abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19292800
massale brainwashing
pi_19292824
Was net op Discovery Channel.
De campagne van Bush tegen Al Gore had het woord 'Rats' er in verborgen.
pi_19293222
Dit is ook bekend bij de nazi's. In een boek waar ik thuis ff de titel van moet opzoeken, werd het beschreven. Er waren in het Schwarz Walt expirimenten uitgevoerd in een kasteel met een joods gezin. Die kregen films te zien, waar tussen door beelden werden vertoond van verkrachting. Doordat het op 1 frame tegelijk gezet werd was dit bewust gezien, maar 's avonds heeft de man van het gezin wel zijn vrouw verkracht....

Dit in het kader van : "laten we het joodse ras van binnen uit uitroeien"

Dus dit soort expirimenten bestaan wel
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_19294191
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:54 schreef zwaaibaai het volgende:
Dit is ook bekend bij de nazi's. In een boek waar ik thuis ff de titel van moet opzoeken, werd het beschreven. Er waren in het Schwarz Walt expirimenten uitgevoerd in een kasteel met een joods gezin. Die kregen films te zien, waar tussen door beelden werden vertoond van verkrachting. Doordat het op 1 frame tegelijk gezet werd was dit bewust gezien, maar 's avonds heeft de man van het gezin wel zijn vrouw verkracht....

Dit in het kader van : "laten we het joodse ras van binnen uit uitroeien"

Dus dit soort expirimenten bestaan wel
Dus jij wil zeggen dat als je een beeldje "een frame" tussendoor van iets ziet dat je dit ook wil? Want er zijn vaak genoeg verkrachtingen in films en dan wordt er die avond ook niet masaal verkacht! Maar als het 1 frame van een verkrachting was geweest was het een ander verhaal... dan gingen mensen elkaar masaal verkracten???
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
pi_19294627
ik bedoelde 1 beeldje per frame, maar de hele verkrachtingsscene was er in verwerkt.
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_19294675
ja oke maar iedereen ziet toch welles een verkrachting scene op tv?
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
pi_19294843
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:32 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:

[..]

Hoe moet ik die averechtse werking voorstellen? Anders dan dat je je kabelabo opzegt
[..]
minder cola kopen ipv meer
quote:
Je bent al zo erg beïnvloed dat je denkt dat je moeilijk tot niet beïnvloedbaar bent

Als mensen niet manipuleerbaar zijn, waarom leven we dan in deze verrotte samenleving? Als ze voor zichzelf dachten, hadden ze het niet zover laten komen. Als info-overdracht niet zou werken, zouden de reclamemakers hun boeltje kunnen pakken. Merken zijn dan niet nodig. Enz enz.

Met andere woorden, we zijn voortdurend bezig met elkander beïnvloeden. Dat betekent niet direct dat we een negatieve invloed op elkaar hebben, ik zie het als positief, als opbouwend. Probleem met media als televisie is dat het eenrichtingsverkeer is van de info-stroom. Je kunt geen feedback geven zoals bijvoorbeeld op internet (of zelfs krant). Zappen is leuk, maar vaak zap je van reclame naar reclame of van lifestyle programma naar andere verstrooiing... Je kunt zeggen wat je wilt, maar als je langs huizen loopt, zie je negen van de tien keer de beeldbuis aanstaan. Het is een centraal iets geworden in de meeste mensen hun leven. Ik vind dat tragisch. Als ik bij mensen thuis kom, voel ik me haast schuldig dat ik ze stoor tijdens hun dagelijkse portie Goede Tijden.

Hmz...
natuurlijk ben je beinvloedbaar, en juist veel meer dan veel mensen weten inderdaad. Maar ik heb het over subliminale beinvloeding hier.

Ik wou alleen aangeven dat die brainwashing/mindcontrol paniekdingen waarin het hier vaak over gaat volgens mij helemaal niet mogelijk is.
pi_19296471
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 16:07 schreef Malach het volgende:
minder cola kopen ipv meer
Een beetje een dooddoener, jammer, had op wat meer onderbouwing gehoopt Hoe dan ook, stel dat het effect van die reclames daadwerkelijk averechts is, kan het toch zijn dat juist dát het beoogde effect is? In de reclamewereld gaat veel geld om en niet voor niets, iig niet omdat het niet werkt (hoe het werkt, laten we dan maar even buiten beschouwing).
quote:
natuurlijk ben je beinvloedbaar, en juist veel meer dan veel mensen weten inderdaad. Maar ik heb het over subliminale beinvloeding hier.
Ik zie geen rechtvaardiging voor die maar in jouw zin.
quote:
Ik wou alleen aangeven dat die brainwashing/mindcontrol paniekdingen waarin het hier vaak over gaat volgens mij helemaal niet mogelijk is.
Juist omdat het op je onbewuste inwerkt, kun je het (effect) niet waarnemen. Hoe kan iemand die dood is nu waarnemen dat ie niet leeft???
  vrijdag 21 mei 2004 @ 19:47:34 #84
37817 Wutangtony
I'll Fok You Up!!!!!!!
pi_19299917
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 15:59 schreef frizzel het volgende:
ja oke maar iedereen ziet toch welles een verkrachting scene op tv?
Denk niet dat er in die tijd veel verkrachtingscenes op tv te zien waren. denk je wel?
tegenwoordig zijn we wel wat gewend, maar toen was het echt wel nieuw. was waarscchijnljk de eerste keer in die man zijn leven dat hij zoiets ondervond.
Wat moet je anders?
pi_19300174
zit wel wat in... maar een verkrachting zien (de eerste keer of de 100ste keer) is voor 99,9% van de bevolking denk ik geen aansporing om het zelf te doen! mensen denken eerder dat het "gemeen" is
pi_19304394
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 14:36 schreef Toeps het volgende:
Was net op Discovery Channel.
De campagne van Bush tegen Al Gore had het woord 'Rats' er in verborgen.
En dat is nog maar een voorbeeld. Let er maar eens goed op, je komt het vaker tegen dan je denkt, maar vaak zie je het niet..
www.Nieuws-Platform.nl
waarheid is slechts een illusie
pi_19305569
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 22:44 schreef davidagain het volgende:

[..]

En dat is nog maar een voorbeeld. Let er maar eens goed op, je komt het vaker tegen dan je denkt, maar vaak zie je het niet..
de vraag is of het opzettelijk was. bij dat democrats/rats filmpje er kwamen dus verschillende teksten door het beeld heen zoals je dat vaker ziet. tekst van links naar rechts, in en uitfaden, zomen, draaien enzovoort

in dit geval gaat de tekst 'democrats blabla' op je af, of juist naar je toe (ik weet niet meer wat het was). en in 1 frame daarvan is de zin zo groot in beeld dat alleen het 'rats' gedeelte er op past.

Wat dat betreft was het echt een standaart reclame.
pi_19307439
tvp
pi_19308645
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 00:56 schreef davidagain het volgende:
[I]Enige tijd geleden kwam ik een website tegen waarvan ik behoorlijk schrok. Ik wilde het liever niet Artikel
Huib Kraaijeveld heeft in een aantal tv programma's van verschillende zenders verborgen beelden ontdekt. O.a. in programma's van KETNET, MTV en SBS6. Verborgen beelden die verwarring oproepen zoals 'everything you know is wrong', 'answer authority, you know' en 'love = hate'.
Waar is het bewijs dat het zo uitgezonden is? Dat er op een link een filmpje staat MET die berichten bewijst niet dat het zo uitgezonden is, hoewel het natuurlijk wel mogelijk is. Maar kan ook een hoax van de site zijn.
quote:
De meeste mensen kennen het voorbeeld van het verborgen cola plaatje in een bioscoopfilm, tientallen jaren geleden. Eén seconde film bestaat uit ongeveer 20 plaatjes (frames). Als je in één van deze frames een boodschap plaatst, bijvoorbeeld een lekker koud cola flesje, dan zie je dat niet terug als je de film bekijkt. Je hersenen kunnen dit niet bewust onderscheiden. Maar onbewust wordt het wel in je hersenen opgenomen. En dat is nou juist de truc.
Urban myth, wat is je bron? Het enige dat ooit bewezen is, is dat je mensen bij een horrorfilm bv ongemakkelijker kan laten voelen door wat witte beeldjes tussen door te zenden.

Al zouden mensen beinvloed kunnen worden door beelden van een colaflesje, dan is dat nog steeds iets compleet anders dan dat mensen zich door het "onbewust lezen" van teksten ook zouden laten beinvloeden. Al zou hun onderbewstuzijn de tekst echt begrepen hebben dan nog is er geen enkel bewijs dat ze dat ook als hun mening zouden opnemen of juist het tegenovergestelde zouden gaan voelen.
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_19309572
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 02:05 schreef Dipstaart het volgende:
Hier is ook een film over, weet alleen niet meer hoe die heet :s
The Wisher
pi_19314722
was op discovery Channel gister met die verborgen beelden en het cola blikje met popcorn expiriment.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 14:00:38 #92
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_19314857
Ik heb soortgelijke boodschappen als in de OP ook gezien, dat was al voor 2000, in een programma dat op een videotape was opgenomen, normaal gesproken ging het te snel om het te kunnen lezen.
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
pi_19317950
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 02:47 schreef Dipstaart het volgende:

[..]

The Wisher
jep....tip: huur de film op eigen risico..is ERG saai
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  zaterdag 22 mei 2004 @ 19:09:57 #94
89647 Cappy
Gelegenheids dichter
pi_19320993
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 13:53 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
was op discovery Channel gister met die verborgen beelden en het cola blikje met popcorn expiriment.
Power of suggestion... Conclusie was dan ook ... dat het helemaal niks uitmaakt.
Het is wel geprobeert maar de resultaten toonde aan dat er niks veranderde.
Was ook zoiets met mensen laten slapen en dan steeds hetzelfde zinnetje laten afspelen haalde ook niks uit..
Het flesje cola doet je niets.Wat je wel iets doet is als je iemand een flesje cola ziet drinken.
Dat zet aan om het zelf ook te doen.
Ik rook zelf als een ketter nooit gezien dat als er een stel rokers bij elkaar zit en 1 steekt een sigaret op dat onbewust anderen ook een sigaret pakken...

Ik heb geen verklaring voor die beelden.Enige wat ik me kan indenken dat iemand als hij/zij creatief bezig is, schilderen schrijven of in dit geval wat creatief een soort achtergrond beeldje in elkaar moet zetten dat er onbewust gevoelens, angsten erin worden verwerkt.tot uiting brengen van....

De heisa die erom gemaakt wordt is de angst van mensen dat iemand iets met hun hoofd kan uitspoken zonder dat ze er zelf controle over hebben.De voorstelling dat dit kan maakt een ieder al huverig.
Success, recognition, and conformity are the bywords of the modern world where everyone seems to crave the anesthetizing security of being identified with the majority.
Martin Luther King, Jr., Strength to Love, 1963.
pi_19321396
hmmmmm vreemd ik meen me te herinneren van Discovery Channel dat in de pauze tijdens de film er wel degelijk meer cola en popcorn werd verkocht :S
pi_19337207
quote:
Op zaterdag 22 mei 2004 19:29 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
hmmmmm vreemd ik meen me te herinneren van Discovery Channel dat in de pauze tijdens de film er wel degelijk meer cola en popcorn werd verkocht :S
dat claimde ze zelf ja. Maar het onderzoek heeft waarschijnlijk nooit plaatsgevonden. Dit soort resultaten heeft men in de letterlijk honderden vervolgonderzoeken nooit kunnen vinden.
  zondag 23 mei 2004 @ 15:34:57 #97
72602 Oo-blackgirl-oO
Fade to Purple
pi_19337390
quote:
Op zondag 23 mei 2004 15:27 schreef Malach het volgende:

[..]

dat claimde ze zelf ja. Maar het onderzoek heeft waarschijnlijk nooit plaatsgevonden. Dit soort resultaten heeft men in de letterlijk honderden vervolgonderzoeken nooit kunnen vinden.
je bedoelt dus discovery loog over het feit dat er toen meer cola & popcorn werd verkocht, na het laten zien van de beelden?
  Admin zondag 23 mei 2004 @ 22:05:46 #98
2222 crew  iteejer
pi_19347774
Ff tussendoor het schaduwtopic Subliminale boodschappen is gesloten. Voor wie dit nog niet gezien heeft: mooi uitgewerkte startpost, loont de moeite om als je erin geinteresseerd bent te gaan bekijken.
pi_19351128

Ok, met deze beelden verliest het wel helemaal zijn geloofwaardigheid .
Ik vind het sowieso nog steeds vreemd dat hij de enige is die het opviel, en dat in een filmpje van 3 seconden
pi_19352278
quote:
Op zondag 23 mei 2004 15:34 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:

[..]

je bedoelt dus discovery loog over het feit dat er toen meer cola & popcorn werd verkocht, na het laten zien van de beelden?
ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')