Dus jij wil zeggen dat als je een beeldje "een frame" tussendoor van iets ziet dat je dit ook wil? Want er zijn vaak genoeg verkrachtingen in films en dan wordt er die avond ook niet masaal verkacht! Maar als het 1 frame van een verkrachting was geweest was het een ander verhaal... dan gingen mensen elkaar masaal verkracten???quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:54 schreef zwaaibaai het volgende:
Dit is ook bekend bij de nazi's. In een boek waar ik thuis ff de titel van moet opzoeken, werd het beschreven. Er waren in het Schwarz Walt expirimenten uitgevoerd in een kasteel met een joods gezin. Die kregen films te zien, waar tussen door beelden werden vertoond van verkrachting. Doordat het op 1 frame tegelijk gezet werd was dit bewust gezien, maar 's avonds heeft de man van het gezin wel zijn vrouw verkracht....
Dit in het kader van : "laten we het joodse ras van binnen uit uitroeien"
Dus dit soort expirimenten bestaan wel
minder cola kopen ipv meerquote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:32 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
Hoe moet ik die averechtse werking voorstellen? Anders dan dat je je kabelabo opzegt
[..]
natuurlijk ben je beinvloedbaar, en juist veel meer dan veel mensen weten inderdaad. Maar ik heb het over subliminale beinvloeding hier.quote:Je bent al zo erg beïnvloed dat je denkt dat je moeilijk tot niet beïnvloedbaar bent
![]()
Als mensen niet manipuleerbaar zijn, waarom leven we dan in deze verrotte samenleving? Als ze voor zichzelf dachten, hadden ze het niet zover laten komen. Als info-overdracht niet zou werken, zouden de reclamemakers hun boeltje kunnen pakken. Merken zijn dan niet nodig. Enz enz.
Met andere woorden, we zijn voortdurend bezig met elkander beïnvloeden. Dat betekent niet direct dat we een negatieve invloed op elkaar hebben, ik zie het als positief, als opbouwend. Probleem met media als televisie is dat het eenrichtingsverkeer is van de info-stroom. Je kunt geen feedback geven zoals bijvoorbeeld op internet (of zelfs krant). Zappen is leuk, maar vaak zap je van reclame naar reclame of van lifestyle programma naar andere verstrooiing... Je kunt zeggen wat je wilt, maar als je langs huizen loopt, zie je negen van de tien keer de beeldbuis aanstaan. Het is een centraal iets geworden in de meeste mensen hun leven. Ik vind dat tragisch. Als ik bij mensen thuis kom, voel ik me haast schuldig dat ik ze stoor tijdens hun dagelijkse portie Goede Tijden.
Hmz...
Een beetje een dooddoener, jammer, had op wat meer onderbouwing gehooptquote:Op vrijdag 21 mei 2004 16:07 schreef Malach het volgende:
minder cola kopen ipv meer
Ik zie geen rechtvaardiging voor die maar in jouw zin.quote:natuurlijk ben je beinvloedbaar, en juist veel meer dan veel mensen weten inderdaad. Maar ik heb het over subliminale beinvloeding hier.
Juist omdat het op je onbewuste inwerkt, kun je het (effect) niet waarnemen. Hoe kan iemand die dood is nu waarnemen dat ie niet leeft???quote:Ik wou alleen aangeven dat die brainwashing/mindcontrol paniekdingen waarin het hier vaak over gaat volgens mij helemaal niet mogelijk is.
Denk niet dat er in die tijd veel verkrachtingscenes op tv te zien waren. denk je wel?quote:Op vrijdag 21 mei 2004 15:59 schreef frizzel het volgende:
ja oke maar iedereen ziet toch welles een verkrachting scene op tv?
En dat is nog maar een voorbeeld. Let er maar eens goed op, je komt het vaker tegen dan je denkt, maar vaak zie je het niet..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 14:36 schreef Toeps het volgende:
Was net op Discovery Channel.
De campagne van Bush tegen Al Gore had het woord 'Rats' er in verborgen.
de vraag is of het opzettelijk was. bij dat democrats/rats filmpje er kwamen dus verschillende teksten door het beeld heen zoals je dat vaker ziet. tekst van links naar rechts, in en uitfaden, zomen, draaien enzovoortquote:Op vrijdag 21 mei 2004 22:44 schreef davidagain het volgende:
[..]
En dat is nog maar een voorbeeld. Let er maar eens goed op, je komt het vaker tegen dan je denkt, maar vaak zie je het niet..
Waar is het bewijs dat het zo uitgezonden is? Dat er op een link een filmpje staat MET die berichten bewijst niet dat het zo uitgezonden is, hoewel het natuurlijk wel mogelijk is. Maar kan ook een hoax van de site zijn.quote:Op woensdag 19 mei 2004 00:56 schreef davidagain het volgende:
[I]Enige tijd geleden kwam ik een website tegen waarvan ik behoorlijk schrok. Ik wilde het liever niet Artikel
Huib Kraaijeveld heeft in een aantal tv programma's van verschillende zenders verborgen beelden ontdekt. O.a. in programma's van KETNET, MTV en SBS6. Verborgen beelden die verwarring oproepen zoals 'everything you know is wrong', 'answer authority, you know' en 'love = hate'.
Urban myth, wat is je bron? Het enige dat ooit bewezen is, is dat je mensen bij een horrorfilm bv ongemakkelijker kan laten voelen door wat witte beeldjes tussen door te zenden.quote:De meeste mensen kennen het voorbeeld van het verborgen cola plaatje in een bioscoopfilm, tientallen jaren geleden. Eén seconde film bestaat uit ongeveer 20 plaatjes (frames). Als je in één van deze frames een boodschap plaatst, bijvoorbeeld een lekker koud cola flesje, dan zie je dat niet terug als je de film bekijkt. Je hersenen kunnen dit niet bewust onderscheiden. Maar onbewust wordt het wel in je hersenen opgenomen. En dat is nou juist de truc.
The Wisherquote:Op donderdag 20 mei 2004 02:05 schreef Dipstaart het volgende:
Hier is ook een film over, weet alleen niet meer hoe die heet :s
jep....tip: huur de film op eigen risico..is ERG saaiquote:Op zaterdag 22 mei 2004 02:47 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
The Wisher
Power of suggestion... Conclusie was dan ook ... dat het helemaal niks uitmaakt.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 13:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
was op discovery Channel gister met die verborgen beelden en het cola blikje met popcorn expiriment.
dat claimde ze zelf ja. Maar het onderzoek heeft waarschijnlijk nooit plaatsgevonden. Dit soort resultaten heeft men in de letterlijk honderden vervolgonderzoeken nooit kunnen vinden.quote:Op zaterdag 22 mei 2004 19:29 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
hmmmmm vreemd ik meen me te herinneren van Discovery Channel dat in de pauze tijdens de film er wel degelijk meer cola en popcorn werd verkocht :S
je bedoelt dus discovery loog over het feit dat er toen meer cola & popcorn werd verkocht, na het laten zien van de beelden?quote:Op zondag 23 mei 2004 15:27 schreef Malach het volgende:
[..]
dat claimde ze zelf ja. Maar het onderzoek heeft waarschijnlijk nooit plaatsgevonden. Dit soort resultaten heeft men in de letterlijk honderden vervolgonderzoeken nooit kunnen vinden.
jaquote:Op zondag 23 mei 2004 15:34 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
[..]
je bedoelt dus discovery loog over het feit dat er toen meer cola & popcorn werd verkocht, na het laten zien van de beelden?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |