Knap dat jullie erom kunnen lachenquote:Op woensdag 19 mei 2004 15:11 schreef DarkElf het volgende:
verdacht? neuh als nou al bekend is dat onze hersenen er weinig mee doen, waarom dan verdacht vinden?
domme grappen, dat vind ik het meer, en soms leuke grappen
Tuurlijk. Het punt is dat mensen de macht uit handen geven. Door de autoriteit van hunzelf te verleggen naar iets buiten hunzelf om. Zoals vroeger de kerk en nu media. En een slimmerik die nog ziek is ook, zal daar misbruik van maken.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:25 schreef sir_Tachyon het volgende:
EleanorGoesCrazy, AMEN. Je hebt groot gelijk. Maar er mogen ook geen verborgen boodschappen zijn van: Haat=liefde, of dat ze de tien geboden es ff onbewust bij je inproppen.
Inderdaad en dat gaat al eeuwen zo.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:29 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het punt is dat mensen de macht uit handen geven. Door de autoriteit van hunzelf te verleggen naar iets buiten hunzelf om. Zoals vroeger de kerk en nu media. En een slimmerik die nog ziek is ook, zal daar misbruik van maken.
Pure stilte zodat je je hart (en dus niet je emotionele lichaam!!) hoort spreken.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:34 schreef MrBean het volgende:
Inderdaad en dat gaat al eeuwen zo.
De vraag is: Wie heeft gelijk?
Alleen blijken de meest simpele dingen die onder 'algemene kennis' vallen, angstaanjagend vaak niet te kloppen.quote:Op woensdag 19 mei 2004 16:10 schreef Nyrem het volgende:
Natuurlijk is het geen bullshit. De reclamewereld werkt ook met dit soort boodschappen (algemene kennis).
quote:Op woensdag 19 mei 2004 13:01 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
Wel eens gehoord van dat verhaal van die tekenfilm met die muisjes (de reddertjes ofzo?) waarbij er in een scene snel een raam te zien is waarin je een naakte vrouw ziet? Ik zal eens een foto zoeken...
ah hierzo:
http://www.snopes.com/disney/films/rescuers.htm
Op http://www.snopes.com/disney/films/films.asp#lemmings kun je trouwens nog meer Disney urban legends vinden..
Shit.. had ik hiet gezien. Sorry. Maar goed, toch even een leuke discussie geworden vind ikquote:
Prachtig! En helemaal waar. Hoe kan het toch dat mensen het dan ondanks alles stug blijven geloven. Alleen omdat het kennis is die ze met de paplepel ingegoten hebben gekregen?quote:Alleen blijken de meest simpele dingen die onder 'algemene kennis' vallen, angstaanjagend vaak niet te kloppen.
Tel maar eens hoeveel mensen denken dat je verkoudheid oploopt door in de kou te lopen...
En hoeveel het nog steeds denken nadat je ze duidelijk hebt verteld hoe het zit, simpelweg omdat het 'algemene kennis' is.
als ze weten dat er topics over gemaakt worden vinden ze het helemaal prachtig.quote:Op woensdag 19 mei 2004 10:32 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Ik denk dat het een kick geeft voor die lui, meer zal het niet voorstellen. Ze krijgen op een andere manier geen grote aandacht, dus doen ze het op die manier.
Mijn mening: als het zo is dat dergelijke afbeeldingen met als voorbeeld dat colaflesje genomen meer mensen "aware" maken dan zal dus een bepaald deel van de bevolking onbewust kennis hebben vernomen van de exacte betekenis van deze zinnen.quote:Tekst + "manipulatie" foto's
zoals algemeen bekend is, is dit onderzoek waarschijnlijk nooit uitgevoerd, of in ieder geval de resultaten vals. Hoe dan ook, de resultaten zijn nooit gerepliceerd.quote:Op woensdag 19 mei 2004 00:56 schreef davidagain het volgende:
De meeste mensen kennen het voorbeeld van het verborgen cola plaatje in een bioscoopfilm, tientallen jaren geleden. Eén seconde film bestaat uit ongeveer 20 plaatjes (frames). Als je in één van deze frames een boodschap plaatst, bijvoorbeeld een lekker koud cola flesje, dan zie je dat niet terug als je de film bekijkt. Je hersenen kunnen dit niet bewust onderscheiden. Maar onbewust wordt het wel in je hersenen opgenomen. En dat is nou juist de truc.
Tijdens de bewuste bioscoopvoorstelling van de film waarin de colaflesjes stiekem waren verwerkt, bleek dan in de pauze er aanzienlijk meer cola werd verkocht. Dit bleek dus uitstekend te werken.
ik was wat vergeten en mag niet meer editten.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:33 schreef Malach het volgende:
[..]
Zelfs zo lang dat veel mensen het gewoon bewust kunnen zien (dit komt doordat het woord of beeld in een enkele frame verwerkt moet worden en tv nou eenmaal erg weinig frames per seconde heeft)
kan dat vanuit een vliegtuig?quote:Amerika doet dat al jaren met die propaganda vliegtuigen van ze die boven conflict-zones vliegen.
Die vliegtuigen zijn volledig uit gerust om bijv. staatsbeelden die uitgezonden worden te onderscheppen en dan aan te passen...dit is al langer bekend was ook ooit eens te zien in een docu. op de discovery channel flink wat maanden terug.
Hoe moet ik die averechtse werking voorstellen? Anders dan dat je je kabelabo opzegtquote:Op vrijdag 21 mei 2004 13:46 schreef Malach het volgende:
veel mensen kunnen subliminale boodschappen dus waarnemen als die op tv wordt vertoond. Bij veel mensen die dit waarnemen leidt dit automatisch tot verzet tegen de boodschap zodat deze juist averechts werkt!
quote:Dat, plus het feit dat mensen heel moeilijk te beinvloeden zijn hiermee op die gebieden die belangrijk voor ze zijn maakt dat ik me geen zorgen zou gaan maken dat je morgen wakker wordt en ineens vvd gaat stemmen en coca cola wilt gaan drinken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |