daarom zijn aanslagen in israel volledig gerechtvaardigd, wie hier mee niet eens is, gelooft niet in vrijheid, mensenrechten en democratie!quote:Tientallen doden bij aanvallen op Gazastrook (video)
Uitgegeven: 19 mei 2004 15:19
Laatst gewijzigd: 19 mei 2004 16:32
RAFAH/GAZA - Israëlische gevechtshelikopters hebben woensdag zeker drie raketten afgevuurd op een menigte Palestijnen. Daardoor zijn volgens medische hulpverleners in Rafah zeker 22 doden gevallen. Tientallen anderen raakten gewond, van wie velen ernstig.
Bekijk video: Modem/ Breedband
Het plaatselijke ziekenhuis is niet berekend op het aantal en de ernst van de verwondingen. Er spelen zich volgens ooggetuigen dramatische taferelen af. Zwaar gewonden werden aangevoerd met ambulances, particuliere auto's en door ezels getrokken karren. De Israëlische bezettingsmacht laat geen extra ambulances door uit het noorden van de Gazastrook.
Noodsituaties
De Palestijnse gezondheidsfunctionaris belast met noodsituaties, Mohammed Salama, en een Israëlische mensenrechtengroep, Artsen voor Mensenrechten-Israël, hebben dat woensdag naar voren gebracht.
Volgens Salama voltrekt zich een ramp door het tekort aan medische hulp voor de talrijke slachtoffers. Er is geen ruimte meer over om lijken gekoeld te bewaren, maar "we hebben eerst hulp nodig voor de levenden", aldus Salama.
Grote bijeenkomst
De gevechtshelikopters bestookten Palestijnen die op weg waren naar een grote bijeenkomst om te protesteren tegen het optreden van de bezettingsmacht in de Gazastrook. De Palestijnen ageren vooral tegen de bloedige Israëlische acties van de afgelopen drie dagen in en rond Rafah, aan de Egyptische grens. Daardoor zijn inclusief de doden van woensdag inmiddels al zeker 34 Palestijnen omgekomen.
De betogende menigte Palestijnen trok naar de wijk Tal al-Sultan van Rafah, toen ze onder vuur werd genomen. Volgens meldingen van de BBC werd ze ook bestookt door tanks.
Razzia
Israëlische militairen hebben woensdag in Tal al-Sultan met luidsprekers alle jongens en mannen boven de zestien jaar opgedragen met de handen omhoog naar buiten te komen. De razzia is in een van de onrustigste wijken van Rafah in het zuiden van de Gazastrook aan de grens met Egypte.
Voor de aanval op de betogers hadden de Israëlische militairen woensdag in Rafah al een dertienjarige jongen, een zestienjarige tiener en een man die lid van een plaatselijke ordedienst was, doodgeschoten. Palestijnse ooggetuigen meldden dat Israëli's de man van de ordedienst onder vuur namen, hoewel hij met een witte vlag in de hand gehoor had gegeven aan een bevel naar buiten te komen.
Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Zo werkt een forum nu eenmaal...quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:33 schreef hartjesdief het volgende:
vind je?
ach... niet iedereen in één pot gooien..quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:33 schreef dr.strangelove het volgende:
zionisten, fundamentalisten, nazi's allemaal één pot nat. Palestijnen en de Israeli zijn even schuldig.
ik zal een paar sleutel woorden geven.
hitler en de groot-moefti
hamas, hezbollah en terrorisme.
Kolonisten en zionisten.
Huizenslopen
zelfmoordaanslagen
Die kutpalestijnen en joden worden onze dood nog eens.![]()
![]()
die helicopters zijn amerikaans!.. bijna alle wapens van israel zijn amerikaans..quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:36 schreef Mutant01 het volgende:
Zieke misselijke daad. De zoveelste in die gebieden. Kijk er niet van op eigenlijk. Valt me wel altijd weer op hoe mild de Westerse landen dan reageren. Met name de VS.
Ja, en volgens die redenatie is het doden van onschuldige Palestijnen ook toegestaan vanwege de zelfmoordaanslagen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:28 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
daarom zijn aanslagen in israel volledig gerechtvaardigd, wie hier mee niet eens is, gelooft niet in vrijheid, mensenrechten en democratie!
Waar? Wanneer?quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:37 schreef hartjesdief het volgende:
later killen de joden iedereen die Allah als GOd beschouwt..
dit is een zionistische truc zodat de nederlandse mensen niet veel horen over de geweldadige en gruwlijke daden van de VN, VS en israel..quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:38 schreef briefkees het volgende:
[centraal topic] Israël/Palestina discussie #48![]()
Waarom zijn die daden gruwelijk?quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:40 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
dit is een zionistische truc zodat de nederlandse mensen niet veel horen over de geweldadige en gruwlijke daden van de VN, VS en israel..
quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:40 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
dit is een zionistische truc zodat de nederlandse mensen niet veel horen over de geweldadige en gruwlijke daden van de VN, VS en israel..
want we weten allemaal dat een apart topic veel meer invloed en veel meer aandacht trekt , dan een stapeltje topics
Elk land behalve die op een bepaalde lijst staat, kan Amerikaanse wapens kopen. Zo ook Nederland, Spanje, Frankrijk e.d. Dus ik zie je punt niet zo.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:38 schreef hartjesdief het volgende:
die helicopters zijn amerikaans!.. bijna alle wapens van israel zijn amerikaans..
weet je wat de hond in het zwarte huis zei?..israel heeft recht op zelfverdediging@.
Je hebt me doorquote:Op woensdag 19 mei 2004 18:40 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
want we weten allemaal dat een apart topic veel meer invloed en veel meer aandacht trekt , dan een stapeltje topics
hij is duidelijkquote:Op woensdag 19 mei 2004 18:42 schreef RetepV het volgende:
Hopelijk overbodig, maar toch: merk het sarcasme in mijn postings op a.u.b..
ben je soms een moslimlover?.. die blij is met het ontstaan van israel? met de vernedering vn zijn broeders en zusters in irak? met de verkrachtingen en mishandelingen in afghanisten en guantanamo?.met de zionistische invloed op de westerse media?..ben je nog neit wakker .. of wacht je op een nieuwe 11/9quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
lol, hartjesdief is zeker weer een kloon van een moslimhater. Beetje vage dingen posten zodat moslims weer een slechte naam krijgen. Kan een mod het ff nachecken?
Zou best kunnen ja. BansheeBoy verdenk ik daar ook van.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
lol, hartjesdief is zeker weer een kloon van een moslimhater. Beetje vage dingen posten zodat moslims weer een slechte naam krijgen. Kan een mod het ff nachecken?
Het was de palestijnse groot-moeftie die hitler meehielp met de joden vernietigen. Kortom het was weer achterlijk geestelijk gestoorde guru die de boel moest verstieren. Als het balletje begint te rollen en over weer wordt gekaatst kunnen er allerlei verschrikkelijke en ziekelijke dingen gebeuren.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:37 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
ach... niet iedereen in één pot gooien..
de palestijnen waren thuis, veilig, in welvaart, samen met christinen en andere religies, na de komst van de britten, werden veel moslims uit hun land weggejaard en hun huizen gegeven aan de joodse immigranten..daardoor is de bevolkingsbalance verstoord..later killen de joden iedereen die Allah als GOd beschouwt..
stel als alle marokkanen hier alle nederlanders van nederland weggooien, zou je dat goe dvinden? ... de palestijnen tenminste niet
Goh, toen je broeders door Saddam werden vernederd hoorde ik je niet hoor.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:43 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
met de vernedering vn zijn broeders en zusters in irak?
wat loop je nou te zwetsen?quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:43 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
ben je soms een moslimlover?.. die blij is met het ontstaan van israel? met de vernedering vn zijn broeders en zusters in irak? met de verkrachtingen en mishandelingen in afghanisten en guantanamo?.met de zionistische invloed op de westerse media?..ben je nog neit wakker .. of wacht je op een nieuwe 11/9
israel koopt niet.. ik israel krijgt ze voor bijn 0 dollar, heel simpel omdat israel het geld dat krijgt dat normaal is voor de ontwikkeling van de economie ect.. ruilt voor wapens ..vegeet niet dat israel minstens 2 tot 3 miljard per jaar krijgt van de vs..quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Elk land behalve die op een bepaalde lijst staat, kan Amerikaanse wapens kopen. Zo ook Nederland, Spanje, Frankrijk e.d. Dus ik zie je punt niet zo.
heel simpel.... 4 maanden geleden riepen sommig emensen ook dat de vs mensen mishandelden in irak, guantanamo ect.. maar niemand geloofden ze..er was geen harde bewijs..quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:45 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Goh, toen je broeders door Saddam werden vernederd hoorde ik je niet hoor.
Oke, dan is het doden van onschuldige moslimburgers dus ook terechtquote:Op woensdag 19 mei 2004 18:45 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
israel koopt niet.. ik israel krijgt ze voor bijn 0 dollar, heel simpel omdat israel het geld dat krijgt dat normaal is voor de ontwikkeling van de economie ect.. ruilt voor wapens ..vegeet niet dat israel minstens 2 tot 3 miljard per jaar krijgt van de vs..
daarom was 11/9 ook terecht
okee, nu ben je al helemaal niet te volgenquote:Op woensdag 19 mei 2004 18:45 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
israel koopt niet.. ik israel krijgt ze voor bijn 0 dollar, heel simpel omdat israel het geld dat krijgt dat normaal is voor de ontwikkeling van de economie ect.. ruilt voor wapens ..vegeet niet dat israel minstens 2 tot 3 miljard per jaar krijgt van de vs..
daarom was 11/9 ook terecht
Een doomsday-machine met beperkt effect is erg handig, om het conflict ten einde te brengen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:44 schreef dr.strangelove het volgende:
Het was de palestijnse groot-moeftie die hitler meehielp met de joden vernietigen. Kortom het was weer achterlijk geestelijk gestoorde guru die de boel moest verstieren. Als het balletje begint te rollen en over weer wordt gekaatst kunnen er allerlei verschrikkelijke en ziekelijke dingen gebeuren.
Maar ik ben niet partijdig. Want die kutkolonisten die kunnen het niet laten op anders gebied te gaan wonen. Moeten wij nederlanders eens bij belgië flikken land afpakken. En dan nog die vermalelijde orthodoxe joodse egocentrische knurften. Ik erken Israel en palestina maar de inboorlingen doen dat niet..
Daar had ik het niet over. Saddam martelde en mishandelde op nog veel grotere schaal, maar daarover klaagde je niet he? Alleen nu het de VS is, jank je en zijn terreuraanslagen in de VS terecht vanwege deze mishandelingen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:47 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
heel simpel.... 4 maanden geleden riepen sommig emensen ook dat de vs mensen mishandelden in irak, guantanamo ect.. maar niemand geloofden ze..er was geen harde bewijs..
Wat heeft DAT er nou weer mee te maken?quote:maar wat in palestina gebeurt..gebeurt live
Nee, je snapt het niet helemaal. Nederland, Spanje, Frankrijk e.d. moeten BETALEN voor die wapens.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Elk land behalve die op een bepaalde lijst staat, kan Amerikaanse wapens kopen. Zo ook Nederland, Spanje, Frankrijk e.d. Dus ik zie je punt niet zo.
quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:50 schreef hartjesdief het volgende:
[afbeelding]
Het heeft geen verdere waarde om zoiets te posten, vooral als je met woorden ook niet je gelijk behaald.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:50 schreef hartjesdief het volgende:
[afbeelding]
niet alleen wegens deze mishandelingen..maar wegens een heleboel dingen..ik denk dat de database van forum.fok.nl te klein is voor al die dingenquote:Op woensdag 19 mei 2004 18:48 schreef Dora_van_Crizadak het volgende:
[..]
Daar had ik het niet over. Saddam martelde en mishandelde op nog veel grotere schaal, maar daarover klaagde je niet he? Alleen nu het de VS is, jank je en zijn terreuraanslagen in de VS terecht vanwege deze mishandelingen.
[..]
Wat heeft DAT er nou weer mee te maken?
mijn foto was vandaag.quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:51 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Het heeft geen verdere waarde om zoiets te posten, vooral als je met woorden ook niet je gelijk behaald.
idd, gastslotje,quote:Op woensdag 19 mei 2004 18:51 schreef hartjesdief het volgende:
[..]
niet alleen wegens deze mishandelingen..maar wegens een heleboel dingen..ik denk dat de database van forum.fok.nl te klein is voor al die dingen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |