatie tegen. Nu worden er uitzonderingen (= discriminatie) gemaakt voor o.a. Marokkanen. Spanjaarden, Italianen, Portugezen, enz... moeten ook allemaal hun eigen nationaliteit inleveren als ze de Nederlandse willen. Dus waarom Marokkanen niet?
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:23:30 #136
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_19289928
quote:

[..]

Voltaire zei ooit eens: Daar waar vriendschap is, is je thuisland. En daar ben ik het eigenlijk wel mee eens.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:25:53 #137
3542 Gia
User under construction
pi_19289973
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:17 schreef Vhiper het volgende:

[..]

dank, dank
[..]

Een kleine correctie dan maar. De AOW is een sociale verzekering , dat houdt dus in dat dit een verzekering, zoals alle anderen is, waar iedereen premies voor betaald. Het is dus wel degelijk mijn eigen geld.

Dat onze vriendelijke regering onze AOW premies doorsluist als pensioen aan de huidige AOWers, is hun probleem, niet de mijne. (Al geef ik toe, dat het de mijne wordt, wanneer de regering mijn AOW niet meer kan betalen...Bedankt, regering, voor deze legale diefstal)

Doet niet af aan het feit dat het dus wel degelijk je eigen geld is en het in mijn ogen dus pure waanzin is mensen te verbieden waar ze hun eigen geld aan uitgeven.
Sorry, maar mijn man werkt bij de SVB en voert deze regeling dus uit. Het is geen spaarpotje, je betaalt geen premie voor je eigen AOW. Echt niet!
De regering kan dit zo weer afschaffen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:27:59 #138
3542 Gia
User under construction
pi_19290004
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee, daar betaal je als werkende nou bepaalde premies voor. Juist om daar gebruik van te kunnen maken. Of zou je willen dat alleen de autochtonen hier gebruik van mogen maken? Dan mag je blij zijn dat jij als blanke autochtone vrouw nu van een uitkering kan genieten.
Oh, maar ziektewet en WW mogen w.m.b. ook voor werkende niet-Nederlanders blijven bestaan.
Geeft ze de kans weer beter te worden, of weer werk te vinden.
Alleen WAO en bijstand moet voor hen afgeschaft worden. (Daar hoeven ze dan uiteraard ook geen premie voor te betalen)
pi_19290014
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Geen probleem mee, maarre, mag ik dan wel ff al die premies terug die ik aan WAO en WW in dit land betaald heb? Neem ik in dat andere land wel een arbeidsongeschiktheids en werkloosheidsverzekering voor. Problem solved
  vrijdag 21 mei 2004 @ 12:30:31 #140
3542 Gia
User under construction
pi_19290050
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:28 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Geen probleem mee, maarre, mag ik dan wel ff al die premies terug die ik aan WAO en WW in dit land betaald heb? Neem ik in dat andere land wel een arbeidsongeschiktheids en werkloosheidsverzekering voor. Problem solved
Heb ik al beantwoord, en nee, je krijgt niets terug, want al die tijd was je er ook voor verzekerd.
Als dit verandert, hoef je die premie voortaan niet meer te betalen. Uiteraard alleen wel voor WW en ziektewet en daar blijf je dan ook recht op houden.
pi_19290139
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:25 schreef Gia het volgende:

[..]

Sorry, maar mijn man werkt bij de SVB en voert deze regeling dus uit. Het is geen spaarpotje, je betaalt geen premie voor je eigen AOW. Echt niet!
De regering kan dit zo weer afschaffen.
Mag je aan je man vragen waar SVB voor staat, wacht, help wel ff, het staat voor Sociale Verzekerings Bank.

Je betaald wel degelijk premie voor je eigen AOW, nogmaals, dat de overheid, via de SVB, deze premies gebruikt om de huidige AOWers te kunnen betalen, omdat ze het anders niet kunnen betalen, is hun probleem, niet de mijne. Dat het gevolg is, dat ze op m'n 65ste tegen mij zullen zeggen, sorry Vhiper, maar we hebben jouw poen aan anderen gegeven en nu is het potje leeg, is spijtig, maar verandert niets aan het feit dat het wel mijn geld was.
pi_19290228
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Heb ik al beantwoord, en nee, je krijgt niets terug, want al die tijd was je er ook voor verzekerd.
Als dit verandert, hoef je die premie voortaan niet meer te betalen. Uiteraard alleen wel voor WW en ziektewet en daar blijf je dan ook recht op houden.
En als ik dat nou niet wil? Als iedereen zelf mocht gaan bepalen of hij wel of niet verzekert zou zijn voor deze verzekeringen, is er niet genoeg draagvlak voor en worden ze onbetaalbaar. Dit zal dus nooit gebeuren. De minister kan dus niet migranten toezeggen dat ze geen premie meer hoeven te betalen en alleen zeggen dat ze er geen recht op hebben, kan natuurlijk niet.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:01:45 #143
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19290613
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:17 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Alleen mensen met een NLe nationaliteit. En da's logisch ook, we zijn geen opvangbank voor de kneuzen van het Middenlandse zeegebied, ook al lijkt het er soms wel op.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19290723
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:01 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Alleen mensen met een NLe nationaliteit. En da's logisch ook, we zijn geen opvangbank voor de kneuzen van het Middenlandse zeegebied, ook al lijkt het er soms wel op.
Mooi, dan wil ik dat m'n vrouw per direct alle premies krijgt teruggestort die ze betaald aan verzekeringen waar ze van jou toch geen recht op heeft. Eens kijken hoe leuk Zalmpje dat vind!

Met andere woorden, dat is natuurlijk onzin. Iedereen die in Nederland werkt en premies moet betalen heeft recht op de aan de verzekering gekoppelde uitkeringen. Dat was al zo en moet gewoon zo blijven.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:07:36 #145
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_19290759
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:06 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mooi, dan wil ik dat m'n vrouw per direct alle premies krijgt teruggestort die ze betaald aan verzekeringen waar ze van jou toch geen recht op heeft. Eens kijken hoe leuk Zalmpje dat vind!
Prima.
quote:
Met andere woorden, dat is natuurlijk onzin. Iedereen die in Nederland werkt en premies moet betalen heeft recht op de aan de verzekering gekoppelde uitkeringen. Dat was al zo en moet gewoon zo blijven.
Verzekeringen ja, zoals WW. Maar als die ophoudt dan zijn uitkeringen zoals de WAO en Bijstand geen verzekeringen maar betalingen uit de staatskas. En die zijn toch echt wmb alleen voor mensen met een NLse nationaliteit. Anders is het handel he? Effe hier komen, jaartje werken, klaar voor de rest vh leven
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
pi_19290854
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:07 schreef X-Ray het volgende:

Prima.
Mooi, kan ik dat vast invullen op een VT formuliertje?
quote:
Verzekeringen ja, zoals WW. Maar als die ophoudt dan zijn uitkeringen zoals de WAO en Bijstand geen verzekeringen maar betalingen uit de staatskas. En die zijn toch echt wmb alleen voor mensen met een NLse nationaliteit. Anders is het handel he? Effe hier komen, jaartje werken, klaar voor de rest vh leven
Zal ik je wat verklappen...Migranten hebben allang geen recht op een bijstandsuitkering. Als mijn vrouw een bijstandsuitkering zou aanvragen, moet ik die volledig betalen en niet de overheid (Terecht overigens, het was mijn keuze haar hierheen te halen)

En de WAO, dat is ook een sociale verzekering, waar je als werkende ook premies voor betaald. Ook de WAO kom je niet in zonder eerst gewerkt te hebben en premie te hebben betaald.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 15:15:30 #147
3542 Gia
User under construction
pi_19293636
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 12:00 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mja, dat helpt integratie hoor!

Mijn vrouw wil best de Nederlandse nationaliteit, maar wil daar absoluut haar oude nationaliteit niet voor opgeven. Dit kan ik prima begrijpen, aangezien al haar familie in haar thuisland zit. Stel, het gaat mis in onze relatie, dan zou ze niet meer terug kunnen. Daar zit Nederland echt op te wachten hoor, buitenlanders die terugwillen, maar dit door Nederlandse regelgeving dan niet meer kunnen!
In dat soort gevallen wordt er nu ook al een uitzondering gemaakt. Zij mag sowieso haar eigen nationaliteit behouden. Het gaat hier om mensen die hierheen geïmmigreerd zijn en zelfs tot in de tigste generatie nog de nationaliteit van het oorspronkelijke thuisland willen behouden.

Voor huwelijken tussen een Nederlander en een niet-Nederlander bestaat allang een uitzondering op de algemene regel.
pi_19294956
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:15 schreef Gia het volgende:

In dat soort gevallen wordt er nu ook al een uitzondering gemaakt. Zij mag sowieso haar eigen nationaliteit behouden. Het gaat hier om mensen die hierheen geïmmigreerd zijn en zelfs tot in de tigste generatie nog de nationaliteit van het oorspronkelijke thuisland willen behouden.

Voor huwelijken tussen een Nederlander en een niet-Nederlander bestaat allang een uitzondering op de algemene regel.
Ja, maar jij wil dit ook doortrekken naar nieuwe migranten en deze uitzondering om zeep helpen. Dat is dus een slecht plan. Als het gaat om de tigste generatie, die geen banden met het voormalige thuisland hebben, kan ik daar de logica nog van inzien, maar van nieuwe migranten, die nog een binding hebben en misschien ooit terugwillen/moeten kan je niet eisen dat ze hun nationaliteit opgeven. Dan kunnen ze namelijk niet terug en het lijkt me voor Nederland niet wenselijk dat we hier komen te zitten met een zooitje migranten die weg willen, maar het niet meer kunnen.
  vrijdag 21 mei 2004 @ 16:30:08 #149
3542 Gia
User under construction
pi_19295385
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:12 schreef Vhiper het volgende:

Ja, maar jij wil dit ook doortrekken naar nieuwe migranten en deze uitzondering om zeep helpen.
Nee hoor:
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 11:02 schreef Gia het volgende:
Ook vind ik dat het voor nieuwkomers moet gaan gelden. Zoals het nu voor vrijwel elke immigrant geldt. Vraag je de Nederlandse aan, lever je je eigen in. Dat Marokko dat niet fijn vindt, jammer, maar daar hoeven wij geen rekening mee te houden. Gewoon kiezen, zoals dat voor iedereen geldt.

En dan uiteraard met de uitzondering die Vhiper even terug al noemde. Die uitzondering geldt nu namelijk ook al voor iedereen.
quote:
Dat is dus een slecht plan. Als het gaat om de tigste generatie, die geen banden met het voormalige thuisland hebben, kan ik daar de logica nog van inzien, maar van nieuwe migranten, die nog een binding hebben en misschien ooit terugwillen/moeten kan je niet eisen dat ze hun nationaliteit opgeven.
Waarom kan men dat dan wel eisen van Spanjaarden, Portugezen, Italianen, enz.....

Iedereen moet de eigen nationaliteit inleveren als hij/zij de Nederlandse aanvraagt, behalve buitenlandse partners van Nederlandse burgers en bijvoorbeeld Marokkanen, omdat Marokko dat niet goed vindt.

Duh. Niet goed vindt. Schijt!

Voor iedereen moet de wet hetzelfde zijn. Een uitzondering zoals in jou geval mag wel, maar dat geldt niet voor alle immigranten, dus ook niet voor de ene bevolkingsgroep wel en voor de andere niet.
pi_19295751
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:30 schreef Gia het volgende:

Waarom kan men dat dan wel eisen van Spanjaarden, Portugezen, Italianen, enz.....
Kan van mij ook niet, maar dat zijn EU landen, waartussen een vrij verkeer van mensen is toegestaan. Een Spanjaard die dus Nederlander is geworden, kan terug naar Spanje en daar weer een paspoort aanvragen, mocht hij dat ooit willen. Iemand van buiten de EU kan dat dus niet.
quote:
Iedereen moet de eigen nationaliteit inleveren als hij/zij de Nederlandse aanvraagt, behalve buitenlandse partners van Nederlandse burgers en bijvoorbeeld Marokkanen, omdat Marokko dat niet goed vindt.
Ja, zo is de situatie nu, wat wil je daaraan veranderen dan? Dat eerste ben ik falikant op tegen, om eerder genoemde redenen en voor het tweede moet je toch echt bij Marokko zijn.
quote:
Voor iedereen moet de wet hetzelfde zijn. Een uitzondering zoals in jou geval mag wel, maar dat geldt niet voor alle immigranten, dus ook niet voor de ene bevolkingsgroep wel en voor de andere niet.
Gelijk, dan weer een uitzondering, je maakt het wel lastig hoor. Maar goed, je bedoelt in principe iedereen met een Nederlandse pas, buitenlandse passen inleveren, tenzij je getrouwd bent met een Nederlander. Dan moet ik toch nog verzoeken om een uitzondering voor kinderen uit een gemengd huwelijk. Stel een paar met een Nederlandse en buitenlandse partner krijgen een kind, die zou dan verplicht alleen Nederlander zijn...Nu loopt het huwelijk op de klippen...Het gevolg, buitenlandse partner zou niet meer terugkunnen omdat haar kind niet mee kan...Zitten we weer met hetzelfde probleem van een buitenlander die terug wil maar niet kan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')