abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19245426
Bij Columbo had je er een leuke episode van.
Subliminal messages in een film, maar dan puur voor commerciële doeleinden
Behalve voor de moordenaar dan, die lokte zijn slachtoffer er mee naar de wc
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 19 mei 2004 @ 16:10:47 #52
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_19246708
Natuurlijk is het geen bullshit. De reclamewereld werkt ook met dit soort boodschappen (algemene kennis).
pi_19246892
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 15:11 schreef DarkElf het volgende:
verdacht? neuh als nou al bekend is dat onze hersenen er weinig mee doen, waarom dan verdacht vinden?

domme grappen, dat vind ik het meer, en soms leuke grappen
Knap dat jullie erom kunnen lachen Soms wou ik....

....

Nee dat wil ik niet echt....

Ik wil de waarheid weten. Ik ga net zolang op (onder)zoek, tot ik de waarheid gevonden heb. Ik begrijp dat mensen graag luchtig over dit soort zaken denken, angst is inderdaad geen goede raadgever. Maar onder mijn angst zit een vertrouwen in een mooiere wereld, betere mogelijkheden dan zoals het nu is, vertrouwen in verandering ten goede. Angst van mensen die dit soort zaken als grappig beschouwen zit 'm in angst voor verlies van een wereldbeeld dat bijgesteld zou moeten worden, een schijnwerkelijkheid die opgegeven moet worden, een gevoel van veiligheid dat niet terecht was. Ik zeg niet dat je je niet veilig kan voelen in deze wereld, alleen de basis waarop verschilt op belangrijke punten. Ik ben blij dat ik geen reclamefolderzooi en andere indoctrinatie meer bij mijn post hoef te vinden (een neeneesticker). Ik ben lichter nu ik nauwelijks meer teevee kijk, omdat ik de kabel heb opgezegd. Mijn dochter kijkt geen teevee. Ze heeft er zelf al weinig behoefte toe en ze heeft er ook weinig aan. Het is slechts tijdvulling. Het is reclame tot en met. Als het niet in de reclameblokken zit, dan schrijven hippe programma's ons wel voor hoe we moeten leven, hoe we er uit moeten zien, hoe we kunnen lachen om "losers". En dit alles zodat we niet zelf hoeven na te denken over ons bestaan.

Ik ben 23. Ik leer steeds beter voelen. Het standaardleven zoals je dat wordt voorgeschreven, voelt niet goed.
  woensdag 19 mei 2004 @ 16:25:09 #54
75447 sir_Tachyon
46 and 2 Just Ahead of Me
pi_19247074
EleanorGoesCrazy, AMEN. Je hebt groot gelijk. Maar er mogen ook geen verborgen boodschappen zijn van: Haat=liefde, of dat ze de tien geboden es ff onbewust bij je inproppen.
"The boy blesses whispers into words,
in the painted valleys they await rain"
  woensdag 19 mei 2004 @ 16:25:48 #55
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_19247097
ik dacht dat het bijna niet opviel? Nou, in die voorbeeldfilmpjes kun je het zo lezen, heb je geen onderbewustzijn voor nodig.
Toch geloof ik het wel, en ook Amerika zal wel trucjes hebben...
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_19247208
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 16:25 schreef sir_Tachyon het volgende:
EleanorGoesCrazy, AMEN. Je hebt groot gelijk. Maar er mogen ook geen verborgen boodschappen zijn van: Haat=liefde, of dat ze de tien geboden es ff onbewust bij je inproppen.
Tuurlijk. Het punt is dat mensen de macht uit handen geven. Door de autoriteit van hunzelf te verleggen naar iets buiten hunzelf om. Zoals vroeger de kerk en nu media. En een slimmerik die nog ziek is ook, zal daar misbruik van maken.
pi_19247319
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 16:29 schreef EleanorGoesCrazy het volgende:

[..]

Tuurlijk. Het punt is dat mensen de macht uit handen geven. Door de autoriteit van hunzelf te verleggen naar iets buiten hunzelf om. Zoals vroeger de kerk en nu media. En een slimmerik die nog ziek is ook, zal daar misbruik van maken.
Inderdaad en dat gaat al eeuwen zo.
De vraag is: Wie heeft gelijk?
pi_19247379
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 16:34 schreef MrBean het volgende:
Inderdaad en dat gaat al eeuwen zo.
De vraag is: Wie heeft gelijk?
Pure stilte zodat je je hart (en dus niet je emotionele lichaam!!) hoort spreken.
  woensdag 19 mei 2004 @ 17:02:23 #59
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_19248001
Vandaag kreeg ik de nieuwe folder van de mediamarkt in de bus. Ieder artikel stond vermeld alsof het een koopje was. Dus in mega vette letters.. " Philips plasma tv, 109 cm met gratis beamer" voor 600 euro.

Het ging dus over een 10 termijnen betaling. Of het verborgen is, volgens mij is het ook wel verberging, verberging van de echte prijs. De echte prijs van die Tv is dus 6000 euro en dat stond er minuscuul in kleine letters bij. In die folder stonden dus alle artikelen zo vermeld.
Ik vind dat je je eerder om zulke zaken druk moet maken, de prijs is immers bij ieder artikel het volle bedrag, het bedrag dat je opgeteld in die 10 maanden moeten betalen. En niet het gecamoufleerde bedragje, dat lijkt alsof het artikel bijna bij het vuilnis wordt gezet.

Is ook de eerste keer dat ik zulke reclame tegen kom. Normaal zetten ze de aankoopprijs in vette letters en het termijn-bedrag in kleine letters.

Hier de link naar die folder die ook online staat..

http://www.mediamarkt.nl/home/flyer/index.php3

[ Bericht 7% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 19-05-2004 17:08:14 ]
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  woensdag 19 mei 2004 @ 17:09:17 #60
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_19248145
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 16:10 schreef Nyrem het volgende:
Natuurlijk is het geen bullshit. De reclamewereld werkt ook met dit soort boodschappen (algemene kennis).
Alleen blijken de meest simpele dingen die onder 'algemene kennis' vallen, angstaanjagend vaak niet te kloppen.
Tel maar eens hoeveel mensen denken dat je verkoudheid oploopt door in de kou te lopen...
En hoeveel het nog steeds denken nadat je ze duidelijk hebt verteld hoe het zit, simpelweg omdat het 'algemene kennis' is.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 19 mei 2004 @ 17:10:04 #61
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_19248175
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 13:01 schreef PuR3_D4RkN355 het volgende:
Wel eens gehoord van dat verhaal van die tekenfilm met die muisjes (de reddertjes ofzo?) waarbij er in een scene snel een raam te zien is waarin je een naakte vrouw ziet? Ik zal eens een foto zoeken...

ah hierzo:
http://www.snopes.com/disney/films/rescuers.htm

Op http://www.snopes.com/disney/films/films.asp#lemmings kun je trouwens nog meer Disney urban legends vinden..
whaaa er staat sex
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:23:24 #62
78859 MoonBaby
Mark it zero!!!
pi_19254005
"... she kidnapped herself."
  woensdag 19 mei 2004 @ 21:39:15 #63
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_19254513
wat eerder ontbreekt is 1 persoon die in staat is om die beelden er tussen te proppen, zonder dat dit de tientallen andere personen die betrokken zijn bij een uitzending opvalt
pi_19260869
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 21:23 schreef MoonBaby het volgende:
Dubbel topic
Subliminale boodschappen
Shit.. had ik hiet gezien. Sorry. Maar goed, toch even een leuke discussie geworden vind ik
quote:
Alleen blijken de meest simpele dingen die onder 'algemene kennis' vallen, angstaanjagend vaak niet te kloppen.
Tel maar eens hoeveel mensen denken dat je verkoudheid oploopt door in de kou te lopen...
En hoeveel het nog steeds denken nadat je ze duidelijk hebt verteld hoe het zit, simpelweg omdat het 'algemene kennis' is.
Prachtig! En helemaal waar. Hoe kan het toch dat mensen het dan ondanks alles stug blijven geloven. Alleen omdat het kennis is die ze met de paplepel ingegoten hebben gekregen?

David
www.Nieuws-Platform.nl
www.Nieuws-Platform.nl
waarheid is slechts een illusie
pi_19261488
Hier is ook een film over, weet alleen niet meer hoe die heet :s
pi_19263188
@ Dipstaart,

Als je daar nog achter kunt komen,.. Graag!
www.Nieuws-Platform.nl
waarheid is slechts een illusie
pi_19264250
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 10:32 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Ik denk dat het een kick geeft voor die lui, meer zal het niet voorstellen. Ze krijgen op een andere manier geen grote aandacht, dus doen ze het op die manier.
als ze weten dat er topics over gemaakt worden vinden ze het helemaal prachtig.
Old school thrash attack: www.violent-assault.tk
  vrijdag 21 mei 2004 @ 10:52:03 #68
91333 displission
||stockpile wierrook || +30 :)
pi_19287930
quote:
Tekst + "manipulatie" foto's
Mijn mening: als het zo is dat dergelijke afbeeldingen met als voorbeeld dat colaflesje genomen meer mensen "aware" maken dan zal dus een bepaald deel van de bevolking onbewust kennis hebben vernomen van de exacte betekenis van deze zinnen.

Zo geloof ik dus dat een zin als "everything you know is wrong" meer slaat op een verborgen sleutel in het universum. Dat het leven drastisch anders in elkaar zit en begonnen is als mensen denken(evolutie e.d).

Een zin als dat je de waarheid wilt maar leugens nodig hebt kan slaan op dat je als persoon meer moet geloven in je eigen leugens om achter de waarheid te komen. Zo kan ik bijvoorbeeld een bepaalde non-schadelijke relegie ontplooien die niks heeft te maken met het Cristendom of bijvoorbeeld Boedisme, maar die wel gebasseerd is op mijn eigen "leugens" en niet die van anderen. Door vervolgens heilig in je eigen "leugens" te geloven kom je achter de waarheid. Zo zijn fantasie en realiteit in elkaar overgegaan "in mijn wereldje".

Ik ben nu al een tijdje bezig met het "verstrekken" van deze informatie onder andere mensen. Voorheen gepost onder spliffunk nu onder displission omdat ik ook nog steeds verander. Ikzelf geloof in het goede wat voorkomt uit menselijk denken en niet het slechte dus daar focus ik me ook op.

Dus..be aware..!!
een heks zorgt altijd voor een goede zak appels..twee groene en een bruine..zorg er als heks voor dat er een mooie rode in het midden legt en dat deze als eerste wordt gepakt omdat hij er smakelijk uitziet..Sluit het gesprek af met: eet smakelijk
  vrijdag 21 mei 2004 @ 13:17:51 #69
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_19290973
juist...... :l
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_19291301
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 00:56 schreef davidagain het volgende:
De meeste mensen kennen het voorbeeld van het verborgen cola plaatje in een bioscoopfilm, tientallen jaren geleden. Eén seconde film bestaat uit ongeveer 20 plaatjes (frames). Als je in één van deze frames een boodschap plaatst, bijvoorbeeld een lekker koud cola flesje, dan zie je dat niet terug als je de film bekijkt. Je hersenen kunnen dit niet bewust onderscheiden. Maar onbewust wordt het wel in je hersenen opgenomen. En dat is nou juist de truc.

Tijdens de bewuste bioscoopvoorstelling van de film waarin de colaflesjes stiekem waren verwerkt, bleek dan in de pauze er aanzienlijk meer cola werd verkocht. Dit bleek dus uitstekend te werken.
zoals algemeen bekend is, is dit onderzoek waarschijnlijk nooit uitgevoerd, of in ieder geval de resultaten vals. Hoe dan ook, de resultaten zijn nooit gerepliceerd.

Onderzoek naar subliminale beinvloeding van mensen is altijd heel erg populair geweest in de sociale psychologie. Echter, gebleken is dat de invloed van deze subliminale beinvloeding op mensen is maar zeer gering is. Ik vraag me zelfs af of er uberhaupt een effect is buiten een laboratorium setting.

Verder moet je je beseffen dat subliminale beinvloeding doormiddel van het kort aanbieden van beelden via de tv heel erg moelijk is. Als je dit in een laboratorium setting doet dan biedt je met speciale apparatuur (tegenwoordig gewoon de computer) een beeld of woord aan voor 20 miliseconden ofzo. Bij tv is de kortst mogelijke duur dat je een beeld kan aanbieden veeeel langer. Zelfs zo lang dat veel mensen het gewoon bewust kunnen zien (dit komt doordat het woord of beeld in een enkele frame verwerkt moet worden en tv nou eenmaal erg weinig frames per seconde heeft)
pi_19291622
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:33 schreef Malach het volgende:

[..]

Zelfs zo lang dat veel mensen het gewoon bewust kunnen zien (dit komt doordat het woord of beeld in een enkele frame verwerkt moet worden en tv nou eenmaal erg weinig frames per seconde heeft)
ik was wat vergeten en mag niet meer editten.

veel mensen kunnen subliminale boodschappen dus waarnemen als die op tv wordt vertoond. Bij veel mensen die dit waarnemen leidt dit automatisch tot verzet tegen de boodschap zodat deze juist averechts werkt!

Dat, plus het feit dat mensen heel moeilijk te beinvloeden zijn hiermee op die gebieden die belangrijk voor ze zijn maakt dat ik me geen zorgen zou gaan maken dat je morgen wakker wordt en ineens vvd gaat stemmen en coca cola wilt gaan drinken.
pi_19291827
ik zie tijdens engels talige programma's en films rare witte letters onderin het beeld.. :S wat betekend dit?
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
  vrijdag 21 mei 2004 @ 14:12:02 #73
35781 Eru
El Gringo
pi_19292231
Dit soort gein werkt alleen maar als iemand er heel langdurig aan blootgesteld word...of heel vaak.

Maar ik denk dat iemand die kwaad in de zin heeft niet deze techniek zou gebruiken.
Het is veel doeltreffender om bijv. beelden/geluid via televisie/radio op een bepaalde freqentie uit te zenden zodat bij bepaalde geluiden/beelden er bijv. angst oproepen wordt.

Amerika doet dat al jaren met die propaganda vliegtuigen van ze die boven conflict-zones vliegen.
Die vliegtuigen zijn volledig uit gerust om bijv. staatsbeelden die uitgezonden worden te onderscheppen en dan aan te passen...dit is al langer bekend was ook ooit eens te zien in een docu. op de discovery channel flink wat maanden terug.
pi_19292697
quote:
Amerika doet dat al jaren met die propaganda vliegtuigen van ze die boven conflict-zones vliegen.
Die vliegtuigen zijn volledig uit gerust om bijv. staatsbeelden die uitgezonden worden te onderscheppen en dan aan te passen...dit is al langer bekend was ook ooit eens te zien in een docu. op de discovery channel flink wat maanden terug.
kan dat vanuit een vliegtuig?
"The best way into a girl's bed is through her parents. Have sex with them, and you're in."
pi_19292723
quote:
Op vrijdag 21 mei 2004 13:46 schreef Malach het volgende:
veel mensen kunnen subliminale boodschappen dus waarnemen als die op tv wordt vertoond. Bij veel mensen die dit waarnemen leidt dit automatisch tot verzet tegen de boodschap zodat deze juist averechts werkt!
Hoe moet ik die averechtse werking voorstellen? Anders dan dat je je kabelabo opzegt
quote:
Dat, plus het feit dat mensen heel moeilijk te beinvloeden zijn hiermee op die gebieden die belangrijk voor ze zijn maakt dat ik me geen zorgen zou gaan maken dat je morgen wakker wordt en ineens vvd gaat stemmen en coca cola wilt gaan drinken.
Je bent al zo erg beïnvloed dat je denkt dat je moeilijk tot niet beïnvloedbaar bent

Als mensen niet manipuleerbaar zijn, waarom leven we dan in deze verrotte samenleving? Als ze voor zichzelf dachten, hadden ze het niet zover laten komen. Als info-overdracht niet zou werken, zouden de reclamemakers hun boeltje kunnen pakken. Merken zijn dan niet nodig. Enz enz.

Met andere woorden, we zijn voortdurend bezig met elkander beïnvloeden. Dat betekent niet direct dat we een negatieve invloed op elkaar hebben, ik zie het als positief, als opbouwend. Probleem met media als televisie is dat het eenrichtingsverkeer is van de info-stroom. Je kunt geen feedback geven zoals bijvoorbeeld op internet (of zelfs krant). Zappen is leuk, maar vaak zap je van reclame naar reclame of van lifestyle programma naar andere verstrooiing... Je kunt zeggen wat je wilt, maar als je langs huizen loopt, zie je negen van de tien keer de beeldbuis aanstaan. Het is een centraal iets geworden in de meeste mensen hun leven. Ik vind dat tragisch. Als ik bij mensen thuis kom, voel ik me haast schuldig dat ik ze stoor tijdens hun dagelijkse portie Goede Tijden.

Hmz...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')